Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    Tak este nieco navyse co hovori v prospech IONIQu.

    ZDROJ: https://speakev.com/threads/hyundai-...e.21219/page-7

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Je jasne, ze Ioniq je z hladiska spotreby najlepsim elektromobilom, je lepsi aj ako TM3 aj ked TM3 je o nieco vecsie auto. Zaujima ma ako na tom bude Kona.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Kona bude mat asi viac-menej rovnake vnutornosti az na motor a baterie, takze efektivita bude vysoka. S aerodynamikou to bude horsie.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Zoberte si, koľko na spotrebe urobí rozdiel medzi benzínovým malým sedanom a mini-SUV, čo ja viem medzi i30 fastback a Kona s tým istým motorom. Takže ešte väčší rozdiel bude medzi Ioniq a Kona, lebo to nie je len odpor vzduchu, treba pridať odpor pneumatík s väčším priemerom a šírkou, väčšiu plochu kabíny ako tepelného mosta medzi okolím a vnútrom pre vykurovania alebo klímu. A veľký vplyv týchto faktorov bude pri použití vozidla na dialnici.
      Podľa môjho názoru bude Kona na úrovni Leafa 2 (cx odporu vzduchu, kapacita baterky, vyššia stavba tiež zodpovedá), teda vysoká dialničná spotreba, mesto už trocha lepšie.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Zvolávačka má aj ďalšie pozitívum. Hudbu počúvam len z USB v bezstratovom formáte a vždy pri stlačení tlačidla "Media" to preplo na výber zdrojov. Teraz po update to prepne rovno na obrazovku prehrávania aktuálneho média. To mi trocha vadilo a teraz je to dokonalé, prepínanie medzi EV,MAP,MEDIA len tlačidlami bez častého chytania dotykového displeja a hľadania malého tlačidla Home na ňom.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Update vyriesil problem resetovania nastavenia rekuperacie?

    • Komat44
      Komat44 komentoval
      Upraviť komentár
      Mne robili update cca 2 tyzdne dozadu a odvtedy su prednastavenia rekuperacie stabilne, bez nahodnych resetov..

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Oni to fixli??? To aby som sa objednal do servisu, toto je vec co mi na aute lezie najviac na nervy.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      head, fixli to este v januari, Teba nevolali na zvolavacku kvoli zamku konektora nabijania ? Ohlas sa im, pri tom davali novy soft.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko nevolali, lebo mne sa ten zamok pokazil skor ako ma zavolali. Bolo to zaciatkom januara a este asi nemali novy soft vtedy, lebo mi to nefixli a ked som im o tom hovoril tak na mna cumeli ako tela na nove vrata.
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    Podla mna to bude len o cosi lepsie ako eSoul aj to len pre odpor vzduchu. Zoberte si ze eSoul ma rovbaku el. vybavu ako Ioniq a rozdiel je markantny.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      eSoul má dokonca o 2kWh väčšiu baterku (30) ako Ioniq a stále naňho nemá, ale Kona bude mať 40, takže od eSoul to bude určite lepšie dojazdovo aj zrýchlením.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      ano teraz uz ani predtym na tom boli rovnako 28kWh
  • Peterka
    Member
    • May 2017
    • 196
    •      

    V suvislosti s chybami GW nabijaciek som skumal moznost "dialkoveho sledovania" nabijania, aby som nemusel sediet v aute. Pre majitelov Tesiel samozrejmost, tusim aj Leaf to vie, ale Ioniqari to mame tazsie. V prvom rade som si zohnal bluetooth OBD konektor, maju ho aj v alze a hral sa s aplikaciou Torque, ta vie uploadovat data na server, ale zobrazovat ich bolo dost tazke. Nasiel som ale aplikaciu EVnotify od jedneho mladeho nemeckeho majitela ioniqu, aktualna Beta verzia je uz celkom pouzitelna. Chce to ale dva mobily resp. dve android zariadenia- jedno cita stav nabijania z auta cez bluetooth OBD a cez mobilne data ich posiela na server, vie poslat aj notifikaciu pri dosiahnuti nastavenej urovne nabitia alebo pri poruche nabijania. Druhy mobil mam pri sebe a aplikacia cita data zo servera, zobrazuje aktualny SOC a prijima notifikacie. Mozno to niekomu tiez pomoze...

