Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skolabuje vyroba a rozvod elektriny pri nastupe elektromobilov?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Skolabuje vyroba a rozvod elektriny pri nastupe elektromobilov?

    Na tuto otazku uz davnejsie hladam aspon aku, taku odpoved na internete, ale clanky, ktore o tejto problematike pisu su nepresne alebo tendencne na jednu alebo druhu stranu. Cital som nazory, ze elektromobilita sposobi celkovo (pocas desatroci) zvysenie odberu elektriny maximalne o 1 az o 3 percenta ale tiez clanky, ze sposobi narast spotreby elektriny az 20% rocne. Odhadujem, ze jedno ani druhe nie je spravne a pravda bude niekde medzitym. No nenasiel som dostatok spolahlivych zdrojov, ktore by mi tuto problematiku objasnili. Chcel by som to vypocitat pre Slovensko. Viem, ze na Slovensku je registrovanych takmer 3 miliony vozidiel, ale neviem zlozenie ani kolko priemerne rocne najazdia. Tak som to skusil z opaceho konca - z mnozstva spotrebovanej nafty a benzinu na Slovensku pocas jedneho roka. Tu je moj vypocet, no neviem ci som sa niekde nepomylil,

    Spotreba Slovenska - hodnoty som nasiel na roznych miestach na internete - snad su spravne.
    r.2010 benzin= 644Mkg=894Ml nafta=1547Mkg=1842Ml spolu=2191Mkg=273Ml elektrina= 28751GWh
    r.2012 benzin=542Mkg=753Ml nafta=1494Mkg=1779Ml spolu=2036Mkg=2535Ml elektrina=28786GWh
    r.2015 benzin=534Mkg=742Ml nafta= 1559Mkg=1856Ml spolu=2102Mkg=2598Ml elektrina=29214GWh
    Nafta 0,84kg=1liter
    Benzin 0,72kg=1liter

    Keby vśetku na Slovensku spotrebovanú naftu a benzin v roku 2015 (2600 milionov litrov) spálili motorové vozidlá s priemernou spotrebou 10litrov benzinu/nafty na 100 kilometrov (t.j. 1liter na 10km) tak by za rok najazdili 26 000 000 000 kilometrov
    Povedzme ze elektromobil ma (aj so stratami pri nabijani) spotrebu 25kWh na 100km (2,5kWh na 10km)
    Na najazdenie 26 000 000 000 kilomerov by elektromobily spotrebovali 6 500 000 000 kWh = 6500GWh co je 22% celkovej rocnej spotreby elektrickej energie na slovensku
    Cize ekvivalentom vsetkej nafty a vsetkeho benzinu na slovensku je 22% vsetkej spotrebovanej elektrickej energie. Takze za tychto predpokladov, ak by za vsetky auta a ostatne zariadenia spalujuce naftu a benzin nahradili elektrickymi, spotreba elektrickej energie by stupla o 22%.
    Nahradit vsetku naftu a benzin elektrinou samozrejme nie je mozne, lebo vela dopravnych prostriedkov a strojov nemozno nahradit elektrickymi (napr. lietadla, lode, tazke nakladne auta, polnohospodarske stroje, nahradne zdroje na vyrobu elektriny a podobne)
    Takze odhadujem, ak by sa postupne povedzme za 30 rokov nahradila polovica spotreby nafty a benzinu elektrinou, znamenalo by to narast spotreby elektrickej energie menej ako 0,4% rocne. To by podla mna vyroba a distribucia elektriny zvladla bez problemov.
    Naposledy upravené jux; 12-05-2016, 19:07.
  • Marcel Pavlík
    Member
    • Apr 2016
    • 138

    #2
    čiastočne možno odpoveď nájsť v článku o "prelievaní peňazí" v muskovom podnikaní. jeho priaznivci / zákazníci sú "ekologickí" a nemajú hlboko do vrecka. takže na dome majú elektráreň, v dome akumulátor, elektrinu spotrebúvajú nielen na vianočné iluminácie, ale aj "do auta".
    a podobne by to malo byť aj u nás. ak http://www.roznovan.cz/~kubis/mereni.php takto funguje elektráreň na dome, podobne môžu fungovať aj inde. a ukladať elektrinu (aj do auta).
    ps - ak by boli všetky spaľovacie motory nahradené elektrickými, nestúpla by potreba elektrickej energie takto nárazovo a "nafurt", pretože ani na cestách nie sú NARAZ VŠETKY autá, rovnako ako nie do všetkých nádrží sa TANKUJE v jednu chvíľu, ...

