Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Novy Nissan Leaf

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Ja nemám problém dočítať väčšinu iných článkov, lebo niekde smerujú. Ale nudného textu s opakujúcimi sa vetami, to za nedá... Chyba bude vo väčšine čitateľov, nie v autorovi.

    Sú tam samé bludy, niektoré veci treba overiť alebo vyskúšať viackrát aby sa dal napísať záver. Sú tu aj technicky založení ľudia (aj ja sa medzi nich považujem) a tí by vedeli povedať, ako ich na výškach učili pozorovať, prezentovať výsledky meraní, zvažovať možné vplyvy na výsledok a z toho počítať odchylky, nie proste niečo odfotiť, neuvedomiť si prečo to tak bolo a aké podmienky nastali, že to nie je bežné a hlúposť ďalej stále opakovať.

    V diskusii pod článkom som to niekoľkokrát a aj iní vysvetlili, škoda sa k tomu vracať, keď autor to nepochopí, tak ako nepochopil asistenčné systémy v Leafe, ktoré sú na veľmi dobrej úrovni a je na nich vidieť, že Leaf je novší napr. od Ioniq-a o rok (jemnejší a precíznejší adaptívny tempomat, rozpoznávanie značiek, držanie v pruhoch, automatické diaľkové), ale tam napíše, že to ešte nestojí za to, srší tam z toho, že to nevedel ani použiť ale nie aby o tom nenapísal, ale ete to hodnotil a vyjadroval sa k tomu.

    Jeden príklad, napísal, že v Poľsku má GW dva programy ako na Slovensku (aj minutový), čo je samozrejme hlúposť. Ja som ho opravil, že nie. Vypisoval, že tam videl poľský cenník v Poľstine a tam to je, dal som tam odkaz naň a samozrejme to nebolo. Ešte ale tri krát tam napísal, že to tak je. Proste nič si poriadne neoverí a len píše všetko ako fakty, aj také, čo sa za minutu dajú overiť a tvrdí si stále svoje.

    Ale už viac sa k tomu "textu" vyjadrovať nebudem, bolo dosť k tomu vtedy keď vyšiel a niekomu, kto za to nestojí, nahánať kliky nebudem, lebo len preto to sem hodil znova, bolo to tu dávno, aj v Ioniq téme.

    Poctivá novinárčina to nie je. Citáty Jana Wericha: https://citaty.net/autori/jan-werich/citaty-o-blbcich/
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • Radovan
      Member
      • Aug 2014
      • 304
      •      

      Ano, přiznávám, tím autem jsem nikdy nejel, na Slovensku v životě nebyl, na rychlonabíječkách GW nenabíjel a vlastně jsem to, pokud si dobře vzpomínám, ani nepsal
      Radovan

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Radovane mne by zajimalo, s jakym zamyslem jste to psal. Predpokladal bych, ze se zamyslem pomoci rozvoji elektromobility vysvetlenim pojmu a dojmu, vyzdvizenim pozitiv (to hlavne, protoze clanku s negativy je na netu hromada) a upozornenim na negativa.
        Bohuzel to cele vyzniva skutecne jako - nekupujte to, protoze jsou s tim jenom problemy. Prekvapuje mne to, protoze s vasima zkusenostma dobre vite, ze kdyz pojedete s EV jako se spalovakem (a hlavne v zime), tak to proste nebude rychlejsi a bezproblemove v zadnem pripade. Nema vyznam presvedcovat lidi k prestupu na EV s tim, ze to je to same. Ne, neni a nikdy nebude. A bud to "petrol head" pochopi a nebo ne. Zatim nemame na nasi strane ani tu ekonomickou stranku, na kterou lidi slysi nejvic, bohuzel.
        Jo, a do konce jsem to docetl. Ale fakt je to dlouhe...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        - v zime
        - na 17" diskoch a širších pneu
        - na zimnych pneu
        - do kopca (nie tam a späť)

        Každý z týchto faktorov skráti dojazd o 5 až 10 %.

        Kebyže Jirko ideš na Tesle takto, tiež má dvojtretinový dojazd ako keď rozmýšľaš čo urobiť aby si mal bežný dojazd.

