Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Novy Nissan Leaf

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #91
    https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=WlxBOJrEKAo

    Dost vtipna informacia z uzivatelskeho manualu Leafa. Je to aj v slovenskej verzii?

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Typicky pravnicky disclaimer aby sa vyhli nejakej vacsej class-action lawsuit. Cokolvek zle sa stane, hen, mas to pisane v manuale, ze je to zle, tak nas neotravuj a nevyplakavaj na forach mal si parkovat v klimatizovanej garazi a nie na verejnom parkovisku na slnku ako socka

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      pozeram prave bjornov life stream kde ide s novym 40 kwh leafon na dlhu cestu a je to fakt katastrofa. Stary 24 kwh leaf to da rychlejsie.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Je to fakt škoda že tak slušne urobene auto za slusnu cenu nemá tak základnú vec ako chladenie batérie.
      Ale evidentne to predajom nevadí. Dnes som čítal že nestíhajú aj tak vyrábať.
      Ale keby som potreboval auto typu Golfa kúpil by som Leaf lebo tých zopár dlhších jázd a potenciálne pomalšie nabijanie ročne nehrá rolu v celkovej úžitkovej hodnote tohto auta.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Da sa to prezit...pre mna ale to obmedzovanie nabijania nema ziadny zmysel, bateria sa tak ci tak prehreje a ostane prehriata dlhsie lebo sa musi nabijat dlhsie...zbytocne zhorsenie problemu. Mali by dat pouzivatelom len podrobny navod ako sa spravat ku baterke aby im vydrzala a zopar dlhych ciest jej fakt moc inak neuskodi

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Ano aj ty bud objektivny. 18 elektro ale predtym 60 naftovych. celkovo tam maju 18 z 500 autobusov alektrickych. aj to tych 18 elektro "museli" nakupit potom co kupily 60 naftovych. Je to fakt moderne velkomesto... preco teda nekupili 18 elektro + 60 na zemny plyn ? ked uz ....

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Myslim, ze svoj postoj k bratislskemu MHD som uz predtym vyjadril dostatocne v mojich prispevkoch v temach elektrobusy a parcialne trplejbusy, ale to mi nebrabi ich aj pochvalit, ked konecne ako posledni kupili aj nejake elektrobusy.

  • #92
    Ano, veď zo slovenského manuálu som to tu hodil o pár strán vyššie, presne tento text je tam v slovenčine. Aj e-Golf a i3 má tie isté problémy (nad 60% SOC teda veľmi skoro nabíja pomalšie) pre dlhocestujúcich ale dá sa cestovať.

    Napr. išiel som do Košíc, nabil v Žiline na DC, kde to išlo maximálnym prúdom chvíľu, potom nad 60% to ide 29kW. Došiel som bez dobitia po dialnici 120-kou do Košíc s 10% baterky a tam som to dal na pomalé nabíjanie 7kW, čo mi dokedy sme sa tam pozerali a prechádzali, nabilo do plna. Z Košíc som nabíjal v Poprade, kde to išlo na GW okolo 39kW (viac GW nedá) a nad 60% spomaľovalo. A v Žiline som asi 15 minút dobil 10% na cestu domov.
    Takže 700 km za deň som spravil a nečakal som navyše, nakoľko nad 60% baterky spomaľoval aj starý Leaf, akurát že na starom bolo 60% baterky o tretinu dojazdu menej, takže nesúhlasím, že by sa cestovalo dlhšie. Aj iné autá spomaľujú nad určité SOC, Leaf spomaľuje tak ako napr. BMW i3 alebo e-Golf nad 60%. Treba nabíjať ako na Teslách, nie doplna ale do napr. 75%, tam je tá rýchlosť v priemere skoro naplno.

    SA tiež mám školu trpezlivosti z Ioniqu CCS na GW 30kWh, takže oproti CCS na GW to nie je pomalšie.

    Grafy nabíjania EV:

    https://pushevs.com/2018/05/21/fast-charging-curves/

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      bjornovi to slo na 23 kW pri 43 C, co je fakt nabijanie na dlho.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Miro vďaka za link ku grafom. Veľmi zaujímavé. Nechápem prečo takmer všetky EV zvyšujú nabíjací výkon až k 80%.
      Dobre, chápem, ťahajú rovnaký prúd a napätie na batérii sa zvyšuje, takze sa zvyšuje nabíjací výkon. Ale obzvlášť ak nemajú aktívne chladenie kvapalinou ako Tesla alebo Fiat to tej batérii nemôže prospievať.
      Z hľadiska životnosti batérie to má jediný správne nový Golf. Tá krivka vyzerá veľmi podobne ako krivka nabíjacieho výkonu pri Tesle.

  • #93
    Áno, ale od akého SOC nabíjal Bjornovi 23kW ? Lebo aj Ioniq nabíja nad 80% len 25kW a spomaľuje. Do 60% mi Leaf ide naplno (zatiaľ mám vyskúšané 45kW - 50kW znížených o straty), na rýchlejšej stanici som nebol. A nad 60 % postupne spomaľuje ako je na tých grafoch. Je tam zaujímaé, že 24kWh verzia Leafu nabíjala pomaličky, 30kWh rýchlo do vysokého SOC a na 40 kWh Leafe to dali zasa do normálu.

    Z vlastnej skúsenosti si myslím, že 30kWh Leaf mal problém s teplotou, akurát si to nikto tak nevšímal. Aj ja som jazdil lebo auto išlo a nenapadlo ma robiť si niečo z teploty a ani som ju nesledoval - keby bola moc vysoká, auto upozorní. Raz po nabíjaní v N.Dubnici mi Leaf ako sa vychádza na hlavnú cestu zastavil a nechcel ísť, po pár minutách naskočil a išiel po kruhový pri Dubnici na korytnačke a až potom som ho znova vypol a po chvíli zapol a išiel normálne.

    Tiež mám zážitok, cesta minulé prázdniny do Krkonôš na Leafe 30 - na baterke v červenom poli po prvom nabíjaní v Mohelnici. Ten to zvládal horšie ale sa to tak nesledovalo ako teraz. Niekde som tu aj dával fotku.

    Môj 40kWh Leaf ešte nemal baterku nad 3/4 ukazovateľa a preto tam problém nevidím.

    Komentár


    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Potvrdzujem Mirove slova. Presne takto nabíja aj môj Leaf 40.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Ty vies presne porovnat jazdne vlastnosti Ioniqu a Leafa 2. Ktory je sofersky lepsi ? Ma ioniq dostatocne stretavacie svetla ?, uz teraz na starom aute ma nebavi kluckovat medzi zajacmi

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Mal 23 kW cca od 20% SOC

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      https://youtu.be/2h88QKvZN5w?t=14417

      Tu je vidno pomale nabijanie, staci si pozret kedy sa bjorn nabijal vo videu a hned to clovek vidi. Spravi z toho isto aj kratke prehladnejsie video.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Video má to veľa hodín, ale ak nabíjal pred jazdou DC, tak toto bolo tretie rýchlonabíjanie (23kW), pri druhom mu to išlo 28kW a pri prvom pred jazdou určite naplno. Priznám sa, že ešte som trikrát v jeden deň nenabíjal DC, aj 700 km cestu som urobil s dvomi rýchlonabíjaniami a medzi nimi jedným pomalým a tam sa mi spomalenie pod 60% SOC neprejavilo.

      Aj kvôli cene rýchlonabíjania preferujeme domáce nabíjanie (rapidgate pridá ďalší dobrí dôvod naň) a teda prvých dialničných 500 km alebo 600 mimomestských je bezproblémov, lebo doma sa nabije a prvé rýchlonabíjanie je "rýchle".

      Takže na také Chorvátsko by bolo treba 3 rýchlonabíjania jednou cestou a tam už by to pridalo hodinku navyše, čo nie je taký veľký problém, keďže je to párkrát za rok.

      Pre obchodného cestujúceho čo robí 700 km denne Leaf nie je, vlastne žiadne EV, lebo aj 120kW rýchlonabíjanie Tesly by ho zdržovalo a hodinu dve denne by musel čakať na nabitie ak by nemal možnosť nabíjať pri nejakom zákazníkovi.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 06-06-2018, 09:28.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Pocital s rapidgatom a siel pomaly, pod mpr a ete dokonca draftoval za autobusmi a nakladakmi. Zacinal tusim s bateriou pod 19 C, co je u nas skor jarny test ako letny test, v lete my to bolo este horsie. Ale inak suhlasim ze LEAF nie je primarne na dlhe trate a to spomalenie par krat za rok clovek prekusne. Len mi nie je uplne jasne preco to Nisan vobec spravil...bateria sa tak ci tak prehreje a mozno este aj urobi viac skody lebo sa nabija prehriata dlhsie a ide do ciela dlhsie...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, je to nepríjemné pre určité situácie a pritom možno stačilo strčiť do baterky pár ventilátorov, aby cez nejaké vstupné filtre naháňali vzduch a baterka sa ochladzovala aspoň vzduchom ako Ioniq. Alebo je dôvod že kvôli bezpečnosti ju museli hermeticky uzavrieť a tam by už mohlo byť kvapalinové chladenie a to bolo moc drahé ? To sa nikdy nedozvieme čo naozaj je dôvodom, lebo automobilka komunikuje len cez PR oddelenie a to pravdu nedýchne.

