Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nissan Leaf

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #61
    Mal som asi 10 áut od malého auta až po vyššiu strednú triedu(MB E, Audi A6). Ale porovnávať by sa mali autá rovnakej kategorie. Leaf je nižia stredná trieda, ako je Peugeot 308 a VW Golf. Obe auta som mal a môžem porovnať náklady. Posledný som mal VW GolF 1,4 TSI tak idem porovnať. Keďže nové auta bývajú zväčša bezporuchové, porovnám len priame náklady, t.j. palivo, servis, brzdy. Všetky ceny uvádzam bez DPH.

    VW Golf 1,4 TSI Highline, manuál prevodovka, bez navigácie cena ......................19.000 €
    Palivo: priemerná spotreba 6 L x 1,10 € x 1000 .................................................. 6.600 €
    Servis: každých 30.000 km: 3 x 200 € .................................................. ............... 600 €
    Brzdy: 1 x platničky + 1 x platničky s kotúčmi(150+350) ARAVER Trenčín...............500 €
    Náklady po 100.000 km:............................................... ................................... 7.700 €

    Nissan Leaf 24 kWh, automatická prevodovka, s navigáciou cena:.......................21.000 €
    Náklady po 100.000 km .................................................. .................................. 570 €

    Rozdiel v nákladoch je: 7.700 – 570 = 7.130 € x 3 (300.000km) = 21.370 € (cena Nissanu Leaf)
    Naposledy upravené curgali; 13-06-2017, 19:40.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      k tomu, či Leaf je nižšia stredná: nevšimol si si, že v technickom je Leaf uvedený ako MPV a teda by sa mal cenovo porovnávať s modelmi ako napr. Touran alebo Golf Plus, nie Golf ? Na dĺžku má skoro 4,5metra a na výšku je tiež o 10 cm vyšší ako napr. BMW 3 Touring, ktoré vedľa neho parkujem, takže kvôli výške by som ho do MPV aj radil, nie ako bežné hatchbacky, ktoré uvádzaš. Tým to porovnanie výde ešte priaznivejšie ako golf za 19.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Ten udaj o MPV som si nevšimol, ale samozrejme je to výrazne väčšie auto ako Golf...

  • #62
    Skvely cenovy prehlad, palec hore! Skoda, ze sa na to nepozera z takehoto sirsieho pohladu viac ludi. Vsetci riesia vysoke ceny EV, ale nikoho nenapadne si zapocitat do ceny spalovaku aj servis a palivo, co je nemala ciastka po 100, 200, 300 tisic kilometroch. A ako tu vidime, je to rozdiel noveho auta. Takze po 300tis km ste pri Golfe v minuse 50-60tis EUR, zatial co pri LEAFe len 20tis EUR, a za usetrenych 30tis si kupite nove auto.

    Kedysi davno som sa zaprisahaval, ze si EV nikdy nekupim. Teraz som rad, ze som sa odstrihol od vsetkych tychto vydajov, palivom zacinajuc, servisom konciac Ani neviem, kolko stoji teraz benzin, dako mi to je jedno

    Komentár


    • #63
      curgali a Miroslav Rojko navrhujem pokracovat v diskuzii k bateriam Leafu tu:
      Ten pokles na 88% je este slusny, ako stara je ta bateria?
      Pri tej prvej generacii baterii vsadil Nissan dost nestastne na typ clankov, ktore velmi trpia stratou kapacity pri vysokych teplotach vdaka parazitickym reakciam v baterii medzi elektrolytom a elektrodami (tie zposobuju permanentne zachytavanie Li+ ionov v pevnej "skrupine" okolo anody aj katody). Su tam dva rozne typy (aj ked s rovnakymi rozmermi 18x65mm ako Tesla) a jeden z nich je podla prof. Jeffa Dahna velmi nachylny na tento efekt (https://www.youtube.com/watch?v=9qi03QawZEk). Pre tych kto viete anglicky, odporucam tu prednasku pozriet (ja som ju pozeral uz 3x aby som to uplne pochopil kedze nie som chemik). Ovsem najvacsia chyba je, ze Leaf nema system chladenia/zohrievania baterie kvapalinou, iba vzduchom.

