Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Podpora elektromobility na Slovensku

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #61
    Neviem ci to dat k nabijackam v Bratislave alebo podpore elektromobility na Slovensku: V Bratislave do troch rokov vybudujú desiatky nabíjačiek na elektrické autá

    Čítajte viac: https://bratislava.sme.sk/c/20665570...#ixzz4uelg8wKS

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Dnes som o to pocul v radiu Slovensko 1. Dufam, ze ked to za EU peniaze postavia tak to potom odovzdaju do starostlivosti firme GreenWay, aby to zase zabila cenami.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      50 bude AC a len 5 DC. Asi tak....s tou mojou 3,7 kW palubnou nabíjackou sa mi neoplatí ani vyťahovat kabel.

  • #62
    Neviem, ci je to tento projekt, ale podoba sa.. :


    Slovenská spoločnosť Greenway dostala grant na vybudovanie 153 nabíjacích staníc. 23 z nich vyrastie na Slovensku, pričom sa môžeme tešiť aj na 350 kW

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To nebude ta Bratislava. Inak ked to bude prevadzkovat GreenWay tak dovidenia... Ak nedaju rozumne ceny a HLAVNE tarifikaciu za kW (a nie minutu) tak je to proste o nicom.

  • #63
    https://euractiv.sk/rozhovory/inteli...rozbu-sankcii/

    Komentár


    • #64
      Spravil som take mensie statistiky z dat na: https://www.zapsr.sk/podpora-elektri...bxe_green_line

      Celkovy pocet aut s prispevkom: 429
      BEV: 264
      PHEV: 165

      BEV podla modelu

      Nissan Leaf 42
      Volkswagen UP! 39
      Hyundai Ioniq Electric 28
      Renault ZOE 25
      KIA Soul 23
      NISSAN eNV200 22
      smart fortwo kupé electric drive 18
      Nissan eNV200 Van 18
      BMW i3 16
      Mercedes B 250 e 11
      smart forfour electric drive 8
      Volkswagen e-Golf 7
      smart fortwo kabriolet electric drive 6
      Peugeot iOn 1

      PHEV podla modelu:

      Mercedes GLC 350 e 4MATIC 34
      Mitsubishi Outlander PHEV 17
      Hyundai Ioniq 15
      Kia Optima P-HEV 13
      VOLVO XC90 T8 12
      BMW i3 REX 12
      BMW 225xe iPerformance 11
      Volkswagen Passat 8
      MINI Countryman S E All4 7
      TOYOTA PRIUS PLUG IN HYBRID 6
      Audi Q7 Etron 5
      Mercedes GLC 350 e 4MATIC kupé 4
      VOLVO XC60 T8 3
      Volkswagen Golf 3
      BMW 530e iPerformance 3
      MINI Cooper S E All4 2
      Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2
      Mercedes E 350 e sedan 2
      MINI Countryman 1
      NIRO P-HEV 1
      Porsche Cayenne S e-Hybrid 1
      BMW i8 1
      BMW X5 xDrive 1
      BMW 330e iPerformance 1

      Povodne som tomu chcel dat krajsiu formu, ale zistil som, ze sa mi stym nechce babrat .
      Naposledy upravené head; 14-11-2017, 12:21.

      Komentár


      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        Pravdupovediac dufal som vo vacsie cisla. Toto je fakt ubohe .

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        "Podľa štatistiky Ministerstva hospodárstva SR bolo ku koncu roka 2016 na Slovensku 355 elektromobilov, z nich 306 bolo osobných automobilov."
        Kedze dotaciu dostavaju len tie elektromobily, ktore maju na SK importera, dotacia pomohla
        zvysit pocet BEV za jeden tok cca na dvojnasobok. To nepovazujem za zly vysledok.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Dotacia pomohla velmi, ved zdvojnasobila to, co sa pokupovalo za 7 rokov, odkedy prisiel prvy Leaf v 2010. Dufajme, ze ju nechaju dokedy sa minie.

        Podla koncernov jasne vedie Ranault-nissan nasledovany Volkswagenom a treti je Hyundai-kia.

        Len ma prekvapuje ten drahy a neefektivny Volkswagen, co dokaze znacka ...

      • Tomáš
        Tomáš komentoval
        Upraviť komentár
        Prečo je tam KIA Soul 3x ako BEV?

      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        Lebo to tak maju na webe a ja som tie data moc nekonsolidoval, len som pustil script co to stiahol a dal dokopy . Ale idem to opravit priamo v prispevku.

