Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nova sieť nabíjacieho staníc na slovensku

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Nova sieť nabíjacieho staníc na slovensku

    tak toto keď sa naozaj zrealizuje, tak to bude aká paráda... 2x káva a prejdem Slovensko v dialničnom tempe aj na Ioniqu...

    eautoportal.sk/slovensko-nova-rozsiahla-siet-nabijacich-stanic/

  • #2
    Vacsina tychto projektov na slovensko akosi zabuda na chademo...pritom najviac elektromobilov je asi leafov

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Preto som veľmi uvažoval či sa oplatí nový Leaf, lebo síce teraz je u nás aj v CZ viac Chademo ako CCS, ale za pár rokov sa karta otočí. A hovorím si, tých pár rokov je doba, koľko chce človek auto mať, dokedy ho začne nudiť a vymení ho, takže ešte sa oplatí.

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      Presne tak, ja som sa tiež rozhodoval Ioniq vs Leaf... a u mna CCS plus vyššia efektivita rozhodla pre Ioniq... ale druhé auto bude mat väčšiu baterku...
      Naposledy upravené Bejo; 13-02-2018, 20:56.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Myslim, ze chademo budu v eu potlacat, uz sa pisalo, ze tusim v nemecku nabijackam z eu projektu odmontovali chademo konektory.
      Tiez novy Leaf ma typ2, sice stale jednofaz, ale predsa posun k eu standardu.

  • #3
    Mne sa toto riešenie páči viac ako pchať do áut drahé a hlavne ťažké baterky. Tých dlhých ciest je o moc menej ako krátkych a vtedy stačí hustá sieť nabíjačiek. Veľká baterka vyžaduje aj dlhšie nabíjanie a lepšie je pre vodiča mať dve kratšie zastávky ako jednu dlhšiu.

    Aj keď informačná hodnota článku je ako hoax z hlavných správ, lebo utajený zdroj, utajený prevádzkovateľ, utajené pozadie z akého odvetvia prichádza investor . . .

    Komentár


    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      To áno... zostava len dúfať, že to nie je hoax... a ani 1. apríl nie je...

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Stale len tak prestat vyrabat standard ktory je rozsireny najviac je poriadna hovadina. Pritom rozdiel medzi CCS a Chademo je len koncovka a typ komunikacie, ziadna draha vec pridat chademo konektor. Co sa velkosti baterie tyka tak cim vacsia tym mensie tepelne straty pri vyssiom zatazeni. Min tych 35-40 kWh by malo byt, podla mojho nazoru. Potom fakt staci len husta siet nabijaciek a TMS (co leaf zatial nema)

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      Tiež si myslím, že dávať multistandard na nabíjačky ich ceny výrazne nepredraží... skôr je to len vojna výrobcov... a pre mna ideálny elektromobil je so spotrebou okolo 12-15kwh a baterkou 60kwh, s dc nabijanim aspoň 100kw a internou 3f 22kw nabijackou... a veľkosť aspoň liftback strednej nižšej až strednej triedy...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Bejo - toto dnes splna iba Tesla.

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, ale zatiaľ Tesla mimo rozpočet, čo som ochotný dať za auto...keby nie, tak S75D by bola asi jasná voľba... a možno 90D alebo P100D...

  • #4
    Takže keď Ioniqu v 2019 dajú tých 60kW a trojfáz, tak to bude Tvoj ideál ?
    Aj nateraz je Ioniq to najlepšie, čo sa dá U NÁS KÚPIŤ A SERVISOVAŤ a použiť na dlhšie trasy vzhľadom na spotrebu. Leaf, i3, B, Soul nie je na dialničné rýchlosti stavané.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To uz bude ine kafe a seriozna konkurencia Tesle.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq je super, absolutny suhlas. Pre mna bol ale moc drahy, kupil som svojho leafa v zlave ako predvadzacie vozidlo za 25k. Mal najazdenych len 5000 km a nemal ani rok. Ioniq by ma vysiel o 10 000 viac a cakal by som doteraz a stale ho nemal. Ked bude mat ale hocijake EV tych 60 kWh, trojfaz a TMS tak je to ideal, ano. Uvazujem skor o nissane env200, ak dostane aj on tu 64 kWh bateriu ako 2019 LEAF.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq nie je tak drahý, aby tam bol 10 rozdiel. Kúpil si 25 pred dotáciou alebo si ešte odrátaš dotáciu z tej ceny ?