      Zavery z tej prednasky:
      1. Najvacsi vplyv na degradaciu (stratu kapacity) baterie ma cas nabijania aj vybijania pri zvysenych teplotach
      2. Kedze cas vybijania nevieme v elektroaute velmi ovplyvnit, (paradoxne robi baterii z hladiska zivotnosti lepsie, ked sa ide rychlo) mozeme ovplyvnit iba casy nabijania.
      3. Vyrobcovia Li ion baterii (aj prof. Dahn) uvadzaju optimalny nabijaci prud rovny 1 - 2 C (C = kapacita v Ah), teda - aku ma bateria kapacitu v Ah, taky nabijaci prud v A, idealne pri teplote baterie pod 30 st. Celsia (nerealne bez externeho chladenia), realne medzi 30 - 45 st. C.
      4. Druha moznost nabijania, ktora sa javi ako malo degradujuca bateriu je velmi pomale nabijanie za nizkych teplot baterie pod ~ 40 st. C.

      Takze z toho vyplyva, ze v kazdom pripade je pre majitela Leafa najlepsie nabijat na ChadeMo, pokial mozno nie za horka alebo hned po prudkej jazde, alebo doma zo zasuvky ale pri "studenej" baterii (nie hned po jazde).
      Pre Teslu plati to iste - z hladiska zivotnosti baterie (=maximalny pocet kilometrov ujdenych na tu istu bateriu bez ztraty kapacity) je najlepsi supercharger, alebo pomale nabijanie cez noc (nezapinaj hned po jazde, az ked to "vychladne" - aj ked Tesla ma kvapalinove chladenie baterie takze to nie je take vyznamne ako u Leafa).
      Najhorsie je z hladiska zivotnosti (degradacie a straty kapacity baterie) nabijanie Tesly na ChadeMo, lebo trva prilis dlho a uz dosahuje prudov, ktore vyznamne bateriu zohreju. Samozrejme - este raz zdoraznujem - u Tesly je degradacia obmedzena pri hociakom nabijani tym, ze auto aktivne chladi bateriu kvapalinou chladenou tym istym agregatom ako klima.
      Ale ked auto nema aktivne chladenie baterie, tak ta trpi v lete vyznamne. V zime trpi majitel, lebo to trva strasne dlho ju zohriat na rozumnu teplotu pre rozumnu rychlost nabijania ale bateria je OK.
      PS: Na zaver jedna poznamka - Li ion bateria sa vyznamne poskodi ak sa nabija vacsim prudom (napr. na ChadeMo) pri teplotach pod 0 stupnov. Takze v zime pocas mrazov treba davat nabijat idealne hned po dojazde domov, ak auto nestoji vo vyhrievanej garazi. Neplati pre vozidla s aktivnym riadenim teploty baterie (Tesla, Bolt?, Ioniq?) lebo tie si bateriu najskor zohreju.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 21-06-2017, 17:16.

      Komentár


      • #64
        Nissan Leaf aj dodavka e-NV200 sa vyrabaju len s jednofazovou nabijackou a type1 konektorom a zatial nie su ziadne indicie. ze by Nissan zacal pre Europu dodavat svoje EV s CCS konektorom ako europskym standardom. Rakuska firma Kreisel ponuka upravu nabijacej zasuvky Leafa/e-NV z typ1 na typ2 a 22kW trojfazovu nabijacku. Je to dost drahe (7500eur) a zrejme to nie je pri dostatocnej ponuke DC nabijania efektivne, ale je to zaujimave.
          Did Nissan learned anything from Kreisel Electric?   While most of us wanted Nissan to finally move from CHAdeMO/type 1 to CCS/type 2 charging standards, things aren’t this simple. There is absolutely no reason...

        Komentár


        • #65
          Dobry den mam otazku dostal niekto k Leafu nabijaci kabel typ2/typ1 k vozidlu ? V cenniku je uvedeny ako standardne prislusenstvo ale predajca mi tvrdi ze nie vraj iba k 30kWh.
          Naposledy upravené Peter A; 29-01-2018, 14:26.

