Kompozitný stroj váži 600 kíl a vďaka li-pol (lithium.ion polymer) batériám a dvom 30 kW elektromotorom dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h. Podľa divákov je E-Fan v porovnaní s normálnymi lietadlami veľmi tichý. Letieť kontinuálne dokáže približne 45 až 60 minút. 250 voltové batérie sú umiestnené v krídlach. Neskôr s lepšími batériami má dĺžka stúpnuť o 15 minút. Po zemi poháňa E-Fan 6 kW elektromotor umiestnený v kolese.
Sériová verzia E-Fan 2,0 má byť schopná odviesť dvoch pasažierov sediacich vedľa seba. Lietadlo je vhodné na krátke misie ako tréning či ťahanie vetroňov. Dočkať sa máme aj štvorsedadlového lietadla E-Fan 4,0, ktoré bude využívať hybridné ústrojenstvo.
Airbus však plánuje aj veľké, údajne 130 miestne lietadlo s hybridným systémom pohonu označovaným E-Thrust vytvoreným v spolupráci s Rolls Royce.
http://www.airbusgroup.com/int/en/in...-aircraft.html
Sériová verzia E-Fan 2,0 má byť schopná odviesť dvoch pasažierov sediacich vedľa seba. Lietadlo je vhodné na krátke misie ako tréning či ťahanie vetroňov. Dočkať sa máme aj štvorsedadlového lietadla E-Fan 4,0, ktoré bude využívať hybridné ústrojenstvo.
Airbus však plánuje aj veľké, údajne 130 miestne lietadlo s hybridným systémom pohonu označovaným E-Thrust vytvoreným v spolupráci s Rolls Royce.
http://www.airbusgroup.com/int/en/in...-aircraft.html
Komentár