Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Renault Zoe

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #32
    Cenník - veľké sklamanie: https://www.renault.sk/content/dam/R.../zoe-price.pdf

    Renault sa nezaprie - výhrev predných sedadiel za príplatok, to je asi jediné EV, hliníkové disky za príplatok, inak plecháče, parkovacie senzory len za príplatok, kožený interiér ani v príplatkoch, žiadne aspoň stretávacie LED svetlá, nemožnosť adaptívneho tempomatu - úplné holátko, dovybaviť na Ioniq sa ani nedá, a výzor a dĺžku auta neprirobia.
    A to čo sa dá priplatiť, potom prevýši cenu Ioniqu, neviem či to stojí za jedno magické "40kW" a reálnych 70 km dojazdu navyše, keď všetko ostatné je na úrovni C-zero alebo Peugeot ion, teda pod úroveň dnešných áut.
    Zrýchlenie 13,2 s na 100 km/H ???

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      A pozerám ďalšie pikošky:
      kábel na dobíjanie z domácej zásuvky - 500€

      A návrat do 90-tych rokov:
      zadné elektrické okná za príplatok
      impulzné ovládanie okna vodiča - za príplatok

    • Podlesny
      Podlesny komentoval
      Upraviť komentár
      a stále nefunkčný konfigurátor

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      asi nesprávny preklad - nie kábel, ale "krabica na stenu", tak to mal na tom pokrčenom papieriku. :-)

    • Karol
      Karol komentoval
      Upraviť komentár
      Výbava ZOE v SK cenníku nie je problém auta ale importéra, že pre SK vybral len 2 verzie so 40 kWh batériou . Stačí sa pozrieť na rakúsky cenník a nájdete tam to, čo hľadáte: vo vyššej výbave Intens máte Al disky, zadné parkovacie senzory, dažďový a svetelný senzor, ... Vo výbave Bose aj kožené sedadlá, cúvacia kamera, ... Čiže auto to má, ale SK importér nedal do predaja niektoré možnosti výbavy a verzie

    • xCondor BA
      xCondor BA komentoval
      Upraviť komentár
      V ceně sady na domácí nabíjení je kromě kabelu na 220 V i krabička Green´Up od společnosti Legrand, která obsahuje Green´Up zásuvku a nový jistič C. Po instalaci se zvýší rychlost nabíjení o ze zásuvky o 30%...
      Odkaz na video tady: 23s - 41s https://www.youtube.com/watch?v=gzCFoLtHGoI
      Naposledy upravené xCondor BA; 06-10-2017, 16:01.

  • #33
    Samozrejme interier je vec vkusu a co clovek ocakava a pozaduje. Ja som mal v zivote viacero aut a urcite znacky uz nechcem napriektomu otestujem a naozaj je vidiet ze sa hybu vpred. U mna je jazdenie aj o pocite a o tom ako sa citim vo vnutri. V Ioniqu ten pocit nemam a ani"vyspele systemy tomu nepomahaju". Ioniqu je za mna v nieco nedorobeny. Ked nalozim Ioniq doplna dozadu si sadnu dalsi dvaja ludia ukaze sa vplyv baterie vzadu. Auto je po jazdnej stranke nevyvazene. Ano odvezie ma z bodu A do nodu B ale to je vsetko. Lacnota v interieri cumi na mna z kazdej strany.Cena za to sialena. Ioniq je bohuzial to jedine ev na trhu s momentalnym dobrym pomerom cena/vykon hoc uz tu mame novy egolf a teraz aj Zoe.

    Skuste aj ine EV a porovnajte pocit z jazdy i3, MB B ev a zistite kde sa citite lepsie a o jazdnych vlastnostiach ani nehovorim.

    A naozaj podla mna a mojho pocitu kvalita interieru ide nasledovne: MB B ev, i3, Leaf,Zoe,IONiQ. Dovody mozem rozpisat aj detailami ktore som si vsimol.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Keď pozerám to poradie v závere (na novom Leafe vo výbave s lepším interiérom práve jazdím), tak je to naozaj vec vkusu a každý ho máme veľmi veľmi iný.

