Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Novy Nissan Leaf

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #76
    Jazdné vlastnosti:
    -----------------------

    Čo je plus, je ten výkon motora, ktorý ťahá až po omedzovač, ozaj je to cítiť. Nemá problém pri obiehaní, pri prudkej akcelerácii tak nedvíha predok ako Ioniq a neprešmykuje.

    Čo je mínus (pre mňa), nový Leaf stratil ľahkosť starého leafa. Keď som presedlal do Ioniqu, tak ten bol oproti starému Leafu komfortnejší, v zákrutách to bolo nebezpečnejšie, môj klasický test vo veľkej rýchlosti zabrzdiť v zákrute starý Leaf robil suverénne, Ioniq horšie, pri prejazde väčšími rýchlosťami bol nestabilný. Bohužiaľ nový Leaf je ešte horší od Ioniqu.

    Rozmýšľal som nad dôvodmi a sú dva. Nový Leaf je trocha ťažší ako starý, ale nie o moc, čo by malo mať taký vplyv, preto ako hlavný dôvod vidím naladenie podvozku. Na 16" pneu síce filtruje jamy trocha lepšie, ale za cenu veľkých náklonov karosérie. Podľa mňa podvozok je stavaný na 17" kolesá. Preto radšej kto bude kupovať nového a chce športovejšiu jazdu, rozmýšľajte nad 17" kolesami, je teraz naozaj mäkký a pôsobí dojmom mohutného auta, skoro dodávky. Pri minulej generácii to bolo opačne. Moju teóriu troška potvrdzuje aj to, že pri starej generácii v TP boli kolesá 16-ky a 17-ky len v poznámke, pri novom je to opačne, 17-ky sú uvedené v kolonke pneu a diskov a 16-ky ako doplnok. Na slovenské cesty a kvôli spotrebe sú 16-ky dobré, ale Leaf na nich zmäkol. Je to viac MPV (ako aj je v TP) ako hatchback.

    Ale táto vec bude vadiť možno 10% vodičom, lebo môj jazdný štýl je minoritný oproti väčšine na cestách, takže pre niekoho bude pohodlnšie vozenie k prospechu ale treba to povedať oproti porovnaniu so starým modelom.

    Dojazdu verím, lebo ja bývam posledných 10 km do kopca ( z čoho ráta dojazd) a teda vždy po nabití mi dojazd ukazuje trocha horší ako v skutočnosti. teraz som bol niečo vybaviť v najbližšom meste a po 30 km ubudlo 9 % baterky.

    voloda69 - budeš milo prekvapený, je to iné auto oproti starému Leafu, nielen facelift

    Interiér je naozaj super, koženkou obložená palubovka s modrou niťou prešitá po celej šírke, LCD displej s veľa prehľadmi, je tam aj také niečo ako u Tesly, priebeh spotreby poslednú hodinu v grafe, navigáciu zobrazuje tiež na palubovke. Treba to brať, že je to oproti starému Leafu iné auto, aj keď je to len facelift.

    Komentár


    • #77
      V nedeľu som mal prvý dlhšiu jazdu, tak sem hodím spotrebu a čo vypisoval displej. Išli sme štyria pasažieri z NM do Brna (okolo Uh.Hradišta), klimatizácia zapnutá. Auto nabité 100% (dojazd 282 km), ráno teplota 23 stupňov, jazda bez prekračovania rýchlosti tmpomatových 100 km/h (mimochodom podľa GPS len 91 - pridáva dosť), premávka na trase skoro žiadna.

      Po príchode do Brna po 123 km baterka ešte 51% (dojazd 145 km je 49% - optimizmus Leafu alebo len pomalá jazda posledných 15 km pred Brnom ?).

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_1.jpg
Videní:	1
Veľkosť:1,45 MB
ID:	24066Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_2.jpg
Videní:	1
Veľkosť:1,50 MB
ID:	24065

      V Brne som mal vyhliadnutú rovno pri centre nabíjačku v Alze, po príchode obsluha mala odomknúť, ale nevedeli o ničom, zvonček pri nabíjačke nefunkčný. Po pár telefónoch som zistil, že chip na odomknutie im poslali, tak ho už len bolo treba nájsť, bol som prvý nabíjajúci po mesiaci odkedy im poslali chip. Preto to tu uvádzam, že je to zdarma nabíjanie a aj parkovanie blízko centra, dal som to na nabky, keby niekto išiel, lebo parkovať v Brne je trocha problematické.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_3.jpg
Videní:	1
Veľkosť:416,1 KB
ID:	24068Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_4.jpg
Videní:	1
Veľkosť:214,5 KB
ID:	24067

      Po pár hodinách dobitia som vyštartoval s 94% baterkou domov


      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_5.jpg
Videní:	1
Veľkosť:977,6 KB
ID:	24064


      Pri ceste domov vzduch mal 31 stupňov, klíma prvých 10 minút mala čo robiť a tiež bola hustejšia premávka a údaje už nie sú tak optimistické. Priznám sa, že som párkrát obiehal kolóny do maximálky, ale ostal som prekvapený, či tých pár minút plného plynu mohlo mať až taký vplyv na priemernú spotrebu celej jazdy, ktorá bola o 2 kWh/100km vyššia. Cesta späť bola o 5 km dlhšia ale baterky bolo treba 55 % a priemerný rýchlosť bola o 4 km/h menšia.

