Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Hyundai Kona EV

    https://electrek.co/2018/02/07/hyund...ic-suv-teaser/

    Kompaktné SUV
    Do predaja príde v lete 2018, čiže už je za dverami
    Batéria 64kWh
    Dostupné v dvoch výkonových verziách
    Cena za slabšiu verziu 35.000€, ale v rámci politiky Hyundaiu tam bude už asi všetko bez možnosti príplatkov

    Ak to správne chápem, tak tá slabšia má mať dojazd 470km podľa novej normy (WLTP) - predpokladám, že 88kW motor z Ioniqu BEV, silnejšia verzia bude mať 150kW motor, odhadovaný dojazd okolo 383km (EPA) na základe sesterskej Kia Stonic EV.

    Hyundai sa rozbehol, a prichádza na slová niektorých analytikov, že Čína a Kórea raz prevalcujú európske automobilky. Za potenciálne najväčšieho konkurenta Tesly bolo vždy označované BMW, Nissan alebo GM, ale všetci sa zatiaľ trápia s jediným modelom a víziami o X ďalších modeloch do roku 2020-20xx. Hyundai prekvapil, predstavuje koncepty EV, ktoré je schopný v relatívne krátkom čase do 1 roka pretaviť do reality a uviesť ich na trh. Tu by sa mohla čo-to priučiť aj Tesla. Nechápem ako to robia, ale tlieskam To bude asi tým, že málo rozprávajú do vetra a namiesto toho makajú, ale šikmáči sú už raz takí Vzhľadom na fakt, že Hyundai Tucson a SantaFe čaká zachvíľu tiež generačná obmena, by som povedal, že sa onedlho dočkáme tretieho alebo štvrtého prírastku EV.

  • #2
    Veľmi pekne to rozbieha Hyundai a KIA... a tiež ešte k tomu doplnia Niro s podobnými parametrami ako Koná, bude z čoho vyberať... 😉

    Komentár


    • #3
      Kona sa na dotáciu do 30.6. nestihne, ešte len v Kórei pred mesiacom začali robiť predobjednávky, aj to len preto, lebo tam GM ponúkol Bolta a nechceli aby kanibalizoval trh na úkor potenciálnych kupcov Kony. Urobili ich toľko, že majú pokrytú výrobu do konca roka, takže u nás na SK ešte počkáme.

      Tá cena 35 za Konu, to máš odkiaľ ? SK importér zdroj alebo len odhad novinárov ?

      Predpokladám, že do konca roku tu budú len predvádzačky.

      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Cena je v clanku, uvidime ked budu oficialne info

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nepredpokladam, ze dotaciu zrusia, skor predpokladam, ze dotaciu predlzia ak sa nevycerpa, alebo bude nejaka nova.

    • #4
      dufam, ze bude vyzerat trochu lepsie, ako sucasny spalovak - lebo ten je nic moc.
      a predpokladat sa to da, ked je to zatial prisne tajne

      Komentár


      • #5
        Ak si dobre pamatam tak na ioniqforum.com sa spominalo ze prve elektricke Kony by mohli byt v nemecku uz v marci.. Dnes som sa u predajcu v BA pytal na e-Konu a povedal mi ze u nas sa prve cenniky ocakavaju v juni. Realne teda fakt necakajme v tomto roku moznost ju u nas kupit

        Komentár


        • Bejo
          Bejo komentoval
          Upraviť komentár
          Možno pod vianočný stromček... 😁

      • #6
        Dnes vyslo:

        https://www.hyundai.news/eu/feature/...kona-electric/

        Zaujimava je "poschodova" stredova konzola
        Naposledy upravené Peterka; 27-02-2018, 12:08.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Konecne pekne elektricke miniSUV. Neviem ci ten masivny stredovy panel nebude zavadzat,
          Tiez velka skoda tej jednofazovej nabijacky, mohli dat aspon dvojfazovu. Malokto ma doma volnych 32A na jednej faze. Da sa to sice vyriesit trafakom, ale znamena to naklady na trafak a prevadzkove straty v nom. Navyse 7,2 kW nabijacka pre 64kWh bateriu je skutocne malo, doma sa bude dat u vecsiny pouzivat cca len na polovicu vykonu.
          aj v slovencine
          na https://www.hyundai.news/eu/press-ki...no-compromise/

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Taky trafak mám doma. Stojí 500 € a straty robia 10%. Pomôže to ale výhra to nie je. A naprázdno žerie 50W.

      • #7
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Kona Electric Interior.jpg
Videní:	1
Veľkosť:289,0 KB
ID:	22233

        Komentár


        • #8
          Nie zle, ale na tie prilepene tablety som alergicky By som to trhal z palubky, zial nikomu sa nechce to zapracovavat tak to tam po sedliacky nalepia na prve volne miesto

          Komentár


          • #9
            https://electrek.co/2018/02/27/hyund...c-compact-suv/

            Komentár


            • #10
              Skoda, lacneho plastu pouziteho na tlacitkach vsade v kabine, inak za mna interier fajn. VYzera to dobre uz len nech to cim skor shippuju do EU.