      Nemyslím že to bol zámer inžinierov urobiť takúto chybu, skôr si mysleli že auto sa používa na iné účely ako dialkové jazdy, určite za tie roky prevádzky Leafom majú veľa štatistických údajov. Len im ušlo, že keď zväčšia dojazd, tak spôsob užívania sa môže trocha posunúť.

      Väčšina z nás má iné myslenie ako najväčšie trhy pre Leaf. Tam sa na dlhé cesty chodí lietadlom alebo pohodlnými dialničnými korábmi veľkosti Tesly a toto sú autá rozmerov na prímestie alebo do mesta.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      V LEAF bateriach by museli zmenit cely dizajn aby mohli byt chladene..nie je tam proste dost miesta ani na ventilaciu. Co je ale fakt zaujmave je, ze v env-200 bateriach je chladenie (a maju aj iny dizajn / tvar) a funguje a staci uplne v pohode aj na dlhe trate...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Myslíš novú 40kWh e-NV200 alebo aj stará mala chladenie ?

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Test novej som este nevidel, ale ano, aj stara ma chladenie a da sa s nou teoreticky prejst aj 1500 km, akurat to nie je pre slabe povahy

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Prejsť na e-NV200 400km si zaslúžilo článok:

      https://www.google.com/url?q=http://...e-az-na-portas


      Takže tých 1500 km čo nejaký CZ elektromobilista do Francúzka je už na diagnózu (odkaz som nenašiel ale niekde to je).

      Alebo 9000 km na 24kWh Leafe ?

      http://www.hybrid.cz/cesta-elektromo...kolem-evropy-1

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Teq “Len mi nie je uplne jasne preco to Nisan vobec spravil...bateria sa tak ci tak prehreje a mozno este aj urobi viac skody lebo sa nabija prehriata dlhsie a ide do ciela dlhsie...“ to je predsa jasné.
      Nissan stal veľké prachy súdny spor so skupinou US zákazníkov kvôli degradácii batérie, ktorý prehral a musel im dať nové batérie.
      Tak sa teraz snažia zamedziť uvarenie batérie.
      Nemáš pravdu, že sa nič nestane keď sa batéria prehrieva. Pri teplotách nad 40 stupňov sa množstvo Li iontov, ktoré sa zachytia v “škrupinke” okolo anody (a už sú tam navždy) zvyšuje takmer exponenciálne a čím väčšia hustota energie tým je ten ohrev väčší. Preto aj 30 kW batéria Leaf degraduje rýchlejšie ako 24 kW.
      A samozrejme, keď batériu zahrejes dostatočne, začne horieť. A na to horenie nepotrebuje vôbec prístup vzduchu lebo okyslicovadlo ja prítomne priamo v elektrolyte.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 06-06-2018, 16:28.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa v poriadku, v bjornovom teste bola bateria zohriata na 52 stupnov aj ked sa nabijala na 23 kW, tak aky problem to riesi?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Myslím, že ten, že sa ta bateria nezohreje na 80 stupňov ( alebo take niečo)

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa A na to muselo byt take extremne spomalenie? Zeby bola nova 40 kWh bateria tak rychlo prehriatelna? motor ma vyssi vykon (aj ked auto nema vyssiu maximalku) a clanky su tam o nieco hustejsie. Moj 30 kWh tiez spomaluje nabijanie, ale az ked sa dostane do cervenej zony (45-50 C ) a aj to iba trochu, v brne som sa nabijal na 11/12 dielikoch templomera (cez 50C) 38 kW (inak by som mal 45-47 kW)

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To fakt netuším a na to by ti odpovedali len inžinieri v Nissane čo to tak naprogramovali.
      Možno je to mantinelizmus na druhu stranu aby sa vyhli reklamaciam.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      A preco je do mesta Leaf 2 lepsi. Tam zase dojazd nehra rolu (ci 200 alebo 300). Je pohodlnejsi ?

  • #94
    Podla tych grafov su Leaf a Bolt jedine auta, ktore vykon odseknu tak skoro a tak skokovo. eGolf to znizuje velmi plynule a postupne a i3 to robi len na starej baterke, nova paradoxne zvysuje vykon az do nejakych 82% kde dosahuje vrchol. Ale asi maju dovod, preco to tak sekli, aby neupiekli bateriu. By bolo zaujimave vidiet este rovnake grafy pocas druheho a tretieho DC nabijania, s akym tempom moze zakaznik pocitat na dlhsej trase.

    Mna tam zaujal ten graf Ioniqu na 175kW nabijacke. Preco je to take zvlnene? Na 50kW je tam krasna rovna ciara, ako aj u inych znaciek. Na 175kW je to ako sinusoida. Je to sposob davkovania vykonu nabijacky? Alebo nejake vykyvy siete? Alebo to sposobuje on-board nabijacka Ioniqu? Je na to nejaky dovod?

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Co sa tyka zvlnenia tak on board nabijacka urcite do DC nabijania nema co hovorit, lebo pri DC nabijani nefunguje. Ani zo siete to menoze byt. Zvlnenie asi sposobuje chladenie baterie IONIQa, ked DC nabijacka dava vecsi vykon chladenie prestane zrejme stihat, tak elektronika stiahne vykon, aby sa bateria neprehriala, potom po znizeni zrejme zase chladenie stiha a teda nabijacka znova prida vykonu - asi preto sa to trosku rozkmita - no to nie je ziaden problem. Vykon pod cca 60kW zrejme chladenie baterie IONIQa stiha s rezervou.
      Naposledy upravené jux; 06-06-2018, 08:53.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Vdaka vysvetlenie Nepovazoval som to za problem, len ma to zaujalo, kedze vacsinou su tie grafy pekne rovne, resp schodovite. Ale Ioniq bol iny, tak som dumal o co ide, ci to je autom alebo tie mega rychle nabijacky tak kmitaju.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Keď už sa tu hovorí o Bolte, nemala by aj tam byť nejaká aféra ? Predsa len takú veľkú kapacitu nabíjať tak pomaly, to je na tri hodiny na DC nabíjačke doplna.
      To radí Bolta medzi bežné prímestské EV a nie ako konkurenta Tesla 3 akú rolu mu pripisoval GM pri uvádzaní. Takže zatiaľ stále po Tesle na prvom mieste sa na dlhé trasy najlepšie javí Ioniq (keďže Kona sa nepredáva) alebo je ešte niečo použitelnejšie ?

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Presne ako Miro hovori, Ioniq porazil bolta na dlhej trati, a to sa nabijal iba na 50 kW nabijackach, keby boli vykonejsie nabijal by sa este rychlejsie a nehal by bolta totalne za sebou.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq porazil Bolta ? To kde ? Veď Bolt má raz taký dojazd a teda nabíjal len každý druhý krát ako Ioniq a určite štartovali naplno nabité obe. Tak to musí ozaj "pomaly rýchlonabíjať".

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Problem Bolta je podla mna v tom, ze ich je tak malo, ze uz samotna existencia tohto auta je afera Tam sa nema ani kto stazovat. V Europe Ampera-E skoncila skor ako zacala, a v USA sa s Boltom tiez nejdu zrovna pretrhnut s produkciou. Ak ma fungovat nejaka komunita, fora a sirenie informacii, tak musia byt najprv zakaznici - pouzivatelia. Tam kde nic nie je, ani smrt nehrabe. Obavam sa, ze Bolt je na tom este horsie ako vychodne Slovensko podla jedneho pajaca Ale inac ano, ten graf nabijania Bolta je hrozny.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Na Slovensku je 30 Ioniq-ov a tu na fóre sme už všetko prebrali, zmerali, otestovali.
      Takže pri 28 tisíc Boltoch predaných USA a Kanade (bez Nórska, kde ich do tisícky bolo), by tiež už mala komunita nejaké užívateľské skúsenosti mať. Vlastne Boltov sa vyrobilo viac ako Ioniq-ov, lebo podľa najnovších techničákov z marca boli VIN tých dvoch Ioniqov, čo sa na v marci na SK registrovali, niečo cez 20000. Asi všetci nabíjajú doma.