      Nakoniec celkový údaj cesty tam aj späť.
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_6.jpg
Videní:	1
Veľkosť:926,0 KB
ID:	24063

      Takže pri jazdení vrámci dopravných limitov sa dá dosiahnuť tak 240 - 250 km dojazdu úplne v pohode bez nejakého obmedzovania, ale asi hlavným poznatkom je, že už o pár stupňov vyššia teplota a trocha hustejšia premávka dvihnú spotrebu aj o 15%, takže dôležitým faktorom na dojazde je štýl jazdy.

      Keď porovnávom s Ioniqom, dá Leaf pri takýchto jazdách mimo obcí o tých 40 km viac, t.j. o 20 % viac.

      Komentár


      • Laco
        Laco komentoval
        Upraviť komentár
        Cau.
        Vidim ze mas podobne skusenosti - ja mozem za nas potvrdit.
        1. Rychlost - je naozaj o dost nizsie ako skutocna (az moc si myslim).
        2. Optimizmus leafu - ano je to silny faktor. Treba to brat s rezervou. Podla mojich skusenosti je leaf optimista az takmer donkonca 😃 ... len je to dost casto len optimizmus. (Uz som videl 4% a 25km)
        3. S tou teplotou - u nas to nieje tak silno vidiet, ale faktor to je.
        4. Smer/tam spat - uplne vzdy je to ine tam ako spat :-)
        5. Spotreba - po cca necelych 3000km u nas vychadza na 13.5kwh na 100km pokial sa jazdi mesto-primesto. Akonahle je ale kus dialnice - teda rychlost nad 100km tak spotreba ide na 20kwh a aj trochu viac. (Sranda je ze spotreba klesla po prvych 1000km - dovtedy bola 16,5kwh)
        6. Skusenosti z dojazdom - mesto/primesto hladko a bez obmedzeni 280km. Dialnica 170km (bez obmedzeni) - a to sa s autom strieda vela ludi.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        teplotu baterie si nahodou nesledoval?
        Inac velmi zalezi od prevysenia, ktore ine na ceste tam ako naspat, tiez mam diametralne inu spotrebu na ceste z rakuska do ziliny ako naspat, lebo zilina je 200-300 m.n.m vyssie. Tak isto aj protivietor zohra velku rolu

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Teplotu som sledoval len na ukazovateli a v Brne som nabijal len Typ2 32A, takze to nezahrialo baterku. Ale horucava a maximalna akceleracia urobili svoje a kym ukazovatel bol na 40% pred jazdou dokov, doma bol na 60% z celej palicky (nie su tam percenta ale v polovici je asi optimalna teplota).

    • #78
      Pozrite čo ma dnes potešilo na displeji po tyzdnovej jazde manželky a plnom nabití :

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	tmp-cam--395338320.jpg
Videní:	1
Veľkosť:65,9 KB
ID:	24190

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Áno. Teplúčko a jazda po meste spravia zázraky. Moja má tiež zrazu na Fiate 500e pri 100% nabití dojazd 200 km oproti 120 v zime.

    • #79
      Dnes som si doviezol z predajne nový Leaf 2. Prišiel z 10 dňovým predstihom oproti plánovanej dodávke. Musím konštatovať, že starý Leaf je ako chudý príbuzní oproti novému. Aj keď skelet zostal rovnaký, tak techniku Nissan prekopal a vložil veľa nových vecí. Nebudem to tu všetko rozpisovať, tak len zopár poznámok k prvej 100 km jazde na trase Žilina – Trenčín.
      Zvolil som klasické tempo mimo diaľnice. V meste 55km/hod tachometrových
      ( V Beluši mi mestský radar ukázal 52, takže 3 km/hod nadnesených), a mimo mesta 80 km/hod. Takže žiadne slimačie tempo. Z 90 % som išiel na adaptívny tempomat. Úžasná vec. Rýchlosť som si pridával na volante + a - . Nohu som mal pohodlne opretú o tú toľko kritizovanú strednú konzolu. A bolo to pohodlné. Aj keď nemám ProPilot, tak asistent udržiavania v jazdnom pruhu ma vždy upozornil vibrovaním volantu, keď som sa dotkol kolesom stredovej čiary. Pri priblížení k pomalému vozidlu auto včas začalo pomocou rekuperácie brzdiť a potom opäť zrýchľovať na nastavenú rýchlosť.
      A teraz poďme k jazdnému režimu a dojazdom.
      Auto ma dva režimy jazdy vpred. D a B. Oba sa dajú kombinovať aj s eco módom.
      Ja som si zvolil B-eco.(bez klimatizácie, vonk.teplota 19st.C) A musím konštatovať, že jazda bola príjemná a veľmi úsporná. Prv ako dám foto a výpočty, musím spomenúť, že v tomto režime sa prejavovala výrazná rekuperácia. Aj keď som nemal zapnutý e-pedál, tak vozidlo spomalilo, skoro až zastavilo, na rýchlosť cca 4km/hod(Pred semaforom) Išiel som doslova krokom.
      Auto rekuperovalo aj na tempomate dolu kopcom. Zo Žiliny išiel po mne identickou rýchlostou na D-eco aj môj Leaf 1, ktorý ma doviezol. On mal spotrebu 11,8 kWh/100km a ja na Leafe 2....10,5 kWh/100km . Úžasná spotreba. Z toho vychádza, že Leaf 2 je úspornejší o 1,3 kWh. Ak by som išiel takýmto tempom ( uvádzam, že žiadne slimačie, normálne ako iné autá predo mnou), tak podľa dojazdu uvedeného na palubnom počítači by som prešiel do vyprázdnenia baterky takto:

