Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 500
    • lubos98970
    •   

    #76
    Ďakujem za podporu

    Komentár

    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1997

      #77
      Lubos mohli by ste spravit video co sa stane, ked budete ignorovat varovania a nedotknete sa volantu? Ci to ma podobne ako pri Teslach, ze to spomali alebo uplne zastavy auto. Alebo co sa vlastne stane?
       

      Komentár

      • Ľuboš Geleta
        Senior Member
        • May 2014
        • 500
        • lubos98970
        •   

        #78
        Stane sa to že deaktivuje držanie pruhov a kľudne nabúra ak ihneď nepreberiete riadenie. Vždy po zvukovej signalizácii som sa musel chytiť - dotknúť volantu aby to neprerušilo riadenie

        Komentár

        • voloda69
          Member
          • Mar 2016
          • 126

          #79
          Ako je to teda s tym nabijanim hlavne doma. Ako sa rychlo sa da ten Hyundai nabit a co je k tomu treba, nejako som sa strail medzi 1F a 3F. Pripadne dajte link kde sa to riesi. Diky.

          Komentár

          • Ľuboš Geleta
            Senior Member
            • May 2014
            • 500
            • lubos98970
            •   

            #80
            S káblom od výrobcu je to nadlho 12-14 hodín. Ak sa však použije kábel na 380V 32A jedna alebo 3 fáz trvá to asi 4h 30 minút. Ioniq má jednofázové nabíjanie.
            Je to 1f preto je vhodný hlavne pre Ioniq, pre Teslu je moc pomalí no použiť sa dá.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Trojfaz je 400V. Jednofaz moze byt len 230V. Lubos, oprav si to.
              400V je medzifazove napatie pri trojfaze.
              Napatie v sieti 220V/380V bolo v minulosti, dnes je 230V/400V. Zmena prebiehala pocas rokov 1993 az 2003. Aj tolerancie sa menili, dnes plati 230/400V s toleranciou -10%, +10%.
              Pre Ioniq je vhodnejsi jednofazovy, 32A/230V - je lahsi, flexibilnejsi a lacnejsi.
          • Ľuboš Geleta
            Senior Member
            • May 2014
            • 500
            • lubos98970
            •   

            #81
            Mám to správne jedná sa o 380V 5 kolík zásuvku. Bez tej zásuvky nieje možné 6,6kW nabíjanie - či kde mám chybu ?

            Komentár


            • ozana
              ozana komentoval
              Upraviť komentár
              Současná norma je 230V/400V (bývalo to 220V/380V).
          • Ľuboš Geleta
            Senior Member
            • May 2014
            • 500
            • lubos98970
            •   

            #82
            Čiže ten detail nie 380 ale 400V tak ? To je len drobnosť no samozrejme opravím :-) a ďakujem za upozornenie.

            Komentár

            • voloda69
              Member
              • Mar 2016
              • 126

              #83
              Diky :-)

              Komentár

              • jux
                jux
                Senior Member
                • Apr 2015
                • 1378
                •      

                #84
                Lubos, 380 V je matuce.
                1. jednak uz nie je 380V ale 400V vid moj komentar vyssie.
                2. matuce je tiez uvadzat medzifazove napatie pre jednofazove zariadenie, ked to zariadenie vyuziva jednu fazu oproti nulaku, teda 230V. Uvadzat medzifazove napatie v pripade tohto kabla nespravne napoveda ze zariadenie je trojfazove.
                Spominany jednofazovy kabel je jednoznacne len na 230V, moze mat namontovanu trojkolikovu jednofazovu 32A vidlicu (modru) alebo 5 kolikovu 32A vidlicu (cervenu). No v pripade spominaneho kabla sa aj pri patkolikovej 32A vidlici pouziva len jedna faza, teda len 230V (jedna faza oproti nulaku), takze 400V v tom kabli jednoducho nie je.

