Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

GreenWay

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Cakal som trosku nizsie ceny, ale zostava dufat, ze je to PL cennik a na SK budeme mat lacnejsie (aj ked som asi zbytocny optimista). Ale nemyslim, ze je to az tak drahsie oproti spalovakom. Jedno normalne nabitie Ioniqu z 10% na 80% teda vyjde na cca 11 EUR, co predstavuje cca 140-150 km dojazdu bez zasadnejsieho obmedzovania. Takze na 300km dobijes za 22 EUR.

    Priemerny diesel 1.6-2.0 litra ma dialnicnu spotrebu cca 6 litrov na 100km, co je pri cene 1.145 EUR/liter presne 6,87 EUR/100km, t.j. 20,61 EUR na 300km.

    Cize EV vs diesel na 300km:
    22 EUR vs 20,61 EUR

    Takto je to drahsie ano, ale zase k dieslu si treba pripocitat alikvotnu spotrebu oleja + dolievanie AdBlue a zrazu sa misky vah preklopia v prospech EV. Nemyslim si, ze je to az tak kriticke. Ale suhlasim, ze ako terno to tiez nevyzera, najma ked na tom diesly urobis na supu 1100km. Hlavne to nevyzera az tak atraktivne pre potencialnych kupcov EV, vyhoda sa zacne prejavovat az pri vacsom pouzivani v meste, kde zrazu zistia, ze jazdia zadarmo. Ale to malokoho napadne, ked uvidi tento cennik.

    Takze ja to az tak tragicky nevidim, ale nie som ani nadseny. Pockam si na SK cennik.

    Komentár


    • ja nabijam cca 80 percent doma /firma/ tesla s 85d na dlhšie cesty využivam tesla supercharger za dva a pol roka mam najazdene 140000 km
      a nabijam aj na greenway len ked musim. na dlhšie cesty treba počitat na elektromobile aj vyšie naklady ale ked dobijam doma som vždy v pluse.

      Komentár


      • Presne tak, ak vacsinu casu nabijam doma/praca lacno, tak obcasna dlhsia cesta mi aj pri 0,45€/kWh "spotrebu" velmi nepokazi.
        Tym nechcem povedat, ze sa mi ta cena paci, ale raz za cas som schopny ju akceptovat- samozrejme za predpokladu spravne fungujucej nabijacky

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          chcelo by to konkurenciu pre tych vypalnikov...Ludia co maju chademo sa na tahu Bratislava - Zilina mozu nabijat v Trencine, v Dubnici (aj ccs tu) a v Ziline (nissan). Su to trochu zahadzky mimo dialnice ale pokial sa neponahlam tak sa vyhybam GW. Najhorsi je usek Bratislava - Trencin, je to cca 130 km do kopca (150 m cca prevysenie) co je pre moj LEAF v zime dost challenge

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Kym budu distribucne spolocnosti mat vysoke ceny za pripojenie takto vysokych prudov (a teda je vysoky pausal aj ked sa nabijacka nevyuziva) bude cena stale takto vysoka. Da sa to osaliet len kombinaciou ako to spravila tesla s niecim, kde je tento poplatok maximalne eliminovany. Teda napr. Aupark kde uz muzia tak ci tak mat silne pripojenie a len si to refakturuju alebo Kaskady kde maju kogeneracnu jednotku a vedia tuto spicku pokryt. Tak musi rozmyslat aj Greenway, inak cena bude vzdy vysoka.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Načo také silné slová "výpalníci", nikto Ťa nenúti u nich nabíjať a máš možnosť inde ako si sám napísal, takže nie je namieste ich osočovať. Sú súkromná firma, ktorá tiež musí pokryť svoje náklady. To že im EÚ (alebo my z daní, lebo Slovensko do EÚ pošle, EÚ prerozdelí) platí väčšinu investícií do nabíjačiek, je chyba pokriveného politického systému posledných rokov.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Aj ked nabijam cca 90% doma, na chalupe alebo u znamych a ostatne na SC, tak pridam svoj nazor.
          Kedze elektrina pre domacnost stoji priblizne 0,13eura/kWh (s DPH), tak dvojnasobok tejto ceny t.j. 0,26€ pri AC nabijani (do 22kW) a trojnasobok az stvornasobok (0,39 az 0,52) pri rychlom nabijani povazujem za ferovu cenu. Odhadujem ze spominanych 0,45€/kWh moze len tak tak stacit na uhradu prevadzkovych nakladov rychlonabijaciek aj v pripade, ze nadobudacie naklady na nabijacky su zadotovane z nejakeho projektu a do prevadzkovych nakladov sa nezapocitaju.