      Predaje Boltu:

      http://gmauthority.com/blog/gm/chevr...sales-numbers/
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 06-06-2018, 10:08.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      No com som cital statistiku na pushev myslim? Tam mal k februaru 2018 Bolt na ucte za cely svoj zivot dakych 24000ks, kdezte Ioniq cez 50.000ks, a Leaf ani nehovorim. Plus si dovolim tvrdit, ze europsky zakaznik je podstatne narocnejsi ako americky, a chce dostat maximum, a pokial to nedostane, tak o tom vela rozprava. Nechcem tu nikoho skatulkovat, ale americke myslenie je zvaca dost jednoduche, a nie je tam dostatocna vola ucit sa, ako veci funguju, a preco mi to nabija pomaly atd. Cest vynimkam. A ako si spomenul, na dlhsiu trasu idu bud lietadlom/vlakom alebo maju v garazi este jedno full-size SUV ako Cadillac Escalade alebo rovno karavan. Takze tam taketo afery idu do stratena. Taku samovolnu stratu kapacity baterie na Leaf 1 tam samozrejme rozmazali dostatocne, lebo to vidi aj idiot, ze mu chybaju 4 palicky po celodennom nabijani

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Tu degradaciu leafov maju zato ze ich nabijali na 110 voltovych zasuvkach v rozpalenej arizone alebo pheonixe 12 hodin. Dokonca sa im tam predavaju leafy aj bez chademo portu.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko

      https://www.youtube.com/watch?v=yH3RqJRhNEE Bjorn dal race, bolo to lifestreamovane a (samozrejme) ze som pozeral. Video z toho je urobene zatial len prva cast. Ioniq hlavne vyhral preto lebo mal mensiu spotrebu a na dlhej trati sa provtny naskor bolta vyrovnal, az prekonal. Sranda bola na konci race, ked dosla boltu stava a museli ho odtiahnut

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Takze sumar je ten, ze proste najlepsi je Ioniq. a ten sa teraz nevyraba

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      To je diskutabilne, kazdemu vyhovuje nieco ine a potrebuje ine vyuzitie na dlhe trasy je po Tesle asi najlepsi Ioniq, poskytuje dobru efektivitu aj pri vyssich rychlostiach a nerusene opakovane rychle nabijanie az do takmer 70kW. Ale momentalne je trosku nedostupny, jedine kupit jazdenku. Do mesta a primestske jazdenie ma navrch zase Leaf 2. i3 potrebuje uz nastupcu, eGolf je predrazeny a nedotiahnuty a AmperaE mrtva. Vzhladom na to, ako sme si na konci roka 2017 mysleli, aky mame siroky vyber, tak sa nam to dost podstatne zuzilo a mam pocit, ze stagnujeme Ale snad sa to coskoro znova rozbehne ked sa vyriesia dodavky baterii.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      No prave, ak sa to do buduceho roku nezmeni, tak zase budem musiet kupit nafta / benzin. Este vlani som zil v tom ze konecne bude EV. ale doslova sa prosit automobilkam, dakujem nie. to radsej si kupim kona.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Do mesta Fiat 500e neprekonateľný. Len to chce odvahu ho kúpiť lebo servis nie je moc jednoducho dostupný (ale je).

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Vsak toto... a vela ludi ani nevie ze F500e existuje... u nas k tomu nie su ziadne informacie, tak jedine nadsenec EV co ma nacitane...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      http://elektrickeauta.com/

      https://www.ecoauto.sk/fiat500e

      Je toho dosť po slovensky. Len náhodne 2 stránky čo vypľuje Google pri zadaní elektricky Fiat.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      o FIATE 500 viem.
      ale ja rozvazam dve deti po meste hore dole. tam nemestim ani sedacky. Nohy by im asi dosiahli az na palubovku a 2x do mesiaca potrebujem dlhsi dojazd.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      FYI vzadu vozím 2 sedačky namontované cez ISOFIX. Decká dozadu v pohode vlezú pokial nemajú 170 cm. A jazdia Fiatkou radšej ako Teslou lebo viac vidia a viac prežívajú jazdu. Akurát kufor je mini ale na 2 školské tašky v pohode stačí.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      No ked mas vek ze sa vedia uz same zapnut u mne nepouzitelne

  • #95
    50000 Ioniq-ov je pravdepodobne všetkých troch verzií. Keďže sa Ioniq vyrába len v Kórei, tak vylučujem že by mala verzia Electric ešte inú číselnú radu vo VIN a stojím si za tým že v marci sa registrovali VIN mierne nad 20000, teraz vyrábajú ešte do 30000, ktoré sa budú tak po dvoch mesiacoch registrovať v auguste. Tiež si vynásob 1200 kusov mesačne a od prelomu 2017 1800 kusov mesačne, či z toho mohlo vzniknúť 50000.
    Pri Ioniq-u má každá verzia plug-in aj hybrid aj electric svoju číselnú radu.

    Keď už hovorím o Leafe, tak tam prvé tri písmená VIN (označenie výrobcu) má Leaf iné pre každý závod, lebo závody sú na iných kontinentoch a dokonca aj dva americké Leafy sú registrované na Slovensku, teda individuálny dovoz. Európsky Leaf končil v starej verzii na čísle niečo nad 60000 tisíc vyrobených kusov. Keďže sa v médiách chválili 100 tisícmi starej generácie, tak v Európe mal jednoznačne úspech, lebo USA a JP si delili zvyšných 40000 kusov.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Akurat som pozeral ze to boli predicted sales na zaklade zvysenie 4000ks mesacne, co sa nestalo. No podla oficialnych cisel vyrobili do konca 2017 okolo 23tis aut. Takze za pol roka museli vyrobit aspon 5000ks ako najhorsi odhad 1000ks/mesiac, ak to nezastavili uplne.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      t.j. 30.000ks uz museli prekrocit urcite. Celkovo ma Ioniq cez 100.000 aj ostatnymi dvoma verziami.

      Btw, registracie sa nemozu brat ako smerodajne, lebo je tu aj reexport, niektore auta sa zdrzia z roznych pricin, niektore trhy su uprednostnene a aj neskor vyrobene auto sa tam dostane skor ako k zakaznikovi co objednal skor inde atd.
      Naposledy upravené Ioniq; 06-06-2018, 13:15.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Takže presnejšie, pozrel som v evidencii aj vin čísla hybridov a pluginov.

      ELECTRIC: Dodávka z Kórei na SK je 2 mesiace, teda VIN registrované v marci menšie ako 21000 boli vyrobené v januári. Za 5 mesiacov mohli dať 9000 ks ? Ja myslím že nie a bude to niečo pod 30000 teraz čo vyrábajú v závode ak vyrábajú.

      HYBRID a PLUGIN: vinká obidvoch verzií majú spoločné čísľovanie, boli okolo 70000, čo je výrobe priemerne 4600 kusov mesačne za 15 mesiacov a teda môj odhad je, že okolo 95 až 100000-ci sa práve vo fabrike robí.

      Takže spolu to môže byť v tomto mesiaci okolo 125000 kusov +- 5000, z toho čistého electric menej ako 30000.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Preco stale pouzivas nejaku evidenciu, ktoru sme tu uz viac krat povedali, ze je nepresna, kedze tam chyba vela vozidiel? Neukazuje ani vsetky Tesly na SK, ani Fiskery, ani Ioniqy. Odkial je to vobec zdroj?

      https://www.hyundai.com/worldwide/en...es-performance

      IONIQ EV
      2016
      Domestic 3700
      Export 2015
      Total 5715

      2017
      Domestic 7857
      Export 9464
      Total 17321

      Grand Total 23036

      Ked k decembru 2017 vyrobili 23036 kusov, tak ako mohli byt VIN mensie ako 21000 vyrobene v januari 2018?

      Samozrejme, ze moze vyrobca zavadzat a klamat, ale to by nepresli ani cez povinny audit ak nemaju podplatenych vsetkych.

      2018 Januar-April
      Domestic 3406
      Export 3259
      Total 6665

      Spolu to je teda nejakych 29701 Ioniqov EV k Aprilu 2018, za maj snad dali tych 299 kuskov ak to nevypli uplne :-/

      edit: este pre upresnenie, termin Sales sa v automotive priemysle pouziva pre pocet aut dodanych koncovym zakaznikom.
      Naposledy upravené Ioniq; 06-06-2018, 21:10.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      K tvojmu edit: Termin sales sa pouziva vsade v priemysle - pocet produktov realne dodanych koncovym zakaznikom (nie objednavky, to je orders).
      Pre laikov - dovodom preco je "sales" (SK: predaje) hlavnym ukazovatelom "uspechu" je to, ze s objednavkou si mozete akurat vytapetovat, pokial zakaznik realne vec neprevzal (a teda aj hadam zaplati - ale to uz je dalsi kapitola), cize vyrobok sa realne vyrobil a poslal na miesto urcenia.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-06-2018, 00:20.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Rovno som napísal, že beriem poradové číslo VIN akými boli autá registrované a predpokladám dvojmesačnú dodávku po výrobe. Touto metódou som predpovedal pomerne presne a či to bolo 29500 alebo 30500 je myslím dostatočný odhad, keď nesedím v automobilke a nerátam to a neodhadoval som to na kusy ale na tisíce.
      Ak loď s nimi išla severným oceánom a na mesiac zamrzla, tak mohli vyrobiť o tisícku viac, lebo môj predpoklad dvoch mesiacov, čo to obvykle je, bol nesprávny.

