Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Kia Soul EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Karol
    Member
    • May 2015
    • 161

    #16
    KIA SOUL EV s vyššou kapacitou batérie (30 kWH) už ponúkajú napr. v Rakúsku. Udávajú dojazd 250 km. Info na:
    http://www.kia.com/at/schauraum/pip-soulev/

    Komentár

    • Marcel Pavlík
      Member
      • Apr 2016
      • 138

      #17
      PUBLIKOVANÉ 24. MARCA 2017 · AKTUALIZOVANÉ 29. MARCA 2017

      http://pushevs.com/2017/03/24/kia-st...sed-next-year/

      Komentár

      • EVan
        Member
        • Dec 2017
        • 80
        • ivan455831
        •   

        #18
        Ja len, aby som bol v obraze: je tu na fóre niekto (okrem mňa) so Soulom?

        Komentár


        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          a vladne s nim spokojnost ?, mne pride ze tento fakt len do mesta.. a mimo uz moc nie... ale mal som on zaujem, aj mam, lebo ostatne EV su ovela drahsie.
          Naposledy upravené hudino; 18-07-2018, 19:50.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Absolútne. Tu, na tomto fóre je síce Soul akosi zaznávaný a podceňovaný, ale ja by som po 15 tis. km nemenil. Mojim potrebám vyhovuje perfektne. Bez kúrenia dám do 250 km (s ľahkou nohou).
          Práve som sa vrátil z Viedne, necelých 400 km, bez problémov, s nabíjaním v BA...
          Do Vladivostoku sa na ňom nechystám (na to mám iné auto), ale na Slovensko a okolie bohate postačuje.
          Podľa mňa na našom trhu najlepší kompromis (cena/užitkova hodnota).

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          250 km ? ale to je s modelm 30kw ktory ma aj nizsiu spotrebu ano ?. Stare modely sa uz daju v DE zohnat nieco cez 20 tis eur. na rozvoz deti do skolok po meste je to fakt asi ideal aj kvoli podvozku... samozrejme ze NIRO EV bude lepsie, ale cena bude 40 tis. minimalne.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Jasné, 30kWh. Jazdím v priemere za 13kWh/100km, ale keď sa moc snažím dá sa aj za 12. (Samozrejme diaľnica a rýchlosť cez 100km/h je o inom...)
          K tej baterke treba asi pripomenúť (mám pocit, že veľa ľudí si to nevšimlo), že u Soula sa udáva 30kWh, ale je to použiteľných 30kWh a reálne má tá baterka 32kWh, zatiaľ čo napr. Leaf II má baterku akože 40kWh, ale použiteľných je 36kWh. čiže porovnávať kapacitu bateriek Soul a Leafa je korektne 30kWh vs. 36kWh.
          Kúpiť starý 27kWh Soul za cez 20, alebo nový 30kWh za menej ako 25 (s dotáciou)... to by som asi neriešil...

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, ale dotacia uz nie je
      • EV_Future
        Member
        • Mar 2018
        • 74
        •      

        #19
        Soul onedlho pride s 39kWh a 64kWh verziou - rovnako ako Niro a Kona.
        Navyse verzia jazdiaca na "dinosaur juice" uplne konci, co je dalsia dobra sprava, bude o jedneho fosila menej v ponuke

        hybrid.cz/nova-generace-e...v-evrope-konci

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          bude muset byt poriadne lacnejsia ako Kona alebo Niro ktore budu okolo 30-35k (zevraj) Ale cim viac moznosti tim lepsie, Soul ma aspon chladenie baterie.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Prečo "bude musiet byt poriadne lacnejsia..."?