      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        Hotovo. Kia Soul postupila na piate miesto

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Aj NISSAN eNV200 a Nissan eNV200 Van je v podstate to iste, len ina vybava, hned bude druhy... :-)))

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Pozrite si BN video ak vas zaujima kolko krabic od bananov, (to bola mierka) sa zmesti do EV aut. http://teslaclub.sk/forum/main-categ...e%C3%A1/page13

    • #65
      https://euractiv.sk/clanky/energetik...nerealisticky/

      Komentár


      • #66
        https://autozurnal.ta3.com/dotacie-n...a-ani-polovica

        Komentár


        • #67
          Z hodnoverneho zdroja mam info, ze dotaciu nepredlzia- nevycerpane prostriedky sa presunu na budovanie nabijacej infrastruktury- rozdelia sa 3 firmam...

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Chapeme - Istvanovej, tety Anky a milemu Mikulasovi...

          • Marcel Pavlík
            Marcel Pavlík komentoval
            Upraviť komentár
            veď Chovanec tvrdil, že budúce auto si KÚPI (2020) BEV

          • g211
            g211 komentoval
            Upraviť komentár
            Nuž, aj toto je riešenie. Opravte ma v mojich výpočtoch ak sa mýlim: Celkový dotačný balík bol 5,2 milióna EUR. Posledné info predpokladajú, že do konca roka sa vyčerpá cca polovica, t.j. zostane 2,6 milióna EUR. Cena jedného CHAdeMO stojanu (vrátane montáže, dotiahnutia káblov a práce okolo) je cca 26 000 EUR. To znamená 100 nových rýchlonabíjačiek. Alebo 90 rýchlonabíjačiek a 250 wallboxov. A to už je veľmi slušné.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Dobra, tak mame 79 okresnych miest, do kazdej jednu rychlonabijacku a mame pokryte cele uzemie a to uz nehovorim, ze v niektorych miestach SR je viacej nabijaciek na jednom mieste. Medzi okresnymi mestami je v drvivej vecine vzdialenost pod 100km. Takze potom by cestovanie po SR akymkolvek EV nemalo byt problem. A nasledne vzrastie aj kupa EV v SR. Podla mna ferovejsie by bolo keby nedali sibenicny termin, ale termin do vycerpania sumy. Kazdy kto si chce kupit EV a chcel by dotaciu, tak je mu jasne, ze uz to nestihne, takze to ani neobjedna. Preto tam je utlm. A ty co maju objednane sa modlia, aby to stihli do konca roka aj zaregistrovat.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Jeden stojan je na nic, radsej po 4roch stojanoch na 25 miestach ako 100 na 100 miestach.

          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Načo nám budú nabíjačky s cenou 9 € + /100 km jazdy. Alebo si niekto myslí, že tie spoločnosti , ktoré dostanú tie peniaze nám dajú cenu 0,20 €/kWh ako Tesla?...Už tu máme jednu skúsenosť s nemenovanou spoločnosťou...teraz pribudol v Trnave ďalší podnikateľ, čo chce ,, pomáhať " rozvoju elektromobility s cenou 0,46€/min !!!! Len tak ďalej Slovensko...Keď ľudia dostali aspoň tú dotáciu, tak mali akú takú motiváciu. Som zvedavý na tie predaje, ak to fakt zrušia. Ľudia nebudú kupovať o 30%+ predražené BEV a dávať na palivo viac ako fosílne autá...
            Naposledy upravené curgali; 23-11-2017, 21:33.

          • Daliborko
            Daliborko komentoval
            Upraviť komentár
            http://eautoportal.sk/dotacie-elektr...enie-projektu/

            Tak teraz som zmätený, že ktorý zdroj má pravdu :/

          • Marcel Pavlík
            Marcel Pavlík komentoval
            Upraviť komentár
            v tv to večer povedali tak, že POKRAČUJE a malými písmenkami na konci - je to zbožné ŽELANIE

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Jeden stojan jux je lepsi ako ziaden stojan. A na pokrytie celeho uzemia SR, by stacilo 79 rychlonabijaciek. Co znamena 1 rychlonabijacka 3 kombinacie (Combo,Chademo,Typ2). A uz by nehovorili ludia, ze kde to nabijem. Dileri by zrejme skor pristupili k predaju EV ci plugin hybridov a hybridov. A keby dali ku svojim showroomom tiez nabijacky, tak by to bolo zase o cosi lepsie. Stat by mal legislativne upravit ak to nahodou uz nespravil, ze sa ma uctovat nabijanie za kWh a nie minutu. A mnoho dalsich veci sa da spravit, trebarz ako pruh TAXI/BUS aj pre EV, alebo dialnica zadarmo na urcity cas (povedzme 5 rokov) alebo parkovanie zadarmo v mestach. Dotacie su fajn, alebo odpustenie DPH by tiez pomohlo. Ale to by musel tam hore niekto chciet.

