Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Včera to bolo presne rok tomu, ako som už od ôsmej rána netrpezlivo prešľapoval pred predajňou Hyundai-u v BA a nevedel sa dočkať kľúčov od Ioniq-a. O desiatej som už držal kľúče v ruke, ešte rýchlo podpis sem a sem a potom už šup šup do garáže. Prevzatie auta trvalo pár minút, tu je volant, takto sa volia jazdné režimy, takto sa púšťajú stierače a takto zapínajú svetlá (na ich obranu, ja som nástojil na tom, aby sme to zbytočne nezdržiavali, aj tak som mal z netu naštudované viac ako oni ). Autíčko som mal nabité na 40 %, takže prvá cesta smerovala do Fresh Market-u na ZSE a odtiaľ už priamo na diaľnicu do ZA s medzizastávkou pri Lidli v Novej Dubnici.

    A tak som si dovolil spraviť po roku malú sumarizáciu nákladov (viď tab.). Keby som to mal zhrnúť jednou vetou: ,,Keby som pred rokom vedel, ako sa bude spolunažívať s Ioniq-om, stál by som pred predajňou už o šiestej ."

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Rocny_sumar_Ioniq.PNG
Videní:	1
Veľkosť:80,1 KB
ID:	28991

    Komentár


    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Mozem sa spytat ako sa s nim jazdi po meste, ktore je vecne rozbite a hrbolate a rozkopane atd...., a nakladaju a vykladaju deti (neviem teda ci mas)..., lebo ja sa do mesta bojim toho nizkeho podvozku , proste sem tam (5x denne) potrebujem preskocit obrubnik ))

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      No ja travim 80% casu v meste vratane skladania a nakladania deti v skolke a v skole, a cez obrubnik som za svoj cely sofersky zivot isiel asi 2x... ale asi zalezi v akej lokalite sa pohybujes

    • Daliborko
      Daliborko komentoval
      Upraviť komentár
      Po meste sa mi jazdí super. Konečne si jazdu po meste užívam (teda do tej miery, ako sa dá užívať si jazdu po meste ). Určite by pomohlo na tie rozkopané cesty, keby mal aj vzadu viacprvkovú nápravu, žiaľ... ale aspoň váha tej baterky, ktorá je celá vzadu, trošku stabilizuje to auto. A pri tých rýchlostiach po meste to nie je až také strašné. Viac mi vadí, keď potrebujem rýchlejšie akcelerovať a začnú mi prešmykovať predné kolesá Daň za baterku vzadu a predný náhon

      Obrubníky som zatiaľ prekonávať nemusel, tak neviem, ako by si s nimi poradil .

      Tá zvažujúca sa strecha robí svoje a pri nakladaní detí dozadu si treba dávať pozor, ale tak nie je to nič strašné. Mám 2-ročného krpca, dennodenne ho vozím, a dá sa na to zvyknúť. Odmenou za snahu Ti bude pohľad na peknú siluetu auta, keď k nemu každý deň prichádzaš
      Naposledy upravené Daliborko; 17-10-2018, 16:41.

    • terry
      terry komentoval
      Upraviť komentár
      Chvalim za zhrnutie, vystizne, prehladne sup s tym do kazdej predajne nech to ludia vidia. Ta spotreba je doslova epic. Mrazi ma ked pomyslim s cim sikmaci pridu ked toto bol ich prvy vazny EV vystrel. Zelam este vela stastnych km.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      pekna tabulka, tiez som po kupe Leafu zacal robit rôzne zaznamy.
      Mne sa ale ta spotreba skoro 15kwh nezda nejak uzasna. preco je tak vysoka? jazdis vela dialnice? Alebo rychlo?
      Ja mam stary Leaf v meste (zatial len v lete) 12-12,3. Teraz lietam kazdy druhy , treti den do TT po dialnici a kombinovana je okolo 14-14,5.
      Mozno mi to skresluje zatial absencia zimnej prevadzky ale s Ioniqom pocas testov som mal okolo 12-13 kombinovane.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Tam je vela faktorov. Ja ked idem v zime sam, tak kludne dam spotrebu 13kWh lebo mi staci kurit menej alebo vobec. Staci, ze nasadne aj manzelka s detmi a uz sa musi kurit 26C a 3 dieliky fukania, a spotreba ide hned “do kytek” Jazdny profil detto, dialnice to zabijaju, ale pokial chodis len mesto a okresky do 100kmh tak sa bez problemov zmestis do 13-13.5kWh.

