Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #31
    A ze na Slovensku nejazdia :-D
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	KonaEV.jpg Videní:	1 Veľkosť:97,3 KB ID:	27671
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	KonaDrivetrain.jpg
Videní:	2
Veľkosť:99,6 KB
ID:	27673
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené Peterka; 03-09-2018, 22:20.

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Pekna, ja som tiez jednu zahliadol v Rakusku. Hyundai vie robit EV auta, len ich nevie robit dost :-/

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Hej vie, ale nie poriadne. Vid reset nastaveni a neschopnost aktualizovat firmware a neschopnost Ioniqu preniest vykon "na cestu" a ustavicne presmykovanie kolies ked clovek prida, pripadne ten otravny umely zvuk motora... Keby Ioniq nebol aj hybrid a plugin hybrid a spravili by ho ako EV od zakladu, tak verim, ze by to bolo o dost lepsie a vedeli by tam napchat aj vacsiu baterku. Ale to by asi museli v Hyundai chciet.

      Ale inac je to OK auto a som rad ze ho mam .

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Hyundai tvrdi, ze Ioniq bol iba ich pokus urobit "nejake" EV auto, Kona je vraj nie krok, ale skok dopredu

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      K tomu presmykovaniu Ioniqa..., a dali ste si tam niekto uz poriadne gumy, a nie tie nizkoodporove ktore neprilnu ani k lepidlu

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, na zimnych Continentaloch WinterContact T870 je to fajn. Tie Micheliny su uplne nepouzitelne, ale na jazdenie po meste stacia. Ale vzdy je to o vodicovi, treba sa naucit davkovat plyn. Ti co jazdili na silnejsom zadnom nahone so starsou alebo ziadnou stabilizaciou vedia ;-) Netreba na to dupat hned z prvej...

      Ps: pri max akceleracii z miesta vies presmyknut akekolvek auto s FWD ak to ma aspon 100-120k. A to ma zatazenu prednu napravu motorom.
      Naposledy upravené Ioniq; 04-09-2018, 10:29.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ak bol Ioniq iba pokus, tak kde sú výrobci ostatných EV v tejto kategorii, ktorí ešte ani tento pokus neprekonali.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ak ma elektromobil pohananu len jednu napravu, mala by to byt zadna. Uz prvy elektromobil Mitsubishi i-MiEV mal pohon na zadnu napravu.
      Relativne velky krutiaci moment elektromotora a jeho nizka vaha oproti spalovaciemu motoru sposobuje, ze vecsina elektromobilov, co maju predny nahon preklzuju pri razantnejsich rozjazdoch. Len niektore elektromobily s prednym nahonom to maju viac ci menej osetrene elektronikou tak, ze preklzovanie nedovolia. Zadny nahon sa ale prejavuje na mensom batozinovom priestore vzadu, takze klasicke automobilky v zaujme efektivity preferuju predny nahon. Ak si dobre pametam, cisto zadny nahon maju okrem trojciat uz len SMARTy, BMWi3, TM3 a starsie TMS.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      A vies aj priblizne povedat o kolko snizia dojazd gumy bez nizkeho odporu ?

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      hudino ja som nejake rapidne znizenie nepostrehol, znizeny dojazd bol skor dosledkom nizsich zminych teplot. Tento rok som prezuval na letne pomerne neskoro, az v maji, takze som este dost jazdil zimne pri teplote 20+. A rozdiel je max 10km, aj to prehanam. Vyrobca udava usporu paliva cca 3-5%, a to bude optimisticky laboratorny udaj. Takze velmi to nepostrehnes. Ja ked zjazdim Micheliny, idem urcite do normalnych pneumatik. Rozdiel v dojazde minimalny a rozdiel v prilnavosti na suchu, a najma za dazda, priepastny. Srat cele ekopneu.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Kup si tam poriadne Micheliny. Napr. Pilot Sport 3.

  • #32
    U importera Hyundai som videl KONU EV, cize v blizkej dobe mozeme ocakavat slovenske novinarske testy. Uz sa tesim na perly "IT specialistu" Macka

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      A na zabery nasich novinarov ako nabitie baterky z domacej zasuvky trva cez dodavany 10A ubohy kabel 36 hodin, coho sa samozrejme chytia vsetci v diskusiach ako mozu oprdiet cestovat 300km a potom 2 dni cakat na nabitie alebo odtah

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      A cudujes sa. Ja nie. Mnohy ludia si ani auto nevedia, alebo sa im nechce skontrolovat. A to myslim spalovak, skontrolovat si kvapaliny a podobne. Vela ludi ani netankuje. Len jazdia a zaujima ich cas kolko to trva. Pride do servisu a da si skontrolovat auto, to myslim beznu udrzbu a pride na benzinku a obsluha im natankuje plnu. Oni len jazdia, platia a su spokojny, lebo to trva cas, ktory oni akceptuju a dotanu sa bez stresu tam kam potrebuju a ked zasvieti rezerva idu natankovat. Takze nejake appky pre EV a hodnoty na nich im nebudu nic hovorit, ani ich to nebude zaujimat. Cas kolko to trva a kolko prejdu je pre nich dolezity udaj, ten jediny akceptuju. Proste konfort ktory maju v spalovaku budu chciet mat aj v EV.

