Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabijanie z domácej zasuvky

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Nabijanie z domácej zasuvky

    Dnes som sa hral s termo kamerou a testoval som tepelne efekty nabíjania na káble.
    Tu je varovný príklad pre všetkých čo používajú predlzovačky pre nabijanie z domácej zásuvky.
    Zapol som na bežnú zásuvku Teslu s mobile konektorom a použil 13A pre nabijanie. Použil som predlzovacku 25 m na bubne s prierezom vodičov 2.5 mm.

    Tu je tepelná fotka po 20 minútach:

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_1677.JPG Videní:	1 Veľkosť:302,8 KB ID:	14714 tých 53 stupňov je na povrchu.

    Tak som trochu káble uvolnil a zmeral to v strede:

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_1678.JPG Videní:	3 Veľkosť:345,9 KB ID:	14717

    A to som nemeral úplne v strede. Musim priznať že má prekvapilo ako rýchlo sa to prehrialo.
    Volne polozený kus toho istého kábla mal teplotu iba 23 stupňov.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_1676.JPG
Videní:	2
Veľkosť:292,1 KB
ID:	14719

    Zaver je jasný a skúseným elektromobilistom dobre známy.
    Ked použiješ na nabíjanie predlzovačku tak MUSÍ byt úplne rozmotaná a nesmie byt zákrytá inak môžeš vyhorieť.
    Je dôležité si to pamätať zvlášť preto, že keďže je to relatívne maly prúd, auto na tom kabli bude dlho (a možno cez noc).
    Skúšať, za aký čas ten kotúč začne dymiť, nebodaj horieť, som nemal odvahu .
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 03-05-2017, 11:36.

  • #2
    V obchode kupena predlzovacka s preierezom vodica 2,5mm je dnes uz rarita, Dnes je uz problem zohnat v obchode aj 1,5mm2 predlzovacky, uplne bezne su predlzovacky s 1mm2 vodicmi a deklarovanym prudom 10A. Cim dalej tym viac sa setri na medi a vyrobcovia umoznuju vacsie prudy ako boli dovolene v minulosti. Ja nikdy neprevadzkujem ziaden kabel prudom vecsim ako 6A na milimeter stvorcovy.
    Predlzovacky si vyrabam zasadne sam a vonku aj v garazi pouzivam cierne gumenne vodice, ktore maju vecsiu zatazitelnost (znesu vecsiu teplotu). Len v byte kde je jasne, ze nikdy nebude vecsia zataz ako par Amperov pouzivam biele plastove kable s 1,5mm2 zilami.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Správne. Jednoznačne treba kupovať gumenné vodiče pre "priemyselne=väčšinou stavebné" účely čiernej farby a nikdy biele pre domácnosť.
      A odporúčam sa poradiť s elektrikárom ak je niekto na pochybách.
      Zopár nás tu na fóre je a poskytujeme rady zadarmo :-).

  • #3
    Ja som si pre Teslu nechal spravit 3f16a predlzovacku priamo v predajni elektro materialov. Povedal som im ze chcem 11kW nabijanie viac ako 6h a vsetko mi profesionalne nakrimplovali na koncovky a pripravili. Pouzil som ten kabel len asi 2x ale mam istotu, ze je dostatocny.

    Komentár


    • #4
      Zhodou okolností som včera kupoval gumovú predlzovacku. V Hornbachu majú gumové vodiče so zastrckou a voľným koncom, 3 alebo 5 metrov s volnym koncom.
      A mali verziu 10A s 1.5 mm2 a 16A s 2.5 mm2.
      Domacu predlzovacku s obidvoma zastrckou aj zásuvkou (biela farba) pre 16A (2.5 mm2) už dnes takmer nekúpiš, to máš pravdu.
      Mimochodom ten bubon mám 15 rokov.
      Keby to tieklo cez 1.5 mm2 tak by to asi za tých 20 minút zhorelo.
      Mimochodom šetriť na priereze vodičov pri kupovaní výbavy na nabijanie sa neoplatí aj z finančných dôvodov. Čím tenší vodič, tým väčší má odpor a väčšie zohrievanie. A to zohrievanie je energia, ktorú platíš ale nedostaneš ju do batérie.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 03-05-2017, 12:35.

