Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Paliano
    Junior Member
    • Nov 2017
    • 11

    Bjorn a dojazd HIEV v -3C. Ja sa tocim okolo 160 km, takze mam co dohanat

    Komentár

    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      Ta jeho priemerna spotreba je v -3 uzasna. Ja sa v zime pohybujem okolo dojazdu 170-180km (14.5-16kWh/100) ale zase nechodim ako Bjorn slimacim tempom, a pravidelne auto pritlacim aj v sportovom mode. Myslim, ze Hyundai ma na trhu aktualne najefektivnejsi EV co sa da kupit, a hlavne za velmi prijatelnu cenu. Trafili klinec po hlavicke celou silou. Som zvedavy, aku bateriu daju do avizovanej silnejsej verzie, ktora ma prist 2018/2019, a ako sa extra hmotnost prejavi na efektivite.

      Komentár


      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Je to vsetko o rychlosti jazdy... LubosG ma spotrebu este nizsiu, ale pri priemerke 50-60km/h

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Tak ano, ale to uz nie je jazda ale utrpenie uz aj tych Bjornovyh 80kmh sa mi zda take hranicne

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        V Norsku maju na dialniciach maximalku 80km/h, tak to preto :-D

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Vo Francúzsku idú teraz zavádať 80 km/hod....to bude dojazdu až až..
    • Daliborko
      Member
      • May 2017
      • 76
      •   

      Dva Ioniq-y za sebou? Aké je to Slovensko malé
      Každopádne zahrialo pri srdci
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20180130_144831.jpg
Videní:	290
Veľkosť:910,5 KB
ID:	21286
      Pripojené súbory

      Komentár


      • LacoJ
        LacoJ komentoval
        Upraviť komentár
        to bol náš
    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      Ja som tiez dnes stretol identicky s mojim, biela farba okolo 11:45 v okoli Duloveho námestia v BA

      Komentár


      • Komat44
        Komat44 komentoval
        Upraviť komentár
        Ano vsimol som si, ja som to bol 😉
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      Aj v Novom Meste n.V. máme 2, ja mám Aurora a jeden pán Ha.... má biely o niekoľko mesiacov novší.

      Inak záujemci o Ioniq bez čakania, jeden v Aurora metalíze je na bazoši.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        S tým dojazdom v zime to nie je také zlé, toto som išiel z Ružomberka do Krakova, bál som sa že nedôjdem a hľa - v centre Krakowa na nabíjačke 160 km prejdených a ešte 60 ostávalo, takže 220 km pri priemerke 60 km/h a samozrejme len 5 stupňov nad nulou, zapnuté kúrenie, dážď, zimné pneu Matador so zlým písmenkom spotreby. Poliaci majú asi hladší asfalt a tiež veľa dedín.
        Takže Bjorn nie je jediný, čo vie jazdiť.

        Pred týždňom som zo Žiliny 94% nabitý prešiel domov 116 km (dážď, zimné, -2 stupne) a ešte ale 7 km ostávalo - ale pozor pri trvalej rýchlosti 150 km/h. Takže nie je to s tým dojazdom až tak zlé.

        Keď to porovnám, akú spotrebu mal Leaf pri nielen dialničných rýchlostiach, nebe a dudy. Dúfam že ten nový nemá len väčšiu baterku ale popracovali aj na efektivite jednotlivých komponentov.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	krakow_20171118_123233.jpg
Videní:	291
Veľkosť:664,8 KB
ID:	21305
        Pripojené súbory
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          150km/h tachometrovych, cize podla gps cca 136km/h?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nie, tachometrových 150km/h mám podľa gps 141 km/h teraz na zimných viac nahustených pneu.
          Ale ani na letných som to nemal tak málo, tempomat na 146 znamenal 137km/h, čo je ešte bez pokuty.

        • Franto_01
          Franto_01 komentoval
          Upraviť komentár
          Skus pozriet toto porovnanie http://eautoportal.sk/nissan-leaf-20...fektivity-epa/

        • Franto_01
          Franto_01 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja chodím často z DK do Krakova a o dojazd sa nikdy nebojím. A co si sa Miro neozval, mohli sme dat v DK kavu. Pozyvam. A mozes sa u mna aj trochu dobit :-).