      • Vyššie som porovnával nové nabíjačky podľa súčasného a nového PL cenníka, kde pri nabíjaní okolo 25kWh, čo je najčastejšia situácia (okolo 10 - 15% baterky ideme nabíjať), je nový cenník o 10% drahší.
        Pri starších nabíjačkách, ktorých je najviac, je to občas opačne a tam to bude mať niekedy pozitívný cenový prínos pre nás.
        Moje posledné nabíjanie v RK tento víkend 28kWh a 53 minút:
        súčasný SK cenník 5 + 5 + 53 x 0,13 = 16,89 €
        nový PL cenník 28 x 0,45 + 8 x 0,1 = 13,4 €

        Ale väčšinový prípad mám, že nepretiahnem cez 45 minút na starej nabíjačke, vtedy nabíjanie 24kWh počas 44 minút je:
        súčasný SK cenník 5 + 44 x 0,13 = 10,72 €
        nový PL cenník 24 x 0,45 = 13,4 € = 10,80 €

        Takže v špecifických prípadoch, kedy sa nabíjanie ukončí po viac ako 45 minútách alebo naopak kratšie ako 30 minút, je cenník na starých nabíjačkách výhodnejší kvôli súčasnému pripájaciemu poplatku.

        Komentár


        • A ešte tretia kategória nabíjačov, ktorí vlastnia elektromobily s malými baterkami alebo ako niektoré staré Leafy, s problémom nabíjať väčšími rýchlosťami. Tam nie je pochýb, že GreenWay bude pre nich výhodnejší a zaplatia omnoho menej. Ale zasa po 45 minutách je tam doplatok 0,1 € za min. + cena za kWh a tam už to tak výhodné nebude.

          Komentár


          • A ešte upresním, že z ceny elektriny pre domácnosti si DPH neodrátame (keďže nabíjame doma), takže 0,12€ za kWh je konečná, kdežto z ceny 0,45€ za kWh je cena bez dph 0,375 € DC, resp. 0,22 € AC. A väčšina z nás má auto na firmu, teda DPH si odrátame a tiež faktúru od Greenway dáme do nákladov, pričom ušetríme daň z príjmu ďalších 16,5 % a bude to zrazu:

            AC DC
            0,26 0,45 (cena v cenníku)
            0,22 0,38 (po odpočte dph)
            0,18 0,31 (po odpočte DPH a daní do nákladov)

            Takže v najčastejšom prípade to je pri AC 1,5 násobok a pri DC 2,6 násobok ceny.

            Samozrejme niektorí nabíjame fotovoltaikou a zasa niektorí máme stratu, že daň z príjmu neušetríme, niektorí nie sme plátci DPH, takže tých kombinácií je mnoho ale toto je najoptimistickejší pohľad na ceny GreenWay, aký sa dá napísať.