              Komentár


              • #11
                zene sa nepaci, tak nic no... cakame teda dalej :/

                Komentár


                • #12
                  Toto bol môj favorit namiesto Leafu, ale keďže dotácia končí, stihol som aspoň Leaf 2, ktorý bude na úrovni "short-range" verzie Kony. Malé porovnanie s tým, čo dôverne poznám:

                  Efektivita Kony bude trocha horšia ako Ioniqu, predsa len aerodynamika je prebratá zo spaľováku, kde sa na cx až tak nehrá a je to SUV (dĺžka auta ako u Suzuki Grand Vitara 98-05, takže kufor bude zaostávať za Ioniq aj Leaf), tiež netreba čakať dojazdové zázraky pri dialničných rýchlostiach a dávam to na dojazd na úroveň Leafa 2, určite nie Ioniq + 35% o čom by hovorila kapacita baterky.

                  Oproti Ioniqu obrázok ukazuje, že baterka je už medzi nápravami pod podlahou, takže sa zlepší riadenie a držanie auta v zákrutách, čo bude zasa bližšie k Leafu ako s Ioniqom. Ioniq mal baterku v kufri a trocha nad zadnou nápravou, vletieť 140 do zákruty nebolo s takou istotou ako na Leafe.

                  O kvalitu a spracovanie sa po vyslovene dobrých skúsenostiach s Hyundai vôbec nebojím. Cena tiež bude veľmi prijateľná, ale nečakajme 35 za tak vybavenú ako Ioniq. 35 bude možno v základe a marketéri určite zohladnia módny SUV tvar a väčšiu baterku a urobia viac výbav, kedy vybavenosť na úrovni Ioniqu bude minimálne o 5 čísel viac v short-range verzii.

                  Ale napriek všetkému ak predĺžia dotáciu, bude tá 64 kWh verzia ma mátať. Schválne, aký rozdiel urobí na cene medzi 40 a 64 kWh baterkou ?

                  Záverom treba povedať, že ak bude long-range tento rok, tak Kona 64 a Leaf 64 sú reálne použiteľné náhrady spaľovacích áut a tento rok bude tým prelomom, kedy už nebudeme nadávať na slabý dojazd ale už len veľkú cenu. Lebo doteraz to bolo oboje.

                  Komentár


                  • #13
                    Vidim to rovnako. Mne konci za 2 roky leasing, pockam si na prve recenzie a nejaku testovaciu jazdu, ale ak pridu v roku 2019 oboje 64kWh Leaf2 aj Kona, tak budem silno uvazovat o predcasnom splateni a vymene za jeden z tychto modelov. Uplne najlepsia varianta by bola, keby naladovali tu 64kWh bateriu do Ioniqu, to by bolo uz auto s dojazdom na urovni Tesly Model S 75/85 a v zasade bez vaznejsej chyby (az na absenciu 3F nabijacky, ktora by pri tychto kapacitach uz ozaj mohla byt standardom).

                    Komentár


                    • Miroslav Rojko
                      Miroslav Rojko komentoval
                      Upraviť komentár
                      Keďže tam píšu, že do Kony kvôli bezpečnosti naládovali baterku s menšou hustotou energie ale bezpečnejšiu a majú v hyundai túto opatrnú náladu, Ioniq bude asi čakať len skok z 28 na 39, nie na 64 kWh. To sa im najbližšie roky podľa vývoja hustoty energie v batériách nepodarí vtesnať pod kufor.

                      Ale keď si zoberieme skok z áut typu Peugeot Ion alebo Leaf 24kWh na Ioniq, tak to bol o dosť väčší skok. Lebo autá pred dvoma rokmi boli pre mňa vyslovene nezmysel - aby som nedal ani Bratislavu dialničnou rýchlosťou. Teraz je to už len mierne zvyšovanie dojazdu. Zlom nastal s Ioniqom, ktorý bol v čase uvedenia 11/2016 autom s najväčším dojazdom na SK trhu. Leaf2 aj Kona 40kWh ho na dialnici predbehnú o pár km, čo nie je dôvod na zmenu.

                  • #14
                    Pekne auto zvonka. Tie dojazdy sú zase úplne nereálne. A milión gombíkov v kokpite. Vidno že SW riešenia nehovoria ešte stále Kórejcom nič. Ale inak, parafrázujúc klasika, “díky za každé nové elektrovozidlo”.

                    Komentár


                    • Ioniq
                      Ioniq komentoval
                      Upraviť komentár
                      Mechanicke tlacitka su praveze ziaduce u vela zakaznikov. Ja osobne tiez nenavidim komplet dotykove ovladanie. Niet nad to, ked si mozem nastavit cokolvek po pamati "na slepo" bez toho, aby som odtrhol zrak z cesty. Porovnanie je sice trosku mimo, hlavne ked sa bavime o Hyundai, ale preco vsetky "lacne" automobilky presedlavaju na dotykove displeje, zatial co luxusne znacky sa drzia tradicie a mechanickych ovladacov A luxusnou teraz nemyslim nemecku D3, ale ozaj premiove znacky Zial trend je nezvratny, a dotykove displeje vidat coraz castejsie, a osobne sa desim dna, ked nebude na vyber a povinnou vybavou auta bude aj handricka na utieranie patlancov z displeja

                  • #15
                    Otázka zvyku. Nemám nič proti tlacitkam ale je ch tam proste príliš veľa na môj vkus. A prečo musíš niečo mackat keď by si to mohol autu povedať?

                    Komentár

                    Pracuje...
                    X