      Ja tu priemerku uvedenu Daliborko povazujem za normalnu, nakolko sa jedna o celorocny priemer vratane zimnej prevadzky. A ma este aj deti a stale tam tym padom vychadza priemerny dojazd na 189km co je ok. 200km sa da v kombinovanom cykle dosiahnut bez prehnanej namahy, a s rozumom a obetovanim su hranice este dalej. Za tu cenu a prevadzkove naklady, neni o com

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Perfektné. Ja som svojho Soula preberal o tri dni neskôr a mám po roku zhruba rovnaké skúsenosti a pocity. Mám zhruba 21 tisíc km, ale teda takúto evidenciu som si nerobil. Klobúk dole :-)
      Odhadujem svoju priemernú spotrebu na nejakých 13-15, ale treba povedať, že jazdím "striedmo" (mám už divoké roky dávno za sebou) a len veľmi málo po diaľnici. A celkovú bilanciu mi ešte vylepšuje vlastná FV, takže reálne zaplatená cena za spotrebovanú elektrinu bola asi 100 E (slnku navyše vypomáhala aj neďaleká free rýchlonabíjačka, to je ale už minulosť...)
      Cena za elektriku 0,10 E/kWh je fakt niekde na Slovensku reálna?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      EVan ano je. Ja mam D5 ZSE a mam v NT 0,093 s dph konecnu cenu okrem pevneho pausalu za odberne miesto a 0,78€ obchodneho poplatku
      vo VT je to potom 0,12.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Spotreba je uplne realna, aj ja mam taku, lebo vela chodim dialnicu 140-kou a celkovo tompotom vychadza okolo 14,5.
      EVan cena 0,1 je realna, aj ja mam taku priemernu ked nesvieti slnko. Pre nasu distribucnu oblast staci dat stvortarif od Magna a priemerna cena vyde pod 10 centov (cely vikend zlava 18%), v noci o 2 centy nizsie atd.

    • Daliborko
      Daliborko komentoval
      Upraviť komentár
      terry ďakujem. Tiež ma šikmáči milo prekvapili a už sa teším na to, čo vymyslia, keď sa do toho oprú naplno.
      milan84 tá spotreba by mohla byť určite lepšia. Na jar a na jeseň keď sú pekné dni a netreba ani kúriť ani chladiť, tak mám spotrebu okolo 11 kWh/100km. Keď človek na rovinke vypne rekup., tak má pocit, že Ioniq snáď ešte zrýchľuje a nie a nie spomaliť. V tomto je fakt ako šíp.
      Po diaľnici nejazdím veľa, za ten rok max. 2 000 km. Ale keď už tam som, tak idem 140km/h ako písal aj Miroslav Rojko.
      Na dnešných preplnených cestách sa ani nedá ísť rýchlo a nejaké kaskadérske kúsky, len aby som bol v cieli o 1 min. skôr, tak to teda nie je môj štýl. Väčšinou idem s davom. Ale keď sú cesty prázdne, tak sa rád nechám uniesť. Ale zrýchľujem svižnejšie, čo tiež neprospieva spotrebe .
      A tak isto, ako písal Ioniq, keď veziem rodinku, tak ide kúrenie na 24+. A minulú zimu sa mi často stávalo, že som ostal s malým v aute, kým polovička nakúpila a celý čas išlo kúrenie na 24°C.
      Prevažný podiel km som odjazdil po severe Slovenska, kde sú tie teploty predsa len troška nižšie a aj častejšie bývajú cesty pokryté utlačeným snehom, čo dáva spotrebe dosť zabrať
      EVan ja mám od SSE DD5, kde je cena za NT 0,096€/kWh s DPH. Ale istú dobu som mal DD2 z cenou 0,12€/kWh, preto mi to vychádza tých cca 0,1€/kWh. Tiež mám FV, ale nenabíjam cez to auto.
      A tvoja spotreba by sa dala presne zistiť, stačí cez OBDII vytiahnuť hodnotu celkovo dodanej energie a podeliť km. Ak by si niekedy zablúdil do ZA a chcel, môžeme sa na to pozrieť. Kia a Hyundai by mali byť kompatibilné . Prípadne túto hodnotu by Ti mohli teoreticky povedať aj v servise.