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          EPA sledujem, ale keď ja jazdím dialnice rýchlejšie a tam si skutočný dojazd oproti Ioniqu zistím až sám. Žiadne metodiky merania nie sú pri dialničnej 140 až 150 -ke. Pri bežnom jazdení mix ciest bude mať Leaf o 40-50 km lepší dojazd ale dialnicu stále neviem, či rovnako alebo dokonca nie menej ako Ioniq, lebo u starého bola tá spotreba o 30% vyššia a teda rozdiel veľkosti baterky asi zmaže spotreba. Uvidím v prvej polovici apríla.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Miro, na kolko atm mas nahustene zimne pneu?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Mal som na 2,6, ale po zhliadnutí videa od Luboša (kde hovoril že dal 3) som si včera nafúkal na 2,9, uvidím či to postrehnem na dojazde, veď zimné sa odporúčajú o 0,1 - 0,2 viac kvôli tomu, že sa tak nezohreje v nich vzduch pri mrazoch.
      • Ioniq
        Member
        • Jan 2017
        • 364

        No co som cital prve recenzie a dojmy, tak novy Leaf udajne ma papierovo lepsi odpor vzduchu ako stary, ale stale to vraj nie je ziadne terno a pri sviznejsej jazde si vie vypytat svoje... tak neviem. Nie som inzinier, ale uz len pri pohlade z profilu na novy Leaf a na Ioniq mi logika hovori, ze Korejci budu efektivnejsi. Ioniq je stihly a sipovity, Leaf je stale svojim sposobom krabica. Ale to je len moj laicky nazor Pri primarnom urceni ako auto do mesta to az taku velku ulohu asi hrat nebude, tam skor asi rozhodnu vnutornosti, na analyzu ktorych si budeme musiet pockat

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          Nový Leaf má rovnaký cx 0,29 ako starý, ja dúfam len v efektivitu pohonu a príslušenstva. Ale odpor vzduchu nie je cx, cx je len koeficient na plochu a treba zarátať plochu auta spredu a vtedy sa dá porovnávať skutočný vplyv na spotrebu.

          Napr. Tesla má tiež cx=0,24 ako Ioniq ale jej čelná plocha je o dosť väčšia a teda aj odpor vzduchu je výrazne vyšší.

          Ioniq je širší ako Leaf ale zasa nižší o pár cm, niekde som aj našiel presné údaje o čelnej ploche, čo si niekto dal prácu, ale už si nepamätám, kde.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Podľa toho čo som čítal je pohonna jednotka takmer rovnaká. Takze to nude zlepšenie len o tu kapacitu batérie.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ono na Leafe bude jazdiť väčšinou manželka, takže to jazdenie bude väčšinou medzimesto mimo dialnic a tam bude dojazd oproti starému Leafu lepší. Ja som chcel skôr som chcel pre ňu Hyundai Kona (efektivita, safety funkcie a infotainment z Ioniqu, batéria 40 a 64 kWh), dúfal som že to urýchlia, ale ešte len prijímajú predobjednávky v Korei a slovenskí zástupcovia ani nevedia kedy príde sem.
            Aby sa stihla dotácia, bolo to to najlepšie čo sa stihne, nie som až tak stotožnený s výberom (proste najmenšie zlo, nie to najlepšie) a neverím vo veľké zlepšenie, keď som videl čo za paškvil navigáciu dokázali predávať ešte v roku 2017.
            Tiež mi bolo nesympatické, ako nazvali systém "ProPilot" a pritom to tiež nejde samo ale vypípava to aby človek chytil volant. Keď nemôžeš pustiť volant aby auto išlo samo, nemôže to byť žiadny ...pilot, či už od Tesly, Nissanu alebo hocikoho. Ale v reklame sa snažili zavádzať že ano. Nakoniec to je len niečo čo Ioniq priniesol rok pred Nissanom, ale nazval to správne "udržiavanie v jazdnom pruhu".

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Na Tesle volant pustiť na diaľnici môžeš. Zhruba tak na dve minuty, potom sa dotknem a ide ďalej samo. Ten interval sa mi zdá závisí na premávke, nemeral som to exaktne.
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          Pred par dnami som videl video s pomarancom na oklamanie, no nejak ho teraz neviem najst, tu je foto, funguje.

          Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          Na Ioniqu nestačí pomaranč, lebo nestačí ani pollitrová fľaša vody. Musí byť litrová aby si myslel že držím volant. Často keď je rovná dialnica aj keď držím volant stale, nie je to dostatocne a zacne pipat. Maju to nastavene dost necitlivo ale v menu sa tato hodnota neda nastavovat. Alebo to stanovuju predpisy ?
          [priezvisko]@me.com

          Komentár

          • Ioniq
            Member
            • Jan 2017
            • 364

            Ludia neblbnite s pomarancami a PETkami, zivot mate len jeden, a urcite ho nechcete zverit do ruk vseliakych kvazi asistentov, nedokoncenych autopilotov v beta verzii a inych paskvilov Ludstvo to zvladlo holymi rukami 100 rokov, tak tie 2,3,5 rokov si uz na tu skutocne autonomnu jazdu snad pockame, ci? ))

            Komentár

            • Peterka
              Member
              • May 2017
              • 196
              •      

              Ja mam funkciu sledovania jazdnych pruhov na ioniqu vypnutu. Moze mat vyznam pri dlhsej jazde po dialnici ako prevencia proti mikrospanku, ale inak ma otravovalo pipanie, ked som sa priblizil k ciare. Rovnako mi trochu vadilo, ked si auto vybralo inu jazdnu stopu a snazilo sa tocit volantom "proti mne". Naviac ked som to testoval na normalnej ceste, ostrejsiu zakrutu aj pri dobre viditelnych ciarach auto nezvladlo zatocit...

              Komentár


              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                No Ja som skušal isd dole z Nového mosta smerom do Karlovky, Ioniq to nedal, KIA NIRO áno, a to myslím, že udržiavanie v jazdných pruhoch majú totožné.
            • Marcel Pavlík
              Member
              • Apr 2016
              • 138

              Hyundai IONIQ Europe Update SW AE_EV.EUR.SOP.005.3.170927 // FW AE_EV.EUR.0.5.222.170920.MICOM:

              Komentár

              • Bejo
                Junior Member
                • Jun 2014
                • 27

                A ako ste na tom so spotrebou po meste? Má to niekto odsledovane?

                Komentár

                • Peterka
                  Member
                  • May 2017
                  • 196
                  •      

                  Podelim sa so zazitkami z mojej vikendovej cesty na vychod, trasa BA-Stara Lubovna a spat. Nestalo pri mne elektromobilisticke stastie, ale aj taka je realita dnesnej nabijacej infrastruktury.
                  Siel som samozrejme cez nabijacky GW, je to momentalne najjednoduchsia ak nie aj jedina moznost. Cesta tam v sobotu rano, nabijanie Dalitrans TN a Aupark ZA v pohode. Dalsia zastavka OC Max Poprad, mal som bateriu na 13%, spustil nabijanie a siel do nakupneho centra. Po 35min sa vratim k autu a uz sa nenabija- na nabijacke ziaden oznam o chybe ani ukonceni nabijania. Pozriem stav baterie a 18%, cize cosi sa nabilo. Spustim teda nabijanie este raz a vsetko uz ide ako ma (teda ak neratam znizeny vykon DBT nabijacky pre ioniq na 32kW). Stratil som sice polhodinu, ale nic strasne. V St. Lubovni som nenasiel ubytovanie s moznostou dobitia, ale mal som nabite tak, aby som sa na druhy den do Popradu dostal, tak som to neriesil.
                  Dnes ma vsak cakali trampoty, kvoli nim vlastne pisem tento prispevok. Prichadzam do Popradu k nabijacke a tam TMX 100D s rakuskou espezetkou- hned som si spomenul na Mirov prispevok, ktory ju tam stretol pred par dnami a zmrzol mu usmev. Pozriem displej nabijacky, cas 25min a nabite na 30%. Ostavalo dufat, ze tam nebude nabijat doplna... chalan dosiel po 20 minutach, ze ide na SC Zvolen, tak moje zdrzanie este bolo v "ramci normy". Nabijal som 20min a siel som dalej, zastal na GW Ruzomberok a tam na nabijacke znova ta ista TMX. Sofer- mlady cech bol mily, ze o minutu konci, prehodili sme par viet a znova som nieco nabil. Kvoli rozhodnutiu(nie mojmu) navstivit shopping Europa v BB sme sli cez Donovaly. Na nabijacke v BB vidim zaparkovany Leaf, hovorim si, ze ten snad nebude nabijat dlho. Potesilo ma, ked som videl ze je pripojeny svojim kablom do servisnej zasuvky, za chvilu som vsak zistil dovod- DC nabijanie nejde :-( Volam operatorovi GW, vraj pred par dnami robil vyrobca upgrade nabijacky a nemal elektromobil na odskusanie. Pytam sa, preco na webe svieti nabijacka ako dostupna- vraj o tom nevedeli, kym tam nedosiel niekto nabijat. Zvolen vraj ide, tolko baterky som este mal, tak po kratkej pauze som isiel tam. Cestou rozmyslam, ci tam nebude ten Leaf- mal espezetku NZ, ale na StopShop ZV bola nabijacka prazdna. Po pripojeni kabla vsak chyba nabijacky a DC konektory uz boli dalej nedostupne. Volam operatorovi GW, vraj rovnaky problem ako v BB a ze sa mi ospravedlnuje, najblizsia nabijacka na Zubore vraj urcite funguje. Po par minutach prisiel email od GW o nedostupnosti DC nabijania v BB a ZV. Mal som smolu, ze som to musel zistit ja, keby ten mail dosiel par hodin skor, idem cez ZA a nebol by problem. Ale to je dan za jednostojanove nabijacie miesta. V ZV som vsak musel dat polhodinku na AC, lebo dojazd som mal len tak-tak a po dialnici ist 80tkou som nechcel. Zubor uz bol OK, akurat ze dnesnu cestu do BA- 390km som dal za 7 hodin. Drobne pozitivum bolo, ze mam polsku GW kartu a teda nabijanie je s nou este zdarma....