                Keby som mal Ioniqa, (alebo ine auto s jednofazovou 32A nabijackou), tak si radsej dam na jednofazovy nabijaci kabel modru 32A trojkolikovu vidlicu a doma na stenu si dam protikus - modru 32A trojkolikovu zasuvku.
                Modra 32A trojkolikova vidlica je ovela mensie a lahsia ako cervena 32A patkolikova vidlica. Detto plati pre zasuvky nastenne ci kablove.
                A vsetky redukcie si urobim na modru trojkolikovu 32A zasuvku.
                T.j.
                cervenu 32A patkolikovu vidlicu na modru 32A 3 pinovu zasuvku (kablovu verziu)
                cervenu 16A patkolikovu vidlicu na modru 32A 3 pinovu zasuvku (kablovu verziu)
                stnandardnu 16A trojkolikovu vidlicu 230V na modru 32A 3 pinovu zasuvku (kablovu verziu)
                potialto su legalne redukcie...
                dalej su nelegalne ale funkcne redukcie a dokedy existuju 4 vodicove systemy musime s nimi zit.
                cervenu 32A stvorkolikovu vidlicu na modru 32A 3 pinovu zasuvku (kablovu verziu)
                cervenu 16A stvorkolikovu vidlicu na modru 32A 3 pinovu zasuvku (kablovu verziu)

                poznamka - pri pouziti 16A redukcie treba na nabijacom kabli prepnut nabijaci prud na 16A (alebo menej). Elektronika spominaneho nabijacieho kabla je v jeho type 2 konektore, ledka a tlacidlo volby prudu su na tom tyoe2 konektore.

                No modre 32A trojkolikove vidlice a zasuvky su drahsie ako cervene 32A 5 kolikove verzie, pretoze sa pouzivaju zriedkavejsie a su povazovane za priemyselne.

                Pre uplnost uvediem, ze existuju zariadenia aj na jedno 400V napajanie - no su velmi zriedklave. Napriklad starsie zvaracky pouzivali jedno 400V napajanie. Taketo zariadenia by sa dali s urcitym nadhladom nazvat aj jednofazovymi, hoci sa musia zapajat do trojfazovej zasuvky, no realne potrebuju len dve fazy a vyuzivaju jedno medzifazove napatie - narozdiel od realne trojfazovych zariadeni, ktore vyuzivaju vsetky tri medzifazove napatia.
                Uvadzat 400V pri jednonapatovom zariadeni by znamenalo, ze zariadenie je prave taketo - ze pouziva dve fazy t.j. pracuje s medzifazovym napatim 400V, ale to nie je pripad spominaneho jednofazoveho 32A nabijacieho kabla s type2 konektorom.

                Komentár


                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Velmi presny popis. Inak kazdy, kto si doma dava "nieco" zriadit na nabijanie auta (a nie je to len z beznej zasuvky) by to mal robit s pomocou znaleho elektrikara. Ono sa zda, ze Mr. Google vie vsetko a o nic nejde, (sak je to zopar drotov a konektorov) ale da sa pri tom urobit spusta chyb a nasledky mozu byt fatalne. Predsa len - zapajame napatie, ktore cloveka moze zabit za pol sekundy, do plechovej krabice v ktorej moze niekto sediet aj pocas nabijania. Ta uspora par desiatok EUR nestoji za to riziko.

                • Martin V
                  Martin V komentoval
                  Upraviť komentár
                  JUX krasny popis vidno ze sa vyznas!!!
              • voloda69
                Member
                • Mar 2016
                • 126

                #85
                Inac, dnes som volal s predajcom Hyundai v Bratislave, ak by som teraz objednal, v marci ide do vyroby a pride v polovicke leta :-(

                Komentár


                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ano, 4 mesacna cakacia doba. Fakt nechapem, preco nemaju ziadne skladovky, podla mna by im to islo. Nie kazdy je ochotny cakat na auto pol roka.

                • Martin V
                  Martin V komentoval
                  Upraviť komentár
                  Fuuu to je teda cakacia doba :-O to bud za A: nechcu predavat tie auta vo velkom (lebo mala marza oproti ICE) B: Dopyt prekracuje kapacity chcel by som verit ze je to B moznost.

