Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Billa

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #16
    jux , ja mám 22 kW nabíjačku a ročne na Tesle najazdím okolo 70 tisíc km. A viem teda, že 22kW mi stačí aj na cestách, po Slovensku. Slovensko je totiž moc malé a spraviť 500 km za deň po Slovensku je viac než dosť. To sa dá ľahko spraviť s jednou dlhšou obedovou prestávkou na 22kW palubnej nabíjačke.
    Ďalšia vec, podľa štatistík, priemerný Američan používa auto asi 3 hodiny denne. Slovák určite ešte menej. Po zvyšok dňa auto stojí. A teda keby som, vždy keď auto stojí, mal možnosť ho dobiť cez 32A, tak nemám šancu tú baterku za celý deň ani minúť. A nabíjačky pri potravinách je základom k tomu aby som mohol nabíjať vždy keď auto stojí. Ešte keby sa pridali všetky nákupné centrá a verejné parkoviská, hotely, reštaurácie, tak by to bolo vyriešené. A keď naozaj treba ísť na dlhé trasy, teda až do zahraničia, tak určite by som nezobral elekromobil, keby sa jednalo o nabíjanie okolo 55kW. Na dlhé trasy potrebujem výkon minimálne ako je na Tesla Superchargeroch.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Problem je v tom, ze takych Tesiel s dual chargerom je percentualne stale menej a menej, vsetky vyrobene od zhruba jesene 2016 uz maju nabijacku max. 16.5 kW, co da asi 80 km/hod prirastku dojazdu. Skoda, ze Tesla zvolila toto riesenie, tych 100 km/h co mas je predsa len o 20% lepsie.

  • #17
    stanley...Ďakujeme spoločnosti BILLA, že prispieva k rozvoju elektromobility na Slovensku. Všetko sa počíta....Ale nám s 3,7 a príplatkovou 6,6 kW nabíjačkou v aute sa neoplatí ani kábel vyťahovať a ešte ho za 300€ kupovať, na 20 min s nabitím 10 km jazdy. My pôjdeme do Lidlu, kde si na ABB a 50 kW nabíjačke za 20 min dobijeme 100 km jazdy. A ani kábel nemusíme vyťahovať a kupovať. Alebo je BILLA horšia a chudobnejšia ako Lidl ???..
    Tieto pomalé AC nabíjačky by mali byť pred inštitúciami ako úrady, nemocnice,továrne...kde sa ludia zdržia 2 a viac hodín. Pred obchodmi by mali byť 5O kW nabíjačky. 120 kW a viac nabíjačky by mali byť na dialniciach na dlhé cesty. To je môj názor na výstavbu nabíjačiek z pohľadu skúseného elektromotoristu...

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      curgali - aut s nabijackou iba 3.3 kW bude stale mensie percento. (Takmer) Vsetky novsie ponukaju 6.6 kW nabijacku a viac. Za polhodinku dobijem tu malu Fiatku o 15-20 km, (predpokladam, ze to iste da Ioniq, BMW i3 alebo novy Leaf) a Teslu o 40+ km .
      Samozrejme, ak by sa dalo urobit kombinovanu DC nabijacku, bolo by to super, ale ak nie tak aj 22 kW AC stlpik sa rata. Rozdiel v nakladoch je ale obrovsky, ako iste vies.
      Pridavam sa k podakovaniu Bille.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-01-2018, 18:08.

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri: Predstav si ze mas v jednom meste dva supermarkety. Lidl s DC rychlonabijackou, a Billu s AC pomalou nabijackou. Potrebujes nabit. Kam pojdes? Myslim ze na tomto sa zhodneme.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      predstavte si žitný ostrov, predstavte si celé slovensko, a potom - ak bude pri každom obchode 16-32A zásuvka, kam pôjdete? do novej dubnice? alebo kam ešte dali takú dali?
      treba byť fakt rád za každý bod a nebyť lenivý ťahať kábel.

    • stanley
      stanley komentoval
      Upraviť komentár
      tento prispevok berte ako moj osobny nazor a nie stanovisko spolocnosti BILLA

      Lidl je co sa tyka obratov a ziskov niekde inde ako Billa, to je fakt staci si pozriet finstat.sk

      Momentalne je situacia taka, ze tych nabijacich stanic nie je ako hub po dazdi. Je mi jasne, ze ak budete mat na vyber medzi DC a AC nabijackou, tak vsetci pojdu radsej na DC - aj z tohto dovodu nebudeme instalovat nabijaciu stanicu na prave budovanej novej filialke v SNV... lebo Lidl tam uz ma DC nabijacku.
      Ano, nabijacie stanice mozu pritiahnut nejakych zakaznikov aj od konkurencie, ale to je take mizive percento, ze ja to nevnimam ako prostriedok na konkurencny boj medzi retazcami. Aj na Bajkalskej som uz x-krat videl, ako sa dal niekto nabijat a isiel niekam inam, alebo sedel v aute a v Bille ani nebol. Ale s tym sme ratali, ked sme sa rozhodovali, ci spoplatnit alebo nespoplatnit nabijanie.