      inak odporúčam sa pozrieť na bilanciu, ktorú tu zverejnil Franto_01. Ten to má omnoho prepracovanejšie. Jeho by sme sa mali pýtať, však on dal 25 tis. km len za pol roka. Ten sa s tým autom doslova vžil
      http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-...0519#post20519
      Naposledy upravené Daliborko; 18-10-2018, 09:25.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      sa vam ale jazdi s tymi ioniqmi po dialnici Na mojom leafe ked idem 140 tak mam spotrebu 27 kWh alebo aj viac

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Aj s Teslami sa nám jazdi dobre po diaľnici .
      Keď idem 140 mám spotrebu okolo 210 Wh/km.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      zaujmalo by ma preco je na tom LEAF tak zle so spotrebou...co je tak aerodynamicky zly?

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Staci sa nan pozriet zboku aj spredu a uvidis, ze to je skrina do mesta Ioniq aj Model S maju pekny sipovity tvar.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Ioniq má cx 0,24 a Leaf 0,28 . Ale môže v tom byť aj lepšia technika automobilky Hyundai.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      A co SOUL na dialnici pri 140 ? teda ta nova 30kW verzia s lepsou spotrebou. Skusal ho niekto ?
      Naposledy upravené hudino; 18-10-2018, 12:23.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Na Leaf1 som nasiel udaj cx 0.28 aj 0.29, neviem ktory je zarucene spravny. V kazdom pripade Tesla Model X ma Cx 0.25 a to je velke SUV/MPV, to hovori asi vela o aerodynamike Nissanu...

    • Franto_01
      Franto_01 komentoval
      Upraviť komentár
      Pri troche casu pridam aj ja moje statistiky, mam Ioniq od jula 2017 a k dnesnemu dnu najazdene 63300 km. Jazdim, ale na na uplnu pochodu, rad vyuzivam "plachtenie" a po dialnici sa snazim ist 120 km/h (ak sa neponahlam).

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      No Franto, to je asi najvacsi rocny najazd spomedzi nas tu. A kedze si nic nepisal, tak asi aj bez nejakejntechnickejmporuchy, ze ?

      K tomu cx, to je len koeficient, ktorym sa nasobi celna plocha a aj ta je oproti Ioniqu u Leafa vacsia, takze odpor vzduchu nie je vacsi o 20% ako by sa zdalo z koeficientov, ale cez 35%. Preto je pri dialnicnych 140 taky obrovsky rozdiel. Pri nejakej 100-ke to tolko nerobi a v meste uz vobec nic. Tam skor je zasa menej efektivna klima, ktora musi u Leafa vykurovat vacsi vnutorny objem vzduchu s vacsimi menej tesniacimi plochami - sklami.

    • Daliborko
      Daliborko komentoval
      Upraviť komentár
      Franto_01 u Teba by už bolo zaujímavé sa pozrieť na SOH

    • Franto_01
      Franto_01 komentoval
      Upraviť komentár
      Pridam cisla ked skonci mesiac.
      Zatial som nemal ziadny technicky problem, okrem toho, ze som si rozbil vlastnou vinou zadny naraznik a v ramci prehliadky mi vymenili novy zamok nabijania.
      A co je SOH?

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      SOH: Cize State of health = Zdravotný stav. Teda je to ukazovatel v akom stave je baterka.
      https://en.wikipedia.org/wiki/State_of_health
      Toto mi nasiel google. Neviem ci je niekde aj nieco v SK ci CZ, ale predpokladam ze je tu kopec ludi, ktory ti to povedia ludovo, teda polopaticky.