                • Marcel Pavlík
                  Marcel Pavlík komentoval
                  Upraviť komentár
                  tie termíny platia od 11/2016, v trenčíne budú mať z februárovej várky tri v prvej dodávke navoľno, teda ak si ich už niekto nezaplatil. ak to porovnáte so spalovámom kia z južnej ameriky, nevidím v tom časový rozdiel

                • Ricky75ba
                  Ricky75ba komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ano je to dlho. Na Octaviu RS sa čaká 5-6 mesiacov. Na Teslu Model 3 čakám už 10 mesiacov a ešte minimálne rok budem :-)
              • Ricky75ba
                Junior Member
                • Apr 2014
                • 17

                #86
                Mám teraz na testovanie IONIC Electric. Vie niekto prečo nabíja iba 2200W čiže 9A pri použití originál Káblu ?

                Komentár


                • ozana
                  ozana komentoval
                  Upraviť komentár
                  Protože výrobce počítá se špatnými rozvody a nízkým jištěním. Tak to u originálních kabelů bývá velmi často.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Tesla s originalnym nabijacim kablom dodavanym k teslam a s originalnou redukciou na standardnu 230V/16A vidlicu (hybridne schuko t.j. CEE 7/7) tiez obmedzuje nabijaci prud - no "az" na 13A. Ako som pisal inde tu na teslaclub, u teslackeho MK sa to da oklamat upravenou redukciou na schuko a nabijat pri 230V skutocne 16A. No aj pri dobrej instacii a spravnom isteni treba akceptovat dosledky - na prislusnom zasuvkovom segmente sa nesmie napajat nic ine, lebo leti istic.
                  Naposledy upravené jux; 10-02-2017, 15:03.

                • sector
                  sector komentoval
                  Upraviť komentár
                  Napada ma - skusit skontrolovat v menu EV -> Charging current ci je tam Maximum. Orig hyundai adapter k Ioniqu dokaze dat max 12A, je to na nom napisane.
              • voloda69
                Member
                • Mar 2016
                • 126

                #87
                Asi si vyplnim cakanie na TESLA 3, kupou Hyundai Ioniq :-). Predpokladam, ze nebude problem ho potom predat.

                Komentár


                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  No my sa doma nevieme rozhodnut. Padlo rozhodnutie ze VW GOLF ide z domu. Tesla 3 predpokladam dodanie tak na konci 2018 resp. 2019 nakolko sme cca 145000 v poradi. Jeden z kandidatov je prave IONIQ. Problem je ze nie som si uplne isty zakolko ho o tie 2-3 roky budeme moct predat ked tu bude EV s podstatne vyssim dojazdom mozno za rovnake peniaze. Slovensko je dieslovy trh, lahsie predas diesel ako benzin a to nehovorim o EV. Myslenie Slovakov je jasne, nejazdim viac ako 200km ale musim mat ICE. MY sa momentalne rozhodujeme IONIQ, KIA NIRO hybrid, Mercedes B benzin. S ponukou hybridou v normalnej cene je to momentalne nahovno.
              • Jiri GrandPa
                Senior Member
                • Dec 2016
                • 707
                • viera8131
                •      

                #88
                Mne sa veľmi páči Renault ZOE s tou 40 kW batériou. Problém je, že na SK ho ešte stále nepredávajú.

                Komentár


                • Marcel Pavlík
                  Marcel Pavlík komentoval
                  Upraviť komentár
                  včera dopyt (autoštýl trenčianska turná), dnes odpoveď - ctrl c/v:

                  Ďakujem za Váš dopyt.

                  Na Slovensku začala príprava s predajom elektrických vozidiel v predajni Renault v Bratislave.
                  Nižšie Vám zasielam kontakt na predaj, kde by ste mohli dostať viac informácií.

                  Katarína Slováková
                  slovakova@autoideal.sk
                  0948/706 400

                  Prajem pekný deň!

                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Minuly tyzden to bolo, myslim ze na STV1 v ich motoristickej relacii co byva cez vikend. Hovoril tam nejaky typek zo slovenskeho zastupenia Renault, a potvrdil, ze ZOE bude tento rok dostupny uz aj na Slovensku. Do leta to vsak asi nebude, skor druha polovica roka.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  pribliznu cenu vieme?

                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Zial strasne vysoka vzhladom na velkost auta, aspon podla mna. Slovenske ceny zatial neboli zverejnene, ale asi nebudu prilis daleko od Rakuskych (kedze narozdiel od spalovakov su EV v Rakusku oslobodene od KFZ dane a NOVA dane, cim sa dostavaju na uroven slovenskych verzii).