            Komentár


            • Ano, pre mna osobne je to ok kedze som platca DPH, a naviac byvam v Rakusku kde mam aktualne cenu elektriny trosku vyssiu ako na SK (okolo 15 centov za kW a do nakladov si ju nemozem dat) takze ten rozdiel nie je az tak horibilny. Cakal som malicko menej za DC (40c/kWh) ale tak GW asi lepsie vie ako su na tom a ake maju naklady. Hlavne som rad, ze sa zbavime nezmyselnej minutovej tarifikacie co sprehladni ceny. Ja by som GW uplne nezatracoval a nehadzal flintu do zita, a hlavne, pockajme si na SK cennik. Len dufam, ze to u nas nezabiju cenou 65c /kWh Do tych 50 centov za kWh je pre mna akceptovatelnych, kedze DC nevyuzivam az tak casto. Skor by som uvital vyssiu spolahlivost nabijaciek a aspon 2 nezavisle stojany vsade pre pokoj v dusi, aby som mal istotu, ze ked potrebujem nabit tak nabijem, a nie ze stojan bude vyhadzovat chyby, alebo pre istotu bude mimo prevadzky, alebo tam chytim cerstvo pichnutu Teslu co sa nabija hodinu a pol (a ja sa mozem ulozit na nocny spanok).

              Komentár


              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Tento PL cenník bude platiť aj na SK nabíjačkách s PL kartou, takže myslím, že SK cenník nemôžu urobiť iný, keď dovoľujú mať PL karty aj cudzincom. A ako píšu, chcú to mať jednotné.

                Tesla na nabíjačke je aj pre mňa postrach, minule v RK prišiel nejaký Rakušák po mne, som bol rád že som nešiel o trochu neskôr nabíjať. Dokonca nemal Chademo adaptér, takže by mi odstavil aj AC aj DC zároveň.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Miro: Preco by ti odstavil AC aj DC, ked mohol nabijat len na AC? Predsa DC ti zostalo, keby mal chademo adapter, tak by ti ostalo len AC.

              • Daliborko
                Daliborko komentoval
                Upraviť komentár
                Neviem, či je to na všetkých GW nabíjačkách, ale minule sa v ZA na GW nabíjal na chademo Leaf a AC bolo nedostupné

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                To je zaujimave, na ZSE nabijackach som viackrat videl nabijat AC aj jedno DC (chademo alebo combo). No AC som videl len 22kW. ked zaroven islo chademo 45kW. Mozno v ZIline nemaju kapacitu, aby utiahli AC aj DC, ale potom by to malo byt niekde uvedene. Je tiez mozne, ze ak by Zoe nabijal na ZSE nabijacke AC 43kW, tak chademo/combo nebude fungovatt, resp. da mensi vykon.
                Naposledy upravené jux; 20-03-2018, 15:16.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Lebo keď Tesla nabíja prúdom 43kW alebo aj len 22kW, tak na DC neostane prúd.
                Ja keď nabíjam AC, ťahám 7kW a DC ešte druhému ostane.
                Keď prišiel na nabíjačku, tak som bol už na AC a hovoril som mu, že Chademo pôjde, ale on nemal na Chademo adaptér a čakal na AC. Tak som ho po pár minutách pustil, aj tak som nabíjal AC len preto, že so nedorobil robotu na notebooku, nie že by som potreboval.