            Mozno nie sme daleko od zavedenia emisnej dane pre fosilne auta. EU to mozno casom nariadi. Nasi zakonodarci asi vyrokuju vynimku ci prechodne obdobie, alebo im bude vyhovovat, ze to nariadila EU a aj tak to daju.
            Naposledy upravené ICE666SVK; 24-11-2017, 19:30.

          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Ak bude podpora pokracovat, tak moj zdroj prekvalifikujem na nehodnoverny :-)

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ice, asi si este nejazdil po BA, kde je kopa nabijaciek, no ked prides k obsadenej, ides k dalsej a tak dookola. Preto radsej menej nabijaciek s viacerymi stojanmi. ako viacej nabijaciek s jednym atojanom.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Veru tak. Ja som v stredu okolo 12 putoval of Fresh Marketu k Yeme marketu a Centralu (lebo sa mi nechcelo ist k Auparku na obed) a skoncil som tam aj tak. Vsetko plne.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            jux si z BA, tak by si mal nabijaj doma. Ze v BA poskytovatelia nabijania este nepochopili, ze jeden stojan na jednom mieste je zalostne malo, tak to je smutne. Lebo ci uz jde oto, ze tam niekto nabija a druhy musi ist dalej ci cakat, alebo je stojan nefunkcny a neda sa nabijat to je problem poskytovatela. Ale BA je hlavne mesto a tam je trh, tam to pojde aj bez podpory. Z podporov sice ryhclejsie, ale......

            Ale celoplosne zastresenie aj ked z jednou nabijackou v kazdom okresnom meste a staci ich 79, lebo tolko je okresov znamena pokrytie celej SR. To moze rozbehnut predaj EV a zavrie usta ludom, ktory hovoria, ze sa nikam nedostanem, lebo slaby dojazd a nemam kde nabit. Stat ci EU by mohla na toto prispiet lebo je to krok k znizeniu CO2 v ozdusi. A nasledne tam kde bude treba si uz sami poskytovatelia mozu doplnit stojanov podla potreby. Ale dneska je situacia s pokrytim zalostna. Bud nehorazdne spoplatnena a musi byt clovek registrovany a RFID ci ine veci k tomu potrebne, alebo stojanov je malo, alebo je to pokazene a ine problemy. Tak potom sa rozhoduj co si kupis, alebo ci zatial zostanes pri spalovaku.

        • #68
          Po skončení šrotovného v minulom desaťročí sa zrazu kupovali tie isté modely áut lacnejšie ako predtým po odpočte šrotovného. Všetky dotácie sú nie je ľudí, ale pre firmy, čo predávajú, tie si to vylobovali, preto aj tomu prispôsobili cenníky. Takže sa ničoho nebojme, len treba budúci rok pýtať väčšiu zľavu od dealerov.

          Komentár


          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            podobne ako so "zelena domacnostiam" - v tomto ide o to, ze cela poukazka/dotacia je vypocitana na vysku DPH. Zlodejina ako oci, 45 mil nech sa pretavi v state v podobe DPH a nie vo vreckach obcanov...

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            To s tebou nesúhlasím, na zelenú domácnostiam v prvom kole na prelome rokov 2015/2016 som získal tri poukážky a mal som fotovoltaiku za 5100€ - 2550€ dotácia = 2550€ ma stála komplet na mieru malá elektráreň so všetkým (vybavenie dotácie, povololené, montáž, striedač, panely 2,6kW), pričom len za materiál by som sa nedostal pod 3000€ bez DPH.

            To, že v ďalších kolách to na tlak firiem pokazili, že musia byť baterky a tým je návratnosť v nedohladne, je druhá vec. Kto nezačiarkol v žiadosti baterky, nedostal sa do poradia. A samozrejme bolo treba vybrať seriózneho dodávateľa, viem že niektoré firmy hádzali také cifry, že sa točila hlava.

            V tej dobe vyšiel materiál na cca 3000€ bez DPH (najnižšie ceny z českého veľkoskladu) a 1250€ mala firma na montáž, vybavenie papierov. DPH bola 850€, takže tvorila tretinu dotácie.

            V súčasnosti (koniec 2017) je materiál na úrovni 2750€ bez dph.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            dnes je to tak, ze poukazka je platna na cennikove ceny. ak ti predajca da zlavu, kratia ti aj poukazku - ako mne. mne ta poukazka presne pokryje dph. ak by ostala jej hodnota nezmenena k cene mojej realizacie, to by bolo super. no zelenadomacnostiam mi z poukazky skrtla vyse 1000e !