    Komentár

    • Komat44
      Member
      • Jan 2018
      • 87

      Dnes sa nam vyrazne oteplilo, tak som bol zvedavy ako sa to prejavi na spotrebe, bohuzial som musel aj pracovat a nedalo sa len vozit sa a vytesovat sa z elektromobilu (predpokladam ze nie som jediny kto sa vytesuje zo svojho e-auta hadam viac ako z uplne prveho auta co som si ako student kupil - u mna ford cortina mk3 '74). Ale subjektivne pocas toho co som najazdil mi dieliky baterky mizli vyrazne pomalsie, resp. som si to aspon vsugeroval. Tak ma len tak zaujima ze ako sa vam dnes jazdilo v tomto teplotne prvom jarnom dni a s akou spotrebou? Zacinam verit ze moj ioniq da pri optimalnych cca 25 stupnoch hadam aj tych teoreticky udavanych 280 km na jedno nabitie

      Komentár

      • Paliano
        Junior Member
        • Nov 2017
        • 11

        Ja som bol z BA na Stuhlecku (170km), rano v chlade (1-4 st.C) som musel po 155km dobijat, tesne pred turtle modom Naspat do BA som dosiel s rezervou 15 km (“dole kopcom”, vonku 10-11 st.C). Uz sa tesim na dalsie dlhsie jazdy

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          No, ten kopec hore je zabijak na dojazd. Ale smerom dole zas dobijas celkom slusne. Kde si nabijal, na Smatricse na Agip benzinke?

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Ja dnes kazdodenny 40km navrat z prace za 12,5kWh/100km, pocas nedavnych mrazov som mal tak tak 15-18

        • Paliano
          Paliano komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, Smatrics, Landzeit in Schottwien.
      • Ioniq
        Member
        • Jan 2017
        • 364

        Ja som mal dnes o 3kWh/100km nizsiu spotrebu ako pocas tych poslednych -12C mrazov Vtedy mi to kolisalo medzi 15,7 - 17,9kWh/100, v zavislosti od toho ci som viezol deti (pripadne manzelku, ktora potrebuje mat 28C v kabine), alebo som cestoval sam. Dnes som najazdil 80km (50% mesto, 50% okreska) a priemerna spotreba klesla na prijemnych 13,7kWh/100km. Este par tyzdnov do 20C a bude to luxusne Pocasie ozaj potesilo

        Komentár

        • Waldo
          Junior Member
          • Mar 2018
          • 3

          Zdravím, uvažujem v poslednej dobe nad kúpou EV a voľba padla na Ioniq. Ako laik mám ale na vás skúsenejších pár otázok.

          Používa niekto z vás Ioniq bez toho aby nabíjal doma (teda len verejné nabíjačky)? Ak áno ako to prakticky zvládate? Musíme sa kvôli tomu veľa prispôsobovať (čas, logistika,...)?

          Dôvod prečo sa pýtam je ten, že z prvotnej diskusie so správcom domu mám pocit, že zavedenie zásuvky k svojmu parkovaciemu miestu v garáži bude na dlhé lakte (neochota, odhováranie ). Zároveň má informoval, že pre tieto potreby budem potrebovať zriadiť samostatný elektromer (ďalšie mesačné náklady ) ,čo sa mi nezdá keďže všetci majitelia bytov majú elektromery na prízemí priamo nad garazami.

          Neriešili ste podobnú situáciu resp. nemáte kontakt na niekoho kompetentného v Bratislave, s kým by som sa mohol objektívne poradiť, ako by to bolo možné realizovať a kto by mi vedel pripraviť aj projektovú dokumentáciu?

          Komentár

          • Peterka
            Member
            • May 2017
            • 196
            •      