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Dotacia bola odratana - odratal si ju nissan a mne auto predal uz o to lacnejsie. Ja by som dotaciu inak nedostal lebo byvam v Rakusku.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ak som pochopil správne, tak 25 bola po odrátaní dotácie, tak Ioniq by si mal pomaly za rovnakú cenu. A v dojazde a výbave je to sakra veľký rozdiel Leaf 30 vs Ioniq.

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      Áno presne... to by bol ideál... ale sa mi nechcelo čakať a už mám rezervovaný Ioniq s 28kwh batériou... budúci týždeň asi už bude doma...

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      @
      Miroslav Rojko Najlacnejsi stoji 35290 Eur, ja mam Leafa v strednej vybave. Po odratani dotacie by rozdiel bol mensi, suhlasim, akurat ze ja by som dotaciu nedostal. V dojazde na jedno nabitie to az taky rozdiel nie je, viem s leafom prejst 180-200 km. Akurat ze sa nemozem nabijat tak casto ako ioniq kedze nemam TMS a uvaril by som si bateriu
      Naposledy upravené Teq; 14-02-2018, 11:29.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Minulý rok som kupoval aj Leafa Acenta 30 (stredná výbava ako uvádzaš) aj Ioniq a preto som Ti napísal čo som napísal, viem za koľko som kúpil.
      Ale gratulujem, vždy lepšie mať elektromobil ako nemať. Radosť urobí každý elektromobil bez rozdielu značky. Rozdiel medzi jednotlivými EV je minimálny oproti rozdielu medzi spaľovákom a elektromobilom, takže ten najväčší skok si urobil.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Teraz by som velmi uvazoval na Ioniqom, tlacil ma ale cas a musel som sa zbavit svojho spalovaka koli registaci na SPZ v rakusku. Najviac zavidim TMS a Type 2 nabijanie.. A so spalovakom sa to neda porovnat, zrut penazi a nervov v servise.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      TMS = BMS (battery management system) Alebo to TMS znamena nieco ine?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Teq - vitaj do komunity ludi, ktorym to uz doplo a urobili prvy krok.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      @ Jiri GrandPa Thermal Management System - system vyhrievania / chladenia baterie. Bez neho je dlha cesta elekromobilom velmi tazka a odrazi sa na zivotnosti baterie - velka teplota + vysoky stav nabitia = degradacia baterie / pokles kapacity. Cim dlhsie v takom stave je tym horsie (nemusi sa ani cestovat, staci nehat niekde na rozpalenom slnku plne nabity elektromobil prilis dlho a bateria ide do haja.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Aha, OK, technicky su to dve trochu rozdielne veci.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, BMS by mal kontrolovat nabijanie / vybijanie TMS teplotu. Tesly to maju chladene tekutinou (glycerol?) Ioniq neviem, Kia vzduchom atd

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Čo sa týka všelijakých systémov na predĺženie životnosti batérie, k tomu treba povedať, že dôležitý údaj je záruka na baterku a vozidlo. Na Ioniq je 5 rokov na celé auto, na Leaf je 3 roky. Obidve autá pôjdu preč odo mňa pred uplynutím záruky a to je jediný spôsob ako nebyť prekvapený. Nerád som v pozícii, že čakám čo sa pokazí a potom sa na mňa vyškierajú v servise a hádžu sumy z brucha ako výpalníci. Takže to, čoho sme sa zbavili pri spaľovákoch, to nás čaká po záruke aj pri EV (nebojte sa výrobci musia servisom nahradiť výpadok príjmov) a preto tento môj postoj. A vedzte, že to mám rokmi overené, že je lepšie vždy auto vymeniť za nové, ako sa dať na cestu servisovania starého.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, zaruka vyjadruje kvalitu tepelneho managementu baterie, preto ma tesla aj fiat zaruku 8 rokov na bateriu, pretoze maju kvapalinove chladenie aj ohrev baterie.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Je vobec mozne potom dat si prerobit nabijaci konektor za iny? Je to stale DC, ide o komunikaciu s autom a stanicou. Alebo si mam rovno obiednavat 20 kW SETEC