      Na tych AC nabijackach sa bavime pri odbere 22 kW za hodinu o cca 2 €, aj to je len v zriedkavych pripadoch, vacsinou teda mozeme hovorit o naklade vo vyske 0,6 €/hod - to je suma, ktoru dokaze vedenie spolocnosti akceptovat ako "stratu", resp. naklad za nejaky marketing pre uzku skupinu ludi (elektromobilisti a nadsenci).
      Pri DC nabijacke je vyssia jednak investicia, fixne prevadzkove naklady (potrebujete vyssiu rezervovanu kapacitu) a aj samotna fin. strata sposobena nabijanim. Tu sa uz bavime o naklade 5-6 € za hodinu nabijania. Niekto si moze povedat, ze co to je pre spolocnost ako je Billa. Ale ak by sme mali 10 DC nabijaciek a len kazdy druhy den by sa niekto na kazdej hodinu nabil, tak hovorime uz o mesacnych nakladoch vo vyske 1000 €. A to vyuzitie DC nabijaciek by bolo istotne daleko vyssie.

      Nechcem ist cestou GreenWay, a spoplatnovat nabijanie. Ale je mozne, ze sa to nepodari presadit cez vedenie spolocnosti, lebo predsalen, hlavnou cinnostou Billy je predaj tovaru - a na zisk 1000€ mesacne je potrebne predat velmi vela bananov Nehovoriac o tom, kolko jogurtov sa musi predat aby sa jedna nabijacka mohla vybudovat

      Na druhej strane, nema to byt len o marketingu, ale hlavne o nejakej zodpovednosti k zivotnemu prostrediu. Sice su to male kroky, ale zaciatky byvaju tazke a my na tom zaciatku sme.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      prave na toto, co napisal stanley sa idealne hodi AC stlpik 22kW ku pobocke Kosice - KVP.
      Sidlisko s 25 000 obyvatelmi, prakticky 0 elektromobilov a nemoznost nabit. Na celom sidlisku nizke moznosti nakupovania a tak by som videl v tomto pripade, ze miestni obcania (panelakovi) by si mohli dovolit elektromobil, lebo konecne ho budu mat kde nabit a takisto aj nakupit.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Myslím si, že dávať len čisto DC nabíjačky, ako napísal Stanley je zbytočne drahé. Dokonca nie všetky autá môžu nabíjať cez Chademo a ani nie cez Combo. Naopak AC nabíjačka s konektorom typu 2 je oveľa univerzálnejšia a môže z nej nabíjať prakticky takmer každé auto. Zároveň je oveľa lacnejšia.
      Pret o by som sa prikláňal k tomu, aby boli pri obchodoch AC nabíjačky a v prípade, že sú financie tak aj DC, ale aspoň kombinované s AC nabíjaním. Prikláňam sa tiež k tomu, aby na nabíjacích staniciach boli aj zásuvky 230V/16A. Tie sa zídu v prípade výpadkov ako núdzové zásuvky a tiež treba perspektívne myslieť na to, že sa predpokladá rozvoj elektrobicyklov a im podobných elektrických približovadiel.
      Som rád, že sa rozvinula táto diskusia k Bille a že nás počúvajú. Osobne je mi smutno z toho akým smerom sa vydal Greenway.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      stanley, dovolím si prezentovať môj názor a skúsenosť: Pred pár dňami v Starej Turej spustili (TSK) rýchlonabíjačku na parkovisku (zhodou okolností pri Bille). Mám to asi 15 km, ale už som tam bol nakupovať 2 krát tento týždeň (doteraz možno 2 krát v živote), lebo ak idem okolo domov, prečo by som sa nenabil tu a nevybavil popritom nákup? A k tým výpočtom: Ak sa za pol hodinu nabijem za 3 €, tak marža, ktorú za ten čas nechám v obchode, je niekoľkonásobná, takže tá suma 3 € určite nepredstavuje stratu. Ak by tam bola len AC (pre mňa 6,6 kWh) tak namám dôvod tam zastavovať a idem nakupovať domov.
      Ja osobne si myslím, že pri týchto obchodoch má zmysel len rýchlonabíjačka, pretože tam netrávim viac ako pol hodinu. Iné je to pri nejakých shoppingoch, kde sa dá zabiť aj niekoľko hodín, tam mi AC môže stačiť.
      A ešte si myslím, že je len otázkou času, kedy (a v akom poradí) to obchodné siete pochopia...

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      stanley co napr takato idea? Bodovo nabijatelna RFID karta (ano ano, zase dalsia karta do zbierky....) - napr. co euro nakupu to 1 bod na kartu a co bod na karte, to 1kWh. Rychlonabijanie by mohlo byt "uctovane" 2 bodmi za kWh. Myslim, ze takyto scenar by bol fer aj voci spolocnosti, aby sa nezneuzivali nabijacky bez nakupu. Za dalsie by to bolo z tvojej strany jednoduchsie presvedcit vedenie k vacsiemu poctu nabijaciek, lebo by si na seba "zarobili". Kto by nezbieral body nakupmi, mohol by si kartu nabit za peniaze - priklad 1e = 5 bodov. Takto by bola cena 0.2e/kWh, pripadne 0.4e/kWh rychlonabijania, co je myslim maximalna mozna akceptovatelna cena. (samozrejme cisla bol len moj nastrel, ale takto by to mohlo celkom dobre fungovat)

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Dala by sa pouzit BILLA karta s ktorou uz bodovy system funguje, akurat by na nabijacke musela byt citacka ciaroveho kodu....