      Podľa ukazovateľa: prejdená vzdialenosť 100 km + dojazd 251 km = 351 km
      Podľa priem. spotreby: 36 kWh(baterka) : 10,5 kWh(priem.spotr.) x 100 = 343 km
      Podľa % batérie: 100km : 27 % x 100 % = 370 km

      Ja myslím, že je to fantastická hodnota, ktorákoľvek.
      Samozrejme si to vyskúšam aj pri vyčerpaný batérie na minimum, a budem informovať, ktorý z tých dojazdov je aj reálny. Dám tu na fóre určite vedieť.
      Z auta aj dojazdu som nadšený. Som rád, že ho mám...

      Komentár


      • #80
        Moja jazda NM - KE a naspäť po dialnici tachometrových 120 km/h (90% dialnica):
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20180506_213813.jpg
Videní:	1
Veľkosť:94,5 KB
ID:	24276

        A potom jeden úsek z toho RK - NM, kde vysvitlo, že čísla neukazujú správne alebo % baterky nie sú lineárne:
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20180506_213824.jpg
Videní:	1
Veľkosť:104,5 KB
ID:	24277


        kapacita batérie podľa spotreby: 13,9 kWh/100km x 178,4 km / 100 = 24,79 kWh spotreba energie od 81% do 8% a 100% baterky vychádza 33,95 kWh

        kapacita batérie podľa nabíjania: nabíjanie RK z 21% do 81% = 23,8kWh na stojane - 8% straty = 21,9 kWh čo je 60% a 100% baterky vychádza na 36,49 kWh

        Rozdiel je 10% kapacity baterky, čo to môže byť ? Žeby nezapočítavalo kúrenie do priemernej spotreby alebo nie je ukazovateľ % lineárny ?

        Asi treba tie čísla brať s rezervou.

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Toto presne aj Bjorn testoval...pocitac LEAFa toho nezahrna vela do spotreby, vyzera ze ani rekuperaciu (bere ju ako spotrebu 0, nie + energia) ani kurenie / klimatizaciu. Kapacitu baterie si asi odmeras jedine s leaf spy appkou ked sa nabijes na 100%. (moj 2016 LEAF mal 28.1 kWh a dostal som sa najmenej na 1 kWh, aj ked este som nemal korytnacku, cize minimalne s 27 kWh mozem pocitat)
          Naposledy upravené Teq; 10-05-2018, 10:25.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, leafspy pomôže, ALE aj leafspy má údaje len o kapacite batérie pri rôznom SOC podľa výpočtu auta prevodom z napätia, nie o skutočnej kapacite a teda ak je prevodná tabuľka napätia batérie a kapacity v aute zadaná inak, nedá sa určiť kapacita v kWh.
          Aj pri nabíjaní môže ísť do batérie kvôli stratám v aute menej kWh ako ide káblom po odpočítaní strát nabíjačky, všetky údaje majú veľké rozpätie aj +- 10% a pravda o veľkosti batérie sa asi nedá skutočne zmerať, jedine rozobratím batérie a nameraním priamo článkov.

      • #81
        Pani, pri tych hratkach s kWh zabudate na jednu dost podstatnu vec. A to, ze vypocitana "kapacita" v kWh je velmi zavisla na vybijacom prude.
        Tu je priklad nameranych parametrov clankov, ktore mam v domovej baterii:

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Snap1433.jpg Videní:	1 Veľkosť:65,3 KB ID:	24297
        Cely test aj s grafmi tu: Test of Sony US18650V3 2250mAh (Green)
        Vidite, ze namerana energia, ktoru bateria bola schopna dodat (riadok "Measured energy (Wh)" ) sa lisi o 11% medzi vybijacim prudom 0.2A a 5A. Pri este vacsom prude je ten pokles este dramatickejsi, lebo ta zavislost nie je linearna.
        Ten dovod toho poklesu "kapacity" je vnutorny odpor baterie, na ktorom nastava ubytok napatia so vzrastajucim prudom (ako pravi pan Ohm - U=RxI) a s tym spojene teplene straty (nechcene zohrievanie baterie).
        Ten "merak" dojazdu km pouziva napatie na baterii, takze podla toho, ako ste trapili bateriu pocas meraneho useku, podla toho vam vyjde "namerana" kapacita .