      Ale každý vidí, že som to odhadol pomerne presne.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ale ja som primarne narazal na tvoj koment, ze v januari vyrobili VINka s cislom do 21tis. Cize pri vyrobenych poctoch za januar 1959ks by to znamenalo, ze rok 2017 skoncili s celkovym poctom predanych kusov 19tis Ioniqov EV. Skutocne ich predali 23tis. To je odchylka na urovni 20%. Tak neviem, vsetci mame inu predstavu o presnosti predpovedi.

      Tych 30000ks bolo cisto o tom, ze si hovoril, ze ich este len dorabaju, ja som povedal, ze uz to urcite prekrocili aj keby sa stal najhorsi vyrobny scenar. A z mnohych dovodov sa neda brat evidencia registracii vozidla ako spolahlivy zdroj, kedze dodavka automobilov funguje svojskym sposobom a vela zakaznikov dostane auto so skorsim VINom aj o mesiac-dva neskor ako zakaznik s neskorsim, a to aj pri ignorovani casu transportu na miesto urcenia. Ioniq je maloseriovka, ale pri aute s vacsou produkciou by si sa pri skumani registracii mohol seknut o vela, pri takom BMW 5 by ti vysiel tymto sposobom rozdiel 50tis kusov. Kvoty nepustia.

      A este jedna fakticka a podstatna chyba na ktoru som zabudol, ratas s 2 mesacnou dodavkou a VINka do 21tis ze boli u nas registrovane v marci. Sales je pocet UZ dodanych kusov zakaznikovi, nie VYROBENYCH. Tam sa ta odchylka este zvysuje - tvoje marcove registracie budu aj v systeme Hyundaiu evidovane ako marec 2018. Nie januar ani ziadny iny termin (ak to nebol prelom mesiaca), kedze aj majitel na nejaku lehotu na prihlasenie. V marci bol celkovy pocet uz dodanych Ioniqov niekde na urovni 26tis, podla teba je tam VIN do 21tis.
      Naposledy upravené Ioniq; 07-06-2018, 06:54.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Nech je ako chce je to na cely svet sakramentsky malo :-(.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Je... to je smutny fakt dnesnej doby. Aktualne najviac pripraveny chrlit vacsie mnozstvo aut je asi len Nissan/Renault. Ktovie ako su na tom so zasobou baterii, resp zazmluvnenym objemom. V kazdom pripade ten Mirov prispevok ukazal, ako hlboko ma nasu krajinu Hyundai v riti a v podstate asi nie len Hyundai ale aj cely svet, ked tu dodaju auto so 4-5 mesacnym meskanim oproti zbytku sveta. Chapem, ze sme maly trh ale aj tak

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      To nie je o velkosti ci dolezitosti krajiny, ale o chceni/nechceni dovozcov prislusnej znacky ponukat na svojom trhu elektromobily.
      Napriklad v porovnani s Ceskom sme na tom este celkom dobre, Na Slovensku sa Zoe predava uz davno, v Cesku len teraz zacali. Tiez Ioniqov sa podla prispevkov na forach predalo na Slovensku podstatne viac ako v Cesku.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Je zvláštne, že Ioniq je v CZ tak výnimočný. Na posledných dvoch stretnutiach v máji nebol ani jeden, Tesiel po 3.

      Ale potešujúce je, že tento rok pribudlo v evidencii niekoľko registrácií plne elektrických autobusov a to je pre mesto ešte podstatnejšie ako pár EV, lebo autobus má určite aj päťnásobne viac emisií ako jeden osobák. A to v prípade ak sa emisie odvíjajú od spotreby paliva. Ak majú autobusy menej prísne emisné normy, tak je to ešte omnoho viac.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Ano presne tak. Najviac ma vzdy pobavi ked v ČR je clanok o tom ako kupili 10 novych elektrobusov alebo na zemny plyn. a vzapati na slovenskych weboch o tom ako Bratislava kupila naftove autobusy z ČR.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      No bud objektivny: v BA nasadili nedavno 18 kusov elektrobusov.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Aj košické EČV mi ukázalo pri SOR elektrobusoch, nielen Bratislava.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Kosice mali prve elektrobusy na sk
      http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...osice#post6913

  • #96
    Aby to bolo aj v téme pri Leaf:

    Ioniq vs Leaf 2
    https://www.youtube.com/watch?v=GCQ911fqTBM

    A po polhodine zrýchľovania maximálnym výkonom a maximálnou rýchlosťou baterka Leafa tak 5% nad stredom bez nárastu teploty, žiadne zohrievanie, videl aj svedok z druhého auta.

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      ja som moj dnes zas varil na 53 C vo voderadoch aby som dosiel do PB....:-( hadam neutrpel na zdravi

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Vysoka teplota je zla hlavne pri nabijani, pri vybijani az tak nevadi, resp. zvysena teplota pri vybijani zvysuje vyuzitelnu kapacitu, pretoze znizuje vnutorny odpor baterie.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      jux podla tejto logiky nie je potom lepsie nabit auto rychelsie, aj ked je horuce ako ho nabijat pomaly ked je horuce?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ked by boli teploty rovnake, tak je urcite lepsie nabijat co najkratsie, lenze pri rychlonabijani sa bateria zohrieva viac, takze bude mat vecsiu teplotu. Bolo by treba vidiet grafy - co ma viac vplyv na degradaciu, ci kratsie nabijanie pri vyssej teplote, alebo dlhsie nabijanie pri nizsej teplote. Nenasiell som take komplexne grafy...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Uz sme to tu preberali ze ako nabijat.
      http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-...2720#post22720

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, tymto sa vsetkym takmer vzdy drzim.
      Otazka co mma zaujmala bol novy vs stary leaf, ktory trpi menej pri rychlonabijani horucej baterie, ten co si rychlost obmedzi a nabija sa dlhsie, alebo ten co ju neobmedzi a nabija sa kratsie. Z Bjornoveho videa bolo vidno ze bateria sla nad 50 C tak ci tak, ci by sla este viac keby nespomalila je ale otazne.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      To spomalenie tam ma urcite svoj dovod a opodstatnenie, inac by tam nebolo. Urcite to maju opakovane odskusane a bolo to najmenej bolestive riesenie z technickej pohladu, bez nutnosti vacsich uprav.

  • #97
    Priebeh nabíjania Nissan Leaf 2 z 20% do 80%.

    Tak som zmapoval priebeh nabíjania Nissanu Leaf. Test sa uskutočnil na starej DBT nabíjačke vo VE Trenčín. Čas od 11:50 – 12:25, vonkajšia teplota 23 st.C, teplota batérie 40% stupnice. Celkový čas nabíjania 35 min. 45 sek.
    Obr.1 Začiatok 20%-nabíjací výkon 37,5 kW
    Obr.2 Priebeh 61%-nabíjací výkon 37,4 kW
    Obr.3 Priebeh 70%-nabíjací výkon 30,5 kW
    Obr.4 Koniec 80%-nabíjací výkon 25,6 kW
    Obr.5 Dojazd auta po prepočítaní na 100% kapacity batérie je 310 km. Stále jazdím po meste (40%) a po v cestách mimo diaľnice(60%) s viac ako 300 km dojazdom...

    Bohužiaľ som si nezapísal koľko kWh som nabil. Nabudúce sa polepším. Teoreticky som nabral 60% kapacity batérie t.j. 36:100x60= cca 21.6 kWh.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Nabíjanie 20%-37,5 kW.jpg
Videní:	1
Veľkosť:805,3 KB
ID:	25054Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Nabíjanie 61%-37,4 kW.jpg
Videní:	1
Veľkosť:779,9 KB
ID:	25055Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Nabíjanie 70%-30,5 kW.jpg
Videní:	1
Veľkosť:690,7 KB
ID:	25056Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Nabíjanie 80%-25,6 kW.jpg
Videní:	1
Veľkosť:793,5 KB
ID:	25057Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Dojazd 80% nabitie.jpg
Videní:	1
Veľkosť:510,5 KB
ID:	25058

