Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Novy Nissan Leaf

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #46
    Zda sa, ze nove 40 kWh baterie sa (pre) zohrievaju este rychlejsie ako 30 kWh. Som zvedavy kolko reklamaci bude mat zas nissan v horucich statoch.
    Z nissan leaf owners group :

    "Driving up to the mountains in Norway. Not driving economically. -8 Celsius, 49% battery, 129 kilometres on the GOM. ICC engaged. Propilot is looking for some visible road markings amongst the snow. I did two consecutive QC sessions on this trip. After the first charge, the battery temperature was at 37 Celcius and the car charged at 42kW. After the second charge the temperature went up to 42 Celcius and I was charging at 38kW. The temperature meter was about 3/4 of the way up"

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      To na 30kWh Leafe som maval pri dlhsich vyletoch aj jeden dielik od maxima, uz v cervenom poli a isiel v pohode, stupnicu na 3/4 - to je este studena baterka. Nechapem co vsetci riesia, proste sa vozim, mam zaruku a pred koncom zaruky auto predam, lebo pride novy model s vacsou baterkou. Naco vsetci riesia taketo hovadiny, ved mu ten Leaf nezastavil ani nevypisal prehriatie baterie.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      To su skor obavy (a podla mna celkom opravnene vzhladom na historiu Leafu), ze sa bude opakovat scenar s bateriami ako pri Leafe prvej generacie. To, ze ty ako vlastnik auto pred skoncenim zaruky predas je fajn, ale je viacero ludi, ktori si auto kupuju na dlhsie obdobie ako doba zaruky. Ci uz je to z financnych dovodov, alebo ekologickych, je to proste fakt. Poznam eko-fanatikov, co si kupia novu vec az po tom, ako sa ta stara uplne a neopravitelne znici, len aby “neplytvali” zdrojmi.

      Druha vec je, ze aj ked mas sice zaruku na bateriu, Nissan ti ju vymeni az ked klesne kapacita pod 60 alebo 70%? Cize sa moze stat, ze mas 2-rocne auto, ktore je na 75% kapacity. To je stvrtina dojazdu nenavratne prec (a mozno uz nedojdes na svoju chatu tak ako kedysi), nie je to uz to auto s tymi parametrami, ktore si si kupoval, pri kupe ta na to nikto neupozornil a Nissan ti s tym nic neurobi kym bateria nedegraduje este nizsie aby boli splnene podmienky zaruky, a auto s takou degradovanou bateriou ti ani nikto nekupi.

      Treba dufat, ze Nissan sa poucil a ma to osefovane lepsie ako v starej generacii, a zvysena teplota este neznamena, ze bateria pojde do kybla. Uvidime casom. Ale keby som ja vedel, ze Ioniq strati za 2 roky stvrtinu kapacity, zaruka-nezaruka, nikdy by som si ho nekupil. Zaruka je poistka. Nie aby som kazde 2-3 roky chodil po servisoch lebo nejaky dementny inzinier zle navrhol teplotny manazment baterie.

      V kazdom pripade je priskoro na paniku, Leaf 2 je tu este kratko, uvidime po roku ako sa im bude darit v teplych krajinach a ako sa poucili z minulosti. Ale obavy tych ludi uplne chapem

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      To by museli spravit nieco specialne s bateriami aby vydrzali (bez ujmy) taku vysoku teplotu. Ja som sa prave vratil po 250 km vylete (3x nabijane) a teplota baterie na 40 C.
      Naposledy upravené Teq; 04-03-2018, 18:18.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Nepáci sa mi ako to Bjorn robí. Ja chystám veľké porovnanie Leaf 2 vs Ionig (hned ako ho v maji dostanem) a rad by som bol, keby sa pridal aj Golf 35kWh popripade Nový BMW i3...S Ioniqom som dohovorený s Lubošom Geletom a rad by som aby sa prihlasil aj niekto s Golfom a i3....