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      dango - vyborny napad. stanley - "platenie" za nabijanie bodmi by mozno umoznilo Bille zakupit drahu rychlonabijacku, pretoze naklad by sa "vratil" v zvysenom obrate zakaznikov, elektromobilistov. Chcelo by to pilotny projekt tam, kde je takychto aut najviac.
      Existuje slovenska firma http://www.twincar.sk/chargers.php ktora ponuka pravdepodobne najlacnejsie DC nabijacky na trhu za dost rozumne ceny.
      Samozrejme by to chcelo taku, ktora ponuka vsetky 3 typy nabijacich kablov - CHAdeMo, CCS (DC) a Typ2 (AC)

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Ľudia, veľmi sa teším z tejto diskusie. stanley veľká vďaka za aktivitu tu na fóre. Je skvelé vidieť že podporu elektromobility niekto myslí naozaj vážne a chce vopred poznať názory nás elektromobilistov. EVan presne toto som si všimol na sebe aj ja - tam kde sú DC nabíjačky som predtým nechodil. Teraz tam s radosťou nakúpim. A nie - nákupom nemyslím tresku a 2 rožky dango s vylepšením od Peterka - tento nápad sa mi veľmi páči. Je to voči Bille nielen fér, ale je to skvelý marketingový ťah - ľudia budú motivovaní získavať body nielen vtedy keď nabíjajú, ale aj inokedy. Mohlo by ich to presvedčiť investovať oveľa viac a my by sme mohli získať prakticky úplne novú sieť rýchlonabíjačiek s celoslovenským pokrytím. Ak by zobrali 50kW nabíjačky z linku od Jiri GrandPa, je tam cena ~12000 EUR bez DPH za stojan. Dajme tomu že pri väčšom odbere by sa dalo do tej ceny zmestiť aj s nákladmi na inštaláciu. Pre pokrytie celého Slovenska by sa na začiatok hodilo 10 miest po 2 stojany. Je to počiatočná investícia 240 000 EUR. Ak by sa to dalo spojiť s nejakou eurodotáciou, bola by to paráda.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Ľudia nevymýšľajte nejaké bodové systémy a pod. Nechajte to na obchodných reťazcoch, či sa im oplatí alebo neoplatí a či na to majú, poskytnúť nabíjanie elektromotoristom. Trh to vyrieši za vás. Inak som pozeral na evmapu a cez Lidl nabíjačky sa dá presť až do Linzu aj nám s malou baterkou...Pre Nissan je to veľmi smutne, že nemajú vyriešené pre svojich zákazníkov nabíjanie aspoň pred ich predajňami...
      Naposledy upravené curgali; 09-01-2018, 12:24.

  • #18
    Neviem síce ako Billa, ale o Lidl viem isto, že stavia nabíjačky hlavne pre svoju potrebu. Plánujú robiť rozvoz potravín na e-autách. Tá ich DC nabíjačka bude často obsadená ich vlasatými autami. Takže by som sa do budúcna moc na ňu nespoliehal a už tobôž nie po otváracej dobe.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • #19
      Ono je to velmi o mentalite ludi. Pripojit sa na nabijacku obchodu a potom ist uplne inde je nefer voci obchodu, investovali peniaze, platia elektrinu a nic z toho nemaju.

      Ja sa priznam, ze minimalne 2x do mesiaca vyuzivam nabijacku pri Bille na Bajkalskej. A zhodou okolnosti mam kusok odtial “schrankovu” firmu, takze chodim do Eden Parku vyberat postu kym sa nabijam. A je teda mozne, ze som niekedy mohol byt videny ako sa napichnem a nejdem do Billy (biely Hyundai Ioniq). Ale v ramci spravodlivosti a ferovosti sa cestou spat k autu potom VZDY zastavim aj v Bille a necham tam 20-30€ aby neboli uplne skodni. Neviem ci je to dost na to, aby som kompenzoval naklady na odobratu elektrinu (cesta do Eden Parku z Billy je cca 3 minuty tam, 3 spat, potom dakych 20 minut stravenych v obchode takze cca pol hodka total), ale dakujem Bille za podporu EV. Zatial su s Lidlom jedini, ktori nieco robia (aj ked to Lidl mozno planuje do buducna primarne pre seba).

      A kedze zijem v Rakusku, potrebujem raz za cas aj slovenske potraviny, a drviva vacsina mojich slovenskych nakupov sa realizuje prave v Bille

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        No a ked je majitel EV v meste kde je Billa nabijacka a domov ma cez 100km a vezie viac ludi s batozinou a chce sa nabit, lebo nakup by chcel urobit blizsie k domovu a tam ma Billu ale nema nabijacku, tak to neznamena, ze zneuziva nabijanie pri Bille. Napriklad veci do chladnicky ako maso a maslo ci podobne nebude kupovat 100km a viac od domova, ked ma predajnu blizsie. Spoplatnite to casom a bude to spravodlivejsie, ale cena za kWh.
        Naposledy upravené ICE666SVK; 09-01-2018, 19:03.