        Rekapitulacia:
        Ak pojdes cely usek 50 km/h mas nie len mensiu spotrebu ale aj mensie straty pri ziskavani energie z baterie. Ak pojdes 100 km/h tak ti vyjde energia dodana na dobitie baterie (pre rovnake pridane percenta dobitia baterie) vyssia.

        Mimochodom - u olovenych baterii sa udava kapacita v Ah pri definovanom case vybijania (5h a 20h) a z toho sa vyratava kapacita.

        EDIT: Opravene podla Peterku.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 10-05-2018, 12:35.

        Komentár


        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Vdaka za info Jirko, toto som si doteraz neuvedomil, mensi dojazd (vyssiu spotrebu) pri dialnicnych rychlostiach som pripisoval iba zvysenemu aerodynamickemu odporu, a vlastne je tu aj faktor "straty kapacity" pri vysokych prudoch...

          Edit: zmazal som povodne upozornenie na chybu, Jirko to uz opravil
          Naposledy upravené Peterka; 10-05-2018, 13:14.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Mas recht, neviem ako presne vypocitava kapacitu leaf spy ale doteraz ma nesklamal a ani som neostal nikde bez stavy. Co sa tyka tepelenych strat, plati ze cim ma bateria vacsiu kapacitu, tym su tepelne straty mensie pri vysokom vybijacom prude? Preto moze mat novy leaf lepsiu spotrebu ako stary.
          Naposledy upravené Teq; 10-05-2018, 12:04.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, ale ja namietnem, že ak sa dá zmerať zároveň pokles kapacity batérie pri rôznych prúdoch a to dá, keď máš takú tabuľku, tak to mali japonskí inžinieri zakomponovať do palubného počítača a zohľadňovať pri vykázaní priemernej spotreby, lebo je to vlastne spotreba kapacity (aj keď na teplo a straty ale proste sa to minie jazdou) . Lebo ak to tam nie je, znamená to, že sú tie údaje nanič a približné na 10% ako je ten rozdiel ktorý mi vyšiel.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tvoja uvaha je spravna ale je otazka ako zobrazovat zvysnu "kapacitu" vodicovi. Vies aky algoritmus pouziva Nissan (Ioniq) pre zobrazenie zvysneho dojazdu?

          Vysvetlim, ako to robi Tesla, lebo to sa mi vidi vcelku najlepsi kompromis v porovnani s roznymi "guess-o-metrami".

          BMS system Tesly pouziva napatie na baterii pre udaj o zvysnych % nabitia baterie (ako zrejme vsetky ostatne EV). Jeho kalibracia je zavisla na obcasnom uplnom nabiti a uplnom vybiti (pod 3%) baterie, samozrejme, ze casom sa jeho presnost rozkalibruje, lebo malokto nabija na 100% a nikto rozumny nepojde s bateriou na 0% (podla Tesly je ale toto ale jedina mozna cesta k "rekalibracii" udaja nabitia baterie).
          Ale predpokladajme, ze % baterie ukazuju spravne.

          Model S ma "typicku" spotrebu 189 Wh/km. (Poznamka: Dalej je mozne si nastavit zobrazenie "rated" (normovana?) spotrebu na urovni 150.5 Wh/km, ktora je ale v reale takmer nedosiahnutelna.)
          A s touto typickou spotrebou auto rata pri zobrazeni zvysneho dojazdu na displeji (ikonka baterie). Pricom berie do uvahy poslednu znamu hodnotu maximalneho napatia baterie pri 100% nabitia. Napriklad, ked bolo moje auto nove malo typicky dojazd pri 100% ~ 385 km - a teraz po roku a pol ma ~ 370 km.
          Cize toto nie je "guess-o-meter" ale realna hodnota empiricky zmerana.

          Samozrejme, ze to nie je jedina informacia, ktoru vodic ma o spotrebe. Na displeji si mozes zobrazit graficky priebehy okamzitej spotreby, vratane priemernej hodnoty, za poslednych 10, 25 a 50 km, a na zaklade tohto aj "predpokladanu" hodnotu dojazdu, ta je v zime zvacsa mensia nez typicka, v lete sa zhoduje pri mojom style jazdy na dialnici pri rychlosti zhruba 125 km/h (mimo dialnice je vzdy lepsia ako typicka hodnota).
          Lenze je to ako pri burze - vyborne vysledky v minulosti nie su zarukou uspechov buducich. A to je zasadna slabina vsetkych guess-o-metrov.

          A uplne najlepsia je funkcia zobrazenia priebehu spotreby od startu do ciela. Ked zadas ciel, auto rata trasu (berie do uvahy aj vyskovy profil trate) a mozes si zobrazit graf urovne nabitia baterie v %. Povedzme, ze vyrazam pri 80% a auto predpoklada, ze do ciela pridem s 10%, pricom na tento vypocet pouzije "typicku" spotrebu. Ako sa pohybujes, vidis na displeji dve krivky (po rovine priamky) - jednu typicku a druhu realnu s extrapolaciou (na zaklade realnej priemernej spotreby od startu) az do ciela.
          Takze sa moze stat, ze ides 140 a zrazu je tvoje realne nabitie extrapolovane do ciela na -5%. Po nejakom case (cca 5-10 min) ti auto vypise hlasku akou priemernou rychlostou mas ist, aby si prisiel do ciela, pricom je vcelku konzervativne a ked sa podla toho zariadis tak ti v cieli este ostane medzi 5-10%.

