Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ludicrous
    Junior Member
    • Apr 2016
    • 13

    #91
    Pan Macko by sa mal radsej venovat recenziam mobilov a navyse je taky "ajtak" asi ako ja pyrotechnik. Vzdy ked ho vidim niekde v telke, tak sa mi vo vrecku otvara nozik, pardon, najradsej by som mu resetol tlacitkom jeho najmudrejsiu hlavu

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Kvalita strasna. Take nieco by vyprodukovali ziaci 5tej triedy...
      Preco to vobec robi?
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #92
    Pretoze ho odobera 5000 ludi a z reklamy na kanali ma dalsi prijem. Dokopy nam recenzia nic nepovedala, ani neurazila takze prenho naj. EV ktore skusal. Spravil 1000km a ani nevieme jeho priemernu spotrebu. IONIQ je fajn, zajtra idem kuknut do showroomu a uvidime, bojim sa tych plastov co tam napchali.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Tie plasty su paradoxne celkom fajn, na to, ze je to Korejec. Ja som bol odchovany na premiovych palubovkach (lexus, bmw, audi), Ioniq je moje prve "bezne" auto a osobne mi v Ioniqu nechyba absolutne nic, je tak "po-europsteny" az som bol prekvapeny, aky velky skok urobili co sa kvality spracovania a vyberu materialov tyka. Nie je to uplna spicka, ale v ramci cenovej triedy uplne fajn. Po stranke spracovania je na tom lepsie ako nasobne drahsia Tesla, kde to stale pokrivkava. Uvidim, ako sa ten interier popasuje s casom, ci nezacne vsetko vrzgat a odpadavat po 2 rokoch
  • Sratch
    Junior Member
    • Feb 2017
    • 5

    #93
    Cafte. Chcem sa spytatci neviete kedy ma prist na trh ioniq plugin h. a kolko cca bude stat? Dik

    Komentár

    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 698
      •   

      #94
      pan Macko by sa mal aj nadalej venovat reportazam typu, "ako si dochodcovia mozu ochranit svoj PIN kod na telefone" a na technologie 21. storocia nech sa vyprdne, lebo sa len strapnuje

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #95
        Ja dnes idem pozriet Niro a Ioniq. Kedysi som mal Soula teraz golfa, uvidime kam sa za 5 rokov posunuli.

        Komentár

        • Ľuboš Geleta
          Senior Member
          • May 2014
          • 503
          • lubos98970
          •   

          #96
          Naozaj hrozná reportáž zle spracované veľa nesprávnych informácií a naozaj ťažko sa mi na pána Macka pozerá.

          Komentár


          • Martin V
            Martin V komentoval
            Upraviť komentár
            Lubos pastni mu do komentarov odkaz na svoj kanal na YT tam su skutocne zaujimave info.
        • terry
          Junior Member
          • Feb 2017
          • 23

          #97
          Na Nire mam najazdenych 8k km a som maximalne sklamany. Ked tu citam chvaly na Ioniq tak si trieskam hlavu, ze som nan nepockal. Moja spotreba na dialnici 5,7 a mesto naj co dokazem stlacit 4,6 to je na hybrid strasne moc. Chodim casto ZA-BA a daval by som to sice s odretymi usami na jedno nabitie aj na Ioniqu a v lete uplne v pohode. Chcel som uz EV ale nic poriadne na trhu nebolo tak som skusil Niro a bola to chyba. Mam uz zajednany Ioniq na vikendovu testovacku a ak sa mi potvrdia fajn ohlasy tak sa Nira budem snazit co najskor zbavit.

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Niro som testoval a mne sa pacil. Mas ho na 18tkach ci 16tkach? Napisal som aj kratku recenziu. Postnem ju tu vecer.
        • Martin V
          Member
          • Jun 2014
          • 46

          #98
          video ktore toho povie ohladne dojazdu na dialniciach v rozdnych rezimoch, neskutocne

          Komentár

        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #99
          Caute posielam krátku predrecenziu. Moje dojmy z obhliadky a testovacej jazdy. IONIQ si chcem este zapozicat na dlhsi cas tak potom doplnim o dalsie postrehy.


