Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nissan Leaf

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Hati
    Member
    • Jan 2016
    • 77
    •      

    #31
    Mal som dnes pozicany model vyrobeny v roku 2015. Katastrofa Chcel som risknut trasu Bratislava-Zlate Moravce bez nabijania (118 Km).

    Nabil som ho v Poluse na Grenway CHAdeMO na 100%, auto dopredu vyhrial, vypol uplne kurenie a vyrazil na dialnicu. Tempomat som nastavil presne na 80Km/h (podla GPS, pretoze neviem preco tento Leaf zobrazuje rychlost na tachometry aj o 20% vyssiu ako je realna).

    80ka na dialnici je naozaj katastrofa, cestou ma vyblikali dva kamiony tak som im po Trnavu uhybal do stredneho pruhu .

    Na kopcekoch za Nitrou mi dojazd skakal hore dolu a striedavo hovoril "dôjdeš - nedôjdeš"

    A skončilo to trapasom, okrem toho že mi bola riadna zima kvôli vypnutému kúreniu, auto mi skapalo 700m (!) pred cieľom . Takže frajerina na tomto futuristickom vozítku skončila v závese za bežným dinosaurožrútom s motorom 1,2L...

    Zlatá TESLA



    Komentár


    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      A to prečo si nenabil v Nitre?..Teraz v zime ma Nissan menši dojazd. Pravdepodobne kôli zohrievaniu baterky. Netreba nabíjať Na 100% vyše hodiny. Stači na 80% a použiť nabíjačku Trnava, Nitra a pod. Neviem čo si si chcel dokazať..

    • Hati
      Hati komentoval
      Upraviť komentár
      curgali, samozrejme ze mas pravdu a vedome som nabijanie vynechal. Chcel som presne vediet pre tuto konkretnu trasu ako sa da spolahnut na zobrazovany dojazd Leafu (na zaciatku bol 136km a podliezol realny zostatok kilometrov do ciela az daleko za nabijackami). Bol to planovany experiment.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Poradim ti ako to robim ja. Diaľnica je najväčší žrút energie na Leafe. Najlepšie na dojazd je ist mimo dialnice. Ak idem po diaľnici, tak počkám na prvého blikajúceho kamionistu, Pustim ho pred seba a potom sa zaň zavesím a idem v jeho závese, tak jednu dĺžku auta. Týmto ušetríš, tak cca 10% energie. Bohužiaľ v zime je väčšia spotreba. V lete spravím na plne baterky 160 - 170 km. V meste som mal 200 km dojazd.
  • enfko
    Member
    • Dec 2014
    • 183

    #32
    Hati Ano, zlata Tesla.
    Ale Tesla ma v zime tiez vyrazne vyssiu spotrebu. Takze, keby si robil rovnaky experiment s Teslou, asi by to dopadlo rovnako.
    Priklad zvysenej spotreby: Moja dnesna jazda BA -> PN -> BA so vsetkym komfortom a dodrzanim rychlostnych limitov na dialnici D1 zozrala o 95 km viac ako je realna vzdialenost.
    Kurenie bolo na 24st. a dvakrat som auto nechal vykurit pred jazdou.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Pri akych teplotach? Kolko bolo v Bratislave a kolko v Piestanoch ak si pamatas. Mal si aj daky protivietor?

    • enfko
      enfko komentoval
      Upraviť komentár
      Teplota bola v rozmedzi -1 az -3 st. C. Bol mierny protivietor cca. od Trnavy smerom do Piestan.
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 322

    #33
    Hati, sprav rovnaky test s 30 kWh Leafom

    Teraz ina vec - elektromobil stoji zhruba 2x tolko ako spalovak (pri inych znackach ako Tesla), ked porovnavam najlacnejsi mozny variant (veci ako ze ale e-auto ma automat alebo vraj vyssiu vybavu ignorujem, lebo potom mali vyrobcovia spravit e-auto aj s manualom a nizsou vybavou).

    napr.
    Nissan- Leaf 29000, Note 11000
    Kia - Soul EV 29000, Soul 16000
    VW - e-up 25000, up 8000
    VW - e-Golf 36000, Golf 15000

    Potom sa este zvyklo argumentovat, ze velka polozka ceny e-auta je bateria, dalsie drahe suciastky su elektromotor a invertor.