          Podla mna je toto uplne fantasticky vymyslene a ked pochopis ako to funguje, mozes perfektne minimalizovat pocet nabijani na dlhej trase.
          Dufam, ze som to vysvetlil zrozumitelne.
          Nic takehoto sa bohuzial v manuale nedocitas...

          PS: Pre neaglictinarov - guess-o-meter je vyraz pouzivany v suvislosti s nejakym merakom, ktory hodnotu nejakym zposobom odhaduje. (ang. guess = odhadovat, mysliet si)

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          V priemernej spotrebe je aj kúrenie, jednoducho sa to dá zistiť, resetovať ukazovateľ a potom so zapnutou klímou prejsť pár metrov a čakať namieste. kWh na 100km pribúdajú, takže nepresnosť bude v niečom inom, nie v tom že by kúrenie nezohľadňovalo.

      • #82
        Tak dnes mi volali z NISSAN-u, ze uz tu mame auto, t.j. celkovo skoro o 2 mesiace skor :-). V tomto duchu velka pochvala, keby tak fungovala aj TESLA :-) s MODEL 3.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Mne prišlo o 2 týždne skôr, Tebe o 2 mesiace, v objednávkach majú poriadok a skôr zákazníka potešia ako sklamú. Používajú pesimistický termín a potom potešia. Škoda že takto Leaf nepočíta dojazd, ten je zasa optimistický a ...

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko zasa ten leaf spy, pouzivam ho aj na vypocitanie dojazdu, meria si priemernu spotrebu za dany trip, kde sa rata aj kurenie / klima / rekuperacia a potom z tej priemernej spotreby a zostavajucej kapacity ukaze dojazd do 5% alebo LBW (16% na mojom) alebo VLBW (6% na mojom).

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Práve som našiel v schránke OBD adaptér z Číny, tiež skrátili dodacie lehoty, zajtra už budem merať aj ja.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          Caute, ako sa dostanem k tomu LEAFSPY? Zaujimama to. dikes.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Je to aplikacia a tak si ju mozes stiahnut do mobilu daj si vyhladat LEAF SPY Lite je zadara a za LEAF SPY Pro sa plati

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          @voloda69

          Potrebujes do auta bluetooth alebo wireless OBD2 dongle a aplikaciu do smartfonu.

          https://play.google.com/store/apps/d...Spy_Lite&hl=sk
          https://www.ebay.com/itm/401452086256

          Existuje viacero verzi, daj si pozor na verziu bluetooth aky tvoj smartfon podporuje.
          Ja mam aj BLE aj klasicky, pouzivam radsej BLE (Bluetooth Low Energy) bez parovania :

          https://www.amazon.co.uk/LELink-Conf...ds=lelink+obd2
          Naposledy upravené Teq; 11-05-2018, 19:14.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          Inac, ked som bol minuly tyzden u dealera NISSAN v Blave, tak tam bolo v ponuke jazdenych aut NISSAN Tekna, 30kw bateria, solar panel, na predaj ako jazdene auto, kilometre neboli uvedene ale cena bola myslim okolo 24.000 eur s DPH, ak by niekto al zaujem, nech sa informuje.

        • voloda69
          voloda69 komentoval
          Upraviť komentár
          Tak zajtra piatok (18.5.2018) si konecne ideme prevziat noveho LEAF-a :-). Tesim sa na vikend :-)

      • #83
        Posledna cast recenzie ohladom spotreby/dojazdu: hybrid.cz/test-novy-nissan-leaf-40-kwh-cestovani-nabijeni-dojezd
        dialnicne tempo v chladnejsom pocasi 150km, inak fakt katastrofa ked si to kupi bezny clovek, ktory chce len jazdit a nic neriesit. To info co vypisuje ci uz cudne vypocitavana spotreba a dojazd co ste aj vy spominali. Ked sa ktomu pridaju nefukcne nabijacky alebo znizeny nabijaci vykon kvoli prehriatiu tak o zabavu je postarane. Na zaklade tejto recenzie fakt nvm koho by to neodradilo od kupy, mimo nadsencov. Ioniq je po vsetkych strankach lepsi, len ta dostupnost...

        Komentár


        • #84
          Áno, aj v minulej časti som sa autorovi snažil v diskusii dohovoriť, že to tak nie je a aj tak to tam dal.

          Dojazd za podmienok aké píše 150 km je väčší ako na Ioniqu. Problém s nabíjačkami je v nabíjačkách, mne Leaf ešte nikde nevypísal chybu. Ale škoda písať, recenzia vyznela tak ako vyznela a takéto závery nikomu nezazlievam, také presne vyplývajú z tých stoviek viet. Keby bola recenzia stručnejšia a pravdivejšia - ale takto elektromobilite škodí a odrádza aj tých ľudí, čo to tak nebrali.