  • Pani co mate Ioniqa, pozrite si appku canIon pre Ioniqa
    https://www.youtube.com/watch?v=wvn8r6eEeKc
    Zrejme je to len beta, nie je zatial na playstore
    https://www.speakev.com/threads/cani...-ioniq.129148/
    Appka canIon je pre troicata, no teraz bude zrejme aj pre Ioniqa.
    Zaujimave, ze peugueot ION a hyundai IONIQ. :-)))

    Komentár


    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      vyzera to fajn, len sa este neda s Ioniqom skusit, kedze nie je dostupna ani v beta verzii

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ION s IQ ))

  • Budem si musiet zvyknut nastupovat tesne nad zem, ale co uz... Ioniq je zavazne objednany...
    @Daliborko: Tie pneu zimne mas na akych diskoch? Ci prezuvas? Pripadne, co podla skusenosti odporucate kupit pani?

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ja prezuvam len gumy, nemenim disky. Ioniq ma nejake “funky” TPMS senzory, a so zmenou diskov su tam zbytocne opletacky...

    • Daliborko
      Daliborko komentoval
      Upraviť komentár
      Joe79 blahoželám k tvojmu rozhodnutiu a vitaj v rodine
      Ja tiež prezúvam iba gumy, myslím, že tie Ioniq-ové disky sa hodia k tomu autu. A disky, ktoré sa páčia mne stoja aj tak cez 200€/kus (čo už, som fajnový ) a k tomu ešte ďalších minimálne 200€ za TPMS a už som cez 1000 €. A na to som zase príliš veľký škrob
      A s tými Continentalkami som viac než spokojný. Pokiaľ ma pamäť neklame, tak keď sme to tu min. rok riešili, tak viacerí písali, že majú presne tieto isté gumy.

      Edit: Joe79 a bral si z tých, čo sú skladom na SR, či čakáš na vlastnú konfiguráciu? A koľko je teraz dodacia doba?
      Naposledy upravené Daliborko; 22-10-2018, 19:03.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Super, ja na buduci tyzden na 90% (podla predbeznej uzavierky) objednavam Soula, ja zase nechcem mat obrubnik vo vyske oci

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Zimu na Ioniq-u som absolvoval s Matadormi a nemal som žiadnu situáciu, že by som poznal rozdiel oproti raz takej cene pri značkovejších.
      Ešte som nedospel na Bjorna, ktorý na Model X montuje čínske šunky, ale s Matadormi som dlhodobo spokojný, keď som napr. ich nahodil na svoje spaľovacie auto, tak mi pohodlie a filtrovanie nerovností stúplo o rozdiel jednej triedy v ich hierarchií modelov (z 3 -> 5).

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Mam otazku ci to je dobre teraz kupovat ci Ioniq alebo SOUL. Obe vozidla maju prist z novou baterkou. Nekupite ich teraz za draho a pridu novsie modely a vase auta pojde cenou rychlejsie dole ako by isli, keby nove modely neprisli? Ci Ionig alebo SOUL alebo LEAF maju prist z novymi baterkami. Takze preto sa pitam. Samozrejme je to vasa vec a nikoho neodhovaram, len ci ste zvazili aj toto.

    • Franto_01
      Franto_01 komentoval
      Upraviť komentár
      Joe79 vitaj medzi nami. Určite budeš spokojný.
      Tiez prezuvam iba gumy, merace tlaku su zbytocne drahe :-). Akurat rozmyslam, ci uz nie je cas znova prezut.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      ICE666SVK ano maju prist, ale este neprisli. Kym sa niro EV bude dat na SK odskusat tak to bude minimalne este tak 15-16 mesiacov. Potom cakacka kolko 1 rok ? a cena nepojde pod 40 tis. eur. Ano ked uz budu jazdene a odjazdene predvadzacky tak to bude mozno kolo 32-33 tis. eur s DPH, menej to nebude nikdy. a bavime sa realne o 2020-2021.... A ci klesnu ceny nasich aut?, ano klesnu, ale len v pripade ze bude dostatocny pocet dostupnych elektromobilov, a vzhladom k tomu ze nemaju sancu to stihat vyrabat tak ich nebude. Ak ich nahodou bude dostatok, tak rovnako budu klesat ceny aj spalovakov... ale ano, ekonomicky je elektromobil pri najazde 20-25 tis. km rocne nezmysel, o tom zadna . Kazde nove auto, pokial ti stare funguje a postacuje, je ekonomicky nezmysel

  • Tak pardon za odmlku...
    Daliborko skladovy voz. Dodacia doba pred 2 mesiacmi bola 4-6 mesiacov... Kona EV vraj 6-10 mesiacov, Niro EV v nedohladne, takze som sa nakoniec rozhodol na zaklade zlavy pre skladovy voz. Ved niekde treba zacat a ono ta cena by sa mohla celkom drzat...
    Naposledy upravené Joe79; 24-10-2018, 17:24.