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      IONIQ: kazda trojfazova nabijacka su len 3 jednofazove, takze staci elektroniku rozdelit na tri casti, prepojit vsetky 3 fazy na vstupe spolu a napajat ju jednou fazou. Tesla pouziva v "jednofazovych" krajinach presne tu istu nabijacku ako v "trojfazovych" V jednopfazovych su spojene vstupy troch nabijaciek a su napajane jednou fazou cez US tesla konektor, v trojfazovych ma kazda faza svoj pin v type2 koenktore.
      Jednofazovy Type1 vznikol v jednofazovych krajinach, pretoze tam maju len jednu fazu.
      Trojfazovy type2 vznikol v trojfazovej EU, zrejme preto, aby sa vsetky 3 fazy pouzivali.

  • #5
    Chademo je podla mna z dlhodobeho hladiska mrtve, minimalne v Europe. To ze je to najrozsirenejsi system TERAZ je sice fajn, ale je to len a len vdaka Leafom, co bola jedina alternativa Tesle doteraz. Teraz ked tu mame dalsich vyrobcov, sa karta velmi rychlo obrati. Vsetky europske automobilky a rovnako aj korejske tlacia CSS. Preto niet divu, ze sa pri stavbe novych nabijaciek do Chadema uz nikto nehrnie. Kedysi davnejsie tu niekto na fore spominal, ze Chademo ma velmi vysoke financne naklady na licencie. Neviem ci to je este stale tak. CCS je narozdiel od toho zadarmo alebo lacnejsie.

    Btw, to ze byvas v Rakusku ti nebrani zobrat dotaciu. Ja tiez byvam v Rakusku, ale firmu mam na SK. Pokial sa jedna o fyzicku osobu, urcite nie je problem napisat auto na rodicov/svokrovcov s trvalym pobytom na SK, alebo to zobrat na lizing a dohodnut sa s lizingovou spolocnostou, auto zostane na SK znackach a tym padom moze zobrat aj dotaciu. Trvaly pobyt v Rakusku nevyzaduje nutne prehlasenie na AT znacky. Nakolko je EV oslobodeny od NOVA aj KfzSteuer tak Finanzamt nema na teba realne paky Pri spalovaku je to samozrejme ine.

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      V Rakusku plati pokial tam byvas na trvalom pobyte - hauptwohnsitz a mas auto - ani nemusi byt tvoje - v tom pripade potrebujes potvrdenie o majitela ze ho mozes pouzivat MUSI mat rakuske znacky. Ludia si ta budu fotit a bonzovat na policu, nevyhnes sa tomu. Slovaci sa do od jakziva snazia odrbavat, sak kazdy chce usetrit ale neoplati sa. Videl som na vlastne oci ako susedovi v nedelu rano o 8 mej prisli zobrat rakuski policajti zo zaparkovaneho auta SPZky a nehali mu v schranke pozdrav. A to mal auto na lizing. Plus ked si chces vybavit rodinne pridavky a pod. tak musis aj dokazat ze auto je napisane na rakuske znacky a vsetky poplatky si si splnil. To ze som oslobodeny od NOVA steur bol jeden s dovodov preco som siel do elektroauta