                  Cennik: https://www.renault.at/content/dam/R...zoe/PL_ZOE.pdf

                  Ta skupina vyssia je cena pri prenajme baterky, ta nizsie je cena aj s bateriou. ZOE v plnej vybave je drahsie ako LEAF, s tym, ze takisto nema dorieseny thermal managment baterie a chyba mu DC nabijanie, ma len AC 43kW. Toto v aliancii Renault-Nissan dost flakaju.
                  Naposledy upravené Ioniq; 15-02-2017, 06:40.

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  ZOE vobec nie je tak maly ako vyzera. Sedel som v tom vo Svajci a postavil som vedla toho Leafa a rozdiel v celkovej dlzke bol Leaf o 5 cm dlhsi (okometricky).

                • ozana
                  ozana komentoval
                  Upraviť komentár
                  2017 Renault ZOE 40 EV vs. 2017 Nissan LEAF EV comparison
                  https://youtu.be/Ln1ReOvmFj4

                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Renault ZOE 4085mm
                  Nissan LEAF 4445mm

                  To je rozdiel skoro pol metra inak povedane, rozdiel jednej celej triedy (Polo vs Golf, Audi A1 vs A3)

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Hm, tak to ma oko sklamalo. Ale 36 cm nie je skoro pol metra :-)

                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  no dobre no, detailista :P
              • ozana
                Member
                • Jun 2015
                • 192

                #89
                Radovan krátce testoval Ionic BEV a zdálo se mu, že to má strašně lehký předek, takže pak lze při potřebě akcelerace snadno protočit kola. Hybrid má vepředu spalovací motor, tam to bude lepší.

                Komentár


                • curgali
                  curgali komentoval
                  Upraviť komentár
                  Aj moj Leaf pretáča kola...myslim že to budu robit všetky BEV s prednym pohonom...
              • ICE666SVK
                Senior Member
                • Jul 2014
                • 1997

                #90
                17:56 min nabijanie na GW DBT 84A
                Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	nabijanie.jpg
Videní:	327
Veľkosť:441,4 KB
ID:	13110
                 

                Komentár


                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Neskutocne drista tento clovek, som doteraz nepochopil, preco ho stale oslovuju z TV Novin

                • curgali
                  curgali komentoval
                  Upraviť komentár
                  Neviem, prečo všetci redaktori, ktorí testujú BEV spomenú spoločnosť u ktorej sa dajú tieto autá nabiť, ale akosi zabudnú povedať, koľko to stalo...Takže p. Ondrej Macko...nabili ste za 8x0,50=4€ na 21,6km(pri zimnej priem.spotr.18 kWh/100km) t.j. 18,46€/100km jazdy.....A to mate šťastie,že ste testoval nový moderný BEV. Ak by som vám požičal môj Leaf , tak vám ručím, že po mesiaci nabíjania na tejto sieti by vám váš mesačný príjem nestačil.....
                  Naposledy upravené curgali; 15-02-2017, 15:44.

                • ozana
                  ozana komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ionic: napište do TV, že znáte lepšího experta na elektromobily a někoho jim doporučte.

