Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Mercedes B-Class Electric Drive (TESLA hnacie ústrojenstvo)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    Mercedes B-Class Electric Drive (TESLA hnacie ústrojenstvo)



    Čisto elektrický automobil s batériou a motorom od Tesla Motors určený pre americký trh, hlavne tam kde vyžaduje legislatíva (Kalifornia) aby výrobca automobilov ponúkal aj alternatívny pohon. Na trh v Amerike ma prísť niekdy v lete 2014.

    - z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy
    - 28 kWh batéria
    - 174 koní
    - max. rýchlosť 160km/h
    - dojazd okolo 140 km
    - cena okolo 40 000,- USD

    Nemá podporu pre Tesla super nabíjačky a ani pre rýchlo nabíjačky CHAdeMO.

    Pripojené súbory
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • matchke
    Member
    • Apr 2015
    • 328
    •   

    #2
    Čítal som jednu recenziu na toto auto. Dosť ma zarazili tie haluze ohľadom odhadovania dojazdu. Čo dodať? Škoda nevyužitého poteciálu spolupráce s Teslou. Ktovie keby sa na to auto pozrel taky Kreisel electric, či by s tým vedel ešte čosi urobiť.

    Komentár

    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 328
      •   

      #3
      V tomto clanku som sa docital, ze Deimler definitivne konci vyrobu elektrickeho B-cka.
      Automotive News reports that Mercedes has officially made the decision to stop production of the electric B-Class. Production will be phased out within the next few months, according to Mercedes US…
      Naposledy upravené matchke; 14-08-2017, 10:46.

      Komentár

      • Vilo
        Member
        • Sep 2017
        • 129
        •   

        #4
        Ahojte, pred mesiacom som kupil B-cko. Som nad mieru spokojny. Jedine negativum auta, ktore som sa dozvedel az po kupe (ma zopar negativ, o ktorych som vedel) je ze standardne k autu nedavaju nabijaci kabel pre 220V - domace nabijanie a pytaju zan 1100 eur. Riesil som to vyrobou wallboxu.
        Ako pisu v clanku, je to mrtva vetva, Mercedes to momentalne s elektromobilmi nemysli vazne. Ale vdaka tomu je relativne lacny (lacnejsi ako benzinove B-cko s porovnatelnym motorom) a tym ze je tam pouzite hnacie ustrojenstvo a bateria Tesla, nie je to akysi prototyp s mnozstvom much, ale odladeny spolahlivy pohon.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Kupis auto a nemozes nabit doma, to je dalsia pikoska od zabehnutych automobiliek, to je asi mercedes jediny. Alebo este nejaka znacka nedava kabel na nabitie doma zo zasuvky ? Pritom B nema podporu DC nabijania.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Tu pisu, ze domaci nabijaci kabel pre B ed je za priplatok 300eur.
          http://techbox.dennikn.sk/recenzie/m...uhe-do-rodiny/

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          No cely pribeh je taky, ze pri konfiguracii auta si clovek moze vybrat ci v cene auta dostane naijaci kabel pre verejne nabijacie stanice (to je v podstate "typ2 predlzovak") alebo kabel pre domace nabijanie 3,7kW 220V.
          Kedze sa uz auta nevyrabaju a predavaju len skladovky, konfiguracia vozidiel je fixna a ja som si vybral auto (podla inych paramertorov), ku ktoremu mi dali len ten "predlzovak". Co je dost blbost, lebo auto ktore nema rychlonabijanie asi clovek nebude casto nabijat na verejnych staniciach, ale je odkazany na domace nabijanie. Ked som sa dozadoval kabla, poslali mi nie velmi oficialne vyzerajuci word dokument, v ktorom bol okrem wall-boxov aj ten kabel za 1100 eur.