              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                to isté aj v Poprade, čakal som cez 60-70 minút pokial nabíjala tesla cez AC, som volal na infolinku či sa nevedia spýtať majitela že koľko ešte bude nabíjať, nemohol som sa presunúť lebo som mal 1%, k tomu -16 (išlo aspoň vyhrievanie sedačok ) . Našťastie pán prišiel a uvoľnil. Na infolinke mi bolo povedané že tieto staršie GW nabíjačky nevedia nabíjať dve auta naraz. Dosť ma to prekvapilo a hlavne mi to zmenilo plan. Preto na dlhšie trasy v zime radšej zoberiem klasický nafťak a pôjdem na istotu rýchlejšie a ak nie lacnejšie. Momentálne je pár elektromobilov u nás a už je problém. Preto som minule písal že nová v ZA pri tescu dokáže nabíjať AC aj DC naraz.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                AC aj DC naraz dokážu aj ZSE ale nie keď je tam Tesla alebo Zoe na AC. Ak sa berie väčší výkon ako klasických 7kW cez AC, tak DC nie sú prístupné.
                Takže naraz dokážu ale len za určitých podmienok.
                Ide o to, že AC/DC prevodník je v nabíjačke ako modul na pevný výkon. Ak má nabíjačka jeden takýto modul, tak spustené DC nevie zmenšiť prúd po pripojení AC a teda AC väčšie ako pár kW nedovolí. Nové nabíjačky (napr. Avion) majú viac modulov a teda vedia rozdeliť výkon aj na viac vozidiel. Nabíjačka vie zapínať a vypínať moduly, ale nevie jednému modulu regulovať výkon.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                7kW jednofaz je 32A, rovnako ako 22kW trojfaz, starsie TMS maju 22kW alebo 11kW (16A) nabijacku, TMS po facelifte a TMX maju 16,5kW (24A) alebo 11kW (16A) nabijacku. Znamena to, ze EV s 7kW nabijackou znefunkcni DC cast? Kde je hranica? EV s 3kW alebo tesla s 11kW ju uz neznefunkcni?

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                jux máš pravdu s ampérami, 7kW 1F by malo byť rovnako ako 3F 22kW a teda ma napadlo, nemôže nabíjačka robiť z 3F 11A ten 1F 32A ?
                Poviem moje skúsenosti prečo som napísal čo som napísal.
                Často v OC Central na ZSE nabíja nejaké auto. Keď nabíja nejaké auto DC, ja môžem pripojiť AC do Ioniqu. A zasa naopak, zo dvakrát som stretol Teslu na Lidl N.Dubnica a pri mojom DC nabíjaní jej nepovolilo AC nabíjanie. A raz tam nabíjal Leaf DC a ja som pichol AC a šlo. Preto usudzujem, že AC ide do nejakého limitu. Raz som zažil aj Zoe, na letisku v Grazi, ja som nabíjal DC a prišiel Rakušan na Zoe a AC mu nešlo. Čudoval som sa, ale až potom som si pozrel parametre, že Zoe nabíja vysokým AC prúdom. Len sa mi naskytuje otázka, prečo nabíjačka nepovie Tesle alebo Zoe, že nabíjaj menším prúdom ale nabíjaj a odmietne ho.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Vyrabat 1F 32A/230V sa da trafom z medzifazovych 400V prudom cca 20A, no v nabijacke to urcite tak nebude, trafo je tazke, drahe a ma straty. Jirko by ti o tom porozpraval, no ak mas na dome istic 25A/3F, nabijanie jednofazu 7kW sa da len cez trafo alebo menic (aj z 3F, potom by to bolo tych 11A na fazu +straty)

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                K tým trafam. Tiež mám len 25A istič na dome. Mám doma trafo, ktoré má primárne vinutie zapojené na dve fázy a výstup 230V. Čiže k nabijaniu Fiatky plným výkonom (6.6 kW, cca 30A) idem cez to. Čiže namiesto 30A na jednej fáze mám cca 16.5A na každej z fáz. Straty sú 10%.
                Samozrejme že existuje aj 3 fázové trafo z výstupom na 1 fázu, tam sa dostaneš na tretiny.
                To či ide na nabijacke DC aj AC naraz závisí samozrejme na vstupnom istici a na tom koľko je aktuálny odoberaný výkon na výstupe a vnútornej konštrukcii nabíjačky. Podľa mna je jedno či je na DC Tesla alebo Ioniq veď obidve auta berú rovnaký výkon. Ja som raz nabijal na Fresh Markete na AC 24A (viac mi neberie) a na DC bola Soul na CHdeMO.
                Zdieľam Mirove počudovanie sa nad tým že nabijacka nepočíta na AC strane aký má max prúd k dispozícii. Veď to je v EVSE štandarde presne definovane. Na DC strane to má bohužiaľ nebude take jasne.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Presne ako hovori Jirko, Aj keby DC cast nabijacky bola uplne blba - vyrobena z jedneho menica, ktory nedokaze regulovat vykon, (t.j. vykon sa znizuje len zvysujucim sa napetim baterie - aj ked pochybujem, ze take existuju - nabijali by velkym prudom vybitu studenu bateriu a to je nepripustne), tak vzdy sa da na AC casti stojana cez riadenie nabijacky v EV dodavat do EV presne taky vykon aby sa nepretazil vstupny istic nabijacky.