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Dango, a coho sa to tykalo ? Kotla ? Lebo pri fotovoltaike sa to nemohlo stat.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Miro, islo o TC

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ked TC, tak sa necudujem a verim Ti . Ten moj dodavatel fotovoltaiky si stazoval, ze aka mala marza je na tom, pri TC ze je trikrat tolko, aj cez 150%.
            Osobne som TC zavrhol, podla mna sa oplati len niekomu, kto to dava do noveho domu a investiciu mu znizi uspora na nezavedeni plynovej pripojky. Inak je to ...

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            marze na TC ani zdaleka nie su 150% ale to mozno niekedy pri pive, nie tu

        • #69
          Niektori predajcovia vobec elektromobily nechcu predavat, no ini co elektromobily predavat chcu hovoria, ze by kludne predali viacej elektromobilov, no vyrobcovia im ich nechcu poskytnut a cakacie doby su enormne. Preto samozrejme ani nie je ziaden tlak na znizovanie cien elektromobilov.
          Stale ta ista pesnicka.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ale aspoň nie sú rady na nabíjačkách a je nás tak málo, že sa úradníkom neoplatí rozmýšľať, ako vyrúbiť spotrebnú daň čo im uteká z nafty na elektrinu, keďže nevedia oddeliť odber domácnosti a nabíjania. Ale aj to potom príde . . .

        • #70
          Mam info, ze Hyundai.sk chysta podporu pri dodani a montazi domacich nabijaciek. Zaroven vraj existuje nejaka EU? dotacia na domace nabijacky, ak je zaradena do ofic.zoznamu nabijaciek, ktore su potom aj na mapach a pod. Viete o tom nieco? Diky.

          Komentár


          • #71
            Tak je rozhodnuté. Podpora elektromobilov bude pokračovať min. do 30.6.2018. Potom bude prijatý nový projekt.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Ale su sprosty, mali to dat do vycerpania sumy. A trebarz 30.6.2018 moze zacat dalsi projekt.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              za rok a pol je dost mozne, ze sa zvysna suma uz docerpa

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Mozno ano najhorsie su tie lehoty dodania aut, kto si moze byt isty ci mu pride auto vcas, alebo nie.

          • #72
            Ahojte, viete niekto, ci existuje nejaka podpora z EU na montaz domacej nabijacky? Predajca v hyundai nieco pocul, ze ak sa prihlasis do mapy nabijaciek, tak dostanes dotaciu. Ked vidim rakusku mapu, tak je tam vela sukromnych nabijaciek... Diky.

            Komentár


            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              V rakusku maju na to dotaciu teraz neviem ci 500 alebo 800€, ale neviem ci to je EU podpora alebo len na statnej urovni.

          • #73
            http://energia.sk/dolezite/elektrina...treniam/25438/

            Komentár


            • ozana
              ozana komentoval
              Upraviť komentár
              Alespoň v legislativě jsme v ČR vepředu.

              Do očakávanej novely zákona sa má zapracovať, aby sa nabíjanie chápalo ako služba. Aj prevádzkovateľ hotela bude môcť poskytovať nabíjanie pre svojich zákazníkov bez toho, aby mal licenciu. „Nebude potrebné povolenie na podnikanie v energetike,“ doplnil šéf SEVA.

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Njn to mate dobre. U nas to znamena, ze este vyse pol roka sa budu nabijat EV za minutovy tarif. Ak nie dlhsie.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Tak prečo teda evmapa v CZ používa minútovú tarifikaciu?

            • ozana
              ozana komentoval
              Upraviť komentár
              Asi to ještě nepředělali, ale mají tam tu slevu, takže se to chová jako by to bylo za kWh (podle příkonu nabíjení).

              Odpověď na dotaz:

              Dobrý den,

              Určitě budeme [nahrazovat za kWh platbu], nic tomu nebrání. Začneme se tomu aktivně věnovat příští týden.

              díky

              S pozdravem / Best regards
              Viktor Fojt
              EVSELECT, s. r. o.
              Naposledy upravené ozana; 29-11-2017, 12:24.

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Cize pravdepodobne to moze nastat od noveho roka.

          • #74
            Pre klasicke automobilky bude rok 2018 rokom ~40kWh baterii + CCS konektora (a rok 2020 ~60kWh?). Kedze model 3 tiez pride realne v 2018, asi im nebudu moct pri uvadzani vacsich baterii zvysovat ceny. Len tak sa zamyslam, na ktory model sa oplati cakat a tesit?
            Elon tusim spominal, ze neplanuje v blizkej buducnosti navysovat 100kWh bateriu.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Kapacitu nie, ale hustotu vraj ano.
              Naposledy upravené ICE666SVK; 27-12-2017, 16:00.

          • #75
            https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=59ajW0hupDU

            Komentár

          Pracuje...
          X