        N-Connecta a Tekna majú 17" v základe a širšie 215 pneu a preto každému odporúčam ísť do Acenty (16" disky, pneu 205 ako Ioniq) a radšej si priplatiť balíky výbav. Vzhľad diskov - tvar aj dvojfarebné lakovanie je pritom rovnaký, len všímavejší človek odhalí iný rozmer na aute.
    • Radovan
      Member
      • Aug 2014
      • 304
      •      

      Jsem přísně objektivní ve všech testech. Takže žádné pomáhání elektromobilitě, prostě buď to výrobce myslí vážně nebo si na něco hraje. Nissan už si delší dobu hraje. To, co se očekávalo od 30 a 40 kwh baterek se prostě nesplnilo a rapidgate je další průšvih, o němž už od 30 kWh dobře věděli. To že jsem dostal auto jaké dostal, je taky v podstatě vina Nissanu, neměli nic jiného k dispozici. Nestíhají vyrábět, zdražili...... prostě nic pozitivního pro elektromobilitu na tom není. Bohužel. Nemohu to se svými zkušenostmi doporučovat bez výhrad. A těch je fakt hodně. Je to opravdu test, ne propagace.
      Radovan

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ale tož - ze nestihaji vyrabet (= lidi to auto fakt chteji kupovat) neni nic pozitivniho pro elektromobilitu? Podle teto logiky je Tesla cista katastrofa pro elektromobilitu :-).

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        "Jsem přísně objektivní ve všech testech. Takže žádné pomáhání elektromobilitě" - Trosku alibisticke v porovnani s komentarmi, ake je jazdenie IONom v pohode a ze v podstate kazdemu staci. Lebo malokto najazdi denne nad 100km. A tiez pochybujem, ze ak sa vydate na dlhsiu cestu v tejto e-parodii, tak nejdete po dialnici 130+ km/h - lebo ved objektivita....

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        na rapidny pokles kapacity 30 kWh verzie beterie zevraj nasiel Nissan reisenie, tvrdi ze pokles kapacity je len zly vypoced riadiacej jednotky a realny pokles je len minimalny. Vydal teda software update a ludom to vyzera, ze naozaj pridalo naspat kapacitu. Cas ukaze ci je to naozaj aj tak, alebo len odrb. Osobne si to dam updatnut tiez, ked pojdem na prehliadku. (aj ked pri mojej 99 % kapacite toho moc naspat asi nedostanem)

      • Radovan
        Radovan komentoval
        Upraviť komentár
        To dango: Ježdění Ionem je v pohodě. Protože kdo si ho kupuje, neočekává, že v něm bude jezdit Brno-Praha nebo Chorvatsko. Moje žena jezdí občas dál, než je dojezd na 1 nabití tam a zpět, ale po cestě už je dost rychlonabíječek. Takže se cestou zpět na 10 minut staví u rychlonabíječky pro dojezd a pak to nechá nabít doma nočním proudem. Po dálnici se s Ionem 130+ dá, ovšem dojezd je pak 80 km a méně, závisí na profilu terénu a zda si topíte/klimatizujete. Je to vývojově 11 let staré malé městské autíčko pro 4.
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      mam na par dni pozicany Leaf 2 a tak mam moznost za par stovak km ho poriadne vyskusat a porovnat s predchodcom. To auto je realne vyborne, technicky na špici, kufor parada, priestor parada jazda mimoriadne prijemna....dizajn je subjektivna vec.
      ALE to s prehrievanim je ozaj problem. Mne uz po 100 km pohodovej jazdy a vonk,teplote 30 st. obmedzilo uz prve rychlonabijanie, ked vykon nabijacky auto pisalo len cca 31. Po dalsich 100 km som bol v cieli, takze som nepotreboval dalej nabijat, ale je to pruser. Aj predajca mi tvrdil, ze na to ma byt nejaka software uprava, ale realne si nedokazem predstavit či a kolko dokaze software oklamat fyziku. Lebo ak je niekde teplo, tak je tam proste teplo.
      V ramci dojadzu na jedno nabitie to clovek asi nepociti, ale presuny 200-300 km po dialniciach vyrazne obmedzuju pojem "rychlonabijanie"

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Ten taxikár, čo minulý týždeň dal recenziu Leafa na hybrid.cz, tam píše potom v diskusii o tom, že mu bolo povedané v servise v Zlíne, že sa bude robiť mechanická úprava baterky na garanciu v Trnave, kde je jediný servis na baterky v SR a ČR.

