Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nissan Leaf e-Plus
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
ten clanok na hybrid.cz vysiel 26.septembra (ako nejaka novinka), ale vsetky informacie v nom su prebrate z pushevs.com (https://pushevs.com/2018/07/18/nissa...lus-is-coming/), co je clanok este z 18. jula. Medzitym uz Nissan stihol predstavit v Japonsku novu, "sportovu" verziu Leafu s nazvom Nismo, ktora sa uz zacala predavat v Japonsku a do Europy by mala dorazit na buduci rok, ale okrem vylepseneho vykonu a zopar estetickych prvkov sa na tom aute nic nezmenilo - ani vacsia kapacita baterie, ani jej tepelny manazment (Rapidgate teda pokracuje nadalej). Takze jedine, ak by okrem Nismo verzie este Nissan uviedol aj e-Plus verziu z tohto clanku, ale zatial o tom nie su nikde spomenute ziadne informacie.
-
ak dokazu korejci predavat a vyrabat aspon ake take pocty, nissan MUSI prist s riesenim- leafom e-plus. Inak by si totiz dal verejne K.O a priznal, ze na elektromobilitu z vysoka prdi.
Uz by sa tu fakt mohla zacat vyskytovat Tesla 3 nech si pripomenieme, ze su aj automobilky, ktore to s elektro autami myslia vazne.
- Likes 2
Komentár
-
Tak uvidime, kedy dorazi na nasu rodnu hrudu...
https://www.mojelektromobil.sk/nissa...=home-post-row
Komentár
-
Wow, to je uz slusna rezba... sice nepredpokladam, ze uvidime na SK v dohladnej dobe 100kW Chademo stojany, ale toto vyzera naozaj slubne. Skoda, ze sa vsak jedna o prototyp, Nissan ma stale cas a prilezitost to vo finalnej verzii osekat, v ramci svojej reputacie Snad to neposeru...
- Likes 2
Komentár
-
A zopar spekulacii o cenach za Leaf ePlus:
http://www.hybrid.cz/novy-60kwh-niss...ez-40kwh-verze
https://www.teslamagazin.sk/nissan-l...s-cena-60-kwh/
https://www.mojelektromobil.sk/nissa...y-dojazd-cena/
Komentár
-
Ze by tam teda konecne bol teplotny management?
https://www.mojelektromobil.sk/nissa...hle-nabijanie/
Komentár
-
páni toto ste uz čítali?
http://www.hybrid.cz/novy-nissan-lea...es-v-las-vegas
Leaf plus STALE BEZ CHLADENIA BATERII a s premrštenou cenou. Toto je ozaj prikladna sabotaž, inak sa to neda nazvat. Drahsie ako hyundai a horsie ako cokolvek. Smutne.....
- Likes 1
Komentár
-
Tiež som to čítal ale je to tak hrozné že to nemôže byť pravda.
Logicky sa vylučuje, že dajú 100kW nabíjanie. Prečo by to robili, keď kvôli chýbajúcimi chladeniu baterky chcú Leaf-a ponechať ako mestské auto ?
Nezdá sa mi to. Takto otvorene sabotovať produkt a v dnešnej dobe, keď ich zvalcovava Kórea a prišla Tesla 3 ?
-
ja sa obavam, ze to nemusi byt zly vtip, ale ze to tak ozaj bude. Realne to vsak bude este horsie ako terajsi rapidgate, takze si myslim, ze sa to konecne odzrkadli aj na predajoch, kde zatial (z mne neznamych pricin) stale vedie a ludom rapidgate nevadi.
-
Osobne si myslim, ze drviva vacsina ludi si este stale kupuje Leaf (a v podstate akekolvek EV okrem Tesly) ako prevazne mestske presuvadlo. Tam sa ten Rapidgate strati, a podla mna o nom viac ako polovica majitelov ani nevie... co hra Nissanu do kariet.
-
Píšu že do 60kWh Leaf-a majú dodávať baterku LG Chem. Žeby kvôli Leaf-u robili baterku bez kvapalinového chladenia, keď ju robia pre všetkých ostatných s kvapalinou ? Alebo si myslíte, že dodávajú len články a všetko skladanie a veci okolo si robia automobilky (GM,Kia,Hyundai) ? Dokonca podľa včerajšej správy má LG Chem rozšíriť ýrobu v Poľsku z 10 na 70 GWh ročne a dodávať aj pre VW a jeho značky.