  • #34
    Asi tak ako napísal pán Rojko.
    A áno videl som ho naživo a nieje to auto premňa a ani u známych by som obdiv a pochvalu za dizajn nedostal - skôr naopak.
    Interier je z môjho pohľadu škaredší - tiež som videl.
    Na diaľnici takmer identický dojazd , pri rýchlejšie jazde tiež.
    A pre mna najväčšia výhoda ktorú ale ostatný nemali šancu využiť že sa vozím od konca Decembra !!! Čakám na T3 čo bude koncom roka alebo začiatkom budúceho a iné ma nezaujíma. Samozrejme chcem tú s najlepším dojazdom 500+
    A nehovorím že Zoe je zlé auto no Ioniq je pre mna lepší

    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Presne tak kazdy ma to svoje. Zoe je ale ine auto na iny ucel a v inej triede oproti IONIQu. Za mna dokonca donho pchat cca. 40kWh bateriu je zbytocnost. Sedacky vzadu su naozaj ako lavica ale velkost kufra fakt potesila. Lubos mna by skor zaujimalo co by si na IONIQu vylepsil alebo spravil inak. Za mna kvalitnejsie plasty, vyladit system udrziavania v jazdnych pruhoch (NIRO to zvlada lepsie hoc je to zrejme ten isty system).

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      500+ km dojazd je asi nerealny. Model S s 75kWh baterkou ma realny dojazd pri dobrych podmienkach max 400 km. Toto ma byt najvacsia bateria pre model 3. O tolko lahsie to auto nebude aby pridalo 20% na dojazde. Moj odhad je tak 450 km max. Ale rad sa budem mylit :-).

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Caute, moj odhad pre MODEL 3, najvacsia baterka tiez cez 500 km.

  • #35
    Jiri naštastie sa naozaj mýliš :-) prečo ?
    Model S75 reálny dojazd 400 km pri veľmi jemnej jazde do 90Km/h až 100 km/h. Bez kúrenia či klimatizácie pri teplote nad 10C približne.
    Váha asi 2000 až 2100 kg.
    Aerodynamika - 0.24 ako aj Ioniq alebo vraj Tesla X

    Model 3 75
    Váha podla mňa max 1650 až 1800kg čiže väčší dojazd
    Aerodynamika - len 0,21 čiže väčší dojazd
    Využiteľná kapacita asi 68kWh a ak dáme spotrebu 13kWh tak je to 523km pri spomínaných podmienkach.

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Pri velkej vzdialenosti, co 400km uz je isto nepojdes po okreskach ale po dialnici a to uz si pri inej spotrebe. Realne na S85D prejdem po dialnici tak 330 km, cize ak bude 3 lahsi a s lepsim koeficientom odporu vzduchu si nemyslim, ze dialnicna realita bude pri 75kwh baterii dlhsia ako tychto 330 km.

      Pisany dojazd je pre S85D tusim 440km, normovana spotreba 190, realna po dialnici okolo 220.

      Vzdy je casovo rychlejsie ist rychlejsie v km/h a donabit na superchargeri ako ist pomaly.

      A pri dennom jazdeni kde idem aj po okreskach mi 400km dojazdu netreba.

      edit: pekna kalkulacka dojazdu je tu:
      http://teslamotors.free.fr
      Naposledy upravené jeeff; 02-05-2017, 07:06.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      V tej prvej casti sa mylis ty - taku Teslu mam a dam 400 km pri 110-120 km/h na dialnici (naposledy vcera :-). Jasne ze je to extrapolovana hodnota nebo nikdy nejdem pod 5%. Kurenie dojazd u Tesly takmer nezmensi (klima neviem este som ju nepotreboval).

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff - to vazne nedas viac ako 330km? A kolko po tej dialnici ides?
      Vcera som odchazdal s plnou baterkou - Tesla ukazovala 390 km dojazd, usiel som (50-50 dialnica a normalne cesty) 300 km a domov som dosiel s 88 km dojazdom. Po dialnici 130 km/hod, po okreskach a meste vzdy max povolena.
      U mna je ten udaj auta dost vierohodny.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 02-05-2017, 07:41.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Beriem to ako real world priklad SC Senj->SC Graz co je cca tych 330km. Mam foto v mobile - Senj 99% a nasledne Graz 8% (Since last charge: 333,2km, 68,2 kWh, priemer 205 wh/km). Takze toto beriem ako realitu, 4 ludia v aute (2 dospeli, 2 deti), leto, pustena klima.

      Ano, mam tam este rezervu 8% ale to uz berem ako vysoko rizikove a asi by som nemal nervy ist prilis nizsie. Ak tych 333 beriem ako 91% (od 99 do 8) tak 100% by malo byt 366km. Aj ked teda ist hore zo Senj je extrem, priemer ale 205 wh/km mam na dialnici bezne (zvycajne aj viac).