          PREVIEW: HYUNDAI IONIQ

          Predslov: nakoľko vyberáme nový automobil do rodiny a sme zástanci elektro mobility a hybridov šli sme sa pozrieť a odskúšať nový počin od Hyundai model IONIQ. Ide o prvý model od tejto automobilky s čisto elektrickým pohon, ktorý bol predtým odskúšaný v sesterskej spoločnosti KIA v modeli eSOUL. Nakoľko som absolvoval len obhliadku a krátku predvádzaciu jazdu rozhodol som sa napísať iba preview (pred recenziu) a po zapožičaní na dlhšiu dobu doplniť následne o ďalšie poznatky.
          Posudzovaná časť Subjektívny pohľad Hodnotenie x/10
          Exteriér K exteriéru sa vyjadruje veľmi ťažko, nakoľko každý človek má vlastný vkus a čo sa páči jednému nemusí sa páčiť druhému. Na prvý pohľad IONIQ nijak neoslní a nepatrí medzi dizajnových krásavcov. Mriežka chladiča vpredu je prekrytá nie práve vľúdne vyzerajúcim plastom a je tam ako pes na oko. Pôsobí priam rušivo a jedine v prípade farby aurora silver splynie ako tak s vozidlom. Zadná časť vyzerá futuristicky a pripomína trocha automobily nemenovanej japonskej automobilky. Dvere, okná, vonkajšie plasty presne zapadajú do karosérie a nič nevyčnieva, a tak po tejto stránke nie je čo vytknúť. Zvary na dverách sú na tom o niečo lepšie ako v prípade KIA NIRO a nepôsobia tak rušivo, ale oproti novinke i30 to určite vyzerá horšie. 7/10
          Interiér Znova sa nebudeme venovať dizajnu, ale kvalite prevedenia a pocitu vodiča:
          1. Plasty na palubovke sú z recyklovaných plastov sú čiastočne zmäkčené ale vyzerajú lacno a nepomáha tomu ani efekt rybích šupín. Najhoršie je, že nad budíkmi prechádzajú do tvrdeného plastu a to sa naozaj v tejto kategórii ceny nehodí.
          2. Obloženie dverí sa tvári ako zmäkčený plast, ale k tomu má riadne ďaleko. Môj odhad je, že po roku používania budú dvere vyzerať naozaj otrasne (doškriabané). Tlačidlá a ovládacie prvky na dverách sú obložené tvrdým plastom tiež a finálny efekt nie je bohvie čo . Sedadlá vpredu sú stredne tvrdé majú veľmi dobré bočné vedenie a sedacia časť je dostatočná, nie však ideálna pre osoby nad 180cm, rovnako ako v prípade NIRA. Opora stehien nie je v tomto prípade ideálna. Zadné sedadlá sú na tom obdobne a po nastavení predného sedadla do polohy pre osobu vysokú 186cm, bol však vzadu pre rovnako vysokú osobu dostatočný priestor, aj keď sedacia časť je rovnaká ako vpredu.
          3. Volant: mäkká koža a mäkká výplň. Volant sa dobre drží a je primeranej veľkosti. Šialenou krásou však neovplýva. Ovládacie tlačidlá tempomatu, palubného počítača, telefónu a multimediálneho systému sú k dispozícii v priestore dostupnom prstami a nie je nutné ich loviť kade tade po volante. Treba si však zvyknúť na ich počet a umiestnenie, NIRO to mal podobné. Zozačiatku z toho počtu tlačidiel bude mať isto každý vodič mierny chaos. Opäť až po čase uvidíme koľko klikov tlačidlá a voliče vydržia. Samozrejmosťou je nastavenie sklonu volantu. Veľmi poteší ovládanie rekuperácie priamo pod volantom.
          4. Krytky 12V zásuviek vpredu vyzerajú lacno a vôbec nepasujú k zvyšku. Naozaj tých pár eur nie je možné priplatiť za takúto drobnosť a vybaviť auto niečím krajším?
          5. Vnútorný priestor poskytuje posádke dostatok priestoru počas jazdy.
          6/10
          Pracovisko vodiča Výhľad z vozidla dopredu a do strán je dobrý. Pohľad do spätného zrkadla vám však dojem skazí a parkovať bez spätnej kamery je bohapustý nezmysel. Cez to predelené zadné sklo nie je dokopy nič vidieť. Nebyť spodnej predelenej časti nevideli by ste vôbec nič.
          Prístrojová doska prihliadnuc na fakt, že sedíte v e-mobile neohúri ani neurazí. LCD displeje pred vami zobrazujú všetky potrebné údaje a poľahky si viete prepínať medzi požadovanými hodnotami a údajmi. Zaskočila ma však nie úplne ideálna čitateľnosť pri bočnom slnečnom osvite. Slnko urobilo svoje a nie úplne celý displej bol jasne čitateľný. Možno to vyrieši nastavenie podsvietenie ak ho IONIQ má. Uvidíme pri dlhšom teste. V takomto aute za tie peniaze by som však čakal lepšiu grafiku a zobrazovacie položky. Stále mi to pripadá také hračkárske a s heslom poďme ohurovať farbičkami.