            Dnes som bol v petrzalskom Autopolise na prehliadku po 15000, cena 12 Eur za kontrolu laku a karoserie a 44,10 za 0,9h prace, bez DPH. Umytie auta za jeden cent.
            Trochu viac ako tu niekto pisal ze ju mal za 33 eur, ale aj tak je to dobra cena. Co sa mi ale nepacilo, ze zvolavacku na vymenu zamku nabijacieho konektora zistili az dnes pri preberani auta, musia ho objednat a budem tam musiet ist este raz :-(
            Nacital som aktualne data cez OBD, mam Cumulative energy: charged 2496 kWh a discharged 2398kWh. Co je rozdiel tych 98kWh? Pri najazde 15k km mi to dava priemer 16,64kWh/100km, je to ale "zimna" spotreba za obdobie oktober-marec.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ten rozdiel bude samovolne vybijanie baterii, ktore samozrejme nema auto ako zmerat.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Plus tepelne straty na baterii. Ked akcelerujes cast odoberies a cast sa na vnutornom odpore baterie premeni na teplo. Toto tiez BMS nedokaze zmerat a je to strata. Sleduj ako ti v lete padaju percenta ked sa donabijac na SC a potom par krat prudko akcelerujes. Ked je tepla bateria ma vacsi vnutorny odpor, pri akceleracii vznika dalsie teplo a to sa nasledne snazi auto ochladit. Percenta ti ukazuje podla napatia baterie, to pada, pretoze dochadza k tepelnym stratam.
          • Ioniq
            Member
            • Jan 2017
            • 364

            Hmm, ta cena je daka vysoka. Ja som tam platil 33 aj dake drobne, a to uz bolo s danou. Asi zmenili cennik prac, aj samotny Ioniq zdrazel. Mozno zistili, ze tam nemaju na tom aute co robit, tak nech aspon na niecom zarobia :-/

            Na margo tej zvolavacky nekomentujem, toto je praca importera alebo servisu. Mne volali priamo od importera, ze mi na moje VIN svietia 2 zvolavacky, ze kam si prajem ist do servisu. Ked som povedal, ze Autopolis Petrzalka, tak mi teta povedala, ze teraz ukoncia hovor a do 2 minut ma budu kontaktovat z Autopolisu. Tak sa aj stalo, dievcina uz hned vedela ECV aj VIN, a uz so mnou dohodla len termin. Nechapem. V systeme ma importer vsetky VIN a pri kazdom “postihnutom” aute im to musi svietit, ze este nebolo na vymene. Skor sa na to niekto vykaslal alebo zabudli zavolat, tak to teraz plataju :-/ Hrozny pristup....

            Komentár

            • Miroslav Rojko
              Senior Member
              • Nov 2016
              • 1314
              •   

              Ja som platil v AutoPola na Vajnorskej 33€ (0,7 hod.) prehliadka a 20€ kontrola laku (po 5,5 mesiaci od kúpy), spolu 53 €. V ďalšej predpokladám, že prehliadka laku nebude (keďže má byť len jedna za rok) a bude stáť len tých 33€.
              [priezvisko]@me.com

              Komentár

              • Ioniq
                Member
                • Jan 2017
                • 364

                Tu je moja faktura za garancku... 33.94 EUR aj s DPH, kontrola laku ziadna... plus tam bolo prezuvanie zimnych kolies. Vyzera ze trosku podrazeli. Som zvedavy ma druhu garancku, uz mi klope na dvere.

                Komentár

                • LacoJ
                  Member
                  • Nov 2017
                  • 66
                  • jnoka14113
                  •      

                  riešil niekto štartovanie iného auta cez kable pomocou ioniqu?

                  Komentár


                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    Este nie, ale v manualy je tomu venovany usek, takze mozne to urcite je

                  • LacoJ
                    LacoJ komentoval
                    Upraviť komentár
                    som to nemohol nájsť, musím pozrieť ešte lepšie

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    Kapitola 6, strana 4 Preto mam v mobile manual v PDFku, keby cosi. Lebo viem, ze si ten postup aj tak nezapamatam.

                  • dango
                    dango komentoval
                    Upraviť komentár
                    To by sa mohol dat pripojit aj defibrilator. Dostat 200A pri 360V by prebralo aj Drakulu

                  • LacoJ
                    LacoJ komentoval
                    Upraviť komentár
                    pôjdem to poobede vyskúšať

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Startovanie akeho ineho auta? Startovanie fosilu moze ublizit 12V bateriii a 400/12V menicu v Ioniqu. Startovanie EV samozrejme fungovat bude.

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Pod štartom fosílneho auta si predstavujem, že štartér roztočí motor. Ale štartovanie EV ?

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ked odide v EV 12V bateria, standardnym postupom sa pripoji externa 12V bateria (napriklad 12V bateria ineho EV, alebo fosilu) k 12V baterii EV a potom EV rozbehne menic 400V/12V a EV moze fungovat dokedy sa nevypne.