      Komentár


      • #5
        Je opravdu nejlépe kupovat v prodejně elektro a říci, k čemu ten kabel chci. Jinak je to riziko, zahřívání je velké a k požáru jen krok. A nejen kabelu, ale i zásuvky, do níž je zastrčený. Po vytažení vidlice ze zásuvky je možné si o kovové části hezky spálit ruku. Rozmotat je kabel nutno poctivě a nenechat žádné smyčky. I pouhou rukou se dá zjistit, jak se taková smyčka rychle zahřívá. Osobně vozím na delší cesty v Peugeotu Ion 20 m oranžový kabel stavěný na 16A s oběma koncovkami v provedení do vlhka. Příroda se neptá, nejen déšť či sníh, ale i ranní rosa je prevít.
        Radovan

        Komentár


        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          okolo 1980 v knihe o karavaningu bola výstraha - v ZIME vešať kábel na plot, tyčky, ... pretože sa TEPLOM prepadne hlboko do SNEHU.

      • #6
        Ako je to so 4-kolíkovou zásuvkou? Starší typ, je na nej napísané 500V, 16A. Je to už nevhodné? Dá sa ešte používať? Či prípadne aké sú riziká? Prepokladám, že niektorí to používajú cez redukciu.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Samozrejme, ze to pouzivame, ak je 4-vodicova instalacia urobena dobre, podla predpisov platnych v case, ked sa realizovala, nie je ziadne riziko. Jednotlive prevodniky aj to ktore su uplne legalne a ktore nie uplne :-))) tu boli obsirne preberane, Len pri 16A treba dat pozor, aby ste nepytali z nej viac ako 16A, v pripade, ze mate nabijaci kabel 32amperovy - ale tento problem je rovnaky aj u petkoliku.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Riziko nie je ziadne, akurat ak mas mobilnu nabijacku, ktora ocakava ochrannu zem odelenu od nuloveho vodica tak ti nebude fungovat a bude hlasit chybu. Podla dnesnych noriem nie je 4 kolikova zasuvka uplne "koser" ale ak bol rozvod urobeny zhruba pred rokom 2000 tak je stale legalna. Samozrejme vsetky prenosne AC nabijacky dnes pouzivaju 5 kolik a tak si musis (nechat) spravit sam taku redukciu, lebo v obchode ju nekupis (zaujimave je, ze redukciu 5 kolik na 4 kolik ano).

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Inštalácia nie je žiadna, len mi ju ponúka známy, či náhodou nechcem tú zásuvku. Ako dobre chápem, musel by som mať na to spravenú 3-fázovú inštaláciu.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Presne tak, je to najskor zasuvka pre 3 fazovu instalaciu. Ale nova 5 kolikova zasuvka stoji okolo 5 eur.

        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          Mozno preto nie je redukcia z 4 na 5 v obchodoch lebo pri jej stavbe musis vodivo spojit zem a nulak na tom 5-pine a to ako si napisal "koser" ("halal") nie je.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko, ziaden mobilny konektor nemoze ocakavat, ze na strane zasuvky nebude ochranny vodic spojeny s nulovym vodicom. Zem je vzdy na strane zdroja elektriny spojena s nulakom v hlavnom rozvadzaci objektu. V hlavnom rozvadzaci je spojeny zemnic rozvadzaca, ochranny vodic privodu z rozvodu z ulice a v tom bode spojenia vznika nulovy vodic daneho objektu. Do objektu zvonku z trafostanive prichadzaju len 3 fazy a ochranny vodic.
          Naposledy upravené jux; 25-07-2017, 17:44.