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, ale ako hovorim, to co spominas plati pri spalovaku Elektro je oslobodene. My byvame v Rakusku uz 6 rokov, na EV jazdim rok a ziadny problem. Aj policajti ma uz viackrat zastavili pocas razie na Slovakov, tiez zacali riesit preco nemam uhradene poplatky a rakuske znacky, potom ked som poukazal na to, ze je to Elektrofahrzeug tak mi odovzdali doklady, zapriali mi pekny den a poslali ma dalej Rodinne pridavky sme vybavovali az v septembri 2017, tiez pytali ako dochadzame do BA kedze obaja tam s manzelkou pracujeme - povedal som, ze firemnym autom, ktore je EV. Teta pozrela technicak a viac neriesila

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to si mal stastie...zalezi asi na koho natrafis. Kludne sa ale moze stat ze to danove zvyhodnenie zrusia a co potom

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Potom to budem riesit, ale to ma este casu a casu. Vzhladom na rakusku posadnutost ekologiou a na to, ako pomaly sa EV rozsiruju, nevidim dovod, preco by mali cokolvek menit najblizsich 5 rokov Ale samozrejme, vsetko raz skonci, s tym pocitam. Ale pri troche stastie, kym to zrusia tak uz budeme mat dovtedy ako-tak funkcnu autonomnu jazdu a to si potom rovno objednam aby po mna kazde rano prislo nejake car-shareove autonomne auto a odviezlo ma do Bratislavy. Mozno sialena predstava, ale raz to pride

  • #6
    Chademo mŕtve pár rokov ešte nebude, lebo tempo výstavby nových nie je také rýchle, aby bolo CCS nabíjačiek viac ako chademo najbližších pár rokov.

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      A potom si mozme akurat tak kupit portable AC/DC chademo nabijacky ak chceme niekam s leafom ist...ach jo. Chcelo by to nejaky adapter chademo to CCS - jedna sa iba o komunikaciu so stanicou nie? Jedna vyhoda Chademo je, ze vie robit aj car to grid - da sa napajat aj domacnost autom v pripade vypadku. To pokial viem CCS este nevie

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Mrtve do buducna... samozrejme ze nikto nebude odstrihavat existujuce kable Podla mna aj Nissan casom rezignuje a bude davat Chademo len do japonskeho modelu, pripadne pre americky trh. A pre EU da CCS konektor.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Alebo pani z Bruselu zakazu v EU predavat EV s chademo a je vymalovane.

  • #7
    Smatrics sa chysta aj na SK:
    https://smatrics.com/news/neues-Ultr...eben-Laendern?

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      super, na smatrics je spolah. Len aby nesli Bruselskou cestou a nedavali vsade iba CCS...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To si pis, ze budu. CHAdeMO standardu zvoni v EU umieracik. Jeden priklad - https://electrek.co/2018/04/23/tesla...rging-network/
      Ionity pouziva iba CCS - https://www.goingelectric.de/2018/04...st-in-betrieb/
      IMHO je to dobre, preco by nemohli mat vsetky auta ten isty konektor. Aj ked faktom je ze je to aj elegantny zposob ako vytlacit azijsku konkurenciu alebo jej aspon podrazit vyrobu.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa ako elegantny krok to chapem. Ale co teraz so vsetkymi autami NISSAN (ktorych je tu najvciac) a KIA? Mame sa ist teraz vsetci bodnut, predat auto pod cenu a kupit si nove?

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Na toto by mal reagovat skor vyrobca ako majitel. Ked to vie spravit Hyunfai, tak preco nie Nissan ci KIA. Bud dat CCS zasuvku do svojich aut, alebo adapter.

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      Podla mna to prirodzene v Europe smeruje k CCS. Ocakavam ze Tesla ohlasi spolu s prichodom M3 do EU novy konektor, ktory bude podporovat aj CCS. Pre Cinu urobili takyto dual port: https://electrek.co/2017/10/16/tesla...del-s-model-x/ Nissan sa podla mna casom tiez prisposobi - rovnako ako v novom Leafe pre EU uz nie je Typ 1, ale Typ 2.