          Komentár


          • Martnko
            Martnko komentoval
            Upraviť komentár
            Zdravým ja som ho dostal v cene vozidla k 30kWh.

        • #66
          ani k 30kW som nedostal, len mobilný konektor (nabíjanie z 220V)

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Peter, Miro, nechcem sa mudrit, no my elektromobilisti by sme sa mali vyjadrovat presne ( 30kWh a nabijanie z 230V), opravte si to prosim, ja potom vymazem tento komentar.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Julo a ty si nepamätáš, že bývavalo 220V ? Ja som sa ešte s 230V a ničením spotrebičov nestotožnil (niekedy hodia zo siete aj cez 248V, čo nevedia vyregulovať fotovoltaiku).

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            220/380 bolo vela rokov dozadu

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            MIro, nepomoze ti nestotoznovat sa, ked norma uz od roku 2003 hovori 230V +- 10%, cize kludne mozes mat v zasuvke 253V a stale si v ramci normy.
            Dokonca podla normy kratkodobe spicky mozu prekrocit aj tych 253V a stale je to v poriadku. My elektromobilisti by sme sa mali vyssiemu napetiu v sieti tesit, lebo cim je viac napetia v sieti, tym nase nabijacky v autach davaju viac vykonu (obmedzenim je prud) V auparku davaju tesla wallboxy poctivych vyse 240V a tesla s 16,5 kW nabijackou nabija vtedy 18kW.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Neostava nez suhlasit s juxom. Ja mam okolo 240 doma takmer stale. Po polnoci az k 250 V. (ergo - ziadny vplyv fotovoltaiky). A zatial som ziadne "straty spotrebicov" v dosledku prepatia nemal. Ony su normalne robene akceptovat od 190-260 V.
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 06-02-2018, 02:14.

        • #67
          Prosím poradit ktorý wallbox zkúpit k Leafu, mám 6,6kW palubnú nabíjačku .

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Mas stary Leaf s type1, alebo novy s type2?

          • Peter A
            Peter A komentoval
            Upraviť komentár
            Stary s type 1.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Mas 32A 1F k dispozicii? ak ano, doporucujem radsej 32A nastavittelny mobilny konektor, maju aj take s elektronikou v type1, linku sem nesmiem dat, daj do googla: charging cable 32A Type 1 J1772 (V3 Memory)
            No na nocne nabijanie by ti mozno stacil aj 16A.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Vsak do ss mu ten link mozes dat.

          • Peter A
            Peter A komentoval
            Upraviť komentár
            Dakujem za info je to dobry tip pouzit mobilny konektor . Mam Leaf l* na ktoron sa neda nastavit percento nabitia akumulatora* iba cas kedy ma byt nabity na 100 percent, cez pracovny den to vyhovuje lebo dobijem na 100 percent a hned jazdim ale cez vikendy by som chcel nechat dobit iba na 80 percent kvoli ochrane akumulatora (kdesi som cital ze to predlzuje zivotnost aku ak je to pravda) . Preto sa pytam na wallbox aby som mohol na dialku ovladat zapnutie a vypnutie nabijania.

          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Nissan Leaf ma v menu možnosť nastaviť nabitie batérie na 80% alebo 100%. Ak nastaviš 80%, tak ti pri tejto hodnote vypne nabíjanie. To by si mal ako majitel Leafa vedieť...

          • Peter A
            Peter A komentoval
            Upraviť komentár
            Som majitel asi 5 dni, navod som cital viac krat, fakt si myslim ze tento Leaf taku moznost nema ale znova to precitam a skusim to pozriet aj v menu na vozidle. Toto vozidlo nema nissan conect EV.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Robime na takom niecom v komunite, bude to za vyrobne naklady (=polovicna cena ako hocico co najdes na webe), vydrz chvilku ozvem sa ti cez sukromnu spravu.