      • #7
        Ahojte, viete niekto odporučiť elektrikara v Bratislave, ktorý by mi potiahol (zriadil) zástrčku na parkovacom mieste (resp. v pivnici) podla toho co je podla normy mozne? Zrejme by to malo ist z bytu k elektromeru a potom v chranicke (zabudovanej) do pivnice. podrobnosti už zistím u správcu, kedže poniektorí susedia zasuvku v pivniciach (nachadzajuce sa pred parkovacimi miestami) už majú. Ideál by bol 16A ale aj 10A pomôže. Ďakujem za referenciu (odporúčanie je vždy najlepšia cesta). R

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          poslem ti v SS, je to elektrikar+revizor

      • #8
        Ja by som takého potreboval v Žiline, čo som s nejakými rozprával, moc tomu asi nerozumejú

        Komentár


        • #9
          A čo k tomu treba rozumieť ? Norma je 1,5 kábel na 10A alebo 2,5 kábel na 16A. Najlepšie CYKY a schovať do lišty a k tomu kúpiť vonkajšiu zásuvku s IP64. Ale to by Vám povedal aj lepší predavač v elektroinštalatérskej predajni.

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Nie je to také jednoduché, tu na mieste by to musel vidieť, uvažovali sme 3 fázy, podružný odber z iného rozvodu veľkej firmy, vlastný elektromer, (prúdový chránič?),o ktorom nikto nevie ako je to vlastne zapojené, zmena majiteľa Ale to tu nemá zmysel rozoberať.

        • #10
          Kedze Mozeg to zrejme potrebuje do bytoveho domu, tam mu sikovny elektrikar nestaci, kedze bude pravdepodobne tahat kable cez spolocne priestory. Bude ztejme potrebovat projekt, ktory si da schvalit spravcom budovy (spolocenstvom vlastnikov), realizaciu a nakoniec reviziu.

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Presne tak, nie je všetko tak jednoduché ako sa zdá

        • #11
          Ja som postupoval takto:
          - spravcovi som oznamil zamer a poziadal o kluce k spolocnym priestorom
          - spravca suhlasil s tym, ze bude chciet dokumentaciu a reviznu spravu
          - elekrikarov bolia krize takze som si kabel z 2. poschodia do garaze (-1. posch.) potiahol sam ale nechal elektricky nezapojene
          - nasiel som lokalneho elekrikara ktory elektricky zapojil natiahnuty kabel na strane bytu do rozvodnej skrinky a na strane garaze do wallboxu a CEE 5 kolikevej zastrcky.
          - elektrikar zavolal revizneho technika a spolu spisali reviznu spravu
          - dokumentaciu som napisal sam (sablona z diplomovej prace), pouzil som schemy poschodia a garaze kde som vyznacil kadial vedie kabel a slovne popisal cely projekt plus pridal nejake fotky.
          - spravcovi som poslal reviznu spravu a dokumentaciu.
          - kedze som v garazi musel dat vrtat dieru cez 60cm stenu, spravca mal pripomienku, ze ta diera musi byt vyplnena protipoziarnym tmelom, inak nemal pripomienky

          Komentár


          • #12
            Je by som skusil dohodnut sa so spolocenstvom vlastnikov a pripojil sa do rozvodnej skrine v garazi, samozrejme ak sa da kapacitne a fyzicky. Nie je problem pridat tam do rozvadzaca elektromer (alebo do skrinky na stene pri parkovacom mieste) a platit spotrebovanu elektrinu.

            Komentár


            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Takto to mam v praci na parkovisku. Je tam mala rozvodna skrina kde je v DIN liste 3fazovy podruzny elektromer (digitalny) + istic. Ak sa to da, je to rozhodne lepsie riesenie ako tahat kabel cez 3 poschodia.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Alebo v pripade, ze eletromery su centralne dole/v garazi, urobit napojenie na nabijanie zo svojho privodu pri svojom elektromeri - spravidla je to blizsie, ako z bytu. Tiez ubytok na vodicoch bude mensi ako ked pojde elektrina najprv na prislusne poschodie do bytu a potom naspet do garaze. Prave zvazujem jedno zaujimave riesenie: Urobit odbocku rovno na privodnom kabli do bytu, lebo kabel je trasovany v kablovom roste blizko parkovacieho statia..

          • #13
            Ahojte,
            ja zatial EV nevlastnim, ale som velky fanusik EV a verim, ze sa casom k tomu dostanem.