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Taký kábel bežne nestojí viac ako 150 eur

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          Taký kábel pochybného pôvodu sa dá kúpiť asi od 250 eur. Originál Mercedes momentálne núka za 1114,7 eur.
          Citujem:
          Nabíjací kábel Mode 2 pre štandardné domáce nabíjanie so siete 220V, dĺžka 4 m.
          číslo dielu: A000 583 4200 / predajná cena s DPH: 1114,70 €

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Vilo - Typ2 kabel nie je predlzovak. Z principu zapojenia ked spojis 2 take kable, nabijanie ti nepojde. Uz sme to tu riesili. Ten Typ2 kabel urcite vyuzijes na cestach, lebo Bcko ma 11 kW nabijacku, co nie je take zle. Vacsina nabijaciek s konektorom Typ2 na sebe kabel nema (napr. tie pri Bille http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...-19-bratislava) .
          Pre domace nabijanie si musis kupit "mobilny konektor" (vykasli sa na fixnu nabijacku, ten mobilny budes tiez vozit zo sebou na navstevy kde budes spat apod). Ja by som ti radil kupit 3 fazovy a urobit si k nemu redukciu na normalnu zasuvku. Pozri moj dalsi prispevok.
          UPDATE: Ta cena Mercedesu za hen taku jednoduchu vec je ZLODEJINA.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-09-2017, 11:53.

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          To mi je jasne, ze to nie je zdaleka hodne 1100 eur. Nic zlozite na tom nie je a najdrahsi na tom je ten konektor, ktory sa da kupit za 60 eur.
          Ja uz mam postaveny prototyp toho wall-boxu a prave riesim ako ho spravit prenosnym a zaroven na 3 fazy aj na jednu. Presne to co pises mi vychadza, ze ten moj wall-box bude nakoniec nabijaci kabel.
          To co pises, ze to urobit na 3 fazy a potom spravit kratky prevod na 1 fazu je velmi dobry napad. Dakujem! Presne tak to urobim, to ma nenapadlo.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Vidim, ze moj prispevok dolu je pre ostatnych citatelov tohto fora :-) lebo to mas zmaknute.
      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 707
        • viera8131
        •      

        #5
        Co treba pre nabijanie elektrickeho Mercedes B z trojfazovej alebo obycajnej zasuvky:


        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_2856.JPG Videní:	1 Veľkosť:605,2 KB ID:	18524
        Vsetko pre 11 kW - teda maximalny prud 16 A (hrubka jednotlivych zil 2.5 mm2) .
        1. Mobilny konektor - da sa kupit kvalitny do 500 EUR.
        2. Redukcia z trojfazovej zasuvky na jednoduchu zasuvku (urobi kazdy sikovny elektrikar - material do 10 EUR).
        3. Volitelne - redukcia z trojfazovej zasuvky 3x230/400 V / 32 A na 3x230/400 V / 16 A. Obsahuje v sebe 16A istic, lebo rozvod pre 32A zasuvku je (logicky) isteny 32A isticom (cena cca 50 EUR). Teoreticky sa da urobit priama redukcia bez istenia (neodporucam), ale v pripade poruchy nabijacky so skratovym prudom do 30 A moze prist k poziaru mobilneho konektoru aj s privodnym kablom. Najlacnejsie tu - http://kabel-licht.de/Stromverteiler...%20A%20C16A%20

        Touto kombinaciou mas pokryte vsetky moznosti, ktore sa ti mozu pre nabijanie auta vyskytnut (okrem kabla Typ2 - Typ2, samozrejme). Vynecham "ilegalne" redukcie z trojfazoveho stvorkolika na patkolik.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 28-09-2017, 07:35.

        Komentár

        • zylo64
          Member
          • Sep 2014
          • 31

          #6
          Vilo: Chcem sa opýtať na praktické skúsenosti s prevádzkou elektrického B-čka. Aký je reálny dojazd a aké máte skúsenosti s jeho nabíjaním?

