Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Jaguar i-Pace - vyroba v Nitre?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Jaguar i-Pace - vyroba v Nitre?

    https://spravy.pravda.sk/ekonomika/c...elektromobily/
    Ze by sa blyskalo na lepsie casy?

  • #2
    a od minulého týždňa LR automobilka "skrátila" vzdialenosti severným smerom, také Lefantovce sa priblížili o niekoľko kilometrov :-)

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Myslim, ze nerozumiem reci tvojho kmena :-).

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      vymenili značky začiatok/koniec obce a kilometrovníky. drážovce už nie sú na okraji.

  • #3
    Pozajtra premiéra i-Pace, po dnešnej Kona sa to začína rozbiehať.

    Tu je katalóg i-PACE:

    https://www.jaguar.cz/Images/Jaguar-...148-324451.pdf

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tak toto auto pojde velmi dobre. Jedine, ze by to zabili cenou. Paci sa mi ovela viac ako Tesla Xko. Vidno, ze to robila znacka zakladajuca si na kvalite. Samozrejme, ze ten power train urovne Tesly asi nedosiahne, nechajme sa prekvapit.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Nepripada mi to ako SUV skor hatchback

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Na hatchback je to dlhé, na SUV nízke, toto spadá do kategórie crossover. Len spotreba bude o dost vyssia ako Tesla S, cx to má 0,29, ten predok skoro kolmy, obrovske kolesa ale to dufam len na tejto fotke, co chcu tak chladit velkou mriezkou masky ?

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Mriezka je cisto dizajnova, chceli urobit pekne auto. A podarilo sa, za mna zatial najkrajsie EV. Som zvedavy na cenu.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      No mne sa zda, ze ta dizajnova mriezka je dost velka - mozno bude mat vecsi odpor vzduchu ako sa na elektromobil patri.
      Vyzera to tak, ze bateria ma kvapalinove chladenie, ale nema ohrev. Motory + prevodovky/diferencialy su zaujimave - poloosy idu stredom motorov, cize zaberaju extremne malo miesta, no to ale znamena, ze su dost nizko nad zemou, co sice vylepsuje stabilitu, no zmensuje svetlu vysku - ibaze by poloosy smerovali ostro dole.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tých 90kWh baterky nebude efektívne využitých, prednosť dostal svalnatý vzhľad pre frajerov pred efektivitou.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Pozrite si to video z uvedenia na trh až do konca. Sú tam pekne zábery z vývoja. K tej aerodynamike - vzduch ide cez gril pod kapotou na čelné sklo.
      Zaujímavé riešenie chladenia.

  • #4
    vyzera pekne, som zvedavy na vysledny dizajn - uvidime zajtra a este ceny....

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ceny ani nechcime vidieť, podľa toho ako sa prémiovo tvári Jaguar po kúpe Indami a dáva dlhú záruku, cenú sú dosť prestrelené. Tým sa snažia zbaviť tej nálepky nekvality, akú po desaťročia majú.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      prave poslednych par rokov ceny sli dole a na cestach tak vidim stale viac jaguarov - co bolo este pred 5r takmer nemozne.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      https://www.jaguar.cz/index.html
      mozte konfigurovat
      NOVÝ JAGUAR I‑PACE
      Od 2 039 092 Kč*
      Špičkové výkonné SUV s ryze elektrickým pohonem.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tak som to skusil - vyslo mi to na 80 000 EUR bez DPH. Najviac ma dostali predne hmlovky a vyhrievanie prednych sedadiel za priplatok.
      No, je to o nieco menej ako Model X ale ovela nie. Tych 480 km dojazdu je samozrejem blbost, kedze normovana spotreba je 213 Wh/km a bateria ma (IMHO) realne vyuzitelnych cca 92 kWh. Ale 400 km asi da a to je velmi slusne.

  • #5
    Přímý přenos odhalení z rakouského Grazu,
    YouTube http://news.newsletter-jaguar.at/u/n...&ems_l=2738171

    FB http://news.newsletter-jaguar.at/u/n...&ems_l=2738171
    Naposledy upravené ozana; 01-03-2018, 20:08.

    Komentár


    • #6
      Sklamalo ma, ze I-PACE ma len 7kw jednofazovu nabijacku a neponuka tazne zariadenie.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Len zbežne som prečítal, ale na viac miestach sa chvália ako sa nabije na 50kW DC. Žeby nepodporovalo väčšie rýchlosti DC nabíjania ?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        inde pisu, ze 100kW....
        smutne, ze su zobrazene nabijacie kable type1, hoci i-pace ma pre eu samozrejme type2, resp. CCS.
        Naposledy upravené jux; 01-03-2018, 22:23.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Urcite ma 100 kW nabijacku. Ukazovali to v tom uvodnom videu.