    Komentár


    • Ioniq na Tucsone som to riesil tak, ze som rok vydrzal bez snimacov a potom som kupil nahrady predavane priamo servisom za polovicnu cenu.

      Komentár


      • Franto_01 no budem ako budem, ja preferujem MPV alebo SUV alebo nieco so zdvihnutym podvozkom (cize Kona, alebo este lepsie Niro), ale zase na druhej strane hypoteku na TMX si brat nemienim a na Nissan Leaf sa vraj uz uplaca miesto v poradovniku a spominane Niro a Kona je zial v nedohladne... Cize v podstate som sa riadil podla logiky, aku opisal hudino ...

        Komentár


        • "Ioniqaci" asi ste este nevideli tuto zvolavacku. Davam sem FYI, nahodou som na to narazil.

          https://www.greencarreports.com/news...n-the-hot-seat

          Podla popisu moze trochu horiet pod zadkom na zadnych sedadlach
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 02-11-2018, 20:38.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            To sa netýka pravého - čiste elektrického Ioniq-a, len spaľovacích klonov.

        • Porovnávací test Ioniq vs Leaf 2 na diaľnici medzi BA a TN.

          https://auto.pravda.sk/testy/clanok/...s-nissan-leaf/

          v článku je aj video
          Naposledy upravené Daliborko; 05-11-2018, 15:10.

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            Je "nefer" testovat hocijake EV s Ioniqom, je fenomenalne efektivny...vid bjornove race videa kde si poradi s velkobaterkacami na 1000 km trase s prstom v nose...lutujem kazdy den ze som nesiel radsej do Ioniqa, aj ked mi 30 kWh LEAF na 90% ciest uplne staci.
            S leafom musi ist clovek proste pomalsie, pani redaktori zas podali velmi profesionalny test. Ja bezne na starom 30 kWh leafe dochadzam do PB / ZA z Rakuska (+35 km) a nabijam sa len v Bierovcach, s 100 km/h rychlostou tam v pohode dojdem.
            "dont judge a fish by its ability to climb a tree"
            Naposledy upravené Teq; 05-11-2018, 14:52.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Teq, ty si kupoval leaf 30 kW ako nove auto v dobe ked uz sa dal kupit Ioniq ? a vybral si si list ?

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            hudino Vedel som toho o EV vtedy teoreticky vela, ale ziadne prakticke skusenosti. Plus mal som len "25 000" a to uz bolo pre mna privela. Za to som kupil rocny LEAF priamo od predajcu Nissanu v Ziline s 8 rocnou zarukou. Za ioniq by som musel dat asi o 10k viac a to som proste nemal (a nemam)

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            By sa ti uz oplatilo “prelízovať”... by si dal 20tis akontaciu a splatky by ti zostali smiesne.

          • Marcel Pavlík
            Marcel Pavlík komentoval
            Upraviť komentár
            navyše k tomu čo píšu iní, s "ťažkým vozidlom" treba jazdiť inak ako s relatívne ľahkým. priorita je držať dosiahnutú rýchlosť, nulové brzdenie, predvídanie ...
            to tí chlapci nepoznajú. po ceste sa "hrali", predbiehali, ...

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Teq, tak potom by ma to netrapilo, ked na 90% staci, tak naco priplacat 10 tis. eur ? volba je jasna na lacnejsie vozidlo.
            ale k Ioniqu by si dostal 5k dotaciu, co u Leafa uz asi bolo zapocitane...