                  Komentár


                  • Marcel Pavlík
                    Marcel Pavlík komentoval
                    Upraviť komentár
                    mimomisu
                    dnesnu cestu do BA- 390km som dal za 7 hodin
                    nie je to tak dávno, možná ešte niekde stále platí vzorec - 1 hodina = 60km. tak sa počítali "diaľkové cesty".

                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    Tal to uz je skor stres cestovanie, ako pohodovy vylet.

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    nj, na spalovaku 3-4 hodiny cesty a polka nadrze. Na EV dvojnasobok, a keby nenabijal zadarmo ale isiel by na regulernej SK GW karte tak by este aj cenovo dobehol spalovak. Cele zle toto A v podstate to do pismena vystihuje podstatu, preco chodim s rodinou dlhsie trasy spalovakom. Prist k nabijacke a zistit ze nefunguje je s 2 malymi detmi peklo na zemi. Ked idem sam tak neriesim. Hustejsia siet nabijaciek na hlavnom tahu je potrebna ako sol. Nemoze sa stat, ze porucha jednej alebo dvoch stanic vyradi kompletnu trasu.

                  • mozeg
                    mozeg komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ono je to začarovaný kruh. Dokiaľ nebude viac EV tak nebude viac nabíjačiek. Dokiaľ nebude viac nabíjačiek nebudú ľudia kupovať EV. A stavať niečo, pričom biznis model nevychádza je veľmi, veľmi ťažké. Ruku na srdce kto z nás by šiel do to z vlastnými peniazmi v dnešnej dobe? Podľa mňa do budúcna nastane to, že nabíjačky pre EV začnú stavať samotní prevádzkovatelia čerpacích staníc, je to jednoduchšie a lacnejšie ako robiť všetko od nuly.
                    Naposledy upravené mozeg; 05-02-2018, 09:43.

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ono ide o kapitál na tie nabíjačky. Prevádzkovať to nie je problém. Tu proste musí pomôcť štát. Jedine až keď dosiahne počet predávaných EV takú hranicu, že to bude automobilky bolieť až potom dajú významne prachy do tejto infraštuktúry.

                  • Peterka
                    Peterka komentoval
                    Upraviť komentár
                    Stres som nemal, nikam som sa neponahlal a deti so mnou neboli. Svojim sposobom som mal aj stastie, nebyt polskej karty tak optimalizujem nabijania, v Ruzomberku by som nestal a do BB pridem s prazdnou bateriou. A stravim tam niekolko hodin na 7kW AC Type2. Bola to ale pre mna dobra skusenost do buducna. Na spalovaku uz jazdit nemienim, teda aspon v ramci slovenska urcite.
                Pracuje...
                X