            • TAK a JE TO TU:

              Nový program ENERGIA od Greenway od 1.4.
              DC 0,45 € za kWh
              AC 0,30 € za kWh
              poplatok 0,1€ za minutu po 45, resp. 180 pri AC

              Od 1.4. na SK, pozor treba si program aktivovať. Bohužiaľ roaming sa podľa cenníka nemení - 0,65€ za min.

              Komentár


              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                ja vidim stale stary cennik...

              • awlo
                awlo komentoval
                Upraviť komentár

              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                v blízkej dobe ma spoplatniť aj ZSE tak uvidíme aké budú ceny a vznikne GW konkurencia, čo možno pomôže lepším cenám.

              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                bezplatne nabijanie na ZSE je najlepsia konkurencia len ich je malo

              • dango
                dango komentoval
                Upraviť komentár
                k spoplatneniu ZSE prispievaju aj pakovia na Souloch s TAXI oznacenim....

              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                Tak ti hlavne...aj pakovia na rakovinometoch co blokuju nabijacky

              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                bezplatné nabíjanie nieje zle, ale z dlhodobého hľadiska je to neudržateľné. Potom sa ľudia ťažko učia na platenie.

            • V maile prišlo tiež porovnanie cien nabíjania, je to možné aby sa takto nabíjalo v tých prvých štátoch ?
              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	GW_porovnanie.png
Videní:	5
Veľkosť:121,8 KB
ID:	22881
              Pripojené súbory

              Komentár


              • Rakusky Smatrics mal 0.45c/minuta pri zakladnom programe, a 0.07c/minuta pri mesacnom programe za 49.90€. Ale priemer urcite nebude 77 centov za kWh.

                Komentár


                • Novy cennik je v porovnani s tym starym vyrazne lepsi pre majitelov plug-in hybridov, ktori nabijaju cez AC.

                  Mam Optimu PHEV, kapacita baterie 9.8kWh, z toho nabit sa da maximalne necelych 8kWh, kedze nikdy nemoze klesnut stav baterie pod 20%, vtedy sa to prepina uz do hybrid rezimu. Takze po novom zaplatim za 8kWh cenu 8 x 0,3€ = 2,4€. Po starom by som zaplatil za 2h 45 min AC nabijania az 8,6€ (samozrejme som to nikdy nevyuzival, kedze mam moznost nabit zadarmo vo svojom meste na nabijacke od VSE). Teraz vsak ta cena v GreenWay je uz uplne OK, dobitie na nejakych 50km jazdy za 2,4€, nemam ziadne namietky. Ak bude VSE nabijacka obsadena, kludne sa presuniem do GW.

                  Naopak, pri BEV je to po novom dokonca mozno aj horsie, ako byvalo doteraz. Naozaj by sa zisla GW nejaka schopna konkurencia, lebo tento DC cennik mi pride trochu neferovy. Kym bude dobijanie vychadzat cenovo rovnako ako tankovanie fosilnych aut, tak len tazko motivuju Slovakov k prechodu na elektromobily. U nas stale drviva vacsina ludi kalkuluje, kolko usetri, a v tomto pripade neusetria nic (samozrejme pokial sa bavime o ludoch z bytoviek, ktori nemozu nabijat doma).