          Mňa osobne Leaf milo prekvapil, či už dizajnom interiéru, jazdnými asistentami a v neposlednom rade dojazdom. Som veľký fanúšik Ioniqu, považujem ho za najlepší elektromobil, som s ním dokonale spokojný, ale na nový Leaf v dojazde naozaj nemá. Taktiež to nabíjanie nie je také tragické ako sa opisuje. Spravil som Košice a naspäť, pomaly 800 km a nebola to žiadna tragédia. Naschváľ som išiel na Leafe, aby som vyskúšal tie rýchlonabíjania a zistil som, že vlastne 44kW na GreenWay je v skutočnosti 39kW. Vlastne posledný mesiac s ním jazdím všetky dlhšie trasy.

          Radovan si zoberie konfiguráciu so 17" kolesami (dobre vieme ako zvyšujú spotrebu väčšie rozmery), ďalej si dá zimné gumy, ide okolo nuly stupňou, začne v nerozkúrenom aute, ide do kopca po dialnici 135 km/h, tak koľko mu mal dať km dojazdu ? Áno, píše pravdu koľko mu dal, ale čitateľom prezentoval tie najhoršie podmienky a oni si z toho zoberú len ten dojazd a to si mal autor uvedomiť. Nech napíše dojazd za takýchto podmienok iných elektromobilov.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            A okrem dojazdu má aj niečo, čo nemá Ioniq a nedá sa doňho objednať - automatické prepínanie diaľkových svietiel už v základe výbavy Acenta.

          • stanley159
            stanley159 komentoval
            Upraviť komentár
            Hej, nakladal tomu od zaciatku poriadne a zbytocne vela ludi len takou reckou odradi. Tak ale asi chcel skusit co to da a jazdit ako s hocijakym spalovakom. Najvacsi pruser u EV vidim v tom roznom dojazde ked hypermilovanie ioniqu da 400km a dialnica s kurenim/klimou za rozneho pocasia nasobne menej. U spalovakov nie je taky rozptyl v spotrebe, nvm ci si nato ludia proste zvyknu ked o 5-10rokov sa budu predavat len EV alebo budu jazdit po dialnici 100vkou

          • Laco
            Laco komentoval
            Upraviť komentár
            Fiha - toho cloveka som stretol - to sme my nabijali v tom Poprade.
            Jeho postrehy ale sedia s tym co sme aj my zistili (tiez som tu o tom pisal).
            No mne to prislo (teda nasa jazda) ako super zazitok. To ze technika jazdy musi byt na elektromobile ina - no OK, clovek sa nauci. Tiez dnes uz jazdime ekonomickejsie a myslim ze rovnako rychlo. Elektromobil a fosilmobil su sice obe auta, ale to je jedine co maju spolocne - ze rovnako vizeraju. Podla mna sa ale jedna o uplne ine “zariadenia”. Osobne si myslim ze je to ako porovnavat Gramofon a CD. Obe su hudobne nosice no...
            A kvalita jazdy v elektromobile - neporovnatelne z fosilom. A to ze technologicky este bude rast - vsak super :-)
            A je fakt skoda ze napriek faktom ten clanok vyznieva negativne. Realita je nastastie lepsia. :-)

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ja na otazku: ako sa jazdi elektromobilom odpovedam, ze to je iny svet a vysvetlit sa to neda, treba pojazdit aspon tyzden.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Laco - nevyzerajú rovnako, elektromobil nemá výfuk

        • #85
          Áno, tých vplyvov, čo urobia škrt na spotrebe (a dojazde), je veľa:

          1. výškový rozdiel cesty ktorý si človek na spaľováku ani nevšimne, na EV urobí nadspotrebu

          2. dážd, sneh - tiež pridá, nebodaj aby boli vyjazdené koľaje a v nich voda, , to je najhoršie, minule v hustom daždi (prietrži mračien) som ledva došiel 80-kou z nabíjačky Delphi Tatabánya do Ba (145km) a to bez dažďa a kolají v pohode 140-kou a ešte by ostalo baterky

          3. vonkajšia teplota

          4. zimné pneu

          5. protivietor

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ja by som tu teplotu dal na prvé miesto.

        • #86
          Na recenziu v hybride.cz som sa snazil teraz dva dni reagovat v diskusii tam a vysvetlovat, ale dokazal som len v malom rozsahu zmiernovat skody ake nachapal. To, ze sa hra na velkeho statistu a uvadzal v clanku same akoze cisla, fotky, udaje udaje mohlo vyzniet pre neznalych ze nieco meral, ale bohuzial nevedel ani priciny pomaleho nabijania, problemov nabijaciek, podmienok cesty, spotreby, nevedel zistit objektivne priciny ale vsetko zvalil na Leafa, lebo jeho Ion je podla predchadzajucej recenzie to najskvelejsie auto a aj v dnesnej dobe najlepsia kupa. Len keby tomu Ion-ovi nalozil co Leafu, na najblizsom odpocivadle z Brna by niekoho prosil aby mu doviezli benzinovy generator na dobitie.