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          inac by asi nemala moc zmysel, aj ked este nevieme specifikacie tak tazko sudit. Niro a Kona su uz "riadne" EV zatial co dnesny soul este ma svoje oobmedzenia. Moze byt ale ze soul dostane novu techniku (kvapalinove chladenie, 100 kW nabijanie, silnejsi motor, CCS port...) potom to je iba o karoseri a dizajne a je to plus minus jedno. Soul so starou technikou vs Kona / Niro by musel byt lacnejsi. Soul sa mi inac pacil a keby znova kupujem EV by som vahal. Inak sa mi stazoval taxikar ked som nabijal zevraj im tie souly stratili 20% na kapacite cez zimu. To mi pride strasne prehnane, sa k nim museli spravat ako zvierata, alebo vie niekto kto ma soula podobne skusenosti?
          Naposledy upravené Teq; 18-07-2018, 23:08.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Teq: "sa mi stazoval taxikar ked som nabijal zevraj im tie souly stratili 20% na kapacite cez zimu"
          Tym chcel povedat, ze mu v zime kledsa kapacita o 20% a po otepleni sa uz nevratila ? To je dost zle - no ak je to pravda, tak to asi sposobilo prilis caste letne DC nabijanie sprevadzane prehriatim a prejavilo sa to v zime, ked je vseobecne treba viac energie a bateria jej ma prirodzene menej.
          Cez zimu sa kvoli chladu znizuje kapacita akumulatora kazdeho EV. Baterie jednoducho v chlade davaju menej enegie. (maju tiez vecsi vnutorny odpor).
          Tesla sa snazi zvysit "zimnu" kapacitu baterie jej ohriatim. Ked je vo velklej zime potrebny vecsi dojazd, tak v setriacom rezime tesla radsej pouzije cast energie na ohrievanie baterie, cim sa dosiahne lepsi dojazd. T.J. aj ked sa cast energie minie na ohriatie baterie, v konecnom dosledku je po ohriati baterie k dispozicii viac energie, ako keby ostala bateria studena.
          Cize aj pre EV pouzivane len na kratke trate tepelny management baterie pomaha nielen na zivotnost baterie, ale aj na pouzitelnu kapacitu baterie. Vyzera to tak, ze pre intenzivne pouzivane EV je kvalitny tepelny management baterie podmienkou. Ked Fiat500e aj Smart EV, ktore su cisto mestske auticka mozu mat kvapalinovy tepelny management baterie, tak preco ho nemozu mat aj ostatni s vecsimi kapacitami baterii.
          Narast ceny za tepelny management urcite nie je vecsi ako neprijemnosti s rapidnym poklesom kapacity ci obmedzenim komfortu rychleho nabijania a mozno aj nova bateria po neviem kolkych rokoch.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          jux uplny suhlas...na mojom Leafe mi nevadi nic okrem toho ze mu chyba teplotny manangement...bateria si sice vdaka velkej starostlivosti kapacitu drzi, ale vyzadjuje si to nemale usilie.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          SOUL ma predsa chladenie vzduchom ako IONIQ, alebo nie ?, on podla mna myslel ze mu klesol 20% dojazd. Ono sa to chce vzdy spytat presne o co islo, lebo potom vznikaju taketo dezinformacie...

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Preto som sa pytal ci ma niekto skusenosti, ale s tym ako sa taxikari spravaju ku autam by som nebol moc prekvapeny

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Po jednej zime som zatiaľ nezaregistroval žiadny úbytok kapacity. Samozrejme, v zime bol dojazd okolo 180 km, teraz cca 240km. A môžem povadať, že najak dramaticky neriešim nabíjanie, auto musí slúžiť mne, nie ja jemu :-)

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          EVan To je sice pravda ale pri Leafoch ked sa clovek nestara o bateriu moze jej kapacitu znizit o viac ako 20% ani nie za rok, alebo za 15-20 000 km. Videl som vela takych na FB International skupine.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          ma model s 30kWh Android auto ?, v specifikacii nie je, ale na youtube to ludia riesia, len neviem ci nie len v USA.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Teq aj to je jeden z dôvodov, prečo nechápem to všeobecné nadšenie z Leafa...
          hudino apple carplay mi funguje (ale nepoužívam to, lebo som doteraz nepochopil na čo je to dobré), predpokladám, že ten Android by nemal byť problém.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          EVan tak ked slepo veris predajcovi, tak si myslis ze 40 kWh je auto na dlhe trate s velkym dojazdom. Pochybujem ze ti nejaky povie ze po druhom / tretom rychlonabijani mozes nabijat aj cez 2 hodiny.
      • EV_Future
        Member
        • Mar 2018
        • 74
        •      