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            ono teraz sa ľahko radí, ale keď človek je nováčik a nemá ešte skúsenosť, tak je to iné

            mne keď predĺžili čakačku na Ioniq-a, tiež som kúpil 30kWh Leaf-a na prechodné obdobie za rovnakú cenu ako Teq (akurát to bolo o pol roka skoršie a nebola naňho zobratá dotácia, takže bol o 20% lacnejší) a až potom som zistil, že 30kWh v Leaf-e zďaleka nie je 28kWh v Ioniq-u (páni novinári v článku nerozlišujú využiteľnú a celkovú kapacitu)

            takže netreba sa Teq - ovi čudovať, on rovno hádal skočí do Tesla 3 a preskočí medzičlánok Ioniq alebo Leaf 2

            Ja tiež som s Ioniq-om spokojný a už ani neplánujem KONA ako som chcel, lebo si myslím, že Tesla 3 tu už v prvom polroku bude. Akurát si hovorím, že skočím Elon-ovi na lep a aby som už toľko nečakal, zoberiem aj drahšiu Performance alebo hocičo čo bude mať najkratšie dodanie, aby som preskočil čakateľov na 35kUSD verziu, ktorá je v nedohladne.

            Podľa produkovaných kusov jednotlivých EV výrobcov tu nakoniec ten model 3 bude budúci rok asi najdostupnejšia kúpa, v USA ten ošiaľ po ďalšom znížení dotácie ešte viac pominie (bude uspokojený) a nasleduje Európa. Dúfam že Čína pôjde až keď tam bude mať fabriku a Európa dostane kusov koľko treba.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            no to je zas dalsi test, ktory ma vypovednu hodnotu blizko k nule. Ale ok, porovnali to relativne seriozne, rovnake podmienky, rovanaka trasa, na konci tabulka. Nebolo to len o pocitoch.
            Ale vidno, ze chlapci sa v sfere elektromobilov nehybu velmi suverenne, ked nazvu Leafa I. generacie dinosaurom a stodolou a novy je vraj vyrazne lahsi staci si vsak pozriet pred natacanim videa tech. udaje a nespravil by si hambu ako slak. Tie leafy vazia plus minus uplne rovnako.

          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko s tou čínou ťa nechcem sklamať ale už začali potvrdzovať prvé dodávky modelu 3 do číny na marec/apríl. To ma šoklo.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            Ioniq auto som bral do Rakuska kde proste musis mat Rauske SPZ, neviem ako by to lizingovka riesila. A ano, na LEAF uz bola zapocitana dotacia, na novy ioniq by som ju od Slovenska nedostal (mozno od Rakuska, ale tam asi tiez nie kedze tam este nepracujem)
            Miroslav Rojko keby kupujem druhe auto do domacnsti tak berem isto Ioniq, ale pokial budem len menit LEAF tak isto pojdem do tesly.
            PS: O svoj LEAF sa prikladne staram, ma uz cez 41 000 km a bateria je ako nova, 98.2 % SOH. Nie je to dokonale auto, ale ked clovek pozna (a ostestoval) jeho moznosti, vie ho velmi efektivne vyuzit a dostat sa vsade kde potrebuje, aj s rodinou.
            Naposledy upravené Teq; 05-11-2018, 22:24.

          • voloda69
            voloda69 komentoval
            Upraviť komentár
            ivan32 odkial mas info, ze uz je otvoreny konfigurator pre Cinu? Ma este niekto dalsi takuto informaciu? Dakujem.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Teq, ja sa snazim dotiahnut kupu Soul 30 kWh, vyborne auticko, Ioniq je na mna dost nizky, dnes som v podobne nizkom auta zapasil asi 20min s detskou sedackou tak som si povedal ze vyssie vyssie auto zaklad. Inak je uzasne ze Soul uz v tej prvej verzii ma aktivne chladenie ventilatorom v kufri... Souly su o cca 4-5k lacnejsie ako jazdene Ioniqy, ujdu 200km bez problemov, v zime 180. Na dialnici je rozdiel, ale tam sa ja nedostanem, na to mam ine auto. Aktualne ma jazdeny Soul pri 60.000 km, SOH 100% (podla protokolu z KIA), co ma zaujalo ze aj keby teda bateria degradovala z 32 (celkovej) na 30 kWh (vyuzitelne) a teda SOH bolo akoze na 100%, tak pripadne pri 100-120 tis. km a SOH 98% to by bolo uzasne.... Ale uvidim pripojim zkusenosti neskor , zatial smrdim s naftou... blee

          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            voloda69 Tesla daily podcast, dnešná epizóda, možno moc skoro a ešte z viacerých zdrojov neoverená informácia, človek z číny ktorý v minulosti priniesol dôveryhodné informácie dal o tom dva tweety. Konfigurátor nieje otvorený, tesla kontaktuje majitelov S a X priamo.