    • #7
      Na nemeckej stranke:
      • ELEKTRISCHE REICHWEITE
      • 480 km WLTP*

        Stromverbrauch in kWh/100km, kombiniert:
        ab 24,2
      V jednom odstavci daju dve hodoty, ktore nesedia. Ci priemerna spotreba nie je podla WLTP?
      480 * 24,2 = využiteľných 116,16 kWh

      WLTP je tá nová, ktorá je reálnejšia, nie ?

      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ano WLTP je ta nova, kde sa testuje spotreba aj v beznej premavke. Mna skor zarazil ten udaj samotny: “ab 24,2kWh” (od 24.2kWh”). To sa ako pod 24kWh nedostane? To ma sialenu spotrebu...

    • #8
      vyska podvozku sa prakticky neda nastavit, Len sa znizi o jeden centimeter pri rychlosti nad 100 km/h

      Komentár


      • #9
        Teraz som docital detailnejsie info z prezentacie, ta velkost predneho grillu je v zasade nepodstatna, kedze su tam udajne elektricky ovladane aktivne lamely, ktore su za normalnych okolnosti zatvorene kvoli aerodynamike a svojim tvarom usmernuju obtekanie vzduchu. Otvaraju sa len ked je potrebne zvysene chladenie. Su to sice dalsie pohyblive casti, ktore sa casom urcite pokazia, ale technicky to je zaujimave riesenie, slusny kompromis aby neutrpel dizajn (a neodplasili tradicnych zakaznikov) a zaroven udrzat aerodynamiku v rozumnych hodnotach. Osobne by som si nekupil nic z produkcie Jaguar/Land Rover uz len kvoli hroznej spolahlivosti a este katastrofalnejsim servisom, ale toto nie je uplne najhorsi pocin, vzhladom na to, ze ide o ich elektricku prvotinu.

        Komentár


        • #10
          Ja tiež pred Jaguarom mám veľký otáznik, ale priznajme si, je to výhodnejšie ako tesla, má to tu servisy, uvidíme dĺžku záruky. Práve mne sa páči to riešenie prednej masky - gril páči ako to vyriešili, skvelý nápad - vzduch ide cez kapotu von, takže odpor vzduchu skoro žiadny a auto vyzerá mohutne a dobre. Zadok robili tiež veľmi aerodynamicky, kde sa potom berie cx 0,29.
          Ten svalnatý dizajn ako keď prišla X6, osloví aj zákazníkov, ktorí sa o ekológiu nezaujímajú a sú z iného segmentu, nechcem rovno povedať že snobov, ale vieme na akú klientelu mieria.

          Ak budú dávať fleet taký ako dávajú na iné Jaguary alebo predvádzačky, tak tá cena bude o dosť hlbšie pod základom Tesla S 75 a to s baterkou o 20% vačšou.

          Uvidíme prvé novinárske testy, ale ten z Fully Charged nebudem brať do úvahy, toho si predplatili už teraz.

          Komentár


          • #11
            Ja som to pochopil tak, ze cez gril vzduch nejde, ide otvorom pod grilom a ten sa dynamicky zatvara/otvara podla potreby. Keby isiel vzduch aj grilom, bolo by to prilis vela vzduchu na EV, tiez masivne otvory na privod vzduchu k prednym kolesam sa mi zdaju pre EV neadekvatne, ved EV brzdi mechanickymi brzdami ovela menej ako fosil.

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Keď v tom hodinovom video ukazovali aerodynamický tunel, tam to bolo vidieť ako vzduch ide do predného grilu a vychádza von v strede kapoty ako keby tam ten gril ani nebol. Takže vlastne vzduch naráža v takom uhle ako vo Formule E, mi to pripadalo ako keby ani nenaráža ale trocha pritláča auto k zemi.

              Viď video z premiéry: https://www.youtube.com/watch?v=gpyh-4q661g

              a tam čas 51:45

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              To s tou Formulou E bude pravda, vo viacerych clankoch som cital, ze iPace prevzal viacere technicke riesenia pritlaku, aerodynamiky a pohonu z monopostov Formule E. Vyzera, ze si na tom dali ozaj zalezat a vela “dizajnovych” veci je aj realne funkcnych.