                  Komentár


                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Podľa mna je súčasná cenová hladina na hranici profitabilitu alebo trochu nad ňou. GW elektrinu nakupuje za podstatne vyššiu cenu ako ZSE, SSE A VSE. Tu by mohol pomôcť štát znížením DPH na elektrinu a súčasne znížením dotácií na ceny pre fyzické osoby aby to vyšlo pre rozpočet neutrálne.
                    Lebo keď už hovoríme o tých čo sú len odkázaní na nabíjanie na GW tak to väčšinou nebudú firemne autá.
                    Tá cena prevádzky nebude len cena od GW lebo každý nabíja aj u súkromníkov (doma, chata, u priateľov) alebo úplne zadarmo na verejných. Je ich stále viac.
                    Miro Rojko a Peterka vy behate a nabíjate na SK veľa - aký máte cenový mix?

                  • Peterka
                    Peterka komentoval
                    Upraviť komentár
                    Jirko, ja jazdim dlhsie jazdy malo, GW siet som za polrok co mam ioniq pouzil cca pri 6tich jazdach. Akurat som mal vzdy nejaky problem, tak som to sem napisal a to zrejme vzbudilo dojem, ze jazdim po SK vela. Moja denna trasa je Vajnory-Stupava a spat, cca 80km denne a nabijam v praci. Rychlonabijanie na GW je u mna zanedbatelne.

                • Keďže od 1.4. pribudne program ENERGIA, budeme si musieť vybrať medzi ním a terajším programom ONE.

                  Vypracoval som porovnávaciu tabuľku, kde sa dá ľahko zistiť, koľko nás bude stáť dané množstvo odobranej energie s konkrétnym programom.
                  Žlté pole, v ktorom sa udáva priemerný nabíjací výkon sa dá editovať. Východzia hodnota je nastavená na Ioniq-a (DC - 34 kW a AC - 6,6 kW).
                  Každý si tam môžete zadať vlastný údaj. Prípadne simulovať rôzne výkony, napríklad na nových 100 kW nabíjačkách (kt. možno časom pribudnú) alebo simulovať nabíjanie v zime, s prázdnou baterkou... atď.

                  Keďže mi sem nechcelo nahrať ako prílohu excelovský súbor, tak som ho šupol sem:

                  https://uloz.to/!iW1On4DiZfjL/greenw...vs-energia-xls

                  Sem nahrám aspoň obrázok s mojej konfigurácie na Ioniq-a:

                  P.S.: ak by som tam mal niekde chybu, stačí napísať
                  Pripojené súbory

                  Komentár


                  • LacoJ
                    LacoJ komentoval
                    Upraviť komentár
                    pri ioniqu a pomalých DBT nabíjačkach sa oplatí nový balik energia, napríklad včera by bol vyhodnejší balik ONE ked som nabil 22,7kWh (10,215 energia) za 36minút (9,68 ONE) je to rozdiel pár centov, ale časom sa ich nazbiera

                  • Daliborko
                    Daliborko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Pri vyšších rýchlostiach nabíjania sa program ENERGIA oplatí len prvých cca 18-20 kWh. Takej Tesle cez chademo adaptér sa oplatí nechať si ONE.
                    Ale nemusí človek riešiť ten pripojovací poplatok, keď sa z nejakého dôvodu nabíjanie predčasne preruší a spustí sa nanovo.
                    Ale hlavne dopredu viem, koľko ma to nabíjanie bude stáť.

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Dve poznámky by som mal:

                    Treba uvažovať s tým, že Ioniq nabíja nad 80% baterky len výkonom 25kW a nad 90% to je už len pod 10 kW, čo ešte posúva výhodnosť programu Energia o pár kWh ďalej oproti programu ONE na starých pomalých rýchlonabíjačkách, nemám to ešte v tabuľke ale asi je výhodnejší alebo aspoň rovnaký +- pár centov vždy .

                    Na štyroch nových rýchlonabíjačkách, ktoré sú schopné ísť po 80% až 47kW výkonom (Tesco Žilina, Avion v garáži, Zeleneč a Sekule), to vyznieva trocha inak a síce väčšinou v prospech programu ONE, lebo nechodíme tam s 50% baterkou ale viac vybitou.

