Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

NISSAN LEAF 120WATT SOLAR ROOF (STRECHA)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • NISSAN LEAF 120WATT SOLAR ROOF (STRECHA)

    Co si myslite o tomto?

  • #2
    Tak ak dam nabok STK a podari sa to dobre zaliat epoxidom u nas to rocne vyrobi v priemere 120kWh (1000hodin vyuzitelneho slnecneho ziarenia-idealne podmienky). Umiestniť tam pôjde dvojnasobok.Otazka je realnost vyuzitia vzhladom na vykon a moznost prepojenia s dobijani automobilu a samozrejme cena a pracnosť. V zime je nutne vsak v nasich podmienkach ratat s 10% vykonu. Myslim ze legislativa by sa mala posunut vpred a umoznit montovat LIFEPO4/LION aku namiesto startovacich Pb baterii. Usetrime vahu a zvacsi sa vyuzitelna kapacita.

    Skusim rozpocet aj s dobijanim:

    240Wp panel s poloohybnych clankov spojenych s dogbonami:

    72ks ............................ 270€

    Dogbone ....................... 33€

    Poistka/istič DC ....................... 30€

    Vypinač ................................... 10€

    Káble ....................................... 30€

    Menič AC/DC 24V 2kW........................... 400-650€

    Bateria niečo male pouzivane z druhej ruky (hoc teda 2kW pri 24V (48 by bolo lepsie) su riadne ampere 83A) .......................... 230€

    Epoxid ................................. 30€

    Pracnost .............................. 12-20hodin

    Suma sumarum ...................... 1283€ ak zaratame aj pracu cca 30€/h .................. 1643€ az 1883€

    (Otazka je vyvazenost systemu 240kWh pritecie a odchadza 2kWh). Da sa EV nabijat aj 500W/240V?


    Komentár


    • #3
      Nabijat 12V bateriu elektromobilu solarom vykonu 120W nema zmysel, pretoze po zaparkovani nie je co nabijat, lebo 12V bateria je nabita.
      120W je na vykrytie phantom drain zbytocne vela. Nejaka uspora nastane, ale len pocas jazdy, ked solar pomaha udrzovat 12V bateriu nabitu, no menic aj tak bezi a cim bezi na mensi vykon tym je neeffektivnejsi. Nabijat s tymi 120W hlavnu bateriu zrejme nemozno, lebo tych 120W by nestacilo ani na straty nabijacky. Pokial viem, elektromobily sa neda nabijat vykonom mensim ako cca 1kW (Tesla 1150W) Myslim, ze aj ked by nadobudacie naklady toho solaru boli nulove, energia ziskana len pocas jazdy a len na doplnenie 12V baterie, nevykompenzuje vyssiu spotrebu elektromobilu vyplyvajucu z navysenia vahy auta.

      Komentár


      • #4
        V zime som mal dosť problémov s 12V batériou, lebo bola zima a málo som jazdil. Stačilo dať auto von z garáže na 2-3 dni, keď bolo slnko a bolo po probléme.

        Komentár

        Pracuje...
        X