    Komentár


    • #98
      A nové video testu nabíjania - rapidgate od Bjorna:

      https://www.youtube.com/watch?v=_Nv8SSdVvj8

      rýchlosť nabíjania 45kW
       

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        prve nabijanie je OK, pokial to clovek nenahana. Aj ked je tazko to nazvat "summer" test ked rano bolo 12 C. Mne moj (stary) leaf po dlhej trase na dalsi den ani nevychladne pod 30 C a potom je uz hned prve nabijanie ohrozene. Druhe nabianie mal 27 kW, tretie 23 kW.
        Naposledy upravené Teq; 13-06-2018, 07:56.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Pri vonkajsej teplote 12 az 17 stupnov by som to nenazyval letnym testom.... letny test by bol pri podstatne vyzsej vonk. teplote
        prvve nabijanie max 45kW pri vonk. teplote 12 stupnov a teplote baterie 29 stupnov
        druhe nabijanie max 27 kw pri vonk. teplote 15 stupnov a teplote baterie 40 stupnov
        tretie nabijanie max 23 kw pri vonk. teplote 17 stupnov a teplote baterie 44 stupnov
        Pritom pri starte mala bateria 18,8 st. (cez noc poklesla z 30)
        Jazdil velmi opatrne na minimalnu spotrebu a nevidel som, ze by jazdil realne viac ako 85km/h. (90 podla rychlomera)
        Pri baterii bez chladenia sa dlhsie cesty hlavne v lete podstatne predlzia pomalym nabijanim.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        presne tak...bol to skor jarny test, v lete by to bolo ovela horsie. Nedat do takeho dobreho auta chladenie baterie je stale pre mna nepochopitelne. Este pri 24 kWh verzi by som to pochopil (ta sa ako tak stihala aj pasivne chladit) ale od 30 kWh a viac je to fakt velmi velmi zle rozhodnutie.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        12C, to je v Bratislave niekedy novembrova teplota. Tento rok bolo aj vo februari par dni 10-14C. Vcera v centre BA 34C na slnku, v tieni 30C. Tomu hovorim leto

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Nezáleží či išiel opatrne alebo hnal po dialnici 140, baterka sa nadmerne zahrieva len nabíjaním. Aj po dialničnej jazde do kopca napr. do Žiliny 140 km/h mi auto prvé nabíjanie vždy ide naplno a aj keď sa pri rýchlonabíjaní viac nahreje , ďalšou jazdou už teplota nestúpa, ale pozvolna klesá. Takže aj vysoká spotreba baterku nezohrieva nadmerne, toť moja skúsenosť. Baterku zohrieva len rýchlonabíjanie.

        Test bol v Nórsku, tam 12 °C je leto, či teraz u nás nemáme letné teploty ?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jazda urcite tiez zohrieva bateriu, Bjornovi sa pri vonkajsej teplote 12 stupnov zohriala bateria po 200km o 10stupnov na 28.8 st., a to isiel maximalne 85km/h, Keby bolo vonku 25 stupnov, a isiel by dilanicnych 130km/h, tak odhadujem, ze by bateria mala po 200km mozno aj viac ako 40 stupnov a to by bolo uz prve nabijanie obmedzene na menej ako tych 27kW. EV bez chladenia baterie je dobre do mesta a na jazdy, ked netreba rychlonabijanie a akceptovatelne do chladneho az mierneho podnebia, kde prve rychlonabijanie este zvlada bez problemov. Mozno aj u nas je to este v poriadku.
        No v juznejsich krajinach, pri vonkajsich teplotach, ktore ani v noci neklesaju pod 20stupnov sa pri kazdodennom jazdeni bateria nikdy neschladi pod 30 stupnov, vtedy aj prve DC nabijanie bude niekde na urovni 20 az 25kW, co je skutocne malo.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ono pri tej jazde v teplotach pod 20 stupnov predsa len najaky chladiaci efekt vzduchu co obteka bateriu zospoda musi byt. Takze co pise Miro moze byt, zohrievanie pri jazde je kompenzovane "vzduchovym chladenim".
        Stalo by za to dat pod auto pri rychlonabijani ventilator, ci to nejako pomoze :-).
        EDIT: Aj ked nemusim tie jeho dristy pocuvat, pozrel som to cele - ked vyrazil po prvom nabijani, mala bateria teplotu 45 st., po dalsich ~ 150 km mala 41 st.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 13-06-2018, 10:41.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Ak by bolo chladenie baterie obtekajucim vzduchom okolo jej vonkajsieho plasta, v mrazoch by to malo nevyhodu, minulo by sa vela energie na jej zohrievanie. Co sa tyka Ioniqa ( uz som to tu niekde pisal), vonkajsia teplota ovplyvnuje teplotu baterie velmi pomaly. Napr. zaparkujem vecer auto s teplotou baterie 26 stupnov, po 12 hodinach statia pri vonkajsej teplote 15 stupnov ma bateria 22.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Neskusal som dat ventilator pod auto pri rychlonabijani, vyskusam ked sa bude dat (aj ked mam len stareho leafa) ale skusal som dat ventilator pred auto (hned pod predny naraznik) cez noc aby pomohlo s chadenim. Mam taky pocit ze nepomohlo vobec, prisiel som o 11-tej vecer s 50 C a rano mala stale cez 32 C. Vonkajsia teplota mohla byt 22 C (bolo to v nedelu vecer)

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No, nie je to taka katastrofa co sa tyka casov - v podstate stratil na 660 km asi hodinu tym, ze nabijal pomalsie.
        To sa da prezit. Ale myslim si, ze ovela vacsi pruser bude degradacia baterie po 2-3 rokoch. Taketo prehrievanie bez aktivneho chladenia sa musi podpisat.
        Chlapci a dievcata Leafaci - nikdy nenabijajte nad 80-85% ak sa da, iba ak hned potom vyrazite a zacnete bateriu zase vybijat. Podakuje sa vam ovela dlhsim zivotom.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 13-06-2018, 11:13.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Mne sa jazdou nezohrieva, to zahriatie Bjorna po jazde bolo na pracovnú teplotu, aj vonkajší vzduch bol teplejší ako vyšlo slnko a potom sa už drží - taktiež keď jazdil, tak sa mierne ochladzovala. Tiež mám takú skúsenosť, pri jazde postupne zvýšená teplota klesá.

        A konečne si niekto všimol, že na 660 km to urobilo hodinu. Keď spočítam, že na GW CCS som celú zimu trávil rýchlosťou 30kW, tak naozaj mi druhé nabíjanie, čo je málokedy, vôbec nevadí chvíľku počkať. Zbytočne sa to stále sleduje, na videu je vidieť, že to nič hrozného nie je a Leaf je v súčasnosti najlepšie mestské a prímestské auto aj vzhľadom na jeho tvary, človek sedí vyššie, má veľké presklenie.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        1 hodina je pri 660km dost, to je pri dialnicnom tempe 20% navysenie kvoli... nicomu. Ale tak cas je individualna velicina pre kazdeho z nas, niekto ho ma vela, niekto malo

        Edit: a hlavne aj zalezi, kde tu extra hodinu clovek stravi, ci v Auparku alebo dakde na pumpe v Ruzomberku alebo kamionovom depe Velke Bierovce
        Naposledy upravené Ioniq; 13-06-2018, 13:07.

      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        Lenze v NISSAN-e sa neda nastavit nabijanie do urciteho percenta. Alebo je nejaka moznost ?

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        No ja som zvedavy co bude za test na jedno nabitie Nissanom Leaf z BB do BA. Uz tam bolo dost blbych komentarov na temu pretazenych sieti, baterka nevzdrzi ani 5 rokov a 107 minut plne nabitie, lebo oni to potom nabijali na 100% a nabili na GW 36.6kWh ak si dobre pominam a vraj bude aj video.
        https://www.facebook.com/autozurnal/..._comment_reply
        Video bude asi na TA3ke co maju motoristicky magazin, alebo YT kanal Autrozurnalu.

      • Daliborko
        Daliborko komentoval
        Upraviť komentár
        voloda69 nie len v Nissan-e, ale pokiaľ mi je známe, tak v žiadnom EV (okrem Tesly) sa nedá nastaviť v aute, aby nabíjalo do x %.
        Domáce AC nabíjanie sa dá ošetriť časovačom ( priznávam, že je to zdĺhavejšie ako len zapojiť kábel ) a DC nabíjanie sa prípadne dá ukončiť na stojane, ale väčšinou po DC nasleduje ďalšia jazda, takže baterka sa začne hneď vybíjať. Tak to robím na Ioniq-u a cez 80% som málokedy a aj to len na krátku dobu.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Maju Ioniq a Leaf aspon nastavenia casovaca priamo v aute, napr. ak chces nabijat "nocnym prudom"?

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        EU Ioniq nevie, US verzia to vie vez BlueLink appku (pripadne Amazon Alexa).