      Pochybujem ze sa bude dat spravit jednoduchy retrofit CCS do existujucich Tesiel - nie je tam na to miesto. Cize podpora CCS sa rozsiri az po prirodzenej obmene aut.

      Dolezite teraz je, aby nabijanie na Ionity a inde fungovalo rovnako jednoducho ako na Tesla superchargeroch. Pridem, zapojim. Cez konektor sa auto identifikuje, a po skonceni nabijania sa mi z uctu stiahne cena za nabijanie. Nejde o to aby nabijanie bolo zadarmo. Ide o to aby platba prebiehala co najjednoduchsie.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Teq - to je dobra otazka ale nie na mna. Podľa mna to dopadne tak že, ako vždy, na existujucich užívateľov sa kašle, veď ak sú spokojní tak si kúpia nové výrobky.
      Nissan bude musieť v EU dať do nových modelov CCS ako to spravil Hyundai, nič ine im asi neostane.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa tak to dopadne aj podla mna...Nebol by to ale trochu nerozumny krok od Smatricsu? Straca tak potencionalne najacsiu skupinu zakaznikov (Tesla a aj teraz novy LEAF co sa predava ako teple rozky)
      Naposledy upravené Teq; 30-04-2018, 12:59.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      V 3ke vyzera byt dost miesta, aby tam tesla dala do EU modelu TM3 CCS konektor. Mohli by to urobit tak, ze v type2 casti TM3 CCS nechaju DC nabijanie s EU SC, cize SC by v EU mohli ostat ako su teraz. No na US TM3 sa taka spetna kompatibilita nedala urobit, lebo nema type1.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Obavy o stratu zakaznika nie su z historickeho hladiska na mieste. Koho zaujimali ludia, co si kupili HDDVD prehravace ked sa zabetonoval BluRay? Detto prislusenstvo ku Commodore 64, Sinclair, Atari a spol, ked prezil len Mac a PC. Koho zaujima majitel diesla s Euro5, ktory si kupoval s pozehnanim vlady a splnujucim vsetky normy, a zrazu mu niekto zakaze vstup do mesta? To su zial vedlajsie straty, zakaznika sa nikto nikdy nic nepyta... je to na dobrej voli prevadzkovatela, ak necha Chademo aspon na niektorych stojanoch, mozno prave tych starsich. Ale trend je jasny - bude sa pretlacat CCS a tu budu na rade prave vyrobcovia aut. Bud sa prisposobia ako napr Hyundai, ze sa dava rozdielny konektor pre rozne trhy, alebo ak budu tvrdohlavo lipnut na Chademe tak budu bohuzial pomaly vytlaceni z trhu v prospech tych prisposobivejsich. A Teslu by som tam az tak nedaval. Samozrejme kazdy majitel uvita sirsie moznosti nabijania, ale Tesla si ide svoje cez vlastnu siet SC tak nie je zavisla na takychto zabomysich vojnach formatov. Aj SC su rozmiestnene sposobom, ze to vacsine majitelov staci takze vyuzivanie inej nabijacej siete je z ich strany minimalne. Buduca Kia Niro EV by mala byt uz myslim CCS/T2, vsetky Hyundaie detto. Pri ZOE tiez matersky Renault radsej zvolil Type2 a vykaslal sa na Chademo. Nissan to neudrzi, buduci Leaf bude takmer isto CCS. Su prilis malym hracom aby si mohli diktovat podmienky. Doteraz ked bol obmedzeny vyber a existovala len Tesla a Leaf tak este mozno, ale teraz (resp najblizsi rok) je moznosti tolko, ze ked nechces Leafa, jednoducho si vyberies inu, porovnatelnu alternativu. A viem si predstavit, ze to bude este Nissanu vyhovovat, lebo nepriamo “donuti” zakaznikov kupit si nove auto, a o to predsa ide kazdej automobilke, predat co najviac, a nie aby zakaznici susnili auto 10 rokov