          Komentár

          • Vilo
            Member
            • Sep 2017
            • 129
            •   

            #7
            Niekde som cital clanok, kde pisali ze je to Mercedes medzi elektromobilmi. S tymto vyrokom mozem len suhlasit (ked ignorujem dojazd :-) ). Je to velmi kvalitne komfortne auto. Motor s krutiacim momentom 340Nm dava autu vybornu dynamiku jazdy.
            Soferovanie je velmi prijemne a jednoduche. Zvolenim modu jazdy sport alebo eco sa da dosiahnut mimoriadne plynula prijemna jazda alebo sialene responzivna sportova jazda.
            Realny dojazd sa vacsinou pohybuje medzi 150 a 170km. V meste je velmi nizka spotreba ( to ale asi pri vsetkych elektromobiloch) a keby som jazdil vyhradne po meste, mal by som dojazd cez 200km. Kedze mam auto kratko, nemam skusenosti so zimnou jazdou, ale podla recenzii ocakavam pokles dojazdu niekde na uroven 90 az 100km.
            Vzhladom na absenciu rychlonabijania nabijam vacsinou doma. Rano mam vzdy k dispozicii plny dojazd.
            Pouzivam este nabijaciu stanicu Lidl. Ale za 30minut co tam obvykle stravim sa dobije iba o par km dojazdu viac ako miniem cestou do Lidlu a domov.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Cital som tu recenziu a ta spotreba pri zapnutom kureni je katastrofalna. To vyzera, ze Bcko nema nepriame kurenie s okruhom vody ale priamo ohrieva vzduch? To by bola rovnaka chyba ako mala prva generaciu Leafu.
              Vilo - neviem, nakolko si cital forum ohladom "setrenia" baterie z hladiska degradacie (=ubudania realnej kapacity) ale mala rada pre dennu prevadzku - nenabijaj na 100%, ak to skutocne nepotrebujes. Idealne je nabijat do 80% kapacity baterie (Tesla dokonca udava ideal nabijania/vybijania medzi 70 - 30%, ale to sa lahko hovori ked ma bateriu 3x vacsiu). A ak uz musis mat 100% tak pri nabijani doma si nastav nabijaci prud tak aby nabijanie skoncilo tesne pred tym ako vyrazis z domu. Baterii totiz najviac vadi ked stoji plne nabita a tepla (to je okamzik ked skonci nabijanie pri 100%).
              Auticko sa ti odvdaci relativne malym poklesom kapacity baterie v priebehu casu.

              K tvojej poslednej vete - pri 11 kW nabijani a spotrebe okolo 20 kWh/100 km by ti malo za pol hodinu pribudnut ~25 km (podla mojej skusenosti s Teslou S).
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 28-09-2017, 08:17.

            • Franto_01
              Franto_01 komentoval
              Upraviť komentár
              To sme sa spolu rozpravali minuly tyzden pred Lidlom v Novej Dubnici? Bol som na Ioniq-u a tak pekne parkoval cez cele parkovisko :-).

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Ano to som bol ja na nakupe a dobiti par km dojazdu.
          • Vilo
            Member
            • Sep 2017
            • 129
            •   

            #8
            Ano, vyzera to tak, ze to kurenie vyriesili najprimitivnejsie ako slo. Ma obrovsky vplyv na spotrebu.
            Problematika nabijania a degradacie litiovych baterii je mi znama.
            Cim viac doplna je bateria vyuzivana, tym menej vydrzi. Mercedes vsak baterie nabija baterie do 77%. To je uvadzane na palubnom pocitaci ako 100%. Takze by som sa degradacie velmi nebal ani pri 100% nabiti.
            Ale napriklad taky Renault Zoe ide podla neoficialnych informacii do 90%. To znamena, ze pri plnom nabijani sa pravdepodobne objavi pomerne vyrazna degradacia uz po 4 rokoch.
            To ale vsetko ukaze az prax. Pri Teslach ale uz teraz vidno, ze nizka uroven nabijania, ktoru pouzivaju ma velmi pozitivny vplyv na degradaciu.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Aha, tak preto mozu predavat ten Range Plus pack. Inak celkom svinstvo chciet este extra peniaze za moznost vyuzit celu kapacitu baterie ked je ten dojazd tak maly (trochu ina situacia ako ked Tesla predavala 60 kWh bateriu a ona to bola 75 kWh).
              To co pises presne sedi s udajmi v tej recenzii v Automixe o kapacite baterie. Takze ano, 100% v tvojom pripade je uplne OK.
              Ta degradacia u Renaultu je tiez zposobena odlisnou chemiou baterie ako u Tesly a nepritomnostou aktivneho chladenia baterie.
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 28-09-2017, 13:24.