      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        NISSAN LEAF 2018 ma v aute nastavenie na odlozene nabijanie, su tam dokonca 2 moznosti charging time, nastavi sa cas a dni v tyzdni pre ktore to ma platiti, dokonca, sa da nastavit aby tie charging time fungovali len doma, ak si niekde mimo tak to neberie do uvahy. Ja to takto mam nastavene na nizku tarifu. Ak chces nahodou nabijat hned, tak len stacic jedno tlacitko, ktorym to obides.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Vie to aj EU Ioniq, v EV nastaveniach mas OFF PEAK TIME, ak tam zadas interval a nabija iba vtedy. Ma aj "odlozene" nabijanie, kde zadas cas odchodu, ale funguje to nejako divne a velmi som to zatial nepotreboval a neskusal.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Fakt? To som si ani nevsimol, ale je pravda, ze som od updatu FW tam nezabludil... musim pozriet

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nastavovanie casovaca v aute je fajn, no bez ovladania nabijania cez internet je nastavovanie casu nabijania v aute dost nesikovne. Takze lepsiu sluzbu urobi cez mobil ovladana zasuvka s casovacom. No pri nabijani cez spinanu zasuvku je potrebne aby elektromobil akceptoval zapnutie privodu, pretoze niektore elektromobily pri zapnuti privodu nespustia nabijanie a u nich je teda dialkovo ovladana zasuvka nepouzitelna.
        Na cez mobil ovladanej zasuvke sa da cez mobil nastavit len cas od-do (a privod sa samozrejme da cez mobil manualne zapnut/vypnut), takze treba vediet s akym %SOC sa nabijanie zacne a akym vykonom sa bude nabijat, aby sa dalo casovo urcit ako dlho potrva nabitie do pozadovaneho %SOC. Preto som hladal cez mobil ovladanu zasuvku, co meria prenesenu energiu a vypne po odovzdani nastaveneho mnozstva kWh, no nejaku jednoduchu sa par euro som zatial nenasiel.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Nastavenie na nabijanie "nocnym prudom" som pouzil iba raz- nocoval som v Panorame na Strbskom a nechcel som mat rano nabite na 100%, ked ma cakal 8km zjazd do Strby, zasuvku s casovacom som nemal (uz ju vozim v aute). Ioniq nema problem so zacatim nabijania po pripojeni napajania cez spinanu zasuvku. Ale celkom nechapem, ze taku jednoduchu vec ako nastavenie urovne SOC na ukoncenia nabijania ioniq ani leaf nemaju, ved softverovo to musi byt jednoduche. Snad casom v upgrade....
        Jux: tu zasuvku s pocitanim kWh chces zrejme k niecomu inemu ako Tesle :-D

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No preto, uz som myslel ze na taku trivialnu vec nemysleli. Fiat 500e to ma tiez, dokonca s rozdielnym nastavenim pre vikend a pracovne dni. Da sa to velmi elegantne nastavovat cez TomTom navigaciu, ktora komunikuje cez BT s autom. Ale tiez iba casy, na uroven SOC to kasle.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nechapem preco vsetky dnesne moderne EV nemaju datove pripojenie (samozrejme wifi aj mobilne), ved to dnes je uz len minimalny naklad navyse a kazdy by si rad zaplatil datovu sim-ku. A ked sa obavaju hacknutia, tak nech dovolia cez net len funkcie, ktore nemozu podstatne ublizit - teda len ovladanie kurenia/klimatizacie a ficuriny okolo nabijania.
        Tesla tiez nedovoluje robit vsetko okolo nabijania cez mobil - nedovoluje napriklad menit cez mobil nabijaci prud - zrejme kvoli bezpecnosti. Tiez zmenu casovaca nabijania nemozno urobit cez mobil, no casovac nastaveny v aute sa da obist zapnutim/vypnutim nabijania cez mobil.
        Najlepsia funkcia je nastavenie % SOC, ktore sa da ovladat v aute aj z mobilu v rozsahu od 50% do 100% po jednom %.
        Vsetky tieto funkcie by kludne mohli mat vsetky EV, ved je to oproti ostatnemu softveru v aute uplne trivialne...
        No mozno chcu aby tesla bola este dlho vynimocna. :-)))

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq sice pripojenie na wifi ma, ale zatial som nezistil naco. Bezi iba ked je auto "nastartovane", cize pocas parkovania pred domom je to aj tak nanic. Urobil som raz z mobilu hotspot a pripojil ho, no pocas jazdy mi nespotreboval ziadne data. Mozno by vedel stiahnut aktualne dopravne info do vstavanej navigacie, ale tu nepouzivam, waze mi vyhovuje viac.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Myslim, ze to WiFi je tam primarne pre ostatnych pasazierov (aj ked v dnesnej dobe ma uz skoro kazdy nadmerne mnozstvo dat) co velmi napomocne nie je, plus je tam par aplikacii ako pocasie, doprava atd, mozno kvoli tomu. Mozno ked mas tablet bez SIMky. Ale hotspot vies vytvorit aj cez mobil tak nechapem, na co to robit cez auto. Ja osobne vyznam toho wifi velmi nevidim

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mám aplikáciu Hyundai Hotspot, ktorá vždy keď je bluetooth pripojenie, zapne hotspot na mobile a naopak vypne ak nie je. Funguje to aj s inými autami, aj v Leafe sa mi automaticky zapína.

        Wifi Ioniq používa aj na informácie v tlačítku "i" - dopravné, počasie, online body záujmu, ktoré nenájde priamo v mapových podkladoch. Tieý vie ako Waze písať rýchlosti na cestách a ukazovať a oznamovať hliadky.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq - v Ioniqu nie je také Wifi ako opisuješ, t.j. hotspot pre pasažierov. Ioniq sa len napája na Wifi ako klient, aby mal konektivitu na svoje vstavané informačné funkcie.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Pre pasazierov nefunguje? Tak potom uz absolutne nechapem vyznamu Wifi v Ioniqu. Ano, je to pre appky, ale preco na to potrebovali Wifi? Audi sa automaticky pripoji k netu, ked je telefon sparovany cez BT a taha data cez bluetooth. Nechapem zmysel, zapinat 2 veci naraz, aj BT aj Wifi. Pri tak primitivnych appkach ako pocasie a doprava je vyssia datova rychlost nepodstatna, a konkurencia to zvlada aj bez nej. Zvlastne rozhodnutie inzinierov.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Pozeras sa na to len z jednej strany. Ja som radsej, ked nemusim platit dalsiu sim kartu a ioniq vyuziva pripojenie z mojho mobilu ako aj tablet a notebook. Nepotrebujem x pausalov na x zariadeni, ale jeden poriadny. Vacsina aut (aj spalovacich) ma net na sim-ke urcity cas. a potomzakaznik plati. Hyundai to vyriesil takto a je to podla mojho spravania aj pri inych zariadeniach - mat jeden poriadny pausal na vsetko a nestarat sa kde mam kolko dat a kde mi ostali a na inej sim chybaju ...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tiez na vacsine nabijaciek je wifi zdarma a teda Ioniq sa pripaja a mozem planovat trasy. Planovanie trasy a dopravne info je super vec ak je aktualne, tam je wifi velmi potrebna. Nabijacky alebo pumpy maju wifi, nie bluetooth internet a vsade je ioniq pripojitelny. Preto Wifi a nie Bluetooth. Kde okrem svojho mobilu sa pripojis s Audi ?

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Nechapeme sa. Sadnem do auta, na telefone zapinam BT aby sa mi sparoval s autom kvoli handsfree. Auto si automaticky cez BT okrem hlasu a kontaktov zoberie aj pristup k internetu. O akych 2 simkach sa bavime? Nepotrebujem 2 simky, stale pouzivam len jednu, v mojom mobile. V takom pripade nerozumiem ani potrebe, preco by som sa autom pripajal cez Wifi k sieti na nabijacke, ked uz mam auto pripojene k internetu cez mobil. Jedine vyuzitie vidim dakde v horach kde nie je signal, ale takych miest je uz malo, a tam je velka sanca ze nebude ani nabijacka ani wifi. Plus potom stahovanie velkych updatov ako to na Tesla, ale to Ioniq tiez nevie, a SW sa updatuje cez SD kartu.

    • #99
      Miro napisal: "Ja som radsej, ked nemusim platit dalsiu sim kartu a ioniq vyuziva pripojenie z mojho mobilu ako aj tablet a notebook."
      Kolko platis za dalsiu simku u tvojho operatora? u mna je to 1 euro mesacne za dalsiu datovu simku k tej mojej v mobile.
      Mat auto pristupne cez internet, ked nie si v nom, pripadne aj ked si na druhom konci sveta je to prave orechove.
      Treba aby ste vy, co mate v autach aspon wifi pozadovali od vyrobcu, aby to wifi bolo pouzitelne na nejaky rozumny pristup do auta, ked ho mate zaparkovane niekde, kde je wifi k dispozicii.

      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ja ju mam v Telekome gratis, bola vtedy sucastou nejakej firemnej akcie.
        Problem je ten, ze nemam za co lobovat, osobne nevidim zmysel Wifi v aute, okrem stahovania updatov. Radsej by som uvital 3G/4G modul, aby som mohol kontrolovat auta kdekolvek, nie len v nakupaku alebo na nabijacke alebo vo dvore pri dome. Idem s detmi na vylet do prirody? 15 minut pred prichodom na parkovisko dam vychladit/vykurit, vybavene To je funkcionalita, co pomaha, nie nejake obmedzene wifi

        Skoda, ze aj pre Hyundai je EU trh podradny oproti US. Tam to maju

    • Nieje to cele video, ale podla neho sa z BA do BB da dostat na jedno nabijanie. Asi len v letnych teplotach. Prvych 130km siel 120km/h a zvysnych 70km siel asi 100-110km/h. Cize cesta smer hore a spat z BB do BA siel po zelenec 120km/h a vraj v pohode. Ostalo mu vraj asi 35km. Ale auto si chvalil a ePedal si chvalil velmi. Som zvedavy na cele video.
       