            Už je to aj na cleantechnica a insideevs. Electrek dnes nejako mešká.
            Naposledy upravené ivan32; 05-11-2018, 23:35.

        • chlapi ja nechcem byt skepticky, ale myslim, ze model 3 tu este nejaky ten dlhsi piatok neuvidime.
          ak mate financie na vymenu a o rok by tu bol update Leafu na 60 ci nejake prve kusy eNiro, neviazal by som sa na teslu ak by nevychadzala lacnejsie.
          Vacsina z vas tu ma rodiny a Leaf alebo Soul su take rozumnejsie zaklady pre rodinne auto. Tesla 3 s tym zvlastne pristupnym kufrom bude podla mna vacsie minus ako si teraz z videii uvedomujeme.
          Ako pise Teq, ked svoje auto pozname, vieme ake ma hranice, tak sa s nim da velmi fajn fungovat aj pri relativne malom dojazde.

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            V druhej polovici buduceho roka uz bude k dispozicii v Europe TM3-jok urcite viac ako vsetkych Kii a Hyundaiov dokopy. Navyse Teslu dostanes v poradi rezervacii a podla kpnfiguracie, pricom je jedno ci si z Norska, Nemecka alebo Slovenska. Vyzera to tak, ze Niro aj Kona bude v prvom polroku na SK k dodaniu v jednotkach, ci malo desiatkach kusov. Ked sa nezobudia, tak Tesla to v EU v druhom polroku 2019 prevalcuje aj ked bude drahsia, s smiesnym otvorom v kufri a nema idealne rozmery ani tvar pre EU..
            Chcel som Konu alebo Niro, ale Korejci ma svojou mini vyrobou velmi sklamali.
            Naco skonstruovali vyborne elektromobily, ked ich vyrabaju velmi malo.
            Uz to vyzera tak, ze aj ja korejcov vypustim a radsej dam zarobit Elonovi.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Kufor Tesla 3 je taký ako kufor na bežnom sedane nemeckej prémiovej trojice, takže tam nejakú nevýhodu nevidím. Proste nebude sa v ňom voziť nábytok a všetky kutilské nákupy ako tu Slováci majú nejaké úchylky, ale nie všetci, preto to je možno nevýhoda pre pár ľudí, ale určite nie pre všetkých. Nie je to liftback. Tiež sklenená strecha je nevýhoda pre tých, čo majú magnetické nosiče lyží.

            Kona a Niro sú miniSUV alebo crossovery (nie MPV ako Leaf) a toho miest tam nie je zas toľko. Navyše s tou dostupnosťou to zabili a keď je zo správ vidieť, že v USA sa vlastne na 3 nečaká, kto si zvolí vhodnú konfiguráciu, predávajú to aj cez dobrovoľníkov a hocijako len aby predali, tak Európa je podľa mňa teraz pre nich priorita, ak nechcú sklamať akcionárov a pokračovať stále v navyšovaní výroby. Lebo aj keď je veľký záujem a poradovník, nie všetci z neho sú pripravení kúpiť a pri tých výrobných kusoch ako sa robí. Preto si myslím, že Európa bude už v prvom polroku, čo najskôr.

            A ešte jedna poznámka - pri rezerváciách to rezervovalo veľa ľudí, ktorí si interne vypočítali cenu okolo 30000€ (dph neuvažovali, Elon-ov kurz USD/EUR tiež), takže nečakajme že všetci do toho pôjdu, keď prídu prvé kusy po 55000 € bez DPH. To už bude dosť ľudí uvažovať a myslím si, že sa poradovníky budú posúvať a uvoľňovať.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko, presne suhlasim, ale cena podla mna bude 50.000 bez DPH , ale myslim ze to bude nejlepsie EV, najdostupnejsie EV v roku 2019, ale bohuzial mimo cenovu relaciu 99% ludi na slovensku. Ale kym sa dostava dialnica do KE, tak budu jazdenky za 15.000

        • Korejci síce urobili dobre EV ale buď absolútne neodhadli, že ľudia hlavne v západnej Európe chcú EV aj kupovať alebo to spravili aby mali lákadlo na kupcov.
          Ved Kona aj IONIQ sú aj v benzínových verziách. Ja myslím, že to bude ten druhý prípad.