      S85D ma 77.5 kWh usable, 90D ma 81.8 kWh usable, takze ty mas na 90D +21km (pri 205 wh/km), cize tvojich 100% moze byt 387 co uz sa blizi tomu co pises - 390km.

      Ale vycucnut baterku na 100% nechcem, velmi jej to skodi, takze s tym ani neratam a preto pisem, ze realne 330km na dialnici (90D dajme tomu 350km).

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Hm, tak to je cruel world priklad :-). Plne nalozene auto z dovolenky a do kopca zo Senju. Tak to hej.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, ale viem ze s tym mozem ratat. Ten vyjazd hore do Senj odoberie z dojazdu tak 10km naviac. Staci ale ze silno prsi, pripadne isiel som to uz aj na zimnych gumach a uz je s dojazdom aj tychto 330km problem. Je neprijemne jazdit ked ti navigacia stale pinda aby si spomalil lebo nejdojdes do ciela, to nepovazujem za komfortnu jazdu. Zvycajne som na tejto trase este 10 minut nabijal na Chademo pri Ptuj, so Smatrics kartou to stalo okolo 10 eur, ale mohol som ist "mierne" nad povolenych 130km, akcelerovat ked som potreboval a v klude som dosiel s rezervou.

    • Tomáš
      Tomáš komentoval
      Upraviť komentár
      Nezabúdajte na to, že model 3 bude mať nový typ batérie. Aj to môže predĺžiť dojazd (vyššia kapacita, nižšia celková hmotnosť) ..

  • #36
    Jiri radšej som napísal menej :-) je super že tvoja dá toľkoto. Aký máš model ? Koľko najazdené a na akých pneu - rozmer ? To sú rozhodujúce faktory.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Keď som vyberal konktretny model tam so sa riadil lepším dojazdom pri danej kapacite batérie. Preto je to dual motor s 19" kolesami.
      Akurát som spravil chybu, že som išiel do 75 kWh. Mal som zobrať 60kWh a dnes som mohol za 2000€ z toho mať 75kWh. V čase keď som kupoval bol rozdiel 12000€.

  • #37
    To áno to je škoda ušetrili by ste 10.000€ ?

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ani mi nehovor. Táto akcia sa teda Tesle moc nepodarila. Tiež by som chcel za 2000 upgrade na 90kWh batériu.

  • #38
    Výsledky predaja EV v Európe za 1. Q 2017. Vedie Renault Zoe (predaj 9.083 áut):
    https://electrek.co/2017/05/22/renau...vehicle-sales/

    Komentár


    • #39
      S kúpou tohoto auta by som bol opatrný. Krátka záruka na batérie napovedá tomu, že zrejme nabíjajú batérie takmer doplna, takže vydržia výrazne menej ako v iných autách. Častejšia výmena väčšej batérie (v porovnaní s väčšinou konkurenčných áut) značí vysokú cenu auta z dlhodobého hľadiska (v rámci prevádzkových nákladov).

      Komentár


      • xCondor BA
        xCondor BA komentoval
        Upraviť komentár
        Co znamená krátká záruka na baterie?

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        5 rokov

      • xCondor BA
        xCondor BA komentoval
        Upraviť komentár
        5 let / 100 000 km je záruka na auto jako celek.
        Na baterii je záruka 8 let / 150 000 km / 66 % kapacity.

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        Tak sa ospravedlňujem, mýlil som sa, je to teda 8 rokov, písal som do Renaultu, keďže táto informácia nie je dostupná na ich stránkach. Zavolali mi, poskytli túto informáciu, ale keď som sa pýtal na ďalšie podmienky záruky, len mi pán povedal, že on detailné technické informácie neovláda a mám zavolať do Bratislavy.
        O záruke batérie neuvádzajú absolútne nič na ich stránke a záručné podmienky považujú za detailné technické informácie. Asi ešte nechcú na Slovensku predávať elektromobily, nie sú na to prichystaní.

      • xCondor BA
        xCondor BA komentoval
        Upraviť komentár
        Jaké další podmínky tě zajímají? Baterie - 8 let / 150 000 km / 66 % kapacity myslím pokrývá to co jako majitel potřebuji vědět.