          • #12
            “...the I-Pace evolves the classic grille design to be a bold aerodynamic feature, channeling airflow through the integral bonnet scoop and over the windscreen onto the roofline to reduce drag. Airflow for battery cooling and the climate control system passes through the grille and apertures in the front bumper, which open when required.”

            Teraz neviem. Hovoria, ze vzduch ide aj grilom aj otvormi v narazniku, hmm. V zasade je to pre spotrebitela asi jedno, hlavne ze to funguje.

            Otvory na chladenie brzd su tam preto, ze je to Jaguar. Stavaju si sportovy imidz. Ked (ak) to niekto zoberie na okruh alebo dakde na kopec, tak potrebuje brzdy, tam je rekuperacia nepouzitelna. A ubrzdit tuto hmotnost da brzdam zabrat, asi nechcu potom citat recenzie, ze brzdy zvadnu po prvom kole. Na Hyundai alebo Nissane by to bola blbost, ale pri Jaguare to celkom chapem. Na okruh s tym sice pojde max 0.1% zakaznikov, ale je predpoklad, ze dynamicky s tym bude jazdit asi vacsina.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ten vzduch ide len vrchnou strbinou grilu, nepouziva sa na nic, len vybehne pred sklom zase mimo auta, podla mna uplna zbytocnost, len dizajnova hra.
              Keby bol predok bez grilu a znizili by cumak, tak urcite dosiahnu lepsi odpor vzduchu. Vzduch, ktory sa pouziva na chladenie klimy a vetranie ide otvotom pod grilom. Ist SUV-ckom na okruh je somarina, je to prilis vysoke auto, navyse nepredpokladam, ze by mali tak dimenzovane chladenie motorov, baterie a elektroniky, aby mohli s tym ist na okruh. Formule-E rekuperuju pri brzdeni relativne vela, lebo tu elektrinu potrebuju aby vobec dojazdili do konca zavodu.
              Nerekuperuju len na konci zavodu a len vtedy, ked su si isti, ze im uz vystaci eketrina. V tejto serii maju Formule-e este len zadny nahon, takze rekuperuju len zadkom, co nie je bohvieco. Buduce verzie budu uz mat motor aj na prednej naprave a budu rekuperovat aj v predu. Je to jeden z dovodov (okrem vecsej baterie) preco buduce verzie uz nebudu menit formule v strede zavodu ale vydrzia cely zavod s jednym autom. Rekuperacia bude pre FormuluE v buducnosti este dolezitejsim faktorom ako v dnesnych verziach.
              Naposledy upravené jux; 02-03-2018, 11:29.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Nechapeme sa iPace nie je SUV, je to Crossover. Za druhe, taketo auta sa pouzivaju aj na okruhoch. Sice to nie je uplne optimalne, ale pouzivaju sa. Taky Nissan Juke mal v Japonsku dokinca svoju vlastnu sutaz. A na viacerych track-days v Anglicku bezne vidat X5M/X6M. To, ze nema dimenzovane chladenie na seriozne okruhove pouzitie je ok. Chladenie na hardcore pouzitie na okruhoch nema ani X5M. Toto su ale auta, ktore maju byt multifunkcne, t.j. dost velke aby odviezli rodinu na lyzovacku, cez vikend dat 3-4 kola na okruhu a v priebehu tyzdna dochadzanie do prace, kde si na peknej ceste moze rychly foter tiez uzit 15 minut zabavy. Je to bezna filozofia vyrobcu kazdeho rychleho kombiku alebo SUV. Zakaznik v dnesnom svete nepotrebuje a ani nechce okuhove rodinne auto, on potrebuje auto, ktore je prilezitostne schopne odjazdit okruh a poskytnut zabavu. Na margo rekuperacie, na okruhu alebo dynamickej jazde do kopca je nepouzitelna, bodka. To ze ju pouzivaju vo Formula E je fajn, ale je uplne inac nastavena, agresivnejsie, a hlavne nemaju velmi na vyber. Keby mali dostatocne baterie a nepotrebovali by extra elektrinu, nikto by to nepouzival, lebo brzdy su proste efektivnejsie a rychlejsie. A hlavne, rekuperacia sa neda davkovat tak citlivo ako brzdy. Spytaj sa profesionalneho pretekara alebo jazdca motokar. V cielovej rovinke alebo na casomiere sa rata kazda milisekunda. To, ze ja musim dat nohu z plynu a cakat kym ma rekup spomali na vhodnu prejazdovu ruchlost su vyhodene sekundy. Cim dlhsie ide jazdec na hrane rychlostneho limitu, a cim skor moze za apexom zas dat knedlik, tym lepsie.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Na titulke:
              "Nový model E-PACE je prvé kompaktné SUV značky Jaguar, ktoré ponúka jedinečné spojenie atraktívneho vzhľadu, agility a dynamických jazdných vlastností."
              Davkovanie rekuperacneho brzdenia je zalezitost elektroniky, da sa davkovat uplne jemne, davkovanie mechanickych brzd zavisi od sofera, no dobry sofer dokaze davkovat aj mechanicke brzdenie dobre. Navyse v konzumentskych autach vsetko riadi elektronika, citlivost davkovania brzd je dana elektronikou a nie vodicom. To, ze mas elektromobil, kde sa rekuperuje len v nejakych prednastavenych stupnoch, neznamena, ze ine elektromobily nemaju plynulu rekuperaciu. Na skutri mam len jeden stupen rekuperacie, nie je to idealne, ale da sa s tym zit. Tesla ma uplne plynule davkovanie rekuperacie.
              Rekuperacia je najdolezitejsia zalezitost, ktora prisla s hybridmi, pluginmi a elektromobilmi.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Hmm, akurat som pozeral ofiko stranku Jaguaru, tu medzinarodnu celosvetovu verziu, a zjavne sami nevedia co to auto je, objavuju sa dokonca 3 pomenovania - Crossover, Compact SUV a Sports Car. Tak beriem spat. Ja som cital clanok, kde bol spomenuty len Crossover.