        #20
        Na strankach Kia uz je aj cennik noveho e-Soulu pre Slovensko:

        39.2 kWh: 35 690 €
        64 kWh Gold: 39 490 €
        64 kWh Platinum: 41 290 €

        Jedina mozna priplatkova vybava je metalicka farba za 500 EUR, inak je to uz konecna cena s DPH.

        Komentár

        • dango
          Moderator
          Gold Member
          • Nov 2014
          • 693
          •   

          #21
          Nova KIA SOUL EV k videniu na AUTOSALONE v Inchebe.
          Uz to nie je ta skareda krabica, da sa na to pozerat a je to aj vacsie, vo vnutri dostatok miesta a kufor taktiez uz pouzitelny

          Komentár


          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            Doplnim, ze podla slov predajcov na stanku, cennik by mal byt v septembri a vtedy sa bude dat vozidlo aj objednat...
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #22
          pozor, pozor !! prave som sa docital na teslamagazin-e (a nasledne overil na kia.sk) info, ze kia upusta z termo manazmentu baterie ! Konkretne u Soula uz bude sucastou iba vyssej vybavy, ktora je zas kombinovana s vykonnejsim motorom a vacsou bateriou.
          Pri nizsom stupni sa o tom nic nepise, takze sa mozme len domnievat, ci to bude plechovka zavarana na sposob nissanu, alebo to znamena nejake pasivne chladenie v podobe aspon nejakeho vyduchu/vetraku.
          V kazdom pripade velmi zla sprava, ked takto zacinaju korejci škrtat pri autach za 40000. Nie ze ich nemaju zaujem v normalnych poctoch vyrabat (Soul sa uz sice u nas da objednat, ale sam importer ma az ten 1ks co je vystaveny na autosalone), ale este opakuju zakladne chyby po vzore nissanu.
          Uvidime ako to bude pri dalsich modeloch, ci hyundai pri vacsej baterii zostane verny pasivnemu chladeniu, alebo sa poberie inou cestou.

          Komentár


          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            tak na starom sole 30kWh, mam chladenie (ohrievanie) vetrakom a to auto vsade a vzdy nabija 50kW uplne bez problemov. Takze predpokladam ze u tej 39kWh to tiez postaci...

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            hudino ....ak tam vobec bude nieco take.
            Predsalen, ked to uz rozlisuju a davaju ako samostatnu vyhodu vyssej vybavy?
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #23
          Ak je to pravda, tak ju korejci smeruju ako mestske vozidlo, kde sa nepredpoklada caste DC nabijanie. Predsalen ju musia aj vlastnostami a vybavou oddelit od drahsieho eNira, lebo inak je to vsetko rovnake.

          motor 136hp a 39kWh baterka - Ioniq,Soul,Kona,Niro
          motor 206hp a 64kWh baterka - Soul,Kona,Niro

          Zdielanie nielen platformy ale aj motora, baterky, infotainmentu v praxi. Len dizajn trocha iny.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            smeruju-nesmeruju, konkurencia pochopila dolezitost TMS aj v meste (i3,500, trojcata). Dufal som, ze dnes je na zakaznikovi, ci si chce vybrat na dlhsie trasy jednu krabicu alebo druhu. Nemuseli to takto nasilu oddelovat. Uprimne ma to sklamalo, uvidime ake dalsie kroky bude ich koncern robit na podporu, resp. rozdelenie elektromobilov...
            A ked uz, mohli to dat hierarchicky pod eNiro s ponukou len 39kWh baterie. 64 mohla ostat pre eNiro ako vacsie auto.
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #24
          zaujimave prve dojmy. hlavne o tej rekuperacii !! 5 stupnov s moznostou uplneho zastavenia.
          https://autozurnal.ta3.com/vyzera-ak...tivne-ako-kona