    Nissan ma k dispozicii peknu tabulku s cenami Leafu S aj BEZ baterie:

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	leaf.png
Videní:	411
Veľkosť:51,9 KB
ID:	7786

    bavime sa o najlacnejsom mozno variante, takze Leaf s bateriou 29000, Leaf bez baterie 23000
    z toho vyplyva, ze 24kwh bateria stoji 6000 EUR

    takze Leaf bez baterie (23000) stoji stale VYSE 2x tolko ako Note (11000) so spalovacim motorom - v oboch autach je motor - v ani jednom nie je velka bateria

    pricom ten motor v spalovaku takisto nie je zadarmo a je minimalne rovnako drahy, ak nie drahsi, ako elektromotor

    -> Takze co do certa stoji 12000 (!) eur extra navyse v Leafe bez baterie oproti Notu ??? <-

    Komentár

  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #34
    Je to stále tak ako vravím už dlhšiu dobu. Žiadna sláva. Nadšenie nám nebude stačiť, pokým sa to nepremietne do ekonomických ukazovateľov.

    Komentár

    • nemo
      Senior Member
      • Oct 2015
      • 562
      •   

      #35
      1fisker Ked je clovek nadseny ze bude mat dieta (take ozajstne:-), tiez mu "to nadsenie nebude stacit pokym sa to nepremietne do ekonomickych ukazovatelov" ? Len chcem povedat, ze nie vzdy sa rozhodujeme ekonomicky... ;-)

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #36
        To je v poriadku, lenže my propagujeme elektrické autá, aby ich ľudia kupovali, ale za daných podmienok ich kupovať nebudú.

        Komentár

        • drobco
          Member
          • Oct 2014
          • 64

          #37
          Fisker ja som presvedčený že sa to zlomí. Keď chceme dýchať v mestách čistý vzduch a znížiť počet respiračných chorôb tak, je to jedno z najrozumnejších riešení. Tesla tlačí svojou výrobou na ostatné značky a začína sa to hýbať dobrým smerom. Nebyť Tesly tak automobilky by doteraz riešili len spaľováky. Je jasné, že ceny musia ísť dole. To sa dosiahne väčšou výrobou.

          Komentár


          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            A to chce cas. Historia sa opakuje. Spalovaky tiez neboli primane z nadsenim a kolko trvalo kym si ich mohli kupit masy? Ked som sa pital ludi co maju cez 70 alebo 80 ci viac nato ako to bolo z dopravou za ich mladosti, tak to boli povozi z konmi alebo bykmi a ze auto nechcel nikto. A to beriem male mesto ci dedinu a nie vecie mesta ako BB ci BA. Trvalo to dlhsie ako to bude trvat elektromobilom. Pretoze doba je rychlejsia a zmenam su ludia viac otvoreny ako boli v minulosti. Podla mna zatial su tu tie klasicke otazky a pochybnosti, obavy a neviem co vsetko este. Vkuse sa hovori ze sme oproti zapadu pozadu, takze kym nam to dojde ako statom ci uz v CR a SR aj ked vkuse o tom hovoria, tak to este asi potrva. Mam namysli statnu podporu. Uz tu mame projekty ako zelena buducnost a ine, tak sa snad dopracujeme aj k podpore ci dakej ulave, alebo vyhodam pre elektromobily.
            Naposledy upravené ICE666SVK; 18-02-2016, 15:27.
        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1542
          •   

          #38

          Vie niekto pochopiť o čo tu ide?

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Len v 19-minutovom videu identifikoval a vyviedol 2 vodice vodice CAN zbernice na D-konektor, ktorym bude pripajat nejake CAN spehovacie zariadenie, (nieco tam zapojil, ale nic o tom nepovedal). Robi to zrejme preto aby zistill, co sa deje na CAN zbernici pri DC nabijani Leafa. Nic konkretne ani poucne sme sa z toho videa nedozvedeli. Cim dalej, tym viac sa na youtube objavuju bezcenne videa - toto je jedno z nich. Aby som nebol zly, mozno bude pokracovanie a tam sa nieco dozvieme.
            Naposledy upravené jux; 28-02-2016, 20:26.