      Proste takym ludom musis EV vysvetlovat na prinicipe mobilu. Aj tam sa baterka nabija do plna cca 1hodinu a nieco.... A to je 100% nabitie mobilu. Kopec ludi aj tak je pernamentne na nabijacke alebo na Powerbanke.

      Mimochodom jediny motoristicky novinar, ktory ukazal domace nabijanie bol Rasto Chvala s Teslou.
      Naposledy upravené ICE666SVK; 10-09-2018, 10:20.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Jednu perlu dal aj cesky importer Hyundai. Na otazku aka je Kona velka v porovnani s Tucsonom mi povedal - ak si sadnete z Tucsonu do Kony, to je akoby ste si sadli do "krabicky od sirek" A potom mi hned ponukol Ioniq...

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Chlap ma obchodneho ducha Ale aspon je uprimny...

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Doplnim informaciu od SK importera - cennik na Konu EV vobec nevedia, kedy dostanu, korejci nestihaju vyrabat ani spalovacie Kony, kde su cakacky az 6 mesiacov a importeri nesmu objednavat na sklad... Vysvetluju si to tak, ze sa vsetko sustredi na Konu EV... Ale aj tak to bude asi bieda s Konou EV

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Tak sup vsetci do Kony a Ioniqy predavat za 15 s DPH

  • #33
    Motoristický novinár vzal Konu EV na trasu Nošovice - Praha

    Naposledy upravené Daliborko; 12-09-2018, 09:17.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tých 14 kWh/100 km je takmer neuveriteľných.
      Ja mám v Sku batériu o 9kWh väčšiu a veru neviem či by mi ostalo 13% pri príchode do Prahy. Pri 130 po diaľnici kontinuálne by som to dal na posledné elektróny.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Ano- spotreba je to pekna, ale po dialnici 130tkou isiel iba mensiu cast cesty, vyslednu priemernu rychlost mal 80km/h

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Vo videu 2:31min Preco moderator povedal, ze EV nemoze na dialnici rekuperovat. To je blbost nie? Ak sa to da vypnut, tak moze plachtit a ked musi pribrzdit, lebo ma pred sebou pomalsie auto ci kamion a neda sa predbehnut, tak spomali pomocou rekuperacie, nemusi hned ist na brzdu. Takze rekuperovat sa tam da. Inac video je pozitivne z jeho strany.
      Naposledy upravené ICE666SVK; 12-09-2018, 13:29.

    • Daliborko
      Daliborko komentoval
      Upraviť komentár
      Jasné, dá sa rekuperovať. On to asi myslel tak, že väčšinu času ideš konštantnou rýchlosťou (na rozdiel od jazdy okrskami ). Ale tiež mi to hneď udrelo do uši

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Mam otazku k tej rekuperacii - Ioniq ma padla na nastavenie urovne rekuperacie. NIe je to trochu overkill? Nemate jednoducho vzdy nastavene maximum? Ked chces rekuperovar menej (aby si dobehol k semaforu, povedzme) tak musis cvakat tymi padlami?
      V Tesle je to tak, ze uroven rekuperacie je vzdy maximalna a ked chcem rekuperovat menej jednoducho trocu stlacim plyn (ergo nepustim ho uplne ale uberiem a uz dobyja). V Ioniqu to takto nejde?
      U Fiatu je to tak, ze ked pustim plyn je rekuperacny vykon velmi maly (nejake 3 kW) po uvolneni plynu ale ked zacnem brzdit tak rekuperacny vykon je umerny stlaceniu brzdy (az 50 kW) (a v urcitom okamziku samozrejme pouzije aj celuste). Celkom super system, nevies ani povedat, kedy brzdi rekuperacia a kedy si uz pomaha brzdami.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 12-09-2018, 13:41.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Mas pravdu Jirko, to prepinanie je trochu zbytocne. Ja mam pocas jazdy stale nastavenu 3- najvyssiu uroven rekuperacie- ta plati pri uplnom uvolneni plynu, ked chcem rekuperovat menej, mam plyn trochu stlaceny. Jediny zmysel (pre mna) ma uroven 0- bez rekuperacie, vtedy pri uvolneni plynu ioniq plachti, to niekedy pouzivam...
      Edit: ak si chces tie padla skusit, mozem sa niekedy u teba zastavit, byvam blizko..