          • Peter A
            Peter A komentoval
            Upraviť komentár
            Tak je to potvrdené tento model Leafu 24kWh r 2016 nemá možnost nastavenia maximálneho nabitia v % pri pomalom nabíjaní v Nissane mi povedali že vylepšený akumulátor takúto ochranu už nepotrebuje a môžem nabíjat na 100% bez straty životnosti.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Nabijat mozes vsetky baterie na 100%, len ich nesmies nechat v 100% nabitom stave dlho - to im skodi.
            Preto je moznost nabijania na 80% ci 90 % velmi potrebna, lebo tak moze nechat bateriu dlhy cas.
            Je uplne zbytocne nabijat na 100% ked vies, ze budes dalsi den jazdit povedzme do 100km

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            @ Peter A
            Never Nissanu Nabijanie na 100% bez straty zivotnosti je vtedy ked je bateria dost studena a hned po dokonceni nabijania pojdes na cestu. Najhorsie co mozes urobit bateri je nabit ju na 100% a nechat auto stat zaparkovane s tym ze cim teplejsie je von tym horsie. Cital som neurekom prispevkov americkych vlastnikov nissanu co ziju v horucich statoch ako im pada kapacita baterie aj na 60-70% po 15 000 km. Nissan to akurat okementuje, ze je to "normalna" degradacia baterie a vymenu baterie urobi az vtedy ked zmiznu minimalne 4 kapacitne dieliky - cize povodna kapacita baterie niekde na 60%, pri 30 kWh verzi este mozno menej. My tu nastastie take horucavy nemavame ale aj tak, radsej si dat pozor a mat potom bateriu v top stave. Moja ma po 20 000 km 103% kapacity
            Naposledy upravené Teq; 26-02-2018, 13:25.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Existuje este v dnesnej dobe vobec nieco take, ako nabit bateriu na 100%? Nam na mysli novsie auta s novsimi bateriami. Minimalne Hyundai/Kia maju vraj bateriu okliestenu “zdola” aj “zhora”, kde je nevyuzitelna a zablokovana kapacita, cim sa odstranuje riziko, ze bateria bude vyprazdnena uplne na 0% alebo naopak nabita na 100%, cim sa nasledne predlzuje jej zivotnost. Nie je za takychto podmienok uplne jedno, ci nabijem bateriu na 100%, kedze v skutocnosti vtedy nie je nabita na 100% ale len povedzme na 94%? Neriesme teraz stary Leaf so starou bateriou

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Samozrejme je oklieštená. Tie problémy s baterkami v USA boli riešené a od 2013 alebo 14 používa Leaf upravené články. Kto by chcel podrobne, nájdite si meno tej právničky, čo robila film Who killed electric car a pokračovanie, tá tam potom zastupovala zákazníkov Nissanu. Dosť je toho popísaného na wiki myslím o tom a na jej blogu.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            Mozem to odmerat presne ale buffer je okliesteny viac na konci ako na zaciatku baterie. Niekde okolo 95%. A ak tak chcete mozem vam vyhrabat screenshoty leaf spy pro kde maju auta aj 10 000 mil a 60-70 kapacity. Tykalo sa to aj rocnika 2016, dokonca 30 kWh baterie su na tom horsie co sa tyka citlivosti a degradacie ako stare 24 kWh.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Preto som hovoril, ze neriesme stary Leaf, to je inzinierska katastrofa. Tam bolo uz viackrat dokazane, ze ta strata kapacity nema nic s nabijanim do 100% ale so samotnou teplotou baterie, najma v horucejsich statoch USA. Otazka bola na novsie EV, pripadne Leaf 2.

        • #68
          Leaf zvětšení kufru/Leaf luggage compartment extension

          Komentár


          • #69
            Nema niekto typ kde lacno kupit type 2 to type 1 kabel? Nabijam sa kazdy pracovny den v auparku a tych 2.5 kw by som rad vymenil za 3.5 z tesla wall boxu
            Na twincar stoji 132 evri