-
Podľa ich ponuky http://www.lgchem.com/global/vehicle...etail-PDEB0001 dodávajú aj chladenie a manažment systém alebo len články, tak asi Nissan kupuje len články aby to mohol takto domrviť.
-
A co ak to nissan spravi tak, ze aktivny termo manazment bude priplatkova vybava rovnako ako 100kw nabijanie?? takze nie +6000 za vacsiu baterku, ale ak chcete jazdit tak este + xy za nutnu techniku k tomu.
Ale zas to by uz boli na urovni nad teslou 3 a neviem ci si takto budu pilit konar pod sebou.
Vsetci vieme, ze "vetrak" nic nepomoze a nevyriesi.
Komentár
-
Podla mna pomoze, vid Ioniq, ktory drzi teplotu v norme len vdaka vetraku, a robi to celkom efektivne. Ale je pravda, ze kvalit kvapalinoveho chladenia to nedosiahne, a je otazne, ci by obycajny vetracik stacil na 60kWh baterku. Ioniq je predsa len polovicny tak aj plocha na chladenie bude mensia.
-
Nie tak uplne, pod zadnymi sedadlami je mriezka (ktora by sa nemala zakryvat) a tadial je vetrakom vhanany na battery pack chladny vyklimovany vzduch z interieru auta. Ale ked vypnes klimu, chlad nejde... aspon co si pamatam. Nepamatam, ze by tam bol priamy kanal z klimatizacie a nechce sa mi to dohladavat, niekde tu bol nakres Vyhrievanie baterie je riesene nezavisle, to uz uzivatel priamo ovplyvnit nevie.
-
V zime sa nechladi, ale zjavne to nie je problem. Vtedy asi vhana vzduch z vonku a zjavne to staci lebo sa zatial nikomu neprehrial. Treba si uvedomit, ze Leaf ma bateriu “zavretu v pekaci” kde sa vobec nevetra, a preto sa sprava tak ako sa sprava. Ioniq ma “vzdusnejsi” dizajn baterie, a aj ked v zime nema chladenie, prebytocne teplo ma kadial utekat. Toto sa mi niekedy stava - vonku je +5 stupnov, kurenie mam vypnute a predsa ide z vetrakov teply vzduch a v aute sa kuri. Je to predpokladam odpadove teplo z baterie.
Edit: niekto tu uz daval v prispevku o Leafe fotku baterie Nissanu, ona je uplne hermeticky uzavreta v obale a nema sa ako chladit aj keby si na nu nasmeroval 20 vetrakov. Skus vychladit 5L hrniec polievky tym, ze si ho pripnes na bicykel a budes zvonku ofukovat hrniec volne prudiacim vzduchom ako sa hybes. Potom skus to iste s tym, se zoberie prec pokrievkuNaposledy upravené Ioniq; 05-12-2018, 06:58.
-
Ioniq to je pekne ale bateria nemoze byt len tak vetrana, inac sa tam dostane voda / spina a je zle. Caro kvapalinoveho chladenia je ze je to uzavrety system, vzduchove chladenie musi byt mechanicky narocnejsie, zaujmalo by ma ako to presne u ioniqa vyriesili. LEAF je pravda ze ma bateriu zavretu v termoske, aspon sa tam ale nic nedostane.
-
Ak to bude ozaj vetrané a ofukovane ventilátorom tak to možno bude ako u posledného eNV200 kde je síce chladenie ale funguje len pri nabijani (čiže nie pri jazde) a len ak je zapnuté zapaľovanie. Čistá sabotáž aby to ľudia náhodou nechceli kúpiť keď už ich neodradí cena.