    • #40
      Tak som sa dovolal do Renaultu a povedali mi, že záruka na batrériu je to 8 rokov, 160 000 km a 66 % kapacity. Hlavne toto ma zaujímalo.
      Keď už som ich mal na linke, pýtal som sa na reálnu kapacitu batérie. Na moje prekvapenie ten pán žije v domnení že plná a využiteľná kapacita je to isté a je to 41kWh.
      Z časov nabíjnia, ktoré majú na stránke v brožúre sa dá vypočítať, že pri nabíjaní by auto spotrebovalo 55,5kWh (za predpokladu plnej rýchlosti nabíjania od 0 do 100%). To by predstavovalo straty nabíjania 35%. Také veľké straty sa reálne pri nabíjaní batérií na báze Litia nevyskytujú.
      To znamená, že auto má mimoriadne neefektívne nabíjanie (najskôr nabíjačka), alebo sa batéria nenabíja po celý čas plnou rýchlosťou.
      Skôr sa prikláňam k druhej alternatíve. Zjednodušene povedané, rýchle nabíjanie je bezpečné do 70-80% reálnej kapacity batérie. Potom postupne spomaľuje.
      Z tohoto mám dôvod sa domnievať, že batérie sú využívané na výrazne viac ako 80% reálnej batérie.
      To znamená, že ak batéria vydrží nad 66% po 8 rokoch, netreba rátať, že po tých 8 rokoch bude mať viac ako 2/3 pôvodnej kapacity.

      Komentár


      • xCondor BA
        xCondor BA komentoval
        Upraviť komentár
        Předpokládám, že jsi mluvil s někým na infolince.
        Nemůžeš od těchto lidí očekávat, že mají podrobné technické informace.
        Asi víme, že do 80 % kapacity nabíjení probíhá nabíjení rychleji. Proto se při 22 kW nabíjení nabije ZOE R90 Z.E. 40 (41 kWh baterie) za 1 hodinu 40 minut a na 100 % mu to trvá 2 hodiny 40 minut.
        Podle osobních zkušeností musím říct, že se mi zdá nabíjení rychlejší než je uváděno v oficiálních materiálech. Ale měl jsem jen 2 možnosti většího nabíjení, kde jsem si sledoval i čas.

    • #41
      66% po 8 rokoch? To je dosť málo. Ja to ta istá batéria ako má nový Leaf = bez aktívneho chladenia batérie?
      To by to vysvetľovalo.

      Komentár


      • xCondor BA
        xCondor BA komentoval
        Upraviť komentár
        66 % je minimum, které musí baterie splňovat do 8 let provozu. Finální stav se samozřejmě odvíjí od reálného využívání auta, počtu nabíjecích cyklů a jiných. Pokud to bude méně, tak je nárok na výměnu baterie.
        Kdo z konkurentů garantuje více a kolik? Ptám se, protože se k této informaci běžně nelze dostat.
        Baterie má systém chlazení i temperování - vše podle okolních teplot.
        Naposledy upravené xCondor BA; 12-10-2017, 17:16.

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        Takéto informácie sa mi podarilo zozbierať:
        Model rokov km garantovaná kapacita
        Zoe 8 160 000 km 66%
        Ioniq 8 200 000km 70%
        Leaf* 8 200 000km 75% 5 rokov na celý pohon *30kWh verzia
        B250e 8 100 000km 80%
        eGolf 8 160 000km ? strata časti záruky pri využívaní rýchlonabíjania

      • xCondor BA
        xCondor BA komentoval
        Upraviť komentár
        Díky za přehlednou tabulku. Zkusím ověřit. U Renault ZOE si doplň záruku na celé auto 5 let / 100 000 km a u baterky to je 150 000 km.
        Naposledy upravené xCondor BA; 12-10-2017, 17:42.

      • xCondor BA
        xCondor BA komentoval
        Upraviť komentár
        ZOE baterie má záruku 5 let / 160 000 km / 66 %
        Auto má záruku 5 let / 100 000 km.

    • #42
      Akurat teraz som v Auparku, a na Tesla nabijacke sa veselo nabija modry Zoe. A mam na mysli ten wallbox, co je vyhradeny pre TESLA VEHICLES, nie univerzalny. Na wallboxe beha zelene svetielko a Zoe ma vysvietenu palubovku a vyzera, ze to fakt laduje, ukazuje mu tam aj zostavajuci cas atd. Myslel som, ze tam mozu nabijat len Tesly? Co viem a co som skusal, tak Ioniq ani i3 tam nejdu. Ako je to mozne? Ma ZOE nejaky specialny protokol a maskuje sa ako Tesla?

