Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • KIA NIRO

    Podarilo sa mi na krátko vyskúšať KIA NIRO a vznikla z toho nasledujúca recenzia.


    TEST: KIA NIRO HYBRID

    Predslov: podarilo sa mi otestovať nový hybridný automobil KIA NIRO od automobilky KIA MOTORS. Ide pre automobilku o novú hybridnú technológiu integrovanú do automatickej dvoj spojkovej prevodovky. Veľkostne je NIRO možné zaradiť niekde medzi KIA CEED a SPORTAGE. Automobil NIRO bol vo výbave PLATINUM s doplnkovým balíkom bezpečnostných elektronických systémov a doplatkovými koženými sedačkami obutý do 18“ kolies. Poďme sa spoločne pozrieť ako si NIRO viedol pri krátkom teste. Vopred upozorňujem, že nie som profesionál, ani športový novinár ani rally jazdec, ale radím sa k bežným užívateľom automobilov, ktorých je na cestách väčšina i keď mám rád nové technológie.
    .
    Click image for larger version  Name:	kianiro.jpg Views:	1 Size:	96.7 KB ID:	13194

    Posudzovaná časť Subjektívny pohľad Hodnotenie x/10
    Exteriér K exteriéru sa vyjadruje veľmi ťažko, nakoľko každý človek má vlastný vkus a čo sa páči jednému nemusí sa páčiť druhému. Z môjho pohľadu je však NIRO po dizajnovej stránke veľmi vydarený. Dovolím si povedať, že v skutočnosti vyzerá oveľa lepšie ako na fotografiách. Na fotografiách pripomínal z prednej časti hrocha, ďakujem dizajnérom, že skutočnosť je iná. NIRO určite nie je až tak fotogenický, lebo v skutočnosti vyzerá lepšie ako na fotografii. Vozidlo je vyššie ako klasický osobný automobil a veľmi dobre sa z neho nastupuje a vystupuje. Dvere, okná, vonkajšie plasty presne zapadajú do karosérie a nič nevyčnieva, a tak po tejto stránke nie je čo vytknúť. Osobne mi vadí zopár malých detailov, ako napr.: zvary na dverách. Viem ide o použitú technológiu a KIA sa oproti minulým generáciám snaží, ale zvary na rohoch dverí z vnútornej strany napriek ich zabrúseniu a snahe o ich vyrovnanie je vidieť. Oku to moc nelahodí, hlavne keď ste zvyknutý na jednoliate výlisky bez nadbytočných zvarov. Našťastie ich vidieť iba pri otvorených dverách a keď sa na to sústredíte. Pri bežnej prevádzke si to veľa ľudí ani neuvedomí. Plastové olemovanie blatníkov trocha vystupuje a malo by dostatočne chrániť karosériu od odskakujúcich kamienkov. Osobne však odporúčam lapače nečistôt aspoň na predné kolesá a to nie len v prípade NIRA. Nie je nič horšie keď vám predné kolesá odhadzujú kamienky rovno na zadnú časť dverí (Majitelia prvej generácie SOULov, by vedeli rozprávať). 8/10
    Interiér Skúsme sa nevenovať dizajnu, ale kvalite prevedenia a pocitu vodiča:
    1. Plasty na palubovke NIRA sú zmäkčené a pôsobia dobrým dojmom.
    2. Obloženie dverí je z mäkčených plastov a látky/kože. Obavu z poškrabania nechtami, či prsteňom už nemusíte mať, čo bola slabina predošlých modelov spoločnosti KIA.
    3. Sedadlá vpredu sú stredne tvrdé majú veľmi dobré bočné vedenie a sedacia časť je dostatočná, nie však ideálna pre osoby nad 180cm. Opora stehien nie je v tomto prípade ideálna. Zadné sedadlá sú na tom obdobne a po nastavení predného sedadla do polohy pre osobu vysokú 186cm, bol však vzadu pre rovnako vysokú osobu štedrý priestor, aj keď sedacia časť je rovnako kratšia ako vpredu a sklon operadiel sa nedá nastaviť (v tejto triede a cenovej relácii nič neobvyklé).