        Tento týždeň som skúšal ísť maximálkou v kuse 100 km po dialnici a áno, baterka sa mi zahriala z 2/3, ktoré boli po 50% rýchlonabíjaní v alze na ten ukazovateľ tesne pred červeným poľom, takže asi viem prečo je maximálka nastavená na 144. Keď jazdím 120-kou, čo je pri Leafe vzhľadom na odpor vzduchu ideálna dialničná rýchlosť, tak sa zohrievanie mne neprejavuje, baterka sa drží pekne na polke.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • Lubos1
          Junior Member
          • Jul 2018
          • 1

          Mali sme na test novy Leaf: https://autozine.sk/nissan-leaf-2-0-novy-clen-rodiny/

          Komentár

          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            Unikla fotka z rýchlonabíjania Leafa a tiež podrobnosti o novej baterke a ďalších vylepšeniach Leafa 60:

            - výkon motora 160kW
            - teplotný management
            - rýchlosť rýchlonabíjania cez Chademo 102 kW
            - 11 až 22 kW palubná nabíjačka - čo znamená trojfázová
            - baterka 60 kWh

            Ak tam bude všetko toto, tak to bude ideálna kombinácia vlastností, bohužiaľ pri súčasnej cene Leafe to bude cenovo určite o desinku vyššie aj vzhľadom na ceny priamych konkurentov s takým dojazdom. Takže Leaf bude aj na dlhé trasy ale za mastný príplatok.

            https://electrek.co/2018/07/06/nissa...fast-charging/
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Toto bude plnohodnotny konkurent Modelu 3 ak to dostane vsetko, co sa pise. A pre EU trh a nase uzke mesta to bude asi aj zmysluplnejsia alternativa s ohladom na rozmery a tvar karoserie. Otazna zostava cena, aby to neprestrelili... a co presne myslia tym termal managementom. Ak to bude do 45tis s normalnou dodacou lehotou, tak si viem predstavit, ze by to mohlo vystriedat buduci rok mojho Ioniqa. Ak to bude nad, tak uz radsej priplatim za premiu a pojdem do e-trona, aj ked Audi si dava na cas :-/

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              CHAdeMO 100 kW si môžu v Europe strčiť za klobúk. Take nabíjačky pochybujem že sa tu rozšíria vzhľadom na tlak na CCS zo strany D výrobcov.
              Dokonca som čítal že dotácie na rychlonabijacky v Bavorsku sú k dispozícii len na stojany ktoré majú len jeden DC konektor.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Ano, ale pri 60kW baterii sa uz dolezitost rapid chargerov podstatne znizuje, aspon u mna. Vacsina mojich dlhsich ciest je do 400-450km, co by uz mohlo dat bez nabitia. Aj to je vynimocne. Mne v zasade staci dojazdovo aj Ioniq, len raz za cas kvoli ceste s rodinou by som uvital trosku vacsiu bateriu. Takze takyto 60kWh hatchback je pre mna uplne idealny a este k tomu s obrovskou rezervou.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Druha strana pohladu je, ze 60kWh baterka umozni 250 km ako teraz 40kWh ale rychlostou spalovaka 140 km/h (150 tachometrovych) a nie 120-kou. U mna zvacsovanie baterky prispeje skor tam, az druha moznost ak pojdem po cestach mimo dialnic kde sa neda ist rychlo, je dojazd.
              Takze navrat k normalnemu jazdeniu.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Súhlas. Ja mám 75 kWh a tento rok som bol ďalej ako tých 350 km čo dám pri 130 km/ h po diaľnici presne 3x.
              Na druhej strane som objavil inú výhodu veľkej batérie a to je rezerva. Od mája do oktobra, keď mám dostatočný výkon FVE, jazdím 95% len na slnko. Lebo mi stačí v priemere dobiť zhruba na 50 km denne. Nie vzdy to vyjde ale ked dobijem jeden den 100 km, a druhy len 20 km furt dam tyzdenne tu “jednu plnu”. S Ioniqom by som to nedal lebo keď je plno tak je plno. Aj s Teslou sa mi stáva že už “je plno” a energia prúdi do rozvodnej siete.