    • Daliborko
      Daliborko komentoval
      Upraviť komentár
      Keď chcem rekuperovať len mierne, tak môžem to urobiť tak, že si nechám úroveň 3 a mierne povolím plyn, ale to musím mať celú dobu nohu na plyne. A keď chcem plachtiť, tak musím mať celý čas zošlapnutý pedál do istej polohy. Naopak, keď plachtím a rekuperáciu mám nastavenú na 0, tak nemusím mať nohu na plyne a keď potrebujem trochu pribrzdiť, tak len ťuknem do páčky na úroveň 1.
      Ja používam takmer vždy druhú možnosť

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      Ja v meste nastavujem 3, využívam nastavenie rekuperovania a spomalenia plynom. Ioniq tiez ked stlačiš brzdu, tak najprv brzdí rekuperovanim. No a mimo mesta sa hrajkam s padlami...

  • #34


    Čo ma zarazilo je, že Kona dovolila nabíjať z 94% SOC na 98% SOC cez CCS a pritom nabíjala len výkonom 9-10 kW (je to síce viac ako to dať na AC a tlačiť len 7 kW, ale takto to bude tlačiť do 100% tej 64 kWh baterky celú večnosť )

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Naco vobec tak velku bateriu (vzhladom na spotrebu) nabijat na viac ako 94%

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      ked budes chciet ist 350km na jednu supu - co je castokrat moj pripad

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      dango kazdy eleltromobil nabija uz cca od 70% mensim vykonom, takze na dlhych trasach, kde treba viac krat nabijat je podstatne efektivnejsie nabijat povedzme do 80% a pokracovat v jazde. Ked planujes len jeden usek bez nabijania po ceste, tak nabijaci cas az tak nevadi - nabijes pred cestou hoci do 100%.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      jux Nie každý do 70%, naposledy keď som stál pár minút pri nabíjačke, tak som odpozoroval, že Ioniq nabíjal najviac pri 80 % baterky a až pri 81% začal klesať. Bolo to na Delte a dával o 1/2 kW viac ako pri 70%, čo pripisujem vyššiemu napätiu baterky a nabíjačka bola asi limitovaná Ampérmi.
      A nezabudnime na Leaf 30 @Teq-ka, ktorý tiež veselo nabíja do 80% naplno a až potom spomaľuje

      Ioniq ide pri 94%, kedy vypína, ešte 18kW, tak neviem prečo to nenechali ísť do viac %, aby človek nemusel prísť a prepnúť na AC, keď chce nabiť na dlhú cestu. Asi to vadilo viacerým, keď v Kone urobili nastavenie do koľko má nabíjať, síce len po 10% skokoch ale aj to možno upravia neskôr na jemnejšie.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Jasne, ze su vynimky. Ale ked nabijam na trasu 350 km tak nabijam doma a nie na verejnej nabijacke, ci? Samozrejme ti co byvaju v dome, asi je nas vacsina. Pochybujem ze niekto na ceste bude cakat na nabijacke pri vykone 25 kW. To je proste z casoveho hladiska nezmysel, iba ak nie je ina moznost na tych 350 km (ale to asi nehrozi).

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Keby si Ioniqa nabijal na silnejsej nabijacke, tak aj on by mozno mal spicku vykonu pri nizsich %SOC, zacal by znizovat nabijaci mozno o nieco neskor ako pri 70%, pretoze Ioniq moze pouzivat buffer nad 100%, co u inych elektromobilov nie je dovolene.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      mne sa vacsinou nabijanie skonci skor ako pridem ku autu...a to pridem vacsinou skoro prazdny (living on the edge)
      to je ale asi speci vlastnost leafa... a to len v lete, nenabijam nikdy viac ako 30 min...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      jux áno, zasa máš pravdu, podľa tohto grafu :

      https://support.fastned.nl/hc/en-gb/...-Hyundai-Ioniq

      môj mierne navýšený údaj 80% ovplyvnili dve veci:
      - nabíjačka nedokázala dodať maximálny výkon, čo dokáže Ioniq vstrebať a preto spomalenie prišlo o pár percent neskôr
      - Delta nabíjačka píše na displeji svoj príkon, nie DC výkon odovzdávaný autu a teda 48,5 kW bolo len nejakých 45 kW, čo hovorí ten graf pri 80%

      Ale hodnoty na grafe sú aj tak pekné, pri CCS1 50kW to je pri 78% a pri CCS2 100kW nabíjačke pri 77%