    4. Volant: už aj Kórejci pochopili, že nalepiť na volant niečo, čo sa podobá koži a je tvrdé ako päťdňové pečivo nie je to pravé orechové a je nutné vybaviť volant mäkšou kožou a mäkšou výplňou pod ňou. Volant sa dobre drží a je primeranej veľkosti a poteší prítomnosť hrubšej časti v polohe o 10 min. 3 podobne ako to majú iné automobilky. Ovládacie tlačidlá tempomatu, palubného počítača, telefónu a multimediálneho systému sú k dispozícii v priestore dostupnom prstami a nie je nutné ich loviť kade tade po volante. Treba si však zvyknúť na ich počet a umiestnenie. Zozačiatku z toho počtu tlačidiel bude mať isto každý vodič mierny chaos. Samozrejmosťou je nastavenie sklonu volantu.
    5. Mäkčené plasty a dobrý 8“ displej len prispievajú k už tak dobrému dojmu z interiéru.
    6. Tlačidlá a páčky pod volantom: Tu oproti iným predošlým modelom automobilky nastala zmena, ovládacie páčky sú podstatne lepšie ako v iných minulých modeloch a nevyzerajú tak lacno. Na dotyk sú tiež príjemnejšie. Osobne by som však prijal lepšie teda kvalitnejšie tlačidlá na volante, stále tomu pri tom klikaní niečo chýba.
    7. Krytky 12V zásuviek vpredu vyzerajú lacno a vôbec nepasujú k zvyšku. Naozaj tých pár eur nie je možné priplatiť za takúto drobnosť a vybaviť auto niečím krajším?
    8. Vzhľadom na rázvor kolies je vnútorný priestor naozaj veľký a poskytuje posádke dostatok priestoru na všetky možné i nemožné aktivity.
    8/10
    Pracovisko vodiča Výhľad z vozidla je naozaj dobrý, sedí sa dostatočne vysoko a čo potrebujete máte na dlani. Na druhej strane vzhľadom na výšku pohľad dozadu vľavo a dozadu nie je ideálny, ale to vám vynahradí cúvacia kamera s dostatočným rozlíšením.
    Prístrojová doska neohúri ani neurazí. Pre mňa ľavý „budík“ ukazujúci stav CHARGE, ECO, POWER vyzerá dosť lacno a nie je to úplne ono. Toto auto si už zaslúžilo plnohodnotný grafický displej s voliteľnými ukazovateľmi. Stredný LCD displej medzi lacno vyzerajúcimi budíkmi, je čitateľný a zobrazuje čo potrebujete s dostatočným prehľadom. Auto naozaj skrz ukazovateľ štýlu jazdy motivuje vodiča jazdiť v zelenej zóne a maximalizovať používanie elektromotora s kombináciou benzínového agregátu.
    7/10
    Informačný systém a multimédia V strede palubnej dosky sa nachádza 8“ dotykový displej spolu s ovládacími prvkami. Odozva systému je rýchla a presná s dotykom teda problém mať nebudete. Na rozdiel od iných automobiliek tak nemusíte tlačiť na displej ako zmyslov zbavení, ale stačí jemný dotyk a systém ihneď rozpozná dotyk a jeho umiestnenie. Všetko je prehľadné a intuitívne a aj úplný laik ihneď pochopí štruktúru menu a zobrazených položiek. Pozitívne vnímam informácie o stave batérie a aktuálneho stavu systémov zúčastňujúcich sa na pohybe vozidla (el. motor/benzín). Rovnako, pozitívne vnímam motivovať vodiča dosiahnuť, čo možno najvyššiu možnú ekologickú jazdu jednak zelenou zónou na palubnej doske ako aj ukazovateľom vo forme stromu, ktorý sa vypĺňa farbou od kmeňu až po korunu a najväčší eko šofér by mal rovnako ako pri eSOULe dosiahnuť nirvánu vo forme dozretia červených jabĺk v korune tohto stromu (to sa však nepodarilo dosiahnuť). Mne sa za krátky čas podarilo dosiahnuť skoro úplné zaplnenie koruny stromu. Za mňa sa z reproduktorov šíri lepší zvuk s primeranými basmi a výškami (pozn. nie som šialený audiofil). Nič nerezonuje. Navigácia je dostatočne intuitívna a zobrazuje prehľadne. Naozaj veľmi poteší bezdrôtové nabíjanie telefónu. 8/10
    Spotreba Kapacita batérie určenej na pohon elektromotora je cca. 1,6 kWh a systém ju pustí zhruba do 40-50% vybitia a následne sa zapína benzínový agregát. Čo sa týka kombinácie pohonu, vyzerá to nasledovne:

    Do 30km/h, t.z. pri rozjazde a pomalej jazde v kolónach auto využíva pohon elektromotorom a môžem povedať, že ma to nadchlo. Bezproblémovo prejdete niekoľko km len na elektromotor, a to ticho. Šetríte palivo a šetríte životné prostredie. Podľa slov ľudí, ktorí už auto používajú dlhšie, ak je správna konštelácia: počasia, vodiča a dostatku el. energie v batérii auto používa výhradne elektromotor až do 40-50km/h, ale pochopiteľne nie dlho. Do budúcna by mohla KIA malým SW updatom umožniť čerpať el. energiu do 30% kapacity a aspoň do 40km/h, určite by to užívatelia uvítali. Chápem však, že táto verzia NIRA je hybridná a nie plug-in hybridná, ale naozaj by to potešilo.

    Pri cestách po meste 50-80km/h rýchlosťou som sa dostal na spotrebu zhruba 4,7 litra a to na 18“ kolesách a začínal som na spotrebe 50l/100km pri naštartovaní vozidla. Pri mojej eko jazde a zahrievaní motora šla spotreba každou chvíľou rapídne dole. Na 16“ diskoch verím, že v meste a pri rýchlostiach do 80km/h naozaj dosiahnete zhruba výrobcom udávanú spotrebu. Spotrebu na diaľnici sa mi bohužiaľ nepodarilo zaznamenať, nakoľko na to by som potreboval dlhšiu jazdu a zhodnotiť správanie sa vozidla a vzájomnú spoluprácu benzínového agregátu a elektromotora pri vyšších rýchlostiach.

    Skúsime si to teda porovnať so spotrebou dieslovej 1,6 TDi (Fanatickí užívatelia spaľovacích motorov nech túto časť preskočia.).
    Spotreba NIRO s 18“ kolesami: 4,7l.......... 47kWh energie (1l paliva má v sebe zhruba 10kWh energie).
    Spotreba naftový motor 6,0 l .........60kWh energie.
    Pozn.: Energia z trakčnej batérie vo vozidle sa nezapočítava nakoľko si ju vozidlo vyrába samo.

    Úspora je tak na úrovni cca. 27% oproti naftovému motoru. Cena paliva benzín 1,31€/l (6,15€ na 100km), nafta 1,27€ (7,62€ na 100km) (podľa ceny na S...fte podľa portálu natankuj.sk, braná najnižšia cena). Takže ušetrené 1,50€/100km, nie zlé, či? Čísla CO2 sú tiež zaujímavé, NIRO: 88g/100km alebo 108g/100km (podľa obutia a výbavy), porovnateľný spaľovací motor - cca 129g/100km, takže ročne pri najazdení 20 000 km ušetríme zhruba 1t CO2. To už nie je na zahodenie.
    Napriek obutiu (18“) sa mi jazda zdala dostatočne pohodlná aj na rozbitej ceste. Oproti SOULu na 18“ diskoch je jazda určite lepšia. Osobne si myslím, že práve kvôli spotrebe a väčšiemu pohodliu je 16“ obutie lepšie. Verím, že pri jazde mestom na 16“ diskoch sa na deklarovaných 3,8-4l/100km dá dostať. Skúseností užívateľov, ktorí zároveň zdieľajú svoje údaje cez databázové portály o spotrebe svojich áut to potvrdzujú a spotreba sa rovná alebo mierne prevyšuje výrobcom uvádzané hodnoty.
    8/10 mesto a okrsky, diaľnica sa nehodnotí
    Jazdné vlastnosti Kontakt s vozovkou skrz riadenie je dobrý ale iný. Pocitovo je viac taký elektronický, pripomínajúci autopilot na plachetnici. Auto držalo na ceste počas testu veľmi dobre a v zákrutách sa moc nenakláňalo. Zrýchlenie pri spolupráci elektromotora a benzínu vzhľadom na spoločný výkon cca 140 hp je dostatočný. Nie je to trhač asfaltu ale vzhľadom na určenie je výkon určite dostatočný. Prevodovka má samozrejme aj športový režim, ktorý oceníte pri predbiehaní. Auto pri tomto režime chytí druhý dych.
    Asistenčné systémy pracovali skvelo. Auto sa samo držalo v jazdných pruhoch aj v zákrutách a zvláda aj menšie polomery zákrut (ostrejšie zákruty) pri správnej rýchlosti. Asistent jazdy v kolónach reagoval dostatočne skoro a nie trhavo. Asistent proti stretu s chodcom odskúšaný nebol.