            • nemo
              nemo komentoval
              Upraviť komentár
              Novy Nissan Leaf 60kWh uz vyzera ako idealne auto nie len do mesta ale aj na dlhsie cestovanie v Japonsku.

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Nuz Nemo v preludnenom Japonsku by som asi riesil tie ich shinkansen vlaky ako stat v zapchach niekde v mestach.
          • Ioniq
            Member
            • Jan 2017
            • 364

            Taka primitivna otazka kedze 60kWh Leaf ma podstatne vykonnejsi motor ako slabsi surodenec - ma vykonnejsi elektromotor vacsiu spotrebu oproti slabsiemu pri beznej jazde, t.j. ustalenych 50/90 v meste/mimo mesta? Alebo sa vyssia spotreba prejavi az pri plnom vyuzivani toho extra vykonu pri sviznejsej jazde? Ze ci je to aku u spalovakov, ze vykonny motor zerie (skoro) vzdy viac. Pri EV asi nebude taky rozdiel v spotrebe, ci?

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ten rozdiel tu nebude urcite taky velky. U Tesly je to tak, ze standardny motor model S (zadny nahon) ma o nieco vyssiu spotrebu ako dual motor, zrejme je to kvoli tomu, ze pre rovnake zrychlenie musi ten jeden motor tahat dvojnasobny prud (a teda tepelne straty su vyssie). Ani pridana vaha druheho motora nehra na podiv rolu. Ale performance verzia (ta je len u dual motoru), ktora ma zadny motor vacsi ma vacsiu spotrebu ako standard dual motor, mozno tu uz hra rolu pridana vaha motoru. To hovorim o optimalnych spotrebach pri standardnych rychlostiach. Ked "sa blbne" tak idu vsetky teorie nabok.
              Takze u toho Leafa jedine, co IMHO bude hrat rolu bude vaha vsetkeho co ma naviac oproti 40 kWh - baterie, nabijacka, vacsi motor, silnejsi (tazsi) DC/AC menic apod.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Mozno ste nepostrehli, dvojmotorova verzia tm3 bude mat zadny motor s permanentnymi magnetmi a predny indukcny, takze bude mozne vyuzivat ich rozne vlastnosti efeltivne pri roznych jazdnych rezimoch.

            • Marcel Pavlík
              Marcel Pavlík komentoval
              Upraviť komentár
              platilo (u spaľovákov) že silnejší motor má vyššiu spotrebu v meste, slabší opačne. a každých 100kg naviac zvýšilo spotrebu o 1l.
          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            Konecne prvy (alebo urcite jeden z prvych) tuzemskych testov Leafu 2 je v dvojcisle autožurnal jul-august.
            Je tam aj skusenost s obmedzenim vykonu kvoli prehriatiu baterie !

            Komentár


            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Ak je to len v tlacenej verzii a mas ju, tak prosim ta odfot a priloz tie fotky, pripadne link, kde sa budu dat stiahnut