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      V tejto suvislosti ma negativne prekvapil novy LEAF, na AC sa v EU prisposobil - dal Type2, no na DC v EU stale tvrdohlavo trva na Chademe.
      Cize nabijanie noveho Leafa je divoky prechodny jav, zrejme v dalsich modeloch neudrzatelny a Nissan bude musiet nasledovat Hyundai, ktory dal pre EU CCS pre Ioniq aj Konu hned od zaciatku. Este keby sa Hyundai umudril a dal pre EU trojfazovu nabijacku - no to by som asi chcel vela.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Bojim sa, ze to sa zial nestane kdesi som uz davnejsie cital, ze vyrobcovia sa 3f vyhybaju, lebo to nepovazuju za podstatne a ze vacsina zakaznikov nema moznost nabijat na 3f ani v domacich podmienkach. Co je na tom pravdy neviem, ani netusim ako robili “prieskum”. Ale je fakt, ze zatial co na nasom nepodstatnom trhu je 3F zasuvka beznou sucastou rodinnych domov, uz ani v susednom Rakusku to nie je uplne bezna vybava garaze/domu a malokto ju ma. Zapadnejsie to asi tiez nebude uplne ine. Jedinu nadej mi dava stale sa zvacsujucu kapacita baterie. Az sa zacnu hromadnejsie montovat 90 a viac kWh baterie, a vyrobcovia budu nadalej davat kable s max 10A, uz to bude otazka marketingu - ked bude v katalogu svietit udaj, ze nabitie z domacej zasuvky trva 2 dni, to bude vyzerat velmi smiesne, a nieco s tym budu musiet urobit. Logicky sa mozu potom uchylit len k popusteniu limitov a zvyseniu prudu na 16-32A alebo k pouzitiu trojfazy, idealne obe veci sucasne, kedze nakladovo to bude asi zanedbatelne.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Nepamatam si presne udaj z manualu o dlzke nabijania 64kWh Kony cez mobilny 1f konektor, ale bolo to okolo 36 hodin :-D

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      V Europe cim dalej tym viac distribucky prihliadaju na rovnomernost faz, neviem ani ci jv EU ednofazovy privod nad 32A do baraku niekomu vobec schvalia, myslim, ze asi nie. Navyse onedlho budu v EU od zakaznikov pytat aj pokutu za nerovnomernost zatazenia jednotlivych faz. Jednofazove nabijacky elektromobilov vznikli v "jednofazovych" krajinach (US, Japonsko, Korea a.t.d.) kde vobec neexistuje trojfazovy rozvod do domov, maju len jednofazovych 120V a jednofazovych 240V - vnutri bytov maju 120V, v garazach, dielnach a pod maju 240V, cize do domu ide nulak, ktory je stredom sekundara trafaka, kde su dve 120V vinutia, kde ich dva vzdialene konce tvoria 240V.
      Peterka: KONA ma rovnaku nabijacku ako IONIQ, t.j. 6,6kW, ak mas k dispozicii 32A a budes mat poriadny 32A mobilny konektor alebo wallbox, 64kWh KONU budes nabijat cez AC cca 10 hodin, ak pouzijes k autu dodavany nabijaci kabel na 230V zasuvku, ten bude mat asi obmedzenie na 10A, takze budes nabijat 2,3kW, mal by si 64kWh KONU nabijat nieco nad 30 hodin (mozno az tych 36 hodin, ak ma 6,6kW nabijacka vecsie straty pri menej ako polovicnom vykone - co mozno ma.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ma len 9A ta nabijacka Ano viem, ze su tu bezne 3 fazy, chcel som povedat, ze malo ludi ma na to zasuvku. Co samozrejme nie je problem vytiahnut. Len vela ludi je laikov a ani nevedia ake maju moznosti.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Existuje EU smernica ktora definuje, ze kazda nova stavba musi mat moznost instalacie 11 kW nabijacieho miesto (zatial u nas neplati). Cele Nemecko, Holandsko, Svajciarsko su 3 fazove krajiny. Azia a USA su jednofazove, to popisal Jux velmi presne.