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      i3 nezapada koncepciou medzi 5 miestne auta v tejto cene. Osobne je mi tato hračka ukradnuta. Ale Golf by sa do porovnania naramne hodil, len ci ho tu niekto vlastni, kto nas číta ?

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Teoreticky by sa dal pozicat na vikend z nejakeho VW showroomu ak maju niekde predvadzacku.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      To porovnanie bude fakt veľke, bude tam šprint,dojazd pomalý, dojazd dialničný a na to treba min 2-3 dni. Pochybujem, že to niekto na tak dlhu dobu požičia...

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Tak sprint a dojazd sa da urobit za jeden den. Skor je skoda, ze sa to nezacalo riesit skor, pretoze zima uz asi skoncila, a prave v zime sa da najlepsie zistit, co to auto znesie. Leto uz je easy-mode a hlavne v lete sa neprejavia niektore technicke nedostatky (ako napriklad efektivita kurenia, zohrievanie baterie, atd.), resp tie veci, ktore su odporcami EV najviac kritizovane, a na ktorych sa da najlepsie dokazat, ze EV nie su az tak hrozne

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Nič nebrani tomu, aby sme tie dojazdy v zime zopakovali...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Efektivitu kurenia netreba testovat, tam su vysledky iste.

      Ale mozno zaujimavejsi by bol test Leaf s TC a Leaf bez TC. Aby sme vedeli vplyv TC na spotrebu, lebo vela aut TC nema a taketo porovnanie som nikde nevidel.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Samotny test som nevidel ani ja, ale podla Nissanu znizi TC spotrebu energie potrebnu na kurenie o 70%. Bez TC je na kurenie potrebny prikon 1.3kW pre vykon 1kW, pre auto s TC je to 0.4kW na 1kW. Ked sa kuri celu trasu od plneho nabitia az takmer po uplne vybitie, tak TC vraj predlzi dojazd o cca 10-15%. Mohol by to niekto otestovat.
      Rozmyslam, ktore auta sa robili aj bez TC aj s TC (v ramci priplatku alebo modernizacie), a napada ma len i3, eGolf a Leaf. Len zohnat 2 totozne modely lisiace sa len tepelnym cerpadlom asi nie je take lahke

  • #47
    To by aj mna zaujimalo, nakolko sa mi nechce zdat ze by TC pri -8 stacilo na vykurenie vozidla a spotrebovalo iba 0,5kWh. Podla mna pri tychto teplotach uz sa zopinaju aj odporove kable kurenia. Podla mna to tych 10% na dojazde spravi iba v pripade teplot do +5C.
    Naposledy upravené mozeg; 05-03-2018, 13:29.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Pozor, to je 0.4kW na 1kW kurenia, takze ak si vypecies kurenie a mas output 4kW tak si TC logicky potiahne 1.6kW. Ale popravde fakt neviem aky je tam vykonovy output ked je vonku povedzme -10C a nastavis si predkurenie na 25C.

  • #48
    Nieco je tu:

    http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...3%BArenie-v-ev

    Komentár


    • #49
      Čím väčšia baterka, tým je vplyv TČ na dojazd menší. Lebo je to otázka 800€ ako príplatok Leaf Acenta. Bohužiaľ je to zviazané s výhrevom sedadiel. Myslím, že väčšinu roka to bude mať vplyv minimálny (jednotky percent na dojazd), iba v tuhej zime to zoberie tých 10%.

      Komentár


      • #50
        Neviem ci pri -10stupnoch neklesne efektivita tepelneho cerpadla az tak, ze sa musi dostat k slovu aj odporovy priamoohrev.