              To ze sa da rekuperacia davkovat plynule viem, ale na brzdy to zial stale nema. Hlavne s brzdou vies robit narocnejsie manevre, ktore vyzaduju pouzitie plynu aj brzdy naraz, co sa sice tyka skor aut so zadnym nahonom, ale da sa to aplikovat aj na AWD. Pri rekuperacii nedas naraz aj plyn aj brzdu, to je fyzikalne nemozne, ci?

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Chlapi ale ste sa rozbehli ;-). Vidno, ze vas to auto zaujalo. Aj mna. Uvidime prve skusenosti z prevadzky.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Nas bavi spamovat ti notifikacie a mail box

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Nehovotime o klasickych ICE autach, hovorime o cistych bateriovych elektromobiloch.
              Pouzitie plynu a brzdy naraz v modernych elektromobiloch nedovoli elektronika.
              Sice PL tesly dovolia naraz brzdit aj zaberat motormi, ale to je skor vynimka.
              Pri startovacom rezime (Launch mode) do zabrzdenych kolies tesla aktivuje motory urcitym krutiacim momentom aby po odbrzdeni bol start co najrychlejsi. Neviem ci existuje iny elektromobil co to dovoli. Je to dost surove, citit ako motory bojuju s brzdami, auto sa napruzi a po pusteni brzdy (stracenej lavou nohou) auto vystartuje maximalnym zrychlenim davkovanym pocitacom, pricom prava noha ma akcelerator stlaceny stale na podlahe.
              Na fosilnom aute sa to samozrejme da urobit - mozno na kazdom, poklial viem nemavaju blokovanie akceleracie pri aktivovanych brzdach.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Ano, ale pri BEV je to vsetko len vec elektroniky, resp jej programovania. A nevidim jediny dovod, preco by to vyrobca na aute, ktore nazyvaju sportovym, blokoval. Potom to nie je sportove auto ICE auta to vedia urobit vsetky ano. Dokonca aj Ioniq BEV to vie/vedel, a to je lacny korejec (este som neskusal po update). Ale bolo nutne stlacit brzdu uplne nadoraz, aby auto vedelo, ze nechcem len rekuperovat ale ze chcem realne brzdit. Aj ked pri FWD aute to nedava zmysel a je to uplne zbytocne.

          • #13
            Nezamienať si I-PACE s E-PACE, aj keď sa tak číta. E-PACE je staré pred pár rokmi predstavené SUV ako klon toho malého Range Rover Evoque.

            Ja som to nikde nečítal ale podľa tvaru som už vyššie napísal je to crossover. Určite to nie je SUV ani hatchback.

            Komentár


            • #14
              Web jaguaru tvrdi SUV :-D

              https://www.jaguar.com/jaguar-range/i-pace/index.html
              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Ipace.jpg
Videní:	1
Veľkosť:44,3 KB
ID:	22375

              Komentár


              • #15
                Video je umiestnene na YT stranke Jaguaru, takze neviem ci sa tomu da verit.
                 

                Komentár

                Pracuje...
                X