Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Anketa o EV - Uber riders

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Anketa o EV - Uber riders

    Nevedel som kam to pichnut kedze sa to tyka vnimania EV ludmi tak som to dal sem.

    Konecne som to nejako zbuchal, ospravedlnujem sa ze nie uplne doladene formatovanie ale nechce sa mi s tym stracat tak vela casu. Posledny mesiac som robil sofera pre UBER aby som zistil reakcie ludi na jazdu v EV - Hyundai IONIQ BEV a aby som zaroven ziskal moznost vypytovania sa nahodnych ludi, v pohodli bez statia niekde na namesti

    Ioniq sa ludom vo vseobecnosti paci, otacaju sa za autom a auto ich zaujima. Viac krat ma zastavili aj cudzi ludia na parkoviskach v nakupnych centrach a supermarketoch, pytajuc sa detaily ohladne auta (viaceri ani nevedeli, ze to je EV, len sa im pacil dizajn, a nevedeli co to je za model). Vnimanie dizajnu je subjektivna zalezitost, ale da sa povedat, ze toto Korejci zvladli velmi dobre

    Spat k teme, vnimanie a vedomosti o elektrickych vozidlach su na Slovensku katastrofalne. Neskutocne vysoke percento ludi ani len netusi, ze EV vobec existuju, pre viacerych je to scifi a nejaka buducnost, ktora este len pride (vraj v roku 2020). O to horsie to je, ze vekovo to boli prevazne mladi ludia 20-35 rokov, vela krat technologicky zdatni alebo pracujuci s novymi trendami a technologiami (IT, marketing, reklama,...). Vedomosti starsej populacie musia byt tym padom zalostne. Nabijacie stojany povazuje viacero ludi za nejake technicke zariadenie neurciteho vyznamu (transformator, diagnosticke veci, ulozisko pre udrzbara, poistkova skrina, atd atd) tak ma celkom prestalo prekvapovat parkovanie spalovakov pred nimi. Teslu vela ludi ako priekopnika EV ani nepoznalo, a vela ludi si myslelo, ze je to obycajne spalovacie auto (aj ked vedeli ze drahe a silne), Nissan Leaf ako najpredavanejsie EV na svete to iste.

    Za najvacsiu barieru vo vlastnictve EV maju ludia ocakavane cenu, a co ma najviac prekvapilo, pri dojazde 200km a viac uz dojazd velmi neriesia. Dojazd 80-150km pri starsich EV je uz obmedzujucim a priam az obtazujucim pre vacsinu ludi. Par ludi malo posmesky k dizajnu niektorych modelov (hlavne k mestskym typom ako iON, MiEV, i3) a vykon alebo zrychlenie nezaujimal v zasade nikoho.

    Vo vysledku by si vacsina ludi EV nikdy nekupila, aj keby sa upravila cena a dojazd. Stale su tam prekazky ako nabijanie a jeho dlzka, prestiz EV znaciek, vnimana spolahlivost (nepochybuju ze EV su spolahlivejsie ako ICE, skor je to nedovera v nove modely a techniku, nudna jazda bez zvuku - aj ked ticho na palube bolo vyzdvihovane atd), viaceri sa na moje pocudovanie bali nalepkovania, ze ich okolie oznaci za eko-fanatikov.

    O dotaciach nevedel takmer nikto, tu stat kriticky odflakol svoju pracu, co nas asi neprekvapi

    Aj by som sem hodil .pdf s grafmi a cislami, ale nedovoli mi to pridat subor velkosti 111kB, vraj max limit je 20kB. Nejake navrhy kam to mozem volne zavesit?

  • #2
    link na dokument:

    Komentár


    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Dakujem za lajky, ale patria Ioniqovi, ja som to sem iba nalinkoval..

  • #3
    Dakujem za zdielanie Peterka, musim si nastudovat Google Drive, este som to nepouzil V kazdom pripade, je to prva cast... este mam zopar otazok, len sa musim k tomu dostat, a teraz som trosku vytazeny. Zaujimavostou je tiez to, ze vela ludi ani netusi, ze existuju rychlonabijacky a co tie rychlonabijacky robia Vacsina ludi mala zafixovane, ze ked vyjazdite baterku, tak pol dna kvasite pri zasuvke. Dokonca aj ludia co na autosalonoch obsmrdali okolo Leafov, Tesiel, eGolfov a Ioniqov si mysleli, ze rychlonabijacka znamena, ze toho pol dna na kabli stiahnete na 4-5 hodin. Vyse 90% ludi pozerali ako telata ked som im povedal, ze na Quick-chargeri dobiju bezne elektroauto do pol hodiny a ficia dalej.

    Komentár


    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      to čakanie - predajcovia to tak prezentujú - za bežné dávajú 10A, ako rýchloabíjanie 16A, a skutočnú rýchlonabíjačku buď nemajú, alebo ju taja. napríklad kia vie servisovať soulev aj tam, kde ju nikdy, ani na ukážku nemali a nabíjačku v servise MAJÚ.