          V clanku mal vela nespravnych informacii, dokonca aj o casoch nabijania, vykonoch, neskormto podla diskusie opravil, v minulej casti pri opise funkcii tiez zavádzal, ale to beriem ze mal opisat nieco, co ani sam nevedel pouzivat. Jeho hodnotenie adaptivneho tempomatu,, ktory je mimochodom lepsi ako aj napr. na Ioniqu (vidi auto do vacsich uhlov, napr. na kruhaku, reaguje rychlejsie ked zbada auto, nie prudsie, ale rychlejsie vyhodnoti co robit), on tam zavalí, že systemy su este nepripravene a nedorobene na pouzivanie.

          Myslel som, ze medvediu sluzbu robia len novinari ale na tomto clanku som videl, ze aj niektori elektromobilisti nie su schopni sa povzniest nad svoje ego.
          On asi nikdy nepochopi, ze auta typu Ion,Imev boli pricinou, ze nikto o elektromobilitu nezavadil. Az nastup Leafa, Soulu, i3 priviedol do segmentu normalnych kupujicich, nie ekofanatikov a setrilkov, ktori preto, ze usetri par eur mesacne na nejakych ekotarifoch, si kupovali tie EV a dokazali sa samotryznit jazdou s nimi aj medzi mestami zaveseni 70-kou za Aviou aby neviem komu dokazali, ze to ide. Sami sa zamyslite, kolki z Vas by ste dokazali na dennej baze jazdit plechovymi krabicami bez tapaciru vyzerajucimi ako vajco na vandrovke.

          Ak bolo jeho zamerom odradit potencialnych kupujucich od elektromobilu, tak sa mu to u vacsiny napoly rozhodnutych podarilo alebo aspon oddialil ich velky krok, co je velka skoda. Neviem ci si to uvedomuje.

          Komentár


          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Ja by som to zas nebral uplne cierno. Je fakt, ze jazdenie s elektromobilom je ine, ked je zima a dazd a to si ludia musia uvedomit. Vtedy skutocne spotreba ide vyrazne hore a ked si taketo auto kupi laik, tak bude silno sokovany (pretoze sak auto ma pisany dojazd 300km). Naviac realita rychlosti nabijania je tu tiez, takze ziadne za 30 minut auto je nabite v realite neplati.

          • Bejo
            Bejo komentoval
            Upraviť komentár
            Ten clanok sa da brat ako co dokaze leaf 2 v takmer najhorsich moznych podmienkach... tajne som pri citani dufal, ze cestu z KE da presny opak na porovnanie... 100 - 110 po dialnici... ale viac menej tato verzia leafu ma nepresvedcila, aby som ju uprednostnil pred ioniqom, pripadne nirom, ktore pribuznostou s ioniqom dava nadej na zaujmave EV.

        • #87
          Tak uz mame noveh Leaf-a doma. Osobne som nadseny, vyzera krasne. Vie mi niekto potvrdit, ze ma jednofazovu palubnu nabijacku? Aspon tak mi to vychadza pri nabijani. Diky.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Pravdu máš, bohužiaľ.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Samozrejme ako väčšina EV má jednofáz a do baterky dáva niečo cez 2kW

          • Bejo
            Bejo komentoval
            Upraviť komentár
            Gratulujem... vela stastnych kilometrov...

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Miro máš na mysli z obyčajnej zasuvky, však? Ale keď použijem AC Wall box tak koľko ma maximálny príkon? 6.7 kW ? Čiže 32 A na tu jednu fázu?

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ano, z mobilného konektora. Ak si kúpiš wallbox, tak je to pomaly 30A. Skús pozrieť zappi (vie kombinovat fotovoltaiku a prúd zo siete, čím dosiahne aj väčší nabíjací prúd ako je hodnota domového ističa, keďže máme väčšinou 25A).

          • EVan
            EVan komentoval
            Upraviť komentár
            Ak niekto potrebuje dostať do jednej fázy viac, z maleho 3-fázového ističa, zaujímavé riešenie sa ponúka "kombináciou" (elektronika) dvoch fáz, pozrite evtun. Z 3x16A sa tým dá nabíjať 6kW a pripravujú aj "3-fázovú" verziu (t.j. "kombináciu" troch fáz do jednej) čo by malo dať až 8kW.
            (A majú tam aj nejaké extender chipy pre Leaf a Teslu, ale k tomu sa neviem nejak vyjadriť)

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Hej. Volá sa to transformátor. Netreba žiadnu zložitú elektroniku.
            Dáš trafo primárne vinutie na 400 V a sekundárne 230V.
            A rozložíš záťaž na dve fázy. Straty sú asi 10%. Ja to tak mám kvôli FVE lebo moj striedač dá iba 14A na fázu.
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 19-05-2018, 21:44.