        Komentár


        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          Nj, TC nie je uz moc efektivne v nizkych teplotach. Treba si pekne vecer pred vyletom v silnom mraze dat fazulku, huby, pivo a potom si pekne v aute naprdet

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          presne ako vravi jux. pri -10C zerie kurenie na baze TC rovnako ako na baze odporovych kablov. Take TC by malo byt najefektivnejsie povedzme v rozmedzi 5-15C. Vtedy to bude vidiet na dojazde.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Aj pri -10 je krivka ešte na koeficiente 2, takže tepelné čerpadlo spotrebuje polovicu energie ako priamovýhrev, nie ? Alebo zle čítam graf ?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          pri -10stupnov 2krat - aj ja tomu tak rozumiem, no 2x moze byt malo tepla, pretoze to nemusi stacit na ohrev auta a musi pomoct priamy ohrev. navyse ten graf som zobral zo stacionarnych TC, pohyblive som nenasiel, v aute to moze byt horsie, urcite to bude horsie ked snezi a vymennik co ma chladit naporovy vzduch sa zapcha snehom. Tazko o tom spekulovat, nemame dost informacii.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Takže Leaf s TČ má aj priamoohrev, ktorý mu pomáha ? Nedá sa to dá riešiť aj tým, že TČ má výkon nadimenzovaný tak, aby aj pri tretinovej účinnosti a teda trojnásobnom príkone dávalo dostatočný výkon ?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Myslim, ze kazde ev musi mat aj priamy ohrev. Usudzujem to z toho, ze stacionarnym tepelnym cerpadlam pri vonkajsich teplotach uz niekolko stupnov nad nulou omrzaju vonkajsie vymenniky, takze musia prestat kurit a musia na cca 15 minut zohriat vonkajsi vymennik aby sa lad rostopil. Vtedy nekuria, ale priamym ohrevom rozttapaju lad na vonkajsom vymeniku. Tazko povedat ako presne to funguje v aute, kde je vonkajsi vymennik ofukovany pocas jazdy studenym vzduchom - mozno sa zatvara nejaka lamela, aby sa podarilo lad roztopit. No ked by pocas roztapania nefungovalo ziadne kurenie v aute, bolo by to zle. Niektore tepelne cerpadla pri minusovych teplotach vobec nekuria alo TC, ale prepinaju do rezimu priameho odporoveho kurenia.
          Na tesla fore niekto tvrdil, ze TC v EV prepinaju na priamy ohrev uz pod +10 stupnov celzia. Neviem ci je to pravda, no predpokladam, ze bez komplikovanych odmrazovacich cyklov TC v aute pod cca +5 stupnov nemoze fungovat.

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          spaľováky už majú "špirálu", prvých 10ˇ kúri, (kým sa zohreje motor.?) potom sa vypne bez vzťahu k teplote "vody".
          niektorým sa klimatizácia pri mínusových teplotách nespustí
          niektorým "suší" vzduch pri vnútornom obehu vzduchu.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          TC pri autach bude na tom horsie (COP), ako pri domovych TC vzduch-voda. Tam je taktiez rozdiel pri vyrobcoch. Jeden vyrobca moze dosahovat pri A2/W35 COP 4.5 a iny len 3.6

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Moja 3,5 kilovatova klimatizacia v miestnosti prepnuta na ohrev prave ukoncila odmrazovaci cyklus. Vonku su teraz +2 stupne a jemne prsi. Pocas odmrazovacieho cyklu cca 15 minut nerobila nic, len svietila oranzova ledka, potom zacala znova kurit.

      • #51
        Mna by celkom zaujimalo aky vykon ma kompresor TC v EV a ake chladivo tam je. Rovnako velkost vymennika a kolko tepla to eate zoberie z baterie.Ale podla mna pri -10C nie je ina sanca ako zopinanie Odporovych kablov.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          odpoved v teme Fiat 500e

      • #52
        https://www.autobazar.eu/nissan-leaf...d11121322.html Technické údaje:

        r.v.: 2018, 40000cm3, 110kW (150PS), P, M6, Benzín, 5 dv., 1500 km

        Ale teraz vazne, ta cena 28.999,00 € je lakava...

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Cena je lákavá podľa toho, či už bolo prihlásené, alebo nie. Lebo o dotácii nie je ani zmienky v inzeráte.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          vyzera ze to predava nissan, tak isto som kupil aj svojho LEAFa. Cize dotaciu asi dostal a odratal z ceny.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Tak potom pre mňa nie je lákavá, dá sa loviť v o dosť nižších vodách.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          a da sa lovit aj ioniq Ten je lepsi ako novy leaf....