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    Teraz citam, ze ten manual pise len o startovani Ioniqu za pomoci ineho auta. Opacne to bude asi problem

                  • Teq
                    Teq komentoval
                    Upraviť komentár
                    @ Miroslav Rojko Neviem ako to ma Ioniq (asi podobne) ale leaf s 12 V bateriou pripaja / odpaja hlavnu trakcnu bateriu pri "startovani" Ked je 12 V bateria velmi slaba, tak auto sa nezapne. Ked ale dostane stavu cez kable z inej baterie a dost sa dobije, tak "nastartujes" EV - pripoji sa trakcna bateria.

                  • LacoJ
                    LacoJ komentoval
                    Upraviť komentár
                    tak volal som do servisu v ZA a povedali mi že to nieje problem, ale pod 30% kapacity baterky sa to neodporúča. Ale je to fakt len počas núdze.

                    Neviete či sa dobíja aj ta ,,štartovacia,, baterka pri motore ked nabíjam auto? alebo len obcas , pripadne vobec.?

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Presne to som mal na mysli, auto sa "nezapne". To by sa mohlo pri EV pouzivat, zapnutie a vypnutie, nie startovanie ako odlisenie elektriny a vybuchujuceho klasickeho auta. Pod startovanim si predstavujem otacanie klukov na nahodenie motora, aj ked kluku nahradil elektromotor - starter.

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    LacoJ: predpokladam, ze menic 400V/12V pracuje na kazdom elektromobile vzdy, ked sa auto dobija, tak to funguje na tesle, kde som to meral. Ked pracuje menic, napaja elektroniku a ostatne12V spotrebice v aute vratane 12V baterie. Pozri moje merania na tesle v roznych situaciach a komentare okolo, na inych EV to bude fungovat velmi podobne.
                    http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...4603#post14603
                    http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...4737#post14737
                    http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...4807#post14807

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ioniq nabija 12V podla potreby. V manualy sa pise, ze 12V bateria sa pocas chodu vozidla dobija z hlavneho akumulatora. Ked je vozidlo “vypnute” a uzamknute, system skontroluje kazdych 72hodin stav 12V baterie a v pripade potreby ju dobije, ak je dostatok stavy v hlavnej baterii. Ta funkcia kontroly a dobijania stojaceho vozidla sa da vypnut. Plus sa 12V dobija ked je vozidlo na kabli.

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Fiat 500e nabíja 12V batériu vždy keď je zapnuté “zapaľovanie”, čiže auto je ON a samozrejme aj keď ide alebo dobíja. Pokial nemá na batérii 14V furt do nej tlačí aspoň minimálny prúd. V pohode by som z nej naštartoval spaľovák lebo má 55 Ah a 450 A maximálny prúd.

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ioniq: Neverim, ze kontrola napetia 12V baterie sa skutocne uplne vypne, auto predsa nemoze nechat uplne vybit 12V bateriu za ziadnych okolnosti, potom by ostalo uplne mrtve a ozilo by len pripojenim externej 12V baterie. Aj ked Ioniq ma zrejme mensiu spotrebu vo vypnutom stave ako tesla, aj tak odhadujem, ze 12V bateria nemoze vydrzat bez dobijania viac ako 2 az 3 tyzdne.

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Tesla mala s 12V bateriou prave problem, ze ju casto nabijala z velkej baterky a spotrebice pri vypnutom aute mali vacsi odber, bateria moc cyklovala a musela sa nejako casto aj po roku menit. Ale v beznych v nebezi nejaky pocitac stale, nerobia sa aktualizacie na pozadi, takze tam by vybijanie 12v baterie malo byt v medziach bezneho auta a vydrzat aj par tyzdnov bez dobitia.

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    Veris neveris, tak sa pise v manuale Volaju to Auxilliary Battery Saver+. Ani spalovak ti nekontroluje stav baterie (sice ju nema odkial nabit ale aj tak), a fungovali tak dekady. Mne osobne sa na spalovaku za cely moj zivot bateria nevybila nikdy, tak neviem, preco by sa tak malo stat na Ioniqu keby bola ta funkcia vypnuta. Nie je tam ziadna aplikacia ani stahovanie dat na pozadi, tak ju nema co zrat.