                  Ano, byla to hrůza.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja by som to tak zle nevidel. Ten pán zakladal PC revue, ktoré som si vždy prelistoval, keď ho v PC veľkoobchode mali pri čakaní na sklad, ale kúpiť ho by ma nenapadlo, práve preto, že sa venujem sa IT 25 rokov a kto by také samozrejmé veci mohol čítať.
                  To isté si poviete vy, ktorí elektromobilom rozumiete. Ale pozrite sa na to z tej druhej stránky. Kebyže vy robíte tú reportáž a začnete sa vyjadrovať odborne, väčšina ľudí po chvíli prepne lebo Vám nebude rozumieť. Ale p.Macko to podal pre laické publikum ako laik z tejto problematiky, na rozdiel od dobrých zahraničných novinárov toho laika nemusí hrať a myslím, že pre rozvoj a informovanosť to je lepšie ako keby to robil odborník. Proste to povedal ľuďom, ktorí tomu nerozumejú ich jazykom a tiež si všímal veci, ktoré by si všímali oni, keby si elektromobil kúpili. A ich nezaujímajú všetky systémy a technológie, ich by presne zaujímalo, koľko dôjdu, za koľko dobijú a to je tak všetko.
                  Ale zaujímavé, že nikto nespomenie ZSE nabíjačky, LIDL. Asi preto, že čo sa "testovalo" v PC revue, je zvykom novinárovi nechať, tí to potom predávali cez bazoš ako svoju odmenu za reklamu. Elektromobil mu asi nedajú, tak ho podmazali z Greenway.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Chapem, ze recenzia musi byt pristupna aj pre nenarocneho divaka, no nepresnosti by sa mal vyvarovat. Napriklad, tvrdenie, ze combo konektor na tej istej nabijacke je lepsi (vykonnejsi) ako konektor chademo je evidentna hlupost - ved oba konektory pouzivaju tu istu elektroniku nabijacky, tak su vykonovo rovnake. Zaroven tvrdil, ze AC konektor type2 na tej istej nabijacke je podla neho malo vykonny, co samozrejme nie je pravda. AC nabijanie je prave tak vykonne ako je vykonna nabijacka v aute. Napriklad AC nabijanie renaultu ZOE je 43kW cez type2 3x400V/63A - je teda porovnatelne s combo a chademo 50kW, navyse sa da pouzivat zaroven s DC nabijanim pre ine auto na tej istej nabijacke.
                  Tiez povrchne preletel AC nabijanie Ioniqa tvrdiac, ze doma sa da nabijat len pomocou k Ioniqu dodaneho nabijacieho kabla cez obycajnu 230V zasuvku velmi pomaly - no podstatne rychlejsiu moznost nabijania Ioniqa 32A/230V (6,5kW) vobec nespomenul...
                  A to nekonecne preklzovanie prednych kolies na snehu - ako male decko.
                  Naposledy upravené jux; 17-02-2017, 06:21.

                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Hlavne ak mala byt jeho recenzia podporou elektromobility, tak urobil presny opak a ludi odradil. Zacat nabijat na 79% ked to akurat spomaluje, s tym ze nabije 5% za 6€ je fakt super, neinformovany clovek nabudne predstavu ze prevadzka auta s V8 benzinom je lacnejsia

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ioniq, ano - touto reportazou odradil "laicku verejnost". Ked som tuto reportaz pozeral, manzelka vedla mna len 1 uchom pocuvala. Po relacii zacala na mna sypat pochybovacne otazky, ci je to auto(vseobecne elektromobil) az taky paradny a blabla. Cele zle.
                  A tomu nekonecnemu vozeniu sa na snehu tiez nerozumiem, aku pridanu hodnotu to malo pre reportaz

                • curgali
                  curgali komentoval
                  Upraviť komentár
                  Chcem tymto odpovedat na komentar Ioniq-a...To nie je dojem to je pravda V8 ma skutočne nižšie naklady ako moj terajsi Leaf s nabíjanim na Greenway. Mal som Corvette Z06 s 500PS. Isiel som do Prahy s priemernou spotrebou 8,6 l/100km x 1,30€= 11,18€. Keby som bol zakaznik Greenway tak moj Leaf by mal asi takuto spotrebu: v lete 30min x 0,50€=15 €/100km.....v zime min. 60min x 0,50€= 30 €/100km a v minusovych teplotach este viac !!!!

                • Martin V
                  Martin V komentoval
                  Upraviť komentár
                  Bohuzial aspon vidno ako sa ti novinari vyznaju /nevyznaju , zatial jedine objektivne recenzie od zauzivanych novinarov ma Rasto Chvala.
                  Macko je celkovo s jeho vyjadrovanim ako laznik co zliezol z traktora ale netreba pisat sem ale pod video na YT.
                  Naposledy upravené Martin V; 17-02-2017, 09:16.

                • Ludicrous
                  Ludicrous komentoval
                  Upraviť komentár
                  Martin V
                  dovolil som si cast vaseho komentu a hned 4x na YT

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ludicrous, dovolil som si dat ti pacika za ten prebraty koment na YT
              Pracuje...
              X