      Čo je na tom grafe ešte zaujímavé, že pri 80 % na CCS1 ide "len" okolo 45kW ale na CCS2 ešte okolo 53kW.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko pekny graf si nasiel, pridam sem z toho webu aj Konu, kedze primarne je to jej tema. Zaujimave su tie "skoky"
      https://support.fastned.nl/hc/en-gb/...a-Hyundai-KONA

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      jux skor som to teda myslel, ze doma pred cestou si natlacim an 100% aby som tych 350 dal a nemusel sa po ceste zastavovat. ZLe som sa vyjadril, jasne, ze na rychlonabijacke pri takom aute nebudem cakat pri vykone ~5kW

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Peterka Mne sa tie schody vyslovene nepacia, nieco je tam zle navrhnute, bud sa rozkmita chladenie, alebo nezvladli softver ovladania nabijacky.
      Je tiez mozne (a ked sa na tie schody s miernym narastom pozeram este raz, mozno aj pravdepodobne) ze nabijacky na ktorych to merali nevedia davkovat prud linearne, ale len po skokoch. Auto mozno ziada linearny pokles prudu, no nabijacka to mozno nevie.

  • #35
    Tak dnes vecer sa mi podarilo vybavit na 24h Konu. Je to ten isty kus co testoval "odbornik p.Macko", ich redakcia ho mala min tyzden.
    Auto som bral s necelou polovicou nabitej bat, takze prva cesta smerovala na ZSE aj zo zvedavosti k rychlosti nabijania.
    Tu ma to dost neprijemne prekvapilo - pozrite foto. Je to len o chlp viac ako Leaf II ked ma prehriatu bateriu.
    Zajtra skusim ine nabijacky, ale teraz je otazka, ci ma fakt problem len GW a ich DBT nabijacky, alebo je to problem auta, resp. komunikacie auto-nabijacka, lebo toto je nova ABB.
    Pri cca 70 percent to kleslo az na 23 kw !!
    Menu, volant, rekuperacia....velmi mi to pripomenulo test Ioniqu su to poriadny surodenci.
    Ako bolo pisane uz hore, na prvej jazde som zbadal obrovsky problem preniest vykon na cestu. Kona ma fabricky Nexen, ale ten kus gumy si nevie s autom poradit a stáááále presmykuje.

    Komentár


    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Podla mna nie je presmykovanie sposobene len pneumatikami, ale aj faktom, ze auto je tazke vzadu a lahke vpredu. Na Ioniqu mi to poriadne lezie na nervy. Nad Konou som uvazoval, lebo uz sa chcem zbavit spalovaka, ktory vyuzivame na dlhe cesty. Ale kedze sa oneskorila, tak uz radsej pockam na Model 3, aj ked to znamena dalsiu zimu so spalovakom .
      Naposledy upravené head; 23-09-2018, 08:29.

    • Daliborko
      Daliborko komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 a ako to nakoniec dopadlo s tým "pomalým" rýchlonabíjaním? Či už si viac neskúšal?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Daliborko na tej nabke som uz za tych 24h nenabijal, ale skusil som vramci testu zopar GW stojanov (aj stare DBT 43kw) aj Deltu a od ZSE este efacec. vsade na tychto ostatnych davalo 47-49kw.
      Bolo to pri skoro rovnakych percentach aj teplote, takze to bolo ZSE nabkou a nie autom.

  • #36
    Tak som po 24h vratil Konu. Ak vas to zaujima, par mojich bodov.
    S autom som najazdil len cca 250km, takze to bol skor taky prvy dotyk
    -auto vo vnutri mensie ako Ioniq. Vzadu menej miesta na kolena, resp. po osadeni velkou detskou sedackou ostal po predne sedadla minimalny priestor. PRISERNE ukotvene zamky bezp. pasov vzadu. Vsetky su takmer v strede, bez moznosti vytiahnut. Skoro nemozne pripnut autosedacku res. dieta na podsedaku. Fakt tragedia, na Ioniqu som taky problem nemal.
    -kufor vyssia nakladacia hrana, relativne mensi
    -konkretny kus mal kombinaciu koza-latka, kde sedacie casti a operadlo bolo z velmi zvladsnej latky na dotyk, dooost horsie ako som zvyknuty z Leafu.
    -REALNY DOJAZD 64KW baterie je 450km ak je v tom minimum dialnic, resp. ak sa nejazdi na hranici rychlostneho limitu. Kombinovana spotreba za tych 250km bola 15,5. Cisto mesto s kludnou nohou mi vychadzalo okolo 11. Klima bola vypnuta, takisto aj kurenie, kedze prisla jesen a bolo prijemnych 18 stupnov. Inak AC odratava podobnou matematikou ako Ioniq. S pridavanim intenzity ventilatora klesa dojazd po 2-3km.
    Rekuperacia podla mna uplne zhodna s Ioniq. Takisto vsetci asistenti a vybava.
    LED svetla vyborne.
    Cakam na oficialne ceny, tie mozu velmi Kone pomoct.
    Dvojnasobny dojazd Leafu II a normalne rychlonabijanie su velmi silne argumenty.