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              https://autozurnal.ta3.com/aktualne-vydanie
              tuto mozes kupit a stiahnut. NIe je tam fotka toho obmedzenia, ale je to tam spomenute v akom okamihu sa to udialo. Su to noviny, takze to nemam ako nascanovat.
          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            Cez víkend som dal test teploty Leafa 2, cez Leaf Spy som sledoval teplotu batérie a jej zahrievanie jazdou, nabíjaním, tiež ochladzovanie pri státí auta.
            Keďže som chcel vyskúšať, či sa nejako obmedzí výkon pri maximálnom zahriatí a jazdení "ako prasa", Leaf išiel celú dialnicu vyše 400 km z celkovo 600 km maximálnou rýchlosťou - tempomat na 144 km/h a mimo dialnie tiež mal čo robiť a absolvoval 5 rýchlonabíjaní. Ani tak sa mi nepodarilo ho dostať do stavu, že by obmedzil rýchlosť auta. Nabíjal potom pomalšie, ale nikde mi neurobil, ako niektorí píšu, že odstaviť na ochladenie alebo znížiť rýchlosť. Keď to spracujem, dám to sem podrobnejšie.
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              a ake si mal vonkajsie teploty? je to dost opacny nazor ako vsetky zname recenzie. Teplotu bat. si mal v cervenom? Ked som s nim behal na dovolenke ja, tak som ho trochu sviznejsou jazdou a teplotach 30st dostal kusok od cerveneho a to som tam nemal v ceste ani rychlonabijanie.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Jasne, teplota bola v polke cerveneho a Leaf veselo maximalkou isiel do Popradu do kopca a potom do Lomnice. Zajtra to budem mať spracované.

            • Peterka
              Peterka komentoval
              Upraviť komentár
              Aka konkretna teplota zodpoveda zaciatku resp. polke cerveneho? 30-40-50 stupnov?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Červené začína na 48 stupňoch a v polke má tak 53. Ale nad polku sa už nehýbalo, aj keď som sa ako snažil. Vonku bolo okolo obeda 26, potom navečer 20 stupňov, možno tomu chýbala väčšia miamská alebo kalifornská horúčava.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              Moj 30 kWh obmedzuje nabijanie (aj ked mi neverite) ale ovela menej (najmenej som mal 38 kW pri skoro max teplote) Co sa tyka vykonu ten mi tiez obmedzil, ale nevsimol by si to kazdy, lebo to bola iba jedna bublina a to iba pri opakovanej max. akceleraci, po par minutach sa ochladil a zas akceleroval poriadne. Jazdenie ake take obmedzene nie teplotou moc nie je, horsie je to s zivotnostou baterie a rychlostou jej nabijania.

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Mam otazku co to vsetko robi z autom, respektive baterkou. Ak je vonku teplo a aj baterka je v cervenom, tak je to predca znak, ze nieco nieje v norme. To ze pises, ze ta auto neobmedzovalo v rychlostiach jazdy ani nabijania, tak to podla mna nieje podstantne. Podstatne je co to spravy z baterkou. Mozno teraz nic, ale za nejaky cas....??? To momentalne nik nevie.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              to nikto presne nevie...ale nic dobreho. To chladenie baterie nie v inych autach len koli tomu ze by sa potom malo spomalit nabijanie, urychluje to starnutie baterie, ako presne nevieme, ale ak ma 40 kWh take iste clanky ako 30 kWh tak to urcite nebude malo
          • Ioniq
            Member
            • Jan 2017
            • 364

            Vela ludom to spomaluje a bateria sa pecie. Na internet sa vacsina ludi chodi prave stazovat. Ak su spokojni tak malokto nahodi tuto temu. Logicky by mi z toho vychadzalo, ze tu mame “dobru / lepsiu” seriu a potom naozaj posratu seriu Leafov 2, nech je to uz z akehokolvek dovodu, ci HW alebo SW. Da sa teoreticky ocakavat zvolavacka... uvidime akym smerom sa to bude uberat po uprave. Ioniq mal tiez do roka aktualizaciu RJ motora (zial k horsiemu).

            Komentár

            • Miroslav Rojko
              Senior Member
              • Nov 2016
              • 1314
              •   

              Leafy čo mám majú rozdiel výrobného čísla 9500 kusov, takže sú dosť od seba, ale nerobí mi problémy čo sa týka obmedzovania ani skôr vyrobený ani neskôr. Pred týždňom som riešil nefunkčnosť MP3 prehrávania a overoval, či sú nejaké nové aktualizácie či už software samotného auta alebo infotainmentu alebo nejaké zvolávačky a nič. Nissan je so svojím výrobkom zatiaľ spokojný. Samozrejme keď je baterka moc zahriata, rýchlosť nabíjania obmedzuje (tesne pred červeným mi išiel 18 kW) ale pri jazde ak neprepnete na teplotu baterky, tak o nej inak neviete, rýchlosťou ide stále maximálkou.