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Tak to zas nie, nový Leaf sa 40kWh baterkou vyrovnal 30kWh Ioniqu v dojazde, asistenti pre jazdu sú podľa Bjorna troška lepší u Leafa (adapt. tempomat a udržiavanie v pruhoch), dizajn je tiež dospelejší, nový Leaf netreba zatracovať, má čo v tomto roku povedať.

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          No jasne, je to individualne, pre mna ma ovela vacsiu hodnotu v Ioniqu aktivne chladenie.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Chladenie baterii v Ioniqu nie je podstatne lepsie ako u Leafa. Leaf aj Ioniq maju rovnako len vzduchove chladenie. Predne bloky bateri Ioniqu sa chladia len vzduchom z interieru, aktivne sa klimatizaciou chladia len zadne baterie. V jednom smere je na tom Leaf so svojou 40kWh bateriou lepsie ako Ioniq s 30kWh, baterie s vecsou kapacitou sa pri rovnakej zatazi menej zohrievaju ako baterie s mensou kapacitou, navyse teplo sa v Leafe rozlozi na vecsiu hmotu clankov, V nasich zemepisnych sirkach nie je az taky problem s prehrievanim baterie ako niekde na juhu.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Neviem co je definiciou “podstatne lepsie”, ale ked si zoberiem do uvahy jednoduchy fakt, ze Leaf ma predne baterie chladene naporovo a zadne vobec, resp. sa tam v lete dusia pri 35C+ teplote, a Ioniq ma prednu polovicu naporovo a zadnu polovicu klimou, tak ked je polovica battery packu ulozena vo vzduchu s polovicnou teplotou, v konecnom dosledku je to zlepsenie tepelneho prostredia o 25%. To mi pride ako podstatne zlepsenie (polka baterky s polovicnou teplotou). A samozrejme so stupajucou teplotou je cislo este vyssie.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ono ja to neporovnávam ako sa chladia baterky ale jednoducho nový Leaf na dialnici prejde asi tak ako Ioniq, mimomesto prejde o 20 km viac a mesto asi o 50 km viac. Preto som napísal že dojazdom sa vyrovnal. Je mi v podstate jedno, ako sa chladia batérie, aj tak auto nebudem mať keď vyprší záruka.
          Preto z môjho pohľadu je nový Leaf vyrovnaný súper pre Ioniq. Čo ešte nedobehli, je prehrávanie FLAC súborov a navigácia napojená zmysluplne na internet (sťahovanie aktuálnych radarov).
          Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-03-2018, 15:47.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          inzerat uz stiahli. je podvod od predajcov inzerovat auto, ktore bude k dispozicii za 6-9mesiacov - ta lakava cena je totiz na to demo auto, ktore nie je na predaj. šialene.

      • #53
        http://www.hybrid.cz/o-novy-nissan-l...ena-sla-nahoru
        Svobodová dále potvrdila, že zhruba do půl roku přijde na trh nový Leaf s 60kWh baterií.

        holy sh.it tak to je fakt rychlo, to sa ani neoplati kupovat ten 40 kWh LEAF.

        Komentár


        • #54
          Novy 40 kWh leaf ma problemy...limituje druhe rychlonabijanie na 24 kW aby chranil bateriu. Ako pseudo riesenie problemu to nie je podla mojho nazoru zle...ale dal by som vlastnikovi MOZNOST si to zapnut / vypnut alebo este lepsie regulovat. ( a hlavne by som to dal dopredu vediet )

          "Nerijus Navikas If you’re on Twitter - look for #AberdeenEVrace. 700km distance. 30kWh Leaf vs 40kWh Leaf vs Ioniq.
          30kWh Leaf arrived together with Ioniq after 12 hours of driving, 40kWh Leaf arrived more than 2 hours later due to no more than 24kW charging"