          Volič jazdných režimov DRIVE/REVERSE/PARKING sa nachádza na stredovej konzole medzi sedadlom vodiča a spolujazdca. Vodiči s dlhšími rukami budú mať trocha problém volič nahmatať, ale dá sa na to zvyknúť. Lakeť bohužiaľ musí ísť výrazne ďalej v prípade ak chce vodič nahmatať a stlačiť tlačidlá nachádzajúce sa hneď pri lakťovej opierke. To je pre dlhorukých naozaj morda.
          7/10
          Informačný systém a multimédia V strede palubnej dosky sa nachádza dotykový displej spolu s ovládacími prvkami. Odozva systému je rýchla a presná s dotykom teda problém mať nebudete. Displej a systém vyzerá a zrejme je rovnaký ako v prípade KIA eSOUL a NIRO. Všetko je prehľadné a intuitívne. Pozitívne vnímam informácie o stave batérie a aktuálneho stavu systémov zúčastňujúcich sa na pohybe vozidla (el. motor/benzín). Rovnako, pozitívne vnímam motivovať vodiča dosiahnuť, čo možno najvyššiu možnú ekologickú jazdu zelenou zónou na palubnej doske. Navigácia je dostatočne intuitívna a zobrazuje prehľadne. Naozaj veľmi poteší bezdrôtové nabíjanie telefónu. 8/10
          Spotreba Kapacita batérie určenej na pohon elektromotora je 28 kWh využiteľných. Vozidlo som vyskúšal v meste, na diaľnici a na okrske. A okamžitá spotreba vyzerala nasledovne:

          Mesto: 7-10kWh .......... do 60km/h
          Okrska: 10-12kWh ........... do 90km/h
          Diaľnica: 20-22kWh .............. 130km/h
          16-18kWh ...............110km/h

          Šlo o okamžitú spotrebu ukazujúcu na displeji bez zohľadnenia prípadne rekuperácie pri spomaľovaní. Hyundai sa naozaj vytiahol v aerodynamike a na spotrebe je to vidieť.

          Vozidlo som testoval pri 5°C pri zapnutom kúrení na 22°C a dvoch dielikoch rýchlosti ventilátora a v bezvetrí. Bol krásny slnečný deň. Naozaj nemienim v aute mrznúť, sedieť v čapici a hrubej bunde. Tak, ako používam spaľovák chcem pre vnútorný komfort používať aj elektromobil. Rovnako budú zmýšľať určite všetci, ktorí presedlávajú zo spaľováku.

          Spotreba na kúrenie podľa ukazovateľa 0,7kWh, ale verím, že ak by nesvietilo slnko poľahky by som sa dostal na 1kWh. Ostatné systémy požiadali batériu o 0,3kWh. Takže 1kWh šla na tepelný komfort a ostatné systémy.

          Oproti spaľovakú je dôležitý fakt spotreby a vypúšťaných splodín. V danom prípade
          porovnateľný spaľovací motor - cca 129g/100km, takže ročne pri najazdení 25 000 km ušetríme zhruba 3t CO2. To už nie je na zahodenie.