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Presne tak, ten balcek Range Plus stoji tusim 800e, ale nie je to len SW funkcionalita, je v tom el. vyhrievanie celneho skla, tepelnoizolacne skla, lepsia tepelna izolacia v dverach a to tlacitko.
              O tom tlacitku oficialne vela informacii nie je, ale co sa mi podarilo najst, po stlacenie jednorazovo nabije na 90% namiesto 77%. A ak by to chcel clovek "zneuzivat" a pouzivat prilis casto, s castym pouzivanim sa ta pouzitelna kapacita znizuje - nebude to uz dobijat na 90%, ale menej.
              Ja som si za ten balik priplatil. Ten dojazd je v podstate taky maly, ze keby nebol k dispozicii ten balik, tak kupim iny elektromobil (zrejme e-Golf).
              Este som to tlacitko nepouzil Ale planujem ho pouzit na ceste TN-BA a spat, ktoru absolvujem zhruba 2x do roka. Bez toho tlacitka by som nedal TN->BA v chladnom pocasi bez zastavky.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Aj ZOE ma vraj nejaku kapacitu "navyse" tvrdil predajca, (nevedel kolko). Dalej tvrdil zaujimavu vec, ze ZOE udrzuje pocas starnutia baterie rovnaku vyuzitelnu kapacitu t.j. postupne nabija o nieco viac. Cize 100% uzivatelskeho nabitia ostava rovnaka kapacita, len sa casom posuva uroven nabitia hore v rozsahu realnej kapacity baterie. Neviem ci je to pravda, nikde som popis takeho spravania nenasiel.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              No to asi tazko posuva uroven nabitia nahor ked baterii ubudaju lithiove ionty ich zachytom, ergo maximalne napatie baterie klesa. To skor si viem predstavit, ze posuvaju uroven vybitia nadol a tak dosiahnu rovnaku vyuzitelnu kapacitu (umelo obmedzenu ked je nova).

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Ak rozsiruju vyuzitu kapacitu nahor alebo nadol, je to este horsie. Prve roky uzivatel nic nepociti a potom zacne bateria degradovat takym tempom, ze do roka bude takme nepouzitelna.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              To je možno ten dôvod, prečo Renault na západe iba ponuka leasing batérie. Potom ta degradácia netrápi.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Napisal som to sem ako zaujimave tvrdenie predajcu Zoe, ktoremu neverim, Novy Zoe pouziva zrejme rovnaku bateriu (alebo podobnu) ako novy Leaf a urcite by sa o tom vedelo. Nabijanim "viac" som samozrejme myslel rozsirenie pouzitelneho rozsahu napetia baterie smerom hore aj dole, lebo bateriam skodi "hore" aj "dole", takze najlepsie im je zrejme kapacitne ci napetovo niekde v strede.. Neviem ako presne funguje obmedzovanie kapacity t.j. aka cast kapacity ci napetia sa nechava volna dole a aka hore. Zrejme to zavisi aj od chemie clankov. Vie niekto ako to je, t.j. aka je skodlivost procesov dole voci tym hore?
              Naposledy upravené jux; 29-09-2017, 04:53.
          • matchke
            Member
            • Apr 2015
            • 328
            •   

            #9
            Pozeram, ze diskusia ohladne B250 sa znovu rozprudila. Tak sem pridam zaujimave info pre kutilov. Existuje projekt JdeMo, ktory si dal za ciel doplnit rychlonabijanie cez CHAdeMO na auta ako Toyota Rav4, Tesla Roadster. Chlapik meno Tony Williams je clenom toho projektu. Viac info je na nasledujucich linkach

            https://speakev.com/threads/mercedes...harging.67105/

            http://www.mybclasselectricdrive.com....php?f=9&t=152

            Tonyho vyjadrenie z jula 2017 “We started "monkeying around" with JdeMO for the B-Class ED today. I think it's going to be pretty straight forward.”

            Komentár


            • matchke
              matchke komentoval
              Upraviť komentár
              napadlo mi, co tak prerobit Teslacky CHAdeMO tak aby sa dal pouzit v MB class B. je tam predsa Teslacka elektronika.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              B-ckovych EV od MB je relativne malo a uz dlho sa nevyrabaju, myslim, ze nikomu sa neoplati vyvijat do neho DC nabijanie. Ma dost malu bateriu, cize na dnesne pomery je to jednoznacne auto do mesta a okolia, takze DC nabijanie nepotrebuje. Jeho 11kW/3f/16A nabijacka je fajn.
              Mam i-MiEV-a uz rok a pol a okrem testovacieho 10 minutoveho DC nabijania na Lidli som ho nabijal len na AC v garazi, pritom ma len 3,2 kW 1f nabijacku.