          Pre anglicky neznalych, na 700 km trase bol 40 kWh leaf o 2 hodiny pomalsi ako 30 kWh leaf a ioniq.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Nechcelo sa mi prelúskavať všetkými twitter príspevkami s daným hashtagom, tak zareagujem len na výsledok čo tu uvádzaš - je hlúposť, aby Ioniq a Leaf 30 prišli v rovnakom čase, keďže vieme, že Leaf má menší dojazd a nabíja pomalšie ako Ioniq. ďalšia nezrovnalosť je Leaf 40 a 2 hodiny. s pomalým nabíjaním na GW nabíjačkách mám skúsenosť a aj tak to na Ioniqu urobí do 20 minút na jedno nabitie. Leaf 40 dobíjal najmenej krát, lebo má najväčší dojazd, takže ak nabíjal 3 krát a raz z toho išiel o 20kW menším výkonom, tak to urobilo možno 50 minút navyše ak by nabíjal 90% baterky, nie dve hodiny ale zasa ušetril čas, lebo pri štarte mal najviac dobitého. Celé to znie nepravdepodobne.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Tu je to hlavne https://twitter.com/ecocars1/status/975275562506866688

            Povedal by som ze to je dost "pruser".

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Ak nabijal DC 3x, tak isiel obmedzenym vykonom 2x, nie raz. Tam uz sa pri 40kWh baterii daju spravit 2 hodinu

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            A hlavne ak boli nabijacky vzdialene od seba povedzme 140km, tak je uplne jdno ze Ioniq dojde dalej, ked aj tak nabijali na rovnakej a na dalsiu by nedosiel. Tak to bolo vyrovnane.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Nespraví to nijako 2 hodiny, mal menej zastávok na nabíjanie a 20kW výkonu menej spraví pri dvoch nabíjaniach hodinu. Veď najrýchlejšie nabíja 44kW a vtedy 40kW baterku nabije za hodinu a pri 24kW mu to trvá hodinu a pol. Takže pri dvoch nabíjaniach to mohlo urobiť hodinu, nie dve. Navyše Leaf nenabíja plným výkonom vo veľkom rozsahu baterky, dá sa povedať, že len polovicu, potom spomaľuje (do 10% ide pomaly, nad 60% ide pomaly).
            A čo Leaf 30 a Ioniq ? Mohli prísť rovnako ? Celé to smrdí.
            Fotke kde nabíja len 24kW verím, áno je to problém, ale nemôže to urobiť hentaký výsledok.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            moj 30 kWh ked je zohriaty nabija plnym vykonom od nuly az skoro po 90%

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Pozor, ak boli nabíjačky 140 km ďaleko, tak Ioniq pre menšiu spotrebu nabíjal kratšie, nakoľko nemal tak vybitú baterku. A rozdiel v spotrebe Ioniq vs Leaf mám z vlastnej skúsenosti potvrdený nespočetnekrát za hocijakých podmienok, pri kúrení ešte výraznejší ako v lete.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Mno, je to teoretizovanie spoza internetu. Ten typek to urobil a spravil porovnanie. Nikto z nas nic take nerobil, takze zatial verim jemu, kym sa nedokaze opak Niekto tu chcel v lete urobit velke porovnanie EV tak bude moznost vyvratit alebo potvrdit vysledok

        • #55
          To je tragikomicke.... Leaf2 je tymto realne a prakticky naozaj len mestske auto. Obmedzenie rychlonabijanie je take hej-rup riesenie, ze by som nakopal zodpovedneho inziniera do guli, a uz duplom ked to Nissan oficialne zataji aj majitelom. To hranici s podvodom.

          A celkom aj chapem, preco tak ponahlaju s 60kW verziou. Ta 40kW mala byt len docasna naplast na pokrytie hlucheho obdobia kym plne vyladia model s dokoncenym tepelnym manazmentom. Nedopeceny polotovar.
          Naposledy upravené Ioniq; 21-03-2018, 13:21.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Nemyslím že je to mestské auto. Reálny dojazd 200 km a jedno rýchlonabíjanie stačí na 400 km+. Koľkokrát za rok potrebuješ viac?