    • #20
      Presne tak. Bol som v Púchove pred týždňom.

      Komentár


      • #21
        Mod. poznámka: niektoré príspevky boli premiestnené do Preco sa priamo zobrazuju len tri komentare k prispevkom?.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár


        • #22
          Pôvodne zverejnené od stanley Pozrieť príspevky
          Zdravim Vas, nadsenci elektromobility

          planujeme tento rok vybudovat dalsie nabijacie stanice a prispiet tak k rozvoju siete nabijacich stanic na Slovensku. Par lokalit mame vytypovanych, ale radi by sme poznali aj potreby pouzivatelov nabijacich stanic, a teda mam na mysli aj Vas - clenov tohto fora. Ak by ste uvitali v nejakej lokalite na Slovensku nabijaciu stanicu, tak nam to dajte vediet a zhodnotíme, ci je z nasho hladiska tato lokalita vhodna na vybudovanie nabijacej stanice. Vase navrhy mozete pisat sem do fora, pripadne mailom na energymanagement@billa.sk

          Dakujem,
          S.
          stanley - je nieco nove v tejto teme novych stanic?

          Komentár


          • stanley
            stanley komentoval
            Upraviť komentár
            dango & @all - mame vela noveho v teme Billa nabijacich stanic. Do 2 tyzdnov by to malo vyjst oficialne, zatial prezradim len tolko, ze finishujeme na 5 lokalitach. Ked to vyjde oficialne, tak to mozeme prediskutovat do detailov.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            stanley - oooo super, vdaka za miniaktualizaciu. prave vcera som si na teba spomenul

        • #23
          V Senci pred Billou pribudla Type 2 nabijacka, Billu renovovali, takze asi pocas prestavby pribudla. Je tam aj vyhradene zelene miesto a co je super, nestrcili ju pred vchod kde by bola stale niekym blokovana ale na parkovisko z boku. Ked som tam bol, bola este opaskovana, v piatok ale uz paska okolo nebola, neskusal som. Je tam obycajny Type 2 stlpik (bez kabla) a bez displeja, vyzera to ale, ze ma RFID citacku (aspon taky symbol je na vrchu stojanu), predpokladam ale, ze bude zdarma (nad miestom je billboard, ze si tam mozeme dobit auto).

          Komentár


          • #24
            Hlavná vec, že pri Bille v Žiline na Nešporovej ulici spravili komplikované, nezmyselné rampy na parkovanie, ale nespravili nabíjačku. Inak neviem, kto projektoval tie rampy, ale zaslúžil by si riadny trest za absolútne plyvanie miestom, ubudlo asi 10 miest na parkovanie, sú tam úplne zbytočné hluché nevyužité miesta, ohradené kolíkmi. Totál sprostosť, neviem, či ten projektant vôbec skončil základnú školu.

            Komentár


            • stanley
              stanley komentoval
              Upraviť komentár
              Zdravim, tento rok v Ziline ani neplanujeme budovat nabijacku. Co sa tyka ramp, tak to neviem uplne posudit, ale som si isty, ze do projekcie vstupuju aj data, ktore bezny uzivatel nevidi (inzinierske siete, majetkovo-pravne veci, projekt dopravneho znacenia, atd...) a potom mozu vzniknut novonok take veci, ze si niekto mysli, ako to je zle urobene. Zrusenie miest na parkovanie je citliva zalezitost a ludia z predaja to neradi vidia - preto si myslim, ze ina (lepsia) varianta, sa v Ziline asi nenasla.
              Nabijacia stanica v Senci je jedna z tych 5tich lokalit. Umoznuje sice RFID identifikaciu, ale tato moznost nebude vyuzivana a nabijacka bude fungovat v zmysle Plug&Charge.

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Už pred rokom ste tvrdili, že bude aj v ZA.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Budme radi za kazdu novu lokalitu

            • stanley
              stanley komentoval
              Upraviť komentár
              Pisal som presne toto: "Zilinu, Nesporovu sme mali v plane uz v r.2017, ale cakame na rekonstrukciu predajne a v ramci rekonstrukcie bude osadena aj nabijacka. A kedze tu ma byt aj skoliace stredisko, tak uvazujeme s DC nabijackou. Pevne verim, ze tento rok to dame."

              Problem je, ze rekonstrukcia predajne na Nesporovej tento rok nebude, takze nebudeme tam budovat tento rok ani nabijacku. Ved zatial v Ziline mozete vyuzivat rychlonabijacku ZSE.

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Neviem o tom, žeby bola v ZA nabíjačka ZSE. Ak aj áno, ja takú nepotrebujem, píšem v mene nadšencov elektromobility.
              Ak mám byť úprimný, v Bille nakupujeme veľmi neradi, lebo nie sme ochotní kupovať smradľavé mäso a iný predražený tovar. Tými nezmyselnými rampami ste to úplne dobabrali.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Ale smradlave maso nie je vysadou Billy to je problemom vsetkych retazcov v “mensich” mestach s nizsou kupyschopnostou. Na sever chodim casto a v Cadci som kupil smradlaka uz vsade, Lidl, Tesco, Billa, Kaufland... Zilina tiez nie je zrovna raj a mohol by som rozpravat o Carefouri, Tescu aj Lidli. Smradlave maso byva aj v Rakuskom pohranici Kittsee/Hainburg. Zato v Bratislave sa mi nepodarilo take za poslednych 10 rokov ani raz kupit, to mnozstvo zakaznikov proste citit, a vidno ze sa tovar otaca rychlejsie.