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Alebo hen ta konkretna nabijacka ma iba tabulku ale je nastavena univerzalne. Vyzkusaj ak mas cas.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Este tyzden dozadu som tam videl i3 a neslo mu to. Uvidim ci nieco zmenili, teraz nabijam na univerzalnej ale poobede sa tam skusim pichnut

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jirko, skusal si nabijat F500e na tych tesla vyhradenych? Ja som cca pred 2 mesiacmi na jednom s tabulkou "tesla vehicles" skusal smart ev - nenabijal, na univerzalnom samozrejme nabijal. No mozno medzitym zmenili konfiguraciu wallboxov ale tabulky nezmenili.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Nie, neskusal. Len na univerzalnych.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Inak ZOE je trochu specialny, lebo viem, ze nie na vsetky walboxoch vie ZOE nabit. Maju tam zrejme nejaku komunikaciu naviac lebo som videl niekolko wallboxov co mali uvedene Z.O.E. ready. Tak mozno ze sa ozaj vie ZOE dohodnut s Tesla wallboxom.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Tak volaju to Chameleon, mozno sa to vie maskovat

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ani sa mi nepodarilo odskusat, nabijacku si pre dnesny den zabral predajca Renault Kestler, uz sa tam nabija treti Zoe, tentokrat biely (vsetky s polepmi Renault Kestler). Skusim zajtra :-/

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Tak som to dnes skusil, Ioniq vyhodi na rovnakej nabijacke chybu a ziadne nabijanie sa nekona. Takze wallboxy su stale urcene len pre Tesly, ale Renault ich vie z nejakeho dovodu pouzit a bezproblemov sa na nich nabijat. Zaujimave. Ktovie ako to maju vyriesene.

      • xCondor BA
        xCondor BA komentoval
        Upraviť komentár
        Jedná se jen o krytku, která je pokreslená Tesla symbolem. Vevnitř je standardní TYP2 400V 22 kW nabíjecí stanice. Takže to není tak že se ZOE nabíjí na Tesle, ale Tesla na TYP2 zásuvce :-)
        Kromě těchto "Tesla" nabíjecích boxů udělal Aupark dále v oranžové zóně další 3x TYP2 22 kW nabíjecí boxy, které jsou tentokrát v krabici Schneider Electric.
        Potkal jsem na "Tesle" místě Ionic Hybrid a majitel mi potvrdil že se mu nedá nabíjet. Říkal, že je to prý kvůli "velkému" výkonu nabíječky, kterou Hybrid nezvládá, tak se nabíjel z 220 V zásuvky ve stěně.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ano Hybrid tam ma problem. Ale BEV verzia na univrzalnych Tesla boxoch ide, na tych vyhradenych pre Tesly uz nie. ZOE ide na oboch.

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        Keď som bol v Auparku prvý krát a nevšimol som si tie tabuľky, pokúšal som sa nabíjať na jednej z tých vyhradených pre Tesly na mojom B250e a nešlo to. Keďže som nevedel v čom je problém, tak som opakovanie odpájal a pripájal kábel, resetoval som ten Tesla wallbox a asi na 5. pokus sa mi nabíjanie spustilo. Keď som tam bol druhý krát, už som to nespustil ani na 15. krát a vtedy som si tie tabuľku všimol.
        Viem, že B250e má Tesla črevá, ale onboard nabíjačka je nastavená tak, aby sa nesprávala ako Tesla. Osobne si myslím, že v tých Tesla wallboxoch nie je žiadna sofistikovaná komunikácia, ale len nejaká jednoduchá identifikácia, ktorá je tak jednoduchá, že náhodou sa podarí spustiť nabíjanie aj nie Tesla vozidlu.
        A možno tam aj je sofistikovaná komunikácia, ale majú chybu v softvéri wallboxu keď sa auto pripojí v správny moment po reštarte wallboxu, tak sa nabíjanie spustí.
        Neviem ako to presne funguje, ale keď je človek dostatočný ignorant, zjavne sa to podarí...

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Je tam CAN bus komunikácia s Teslou. Opakovane odpájať/zapájať a resetovať žiadnej elektronike nerobí dobre. Potom že prečo sú nabíjačky nefunkčné keď s nimi ľudia takto cvičia.