                    A druha vec, pise sa tam, ze sa vypne kontrola baterie kazdych 72hod. Nikde nespominaju, ze sa funkcia uplne vypne, a auto neskontroluje bateriu povedzme raz za tyzden alebo raz za 2 tyzdne, to uz je otazka na technikov Hyundaiu
                    Naposledy upravené Ioniq; 23-03-2018, 06:22.

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Na mojom 22 rocnom spalovaku upozornuju, ze ak ma ostat auto bez pouzivania viac ako mesiac, treba vybrat poistku riadiacej jednotky, inak sa bateria uplne vybije, pritom 12V baterie fosilov mavaju vecsie kapacity ako 12V baterie EV. Moje merania tesly ukazali, ze spotreba spiaceho auta nie je velka - aj ked ostane moznost lognutia do auta cez wifi aj mobilnu siet, spotreba je cca pol wattu. Situacia bude urcite ina, ked prepnem teslu do zravejsich rezimov, najvecsia spotreba bude, ked necham permanentne zapnute pripojenie na internet. Ked sa otepli, pomeram to v energericky narocnejsich rezimoch a dam sem grafy.

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    To pisu aj pri Ioniqu, ze odporucaju vybrat bateriu ak auto stoji dlhsie ako 2-3 tyzdne. Posledne leto sme boli 15 dni na dovolenke a auta sme nechali doma, baterie spalovaku aj Ioniqu boli v pohode. Ioniq nehlasil nizku kapacitu a na spalovaku bolo podla palubaku tiez vsetko v poriadku a napatie standardne. Neviem no, mne sa este fakt nikdy nestalo, ze by odisla bateria, a to uz mi auto stalo aj 2-3 mesiace bez pohnutia, a nie raz Este ked som bol student a stihol som skusky v juni, tak som cez prazdniny cestoval a nebol som doma od konca juna do polky septembra, a to opakovane, auta sa nikto nedotkol, stalo vonku pred domom (nie v garazi), vzdy nastartovalo ako hodinky a bateria sa tam nemenila 4 roky. Potom som auto predal tak neviem ako drzala dalej. Ale podla mna sa robi okolo toho zbytocna panika Vzdy ked vidim auto s vybuchanou bateriou ako startuju cez kable tak to byva 10 a viac rocna sunka, a vzhladom na stav by som sa necudoval, keby tam aj bateria bola povodna

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Stare auta, co nemali dialkove otvaranie auta ani zabezpecovacku, nemali vo vypnutom stave vobec ziadny odber z 12V baterie, takze bateria sa spravala rovnako, ako keby bola odpojena. Cim novsie a cim viac vybavene auto, tym ma viac ficurin, ktore bezia stale a odoberaju elektrinu z 12V baterie. Bez odmerania sa neda povedat kolko je to, pretoze rozny vyrobcovia mozu na rovnaku ficurinu pouzit elektroniku s roznou spotrebou elektriny.

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    No mal som aj zabezpecovacie aj dialkove, aj navigaciu a k tomu este aj nezavisle kurenie na dialkove... BMW 330xd (E46). Stale to bezproblemov vydrzalo aj viac ako 2 mesiace a bateria bola fit. BMW ma uz od nepamati aj ukazovatel napatia 12V baterie a ziadny pokles nebol. Ako ja neviem, nechcem sa hadat, ale zo skusenosti aj s dlho stojacimi autami mozem s kludnym svedomim prehlasit, ze som za cely zivot nemal jeden jediny problem s vybitou bateriou. Ale mozno je to aj o kvalite baterie, elektroinstalacie atd, neviem...
                • Peter A
                  Junior Member
                  • Sep 2017
                  • 22
                  •      

                  U prvogeneracneho Leafa sa palubny 12V akumulator pri dlhodobom odstaveni vozidla vybije sam pravdepodobne odberom palubnych systemov ( u spalovakov je typicky odber cca 0,02A pri uzaknutom vozidle ale nie u kazdeho spalovaku stretol som sa aj s odberom 0,1A podla znackoveho servisu to tak ma byt ,ktory dokaze baterku za par dni vysat na uroven pri ktorej auto uz nenastartuje) pri Leafe sa 12V akumulator použiva na napajanie palubnych systemov, svetiel , ventilatora kurenia ... dobija sa pri jazde ale aj pocas funkcie ranneho vykurenia auta ked je pripojene na 230V zasuvku blika iba lava kontrolka z troch modrych na palubnej doske.