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Ja si ovladanie jednym pedalom v pripade i3 neviem vynachvalit, je to super a nechapem ako mozu ludia jazdit bez toho. Brzdy skoro nepouzivam.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ovládanie jedným pedálom má Leaf.

            eNiro a Kona to majú ovládanie jedným pádlom - ľavým, ktoré keď sa podrží, tak auto zastaví. Mne to vyhovuje viac ako pedál na Leafe, lebo nohami nemusím robiť nič a z Ioniqu som zvyknutý páčkami brzdiť.

          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Jazdia bez toho, lebo musia. Ja nechapem, preco to Ioniq nema- adaptivny tempomat zastavit vie, tak je to iba vec softveru. Ze to nebolo na zaciatku- ok, ale po dva a pol roku na trhu mohli urobit aktualizaciu... rovnako aj na Kone...
            Edit: to som nevedel, ze Kona podrzanim padla zastavi... takto by mi to stacilo aj na Ioniqu
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #25
          dnes som sa viezol po dlhom case go4 taxikom eSoul. Vodic mi tvrdil, ze zvykne mat dojazd okolo 150km ale doteraz mi nie je jasne, aku velku maju bateriu. Ti vodici toho vela o autach nevedia...
          Co ma vsak zarazilo, tvrdil mi, ze uz na kazdej z cca 8ks co maju museli menit prevodovky. Vraj maju zivotnost 60.000km a tato jeho s najazdom 170.000 uz ma tretiu.
          Citali ste niekto niekde o tak zasadnom probleme? Je to na zaruku, ale znie to celkom ako pruser. Vraj to zacne cvakavymi zvukmi a uz sa mu az stalo, ze zostal stat.

          Komentár


          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            prevodovku ?

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            jedine ze by to vrazil do P pri plnej rychlosti . inak ten dojazd odpoveda Soul EV 27kW. to si nebol v e-Soule

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            no on mi tvrdil, ze prevodovku ked som sa ho pytal ci urcite a ci to neboli poloosy.
            Inak vraj v BA nic s el.kiami nerobia, ze to automaticky posielau do ZA.
            Myslel som samozrejme prvu generaciu el.soulu. Mala dve velkosti baterii. Isiel som s dvoma roznymi behom pol roka a ani jeden z vodicov mi nevedel povedat, ktoru verziu ma on
        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1542
          •   

          #26
          Asi blbá otázka technicky neznalého: elektromobily majú prevodovku?

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            ano maju. vacsinou jedno stupnovu. musi to ist cez prevodovku hlavne kvoli diferencialu a len jednemu vystupu z motora. inak by museli mat vystupy dva a elektronika by musela nahradzat diferencial a pribrzdovat vnutorne koleso.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            A samozrejme hlavne kvoli otáčkam. Pri maximálnom výkone točí elektromotor pekných pár tisíc za minútu.
            Mimochodom Taycan na prevodovku 2 stupňovú.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            hej, ale taycan to ma aby vobec dosiahol teslacke zrychlenie Myslim, ze je to ich oficialna info, ze na prvom stupni dosahuju spominane top akceleracne hodnoty.

          • awlo
            awlo komentoval
            Upraviť komentár
            Ja by som to nenazyval prevodovkou. Je to len jeden prevod napevno.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            awlo Ano ale odpovedal si si sam. PREVODovka je tam to ozubene koleso a diferencial. Rovnake ako pri beznom aute. Akurat je len jedno (taycan a ine speciality dve). Je v tom klasicky prevodovy olej, ktory treba raz za cas vymenit. A to je vec, ktora mi ako jedna z mala lezie na nervy, ze ked uz nemusim menit olej v motore, rovnako sa zababrem a musi niekto likvidovat tento olej.
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #27
          Mne sa ježia chlpy, ked niekto stály prevod nazýva prevodovkou.
          U mňa prevodovka má mať možnosť zmeny otáčok, teda zmeny prevodového pomeru a u aut aj spätný chod.