          O spotrebe sa hádam ani netreba rozpisovať:
          Spaľovák v meste 6l............... 60kWh (1l paliva je zhruba 10kWh)
          IONIQ .....................................10kWh (okamžitá nie priemerná)
          9/10
          Jazdné vlastnosti Kontakt s vozovkou skrz riadenie je dobrý, pocitovo lepší ako v NIRO. Trocha je pri prejazdoch zákrut cítiť, že vzadu sú batérie. Nie je to trhač asfaltu ale vzhľadom na určenie je výkon určite dostatočný. Nástup krútiaceho momentu je okamžitý. Vozidlo má samozrejme aj športový režim, ktorý oceníte pri predbiehaní. Auto pri tomto režime chytí trocha druhý dych.
          Asistenčné systémy pracovali skvelo. Auto sa samo držalo v jazdných pruhoch aj v zákrutách a zvláda aj menšie polomery zákrut (ostrejšie zákruty) pri správnej rýchlosti. Hoc predpokladám, že asistent udržiavania vozidla v jazdných pruhoch je totožný s NIRO musím konštatovať, že NIRO sa v pruhoch držal lepšie a dlhšie. NIRO nemal problém zísť aj zjazd z Nového mosta smerom na nábrežie. Zrejme je to len o elektronickom nastavení, tak sa necháme prekvapiť a počkáme si na update. Počas jazdy som skoro vôbec nemusel používať brzdy. Volič sily rekuperácie pod volantom zastával túto funkciu dokonale. Brzdenie rekuperáciou je naozaj zážitok.
          7/10
          Batožinový priestor Batožinový priestor je dostatočný aj pre mladú rodinu. Kočík, batožina, hračky, sterilizátory a pod. dôležité veci tam určite zmestíte. Nakladanie je pohodlné. 7/10
          Nabíjanie Testované nebolo. IONIQ, ale obsahuje palubnú nabíjačku na striedavý prúd (AC) o výkone 6,6kW. Nabíjačka AC je však len jednofázová a pre nabíjanie plnou rýchlosťou budete potrebovať 32A istič. Nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) je riešené cez zásuvku typ 2 (CCS kombo). IONIQ by mal zvládať nabíjanie DC až na úrovni 50kW/60kW. Po dlhšom teste informáciu doplním. nehodnotené
          Dojazd Pre krátkosť jazdy nehodnotené nehodnotené
          Celkové hodnotenie IONIQ ma veľmi pozitívne prekvapil hlavne čo sa týka spotreby. Aerodynamika je naozaj skvelá a konštruktéri dostali z auta čo sa dalo. V pomere cena výkon je IONIQ asi to najlepšie, čo si môže našinec a fanatik do e-mobility kúpiť. Neostáva len dúfať, že budúci IONIQ bude mať lepšie plasty pre dokonalý pocit z jazdy. 7
          .

          Komentár


          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Prosim ta, ak budes pisat recenziu na Nissan Leaf, tak to tu napis až niekedy koncom roku 2018. To už budem mať TM3. Pretože sa obávam, že po jej prečitaní budem mať chuť dať ten svoj Leaf na druhy deň do šrotu...:-😭 a to by som veľmi nerád, pretože mi už ušetril za 2 roky 6.000€ na palive a servise...A ešte musim TM3 kúpiť skôr ako sa dostane do tvojej recenzie, lebo aj ten mi odradiš. Ako poznám kvalitu plastov a dielenskeho spracovania v amerických autach a TMS, tak sa ti to určite nebude páčiť. Elektromobili si nekupujeme z dôvodu, či majú tvrdšie alebo mäkšie plasty na palubovke alebo špičkový material na krytke 12V el.zásuvke, ale z iného podstatne dôležitejšieho dôvodu. Dufam, že to nezoberieš ako kritiku ale poznatok skúseného elektromobilistu...:-🙂
            Naposledy upravené curgali; 21-02-2017, 07:28.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Len par nepresnosti/komentarov:
            1) Ten strieborny plast na mieste "chladica" je docasna zalezitost. V Holandsku mas v konfiguratore moznost, zvolit si ho v priplatkovej ciernej farbe (rovnako ako sede plasty v zadnom narazniku). Je len otazkou casu, kedy sa to dostane aj k nam a ak nie, moze si majitel k krajiny, kde maju na vyber, jednoducho objednat cierne plasty a na Slovensku si to prehodi.

            2) Palubna DC nabijacka zvlada podla oficialnych udajov az 100kW.