    Komentár

    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #3
      skus si precitat knihu obnovitelne zdroje energie s chladnou hlavou. spotreba spalovaku po prepocitani na kWh sa moze pohybovat od 44kWh az 116kWh/100km aj viac. takze s tymi elektromobilmi to az take zle nebude pri tych 17_20kWh/100km. Ucinnost jednoducho nepusti. okrem toho v noci mozu elektromobily vracat energiu do siete a vyrovnavat vykyvy ak treba. Musis ratat s tym ze krajina spotrebuje menej energie nakolko rafinerke bude stacit menej vyrabat a pod.... takze tych 22% si myslim je moc.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Podla mojej uvahy, tych 22% narastu spotreby elektriny by bolo az vtedy, keby uz nebola ziadna spotreba nafty a benzinu. To samozrejme nebude mozne, lebo niektore fosilne dopravne prostriedky a stroje, ktore aspon v blizkej buducnosti nemozno nahradit elektrickymi. Preto som uvazoval, ze polovica spotreby nafty a benzinu bude pocas 30-tich rokov nahradena elektrinou a to sposobi navysenie spotreby elektriny spolu pocas tych 30-tich rokov o 11%, teda tych menej ako 0,4% rocne
    • curgali
      Member
      • Jul 2014
      • 310
      •   

      #4
      Drvivá časť elektromobilov sa bude nabíjať doma v noci. Ak je pokles spotreby v noci väčší ako tých 22%...tak nie je čo riešiť..

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #5
        Sú prepočty, že ak by bolo u nás 20 tis. elektromobilov, tak by zobrali len 0,6% z celkového výkonu elektrickej siete.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Mozte poslat zdroj tychto prepoctov? Ako to pocitali?
      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1997

        #6
        A pocital si aj z tym, ze mozno bude viacej energie z obnovitelnych zdrojov? Trebarz panelaky, domy, firmy, ale aj garaze mozu mat na strechach fotovolticke panely a v budovach zasobniky, ktore budu sa stale nabijat? Proste take male a stredne elektrarne. Viem ze v Taliansku volade maju tri veterne vrtule a vraj to stiha tri male dediny zasobovat elektrinou. Videl som to v dakom dokumente v TV. Ja si myslim, ze to pojde ruka v ruke. Aby nevznikol kolaps, tak sa to aj moze poprepajat, ked vypadne jeden zdroj porucha a podobne, tak ho nahradi iny, kim sa porucha neodstrani.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Nie, nepocital som so ziadnymi pozitivnymi zmenami pri ziskavani elektrickej energie. Chcel som pozriet na najhorsiu situaciu, teda ako by to bolo pri co nanepriaznivejsom vplyve prevadzky velkeho mnozstva elektromobilov na vyrobu a dodavku elektriny.
          Aj ked neuvazujem ziadne pozitivne zmeny vo vyrobe a distribucii elektriny, stale sa mi zda, ze ani vymena celeho fosilneho vozoveho parku za elektromobily pocas 30tich rokov by vyrobe a rozvodu elektriny neublizila.
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #7
        Pôvodne zverejnené od 1fisker Pozrieť príspevky
        Sú prepočty, že ak by bolo u nás 20 tis. elektromobilov, tak by zobrali len 0,6% z celkového výkonu elektrickej siete.
        Je to z prednášky prof. Kučeru zo Žilinskej univerzity. Odkiaľ to zobral on, neviem, ale myslím, že by sa to dalo aj ľahko spočítať.

        Komentár

      • enfko
        Member
        • Dec 2014
        • 183

        #8
        Nic neskolabuje. Zijeme v kapitalizme, takze ked bude vacsi dopyt, tak sa zvysi aj ponuka.

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #9
          Pre anglicky rozumiacich: dobra prednaska o vplyve elektromobiliry na vyrobu elektriny a ostatne suvislosti.
           

          Komentár

          Pracuje...
          X