    Komentár


    • #37
      Hmm, to ze je Kona malicka v porovnani s Ioniqom som vedel, ale ze az tak, ze detske sedacky sposobuju problemy, to uz je trosku moc Hlavne, ze to je mestske auto... vyzera, ze Niro EV bude asi rodinnejsia alternativa. Kona bude skor pre single ludi/pary.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        hej, je to o dost mensie.
        rovnake zlozenie autosedacie som fotil v testovacom Leafe https://autozurnal.ta3.com/z-bratisl...-bez-dobijania
        ...a tam sa deti zmestili bez problemov a aj sedacky som zapol viacmenej OK.
        Paradox je, ze Kona EV je modne auto do mesta, kde tych 450km fakt absolutne clovek nevyuzije. Malo miesta vzadu a maly kufor z neho robi automaticky odpisaneho hraca pre 4-5 clenne rodiny, ktore by s nou inak vedeli behat krizom krazom po krajine a tesit sa z dojazdu. Skoda.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Mno, to potom Korejci velmi nedomysleli a trosku to vymenili Mal mat Ioniq 64kWh bateriu a Kone by stacilo do mesta tych 28kWh.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Pre petrolheadov je dojazd MANTRA. To nevysvetlis... Ale predsa Kona je ponukana aj s 40 kWh bateriou, nie?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Keby mal Ioniq 64kWh batériu, tak ho okamžite beriem a myslím, že aj polovica čakateľov na Tesla 3. Dojazd by mal väčší ako Tesla 3 Long Range za cenu o 20 tisíc € menšiu.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq ..presne tak. Este mi niekto bude hovorit, ze je konspiracia ked tvrdim (a nie len ja), ze automobilky robia naschval EV nezaujimave a pre uzku skupinu ludi a nie masovo.
        Ked je ioniq uz teraz vypredany, vies si predstavit aky osial by bol s touto baterkou hoc by stal aj o 5000 viac ?

        Jiri GrandPa ano ma prist,ale tiez najprv uvadzaju tuto velku bateriu ako uz byva zvykom aj napr. u Tesly.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Peterka kukni prispevok nizsie kde som dal aj foto.
        Presne o tom, ze je zadarmo CCS som pisal. Blbne to rôzne a pristupili k tomu ferovo. Zaroven vidis, ze to zavisi bud aj od konkretneho modelu alebo slabej chvilky nabijacky.
        DBT s tym ma problem v celej Europe. Akurat u nas ich ma len Nissan /co to pouziva fakt sporadicky/ a GW, preto vsetci kritizuju len ich.

    • #38
      a mame k dispozicii aj prve pouzitelne video k dojazdu, bateriam, nabijaniu (neratam pokus o test pana Macka)

      https://www.facebook.com/autozurnal/...2388133973727/

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Od Motorestu sv. Kristofa nad BB, kde mal dojazd 125km na Donovaly prisiel s dojazdom 83km a presiel stupanie realnych 17.2km. Zobralo mu 42km. Na Donovaloch mal 83km a po prichode do Ruzomberka GW nabijacka mal 86km a pritom presiel 28.3km. Pribudli mu 3km. Je to horsky priechod s maximalkou 90km/h netusim ake stupanie.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ako ráta Huyndai dojazd? Nejakou pevnou normovaniu spotrebou alebo má nejaký guess-o-meter?
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 25-09-2018, 07:08.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Na Ioniqu sa mi zda, ze to rata sposobom

        (SOC / priemerna spotreba kWh) = dojazd. Plus je do kalkulacia zapocitana spotreba kurenia/klimy a vyhrievanie baterie v zime. Pri priemerke 14kWh/100km ukazuje pri 100% SOC a vypnutej AC dojazd rovnych 200km (28/14=200).