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    Daliborko, dakujem za pracu a cas, ktoru si do toho dal, na co som napriklad ja osobne prilis lenivy, tak ocenujem, ze to urobil niekto iny

                    Osobne to vidim tak, ze na 99% prejdem na novy program, nakolko nikdy na GW nabijacke netlacim uplne do plna 94%, len podla potreby, ale vela krat by som to utal uz okolo 70% lebo viem, ze mi to staci, ale zas mi bolo vzdy luto, ze som nevyuzil ten pripajaci poplatok 5€ naplno. A zas 2x sa mi stalo, ze som potreboval max stavy co sa dalo, ale aj tak som to vypol po 44 minutach lebo sa mi zas nechcelo platit dalsich 5€ kvoli tym par kWh. Takto to bude prehladne a spravodlivejsie podla mna.

                  • Daliborko
                    Daliborko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Súhlasím, je to závislé od mnohých faktorov: stav batérie pri príchode, do koľko % chcem nabíjať, veľkosť batérie, aký typ nabíjačky...

                  • Daliborko
                    Daliborko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ioniq ďakujem, samého ma to zaujímalo, tak prečo sa nepodeliť
                    Za mňa tiež ENERGIA, a hlavne sa mi už stalo, že som potreboval cucnúť len trochu, aby som bezpečne došiel do cieľa a na toto je ENERGIA ako stvorená
                    A v neposlednom rade sme za kWh tarifikáciu neúnavne bojovali

                  • LacoJ
                    LacoJ komentoval
                    Upraviť komentár
                    tiež som za Energiu, možno to potom odomknú na plný výkon (50kW) a nebudú naťahovať čas a dostanú zaplatené rovnako (alebo možno im krivdím a skutočne dokážu isť len 34kW)

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Podľa všetkých tvrdení to nemajú zamknuté na 34kW, takže neodomknú. Je to technický problém, ktorý riešia s výrobcom. Veď to riešime a posielame podnety už niekoľko mesiacov.

                    ENERGIA je samozrejme najvýhodnejšia aj pre mňa, len pri určitých nabíjaniach na nových som hovoril, že sa oplatí ONE, ale 80% mojich nabíjaní je výhodnejších s ENERGIA. Len tá cena za kWh je nakoniec vyššia ako sa tu anketovalo na prelome rokov, čo je prijateľné a čo už nie, ale už len tarifikáciou podľa spotreby nás potešili tak, že sme na výšku zabudli.

                  • dango
                    dango komentoval
                    Upraviť komentár
                    a legislativa uz teda povoluje uctovanie za kWh ?

                  • Daliborko
                    Daliborko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Zákon by mal platiť až od 1. júla. Ale ako napísal GW v e-maili:
                    ,,...Doteraz to možné nebolo. Legislatívna situácia sa našťastie zlepšuje a my Vám chceme, ako jeden z prvých operátorov v regióne, takúto alternatívu umožniť..."

                  • LacoJ
                    LacoJ komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ono to bude možno na faktúre len ako služba nabíjanie , cena tejto služby bude vypočítaná na základe kWh. Asi nebudú predávať elektrickú energiu v kWh.

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ak to zakon stale nepovoluje, tak to mohli takto robit uz davno a nie sa stale vyhovarat na zakon.