          • Marcel Pavlík
            Marcel Pavlík komentoval
            Upraviť komentár
            hľadal som pokračovanie - https://www.patreon.com/posts/nissan-leaf-02-3948677 tzen pán sa zaoberá bmw E46 Budget Electric Drift Car Project ...
        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1542
          •   

          #39
          Zrejme je to len prvé video a sú pokračovania.
          Je pravdou, že na youtube je kopec zbytočných videí a často myslím aj takých, ktoré nie sú reálne uskutočniteľné. Je na to 1 odborné slovo, ale neviem si spomenúť, ako sa to povie.

          Komentár

          • Martin V
            Member
            • Jun 2014
            • 46

            #40
            Len k tomu nabijaniu, nabijam Leafa z 230V zasuvky pri prude 15A cize skoro 3,5kW , skutocne zalezi od kabla aky clovek ma k autu. Trocha je ale problem s kabelazou klasicka cyky 3x2,5 sa uz pri takomto kontinualnom prude hreje na cca 30C.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              30stupnov je v pohode, max prevadzkova teplota jadra CYKY 3x2,5 je 70stupnov

              CYKY-J 3x2,5 (3Cx2,5)
              Obsah medi: 74 kg / km
              Materiál jadra: meď (Cu)
              Konštrukcia: 1. Medené jadro; 2. PVC izolácia; 3. Výplňový obal; 4. PVC plášť
              Počet a prierez žíl: 3x2, 5 mm2
              Počet žíl: 3
              Prierez fázového vodiča: 2,5 mm2
              Tvar jadra: plný, guľatý
              Farba izolácie: žlto-zelená, modrá, hnedá
              Farba plášťa: čierna / biela
              Druh prúdu: striedavý (AC)
              Zaťažiteľnosť na vzduchu (pri uložení vedľa seba): 25 A
              Zaťažiteľnosť v krajine (pri uložení vedľa seba): 38 A
              Menovité napätie Uo / U (kV): U0 / U 0,45 / 0,75 kV
              Skúšobné napätie (kV): 4 kV
              Činný odpor vodičových jadier: 7,51 mOhm / m
              Reaktancia na vzduchu pri uložení vedľa seba: 0,1 Ohm / km
              Indukčnosť na vzduchu pri uložení vedľa seba: 0,32 mH / km
              Ekvivalentná skratový prúd fáza: 0,28 kA
              Hmotnosť (kg / km): 207 kg / km
              Max. sila v ťahu pre vodičové jadro: 0,37 kN
              Menovitý vonkajší priemer (približne): 11 mm
              Minimálny polomer ohybu: 66 mm
              Časová otepľovacie konštanta (pri uložení vedľa seba): 65 s
              Min teplota pokládky: 5 ° C
              Min teplota skladovania: -35 ° C
              Prevádzková teplota jadra: 70 ° C
              Max. prevádzková teplota pri skrate: 160 ° C
              Uloženie: pevné

            • Martin V
              Martin V komentoval
              Upraviť komentár
              :-) viem ze je to v poho, len som podotkol ze to je jedine co moze cloveka prekvapit,ze sa kabel hreje. Lebo niektori neznali maju z toho Show.
          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #41
            Pro nabíjení v zahraničí jsme si nechali zaslat kartu nizozemské společnosti The New Motion (zdarma), kterou se dají aktivovat nabíjecí stanice po celé Evropě a na mobil nainstalovali její aplikaci.

            Toto píšu v tom článku. Neviete niekto bližšie o čo sa jedná? Pokiaľ viem, absolútna väčšina nabíjacích staníc v zahraničí je spoplatnená.

            Komentár


            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Nabijanie uz prakticky nikde nie je zdarma, tu to maju na stranke vysvetlene uplne dole:

              http://www.thenewmotion.com/en/products/charge-card/

              cena je cena providera + 0,35 eur za session pre New Motion. Vyhoda je, ze karta je zdarma, Smatrics ma tusim stal 20 eur.
          • curgali
            Member
            • Jul 2014
            • 310
            •   

            #42
            Toto fórum slúži na vymieňaní si skúseností s prevádzkou EV v praxi. Chcem tu dnes poukázať na skúsenosť s výdržou a dojazdom batérie Nissan Leaf r.v. 2015 nákup: 3/2015, 0 km, batéria 24 kWh:

            Nebudem sa tu rozpisovať o jednotlivých dojazdoch na vidieckych trasách. Všetko závisí od rýchlosti, rozjazdoch a spôsobe jazdy. Keďže jazdím prevažne rovnaké trasy viem, že dokážem odjazdiť 30 km na 21% kapacity batérie, ale aj 15%(čo je môj osobný rekord) čomu zodpovedá dojazd 200km/na plné baterky. Vždy jazdím na rýchlostnom móde D-eco. Je tam sice trochu znížený výkon motora, ale výhoda je v tom, že má tvrdšiu odozvu na stláčanie pedálu axcelerátora a môžem lepšie regulovať tok energie do motora a tým udržiavať výhodný pomer rýchlosť-spotreba. Výkonnejší mód D- požívam len na predvádzanie vozidla, čo všetko dokáže. Je to trasa Trenčín –Trenčianske Mitice a späť. Na ceste je dosť prudký kopec motorest Radar. Ja chcem, ale v tomto príspevku poukázať predovšetkým na obavy motoristov o znižovaní dojazdu a strate kapacity batérie po najazdení x počtu km. Zoberiem si na to trasu TN – BA a späť. Moja skúsenosť je takáto. Keď som išiel do BA na servis Nissan (30 a 60 .000. km) vždy som potreboval na trase TN – BA 120 km 80 až 81% kapacity batérie (obsadenosť 1 pasažier, letný a jarný čas teplota cca 20st.C). Včera som urobil osobný rekord po najazdení 75.000 km, 120 km, teplota 22st.C do BA 2 ľudia -75% kapacity a späť do TN
            3 ľudia – 76% kapacity batérie. Spôsob jazdy vždy rovnaký: diaľnica, rýchlosť pr. 90 km/hod (ak by som išiel pomalšie, tak na mňa vytrubujú kamióny). Hovorí sa, že batéria so zvyšovaním počtu km degraduje. Ja mám pocit, že tá moja graduje...…:-))))) A to prosím používam z 80% rýchlonabíjanie !!
            Veľa motoristov píše na rôznych fórach, že EV sú drahé, zatiaľ sa to neoplatí, počkám až budú lacnejšie a podobné výhovorky. Leaf sa dá kúpiť aj nové, alebo pár mesiacov predvádzacie za 24.000 € čo je cena VW Golfu 1,4 TSI.(a to nemá navigáciu ani vyhrievaný volant ani cúvaciu kameru!! Ale sú tu aj za cenu 16.000€ s 15.000 km r.v.2014. Stačí zájsť do Nissan predajne BA a môžu si ho hneď aj odviesť.(aspoň včera to tak bolo) Možnosti EV mobility sú už tu...len ich treba využiť.
            Naposledy upravené curgali; 02-10-2016, 10:52.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Mozno ze je to ako pri spalovaku, ze zanovne auto sa musi zajazdit a potom klesne spotreba. Navyse aj ty si sa predpokladam natom najskor ucil a zlepsoval si jazdu a tim aj spotrebu.

            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              Môže to tak byť. Najbližšie budem informovať, ako si auto a batéria počína pri 100.000 km.

            • Marcel Pavlík
              Marcel Pavlík komentoval
              Upraviť komentár
              článok s podobným výsledkom:
              http://www.elektromobily-os.cz/sites...ktromobilu.pdf
          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #43
            Leaf 1.verzia má po 100 tis. km má 15% degradáciu batérie. Vpravo zvislo sú dieliky životnosti, tam to pekne vidieť

            Komentár


            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              Ja mám stále plný počet dielikov...a ani test baterky pokles neukázal...
          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #44
            Nissan Leaf má úplne vpravo ukazovateľ životnosti batérie. Plná životnosť batérie je 12 dielikov. Plná životnosť batérie je 12 dielikov. Z mojich reálnych skúseností vyplýva, že každých asi 50 tis. km sa stratí 1 dielik. Po viac ako 100 tis. km už sa stratili 2 dieliky. Týka sa to Leafu 1.generácie, t.j. cca r. 2010-2012. Videl som to podobne aj u iných kusov. Zo straty dielikov sa dá približne vypočítať percentuálna strata životnosti.
            Veľa ľudí si to mýli s ukazovateľom stavu nabitia, ten je vľavo od toho a tiež má pri plnom nabití 12 dielikov, ale to s tým nesúvisí.

            Komentár

            • ICE666SVK
              Senior Member
              • Jul 2014
              • 1997

              #45
              http://www.hybrid.cz/nissan-v-usa-pr...-24kwh-baterii Neviem ci to plati aj pre SR a CR.

              Komentár

              Pracuje...
              X