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ten zakladny vzorec je jasny. Zle som sa vyjadril. Otazka mala zniet aku hodnotu berie ako "spotrebu".
        Napr. Tesla berie tzv. typical spotrebu (u mojej S je to 189 Wh/km) a podla toho ukazuje "typicky" dojazd. Kedze auto ti vzdy zobrazuje priemernu spotrebu (v grafe) za poslednych 10, 25 a 50 km vies podla toho dobre odhadnut, ci ten typicky dojazd "das" alebo nie. Napr. u mna ho dam v lete pri rchlosti na dialnici okolo 125 km/h. Tato hodnota spotreby je fixna (to je udaj na palubke pri logu baterie)

        Dalej podla nejakeho vzorca berie spotrebu "prave minulu" a z nej predikuje ake % baterie bude na v cieli, to robi samozrejme v pripade, ze zadas do navigacneho ciel. Na displeji ukazuje 2 grafy - pokles SOC na zaklade typickej potreby 189 Wh/km (podla ujdenych km) a potom na zaklade "spotreby minulej" kde netusim aky vzorec pouziva.

        Fiatka rata "dojazd" podla poslednych 11 km (vaha 75%) a poslednych 75 km (vaha 25%). Preto tomu hovirm guess-o-meter (pre neaglictinarov "odhado-meter") lebo stacia 2 rychle predbihania a dojazd klesne o 10 km, aby sa potom pri kludnej jazde vratil na povodnu hodnotu :-).
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 25-09-2018, 10:27.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        K nabijaniu - veď nabíjal v Ružomberku na DBT, kde to ide do batérie len okolo 30kW a zhodnotil - dobíjanie fajn, pribudlo ... To je naozaj fajn ?
        O akých nabíjačkách 100kW, 150kW to hovoril ? Veď stačilo uviesť, dobíjal som maximálne takým a takým výkonom a KONA zvládne taký a taký.
        milan84 - mal by si ho poučiť, že nabíjanie sa dá vyjadriť aj číselnými hodnotami - o výkone, SOC, boli by potom tie recenzie trocha presnejšie. A určite na starých DBT nie je CCS dobíjanie fajn, keď na Ioniqu pridáva 20 minút navyše, koľko potom na KONA ?
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 25-09-2018, 09:05.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa no aby som netrepol blbost, az tak velmi som sa s tym nehral, ale zo zbezneho sledovania by som povedal, ze berie do uvahy celkovu priemernu spotrebu do casu, kym ju nezresetujes. Ked prichadza jar a z celej zimy mam priemerku 14.5kWh tak mi este dobre 2 mesiace ukazovalo dojazd pri 100% nejakych 186km alebo tak nejak. Zvysil sa, az ked mi priemerka klesla na 14.4 atd, s kazdou desatinou. A to som fakt niekedy presiel aj 200km a dojazd zostal nezmeneny, pokial som nepohol aj s priemerkou. Ked meranie zresetujem tak nema z coho cerpat data lebo nema priemerku a nova priemerka velmi skace, s kazdym pridanim plynu alebo rekuperaciou sa rapidne meni, odhad dojazdu zostane na poslednej urovni a vidno, ze sa “kalibruje” lebo podla stylu jazdy skace hore dole. Cisto teoreticky keby si 2 roky neresetoval spotrebu tak bude ratat dojazd z 2-rocneho priemeru a bude to nejaky median zimneho a letneho. Takze v lete bude z neho ubudat pomalsie, prip. v zime rychlejsie. Preto si resetujem spotrebu v zime aj v lete, lebo ked mas najazdene 15.000km v lete, tak potom sa to v zime len velmi pomaly upravuje
        Ale neviem, mozno sa mylim a dava do rovnice aj nejaku kratkodobu spotrebu, ale osobne som to nepostrehol. Vzdy mi vychadza dojazd na jednoduchu rovnicu SOC/celkova priemerka. Vo vacsine pripadov je to vsak pomerne presne, kedze v takej spotrebe su zapocitane aj predbiehania atd, a do ciela zvyknem prist s predikovanym dojazdom pripadne milo prekvapeny, ze som usetril par km. Zatial sa mi stalo len velmi malo krat, ze to klesalo podstatne rychlejsie ako bol povodny odhad, a to bolo vzdy za dazda alebo snehu. Teraz uz za dazda vzdy viem, ze mam ratat s vacsimi odchylkami tak neriskujem