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              moc lacnejsie sa kupit neda, za vsetky t1 aj t2 konektory stale chcu viac ako 50eur, no k Tesla Wallboxu ti standardny t2/t1 kabel nepomoze.
              Bud musis mat modifikovanu t2 stranu (skrateny t2) alebo este aj t2/t2 redukciu. O oboch rieseniach sa tu podrobne pisalo
              Mas len 3,5kw nabijacku?
              Naposledy upravené jux; 13-02-2018, 21:32.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Aby si mohol nabijat z Teslackeho HPWC potrebujes nie normalny kable Typ2->Typ1 ale adapter. Napriklad tu (najlacnejsi co najdes):
              https://www.amazon.de/dp/B01N7UEVCR/...detail_1?psc=1
              Rychlo si to opis lebo admin to maze, neviem preco.
              Ak to zmaze tak googli "Elektrische Fahrzeug Multi – Adapter – Swap Sie Ihr Ladegerät von Typ 2 – Typ 1 16 Amp"

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              Ano mam len 3.7 kw nabijacku a bezne vidim Ioniqy sa nabijat na teslackych wallboxoch. Vyzera ze maju len klasicky typ 2

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              No neviem ci sa ti oplati sachovat s specialnou redukciou, ci modifikovanym t2/t1 kvoli cca pol kilowatu
              type1 wallboxy v Auparku maju davat 3kW a ked som na nich testoval nabijanie tesly cez redukciu t1/t2, tak to vyzeralo na 3 kW.
              vid fotka stitku na type1 wallboxe
              http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...8280#post18280

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              Mne podla leaf spy davaju 2.5 - 2.7 kW...3.7 by nebolo zle, keby mi to ide. Takze standartne tesla wallboxy nemaju Type 2? Videl som sa na nich nabijat ioniqa, e up-a a pohode...

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Odkial mas info ze tesla wallboxy nemaju type2, ved tesly maju type2 a samozrejme vsetky tesla wallboxy maju type2 konektor, rozdiel je len v konfiguracii, ci sa tesla wallboxoch mozu nabijat vsetky elektromobily s type2, alebo len tesly.
              default je vsetky.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              nemam, preto sa pytam vdaka. Za tie 4 hodiny co parkujem v auparku denno denne si nabijem viac teslackym wallboxom ako tymi 10 timi ampermi z toho schneideru typ 1. a redukcia sa vzdy zide

          • #70
            Majitelia LEAFov Stalo sa Vam niekedy ze neslo auto nabijat?

            Siel som Zilina - Bratislava a zastavil som sa pri Lidli v Dubnici na nabijacke. Kabel bol primrznuty a nedal sa mi na prvy sup dobre zasunut - muselo sa nieco stat lebo ked som sa preparkoval blizsie a zasunul uz dobre, auto sa odmietalo nabijat.
            Tak asi zly konektor - idem do Dalitrans velke bierovce - 15% baterie 50 km/h ledva som dosiel na 5%.
            Zapojim sa na Green (rip off) Way a auto sa nenabija...
            Vyskusam tu 230V zasuvku co tam maju...a auto sa nenabija.

            Von - 9 C, ja zamrznuty a skoro rano, bateria dead, som v pytli.

            NASTASTIE mam bluetooth diagnostiku, a Leaf Spy PRO.

            Dal som si nacitat DTC kody - urobil screen shot a potom som vsetky vymazal.
            Auto som restartol / zapol a vypol a nabijanie uz funguje. Aj 230V aj CHADEMO...

            Takze zachraneny leaf spy appkou pred zamznutim a poriadnymi problemami dostat sa naspat do roboty.
            Pripojené súbory

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              A tento screen shot treba ukazat v Nissane a povedat co ako bolo, ze co oni nato. Ale si si super pomohol.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              Jasne, mail som im este pisal ked som sa nabijal.

            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              Toto sa mi našťastie nestalo a dúfam že nestane...

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Alebo treba zopárkrát naštartovať a vypnúť. Po 3 až 7-mich štartoch sa menej podstatné chyby mažú v riadiacej jednotke. Mne to spravilo raz niečo podobné, tiež Lidl Dubnica a Leaf ale v lete, po odpojení nabíjačky pri 80% auto naprv nenaštartovalo, na druhý pokus ano a ale svietili všetky kontrolky a išlo v móde želva. Tak som zastavil, pár krát naštartoval a zhasol a bolo po všetkom. Že vraj to je zaužívaný postup ešte zo spalovákov, menej podstatné chyby sa mažú.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              Skusal som to aspon 5 krat, ak nie viac. Velmi doporucujem kupit si leaf spy pro a diagnostiku. Na FB skupine leaf ownerov to vyzera ze nie som jediny komu sa to stalo.