-
Trojcata chladia bateriu vzduchom priamo z klimatizacie, no tiez len pri DC rychlonabijani, no auto moze byt vypnute a zamknute - t.j. klima bezi pri DC nabijani aj ked je auto opustene na nabijacke. No chladenie klimatizaciou bezi len do cca 80% nabitia baterie trojciat, potom uz nechladi nijako, no teplota baterie uz nestupa, lebo nad 80% nabija malym vykonom. V inych rezimoch trojcata bateriu nechladia. Kurenie baterie trojcata nemaju vobec - ked je bateria vychladena pod nulou, tak na DC rychlonabijacke prvych cca 10 minut nabijaju malym vykonom (cca 10kW) az potom, ked sa bateria zohreje samotnym nabijanim, nabijaju svojim maximalnym nabijacim vykonom (do 35kW)
-
-
O chladeni baterie Ioniqa sme sa bavili podrobnejsie tu http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...2682#post22682
Vyzera to tak, ze predny blok baterii je chaldeny vzduchom z interieru a zadny vyparnikom klimatizacie - podobne ako u ENV.
Komentár
-
Tu hovori, ze cez otvor do baterie pred zadnymi sedadlami mu od baterie prudil do auta studeny vzduch, takze v pripade, ze treba, IONIQ chladi vnutro baterie vyparnikom a ventilatorom podobne ako ENV a chaldny vzduch sa pretlaca z baterie cez otvory pod zadnymi sedadlami az do interieru auta.
https://www.ioniqforum.com/forum/234...erature-4.htmlNaposledy upravené jux; 05-12-2018, 11:08.
-
-
https://electrek.co/2019/01/08/nissa...h8FHPbVr7L3Idc
Takze stale pasivne chladenie baterie, chademo port a ani len ubohy ventilator v bateri...velke sklamanie, do nissanu uz urcite nepojdem
Komentár
-
Ano, pasivne (cize ziadne) chladenie ako doteraz, ale najvacsie terno je, ze tato 64kWh bateria je len o 5mm vacsia ako terajsia 40kWh, takze tie clanky este viac nahustili. Toto bude #ultramegahyperrapidgate... co ti ludia snupu. A ten inzinier v clanku je na to este aj hrdy.
-
Ioniq Presne ako pises. Nazyvat ziadne chladenie pasivnym chladenim je zavadzajuce. Pasivne by bolo, keby boli v baterii nejake otvory a samotiazne sa bateria chladila vzduchom prechadzajucim bateriou. Cladenie povrchom obalu baterie je ziadne chladenie. Ked vedia dat do e-NV200 vymennik klimatizacie s ventilatorom, preco to nevedia urobit v LEAFe.
-
No zacinam mat pocit, ze nissan fakt nema zaujem udrzat si zakaznikov, ktori uz Leaf maju/mali a spoliehaju sa len na to, ze svet pozna ich Leaf a hotovo. Malo novych zaujemcov skuma technicke info ako nabijanie, teplotny manazment atd pred kupou. Staci im, ze im slubia papierovu hodnotu z 0-80 percent xy minut.
Ak to zaklincuju cenou podobnou ci uz modelu3 alebo pripadne Ioniqu s vacsou bateriou, tak to bude najvacsi gol.
-
Tu je odpoved pre obhajovatelov chadema. NIssan kludne dalej ignoruje EU standardy a EU sa dalej budu montovat chademo nabijacky. Ten uzasny mackopes chadema a type2 v 2 generacii LEAFa bude teda pokracovat aj v 60kWh LEAFe. Aby som bol uplne presny, nie je na 100% iste, ze v EU bude mat LEAF 60 chademo - clanky v elektreku sa v prvom rade tykaju US. No ked v US Nisssan ignoruje US combo standard, zrejme bude nadalej ignorovat aj EU combo standard.
Komentár
-
V US je Chademo tiez na ustupe, ten projekt Electrify America ci jak sa to vola ma na vacsich nabijacich miestach tiez len 1 kus Chademo a viacero CCS. Chapem, ze Chademo je pre Nissan ako vlastne dieta, ale nech si to nechaju v Azii. Hyundai/Kia to urobili rozumnejsie, domestic market auta mali/maju Chademo, auta pre EU a US trh uz CCS. A pritom CCS je o tolko jednoduchsie napasovat kamkolvek kde uz je Type2 socket, Chademo potrebuje podstatne vacsiu plochu ked chcu oba konektory. Naozaj nechapem co im beha hlavou. Komplikuju zivot sebe aj zakaznikom...
-
Komentár