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ostal som trocha prekvapený, že dal normálne názory, vedel spočítať aj cenu rýchlonabíjania (až na to, že 5€ za 45 minút - tam zabudol, že ešte 13 centov za minútu), celkom dobre to zhodnotil aj jazdu, aj e-pedal, aj rýchlonabíjanie a určenie hlavne na cenoo prijateľné domáce nabíjanie. Takže som milo prekvapený.

        Ružomberok - Košice tempomatovou 120-kou som dal a v KE bolo ešte 10% baterky, takže som veril, že dá aj BA-BB na jeden raz. Moja cesta obsahovala aj pár pomalších úsekov (napr. cez Prešov), takže som nemusel spomaľovať pred koncom cesty.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Miro, epedal aktivuje aj mechanicke brzdy, alebo vyuziva len rekuperaciu?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, podľa mňa sa určite aktivujú brzdy. e-Pedal je výborný a veľmi pekne naladený.
        Ak v nejakej rýchlosti pustím nohu z plynu, nepríde účinok okamžite takým miernym trhnutím ako pri klasickej rekuperácií ale behom sekundy postupne sa pridáva spomaľovací účinok. A tento účinok je rovnaký, či človek ide do veľkého kopca, po rovine alebo z veľkého kopca - účinok e-pedalu je naladený, aby auto spomaľovalo rovnako nezávisle na tom, akú silu treba vynaložiť na rekuperáciu alebo brzdenie.
        Keď auto ide úplne malou rýchlosťou (ako na automat bez pridania plynu), vtedy sa vždy aktivujú brzdy. Asi elektromotor nevie úplne zastaviť rekuperáciou.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Na funkciu epedala som sa pytal preto, lebo vo videu hovori, ako musel brzdit klasickou brzdou, lebo neodhadol ako brzdi epedal a bal sa, ze narazi do auta pred nim. Takze ak je to tak ako hovoris, ze epedal pouziva aj mechanicke brzdy, tak zrejme len v nejakom jemnom rezime.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Je zaujímavé, že všetci títo redaktori spomínajú len GW. Ak je to platená reklama, tak v poriadku. Ale ak nie, tak neviem, čo ich k tomu vedie. Veď existujú aj další prevádzkovatelia NS. Niektorí redaktori nespomenú žiadnu cenu a tento aj keď spomenul, tak zamlčal polovicu ceny. Buď je to neprofesionalita, alebo úmyselné zavádzanie verejnosti na vylepšenie obrazu spoločnosti, ktorá si zaplatila reklamu. Správne mala odznieť informácia, že 45 min nabíjania u GW stojí 10,85 € (5+/45x0,13/) program ONE a 13,50 € (20kWhx0,45)+(45x0,10)program ENERGIE. A ak nebol zaplatený za reklamu a chcel byť profesionálny, tak okrem spoločnosti GW s úplnou cenou,mal spomenúť aj ZSE a NS pri Nissan predajniach,kde by spomenul v súčasnosti nabíjanie zdarma pre Nissan Leaf. PS: Pochybujem, že nabíjal u GW, keďže mal auto z Auto-impexu BA, kde mu nabili na 100%. Potom určite v Nissan(Lioncar) BB, taktiež zdarma nabíjal.
        Naposledy upravené curgali; 15-06-2018, 09:06.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        e-Pedal brzdí dosť ale nehádže ľudí na predné sklo. Keď niekto predo mnou prudko zabrzdí, tak musím brzdami (ak nechcem aby mi zablikalo núdzové brzdenie a zabrzdilo šmykom). U nás sa mi to nestáva, ale v Blave, kde je iné tempo dopravy, tam si buď nechám pred autom pred križovatkou väčší odstup alebo keď sa lepím, tam musím na brzdy.
        Mechanickú brzdu používa na úplne zastavenie.
        Ale dá sa to riešiť jazdou adaptívnym tempomatom, ten tiež brzdí aj brzdami a prudšie ako e-pedal, tam sa mi nestalo, že by nezastavil aj keď auto predo mnou brzdí prudko (čo sa zasa stáva na Ioniqu - tam adaptívny nevie brzdiť tak silno a keď zabrzdí prudko niekto predo mnou, tak auto začne pípať, aby som brzdil, že ono nedobrzdí tempomatom a bude zrážka - ale tiež potom zašmykuje núdzovým brzdením).

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Hore sa debatovalo o Bjornovom teste, tam som dal aj link na FB, kde je obrazok spominaneho moderatora, ktory nabija auto v BB Europe na GW nabijacke. Kedze drviva motoristicka obec vyuziva doteraz jedineho operatora pre rychlonabijacky po celej SR, tak idu len na GW a preto ho aj spominaju. Ci je to tento moderator, Rasto Chvala, alebo aj videa Ondreja Macka, tak sa tam vyuziva GW siet. Teraz tu nepisem o obsahu jednotlivych videi na ktory sa vela elektromobilistou stazuje. Mozno maju nejaku zmluvy, lebo niektory aj pri videach o spalovakoch vyuzivaju len jednu siet cerpacich stanic.

    • Keďže už mesiac jazdím na novom Nissane Leaf 2, chcem sa s vami podeliť o svoje skúsenosti s dlhšou jazdou po Slovensku. Rodina rozhodla, že v nedeľu sa ide do Bachledovej doliny poprechádzať po chodníku v korunách stromov. Pozrel som do mapy, či Leaf 2 zvládne 521 km dlhú trasu bez použitia siete GW alebo iných platených DC nabíjačiek. Keďže nie som majiteľom žiadnej nabíjacej karty, tak jazdím nielen zero emision, ale aj zero euro...A zistil som, že to ide nielen do Tatier, ale aj do Košíc a späť. Ale poďme si prejsť trasu Trenčín-Žilina-Bachledova dolina-Poprad-Žilina-Trenčín.
      Vyrážame ráno o 6:00 do Ziliny v plnom obsadení t.j. 5 ľudí plus batožina, kde nabíjame za 45 min z 16% na 90%, pretože nás čaká 205 km Žilina-Bachledova dolina-Poprad. Keďže som klientom Nissan ZA nabíjanie som mal zdarma. Inak je ešte možnosť nabiť v Martine zdarma. Pretože trasa vedie mierne do kopca, zvolil som diaľničnú rýchlost 90km/hod. Údaje o parametroch cesty sú vo foto1. Do Popradu na AC nabíjačku na Mnohelovej ulici sme prišli s 10% kapacity batérie. Za cca 4 hod, počas ktorých sme sa naobedovali a okúpali v AquaCity Poprad, nám nabíjačka bezplatne nabila na 84 % a vyrazili sme smer Žílina. Táto trasa ide pre zmenu mierne z kopca, tak som zvolil svižnejšie tempo 100 km diaľničných, čo sa prejavilo nielen v spotrebe, ale aj v priemernej rýchlosti viď foto 2. Na poslednom úseku som si povedal, že otestujem max. povolený rýchlosť a zistím, čo to urobí so spotrebou. Tak plné auto, zapnuté svetlá a rýchlosť 130km/hod s tempomatom (nižšiu priemernú rýchlosť zavinilo spomalenie za PB, kde sa opravovala cesta) spôsobilo, že mi z 69% poklesla kapacita na 24% t.j zníženie o 45% . Ostatné parametre vo foto 3. Priemerná spotreba mi po zhotovení foto ešte klesla na 18,8 kWh, nakoľko som išiel pri Trenčíne dolu kopcom zo Skalky, až do odbočky na výjazd do TN. Na záver ešte spomeniem, že som nepoužíval klimatizáciu, nakoľko bolo 20 st.C. Teplota batérie sa mi vždy pohybuje medzi 40 – 60 % tolerancie stupnice. Nikdy som zatiaľ nemal inú hodnotu.
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	ZA-Bach.dol.-PP.jpg Videní:	1 Veľkosť:604,5 KB ID:	25371Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	ZA-PP.jpg Videní:	1 Veľkosť:574,4 KB ID:	25372Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	ZA-13Orýchl.-TN.jpg Videní:	1 Veľkosť:463,2 KB ID:	25373
      Naposledy upravené curgali; 19-06-2018, 16:36.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No, skalni sa nezapru :-). Pekny report. Ale ist po dialnici 90 km/h nie je to masochismus? Uz pri tych 120 km/h co jazdim ma mrle zeru... Ten cas jazdy 3:24 do Popradu je bez casu nabijania?