    • #43
      xCondor BA:
      "Jedná se jen o krytku, která je pokreslená Tesla symbolem. Vevnitř je standardní TYP2 400V 22 kW nabíjecí stanice. Takže to není tak že se ZOE nabíjí na Tesle, ale Tesla na TYP2 zásuvce :-)"
      Na prvy krat som nepochopil, ze si to myslel ako vtip, pretoze vsetkych 10 tesla wallboxov su evidentnre teslacke HPWC, pritom 4 tesne pri vychode su konfigurovane pre vsetky elektromobily s type2 a 6, ktore su dalej od vychodu su konfigurovane pre nabijanie len pre Tesly.

      Komentár


      • xCondor BA
        xCondor BA komentoval
        Upraviť komentár
        Díky za upřesnění - měl jsem v ruce a koukal jsem se na technické parametry té která je TYP2 - nekoukal jsem na každý wallbox.

    • #44
      Tazky amaterizmus nasich novinarov pokracuje. Takto zle a uplne odveci narozpravany test som uz dlho nezazil:
      https://www.youtube.com/watch?v=rVdIsEPOSus

      Co do kelu vsetci ti noviari maju s tymi dialnicami???? To aj ked by dostali na test e-bike, tak idu na dialnicu ??? chore...

      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Dialnica je pre vela ludi zijucich mimo BA dolezita, lebo skor ci neskor potrebuju vycestovat do BA alebo do vacsieho krajskeho mesta. Suhlasim, ze by to nemalo byt nosnym kriteriom hodnotenia, ale efektivna jazda po dialnici je peknym ukazovatelom celkovej efektivity vozidla, kolko prace venovali inzinieri aerodynamike, ladeniu a testovaniu. Ukaze sa, ci je to mestsky polotovar alebo komplexne auto schopne zastat ulohu jedineho auta v rodine.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Ale to je presne o tom, ze ak potrebujes ist s rodinou na vychod, tak nebudes hladat ako rodinne auto Zoe, ktory je aerodynamikou ako Tesla Semi truck a vo vnutri ako Matiz.
        Dalsia vec-keby isli cez SVK, nema vobec problem s dojazdom.
        A ako som tam napisal do diskusie...doplatis si tisicku a mas Leafa ci Ioniq.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ale pod rodinou si nepredstavuj len deti. Zober si, ze si mlady bezdetny par. Staci ti male auto, vacsinu casu travis v meste a rozmer Ioniqu je uz otravny pri parkovani a vozil by si tam len vzduch. A najma Ioniq nekupis, nie su. ZOE je idealne auto pre takyto par, ale mlady ludia chcu aj cestovat takze dialnica je dolezita. Ak je v tomto ohlade Renault Zoe slaby, najdi mi jeden dovod preco by nemali uprednostnit benzinove Clio A o tom to cele je. Ak chcu dinosaurie automobilky realne predavat EV, musia poskytnut produkt, ktory dokaze konkurovat porovnatelnemu modelu zo spalovacej ponuky. V opacnom pripade to bude vzdy len marginalny trh pre par nadsencov.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        prečo všetci DIAĽNICA? skúsili ste v posledných rokoch ísť po súbežnej 1. triede? vráťte sa do diskusií kde sa píše o jazde vo vzduchovom "pytli", o "počkám na prvý vyblikávajúci kamión", ... a nakoniec, diaľnica nevedie všade, rovnako ako ficovlaky zadarmo (fico prepáči). pozrite sa aká rýchlosť je pre to ktoré auto ekonomická. naviac, idem stálou rýchlosťou ( 100-110), nepotrebujem obiehať, neustále sa dívať do spätných zrkadiel ..., ak by som mal kabriolet, tak to vietor vo vlasoch a slnko/hviezdy v očiach :-)

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ja asi 2 týždne dozadu, trasa Bytča - Žilina, a bolo to hrozné jeden medzimestký autobus, ktorý sa rozhodol ísť stabilných 70kmh a v protismere každú chvíľu nejaký domáci. Keď som po 10km ten autobus konečne obehol, tak som mal zas pred sebou domiešavač plný betónu. Proste 15km úsek, ktorý bežne trvá do 10 minút zabral 2x toľko. A to bol krátky úsek, na dlhšej ceste by som už asi vyminul všetky hanlivé slová Ďakujem, radšej diaľnicu
    Pracuje...
    X