            Otazka: Nabijate doma niekto cez klasicku zasuvku 220V10A pripadne 16A cez mobile charger? Alebo mate vacsina z vas doma nejaku inu upravu so zvlast wallboxom s vyssimi amperami?
            Ak to chapem spravne tak vacsinou sme na Slovensku obmedzeni na max 1F16A alebo 3F16A, pri vacsine bytovych a domovych stavieb.

            Pytam sa, lebo robim na takom open source projekte, ktory ma za ciel urobit z akejkolvek zasuvky zdielatelnu a meratelnu zasuvku pre potreby EV nabijania (nazval som to Nabito).

            Ciel nasadenia by bol hotely, private parkovanie obytnych a work komplexov a sidliska ako low cost riesenie pre pomale nabijanie. Cena 60e (to je cca cena za komponenty toho boxu). Je to iba zasuvka, nie nabijacia stanica, cize EV by bolo pripojene cez mobilnu nabijacku (to ma kazde EV auto v kufri, nie?).
            Zatial to na klasicku zasuvku, neskorsie verzie chcem spravit na CEE zasuvky.

            Ocenim akykolvek feedback, ze ci je to uplne total hovadina alebo to aspon trochu dava zmysel.
            Pripadne ak by chcel niekto pokecat alebo vyskusat to, ocenim, som dostupny v PB a Ziline.
             

            Komentár


            • Juro
              Juro komentoval
              Upraviť komentár
              Paráda. Konečne niekto.

            • Ludicrous
              Ludicrous komentoval
              Upraviť komentár
              jednoduché ovládanie (vyp/zap) a meranie nabíjania cez túto SMART zásuvku - má časovač, denný/týždenný program, astro program atd.
              http://cz.tp-link.com/products/detai...258_HS110.html
              Používam to na ovládanie klímy/kúrenia vo firme, cena cca 30 € bez DPH.

            • sysdist
              sysdist komentoval
              Upraviť komentár
              jasne, roznych Smart zasuviek je cela kopa, s roznymi funkcionalitami, ale asi ziadnu by som nepouzil na nabijanie EV, pretoze maju pravdepodobne v sebe iba male rele a nie normalny stykac pre vyssie prudy a dlhodobe zatazenie. Samozrejme, ze som nevymyslel nejaku uzasne novu vec, len som poskladal to, co uz funguje. Myslim, ze cinania by moju verziu vedeli vyrobit za cca 40-50€ ak by to bola velkovyroba.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Odpoviem ti na tvoju otázku ohľadne toho co mame doma. To záleží od toho, či rozprávaš s niekým kto býva v dome alebo v byte. Väčšina rodinných domov na Slovensku má trojfázovú prípojku (lebo šak miešačka na maltu je trojfázová, to je presne ten dôvod prečo naprojektoval architekt taký prívod aj do môjho domu z roku 1999, aj keď som ju na tento účel použil presne 1x). V tomto kontexte je veľmi nešťastný trend projektovania 1 fázových prívodov do novo rastúcich domčekov v okolí veľkých miest, lebo za 10 rokov im to bude chýbať. Inak už existuje európska smernica,,ktorá ešte čaká na implementáciu do Sk noriem, ktorá požaduje aby každý novo postavený dom mal možnosť inštalácie trojfázovej nabíjačky pre EV.
              Čo som urobil ja po kúpe Ev - prívod k 3x230/400V zásuvku istenú len 20A ističom kvôli (pôvodne) prierezu vodičov 2.5 mm2 som nahradil novým káblom 5x6 mm2 priamo z domového rozvádzača a teda mam moznost nabijat prudom 32 A, teda max vykon 22 kW.
              Ten hlavný dôvod bol "mať možnosť nabíjať na plné pecky" aj keď to využívam len veľmi zriedka nakoľko cez noc sa auto nabije aj prúdom okolo 10A.
              Ale ak ma auto internú 3 fázovú nabíjačku (dnes iba Tesly a Renault Zoe) tak by som v každom prípade takúto možnosť odporučil.
              Všetky ostatné EV ponúkané dnes si (bohužiaľ) vystačia len s jednofázovým nabíjaním, ale práve preto je dôležité mať vodiče s tým správnym prierezom ( min 2.5 mm2 pre 16A a min 6 mm2 pre 32 A).
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 08-10-2017, 09:19.