              Ale tu rozoberame elektromobilitu ci? Modrykonik.sk?

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              1fisker - tebe ja tazke sa zavdacit, podla tvojich prispevkov.

            • Daliborko
              Daliborko komentoval
              Upraviť komentár
              1fisker v ZA zatiaľ nie je ZSE, ale bude pri McDonald-e. A nadšenci elektromobility sú z nej nadšení

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Nadsenci elektromobility by ZSE v Ziline uvitali, 1fisker je asi jediny co ju nepotrebuje. ZSE ma poriadne rychlosti a navyse je stale zadara. To sa da este na ZSE krive slovo povedat ? A ked v Bille nenakupujete, tam co tam chcete nabijat, ved oni to robia hlavne ako bonus pre zakaznikov. Este im nadavajte !

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              Ja mam rakusku billu velmi rad, casto tam chodim, maju aj cenovo dobre produkty..slovensku moc nepoznam

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              1fisker tak nepytaj stlpik od Billy, ked tam nechodis - a ked maju smradlave maso a vsetko je na hovno, tak ani ta nabijacka by ta nedonutila zacat chodit do billy

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ked uz sme off topic - najlepsia Billa je IMHO na Bajkalskej v BA, a nie len kvoli nabijacke. Nedosahuje kvality ponukanych produktov v Rakusku ale to je jasne, tie ceny su uplne inde.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Suhlasim, Bajkalska je top, nie nadarmo je to ich vlajkova predajna a maju tam aj centralu

          • #25
            Fisker, nepochopil som, preco nabijacku ZSE nepotrebujes? Ved kazda nova ZSE nabijacka ma aj type2 AC cast, kde sa so spravnym adapterom moze nabijat kazde auto aj s type1 konektorom. Je to presne to iste (len naopak) ako ked ja nabijam teslu (ktora ma type2) z type1 wallboxu s kablom a type1 konektorom pouzitim spravneho adaptera. ( Samozrejme jednofazove nabijanie tesly nie je vykonovo bohvieco, ide mi o princip)

            Komentár


            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              Nepotrebujem ju tu v Žiline, lebo tu žiadna ZSE nie je , mám iné možnosti nabíjania. Ale myslím aj na iných.

          • #26
            Ahojte,
            oficialne info nejako meska, tak aspon neoficialne - spustili sme do prevadzky 5 novych nabijacich stanic (vsetko 5x22kW AC ZeroEmission) pri BILLA predajniach:
            - Senec
            - Galanta
            - Malacky
            - Zahorska Bystrica
            - Velky Meder

            Nabijacky su plne funkcne, nabijanie je bez obmedzenia, staci sa pripojit a nabijanie sa automaticky spusti. Vypnutie nabijania je nasledovnym postupom - odomknut auto, vytiahnut kabel z auta a nasledne sa odisti kabel v nabijacej stanici.

            Mame vytypovanych dalsich 6 lokalit na strednom a vychodnom Slovensku, avsak momentalne je projekt elektromobility pozastaveny....vedenie chce najskor vidiet statistiky vyuzivania nabijacich stanic - takze lopticka je teraz na Vasej strane mozete pomoct elektromobilite tym, ze budete vyuzivat tieto nabijacie stanice co najcastejsie (nejaky ten nakup v BILLE popri tom samozrejme potesi).

            Komentár


            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Len taka otazka zo zaujimavosti - ako ste dospeli k navrhu lokality Velky Meder? Chapem, ze vsetko ma svoj postup, ale som si 100% isty, ze vyuzivanie by vykazovalo vyssie cisla vo vacsich/krajskych mestach, kde realne jazdia EV.

              Priznam sa, ze neviem kolko EV je vo Velkom Mederi, ale nejako by ma neprekvapilo, keby tam nebol ani jeden kus. A vedenie Billy nasledne “skrtne” cely projekt podpory elektromobility pre nizky zaujem. Ale mozno som len paranoidny. V kazdom pripade sme vdacni za kazdu jednu nabijacku

            • stanley
              stanley komentoval
              Upraviť komentár
              Vsetky uvedene lokality boli rekonstrukcie predajni, kde sme rovno potiahli kabel pre NS, pretoze samotna nabijacka tvori len cca 25% vsetkych nakladov. A ked uz bol kabel potiahnuty, tak sme osadili aj nabijacku. Ale pre Velky Meder hovorili 2 argumenty:
              1. juzna trasa, kde som nenasiel ziadnu nabijacku, ktora by bola zdarma
              2. vyuzitie pre nase ucely - cestou do Mederu mame filialky v Dunajskej Strede, Samorine a pribudne este Rovinka. S nasimi VW e-UP vieme bez nabitia otocit vsetky, az na Velky Meder.

              Neviem zhodnotit ani ja kolko tam je EV a ci vobec nejaky, ale kupna sila v tomto regione je dost silna.