          • #71
            http://eautoportal.sk/nova-generacia...nismo-e-power/

            Komentár


            • #72
              Zdravým všetkých. Mam Nissan Leaf 30kWh a akosi sa mi ta kapacita akumulátoru nepozdáva. Nabíjal som na DC44KW od 16% do 98% a nabilo mi necelých 17,5 Kwh. Sa mi nechce veriť že tých 18% je ostatných 12,5kWh. Teplota akumulátoru na začiatku nabíjania bola 6 dielikov takže bol zohriaty. teplota vonku okolo 0. Neviem či je to tou teplotou ale rozdiel je dosť veľký cca 8,5 kWh. nabitých 82%= 17,5 kWh
              zvyšných 18%= 3,84 kWh
              Spolu 100%= 21,34kWh
              Môžem to ešte skúsiť vybiť tak na 1-2% a nabiť na 100%
              Vie mi niekto povedať či je to OK alebo to mám reklamovať.

              Komentár


              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Skús to úplne vybiť a nabiť na poriadnej nabíjačke (ZSE v BA alebo Stará Turá alebo Nová Dubnica ak si z Trenčína) a uvidíš koľko Ti pribudne na displeji. Tá v elektrárňach Trenčín je napojená na evmapu len kvôli evidencii koľko ľudí tam chodí aby nemuseli za vrátnikom sa zapisovať a možno neukazuje presne kW, je to starý Nissan stojan ako používajú v GW.

              • Martnko
                Martnko komentoval
                Upraviť komentár
                vybil som na 4% a nabíjal v Nissane. Po hodine nabilo na 94% a na stojane bolo 22,3 kWh. na evmape ukazuje spotrebu 24.26 kWh( predpokladám že rozdiel sú straty ). Bol som aj v Nissane ANRAcar premerať akumulátor a je v poriadku. Takže to bude tou zimou, kedže Nissan nerieši žiadnu izoláciu akumulátoru a ma len bezpečnostný tepelný management ktorý sa aktivuje pri teplotách pod -17. Minuli týždeň pri nočných teplotách v BA -13 klesla kapacita až na 18,07 kWh (vypočitané zo spotreby 13,9kWh na 100km a prejdených 130KM na plne nabitie). To je pokles 39,76%. Neviem prečo to predajcovia nikde neuvádzajú. Nový Nissan tak v takýchto teplotách pri ekonomickej jazde má odjazd zo 40 kWh aku len o 20km viac cca 150km. ( 40- 39,76% = 24,096 / 0,16Wh= 150.6) S tým dieru do sveta veru nespravia. Hlavne keď konkurencia je čoraz väčšia https://www.teslamagazin.sk/hyundai-kona-electric-cena/

              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                Vyuzitelna kapacita je 27 kWh na novej bateri.
                Ak si chces skontrolvat realny stav baterie, Leaf spy to dokaze ovela lepsie ako hocijaky predajca NISSAN. Ked budes niekedy v BA mozes dat vedet a ja ti to mozem s mojim pozriet. Alebo si na ebay zozen OBD 2 scanner a nainstaluj Leaf spy appku v smartfone.

              • Martnko
                Martnko komentoval
                Upraviť komentár
                Dik moc som z BA takže som tu stále cez Trencin som len prechádzal. OBD 2 scanner mam už objednaný tak si potom stiahnem Leaf spy a pozrem to.

            • #73
              Pre nevercov, ze Nissan ma problem s bateriami v teplych klimach. Nie je to moje auto ale teraz to prave niekto prilepsil na owners group na FB.
              Dalsie na
              http://www.mynissanleaf.com/viewtopi...519601#p519601.


              Komentár


              • #74
                Asi rekord v strate kapacity....uf, a to je 2016 model.

                Komentár


                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Mozes nam ne-Nissanakom vysvetlit co vlastne vidime? (Excuse my ignorance).