            3) Interier si testoval ten lacnejsi variant. Premium verzia s kozenym calunenim je na tom lepsie, napriklad tebou vycitany tvrdy plast nad budikmi je komplet potiahnuty kozou s presivanim a nekrici to takou lacnotou.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Este som zabudol na maly bezvyznamný detail. Ak idete pomaly, napr. po parkovisku a mate zapnuty ventilator kúrenia, auto je úplne tiché a nastupuje hluk tociaceho sa ventilator v kúrení. Vyslovene nešlo o prúdiaci vzduch ale o ložiská ventilator.
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          Curgali cau dakujem za spatnu vazbu. Ja som obcas detailista a auto si nekupujem len preto ze je to elektromobil ale aj preto lebo uz ked v nom sedim chcem sa aj fajn citit a za svoje nasetrene/zarobene peniaze dostat aj nieco adekvatne spat. Sam stojim pre rozhodnutim ktore auto si kupit. Ked uz sme pri financiach dnes mi vychadza (mam spracovanu slusnu tabulku a v nej nahodene terajsie auto a k nemu hybrid spalovaky a elektromobily a pri kazdom naklady na prevadzku servis, strata hodnoty) ze IONIQ by mi mal usetrit najblizsie dva roky 2700eur. Problem ale je ze naozaj za svoje peniaze chcem dostat to najlepsie co trh ponuka a o dva roky ked dojde TM3 tak jednoducho el. mobil predate. Slovensky trh je voci elektromobilistom kruty a netreba si tahat ruzove motuzy. Velmi a to naozaj velmi sa nam bude tazko predavat elektromobil o dva roky s dojazdom 200km za cenu dajme tomu 18tisic eur bez DPH. Stale to bude pre Slovaka/Cecha privela. A to nas bude sakra dost nakolko o cca 2roky pride TM3 a vsetci co sme si kupili iny el.-automobile budeme chciet predate aby sme si zakupili TM3. Elektromobily su super nie je ocom cisla nepustia ale za svoje peniaze by sme mali dostat aj cosi spat: a to su bohuzial aj plasty v interieri. :-)

          Ja budem len rad ak si recenziu precitaju aj kompetetne osoby v automobilkach a spravia napravu. Ak vedeli urobit fajn interior v KIA NIRO preco sa nepoucit a neurobit taky aj v IONIQ a dalsich modeloch. Myslim ze by sme to vsetci privitali a vobec neriesili ci si auto zakupim alebo nie. elektromobily by pri tych peniazoch mali byt vykladnou skrinou a nech mi nehovoria ze je problem strcit plnegraficky displej s vysokym rozlisenim ak to dokazali vo VW v novom GOLFE. IONIQ budem mat na odskusanie na dlhsiu dobu ako jeden den a pokusim sa prejst normalnu trasu BA-PD pri normalnom nastaveni 22C v interieri pri dvoch dielikoch cez den, 110km/h dialnica BA-TN, max 90 km/h okrsky TN-PD. Uvidime ako si bude pocinat a ci sa bude alebo nebude musiet stat a nabijat. Posadka: dvaja dospeli a jedno dieta+veci v kufri.
          Naposledy upravené mozeg; 21-02-2017, 08:50.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            No, momentalne to vyzera, ze co dnes objednas a zajtra to preberies tak pozajtra to uz bude nic moc. Ale to je v pripade EV viac nez povzbudiva sprava!
            Ja osobne by som (na tvojom mieste) pockal na rok 2018 kedy ma prist pomerne dost novych EV modelov (aspon tak sa automobiliku vystatuju, ze bude...). No uvidime.