                • Už sa to tu preberalo, ale cenová hladina ceny za kWh nie je pre podnikateľov až tak vysoká, možno o 20% viac ako pre domácnosti, niektoré areály sa dostanú aj s podnikateľskou cenou na 12 centov bez dane. Tam ide skôr o fixný mesačný poplatok za veľkosť ističa a tá robí mesačne "veľké" čísla, lebo nabíjačke nestačí 3x25A ako domácnosti ale aspoň 3 x 75A. Ale je to fixná cena nezávisle od kWh a teda je ju možné efektívne znižovať variabilnou sadzbou za kWh, preto si dovolím povedať, že zlacnením GW nabíjania aj im zlacnie elektrina v prepočte na kWh, lebo ľudia budú viacej nabíjať. Dúfam že to postrehnú a budú môcť znižovať sadzby aj v budúcnosti.
                  Aj preto zaviedli v Avione grid booster, lebo ich najväčšie poplatky sú za ističe a nie za kWh.
                  Preto podľa mňa je riešením aj to, že sa nabíjačky dajú k existujúcim ističom bez potreby platby za samostatný istič. Tak to určite robia obchody ako Lidl, Billa a aj veľa súkromníkov - nadšencov v CZ. Ideálne je, keď je taký areál pri obchodnom centre, aby mohol čakajúci nabíjač si vyplniť čas.

                  Komentár


                  • Len pre porovnanie cennikov- vcera som prvy krat pouzil kartu rakuskej EVN (na dialnici BA - Vieden, pri vyjazde na Bruck v ramci nakupneho centra so vsetkym co clovek potrebuje). 30 minut nabijania CCS pri pociatocnej rychlosti takmer 50, postupne znizovane na nejakych 20. Flat rate cena 4 eura, co mi pri ocakavanom letnom dojazde min 250 km na nabitie vychadza na cenu hlboko pod 2e/100 km.
                    Naposledy upravené Komat44; 25-03-2018, 10:09.

                    Komentár


                    • Teq
                      Teq komentoval
                      Upraviť komentár
                      pekna cena, smatrics je dost drahy, aj ked ma asi najlepsiu siet

                  • Milí GreenWay užívatelia,
                    z dôvodu obmedzenej funkčnosti nietorých CCS konektorov sme sa rozhodli od 19.03.2018 na vybraných nabíjacích staniciach poskytovať služby nabíjania realizované prostredníctvom konektora CCS až do odvolania ZADARMO.

                    Realizujeme technické opatrenia, ktorých cieľom je odstránenie týchto nedostatkov a zvýšenie spoľahlivosti nabíjania pre elektromobily využívajúce CCS konektor. Po ich ukončení a otestovaní opätovne spoplatníme aj nabíjanie prostredníctvom konektora CCS.
                    Pri využívaní CCS kontektora vás prosíme o kontrolu priebehu nabíjania v zákazníckej zóne po prihlásení pod vlastným účtom na: https://driver.greenway.sk/#/portal/loginmodal, keďže môže nastať prerušenie nabíjania.
                    Ďakujeme za porozumenie.

                    S pozdravom,

                    GreenWay tím
                    support@greenway.sk
                    +421 911 668 770
                    Zoznam lokalít, na ktorých bude uplatnená 100%-ná zľava z nabíjania na konektore CCS:

                    Polus City Center Bratislava
                    GW depo, Stará Vajnorská, Bratislava
                    OC Dubrawa Bratislava
                    Empark Trnava
                    Aupark Piešťany
                    Dalitrans Veľké Bierovce
                    Aupark Žilina
                    OC MAX Nitra
                    Motorest Zubor Volkovce
                    STOP.SHOP Zvolen
                    SC EUROPA Banská Bystrica
                    TODOS Ružomberok
                    OC MAX Poprad
                    Tesco Prešov
                    Tesco Košice
                    Aupark Košice

                    Komentár


                    • LacoJ
                      LacoJ komentoval
                      Upraviť komentár
                      Včera v BB som mal problém nabiť, 3x vyplo na začiatku, emergency stop, potom sa to nejako rozbehlo našťastie pri dobití na konci ale neukazuje nabité kW iba čas. Vyplo ma ale aj na novej efantec pri Tescu v ZA ktorá vždy fungovala v pohode, už som to neskúmal ďalej lebo bolo kopu hodín tak som šiel domov. Chcel som dnes volať do hyundaiu že čo je s autom ale je to problém nabíjačok.
                  Pracuje...
                  X