                • Marcel Pavlík
                  Marcel Pavlík komentoval
                  Upraviť komentár
                  o polovinu menší úbytok, čítajte poznámku a pozrite foto.
                  https://www.autobazar.eu/nissan-leaf...d11095447.html

                • 1fisker
                  1fisker komentoval
                  Upraviť komentár
                  Úplne vpravo úzke dieliky zobrazujú životnosť batérie, jej zostatkovú kapacitu. Plná je 12 dielikov, tu ukazuje len 7, čo činí strata asi 40%, to je strašne moc vzhľadom na to, že auto má najazdené len 10 tis. míľ.
                  Opravujem, 8 dielikov , zlé oči.
                  Naposledy upravené 1fisker; 12-03-2018, 21:25.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ukazuje 8 dielikov, čo je medzi 75 až 67 %-tami, takže úbytok od 25 do 33 %, to len aby sme boli presní a nevytvárali fámy.

                  Ale tiež treba poznamenať, že pri 300000 vyrobených Leafoch minulej generácie, nie je pár prípadov až taká vzeoka, že by to nemohla byť ln nejaká ojedinelá výrobná vada ale zlé používanie jedným užívateľom.

                  Aká je asi taká vzorka, že a dá povedaž všeobecne o chybe batérie ? 5% áut alebo viac ?

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Suhlasim s Mirom. Faktom je, ze a. chemicke zlozenie baterie Leafe nie je stastne a b. chybajuci teplotny management situaciu este vyrazne zhorsuje. Otazka je, ci je bateria (okrem velkosti kapacity) rovnaka. Myslim, ze je skoro na zavery.

                • Teq
                  Teq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Podla Leaf Spy je to cca 65% povodnej kapacity. Zalezi od baterie, je tam plus minus nieco. Kolko presne aut ma tento problem netusime..len zopar ludi da o sebe vediet. Vzbudzuje ale obavu to, ze vacsina (ak nie vsetky) pripadov straty kapacity su v horucich statoch (amerika...) a slavne nove lizard baterie (ktore mali byt viac odolne teplote) od nissanu to nezvladaju o nic lepsie ako stare. 40 kWh ma tie iste clanky este viac nasukane na sebe - este viac tepla. Da sa s tym zit a predchadzat vo vacsine pripadov. Je to ale obmedzujuce a najhorsie je to ze o tom nissan nevaruje zakaznikov. (mne predajca povedal ze vzivote nikdy nemali problem s bateriami a nevie o nikom kto mal)

              • #75
                Toto vyzerá veľmi zle, ale myslím, že sa jedná o závadu, nie o bežný stav.

                Komentár


                • Teq
                  Teq komentoval
                  Upraviť komentár
                  moze byt ale podobnych pripadov je v USA plno. Aj ked nie takto rychlo, to je fakt sila.

                • ICE666SVK
                  ICE666SVK komentoval
                  Upraviť komentár
                  Pripada mi to tak, ze vysoke teploty skodia baterie ovela viac a maju vpliv na jej zivotnost ako velmi nizke teploty.

                • Teq
                  Teq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ano, je to tak. Baterie v dnesnych EV trpia teplotou, obzvlast ked su este aj vysoko nabite (alebo aj velmi nizko). Nizka teplota by nemala bateriu poskodit, iba sposobit mensiu vyuzitelnu kapacitu, dokym sa nezohreje (staci to poprehanat na dialnici a potom nabit na chadmeo a hotovo, ochladit to potom v lete je uz ale problem)

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Preto maju tie najlepsie EV nie len aktivne chladenia ale aj aj system zohrievania baterie - momentalne poznam len 2 vyrobcov co to tam dali. Tesla a Fiat.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Tak tam ešte pridaj Hyundai Ioniq, ktorý má aj zohrievanie aj chladenie. Preto v USA od polky 2017 dávajú doživotnú záruku batérie bez obmedzenia najazdených km. U nás 8 rokov a 200000 km, čo je ďalekooooo za ostatnými značkami.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Co je konkretne napisane v zaruke Ioniqa na bateriu?
              Pracuje...
              X