          • Marcel Pavlík
            Marcel Pavlík komentoval
            Upraviť komentár
            nedá sa kúpiť "to na", pretože sa situácia viac ako veľmi mení. a info sú často protichodné. aj tá tabuľka je síce fajn vec (tak postupuje človek, ktorý chce vylúčiť maximum chýb), ale aj tá pracuje s info, ktoré neplatia na 66.66%. ony totiž tie autá, čo sa tu pohybujú sa zrejme líšia od tých, čo v kontajneroch loďou smerujú sem. počínajúc "plastami", cez nabíjačky (konektora na aute), a mnohé ďsalšie, o ktorých ani netušíme. už som kupoval auto, kde som si "na trávniku" vyberal či šedé, či červenkasté poťahy. inak to bolo rovnaké. alebo som si zatelefonoval a spýtal sa, či majú červené. a to, čo mi nachystali po sto metroch ostalo stáť. tak vzyli "z škváry" ďalšie, prehodili aku za nabitý a šiel som (piatok, 13-eho februára 1980). alebo ma postavili pred auto, dali kľúčik a že vnútri sú úpapiere, nech si ho prehlásim. ani som ho otvoriť nevedel (diaľkové bolo vypnuté a zámok na strane spolujazdca).
            v prvom (nie dočasnom) zamestnaní ma učili, že všade hľadaj chybu a premýšľaj, ako obísť (údajné) prekážky. preto sa doposiaľ neviem tešiť, lebo vidím, ako sa to pokadí. ale, viem, že sa nič strašné nestane, pretože sa všetko dá opraviť na kolene a ak mám citový vzťah, auto ho cíti a dovezie ma až domv. aj bez benzínu (na lieh do ostrekovača, aj na "jeden valec" z troch, aj pôjde okolo hliadky ticho, hoci je výfuk odtrhnutý! a naštartuje aj s vybitou batériou, doplachtí sto kilometrov kopcami bez vody v chladení.
            a ktoré si vybrať? v lete to bol leaf, potom kia soul, na jeseň ioniq, sľubujú zoe ... vyberiem si jedno a asi vytrvám, veď nemám istotu vodičského na viac ako 20 rokov.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            U nas je problem ten ze uz potrebujeme: menit brzdove oblozenie, 2x nove pneumatiky, dalsi rok rozvody, olej +strata hodnoty a ked si to vsetko naratam tak mi vychadza ze ak si zoberiem na najblizsie dva roky nove auto napr. IONIQ alebo NIRO tak usetrim za dva roky 2700eur pri IONIQ a 1100eur pri NIRO. Kazda rada dobra. :-) NIRO ma fakt pekny a kvalitne spracovany interior a jazdi sa na nom tiez fajn.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Vidím to aj na iných fórach, vidím to aj tu. Mi to pripadá, že TM3 je nejaká modla, ktorá má spasiť svet. Nebude stáť ani 30 tis. € ako si niektorí optimisticky myslia, bude to cez 50 v základe, stačí si pozrieť ceny US áut a ich prepočty do EÚ. A nebude ani dostupná hneď ale čakať sa bude veľmi dlho po objednaní.
            Kupujem čo môžem a teraz sa dá kúpiť to, čo je v "krámě". TM3 to nie je. Preto Ioniq a nebudem čakať na TM3. Aj tak väčšina tých, čo o TM3 spievajú, si ju nekúpi, lebo zasa bude mať víziu niečoho lepšieho, čo niekto ohlási, že bude za dva roky alebo to niektorí majú len dôvod na zakrytie toho, že proste na elektromobil nemajú. Kto ho chce, môže ho mať aj teraz a keď chce ísť ďalej, má druhé auto na naftu, ktoré to dokáže. Tiež si nekúpim Smarta, aby som na ňom robil európske dialnice, ale ako druhé auto na blízke trasy pomôže.
            A k cene. Teraz kúpiš Ioniqa za 22, za dva roky ho predáš za 15 a ? Keď si kúpiš novú benzínové alebo naftové auto, za dva roky ho predáš lepšie ? Tiež stratíš 30 - 40%.
            Naposledy upravené Miroslav Rojko; 24-02-2017, 03:26.

          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Chcem odpovedať p. Rojkovi. Začnem najprv cenou. Podľa mňa bude cena vypočítaná takto : 35000$ (nákup)+1000$ (dovoz do EU)+3600$ (clo10%)=39600$=36.954€(súčasný kurz). Takže cena bude max. 37.000€+ DPH=44.400 € v základe. A čo sa týka tej modly, tak verte nie je modla. Ak by nám tradičné automobilky ponúkli podobne veľké, technologicky vyspelé auto s celoeuropskou 135kW sieťou nabíjačiek....verte, že by sme si kúpili aj ich auto.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            K cene len toľko, že nikto nevie aký bude kurz dolára a aké budú clá za dva roky, ale podľa súčasných nálad:

            ad 1) Trump chce ochranárske opatrenia na dovoz do USA, EÚ spraví recipročne to isté
            ad 2) v USA socialisti alias Obama končia, Trump prináša nové nálady na návrať amerického sna zo 60-tych a 70-tych rokov, v Európe sa začínajú okrem východného bloku rozmáhať socialisti už aj v západných ekonomikách a bohužiaľ silnie aj podpora vzdoru (fašisti, nacionalisti), čo súvisí s voľným trhom a náladami na nové investície a teda logicky oslabuje EUR a posiľuje dolár

            Ten môj nástrel ceny zahrňoval tieto dve predikcie, preto som ho dal tak ako som ho dal, keďže teraz podľa curgali-ho 44 tis. €, nárast o 15% týmito vplyvmi viac ako pravdepodobný.