              Nikto neocakava, ze vsetky lokality budu rovnako casto vyuzivane. Od spustenia do prevadzky mame zatial 26 transakcii na tychto 5 nabijackach, co nie je zle, ale verim, ze cisla budu este lepsie po medializacii.

            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              To ako chápať? že ľudia z východného Slovenska a stredného majú chodiť nabíjať do okolia Bratislavy, aby sa zvýšilo využitie nabíjačiek a potom akože si vedenie zmyslí, že snáď by bolo dobré niečo postaviť aj na východe?
              Kto toto vymyslel? Má skončenú aspoň základnú ľudovú?

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Dakujem za odpoved Stanley, v tomto kontexte je to osadenie v Mederi uz logickejsie Naozaj chvalim pristup Billy aj tvojosobny, ze venujete cas a prostriedky nielen budovaniu nabijaciek ale aj komunikacii s verejnostou. Palce hore, a snad uvidime coskoro nabijacky aj v ostatnych regionoch Slovenska

              Fisker1 nefrfli furt na vsetko. Nikto nehovori, ze vychodniar ma ist nabijat do BA. Ale logicky je v BA kraji a okoli najvyssia koncentracia elektromobilov, to je proste fakt. A z tohto dovodu je to optimalne miesto na start projektu nabijacich bodov. Ak sa to osvedci, urcite pridu nabijacky aj do inych regionov. Tak funguje vacsina novych projektov, ci sa nam to paci alebo nie. Kazdy jeden novy nabijaci bod je plus, a je to karta, ktora vyraza z ruk odporcov argument o slabej infrastrukture. Budme trpezlivi

            • stanley
              stanley komentoval
              Upraviť komentár
              @fisker1:
              ako som pisal, v prvej etape sme davali nabijacie stanice tam, kde prebiehala rekonstrukcia nasej predajne. Dalej tieto predajne musia mat vlastnu trafostanicu a musia byt v nasom vlastnictve. Okrem tychto 5 lokalit, toto splnala uz len nova predajna v Spisskej Novej Vsi. Tu uz ma rychlonabijacku LIDL. Osobne som nevidel zmysel tlacit do SNV dalsiu nabijacku a to este k tomu 22 kW AC.

              2 etapa (zatial zastavena) rata s predajnami, ktore nejdu do rekonstrukcie, ale splnaju ostatne parametre a su na strednom a vychodnom Slovensku.

            • g211
              g211 komentoval
              Upraviť komentár
              V SNV má Lidl rýchlonabíjačku? To som nevedel, nemáme ju ani v žiadnej mape zatiaľ.

            • stanley
              stanley komentoval
              Upraviť komentár
              https://omeste.sk/novy-lidl-v-spissk...-mestach-foto/

              ci je aj zrealizovana, to neviem potvrdit, ale tusim som niekde videl aj fotky

            • Franto_01
              Franto_01 komentoval
              Upraviť komentár
              Lidl sa len chvalil, ked otvaral v SNV predajnu, ze je najmodernejsia a ze tam ma aj rychlonabijacku. A ked som sa tam bol pozriet, tak nikde nic :-(.
              Takze, ak tam bude mat Billa nabijacku, tak ked budem v tych koncinach, tak si isto nakupim v Bille :-)
              Inac vdaka stanley za info, aj ked by ma viac potesili lokality na severe Slovenska, najviac v Dolnom Kubine :-).

            • hudino
              hudino komentoval
              Upraviť komentár
              Ale preco to nema DC ?

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              DC je v meste zbytocne, ak je poriadna a rozumne naplanovana siet AC22kW. DC ma vyznam na dialnici a hlavnych tahoch.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              ten LIDL v SNV pojdem dnes preverit a dam vediet

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Lidl v SNV/Smizanoch ani naznak po nabijacke, ani betonovy zaklad, ani vyvedeny (viditelny) kabel

          • #27
            Môžem potvrdiť, že LIDL v SNV nemá žiadnu nabíjaciu stanicu, ani AC ani DC.

            Komentár


            • #28
              Dnes som testol nabijanie v Senci, sice asi len 5 minut (priznam sa, ze som sa len zastavil v Alza boxe) ale vsetko fungovalo bez problemov. Do buducna by som na takychto staniciach, kde nakup spravim za 10-15 minut velmi privital keby stanica mala aj type 2 kabel, lebo je to ostara kvoli par kw (v mojom pripade 1kw) som musel tahat kabel z kufra. Netusim, ci je velky rozdiel v cene takej stanice, idealne by bolo, keby aspon jeden kabel bol napevno a jeden by sa dal pripojit.

              Komentár


              • g211
                g211 komentoval
                Upraviť komentár
                100% súhlas. Nabíjačky bez kábla sú ako pumpa bez hadice. OK, nech tam je aj konektor, ale aspoň jedna by mala byť s káblom.

              • jeeff
                jeeff komentoval
                Upraviť komentár
                Ono je to aj marketingovo rozhodujuce. Ked sa doma rozhodujem, ci pojdem do Kauflandu alebo Billy, tak priznam sa, ked si v Bille mam este vytahovat kabel z kufra, zapajat ho, tak si poviem, ze to nie je pohodlne a nezavazi to v prospech Billy, ale pojdem do Kauflandu (lebo ho mam blizsie). Ak by to ale bolo komfortne, proste pridem, zaparkujem (co je super na vyhradene miesto kde mi neobiju dvere z oboch stran), zapojim kabel, tak to uz silno zavazi v prospech Billy.