            • sysdist
              sysdist komentoval
              Upraviť komentár
              diky za objasnenie, nie som elektrikar ale ITckar. Aj som si myslel, ze to je takto dajako, dakujem za zhrnutie. Este jedna vec, ktora mi pripada trochu "na hlavu". Ako pises vacsina EV teraz v predaji idu na jednu fazu. Mylim sa, ked si myslim, ze vacsina domov a bytovych jednotiek je istenych na 25A? (nas dom je tiez 25A) Cize kupis nove EV a mozes doma nabijat max 1fazu na max 25A (alebo menej aby si nevyhodil hlavny istic)
              Pricom 3fazy na 16A (11kW) mi pride daleko efektivnejsie z pohladu rozvodov. Ale 3fazove nabijacky v autach su asi drahsie.

            • Marcel Pavlík
              Marcel Pavlík komentoval
              Upraviť komentár
              zsl distribúcia ponúka nové pripojenia s istením (predpísané): 6. 10. 13. 16. 20. 25. 32. 40. 50. 63. 80A. a za pripojenie vyinkasuje 2.33 (1f), resp 6.99 (3f) krát ampérová hodnota ističa.
              následne (po zhotovení prípojky) sa dá požiadať o zmenu ampérovej hodnoty ističa.

          • #14
            Podla mna je to fajn, no takto je to len zasuvka zapinana/vypinana cez internet alebo cipom.
            Ak si to ma zasluzit svoj nazov "nabito" malo by to obsahovat aj nabijaciu eletroniku a ovladanie, aby sa dal cez internet menit nabijaci prud a dobre by bolo, keby to obsahovalo aj casovac. Na mnohych elekromobiloch funkcia nastavenia prudu a nasavenia casu nabijania chyba. Nastavenie prudu cez internet nema (zatial) ani tesla.

            Komentár


            • sysdist
              sysdist komentoval
              Upraviť komentár
              Ano, nabijaciu elektroniku to neobsahuje, pretoze potom by to nestalo 60e ale 300e+. Len samotny Mennekes Type 2 socket stoji okolo 80-100e (coz zatial nechapem preco). Samozrejme, ze casom by som chcel z toho urobit plnohodnotnu nabijaciu stanicu na type 2 pre pomale nabijanie, ale na tom este kopa roboty.
              Casovac tato verzia bude mat, to nie je problem, len to musim nakodit v tej webovej casti.
              Test case: Ides na dovolenku niekde v SR do maleho penzionu/hotela a ako riesenie pre EV tam mas toto (zapnes vypnes hotelovou cip kartou) a nabijes auto cez noc, stacilo by ti to?

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Toto je presne tá funkcionalita, ktorá mi chýba aby som mohol diaľkovo ovládať stanicu či už len zásuvku jedno/troj fázovú alebo aj evse s Typ 2 konektorom. Vlado z Green Energy má Kebu s net interfejsom a presne toto mu chýba.
              Ja mam záujem. S tým, že to nainštalujem v garáži na stenu a budem tým ovládať trojfázový stykač, ktorý mi pustí prúd do vlastnej stanice.
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-10-2017, 17:29.

            • Peterka
              Peterka komentoval
              Upraviť komentár
              Jirko, na to co potrebujes mozes pouzit to, co dal vyssie Ludicrous link:
              https://www.alza.sk/tp-link-hs110-d4163572.htm
              Vystupom zasuvky mozes ovladat trojfazovy stykac, predpokladam ze v garazi mas wifi a podla popisu aj toho, co pisal Ludicrous by mala byt ovladatelna aj z internetu mimo vlastnej domacej siete...