          Slovník slovenského jazyka z r. 1959 – 1968 jednoznačne hovorí o zmene
          "prevodovka, -y, -viek ž. odb. zariadenie na zmenu rýchlosti (napr. na motorových vozidlách)"
          no
          Krátky slovník slovenského jazyka z r. 2003 – kodifikačná príručka - hovorí o prevodovke všeobecnejšie, pre mňa až príliš všeobecne:
          "prevodovka -y -viek ž. mechanizmus na prenášanie pohybu z hnacieho ústrojenstva na hnané, prevodová skriňa"

          Podľa tohto všeobecnejšieho výkladu môže byť prevodovkou aj diferenciál, čo sa mi nepáči.
          Klasický spalovák potom môže mať aj 3 prevodovky - čo je hlúposť.
          Offroady, ťažké náklaďáky a podobne môžu mať dve prevodovky: štandardnú a redukčnú.

          Takže ja budem u elektromobilov hovoriť radšej presnejšie o stálom prevode s diferenciálom.
          Premenlivý prevodový pomer podľa môjho názoru v bežných elektromobilov nemá opodstatnenie.
          Možno u ťažkých teréňákov (tu by som to nazval skôr redukciou) alebo v športových autách. U formulyE niektoré majú stály prevod, niektoré 2 alebo 3 stupňovú prevodovku a je aj taká, čo má na jednej osi dva elektromotory.

          Komentár


          • patapuf
            patapuf komentoval
            Upraviť komentár
            Prevodovka je to tak či tak. Či už sa to niekomu páči alebo nie. To zariadenie tam predsa fyzicky je a plní funkciu prevodovky - zmena otáčok alebo počtu otáčok. Nezáleží predsa na tom, či má možnosť zmeny tohto pomeru. Takisto aj rušne majú prevodovku len s jedným prevodom (myslím pri elektrických a dieselelektrických - tam, kde sú trakčáky).

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Neviem ci je slovensky slovnik zrovna spravny zdroj na definiciu cohokolvek. Treba brat definicie z jazykov kde sa tieto vynalezy realne vymysleli alebo zdokonalovali a ktore sa pouzivaju na medzinarodnej urovni medzi vedcami a inziniermi. Slovnik SJ z roku 1959-1968 je akurat z obdobia absolutnej izolacie a upadku Slovenska a skor tam najdes definiciu pioniera a planovaneho hospodarstva.

            Wikipedia sice mozno nie je uplne relevantny zdroj ale asi stale lepsie ako slovnik SJ:
            "A transmission is a machine in a power transmission system, which provides controlled application of the power. Often the term transmission refers simply to the gearbox that uses gears and gear trains to provide speed and torque conversions from a rotating power source to another device. (...) The transmission reduces the higher engine speed to the slower wheel speed, increasing torque in the process. (...) Single-ratio transmissions also exist, which simply change the speed and torque (and sometimes direction) of motor output."

          • Marcel Pavlík
            Marcel Pavlík komentoval
            Upraviť komentár
            1950 sme v technike neboli izolovaní a už vôbec nie v technickom úpadku! normy ešte stále kopírovali DIN, pretože potom by som mal pravdu, že"transmisia" je remeňový prevod vo vodnom mlyne, prípadne poháňa mláťačku. technický jazyk je stále nemčina.

          • leo
            leo komentoval
            Upraviť komentár
            Áno, je to jednostupňová prevodovka, konkrétne reduktor.
            Rovnako sa nazývaju aj jednostupňové prevodovky použité pri rôznych elektromotoroch v pohonoch čohokoľvek, je to motor s prevodovkou, aj keď len s jedným pevným prevodovým stupňom.
            Vzhľadom na zažitý pojem prevodovka v automobilovej technike to naozaj človeku nemusí až tak sedieť, ale je to tak :-)
            Naposledy upravené leo; 05-10-2019, 20:03.
        • Peterka
          Member
          • May 2017
          • 196
          •      

          #28
          Vcera som na nabijacke pri Kauflade BA videl eSoul nabijat cez CCS konektor, zrejme to uz bol novsi typ..