              K USB keby mal niekto problém, Leaf 2 nemá rád Kingston kľúče. Mám päť rôznych DataTraveller (usb3 aj starší USB2 a rôznych kapacít od 8 do 32GB) bez Secure zóny, ani jeden Leaf nechcel brať. Potom mi dcéra požičala nejakú noname čínsku ... 4GB a Leaf zrazu čítal - po skúšaní všetkého možného. Tak som kúpil nejaký Adata a ten tiež ide. Skúsil som veľkosť sektora pri formátovaní od 2 do 8 kB, zakaždým išiel. A Kingstony ani ťuk. Samozrejme na Ioniqu všetky kľúče idú. Nedalo mi a naklonoval som presne bit po bite ten Adata na Kingston rovnakej kapacity a nezoberie ho. Logické vysvetlenie čo sa týka formátu (FAT32, 4kB sektor, počtu sektorov) nemám. Len že proste Leaf je vyberavý. Tak ak niekto bude mať problém, pre Leaf nie je kľúč ako kľúč.
              [priezvisko]@me.com

              Komentár

              • Miroslav Rojko
                Senior Member
                • Nov 2016
                • 1314
                •   

                Absolvoval som 600 km za dva dni a ako som sľúbil, dávam prehľad teploty baterky. Hneď na začiatku sa ospravedlňujem, že nič nepíšem, len dávam tabuľku, aj toto mi zabralo dosť času. Takže skôr fakty, omáčku nechám na iných literátov. Vychádzal som zo screenshot-ov aplikácie LeafSpy, ktoré som robil v skoro každom bode a tie údaje sú dané do tabuľky. Niektoré body nemali screenshot (robí sa podržaním dvoch tlačidiel a asi som si nevšimol, že ešte nie je), ale pre úplnosť ich uvádzam. Je tam vidieť ako sa zohrieva alebo ochladzuje baterka v rôznych situáciách. V diskusii doplním ak by boli nejaké otázky. Všetky dialnice som išiel na tempomat 144 km/h (koľko sa dá najviac nastaviť).

                Postrehy :
                - chladnutím baterky sa znižuje nielen teplota, aj SOC
                - pri maximálke už teplota moc nestúpa, asi nad 130 km/h už je dostatočný vietor, aby baterku udržal na 50 stupňoch
                - aj pri maximálke teplota klesla o jeden stupeň po nabíjaní, takže nabíjanie (aj keď obmedzeným prúdom), zahrieva najviac



                Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_20180722_200956.jpg Videní:	1 Veľkosť:169,1 KB ID:	26513Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	screenshoty.png Videní:	1 Veľkosť:191,4 KB ID:	26514
                Z bodu Do bodu Rozdiel teploty Čas (hod.) Rozdiel SOC Popis
                A C 17,5 2,18 -45,7 Dialnica maximálkou, medzitým Chademo
                C D 3,9 0,35 21,6 Chademo
                F H 6,3 1,92 43,4 RK - LM dialnica maximálkou a Chademo
                K L 2,9 0,90 35,8 Chademo 22 kWh, 67 minút
                L M -1 0,55 -7,9 LM - RK dialnica maximálkou
                M N -19,5 10,78 -2,4 státie
                O P -6 6,30 -1,6 státie
                Q R 0 1,00 -21,9 jazda bežná cesta a dialnica 15 km
                R S 19,3 0,93 61,9 Chademo
                S T 2,7 1,22 -56,3 Dialnica maximálkou
                Čas SOC Teplota max. Teplota min. Rozdiel tepl. Popis
                A 21.7.18 10:16 99 23,3 20,6 2,7 Domov
                B 21.7.18 10:56 98 Trenčín SEAS - nabíjanie od 10:56 do 11:31, 6,3 kWh
                C 21.7.18 12:27 53 40,8 38,1 2,7 Žilina Point - pred nabíjaním (vonku 29 st.)
                D 21.7.18 12:48 75 44,7 41,8 2,9 Žilina Point - po nabíjaní
                E 21.7.18 13:47 49 45,6 42 3,6 Ružomberok - státie (vonku 26 st.)
                F 21.7.18 14:40 49 Ružomberok - odchod (zápcha na výjazde)
                G 21.7.18 15:28 Liptovský Mikuláš - začiatok nabíjania
                H 21.7.18 16:35 92 51,9 47,1 4,8 Liptovský Mikuláš - koniec nabíjania a odchod
                I Tatranská Lomnica - príchod, vonku 20 stupnov
                J 21.7.18 19:24 62 50,6 42,7 7,9 Tatranská Lomnica - odchod cez Podbanské, takže dialnice len do 20 km
                K 21.7.18 20:11 42 50,4 41,1 9,3 Liptovský Mikuláš - začiatok nabíjania
                L 21.7.18 21:05 78 53,3 44 9,3 Liptovský Mikuláš - koniec nabíjania a odchod
                M 21.7.18 21:38 70 52,3 42,6 9,7 Ružomberok - príchod
                N 22.7.18 8:25 67 32,8 25,8 7 Ružomberok - odchod, vonku 16 stupnov
                O 22.7.18 8:42 58 35 28,1 6,9 Tatralandia - príchod
                P 22.7.18 15:00 56 29 25,6 3,4 Tatralandia - odchod
                Q 22.7.18 17:00 45 29,7 26,8 2,9 Ružomberok - odchod
                R 22.7.18 18:00 23 29,7 26,8 2,9 Žilina Point - pred nabíjaním (vonku 24 st.)
                S 22.7.18 18:56 85 49 43,9 5,1 Žilina Point - po nabíjaní
                T 22.7.18 20:09 28 51,7 43,9 7,8 Domov
                Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	graf.png
Videní:	325
Veľkosť:20,7 KB
ID:	26515
                Naposledy upravené Miroslav Rojko; 24-07-2018, 19:03.
                [priezvisko]@me.com

                Komentár


                • Komat44
                  Komat44 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Fuuu prilis vela dat na mna aby som sa v tom rypal takze rovno otazka- take 2.,3. nabijanie rychlonabijackou islo akou rychlostou? Lebo to je to co ma ako uzivatela zaujima, pre mna za mna nech ma baterka aj 100 stupnov 😉 (ano viem z dlhodobeho hladiska to ma vplyv na jej zivostnost)

                • Teq
                  Teq komentoval
                  Upraviť komentár
                  novy leaf ma tempomat max na 144? Zaujmave, moj 30 kWh ma max 157 km/h na tempomat a obmedzovac na 161 (realnych to je 145-150 km/h podla GPS)

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Druhé nabíjanie ešte môže ísť normálnou rýchlosťou pri mimodialničnej jazde. Po rýchlej jazde dialnicou mi išlo druhé nabíjanie 28kW namiesto 44kW a tretie nabíjanie už len 24kW.

                  Tempomat sa dá nastaviť na max. 144, co je 135 podla gps, ale v prípade stlačenia akcelerátora na podlahu sa auto ešte o 10 rozbehne na 155 tachometrových alebo 144 podla GPS.
              • milan84
                Senior Member
                • Jun 2015
                • 853
                •   

                dnes podvecer som prisiel k Lidl na Trenčianskej a najprv z dialky vidim, ze obsadene - cierny Leaf 2, ale ked som prisiel blizsie, pozeram ako pozeram...nabijal sa na AC Vdaka nemu som mohol pocas nakupu vyuzit DC, ale doteraz nerozumiem ci bol umysel nabijat AC alebo je to niekto, kto prvykrat videl nabijacku a napojil prve co mu pasovalo ) Bud to bol niekto, kto tak velmi chrani baterie, ze v extremnom teple nechcel QC, alebo fakt netusil ze za pol hodku v obchode tomu vela nepomoze.
                Nebol to niekto z vas ?

                Komentár


                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Akú ečv mal ?

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  BL... niečo

                • ICE666SVK
                  ICE666SVK komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ked kupujes auto, tak ti nevysvetlia co je naco? AC / DC zasuvka?