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Hm, vcelku dobra strategia vypoctu, lebo mozes brat do uvahy, ako pises, rozdiel v zime a v lete. A sucasne to berie do uvahy aj tvoj styl jazdenia. Sa mi zda lepsie ako u Tesly.
        A este jedna otazka - berie do uvahy postupne klesajucu kapacitu baterie?
        Ten typicky dojazd mi u Tesly klesol po 50 000 km zhruba o 5%.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Na to odpovedat nedokazem. ZATIAL mi ukazuje dojazd taky ako ked bolo auto nove. Auto ma rok a pol a 41tis km. Nedaval som merat degradaciu tak neviem skutocne zdravie baterie. Bolo by celkom zaujimave vediet. Zachvilu ma caka 3. garancka tak sa skusim opytat ci im to diagnostika ukazuje.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Ked mi dal Konu na nedelu, tak som pobehal niekolko nabijaciek a mozem ti povedat, ze ak DBT funguje ako ma, dava v pohode 43kw. Konkretne na Starej Vajnorskej v BA mi to tolko davalo. To ze je to inde casto problemove GW vie a snazi sa to riesit ,je to predsa zohladnene v cene za nabijanie pokial viem.
        A na oplatku, dnes mi aj ZSE ABB na tuhovskej do Leafa davala velmi malo. Prisiel som s menej ako 10 percentami a cez 40kw to islo asi minutu, potom pád na cca 30.
        Takze s tou rychlostou to vobec nie je automaticky jednoznacne a mam pocit, ze aj ZSE napriek modernejsim stojanom ma co dohanat v kvalite, rychlosti a funkcnosti nabijaciek ked to uz ide spoplatnovat.
        PS: Wolkrova nefunkcna...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 - to vážne Ti dávala 43kW stará DBT s dorobeným CCS konektorom ? Lebo to ešte nikto nehlásil, žeby to konečne fungovalo a išlo viac ako 30kW výstup, tým pádom prišli na riešenie a je to dobrá správa. Videl si to na displeji auta alebo aj zozadu na nabíjačke na tom elektromeri ?

        Ono Leaf-a by som ako meradlo nebral, ten si nabíja ako sa mu chce.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 25-09-2018, 18:52.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Co ja viem, DBT u GW este vyriesene nie je, preto je zatial CCS zadarmo. Jedine zeby Kona mala "vyssiu kompatibilitu" s DBT

    • #39
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	1
Veľkosť:1,25 MB
ID:	28414 V google maps prava mys a mas vyskovy profil

      Komentár


      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        To je v google earth, v maps to nefunguje :-)

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Pozeral som tie stupania/klesania podrobne:
        Google zobrazuje profil zemskeho povrchu, takze ak su na ceste mosty, tunely a podobne, potom je vyskovy profil nespravny. Google zrejme nezohladnuje ani umele zarezy do svahov a nasypy, takze zobrazene vyskove profily su len orientacne.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Závisí aj od vetra, včera keď fúkal vietor jedným smerom, som mal napr. spotrebu z NM do Piešťan 8,2 a naspäť 13,5 - rozdiel vyše 50% na tej istej trase bez prevýšenia len v dôsledku vetra - išiel som tempomat na 100 km/h, čo by bolo obyčajne okolo 11 kWh/100km.
        Vietor je tiež dôležitý faktor.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        NIelen vietor a prevysenie, ale aj dazd, alebo zasnezena vozovka maju podstatny vplyv na spotrebu. Pre Teslu - pri dialnicnych 130km/h je dazd pri nizkej vonkajsej teplote (okol 5 stupnov) na spotrebu narocnejsi ako jazda v suchu pri podstatne nizsej minusovej teplote.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Ak sa niekto opýta, akú mám na EV spotrebu, tak odpoviem, že záleží na podmienkach v akých auto jazdí. Ja som mal na Leafe 1 rozdiel ideálne podmienky a najhoršie podmienky rozdiel až 50% v spotrebe.

    • #40
      Miro davala 42-43 podla auta. Bola uz tma, nenapadlo mi hladat baterkou cisla zo zadu nabijacky ale porovnavam to vzdy len s tym co ukazuej auto (mimo leafu, tam pozeram cez leafspy).
      Pridavam fotku, vidno ze je to relativne pri vysokych percentach nabitia. Prave preto som to aj cvakol, lebo vsetci tu pindate na DBT a ja idem snad druhykrat v zivote s CCS nabijat a funguje skoro tak ako ma.
      Mohla to byt nahoda, tie DBT maju ozaj problemy a inokedy to moze mat problem nabit, alebo nabija pomaly, ale moja skusenost je realna.

      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Super, ze pridali aj ukazovatel vykonu nabijania, toto mi na Ioniqu chyba. Rozmyslam, ci je toho Ioniq vobec schopny a je to len softwarova zalezitost, a eventualne by sme sa mohli toho dockat v nejakej dalsej verzii SW...

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mam taky blby tušák, že s Ioniqom sekli. Ved je na trhu cez dva roky pricom silnejsia baterka tu mala byt tusim po roku. A nic. stopli objednavky, nestihaju dodavat... myslim si, ze sa budu viac sustredit na Konu.
        Inak Kona ma este paradnu hracku - v ECo mode pri rekuperacii ukazuje v km, kolko auto nazbieralo ) takze prudka rekuperacia z vacsej rychlosti napr za par sekund ukaze, ze nahrabalo napr. 0,3km To je lepsi prepocet ako Leafovske bublinky.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Vela toho by sa dalo na Ioniqu vylepsit SW upgradeom... Cez OBDII bluetooth adapter a appku viem vycitat napr. teplotu, napatie a prud baterky, napatie kazdeho z 96 clankov baterie, zdravie baterie atd.
        Ioniq ak ta to zaujima a budes niekedy vecer s ioniqom v BA, napis mi predom a mozeme pozriet tvoje hodnoty...