          • EVan
            EVan komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa ten Accelev (od evtun) môže byť pre niekoho (napr. pre voloda69 ) ako hotové riešenie vhodnejší. A za lepšiu cenu ako 3-fázovy KEBA wallbox. Dokonca teraz pozerám, že sa to dá kúpiť aj v ČR.
            Btw, som rád, že reaguješ, už dvakrát som ťa tu (aj správou) oslovil ohľadne tvojho riešenia FVE a neodpovedal si mi.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Accelev bude mat asi mensie straty a zrejme bude moct byt zapnuty s minimalnym odberom stale. Paci sa mi na nom rezim na 250V.

        • #88
          OK, takze moja pekna 3-fazova nabijacka KEBA je nastavena na 20A, t.j. vie nabijat 3-fazovo asi 13,8kW. NISSAN LEAF si cucne len jednu fazu, takze taha zhruba 4,5kW (13,8kW/3). Tak som skusil "oklamat" system a nastavil som nabijacku na 32A, t.j. 22kw, takze jedna faza by bola asi 7kW. To som aj vyskusal, pekne to nabijako asi 6,5kW, s cim som bol spokojny, avsak po case mi vyhodilo istit, predpokladam z titulu pretazenia tej jednej fazy. Mate niekto nejake ine riesenie na tento problem ? Dakujem.

          Komentár


          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            mas 3 moznosti:
            1 - uspokojit sa s nizsim nabijacim prudom
            2 - navysit si hlavny istic (ak distribucka povoli)
            3 - hodit na strechu FV panely a ked prazi slnko, tak zvysit nabijaci prud tak, aby si neprekrocil hlavne istenie

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Alebo si naistalovat dalsi jednofazovy wallbox napajany cez 7kW trafo z medzifazovych 400V na sekundar 230V. A ked uz budes zhanat trafo, tak si zozen take, co da na vystupe trosku viac, povedzme 250V a hned budes mat o nieco vykonnejsie jednofazove nabijanie, lebo obmedzenie vykonu nabijaciek je prudom, nie napetim (jednofazove nabijacky su pre nominal 240V, nie pre nominal 230V ako u nas, takze kludne znesu o nieco vecsie napetie).

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Alebo pri jednofazovom nabijani urobit z 3 fazoveho wallboxu KEBA jednofazovy a napajat ho cez spominane trafo. Chce to zopar vykonovych rele navyse, ale bolo by to lacnejsie ako dalsi wallbox.

          • voloda69
            voloda69 komentoval
            Upraviť komentár
            Tak momentalne to bude moznost 1., vraciam nastavenia spat, nebudem skusat ani 25A, aby som niekedy rano neostal prekvapeny, kedze nizku tarifu mame od 22.00 - 6.00. Dalsi wallbox uz nebudem kupovat, to by som tu bol jak v testovacom a vyvojom centre nabijaciek :-). Fotovoltiku na streche mame, ale nebudem to komplikovat + auto okrem vikendov nie je doma. Ale mohol by niekto nieco inteligentne vymysliet .....

        • #89
          Mne pomohlo, že fotovoltaiku mám aj na firme, tak nabíjam cez deň. A vtedy aj vyhovuje ten mobilný konektor rovno k Leafu. Lebo wallboxy a iné vecičky ak sú drahšie ako 100€ sa vrátia neskôr ako sa pokazia. Zober si že na nízkej tarife ušetríš (ak nerátaš mesačný zvýšený poplatok) pár centov na kWh a musel by si nabíjať niekoľko rokov, aby sa Ti vrátilo.

          Ak ušetríš 3 centy, tak 1000€ wallbox sa vráti po 33 MWh elektriny na rozdiele taríf, čo stačí na prejdenie 220 000 km na Leafe. Takže vráti sa niekedy wallbox, ktorý rýchle v noci nabije aby nebral drahšiu tarifu cez deň ? A to isté si myslím o Tesla PowerWall, keď ako hlavnú prednosť uvádzali rozdiel dennej a nočnej tarify. A to amíci majú elektrinu lacnejšiu ako my.

          Wallbox je cena za komforf, nie za úsporu. A v BA je toľko DC nabíjačiek a aj zdarma ...

          Považujem to za veľkú chybu, že dali dotácie len domácnostiam, pričom väčšina zamestnaných ľudí je cez deň v práci. Keby dali firmám, tak naozaj sa zníži spotreba elektriny a faktúry firme, lebo tá ju zrovna použije.

          Alebo je to veľmi premyslené v tom, že bezbaterkové domácnosti dávajú cez deň prebytky zadarmo do siete a energetici to veselo predajú firmám vedľa a naúčtujú. Ale sme na Slovensku, tak to bude tá druhá možnosť. Tí čo spotrebovávajú platia a tí čo nepotrebujú, dávajú zdarma do siete.

          Komentár


          • #90
            https://insideevs.com/watch-2018-nis...lus-top-speed/
             

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Potvrdzujem, obiehať s Leafom je radosť, proste dupnem na akcelerátor a je tam za pár sekúnd 140 alebo maximálka.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              0 - 100 km/h za OSEM sekund? Ty kokos sak to da ta moja Fiatka rovnako. Moja zena ani nevedela aku ma raketu :-).
          Pracuje...
          X