    Prechod medzi jazdou na čistú elektrinu a naštartovaním benzínového motora nie je skoro vôbec citeľný a zaznamenateľný. Naozaj som sa musel sústrediť, aby som zaznamenal kedy naskočil benzínový motor. Dvoj spojková prevodovka pracovala výborne a porovnateľne s nemeckými automobilmi rovnakej cenovej kategórie.
    7/10
    Batožinový priestor Batožinový priestor je dostatočný aj pre mladú rodinu. Kočík, batožina, hračky, sterilizátory a pod. dôležité veci tam určite zmestíte. Nakladanie je pohodlné. Zadné sedadlá sa však nepolohujú a tak dosť ukroja z batožinového priestoru. Čo však treba naozaj vytknúť je tvrdý plast na bokoch batožinového priestoru. Po mesiacoch aktívneho používania bude kufor vyzerať ako bojisko po bitke pri Kursku. Naozaj pri aute za skoro 30tisíc eur už nemôže byť kufor otapacírovaný? Odporúčam tak použiť po kúpe takzvanú „gumu v spreji“ prehľadnej farby, ktorá sa dá poľahky neskôr strhnúť dole. Pod podlahou batožinového priestoru je rezerva. V dnešnej dobe už nevidím dôvod so sebou vláčiť rezervu. Namiesto rezervy sa zmestí batožina a kufor sa vám zväčší o nie zanedbateľný priestor. Sprej na defekty alebo súprava na opravu vám rezervu nahradí bezproblémovo. 7/10
    Celkové hodnotenie NIRO ma veľmi pozitívne prekvapil, nakoľko som ho šiel otestovať s obavami, že je to KIA a netreba od interiéru a prevedenia veľa očakávať. Automobilka sa naozaj posunula a oproti modelom 5 rokov dozadu je NIRO obrovským skokom vpred. Hybridná technológia pracuje skvelo. NIRO priniesol svieži vietor do hybridnej oblasti a ostáva len dúfať, že sa mu bude dariť a ľudia ocenia jeho prínos. Poniektorí zrejme ocenia aj znížený poplatok za zápis vozidla a podnikatelia aj výrazne zníženú cestnú daň. Ak sa ma opýtate či by som si NIRA kúpil môžem Vám s kľudom a čistým svedomím povedať, že áno. Samozrejme uvidíme s akými chybami/vadami sa budú majitelia NIRA stretávať, ale zatiaľ KIA palec hore a určite budeme zvedaví na viac hybridných modelov. 7,5
    .
    Naposledy upravené Juro; 18-02-2017, 09:08. Dôvod: Pridal som foto.

  • #2
    Test ADAC
    https://www.adac.de/infotestrat/test...o=KIA_Niro+(DE)

    Komentár


    • #3
      V Korei vcera predstavili Kia Niro EV:
      https://insideevs.com/kia-niro-ev-makes-world-debut/

      Podobne specifikacie ako Hyundai Kona - 150kW elektromotor, baterie vo variantoch 39 a 64 kWh. V porovnani s Konou je toto auto vacsie, takze na jednej strane bude mat o trochu kratsi dojazd ako Kona, ale na druhej strane pasazieri na zadnych sedadlach budu mat o cca 10 cm viac miesta na nohy. Dalsia vyhoda je 7-rocna zaruka v Kia na rozdiel od 5 rokov Hyundai.