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Je to trosku tyranie, ale tak zas poznam vela ludi, ktorym pomale tempo vyslovene vyhovuje. A ked je to k tomu zadarmo... ja osobne by som nevydrzal, ale je to pekny dokaz, co vsetko sa da dosiahnut sebakontrolou a disciplinou

      • voloda69
        voloda69 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja len pridam skusenost. Dialnica medzi Kuty - zaciatok Bratislavy (zhruba 50 km), rychlost 120 km, 5 ludia v aute (2 dospeli + 3 deti), plny kufor, vonkajsia teplota 25C, klima zapnuta na 22,5C, spotreba na tomto useku 17,3kWh/100km.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Nemal si z domu pred cestou nabite doplna? Z TN do ZA je to cca 80km a pises, ze v ZA si nabijal z 16 na 90%...

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Ten čas na tom computer 2 beží vždy, keď je aktivované auto aj keď stojí. Vypne sa až po vypnutí auta. Tá jazda tam je dosť do kopca. Chcel som mať istotu dojazdu, preto som zvolil 90 tku. Inak mimo diaľnice som išiel ako ostatné autá 80-90. Ale pred Popradom som zrýchlil na 95, lebo sa na mňa tlačil kamión...

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa 130 km/h by som na mojom 30 kwh daleko nedosiel, proste clovek sa musi prisposobit. Moj masochisticky pocin minnuly piatok bola cesta z BA aupark (nabite na 100%) do Povazskej Bystrice. 170 km, 200 - 250 metrove prevysenie, 80 km/h za kamionmi v tuneli a prisiel som s 15%.

      • Daliborko
        Daliborko komentoval
        Upraviť komentár
        Ten čas 3:24 je za trasu: ZA - Bachledová dolina - PP (205 km). Túto trasu Google odhaduje na 2:45. Ťažko odhadnúť, koľko z toho času je jalový čas, kedy auto stálo, ale bolo aktívne. Ale čo vieme je, že z tých 205 km je len 85 km po diaľnici Rozdiel medzi 130 km/h a 90 km/h na 85 km činí cca 17 min. Na tom úseku by minul navyše dajme tomu 7kWh, čo by na GW nabil za cca 10 min. Plus zachádzka k GW cca 10 min. Koniec koncov by na tom bol rovnako, a takto to mal aspoň zadarmo Ale priznám sa, že ja radšej chodievam rýchlejšie a tých 20 min. radšej strávim na nabíjačke (hoci aj na GW). Človek sa povystiera, na toaletu môže skočiť...

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Po vlanajsich 5000 kilometroch stravenych na eTour Europe (http://teslaclub.sk/forum/teslaclub-...6131#post16131) je jednoznacne dokazane, ze je lepsie ist pomaly a prist do ciela bez nabijania, ak sa da.
        Ale pokial sa musi nabijat, tak treba na tu nabijacku prist co najrychlejsie, lebo rychlost nabijania (v km/h pribudania dojazdu je vzdy vacsia ako rychlost vybijania v km/h). Ja sa pri dlhej trase snazim prist na dalsi SC (alebo CHAdeMO) so zvysnou kapacitou okolo 10%.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Zabudol si sa pochvalit, ze to su overene slova vitaza...

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        To by si cumel co sme pouzivali za nastroje pre optimalizaciu rychlosti a nabijania. Na kazdu etapu sme mali itinerar s definovanymi rychlostami po trati pre co najvyssiu efektivitu. Boli aj take zastavky ze odbocka na SC, 10 minut nabijania, a ide sa do ciela. A kedze nebola stanovane presna trasa, iba start a ciel, tak v mestach kraloval Waze. Ti, co chodili podla navigacie v Tesle, nemali sancu.
        Mal som auto s najmensou bateriou, ale nove, to je fakt, takze vyuzitelna kapacita mojej baterie bola asi rovnaka ako 2-3 roky stare 85ky co tam vacsinou boli.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Z Trenčína som vyrazil s 54% baterkou. Do ZA je 85km, tak som nepotreboval nabiť. Už natoľko Leaf 2 poznám, že viem odhadnúť ako mám jazdiť, aby som prišiel po najbližšiu NS. Ráno bolo 17st.C a švihal som po diaľnici 100 a minul 40% kapacity. Spotreba bola 16kWh. Inak čo sa týka e-Tour, tak som si cvične prešiel vzdialenosti z minulého roku a došiel by som dokonca cez Free nabíjačky pomocou chargemaps.com, až do cieľa. Škoda, že sa tento rok nešlo. Išiel by som...

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Je mi jasne, ze si to mal premyslene a naplanovane, ale aj tak sa mi zda casovo vyhodnejsie ist z domu plne nabity a v ZA by ti stacilo nabijat 15-20minut

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No jo, ale to by nebolo free :-).

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Jirko...presne si to vystihol...zero emision a zero euro...Boli sme na výlete, tak mi bolo jedno či strávim na nabíjačke čas v TN alebo v ZA. V júli sa chystám do Chorvátska a tam budem mať úplne inú stratégiu. Chcem urobiť čas pod 12 hod...
        Naposledy upravené curgali; 19-06-2018, 16:32.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Oliver, takze ty ani doma nenabijas, lebo by to nebolo free?

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Ale nabíjam, len bývam na činžiaku a garáž mám dalej od domu. Občas tú vzdialenost vyšlapem, ked musím nabiť do 100% alebo je nefunkčná DC nabíjačka alebo v zime ked sú mínusové teploty a ide to pomaly...Takých 15-20% nabití mám zo zásuvky...Peterka..s Leafom 2 ešte len začínam, ale pozri si moje príspevky z používanie Leafa 1 s 24 kWh baterkou, a sumy ktoré by som GW musel platit za nabíjanie v zime.Ta baterka Leafa bez teplotného managementu spomaluje tak, že by som platil vtedy podľa ich cenníka nehorázne sumy vid. moje staré príspevky v sekcii GW...V celej Zapadnej Europe sa dá jazdit Free. A ked tak jazdia Teslaci prečo by som nejazdil aj ja...
        Naposledy upravené curgali; 19-06-2018, 18:10.

    • Ak by niekto mal záujem o nový Leaf 40 kWh v sivej metalíze, napíšte mi správu.

      Je to výbava Acenta + metalíza v cene 34250+550 = 34800€, registrovaný na konci mája, t.j. 25 dňový, predaj bude možný po 1.7. a bude mať nájazd okolo 3000 km v stave novom, žiadne škrabance ani zvonka ani vnútri ako funglovka z predajne. Slečna ho má na BL značkách, takže ak niekto z BA, prevod len 33€. Cena asi bude - 4 % z cenníkovej ceny a samozrejme odpočet dotácie 5000€ (prvá splátka prišla, takže tá hneď dole z ceny a ďalšie dve ako prídu po roku a dvoch). Auto je na firmu, takže pre plátcov odpočet dph možný.

      Keďže na Leafy sa čaká viac ako pol roka a dotácia skončila k 30.6., zdá sa mi to dobrá ponuka, ale ja už Leafa mám, tak ho nechcem kupovať, ak by niekto z Vás chcel alebo niekto koho poznáte, napíšte. Zatiaľ inzeráty nedávala, až potom v júli. V inzerátoch som nenašiel ani jeden dostupný (ten jeden čo je v TN predajni, to len zavádzajú, ten môžu predať až v septembri). Takže je to vlastne aj celkom výhodná kúpa a navyše jediný na SK čo sa dá kúpiť hneď.

      Viem že toto nie je téma inzeráty, ale nedá sa mi tam urobiť nová téma a dúfam že to niekoho poteší, kto by chcel a je sklamaný že nie sú.

      Toto je on:

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ja by som teraz chvilu pockal. Nevieme z cim pridu od 1.7.2018. Niet sa kam ponahlat a peniaze vsetky neboli vycerpane. Tato dotacia skonci za 10 dni, ale nevieme co pride dalej. Rozhodne sa niet kam ponahlat. Prve peniaze po dotacii patria majitelke a nema momentalne dovod to odratovat z ceny. Ak to niekto chce hned moze to predat. Dotycny bude mat este dve dalsie splatky ak bude vlastnikom auta.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        zvysne peniaze idu na dotaciu pre obce a mesta. ta plati do konca t.r. ........zatial.
        Vrabce co cvirikaju su ticho a tak nemam nadej, ze bude ina forma dotacie pre beznych ludi.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        kocka ma preco dovod predaja?

    • Miro neber to ako konkurencny utok ale tiez mam dnesnu info a niekomu sa moze hodit:
      V Anracare mozno budu mat v najblizsich par dnoch dva kusy k dispozicii. Ma ich niekto rezerovane, ale nie je iste ci sa zaujemcovi podari vsetko potrebne vybavit. Ak by niekto chcel, nech sa tam informuje.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Neberiem, veď čím ich je viac, tým lepšie.
    Pracuje...
    X