            • Ludicrous
              Ludicrous komentoval
              Upraviť komentár
              Peterka ano da sa tam dokonca nastavit, ci to ma byt ovladatelne aj z vonku alebo len z lokalnej siete a nie je potrebna pevna verejna IP adresa. Ma to dokonca aj statistiky a na dialku vidiet kolko to prave zerie. Nastavenia su velmi flexibilne. Tlacidlom sa to da ovladat manualne. V Alze je vyhoda ze si to moze clovek vyskusat a bez nasledkov vratit. Nikdy s nicim nemali problem. Potom to davaju zlavnene ked je to uz rozbalene ale nic tomu nieje. Dokonca aj ked sa to na firmu bez DPHcky. Mam to overene. Uz len pripomeniem, ze stykac musi mat 230V ovladaciu cievku.
              Naposledy upravené Ludicrous; 07-10-2017, 18:00.

            • sysdist
              sysdist komentoval
              Upraviť komentár
              Jiri GrandPa ak potrebujes len na domace pouzitie vypinat/zapinat 3F stykac, tak ti naozaj staci ten TP-Link. S tym ale, ze potom neuvidis spotrebu na TP-link aplikacii, pretoze ta nebude monitorovat hlavnu vetvu prudu.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Praveze nestaci. Nejde mi len o to spinat stykac. Mne sa velmi paci tvoj napad s meranim spotreby a dialkovou spravou.

            • Ludicrous
              Ludicrous komentoval
              Upraviť komentár
              Jiri GrandPa Dialkova sprava + meranie sa da urobit este pomocou EZS Jablotron 100 (navyse samozrejme zabezpecenie a ovladanie celeho objektu cez appku):
              - JA-101KR Ústredňa JA-101K + 1 x rádiový modul JA-11xR
              - JA-150EM-DIN Bezdrôtový modul impulzného výstupu elektromera
              - JA-110N-DIN Zbernicový silový modul výstupov PG na DIN lištu
              - JA-123E Zbernicová vonkajšia klávesnica s čítačkou RFID
              - trojfazovy digitalny merac spotreby s impulznym vystupom
              http://www.elkoep.sk/o-nas/aktuality...omery-skladom/
              - Bezpecnostna SIM (cca 3 €/mesiac)

              pripadne dalsie komponenty pre zabezpecenie objektu (klavesnice, snimace, sireny atd, drotove/bezdrotove)
              Cize ovladanie na dialku mobilom, RFID cipmi/kartami, prezvonenim, SMSkami, nastavenie na nejaky cas, alarmy po prekroceni nejakej spotreby - cize taka mala sikovna nabijacia stanica. Ak treba, mozem nacenit komplet riesenie (komponenty), uvazoval som nad niecim podobnym uz davnejsie ako by sa 100ka dala na toto vyuzit.
              Naposledy upravené Ludicrous; 09-10-2017, 08:59.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Vyskladat to z priemyselnych komponentov je podla mna drahe a rozmerovo narocne riesenie.
              Chcelo by to jednoucelove programovatelne zariadenie t.j. interligentny wallbox, co ma tieto vlastnosti:
              - obsahoval by vsetko co dobry wallbox (resp mobilny konektor) - t.j. kvalitne rele na 3 fazy a prudovy chranic, tak ako ma napr. na tomto webe ponukany mobilny konektor prudovy chranic integrovany)
              - vypnutie/zapnutie a nastavenie nabijacieho prudu lokalne aj cez internet
              - sledovanie odberu objektu a podla spotreby objektu automaticky menit nastavenie prudu pre nabijanie elektromobilu tak, aby nedoslo k pretazeniu hlavneho istica objektu
              - nastavenie casu nabijania t.j. odkedy dokedy ma nabijat
              - moznost ovladania signalom pre nocny prud a tiez lokalne aj na dialku pripade potreby ovladanie signalom nocneho prudu ignorovat
              - nastavenie urovne nabitia baterie elektromobilu
              - kedze nabijanie by takto bolo ovplyvnene viacerymi okolnostami, wallbox by mal sledovat nastavenu uroven nabitia baterie elektromobilu a
              podla okolnosti menit nabijaci prud tak, aby v case, ked je pozadovane, by bola bateria elektromobilu nabita na pozadovanu hodnotu.
              - vsetko (priebeh prudu a napetia pre vsetky fazy a odberu) logovat a generovat grafy a statistiky podla poziadavky pouzivatela.
              - pre majitelov fotovoltaiky aj komunikaciu s FVE (ako to ma spolupracovat najlepsie vedia majitelia FVE)

              V buducnosti, pri plosnom nasadeni elektromobilov zrejme bude potrebne, aby inteligentne wallboxy boli ovladane centralne podla poziadaviek distribucie elektriny a v pripade pouzitia baterii elektromobilov ako ulozisk elektriny by centralne riadeny presun elektriny fungoval obojsmerme.
              Naposledy upravené jux; 09-10-2017, 09:22.