                Chvalim snahu, berte to ako postreh potencionalneho zakaznika ;-)

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                g211: Aj ked na AC mimo domu/chalupy/znamich nabijam minimalne, ak uz na AC nabijam, radsej pouzivam svoj kabel. Mam istotu, ze si nepokazim konektor v aute neznamim konektorom s ktorym bolo bohvieako zaobchadzane a moze byt zaspineny.
                Tiez jeeff-ov dovod je dolezity - hlavne pre teslu, ktora je velmi siroka a boxy pri nakupnych strediskach su pre nu vecsinou uzke.

              • head
                head komentoval
                Upraviť komentár
                Mne pridu nabijacky bez kabla odveci. Hlavne preto, ze vlastny kabel ani nemam (k Ioniqu nebol). Nastastie som ho zatial ani nepotreboval a mimo domu som si vystacil s nabijackami co kabel maju.

              • stanley
                stanley komentoval
                Upraviť komentár
                Dakujem za postreh, zvazime do buducna spominany kompromis - 1 slot s kablom, 1 slot so zasuvkou.
                Pozerali sme sa na to hlavne zo servisneho hladiska - kabel je dalsia vec, ktora sa opotrebovava pouzivanim, niekto moze prejst koncovku atd. V Senci je dokonca nabijacia stanica umiestnena na chodniku a kable idu cez chodnik - pravdou je, ze ludia ten chodnik nevyuzivaju a chodia cez parkovisko.

              • head
                head komentoval
                Upraviť komentár
                stanley 👍

                Nechcel som vyzniet negativisticky a je super ze robite nieco pre elektromobilitu!

            • #29
              Pôvodne zverejnené od jeeff Pozrieť príspevky
              Dnes som testol nabijanie v Senci, sice asi len 5 minut (priznam sa, ze som sa len zastavil v Alza boxe) ale vsetko fungovalo bez problemov. Do buducna by som na takychto staniciach, kde nakup spravim za 10-15 minut velmi privital keby stanica mala aj type 2 kabel, lebo je to ostara kvoli par kw (v mojom pripade 1kw) som musel tahat kabel z kufra. Netusim, ci je velky rozdiel v cene takej stanice, idealne by bolo, keby aspon jeden kabel bol napevno a jeden by sa dal pripojit.
              Zas na druhej strane je väčšia pravdepodobnosť, že to skôr použije len niekto, kto naozaj nabiť potrebuje. Taká "prirodzená" ochrana proti zneužívaniu nabíjačiek zdarma.
              Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
              Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

              Komentár


              • #30
                Dnes vysla aj oficialna informacia o novych lokalitach s nabijacimi stanicami. Verim, ze tento rok este zopar pribudne.
                Cieľom spoločnosti BILLA nie je len šíriť osvetu ekologických trendov, ale ich aj skutočne napĺňať.

                Komentár


                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Vďaka Billa! Ja už som v Senci nabijal a dúfam že tam nebudem chodiť sám.

                • ICE666SVK
                  ICE666SVK komentoval
                  Upraviť komentár
                  Z pohadu elektromobilistu co si pride nakupit a zaroven nabijas, si spokojny z tym co ti to nabije? Predpokladam, ze si mal kabel typ2typ2, kedze to su 22kW nabijacky. A vies povedat za aky cas ti to kolko nabilo?

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  ICE, nic v zlom, ale uz tu si na fore dost dlho, aby si sa naucil zakladnej matematiky. Vies (si najst) aku palubnu nabijacku ma kazde auto. Ak vies max.vykon AC stlpika, tak si to dokazes jednoducho doratat -> z toho aj podla pribliznej spotreby pocet ziskanych km.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Najprv gramatika, az potom naňho choď s matematikou, to je vyšší level.

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Na tom vykone 22 kW dostanem s mojou 16.5 kW palubnou nabijackou zhruba 40-44 km za pol hodinu. To vobec nie je na zahodenie.

                • awlo
                  awlo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja som nabijal v sobotu v Zahorskej Bystrici pocas nakupu. A je mi jedno kolko to bolo. Zvlast pri tej mojej malej baterke. Bodaj by boli taketo stlpiky pred kazdou Billou, Lidlom, .....

                • ICE666SVK
                  ICE666SVK komentoval
                  Upraviť komentár
                  Vdaka Jiri, to som chcel vediet, ci sa to oplati aj pri Tesle. Lebo bateriek, ktore budu mat kapacitu vyssiu bude pribudat. A tych 40-44km je super.

                  Dango je pekne si najst technicke veci na internete, v manualoch, ale prakticka skusenost niekoho su na nezaplatenie. Pretoze vyratat to podla nejakych tabuliek a potom byt nemilo prekvapeny v realnych podmienkach, ako to v skutocnosti vlastne je, sa chce clovek vyvarovat. Ja nemam EV, tak si to nemam ako overit v praxi a preto som sa spytal.