      Este zatial nepisu v clanku detaily o rychlosti nabijania, ale parametre budu podla mna totozne s Konou.
      So dost zvedavy na cenu - ak to u verzie s dlhsim dojazdom zvladnu natlacit pod 40k (alebo idealnejsie okolo 35k), tak bude toto auto mojim horucim kandidatom na kupu v buducom roku.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Pekne, len je tu stale rovnaka otazka, ci ich budu vyrabat vo vecsich mnozstvach, resp ci vobec budu nejake elektricke Kie alebo Hyundaie vyrabat v mnozstvach ktore ziadaju zakaznici.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Vyzera lepsie ako Kona, som zvedavy podobne ako jux ci jej budu dost vyrabat. Zatial to vela automobiliek teda nezvlada.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Je problem ale vo vyrobach EV aut, alebo len v baterkach? Ako stihaju vyrabat automobilky spalovaky, respektive ake su dodacie lehoty. Mozno je problem aj novy fenomen a to predobjednavky. Teda davova psychoza, rychlo predobjednaj aby som cakal co najkratsie. A aj tak sa caka dlho. Je pravda, ze automobilky by asi racej predavali spalovaky ako EV.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        dam sem ceny co som okopiroval z prispevku na inom webe:

        "Cena zatial nie je znama, ale na Korejskom trhu je takato:
        Starting price (before incentives)
        43,5 million KRW (32.923 €) - 39kWh version
        46,5 million KRW (35.194 €) - 64kWh version
        "

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        vyzera o dost lepsie ako KONA, obavam sa vsak zase velkosti kufra, ktory urcite nedosiahne ani 400l

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        dango mozno preto lebo to nei je len ciste EV. Ked je ciste EV navrhnute dobre je v nom ovela viac miesta ako keby to bol porovnatelne velky spalovak.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Teq tak ci onak litraz neobabres. a zo sucasnych 500+ litrov, ktore pomerne casto vyuzivam naplno nemam velmi chut povolovat

      • Bejo
        Bejo komentoval
        Upraviť komentár
        S tym kufrom by to nemuselo byt zle... hybrid ma 427l a pri elektro som nasiel info, ze baterka by mala byt v podlahe.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ak to bude pravda a kufor bude mat ozaj 500l (19.4cf) - co som niekde nasiel, tak budem silne uvazovat o tomto aute

    • #4
      Tých dôvodov prečo nie je EV áut, ma napadá niekoľko:
      - výrobci vstupujúci do nového segmentu sa boja chýb, ktoré sa riešia lepšie na malom počte áut
      - preškolenie zamestnancov, zmena výrobných postupov
      - pomaly sú jeden - dva roky od predstavenia použiteľných a dostupných EV (leaf 30, ioniq, zoe 40) a teda okruh ľudí, ktorí by si EV kúpili, je neporovnateľne väčší
      - automobilka má naplánované predaje klasických aút, kde musí umoriť investície, nemôže pripustiť kanibalizovanie vlastných modelov

      Myslím že najlepšia doba u nás na kúpu EV už prešla, teraz bude všetko nedostupné alebo s dlhou čakačkou, tým pádom žiadne výrazné zľavy, bude to pre automobilky biznis.

      Komentár


      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Pre fyzicke osoby nepodnikatelov na Slovensku este dlha doba k prechodu na EV. Ale uz poznam dost ludi co kupuju hybridy, takze to ide spravnym smerom.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        podla mna klucovou rolu pri rieseni tohto problemu zohra paradoxne skandalmi ovenceny Volkswagen, ktory by uz onedlho mal zacat chrlit statisice elektroaut rocne, ako sa to pise napr. tu:
        http://www.hybrid.cz/volkswagen-plan...romobilu-denne

        Ked si bude moct clovek vybrat medzi cakanim 3/4 roka na Hyundai/Kiu, Nissan a pod. a medzi VW do 1-2 mesiacov, tak pojde pravdepodobne do Volkswagenu. A vtedy budu musiet aj ostatni pridat tempo - co moze mat za nasledok jednak ovela lepsiu dostupnost, a zaroven aj stlacenie ceny smerom nadol, cize to bude Win-Win situacia pre nas, kupujucich. Aspon ja dufam v tento scenar Ved onedlho uvidime, ako to dopadne.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        ano, ale plány VW sú o dva roky ale teraz je teraz a je to tak, že je nedostatok EV

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Uz je to tu zas sami offtopic, k tomuto by to chcelo samostatny pokec vo vlastnom vlakne.

    • #5
      KIA NIRO HYBRID UPDATE JAZDA v EV MODE.