            Tesla tu na SK má jednu nabíjačku ? Treba pozrieť na tradičné čerpačky. Budovali ich automobilky alebo špecializované firmy spájané kedysi s ťažbou ropy a neskôr už len obchodníci ? Prečo by to u elektro malo byť niečo iné ? Aj súčasný vývoj ukazuje, že automobilky sa nanajvýš dohodnú na štandarde, ale budovanie nechajú na iné subjekty, ktoré v tom vidia rozšírenie svojej súčasnej špecializácie (energetické podniky ako ZSE,ČEZ,...) a neskôr vzniknú siete, ktoré budú elektrinu len nakupovať ako teraz Greenway u nás.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ceny automobilov v jednotlivych regionoch sa nedaju vypocitat exaktne, na cenu vplyvaju aj ine ako spomenute parametre, takze zbytocne o cene TM3 spekulujeme. Ceny automobilov v US boli, su a zrejme aj budu nizsie ako v EU, jednoducho preto, ze ceny boli tak nastavene. Ochranarske opatrenia jednotlivych krajin nebudu mat podstatny vplyv - mozno docasne. Vyrobcovia sa prisposobia vsetkym vstupnym parametrom vratane legislativnych a budu vyrabat tam, kde je to ekonomicky vyhodnejsie. Elektromobilita podla mna zatial nie je o ekonomike, dolezitejsie su ine hladiska.
            Teslu za jej inovativny pristup k vyrobe, predaju aj servisu niektori velebia a niektori zatracuju. Je to v poriadku, nove trendy vzdy sposobuju protichodne reakcie. Jedno ale Tesle nemoze nikto upriet - rozvirila hladinu rybniku.
            Musim v tejto suvislosti zopakovat Ghandiho:

            1. Najprv Ťa budú ignorovať,
            2. potom sa Ti budú smiať,
            3. potom s Tebou budú bojovať,
            4. a potom vyhráš.

            Tesla sa dostala na 3. riadok a ak sa ani do 4. nedostane, tak vysledok bude pre elektromobilitu vitazstvom.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Uplny suhlas s juxom.
            Prinos Tesly, a hlavne prislub "ludovejsieho" TM3 je hlavne v tom, ze zrazu "standardne" automobilky - a tym myslim hlavne "big 3" - BMW, Mercedes, VW - zrazu zistili, ze elektromobil je fakt nieco co ich pripravi o zisky a zacali sa tomu konecne seriozne venovat, aj ked im usiel vlak tak o 5 rokov.
            Lebo logika je jasna - bud sa ludstvo spamata a prestane planetu dusit exhalaciami sklenikovych plynov (a doprava produkuje obrovsku cast), alebo nase deti a vnuci nebudu mat kde zit a budu valcit o zvysky zdrojov aby prezili.
            Bohuzial sa zatial ludstvo nespamatalo - naopak, v USA urobili obrovsky krok spat volbou Trumpa s jeho podporou ropnemu priemyslu (vid. napr. Keystone ropovod).

          • voloda69
            voloda69 komentoval
            Upraviť komentár
            Caute, neviete nahodou, ci nie je mozne poziadat ZAP, ze by dotacia na elektroauta boli aj na TESLU ? Ak je pravda, ze v juni/juli 2017 sa bude dat konfigurovat, predpokladam, ze sa bude dat aj objednat zavazne a teda by sa mohla cerpat dotacia. TESLA tu nebude mat nikdy ziadne zastupenie a zda sa mi to ako disktriminacia vyrobcu, ktory sa najviac zasluzil o rozvoj elektromobility a je trestany za to, ze ma inovativny pristup k predaju a nase skostnatele struktury to nedokazu pochopit. Ak moze byt dotacia na auta ako Audi Q7 Etron ci Porsche Cayenne S e-Hybrid, ktore stoja okolo 80 tis. EUR a viac, tak nechapem preco nemoze byt aj na komplet TESLU, cisto elektricke auto.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Cena modelu TM3 no uvidime je to precasne o nej spekulovat. Zakladna cena zrejme bude okolo 40 000€, ale kolko bude v plnej vybave by ma zaujimalo. Tvrdia, ze by tam mohla byt baterka 70kWh a ta by mohla dosiahnut 500km. Ak to naozaj v skutocnosti dosiahne, tak ma Tesla podla mna problem. Racej si niekto kupi full vybavu TM3 z dojazdom predpokladajme tych 500km, ako TMS ci TMX v zaklade a dojazdom pod 500km. Ten cenovy rozdiel bude tiez zaujimvy medzi TM3, TMS a TMX.