                  Mirosal Rojko by nebol Skovak, keby si nerypol, ked moze co? Neviem co budes ty, alebo aj ostatny tu na fore robit v buducnosti, ked sem pridu ludia, ktory o EV teraz nevedia vobec nic a budu sa pytat dookola to iste. Je tu kopec informacii a ludom sa nebude chciet hladat. Ja si skor viem vyratat veci z praktickych skusenosti ako z nejakych tabuliek a nikomu tu nevypisujem jeho chyby.

                • Daliborko
                  Daliborko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Na Ioniq-u nabijem za pol hod. na AC len 3,3 kWh , čo je necelých 30 km. Typ2-Typ2 kábel vozím v priehradke pod kufrom a vyťahovať sa mi ho moc nechce. Ale robím to kvôli podpore elektromobility. Ľudia sa otáčajú, čiže to zaujalo ich pozornosť a to je hlavné

                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  30km za pol hodku je na Ioniqu stale fajn. Cela myslienka takychto nabijaciek je, ze ich je vela a vsade, a nabijate priebezne cely den. Keby boli pred kazdym supermarketom, uradom a skolou, a v kazdom nakupaku, za cely den behania po meste si nabijete “plnu nadrz” a doma potom majitel nemusi ani kabel vytahovat, resp mu to vydrzi na par dni. Ale ked je nabijaciek malo, javi sa to tak nemastne-neslano. Bude lepsie, a pride doba, ked bude DC stojan v meste takmer zbytocny

                • stanley
                  stanley komentoval
                  Upraviť komentár
                  k tymto 5tim nabijackam mame aj backend, tzn. vidime realne ako casto sa nabija, kolko kWh sa spotrebuje, ako dlho tam je niekto atd.

                  nabijacky v BA na Bajkalskej a v Ziari budu coskoro doplnene do tohto systemu

                  co sa tyka spomenutych nabijani:
                  - awlo bol v Zahorskej Bystrici 4.8.2018, nabijal 14 minut, dobil si 0,66 kWh ....(mas 3,6 kW menic v aute?). Minule jeeff pisal, ze testoval nabijacku v senci, sice len 4 minuty kym bol v Alzaboxe a nabil pocas toho 0,61 kWh.
                  - Jiri GrandPa - v Senci mame tych nabijani najviac, casto tam chodi niekto na cca 1,5 hod a dobije si 10 kWh, Niekedy v juli tam bol niekto, co za 1,5 hod dal 25 kWh - to by sedelo na ten 16,5 kW menic v tesle.

                  Ja som dnes bol otestovat Malacky, bohuzial nepochodil som, lebo mi nespojilo komunikaciu auta s nabijackou a vratil som sa na centralu na Bajkalsku s tym nasim VW eUP len tak tak Na vsetkych ostatnych nabijackach uz prebehlo nejake nabijanie, tak predpokladam, ze funguju v pohode. Akurat mam na Vas otazku - ti co ste na tychto novych nabijackach uz nabijali - ci je podla Vas nutne davat k nabijacke nejake instrukcie ako spustit nabijanie a ako ho zastavit, alebo to je natolko jednoduche, ze to nie je potrebne. Dakujem za spatnu vazbu.

                • Daliborko
                  Daliborko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ioniq 100% súhlas, len s tým rozdielom, že by bolo fajn, keby AC stĺpiky mali kábel na sebe. A super by bolo, keby sa kábel dal zasunúť do stĺpika, tak ako na niektorých vysávačoch sa dá kábel zrolovať dovnútra . No žiaľ, zatiaľ som takého výrobcu nenašiel
                  Prípadne by ten stĺpik mohol byť dutý a tam by sa schovával kábel. Tak ako to má Tesla na SC, len v menšom
                  Naposledy upravené Daliborko; 09-08-2018, 15:38.

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  stanley - v Senci som bol s Fiatkou, s Teslou zatiaľ nie. S tou skôr ma skôr stretneš na Bajkalskej.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  stanley ja som bol v SC 2.7. okolo 18tej.
                  islo to fajn, netreba ziaden navod, len vopchat kabel

                • Hati
                  Hati komentoval
                  Upraviť komentár
                  “Vymyslite niečo blbuvzdorné a niekto vymyslí ešte väčšieho blbca” :-) Návod na nabíjanie určite treba, nabíjačky sú väčšinou jednoduché ale každá má svoje špecifiká a nefunguje to len tak “zasunúť a ísť”.

                  A ideálne rovno v slovenčine aj angličtine.

                  PS: nabíjací kábel napevno by som tam naozaj uvítal.

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Akoze nefunguje "zasunut a nabijat". Samozrejme ze ano. Ved tvoj UMC tak funguje a kadza EVSE nabijacka bez autentikacie. Napr. na Bajkalskej je potreba stlacit tlacitko Start, ale v Senci zasunies a ide. A tak by to malo byt ak je nabijanie bezplatne. Auto si to zo stlpikom bez problem odkomunikuje, nato ten EVSE standard vznikol.

                • Hati
                  Hati komentoval
                  Upraviť komentár
                  Presne tú na Bajkalskej som mal na mysli pri písaní, to stlačenie tlačítka “navyše” často spôsobí že sa nejaký začiatočník vráti po nákupe k autu a nabíjanie ani nezačal.
              Pracuje...
              X