PR na podporu predaja mestskych elektromobilov? https://www.startitup.sk/elektromobi...li-vysledkami/
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Elektromobily nie sú také čisté ako sa zdá. Spaľovacie motory prekvapili výsledkami
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tu je seriozne porovnanie... aj ked je vyroba elektriny z velkej casti z uhlia ako v polsku ci nemecku, elektromobily su aj tam podstatne cistejsie ako fosily. To, ze tesly zeru viac ako male mestske ev je jasne, aj ine velke 5metrove fosily zeru viac ako male mestske fosily.1 Bild
- Likes 1
-
Ostáva dodať že Slovensky mix produkuje elektrinu medzi 180 a 230 g CO2/kWh. Podľa toho, koľko elektriny odoberieme z Poľska.
Nechapem že nemajú žiadnu výrobu zo solaru. Dnes SK ficalo na obed z 8% na slnko.
Zdroj: www.electricitymap.org.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 09-04-2018, 07:07.
-
Nedalo mi, tak som pozrel clanok v cleantechnica na ktory sa autor Richard Vitkovský v startitup.sk odvolava,
https://cleantechnica.com/2018/04/04...w-adac-report/
no uz v tom clanku je jednoznacne napisane, ze ta sparava ADAC je nekorektna, co autor Richard Vitkovský nejako "pozabudol" napisat
Komentár
-
Tieto clanky o ekologii aut su smiesne. Vsetci vieme, ze vyroba EV nie je uplne cista, vyroba nicoho nie je 100% cista a tak to proste vzdy bude. Pre mna ako spotrebitela je dolezite, ze EV nesmrdi v uliciach pod oknami skol a pred prechodmi, a ze prispieva k znizeniu hluku. Keby sa v mestach vymenili vsetky auta za EV, svet to nespasi, ale vsetci by videli, poculi a citili zmenu k vyssej kvalite prostredia na zivot. To ticho a cisty vzduch by si zrazu vsetci chvalili. Byval som kedysi pri Bajkalskej aj na Palisadach, a otvorit tam okno bolo takmer nemozne. Hnusny cierny prach a neskutocny hluk. To, ze niekde za mestom je uholna elektraren je proste fakt, a nezmenilo by to ani vymretie EV. Bude tam dovtedy, kym ju nevymenia za ekologickejsiu variantu, aby pohanala chladnicky v bytoch, fabriky, mestske osvetlenie a kadeco ine. O komforte jazdenia na EV ani nehovorim, krasny plynuly zatah, ziadne sklbanie prevodovky, navstevy spinavych cerpaciek a predrazeny servis. Kto raz skusi EV tak uz sa nevrati k smradlavemu dinosaurovi, a nezmenia to ani vseliake analyzy a rozbory “energo- a eko-odbornikov”
- Likes 9
Komentár
-
Ja som hodil like tiez. Zaroven pripajam jeden graf priamo od automobilky MB k porovnaniu Modelu B v benzinovej a elektrickej verzii. V tomto pripade je to vypocitane na 160000km, energeticky mix Nemecka a je do toho zaratana aj vyroba vozidla, aj naklady na vyrobu paliva/elektriny vratane dovozu a pod.Pripojené súboryNaposledy upravené mozeg; 12-04-2018, 12:13.
Komentár
-
Tu si pre zmenu český iDnes priložil polienko...
Tie komentáre pod článkom krásne demonštrujú pristup “po nás potopa”
https://auto.idnes.cz/redir.aspx?c=A...4_automoto_taj
Komentár
-
Prečítajte si, čo všetko sú Nemci schopný vyprodukovať zo zúfalstva:
https://www.etrend.sk/ekonomika/elek...ka-studia.html
Komentár
-
Toto je asi najsmutnejsia stranka elektromobility:
http://denniks.sk/15386/tesla-ci-apple-umoznili-mrzacenie-deti-v-africkych-baniach-hovori-zaloba-podana-vo-washingtone/
Komentár
-
https://www.youtube.com/watch?v=ysQ3...HEAgknNT0-Dr7A
drviva vacsina kobaltu sa pouziva pri rafinaci ropy - na odstranenie siry.
"which is breathed in by children. JUST CHILDREN!" Best Robert Rant ever
-
Ten článok a cela kauza je pekná hovadina. To akoze Apple alebo Tesla zamestnavaju deti, hej?
A nie je náhodou zodpovedny Glencor ktory tam tie bane prevadzkuje?
Alebo rodičia co tam tie deti posielajú namiesto seba? Aha, sorry, oni sú busy ležaním na gauči a ronením dalších detí.
-
-
ďalšie kolo
https://auto.sme.sk/c/22308808/test-...trhu-adac.html
originál zdroj: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...uberste-autos/
citát z článku: "Hodnovernosť meraní dokazuje aj fakt, že do výsledkov odborníci započítali dokonca straty pri nabíjaní. Zrátané a podčiarknuté - elektromobily nie sú v súčasnosti najekologickejšou formou automobilovej dopravy."
Akosi im tam v tej rýchlosti, ako to písali vypadlo, že to platí to teraz a v Nemecku. Mohli to spočítať aj pre také FR alebo NO.
Komentár
-
A zapocitali nemecki odbornici do emisii vyrobu, prepravu, skladovanie a distribuciu PHM? Dovolim si silno pochybovat.... A preco nir je prve BMW i3 ked ma najmensiu emisiou CO2? Oni si furt mylsia ze masazou publika vyriesia problem...