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 12.9. mi este predajca ponukal Ioniq s tym ze sa zada do vyroby a dodanie by malo byt cca 4 mesiace... Tak mozno s tym uz sekli kvoli Kone EV

    • #41
      teraz sa mi vymazal dlhy prispevok
      Par bodov k technike Kony.
      Dobijanie zvlada aj 100kw (oproti 70 ioniq), bateria ma skoro 460kg, rekuperacia na tretom stupni a v mode ECO a normal brzdi silou -0,14g.
      Auto ma tepelne cerpadlo a kvapalinovy tepelny manazment.
      Velmi vela je v internych materialoch popisaneho o fungovani chladenia/zohrievania, vyzera ze si dali na tom korejci zalezat. Tu ventil, tam ventil, do toho tepelne cerpadlo
      Parkovacia brzda sa da aktivovat pri rychlosti do 2kmh pri vyssej auto nedovoli.

      Komentár


      • #42
        Že zvláda dobíjanie 100kW, má v manuáli aj Ioniq, ale ide o reálnu rýchlosť nabíjania a tú videl zatiaľ Bjorn najviac 70 kW na 100kW CCS, takže ak si na displeji nabíjačky nevidel 100kW, tak to len mýliš ľudí podľa nejakých letákov od výrobcu. Takže je nejaké foto alebo video s dobíjaním 100kW ?
        Papier znesie všetko.

        Na 175kW nabíjačke:

        https://insideevs.com/hyundai-kona-e...t-up-to-72-kw/

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Miro ja hlasim co je v tlacovej sprave resp. internych papieroch. To, ze to tak nie je je problem a hamba Hyundaiu.
          Nissan ma podobny problem, ked sice uvadza 50kw, ale ako vieme, uz prve nabijanie zohriatej baterie je o tretinu az polovicu pomalsie.

      • #43
        https://www.teslamagazin.sk/hyundai-.../#comment-2146

        kona 64 od 38490€ bez podrobnosti o vybave.
        co myslite? asi malokto cakal pod 40 s takou baterkou nie?
        Na druhej strane je to o tretinu vacsia bateria ako Leaf a cena v podstate o 5.000 vyssia za mensie auto. Zeby bol tolko hodny ten termo manazment?

        Komentár


        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Vybava bude uz asi maximalna, podobne ak bolo pri Ioniqu. Max tak priplatok za kozu alebo stresne okno. Podla mna to nie je uplne zla cena, aj ked pri absenci dotacie sa to samozrejme s Ioniqom porovnavat neda. To bolo podstatne vacsie auto a este k tomu aj lacnejsie.

      • #44
        Slovensky cennik:
        https://www.hyundai.sk/files/downloa...ic-2018-10.pdf

        Komentár


        • #45
          No jo, 43.700€ za top vybavu s kozou. To uz je dost. A to je bez stresneho a metalizy.

          To, ze do nizsich vybav nedali ani len navigaciu, LED svetlomety alebo niektore bezpecnostne prvky mi uz pride ako cez ciaru. Mam taky pocit, ze skusaju... IONIQ mal jedine priplatky kozu a metalizu, na niektorych trhoch stresne okno. Ale navigacia, v roku 2018? Halooo Hyundai...

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            suhlasim. uz je to trochu prehnane. LEDky a bezpecn.prvky maju byt dnes automatika. hlavne pri tak drahom aute.
            Bez navigacie prezijem, to je komfort.
            Priznam sa, ze radsej by som bral Leafa N-conecta s priplatkom Propilot (bez parkingu) a LED a som na cca 36ooo a je tam vsetko rozumne co nissan ponuka.
            Okno, koza su blbosti, nepodstatne.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            taky medved GLE chce za blbe LED svetla priplatok 1740...

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ale zato ponúka plugin hybrid s dieselom. Ble.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Ale to su tie Multibeam LEDky nie? To je uz trosku ina technologia ako ma Hyundai. V kazdom svetle je 84 individualne kontrolovanych LEDiek s komplet vyrezavanim a prisposobovanim intenzity.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Plug-in hybrid s dieselom? Fuj, to čo je za hnus?

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Nj, a ma to Audi, Mercedes aj stare Volvo V60. A neviem ci to aj dake francuzske auta nemali. Smutne...
        Pracuje...
        X