            • sysdist
              sysdist komentoval
              Upraviť komentár
              jux pisem si poznamky, vidim, ze mam co robit Nie, vazne, k takemuto rieseniu by som sa chcel casom prepracovat, zatial mam level 1, to co popisujes je tak level 12.. Ale vdaka za zoznam poziadaviek.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Akonahle tam pridas funkcionalitu #3 podla juxovho zoznamu, uz to musis ponukat aj s instalaciou a vzdy to bude individualizovana instalacia. Naviac to prepoklada, ze auto bude komunikovat s nabijackou na inej ako EVSE urovni (nastavovanie nabijacieho prudu v aute, sledovanie urovne nabitia baterie). Toto zatial nevedia ani tie najdrahsie komercne stanice.
              Pre sysdist a jeho open source projekt by som dal prioritu do nasledovneho poradia:
              - obsahoval by vsetko co dobry wallbox (resp mobilny konektor) - t.j. kvalitne rele na 3 fazy a prudovy chranic
              - vypnutie/zapnutie a nastavenie nabijacieho prudu lokalne aj cez internet
              - nastavenie casu nabijania t.j. odkedy dokedy ma nabijat
              - vsetko (priebeh prudu a napetia pre vsetky fazy a odberu) logovat a generovat grafy a statistiky podla poziadavky pouzivatela (myslim ze by stacil vykon z vstavaneho elektromera - priebehy prudu a napatia sa mi zdaju overkill).
              - moznost ovladania signalom pre nocny prud a tiez lokalne aj na dialku, v pripade potreby ovladanie signalom nocneho prudu ignorovat
              - sledovanie odberu objektu a podla spotreby objektu automaticky menit nastavenie prudu pre nabijanie elektromobilu tak, aby nedoslo k pretazeniu hlavneho istica objektu
              - nastavenie urovne nabitia baterie elektromobilu
              - kedze nabijanie by takto bolo ovplyvnene viacerymi okolnostami, wallbox by mal sledovat nastavenu uroven nabitia baterie elektromobilu a
              podla okolnosti menit nabijaci prud tak, aby v case, ked je pozadovane, by bola bateria elektromobilu nabita na pozadovanu hodnotu.
              - pre majitelov fotovoltaiky aj komunikaciu s FVE (ako to ma spolupracovat najlepsie vedia majitelia FVE) - toto je tema na samostatny produkt (prave na takom niecom robim).

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Treba to chapat ako moj maximalisticky wish list :-)))
              Funkcionalitu sledovania odberu na hlavnom istici a prisposbovanie nabijacieho prudu maju Kubisovci urobenu...
              Naposledy upravené jux; 09-10-2017, 14:48.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Suhlasim, bolo by to krasne ... :-). Ale myslim ze nic take nikdy nevznikne lebo to nikto nezaplati.
              Inak mam otazku - pozri predposledny bod v mojom (tvojom re-sorted) liste vyssie. To mi pripomina funkcionalitu co ma Tesla so synchronizaciou s kalendarom - cize auto (Tesla) vie kam pojdes a kedy. Pouzivas to? Nikdy som to ani len neskusil.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ani ja som to neskusal, ale myslim, ze sa to tyka predkurenia/predchladenia, nie nabijania.