                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Mozno chcel AC. Ja tiez niekedy volim AC pred DC, bud ked viem, ze sa zdrzim dlhsie alebo ked mam viac ako 30% baterie a nepotrebujem vacsi dojazd.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Majitel cierneho Leafa isiel mozno na dlhsie prec a nechcel blokovat nabijacku, tak dal AC. Praveze bol rozumny a ohladuplny, nie ako keby sa dal na Chademo a tvrdol tam dve hodiny.
                  Preto nechapem tie posmesky, ci prvykrat videl nabijacku.

                  Z toho, ze bol na AC, sa da vyvodit skor to, ze je skuseny a ohladuplny, to prve (ze nevie) s mensou pravdepodobnostou. Ale tu vysiel na posmech. Co mal na auto napisat vysvetlenie pre domyslavych ?

                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja dufam ze mas pravdu a bol by som len rad. ALe ako sme sa tu na fore uz viackrat bavili, niektori ludia nemaju o svojom EV ani šajnu. A samozrejme ze je to lepsie ako Kia taxiky, tlaciace hodinu a pol do plna a vodica nikde.
                  Ale pred Lidlom je tusim len hodina parkovania zdarma ?! Ak by stal dlhsie tak sa mu to vobec neoplati.
              • voloda69
                Member
                • Mar 2016
                • 126

                Absolvoval som dlho ocakavanu cestu na vychod a pripajam par postrehov a poznamok. Prva trasa (piatok 10.8.2018) z Chorvatskeho Grobu, 2 dospeli ludia, vonku brutalne teplo 33-34, klima zapnuta, vzdialenost 179 km (rychlost rozna medzi 100 - 120 km/h), zastavka na McD Zvolen, nabijacka volna :-). Baterka nie je v cervemo pasme, avsak uz prve nabijanie velmi pomale. Tu sa mi natiska otazka preco, ci je to sposobene autom alebo su nabijacky nove/v skusobnej prevadzke a nejdu na plny vykon. Cas nabitia z 16% na 96% - 1:15, co mi zhruba vychadza na 24 kW/h - vid obrazky. Takze prestavka dlhsia zhruba o 45 minut :-(

                Komentár


                • Peterka
                  Peterka komentoval
                  Upraviť komentár
                  To ty si dal na Plugshare po nabijani "vykonovo obmedzene chademo"? Rozmyslal som, ci v nedelu kvoli tomu ist cez Zvolen, ale povedal som si, ze verim ZSE a ABB, ze mi CCS pojde 50kW a ze to nebolo nabijackou ale Leafom, co sa aj potvrdilo. Lebo uz som tam nabijal viackrat a vzdy isla na CCS 50kW

                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miro Rojko tu pred nedavnom pisal podobnu skusenost, ze uz prve nabijanie bolo slimacie. Skor mi to pride, ze do 30C je to fajn, akonahle teplomer prelezie 30C tak to SW v aute priskrti uz pri prvom nabijani. Co je zvlastne, vzhladom na fakt, ze najviac predanych Leafov bude prave v teplych regionoch ako California, ale auto nie je na to prisposobene. Asi hraju bezpecnu hru, aby nemuseli riesit predcasne reklamacie baterii. Vacsina ludi asi aj tak nabija pomaly doma zo zasuvky.

                • voloda69
                  voloda69 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ano ja som to tam daval :-)

                • voloda69
                  voloda69 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Hmm, tak to vyzera, ze to je naozaj autom, a teda je to skor auto do mesta a okolia, pripadne dojazd na jedno nabitie a potom pomale nabijanie. Skoda .....

                • Peterka
                  Peterka komentoval
                  Upraviť komentár
                  To je asi problem iba v horucich letnych dnoch, jar a jesen by mohli byt v pohode. Zima neviem- tusim prvy leaf mal v mrazoch tiez problem s rychlostou nabijania

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Na jar som dal Košice v pohode, to je teraz letom. Ešte som sa Nissanu zastával, že čo to všetci tí novinári a youtuberi rozprávajú. Pridalo sa 10 stupňov na vonkajšej teplote a už to mám aj ja.
              Pracuje...
              X