      Vo väčšine recenzii aj videorecenzií sa dočítate alebo si vypočujete, že jazda v EV mode je možná iba do rychlosti 30km/h. Z osobnej skusenosti môžem povedať, že nie je to také s tým pohonom v EV mode jednoznačné. NIRO vyhodnocuje, či je alebo nie je nutné zopnúť aj spaľovak. Ak sa chcete rozbiehať svižnejšie NIRO zopne spaľovák a smelo vyrazíte vpred aj do rychlosti 30km/h.. Nastáva však aj situácia, že idete po rovinke rýchlosťou 60-80km/h a spaľovak nebeží a jazdite v EV mode. Čistý EV mode sa teda zopína aj pri vyšších rýchlostiach ak nepotrebujete výkon spaľováku ale postačuje výkon elektromotora. Môžem povedať, že je KIA to namakala a NIRO je fajn hybrid. Moja spotreba sa v meste pohybuje na urovni 3,9-4l ale verim, že na 3,8 sa viem dostať.
      Naposledy upravené mozeg; 04-05-2018, 15:29.

      Komentár


      • #6
        KIA NIRO UPDATE BRZDY

        Stretol som sa s naozaj veľmi veľa recenziami a postrehmi, že brzdy v NIRE su nič moc. Mne z toho však vychádza nasledovné. Pri jemnom stlačení brzdového pedála sa neaktivujú brzdy ale silnejší režim rekuperácie, je to také typické EV brzdenie, pri následnom stláčaní brzdového pedála opäť nejdu klasické brzdy ale sa zvyšuje stupeň rekuperácie a auto začne prudšie brzdiť ale elektromotorom až následne po prudšom a "hlbšom" stlačení brzdového pedála sa aktivujú klasické brzdy a auto brzdí kasickým spôsobom jedna radosť.

        Pravda je, že si treba na to zvyknúť a pokiaľ nový majiteľ nejazdil predtým na EV tak ho to prekvapí a môže byť z toho vykoľajený.

        Komentár


        • #7
          V Norsku maju byt podla oficialnej stranky KIA prve kusy Niro EV dodane v decembri. Hoci este nie je stanovena cena, uz teraz sa da rezervovat auto za 7777 NOK (cca 800 EUR). Rezervacia EV vozidiel je teraz v mode, ktovie, ci podobnu moznost KIA uvedie aj na ostatnych trhoch, alebo to nechaju iba pre Norov.. Tam to pojde podla mna na dracku.
          Tu je link na zdroj (prelozene translatorom do slovenciny):
          https://translate.google.sk/translat...-text=&act=url

          Komentár


          • #8
            NIEČO K SPOTREBE NIRO HEV

            Auto je ešte v zábehu ale spotreba vyzerá nasledovne:

            Mesto: do 4l
            Mimo mesta a diaľnica do 4,5l

            Komentár


            • #9
              Ešte malý osobný rekord. Pravda ale je, že motor už bol zohriaty a v Utorok boli v Bratislave riadne zápchy. Cesta: Slnečnice-Petržalka---Miletičova. V podstate stále v EV móde.

              Komentár


              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Kedze to ma EV mod, je to plug-in hybrid? Kolko to da na samostatny EV pohon? Alebo je elektro pohon len pomocny do malej maximalnej rychlosti?

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                Ide o klasický hybrid ale platí to aj pre plug-in verziu (bol som sa povoziť).

                Čistý EV mód sa nespína podľa rýchlosti, ale podľa toho či postačuje výkon motora a energia v batérii na pohon vozidla. Inak povedané čistý EV mód sa spína aj pri vyšších rýchlostiach 60-80km/h (Napr. Dolnozemskú prejdem ráno od Nemocnice po Univerzitu v čisto elektrickom móde 60-70km/h), ale čistý EV mód funguje aj pri diaľničných 120-130 km/h. Záleží na potrebnom výkone a koľko je toho v baterke.

                Podľa recenzií čistý EV mód mal fungovať iba do 30km/h ale vôbec to tak nie je. Napr. ak potrebujem sa rýchlejšie pohnúť z miesta zopne sa aj spaľovák, aby malo auto potrebný výkon (rovnako to mala aj plug-in hybridná verzia) a rovnako ak idem rýchlejšie a postačuje na udržiavanie v pohybe elektromotor a v baterke je dosť šťavy tak auto ide v EV móde.

                Auto má teda nasledovné módy:

                1. Čistý EV mód.
                2. Hybridný mod- spaľovák a elektromotor.
                3. Čistý spaľovák- bez elektromotora.
            Pracuje...
            X