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Je tam Teslácka elektronika, ale s upraveným FW, takže niektoré veci sú tam bloknuté, ako hovorí jux, je to príliš veľa námahy pre tak málo áut na trhu.
              Sám som nad tým špekuloval ako by sa to dalo dorobiť a jednoduché to nie je.
          • Vilo
            Member
            • Sep 2017
            • 129
            •   

            #10
            Tak som pred mesiacom a čosi absolvoval servisnú prehliadku po roku.
            V rámci zvolávačky, ktorá akurát prebiehala mi opravili niečo s kabelážou na volante, vraj mohol bezdôvodne vystreliť airbag.
            Najväčší servisný zásah bola výmena náplne vysúšača batérie. Okrem toho sa robili len bežné kontroly bŕzd, brzdovej, chladiacej kvapaliny, kvapaliny do ostrekovačov a výmena peľového filtra.
            Auto som mal v servise 2 hodiny čo zahŕňalo spomínané veci a umytie auta. Servis stál 0€.

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Servis stál ako v Mercedesi, len si platil 0 € lebo si si to dopredu zaplatil v kúpnej cene auta.
              Ja v BWM som tiež počúval 5 rokov ako mám "zadarmo" a musel ich opravovať, že "predplatený". Pritom opýtaním (pri doplatku) sa dá zistiť, koľko Ti naúčtovali, resp. o koľko mohla byť menšia cena nového bez servisu. V BMW bola napr. cena 5-ročného servisu na radu 3 v sume 765 €, pričom sa jedná o 3 prehliadky po 100000 km.

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Súhlasím, nie je dôvod, aby niečo pre mňa robili zadarmo, je to zahrnuté v cene auta. Má to výhodu, že dopredu viem, koľko za sevis zaplatím (pretože som zaň zaplatil roky dopredu ).
              Zároveň si ale treba uvedomiť, že som za B250e+servis+PZP+havarijnú poistku zaplatil rovnakú sumu, akú by som v tej dobe zaplatil za Leaf. Takže som s cenou servisu spokojný.
              Naposledy upravené Vilo; 15-10-2018, 06:26.
          • ToMiLeaf
            Member
            • Jul 2019
            • 38
            •   

            #11
            http://www.hybrid.cz/bezemisni-vylet...-osla-do-prahy

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              To som cital. Masochista, no... Az na to, ze isiel autom, ktore sa davno nevyraba, nepredava, takze je to taka medvedia sluzba elektromobilite.

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Auto sa už síce nevyrába, ale stále sa predáva. Nie každý si môže dovoliť kupovať nové autá, veľa ľudí je odkázaných na jazdenky. Takže pri rozvoji elektromobility je dôležitý aj trh s jazdenými elektromobilmi.
              Ale je pravda, že je to dobrodruh. Ja by som sa na takú cestu vydal, ale nie každý je taký blázon.
              Naposledy upravené Vilo; 07-01-2020, 13:38.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Rozsirenie trhu s ojazdenymi EV je dolezite hlavne z dvoch dovodov:
              1. EV si bude moct kupit viac ludi
              2. Fakt, ze jazdene EV si drzia relativne vysoku cenu dokazuje, ze zivotnost baterii EV je dobra.

              Moj starsi i-Miev ma uz 6 rokov od prveho prihlasenia, od vyroby minimalne pol roka navyse. Degradacia baterie je niekde pri 10-tich percentach. Na pouzitie na kratke trasy bude sluzit este mozno dalsich 6 rokov.

            • matchke
              matchke komentoval
              Upraviť komentár
              Da sa dokonca do neho dorobit nabijanie cez CHAdeMO. Ako ta pani pisala na behanie po meste s dietatom im to staci. A kedze je to medved tak medvedia sluzba je na mieste. Nie kazdy potrebuje robit Tour de Supercharger.
          Pracuje...
          X