Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Formula E

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Bejo
    Junior Member
    • Jun 2014
    • 27

    #16
    Nove auto pre budúcu sezónu vyzerá parádne...

    http://www.formula-e.sk/nove-auto-mo...i-si-di-grassi

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #17
      5. rocnik formule e zacina v sobotu 15.12. na eurosport1

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #18
        Tento vikend zacina dalsi rocnik formule e v Saudskej arabii. Technicky sa na autach takmer nic nezmenilo, trosku dvihli vykony a zoberu z kapacity baterie ak bude safety car. Nissanu zakazali pouzivat dva motory - na kazde zadne koleso jeden. Dovodom bolo, ze ostatni co nemaju dva motory protestovali, lebo vraj tak nissan mohol ziskavat energiu v zatackach oproti klasickym diferencialom.

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #19
          Dnes o 19:00 (eurosport1) zacina seria 6-tich pretekov formulye pocas 9 dni v Berline na letisku Tempelhof.

          Komentár

          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #20
            Na pretekoch v Monaku bude 28. aprila predstavena 3. generacia elektrickeho monopostu formuly E pre buduci (deviaty) rocnik. Hlavnou zmenou je pridanie predneho motora, co umoznilo zvysenie rekuperacie na 600kW (250kW predok, 350kW zadok). Zaroven u 3. gen zrusili zadne mechanicke brzdy, pretoze pri tak velkej rekuperacii stacia predne hydraulicke brzdy. Monopost 3. gen je mensi a lahsi ako terajsia 2. gen. Vykon sa zvysil na 350kW a maximalka na 320km/h.

            Komentár


            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Nepovedal si to hlavne co kazdy riesi pri elektromobiloch, aky je dojazd, hlavne v porovnani si fosilnou verziou.
              A zaujimalo by ma aj zrychlenie, ked obycajne elesedany maju 3s, tak formula ma 1s?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Uviedol som len zatial zname udaje.
              U formulye je definovana kapacita pre zavod, ktoru moze jazdec minut. Vyuzitelna kapacita sa niekedy este pocas zavodu vsetkym znizuje - napr. pri zltej vlajke. Jazdec musi so svojou kapacitou hospodarit tak, aby mu stacila do konca zavodu. Musi co najviac rekuperovat a mechanicke brzdy pouzivat minimalne. Stava sa, ze niekto nedokonci zavod, hoci bol na prednych miestach, lebo pred koncom zavodu si minul pridelenu elektrinu.
          • SKolja
            Member
            • Dec 2018
            • 244
            •      

            #21
            Sezona 2024 zacina a Gen.3 auta (stvorkolky s 350kW motormi a 600kW rekuperaciou) su konecne realitou
            https://www.fiaformulae.com/en/news/...gen3-explained
            Zaujimavostou bude 30 sekundovy pitstop na dobitie (600kW)

            Komentár


            • PistaTT
              PistaTT komentoval
              Upraviť komentár
              Formulu e nesledujem, zazrel som tie preteky par krat a za kralovskou F1 to velmi zaostavalo.
              Co ma ale zaujalo je ten pitstop na nabijanie. Mozno je to diametralne ine ako v F1, no pitstop to nie je len samotne zastavenie v boxoch a vykonanie nejakeho ukonu ale dalsich 15 az 20 sekund stratenych prejazdom pit lane.

              Pri vykone 600 kW teda za pol minuty mozeme do baterky auta dostat teoreticky az uchvatnych 5 kWh energie

              takze aby dohnal svoju stratu ktoru naberie takymto nabijacim pit stopom, tak bude musiet jazdit konstante vyrazne rychlejsie casy
              ak by napr. takto zastavil 20 kol pred koncom pretekov (takze zhruba v polovici) tak by musel byt rychlejsi oproti jazdcovi co taky pit stop nespravil o 2 az 3 sekundy na kolo.a pri tom samozrejme predbiehat nejakych konkurentov na trati... takze realnu rychlost by musel mat priam kozmicku.

              takze jasna vitazna strategia je vykaslat sa na pit stop a radsej zlepsit rekuperaciu alebo dat kusok vacsiu baterku. . len aby sa takemuto neefektivnemu pitstopu dalo vyhnut.

              jedine ze by zaviedli takyto pit stop ako mandatory, cim by umelo spomalili preteky ale donutili by vsetkych riesit nabijaci pit stop.

            • PistaTT
              PistaTT komentoval
              Upraviť komentár
              tak som nasiel k tomu detaily

              'Five ePrix' with stops
              In a week's time, the FIA will announce the new regulations for the '24 FE season. Incidentally, the idea is not to have pit stops at all ePrix next year. This would only happen in Riyadh, Rome, Berlin, Shanghai and London. During these weekends, two races are scheduled each time. During one there will be mandatory stops, during the other there will not.

              takze pit stop bude povinny pre vsetkych, to je jedina moznost ako prinutit stajnu aby ho realizovala.
              toto moze byt vcelku haluz sledovat ak sa rozhodnu viaceri zastavit naraz, ci toto vobec bude pravidlami povolene alebo ci bude dostatocna rezervovana kapacita... pravidla by mali zo sportu robit lepsiu sutaz.

            • nick.n17
              nick.n17 komentoval
              Upraviť komentár
              PistaTT Tu sa skôr pýta swap baterky. 30 sec by mohlo stačiť.

            • PistaTT
              PistaTT komentoval
              Upraviť komentár
              nick.n17 swap baterky s tym, ze by si tym padom mohol mat polovicnu baterku v aute a usetril povedzme 50 kg (alebo aj 100 kg, neviem co vazia tie aktualne pouzivane baterky) na hmotnosti by bola ovela zaujimavejsia moznost. bolo by to na volbe timu, ci postavi auto lahsie ale s nutnostou swapu (a popri nom mozno aj prezuti na novu sadu gum alebo podobne) cim by bolo take auto vyrazne rychlejsie pocas celych pretekov alebo naopak dat vacsiu baterku a nepotrebovat pit stop.
              ak by moznost so swapom mala aspon teoreticky vychadzat tak by naozaj muselo byt auto takejto stajne realne rychlejsie o minimalne 2 sekundy na kolo...
              ale preteky by potom boli haluzne, lebo nejaka cast aut by od ziaciatku budovala naskok a v polovici by zastavila a zaradila sa prakticky na koniec poradia a potom by musela predbiehat prakticky vsetkych co maju vacsiu baterku a zjazdenejsie gumy. Druha polovica pretekov by potom bola divacky dost atraktivna (hlavne ak tie trate ponukaju dostatok moznosti na predbiehanie)

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              PistaTT Formula E bola uz minuly rok velmi zaujimava a omnoho lepsia ako nudne preteky F1. Boost area a fan boost su veci ktore to robia velmi zaujimavym a vykonova vyrovnanost aut robi preteky este viac zaujimavymi. Tym ze sa jazdi na mestskych tratiach, aero nehralo az taku ulohu a zatial co F1 brzdi vykony motorov koli emisiam, vo Formule E budu vykony do buducnosti stupat, tak ako sa budu zvysovat kapacity baterii a moznosti nabijania pocas pretekov.
              Tento rok maximalne rychlosti vo Formule E prekonaju F1
              Naposledy upravené SKolja; 16-01-2024, 10:58.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              PistaTT Alebo mala bat + indukcia po celej trati a boli by aj auta lahke aj netrebalo pitstop na nabijanie ci vymenu bat.
          Pracuje...
          X