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Smatrics ma zmluvu s Greenway. Ved to vidno na tom obrazku mapky. Ide len o vymenu info o zakaznicke baze. Kvazi "nabijaci roaming".

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tých 36 hodín nabíjania - aspoň vidieť, že pri preklade sa zamyšľali a neskopírovali z Ioniqu. Lebo Leaf 40kWh má stále v návode, že pri domácom nabíjaní zo zásuvky 230V je doba nabíjania 10 hodín - to majú údaj ešte z 24kWh Leafa a prešlo to aj do 30 aj 40 manuálu. Leaf má 9,7A mobilný konektor, takže to vychádza 18 hodín bez strát, čiže cez 20 hodín. Na displeji už píšu pre istotu nielen čas nabitia, ale aj deň a hodinu dokedy.

  • #8
    Vie niekto aky je vztah Smartrics a ZSE ?

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Za oboma stoja Nemci.

      Akcionarmi Smatricsu je OMV, Siemens a rakusky Verbund.

      OMV patri dakym arabom z Abu Dhabi a Rakuskemu statu cez statnu agenturu.

      Verbund je dodavatelom energie v AT a stoji za nim na konci nemecky kraj Bad-Wurtemburg.

      Siemens ma tisice akcionarov z celeho sveta, fyzicke osoby aj korporatny sektor.

      ZSE patri na konci nemeckemu E.ON SE a ten ma tiez strasne vela akcionarov, ako fyzickych osob tak korporatnych investorov a statov.

      A vsetci su clenmi Central European Green Corridor https://www.cegc-project.eu ktory ma za ulohu vybudovat infrastrukturu v strednej EU. Patri tam BMW, Nissan, VW, Renault, ZSE, GreenWay, Smatrics, OMV atd.

      Zaujimave je, ze OMV je oznaceny v celej strukture ako “Lokationpartner”, z coho sa da usudzovat, ze najpravdepodobnejsimi kandidatmi na vystavbu ultra-chargerov budu prave OMV cerpacky.
      Naposledy upravené Ioniq; 30-04-2018, 09:11.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq vdaka, uzitocne info.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ak je clenom aj Nissan, tak budu musiet nico spravit bud so zasuvkami, alebo daky adapter. A Tesla tusim tiez rokovala, alebo rokuje o spolupraci. Alebo sa mylim?

  • #9
    CHADEMO - treba si všimnúť, že Chademo je v SK a CZ prevládajúci konektor. Sú oblasti, kde sa EV s CCS nenabije a musí ísť s Chademo, takže pár rokov potrvá až sa stav vyrovná, že bude toľko CCS ako Chademo a možno potom v budúcnosti o 20 rokov bude problém nabiť cez Chademo.
    Ale dokiaľ sú Chademo autá a sú Chademo nabíjačky, nie je dôvod Chademo odstavovať. Prečo by niekto rušil fungujúcu nabíjačku. Samozrejme ak začnú veľké siete ako táto Chademo ignorovať, bude to pre Nissan na rozmýšľanie, ale dovtedy budú Leafy 2 už ojazdené a predané, dokedy sa také niečo stane.

    Nissan pripravuje nejakú Nissan Zero Emission kartu, ktorá už je vo Francúzsku a má byť celoeurópska (aj roaming u iných poskytovateľov) ale hlavne nabíjanie na Nissan nabíjačkách, čo má už pomaly každý dealer. Teda príchodom tohto hráča sa možno pomer zmení, ale určite neotočí. Veď na SK majú naplánovaných 7 nabíjačiek, to je menej ako má Nissan vlastných, pričom Chademo je na každej inej (Greenway,ZSE).
    Typ 2 nahradiť museli, lebo Typ1 nebol nikde. S Chademo je situácia iná, to je všade teraz. A kde nie je Chademo, je Typ2. Takže nový Leaf má ako nabíjať a dlhé roky aj bude mať.

    Komentár

    Pracuje...
    X