            • sysdist
              sysdist komentoval
              Upraviť komentár
              No pekny wishlist ste mi tu zkompilovali :-) Jedna technicka: Ako velmi je dolezite merat aj napatie? Momentalne totiz meriam iba prud, pretoze to bolo technicky najjednoduchsie a nenasiel som vhodny modul, ktory by vedel oboje aj V aj A. Chapem, ze pod zatazenim napatie klesa a P=IxV, cize ked aproximujem 230V tak to mam nepresne, ale ako velmi to zavazi, ked vacsinou nabijame pod vyssimi prudmi (10A a viac)? Budem robit trojfazovu verziu Nabito a asi urobim len na prud, cize zmeriam prud 3x CT sensormi a natvrdo volty budu vsade 230V... Nazory?

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ved som povedal, ze je maximalisticky... Meranie napetia povazujem za bezpecnostnu zalezitost. Ked zvysenim prudu podstatne poklesne napetie - pripojenie je mekke a moze byt nebezpecne. Tesla zvyseny pokles pri zatazi vyhodnocuje ako problem a radsej znizi nabijaci prud, Dobry walbox by to mohol robit tiez.
              Naposledy upravené jux; 10-10-2017, 21:39.

            • sysdist
              sysdist komentoval
              Upraviť komentár
              Pozeram, ze ani openEVSE nabijacka žiadny monitoring V nema a tie funguju v US bezne:
              https://openev.freshdesk.com/support...ics/6000050703
              U nas a v EU bude mozno tvrdsia legislativa (standard IEC 62196) ale ja zatial aj tak "nabijacku" nestavam, tak tam nechám iba monitoring prudu. For now.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              K tomu merania napatia: Jux ma pravdu v tom, ze porovnanie napatia "naprazdno" (bez nabijania) a pod prudom dava nabijacke moznost do urcitej miery odhadnut ako kvalitna je kabelaz od zdroja k nabijacke a ze pri vyznamnom poklese napatia (ktore indikuje prilis tenke vodice, ktore by sa mohli prehriat) znizuje autu nabijaci prud. To je velmi pekna funkcia Tesla Mobile Connectoru. Ale to ma podla ma vyznam len u prenosnych nabijaciek. Ked sa jedna o pevnu instalaciu je toto podla mna zbytocne a predrazuje to produkt. Ja by som ostal len u toho prudu.
              Ale kvoli lepsej presnosti merania vykonu by som navrhhoval aby si tam mal moznost zadat hodnotu napatia zmeranu voltmetrom - napriklad u mna doma je permanentne cez 240V.
              Norma pripusta 230 V +/- 10% a veru ze napatie v konkretnom bode (naprazdno) je velmi zavisle od viacerych faktorov (vzdialenost od NN trafacky, nastavenie vystupneho napatia z trafacky aopd).

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Jirko, neviem to uplne na 100%, ale myslim, ze to nie je vlastnost teslackeho mobilneho konektoru, ale nabijacky v tesle. Nabijacka v tesle urcite meria napetie (je vysvietene na displeji), no ci ho meria mobilny konektor neviem Vyskusam, ci to znizovanie prudu robi aj s inym MK. na dlhej temkej predlzovacke.
              Ja som to uviedol na ilustraciu, ze ak by to mal mobilny konektor, alebo wallbox bolo by to dobre, lebo nikde som nepocul, ze by nabijacky inych elektromobilov mali taku ochrannu funkciu.

            • sysdist
              sysdist komentoval
              Upraviť komentár
              Keby nahodou niekoho zaujimalo ako tu moju krabicu poskladat (Nabito) alebo co je vo vnutri, tu je build guide na Instructables [v angl.]:
              https://www.instructables.com/id/Nab...or-EV-Charging

          • #15
            sysdist: Vo svete je niekoľko fór a návodov ako si vyrobiť domácu nabíjaciu stanicu, Možno ich poznáš, ak nie, možno ťa budú tieto inšpirovať:
            https://store.openevse.com/
            a starší návod na výrobu domácej nabíjačky jedného kutila: http://blog.lincomatic.com/?p=464

            Komentár


            • sysdist
              sysdist komentoval
              Upraviť komentár
              nazdar,
              OpenESVE poznam dobre, presiel som, ich stranku zhora-zdola, cerpal som z ich build guides.
              Dalsi portal na meranie energie a pod je (tiez som z toho cerpal):
              https://openenergymonitor.org/
          Pracuje...
          X