                  Startovanie spalovaku z EV je asi mozne lebo zvycajne ma EV standardny oloveny akumulator s relativne nizkym starovacim prudom ktory staci tak tak pre benzinove auto
                  otazne je ako dosiahnut vyzsie napatie na svorkach darcovskeho akumulatora ( u fosilneho auta darca nastaruje a zvysi otacky na cca 1500/ min alternator vyrobi energiu a na svorkach akb
                  je cca 14,3V po par minutach mozeme startovat vozidlo s praznym aku - standardny postup.

                  Problematika AKB u spalovacich aut je na samostatnu kapitolu, zivotnost zalezi od typu paliva a poctu startov u dieselovych aut jazdiacich iba v meste moze byt iba 2-3 roky
                  takze auto ktore nestartuje ma pravdepodobne sulfatovane dosky akumulatora sposobene pravidelnym nedostatkom nabitia, po starte potrebuje AKB cca 20-30 min jazdy na opatovne
                  plne nabitie v meste sa to nestane AKB ma cca 60 percent potrebnej kapacity a ta stale klesa az auto nenastartuje uz na 2-3 rocnej baterke.
                  Dalsi zavada je napriklad sporadicke spustanie budieceho vinutia v alternatore pri vypnutom vozidle, odber dosiahne aj 4,5A ktore trva iba niekolko minut a same sa vypne,zalezi len na tom ako
                  casto sa zavada vyskytuje a kolko km auto jazdi kym na zanovnej baterke nenastartuje. A takychto odberov v aute moze byt celkom dost napr alarm,centralne zamykanie, spinac osvetlenia batozinoveho priestoru (ziarovka svieti ale v zatvorenom kufri to nevdime) poruchany ultrazvukovy plasic kun a tak podobne.

                  Komentár

                  • jux
                    jux
                    Senior Member
                    • Apr 2015
                    • 1378
                    •      

                    12V system nabijania a ulozenia elektriny v EV a ICE autach je odlisny v troch bodoch:

                    1. - 12V bateria EV nie je startovacia - nie je stavana na kratkodobe velke odbery prudu 100 a viac amperov, tak ako bateria spalovacieho auta.
                    2. - pracovny rezim a zatazitelnost ICE alternatora versus DC/DC menica v EV. Neviem ake menice pouzivaju ine EV, tesla ma na vystupe menica 400V/12V poistku 250A, takze ten by startovanie fosilu zrejme zvladol, ak nie je v aute pustenych prilis vela spotrebicon na 12V.
                    3. - max napetie alternatora byva 14,2V (niekedy aj viac) Neviem ako je to u inych EV, no menic tesly dava max 13,9V, cize aj tu je trosku menej napetia k dispozicii.

                    Kazdy nech si zvazi, ci to stoji za ten risk.

                    Komentár


                    • Peter A
                      Peter A komentoval
                      Upraviť komentár
                      Jux@ 12V bateria EV konkretne Leaf je obyčajna starovacia s OE číslom 24410JD11A a parametre napriklad akumlatora znacky BOS su 52AH startovaci prud 470 A a podobne to bude aj u vacsiny ostatných EV ale tiez by som nepouzil EV ako startovacie vozidlo.

                    • jux
                      jux komentoval
                      Upraviť komentár
                      TeslaX ma tuto s hlbokym cyklom: ATLASBX 60B19RS 12V/40Ah(20hod) Kedze v katalogu vyrobcu ju nemaju, zrejme je vyrobena specialne pre tesly.

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      Davat do EV normalnu startovaciu bateriu je blbost. Ale vyrobcovia to robia, lebo su podstatne lacnejsie nez baterie s hlbokym cyklom, ktore su stavane na vela cykov a vacsie vybitie, ale ovela mensi maximalny prud.
                      Ako napriklad tato: https://www.autobatterienbilliger.de...20AGM%2065.pdf
                      Ta je presna nahrada FIAT 500e baterie (velkostou, nie typom, Fiat tam ma tiez obycajnu).

                    • milan84
                      milan84 komentoval
                      Upraviť komentár
                      bude na tom kus pravdy. V Leafoch aj v eNV200 su obycajne startovacie standard 52Ah baterie Renault-Nissan a uz som na troch !!! dvoj a trojrocnych autach v robote menil, lebo po par dnoch statia proste mrtvo.
                  Pracuje...
                  X