-
zase pozor, bateriu treba zrecyklovat a dovolim si tvrdit ze ta recyklacia bude energeticky narocnejsia ako problemy s PHM.
kazdy racionalne zmyslajuci clovek vie ze buducnost dopravy je v mixe altertnativnych paliv.
naozaj si nemyslim ze na rychle dialnicne presuny je EV vhodne. Velka spotreba, a naozaj si neviem predstavit pri 100 tis... elektromobilov tie nabijacie HUBY, ked len na pumpe uz cakavam casto 10-20 minut kym dvaja predo mnou natankuju.
CNG je naozaj dobre, problem je ze na SK je malo cerpacich stanic.
Naopak EV do mesta a v okoli je asi najlepsia volba, idealne s FVE
-
Batériu treba recyklovať - bez námietok
Energeticky náročnejšia recyklácia - povedal by som tiež že áno
To že to bude energeticky náročnejšie je síce mínus, ale to ešte neznamená, že v konečnom dôsledku to bude neekologickejšie. Pozor, netvrdím, že to tak je či nie je. Závisí čo a ako sa pri tom používa. A to že dnes to je tak, nemusí znamenať, že zajtra to bude rovnako. Ja viem, niektoré veci chémia nepustí, ale rozdiel môže byť aj v tom, ak to robím pre 10 článkov/hod alebo 10000/hod.
A k diaľničným presunom. Iné je keď to bude Leaf gen1 alebo model3 LR.
Takže ak nastane doba a reálne "bežné" auto prejde pri maximálke 250km tak to máme ~2hod jazdy (áno viem, v Nemecku majú neobmedzenú rýchlosť, takže tam to platiť nebude, pre zvyšok Eu bude.) Ďalej rátajme, že tých 250km, doplníme za 20-30min. To máme za 4,5hod 500km. Je to málo, veľa?
Ale súhlasím aj s tím, že aj iné palivá tu s nami ešte nejakú dobu budú.
Len ide o to, že tú elektrinu vieme vyrobiť aj čisto. Benzín ak aj čisto vyrobíme, tak stále ten výfuk potrebujeme keď ho spotrebujeme.
doplnok: zabudol som a toto všetko píšem ako vlastník spalovacieho vozidla.
-
Je len zaujimave, ze recyklacia baterii spotrebnej elektroniky dnes nikoho netrapi, hoci na mobily, tablety, notebooky a ostatne prenosne bateriove hracky sa dnes minie podstatne viac baterii v tonach ci kWh ako na EV.
Pritom zivotnost malych baterii v spotrebnej elektronike je 2 max 3 roky, potom sa vyhodia - a priznajme si - recykluju len niekedy. Ale baterie elektromobilov vydrzia v EV mozno 10 rokov a potom sa mozno dalsich 20 rokov daju pouzivat ako stacionarne. Ked aj nastane cas recyklacie velkych baterii EV, bude recyklacia urcite viac zvladnuta ako dnes a bude to jednoduchsi proces, pretoze baterie EV su velke a nikoho nenapadne, (resp nebude mozne) hodit baterieu z EV (ci stacionarneho uloziska) do kontainera s zmiesanym odpadom, ako sa to moze stat dnes pri malych bateriach akehokolvek druhu.
Problem recyklacie baterii spotrebnej elektroniky je tu dnes vo velkom rozsahu, pricom nikto o nom nehovori a ani ho nepovazuje za problem. Recyklacia baterii EV v cca rovnakom rozsahu ako dnes u baterii zo spotrebnej elektroniky, bude problemom mozno o 30 rokov a uz teraz sa o nej zosiroka hovori a povazuje sa za neriesitelny problem.
-
A započítali tam aj toto?..............https://www.youtube.com/watch?v=OPthZO0fCLg
-
@kayle: Ono to vyzerá tak, že separácia ani nemusí byť finančne náročnejšia.. Viď
...in Europe can be done cost neutrally ... Cena materiálov vyrovná separáciu. NCM622 tuším používa skoro každé non-tesla auto.
https://books.google.sk/books?id=dly...europe&f=false
-
Porovnavat teraz ci su ekologickejsie FV alebo EV je nezmysel. FV predsa tiez neposudzujeme podla ich stavu spred 100 rokov, ked zacinali. Ich uhlikova stopa bola niekde uplne inde ako je dnes.
Dolezite je ci je elektromobilita krok spravnym smerom. FV uz sa velmi nemaju kam dalej vyvijat k ekologickosti. EV sa rozbiehaju a moznosti je neurekom.
A za predpokladu, ze v buducnosti
- elektrina sa bude vyrabat cistejsie
- nove baterie a ich vyroba budu ekologickejsie
- recyklacia baterii sa bude zdokonalovat
su EV urcite ekologickejsou volbou ako FV
Drviva vacsina ludi sa sprava EKO. Ale EKOnomicky. Na masove rozsirenie ma sancu to co je lacne cize vseobecne dostupne. Alebo pohodlne, lebo druha vec na co sa da spolahnut je lemivost ludi a za nu su ochotny pustit perie. Nic ekologicke co je drahe a nepohodlne/neprakticke nema sancu na dobrovolne masove samopresadenie sa. Zakonom sa ludia nedaju donutit ku vsetkemu.
Vyzera to ze EV maju buducnost. O par rokov svojimi parametrami bezne nasobne preskocia FV a budu mat viac pozitiv ako FV aj pre neekologicky zmyslajucich a vtedy nastane masovy rozvoj elektromobility. Si myslim ja, sudiac podla seba.
Komentár
Komentár