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Keďže je to nový Leaf a ten sa ani poriadne nedodáva prvým zákazníkom, je to nejaký prvý kus, ako vieme, či to bude aj v neskôr dodaných ? Možno to tam dali do prvej série aby sledovali správanie baterky a v ďalšom update to už nebude. Netreba hneď paušálne povedať že nový Leaf nabíja len 24 kW výkonom.
            Leaf od výbavy Acenta má SIM-ku a posiela všetko možné na servery Nissanu. Proste z opatrnosti to tam dali a teraz sledujú štatistiky čo im chodia.
            Nepanikárme, ja by som mohol prvý, mám objednaných dvoch ale zachovávam si chladnú hlavu, nakoľko aj tak väčšina z nás nabíja hlavne doma, ja tiež. Že raz za týždeň alebo dva niekde postojím o 20 minút dlhšie, to nie je žiadna tragédia, dokonca viac ma zdrží ak je na nabke nejaké auto predo mno, či nebodaj Tesla.

        • #56
          Inac zaujimava je aj informacia, ze zvysili cenu Leafa o cca 30.000 Czk (cca 1200€), to zas trosku zamiesa kartami.

          Komentár


          • #57
            Tu je obrazok z toho nabijania. Nechapem ako moze byt bateria prehriata ked je vonku -2. To ako naporove chladenie pri jazde nefunguje?

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot-2018-3-21 eco-cars net on Twitter.png
Videní:	1
Veľkosť:291,0 KB
ID:	22929Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot-2018-3-21 eco-cars net Twitter.png
Videní:	1
Veľkosť:326,6 KB
ID:	22930

            Komentár


            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              na husto natrepane na sebe clanky, vacsi dojazd = viac odpadoveho tepla, vacsia bateria chladne pomalsie. Moj 30 kWh sa mi prehrieva az po tretom DC (v zime, v lete som este nemal auto)

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Jux tu spominal, ze 40kWh batt pack sa zahrieva pomalsie oproti Ioniqu kvoli hustote. Tak kde je pravda?

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              To je možné ale to auto malo za sebou 292 míľ a jedno rýchlonabíjanie bez vychladnutia. Ale bolo -2(!). To ako čo bude robiť keď bude +30?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Každý má pravdu. Zohrievanie batérie závisí od toľkých faktorov, že nikto z nás proste nevie, ktorý faktor (kapacita batérie, hustota článkov, účinnosť chladenia, uloženie v aute) má ako veľký vplyv na zohrievanie vzhľadom na technické prevedenie batérie a teda len test v reálnom prostredí nám ukazuje ako to je.
              Ja z Leafa 30kWh viem, že keď som v lete išiel do Prahy, baterka po prvom DC nabití bola stále jeden dielik od maxima. Celú cestu. Za 150 km pomalej jazdy sa neochladila ale na ďalšej nabíjačke teplota už viac nestúpla.
              Nevieme pri akých teplotách sa zopína chladenie, kedy ohrev, či vzduch prúdi permanentne alebo sa prívody otvárajú a zatvárajú podľa teploty, proste tu môžme diskutovať od nevidím do nevidím ale faktom je, že nabíjalo pomaly ale nie je to žiadna tragédia.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Tragedia je, ze Nissan sa o tom nezmienuje. Vsade pisu, ze rychlonabijanie, ale nikde ani hviezdicka ani slovo o tom, ze je to len raz. Je to ako technicky tak aj eticky problem, a ked nepriznavaju takuto “relativne neskodnu” vec, ja mam problem im verit v comkolvek inom, vratane zasadnejsich veci. Tak ako by som si nikdy nekupil diesel od VW (aj ked asi ani iny nie) takisto zacinam mat problem s Nissanom kedze opakovane posrali techniku.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              Tak tak...najhorsie je ze o tom nissan niokmu nic nepovie a prideme na to len my kockaci ktory sa sparaju v kazdom detaile.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Mhm, mhm, na to prisli ti Anglicania :-).