            voloda69:
            Tesla tu mat raz zastupenie bude, ale kedy to bude, to je otazne. O akej disriminacii to hovorite, ked je ta dotacia z jedinou podmienkou a to je kupit auto u zastupenia v SR a to bohuzial nieje. Ta dotacia je len, aby zavreli usta a akoze nieco spravili. Skepsa panov ministou pred obrazovkami je jasna a naplanovali to uplne genialne z ich stany. Recyklacny fond by rusili tak ci tak a tak nastavili podmienky tak ako nastavili. Oni vedia dobre vedia aka je situacia a ze zaujemcovia budu vyckavat na viac kapacitne baterky a preto dali ten termin do konca roka ci este pred koncom roka to bude koncit? Presne neviem, ale oni racu, ze sa im daco vrati. Datacia mala zacat z terminom ako zacala. OK aj kupa v SR je vporiadku, ale ukoncenie malo byt kim sa nevycerpaju peniaze a nie od do. Oni nechcu aby sa vycerpali vsetky tie peniaze a to je na tom ubohe.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            na https://www.zapsr.sk/podpora-elektri...bxe_green_line
            je momentalne alokovana dotacia na 106 aut do zasuvky, z toho je 23 PHEV, takze je alokovanych cca pol miliona EUR z celkovych 5,2 miliona, ktore su k dispozicii do konca roku 2017. Je to sice len 10% no je sanca, ze sa tie peniaze do konca roku 2017 vsetky alokuju a nasledne pouziju. Nerobim si iluzie, no keby chceli recyklacny fond ukradnut, nemuseli vymyslat dotaciu na elektromobily, mohli vymysliet nieco ine - ovela jednoduchsie. Tiez je mozne, ze poskytnutie dotacie na elektromobily posunu az dokedy sa tych 5,2 milina nevycerpa.
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          ioniq super dakujem za tvoje poznamky. S tou maskou si ma potesil Ak sa da poľahky vymeniť nie je teda problem si ho prestriekať gumou v spreji a v pripade potreby len strhnúť dole. To je pozitívna informácia.

          V koži som ho naozaj nevidel tak neviem posúdiť. Písal som o tom vozidle v ktorom som sa viezol.

          Nabíjanie ako som písal vyskúšam pri dlhšom teste. Na stranke sa len píše, že na 100kW nabíjačke nabijete za 23minút, nikde nie je zmienka, že nabíja plných 100kW výkonu. Na youtube som videl videa s nabíjaním viac ako 50kW ale nie video 100kW, ak mas postni link rád si ho pozriem.

          Komentár


          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Pokial mam spravne info (mozno sa mylim), tak 100kW nabijacky nie su zatial velmi rozsirene tak ani video asi nenajdeme (ak nepocitame Teslacke SC). Je to skor taka ficura do buducna, ale vo Svajciarsku uz udajne je zopar 100kW CCS nabijaciek v testovacej prevadzke. Neviem ci nahodou Bjorn Nyland nenabijal Ioniq okolo 70kW v jeho teste, vtedy bol sam prekvapeny ako to tam rychlo laduje. Na Slovensku budeme radi, ak sa urobi spolahliva siet 50kW nabijaciek

            K tej maske, da sa to urobit aj podomacky urcite, pripadne demontovat plast a dat ho niekde streknut do lakovne. Len si treba zistit, ci tam nie su nejake senzory, radary aby to potom nerobili zmatok

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Prave tusim Bjorn to nabijal na 100kW a davalo to okolo 70kW. Sice bola dost Zima. Uvidime za mna aj 70kW je uspech a uplna pecka.
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1316
          •   

          Dalsia slovenska recenzia z časopisu, kde bol 20 rokov Ondrej Macko. Asi sa poučili, nedajú žiadnu zlú info, podotýkam žiadnu:
          https://youtu.be/sOOAOi9lPcA
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            No vo videu ide len hudba a text bude az v marcovom / breznovom cisle.
        • ICE666SVK
          Senior Member
          • Jul 2014
          • 1998

           

          Komentár

          • Ľuboš Geleta
            Senior Member
            • May 2014
            • 503
            • lubos98970
            •   

            Verím že lepšie ako v podaní s pánom Mackom.

            Komentár


            • Marcel Pavlík
              Marcel Pavlík komentoval
              Upraviť komentár
              novinári nedokážu prijať DOBRE MIENENÉ RADY, najprv chcú posunúť tému od podstaty a pokus o diskusiu, návrhy končia "tak to robte sami, ak to viete lepšie".
          • mozeg
            Member
            • Dec 2015
            • 439
            •   

            Dopozeral som Bjornove videa k "malym EV", dojazd pri - 5 priemerka 75km/h dojazd 160km. Dopadol najlepsie zo vsetkych :-).

            Komentár

            Pracuje...
            X