  • #4
    Chválihodná aktivita a to si dáta zbieral v BA. Myslím, že niekde na východe by tie výsledky boli ešte žalostnejsie.
    Btw vidím, že Uber totálne valcuje. Len tak zo srand​​​y som minule vyskúšal pred Digiparkom a do dvoch minút som mal odvoz. Taxikári musia inak penit.
    ​​​​​​

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      No mozno v KE by to bolo dobre spravit takuto anketu. Tam je elektromobilita na inom leveli. Tam su aj EV autobusy, tak mozno o tom vedia viac. No ruku do ohna zato nedam. Ale z tou infromovanostou a vedomostami je to zalostne. Priznam sa, ze napriklad ja viem, ze Uber je ale presne som si este nedohladal informacie, co to presne je a ako funguje a preco taxikari proti nemu broja. Jedna vec, ktora ma este napada a suvisy z lepsou infromovanostou je lepsia propagacia a to trebarz pre mladych je jednoznacne FB ci YT, alebo ina socialna siet. My sice nemame Bjorna Nylanda ale mame napriklad Goga a taky a jemu podobny by mohli pomoct z povedomym o elektromobilte. Pokial budu ale auta sa dat len kupovat a nebudu sa dat prenajat kratkodobo pre sukromne osoby a rychlonabijacky len pre registrovanych majitelov, tak sa nikam nepohneme. Aj keby mi hocikto z fora pozical elektromobil a chcel by som nabijat na svoju registrovanu kartu, tak nemam sancu, lebo udaje, ktore chcu odomna niektore spolocnosti su nehorazne. Trebarz WIN ci znacka na aute mi uz pride, ze chcu nieco co niesom ochotny poskytnut. Ja viem, ze tie udaje su na aute viditelne, ale neviem preco by som ich mal davat nejakej spolocnosti, kde chcem nabijat a vela ludi bude podobne neochotne poskytnut taketo udaje. A zas sme pri prilisnej byrokracii, ktoru vsetci tam "milujeme".
      Naposledy upravené ICE666SVK; 13-06-2017, 22:38.

  • #5
    Dobrá práca s prieskumom aj osvetou. Raz som robil na vysokej prednášku v rámci študentskej vedeckej konferencie o Tesle. Rovnako ma prekvapili dosť zvláštne otázky.
    Nečudujem sa, keď v TV beží množstvo reklám na rovnaké modely áut len s novým dizajnom a minimum ohľadom elektromobilov a ich výhodách.

    Komentár


    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      už neviem ktorý český distribútor má TV reklamu, kde sa mihne BEV, medzi inými "spotrebičmi".

  • #6
    Inac ja som viackrat stretol pri Freshmarkete alebo v Centrali chudaka, co mal bud nove auto alebo pozicane auto, ci uz EV alebo PHEV, mal ho prvy den a nevedel co robit s nabijackou. Zapichol kabel a nevedel ci nabija ci nie. Ma prosili o pomoc, tak som im vzdy musel vysvetlovat, ze si musia poziadat o nabijaciu kartu u kazdeho prevadzkovatela stojanu. Vzdy som sa nabil, a pri odchode som pipol svoju kartu nech sa nabiju aj oni, ale toto fakt nechapem, preco sme ako v obchode, a potrebujeme "vernostnu karticku" pre kazdeho.

    PRECO sa neurobi nejaky oficialny narodny (idealne celo Europsky) projekt a vsetci by pouzivali jednu kartu? Teraz mam na mysli skutocny projekt, nie srandy typu NewMotion, ktore sa sice snazia, ale nemaju celkove pokrytie.
    PRECO vobec potrebujeme karticku a nemozeme si tam pipnut platobnu kartu? Aj tak sa da identifikovat, a ked je nabijanie gratis, strhlo by to povedzme 1 cent, neskor normalnu sumu. Keby som necital forum, tak ani neviem, ze ZSE ma nejaku karticku, na strankach o tom nie je nic.

    Ja toto fakt nechapem, uplne vsetci sa snazia veci komplikovat, informovanost nulova. V Slovinsku su nahijacky (aj) na cerpackach, a viete si tam na pumpe kupit normalnu kreditovu dobijaciu kartu, ziadna registracia ani nic. Proste pridete, a za 2 minutu nabijate (kreditka bu bola lepsia) ale stale je to aspon krocik blizsie k uzivatelskemu komfortu.

    Komentár


    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      100% súhlas. Nabíjanie musí byť rovnako jednoduché (alebo ešte jednoduchšie) ako tankovanie. Identifikácia vozidla by mohla prebehnúť priamo cez nabíjací konektor, a platba by potom mohla zbehnúť automaticky.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Veď o tomto presne tu píšem a vravím už asi 5 rokov , takže tlačme na nich všetci ako sa len dá, možno sa to aspoň trochu zmení. Všelijaké karty odmietam.

    • terry
      terry komentoval
      Upraviť komentár
      PRECO? preto lebo Merkelova dobre vie, ze 7% Nemeckych domacnosti je zavisle na fabrike vo Wolfsburgu. To ako VW pristupuje k emobilite vieme dobre vsetci. Pri 80 mil. krajine je to nezanedbatelne mnozstvo potencialnych volicov. Takze hlavne preto vie EU zregulovat vykon vysavacov a tvar bananov, ale o EV radsej mlci, lebo sa to Nemcom nehodi.
      Co sa nehodi Nemcom nemoze sa predsa hodit EU a takto to funguje vo vsetkom.
      Slovensko ako mala krajina by mohla mat z emobility taku komparativnu vyhodu do buducnosti, ze az az len by vsetci politici nemohli byt z Bruselu predpokakani a vzdy v predklone.
      Ono na "zapade" si stale 90% ludi mysli, ze tu zijeme na stromoch a zerieme travu a vsetky tie ich auta sa tu budu este desiatky rokov vozit ako luxusne jazdenky, vtedy by boli Nemci spokojni. Po 10 rokoch spoluprace som donutil Rakuskeho obchodneho partnera na vylet do "dalekej" Bratislavy a jeho manzelka bola sokovana, ze ake pekne a taky kusok od nas. Su z Viedne.
Pracuje...
X