          • #58
            Phil Gordon Starting tempSpravovať
            Phil Gordon


            Phil Gordon 1st charge, starts at 11% and gets to 80% in 46 minutes.Spravovať
            Phil Gordon


            Phil Gordon Temperature after 1 rapid charge.Spravovať


            Phil Gordon


            Phil Gordon Arrival at second rapid, estimate from 12-75% is 90 minutes!Spravovať




            Phil Gordon Charged at the second rapid to 65%, moved on to avoid traffic. Hit the 3rd rapid here.Spravovať

            Phil Gordon Sorry for the multiple posts but I can only add 1 picture at a time.

            Basically I left the dealership with a full battery, battery temp around 30% of the bar.

            Drove 100 miles and charged from 11-80% in 46 minutes. On arrival at that rapid my battery temp was already up to about 60%.

            Leaving the first rapid the temp was up to around 70%.

            Drove another 100 miles and arrived to rapid number 2. Battery temp now around 80% and just before the red lines. Plugged in and got an estimate for 12-75% of 90 minutes!

            Due to time and traffic I only charged to around 65% which took nearly an hour. Battery temp stayed at that 80% region.

            Charged again a little later, again the estimate was huge and the charger only pulled 22kw.

            Something is very wrong with this car.

            Naposledy upravené Teq; 21-03-2018, 15:17.

            Komentár


            • #59
              Chcel som zistit, co vlastne znamena, ked sa tvrdi, ze Leaf ma "naporove chladenie baterie" Tak som pozeral videa z rozoberania baterie Leafu a vyzera to tak, ze bateria Leafu je v podstate hermeticka a ziadne chladenie vzduchom zvonku baterie do vnutra baterie sa nekona. Mozno tvrdenie "naporove chladenie baterie" znamena, ze bateria sa chladi vzduchom obtekajucim okolo obalu baterie. No to z mojho pohladu vlastne ziadnym chladenim nie je. Vid video.
               

              Komentár


              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                To by odpovedalo tomu, ze aj pri -2 vonku ostala taka tepla. Ale bateria by asi mala ostat hermeticky uzavreta, sak by sa tam dostala voda. Ina vec je, ze su urcite riesenia ako tam ten cisty chladny vzduch dostat, ked uz sa neobtazovali s kvapalinovym chladenim. Musim povedat ze to nechapem. Vsetci cakali na novy Leaf ako na spasu, a podla toho ako tvrdia ze maju spustu objednavok tak je to aj pravda, a oni sa na to totalne "vyflakli". Toto teda elektromobilite ako takej moc nepomoze.

              • Ioniq
                Ioniq komentoval
                Upraviť komentár
                Cize vlastne Leaf nema absolutne ziadne chladenie ak to spravne chapem? Skor sa tie baterky pecu v uzavretom hrnci. Kto toto vymyslel....

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Trojcata vychadzajuce z Mitsubishi i-MiEV (Pegueot ion, Citroen zero) maju chladenie vzduchom cez dieru zvonku baterie - vid video utopeneho i-MiEV.
                Vidno rozvod vzduchu ponad clanky.
                https://www.youtube.com/watch?v=EmgRuhqba0I

            • #60
              Situacia je ina u e-NV200. Dodavka vychadzajuca z techniky Leafa ma vnutri podobnej baterie ako ma Leaf maly vyparnik klimatizacie a maly ventilator, ktory cirkuluje vzduch vo vnutri baterie, takze e-NV uz ma ake take aktivne chladenie baterie klimatizaciou. Ci novsie verzie baterie Leafu maju tiez chladenie podobne ako v e-NV sa mi zatial nepodarilo zistit.
              Naposledy upravené jux; 21-03-2018, 17:01.

              Komentár


              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                s najvacsiou pravdepodobnostou nemaju, v env200 je aj moznost si to chladenie vypnut / zapnut. Keby to mal leaf tiez ma tu moznost v menu...
            Pracuje...
            X