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            nie novsi typ, ale druha generacia. Uz zacala kolovat redakciami, ja som stretol nejakych novinarov pri Lidli. Akurat im nabijacka stopla nabijanie lebo vyhlasila, ze chyba. Takze ked dosli k autu, znova spustit a cakat...
        • dango
          Moderator
          Gold Member
          • Nov 2014
          • 693
          •   

          #29
          GARAZ TV:
           

          Komentár

          • Jozef Brnkaľák
            Junior Member
            • Dec 2019
            • 2

            #30
            Ahojte,

            Potreboval by som trocha poradiť s káblom. Mám Kiu Soul EV 2018 33kwh baterku. Idem si doma spraviť 400V zásuvku na nabíjanie a potrebujem dokupiť k tomu kábel. Máte niekto skúsenosť stým, viete niečo odporučiť, poradiť? Viem že tie káble su drahé to je všetko asi.

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Nema Kia nahodou len jednofazovu nabijacku? Ti je 400V zbytocnych trosku.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Tych 400V je sice pre jednofaz zavadzajucich, ale pre 32A sa u nas bezne pouzivaju len trojfazove privody a aj jednofazove nabijacie kable su bezne s 32A petkolikom.
              Ja po skusenostiach s mnozstvom nabijacich kablov, ktore som mal rozobrate a pomerane, doporucujem nabijacie kable Inchanet, vo vasom pripade potreby jednofazoveho 32A nabijacieho kabla (7,2kW) tento:
              http://eshop.inchanet.cz/chytre-kabe...2-typ2-cee-1f/

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              jux ti radi dobre, zober ten Inchanet v odkaze.

            • Jozef Brnkaľák
              Jozef Brnkaľák komentoval
              Upraviť komentár
              Jo, ďakujem. Som tak viac menej odpovedal v novom prispevku omylom. Kábel som pôvodne mal nájdený tento https://www.autonabijeni.cz/prenosne...a-max--7-4-kw/ vypadá viac menej rovnako. Možno teda pojde o značku. Ja nemám skusenosti tak jasné nechám si poradiť. Už je teda len otázka či to zato stojí, a ako max viem Soula nabíjať s týmto VS normal 230V 16A.
              A ešte otázka. Dá sa použiť redukcia z 400V zásuvky a použiť tam originálny kábel? Alebo tam musí byť len tento druhý?

            • hudino
              hudino komentoval
              Upraviť komentár
              hlavne si u toho Inchanetu nechaj dat koncovku Typ1. Ja som povodne v garazi nabijal cez originalny kabel, ale to je pomale, oplati sa mat tento, Ale max co z toho dostanes je 6,6 kW. Celu bateriu nabijas vyse 5 hod..., vyhoda je to velka, pretoze bezne dobijas asi od 30-40%, do 80-90% takze proste tie nabijacie cca 3 hodiny vies nastavit na nizky tarif v noci a vyrazne usetris.

              K druhej otazke nechaj si namontovat krabicu idealne aj s pocitadlom, jednu tu CEE 32A 5P, a jednu obycajnu zasuvku (na ten original kabel). Ale hlavne nazabudni si pred to cele nechat dat vypinac. Tym padom nemusis kabel vytahovat z 5-koliku. Len bude navinuty pod krabicou. To je potom velmi prakticke, v aute si nastavis casy nabijania kedy mas nizky tarif, aktivujes to nabijanie v ramci toho casu + predohrev samozrejme a potom vzdy ked prides tak len zastrcis kabel a otocis vypinacom, je to velmi prakticke.
          Pracuje...
          X