          Komentár


          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            vsetci sa zhodneme ze to su vyborne auta, ci uz spalovacie alebo eletricke. Clovek vdaka tymto vyrobcom zacina mat averziu na VW... a som zvedavy ako bude verejnost reagovat na jejich EV, ale narovinu, jedine oni dokazu uspokojit dopyt... korejci nas neuspokoja

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Ale vlastne dlha cakacka je len na IONIQ Electric alebo aj hybrid ci plugin-hybrid?

        • Bol niekto svedkom toho, ze by sa mu zacala svojvolne rozpadavat plastova izolacia na hadiciach ci co to je? Aktualne neviem, ci je to chyba materialu, alebo to mechanicky poskodili v servise a cas urobil svoje, alebo je to nejaky lacny material, ktory sa rozpadava alebo mi chodi na navstevu kuna... som nasiel dnes ako som nalieval nemrznucu kvapalinu do ostrekovacov ozobane kusky toho molitanu na kryte motora. Nasledne som patral co to je, odkial to je a pozeram, ze izolacie na hadiciach su dake rozpadnute o.O V zivote som nemal pod kapotou kunu, macku ani potkana tak neviem, ako vyzeraju uhryzene kable a hadice.

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Je tam tolko miesta, ze tam dokaze vliezt macka?
            Mne bezne v zime v praci chodila macka pod kapotu spalovaku a urobila tam paseku, ked sa nevedela dostat von. Raz sa dokonca skrvavila pod kapotou v firemnej dodavke, ked nestihla vybehnut a pohyblive casti ju dobili - no prezila. Dal som potom dorobit kryty zospodu, nech sa mi do aut macky nemozu dostat.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Maciek je tu vela, kazdy druhy sused daku prikrmuje Ioniq ma zospodu kryt kvoli aerodynamike, a napriek tomu, ze je to EV sa mi nezda, ze by bolo vo vrchnej casti az tak vela miesta. Ale verim, ze macka sa dostane vsade... udivuje ma vsak, ze aj napriek faktu, ze meter vedla parkuje manzelka so spalovakom, ktoreho motor fajne sala teplo este 5 hodin po zaparkovani, ta svina si just vyberie Ioniq, ktory ma pod kapotou viac menej zimu. Nechapem...

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Mas v okoli stromy? Boli tam zvysky odkusnute? Moze to byt potkan alebo kuna.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Ano nasiel som par kuskov izolacie tak 3x4cm na kryte motora porozhadzovane. Byvam tesne pri lese... ale stale mi nejde do hlavy, ak to bolo zviera, preco si vybralo EV a nie vyhriaty spalovak a hlavne spodok je zadeklovany, do ICE sa dostane lahsie, mnoho z nich ma dole dieru

          • LacoJ
            LacoJ komentoval
            Upraviť komentár
            Mám to iste. Na foto sa mi zdá že tam máš špinavé fľaky od láb. Asi nejaka zver. Mne tam tiež niečo chodi. Idem to pozrieť vonku. Na druhom aute mám aj odplasovac ale nepomáha asi 😁

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Pani mam pre vas zaruceny tip ako odplasit kunu. Mam to od Rakusanov co byvaju v Semmeringu, vela z ich to pouziva. Zoberies 6-8 ks PET flasiek (cirych) a naplnis vodou. Rozostavias 3-4 ks za zadny a 3-4 pred predny naraznik. Hotovo.
            Kuna sa ani nepriblizi.
            Nikdo nevie preco ale 100% funguje. Rozpraval som s chlapikom ktoremu zhoreli 2 ML Mercedesy kvoli tomu, odkedy dava vodu je klud. MLko im strasne chuti.
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 14-11-2018, 00:53.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Kolegovi kuna v Strbe znefunkcnila Hondu CRV. Najprv sa mu snazili na niekolkokrat opravit jednotlive poskodene vodice, no stale mu to zablbavalo. Nakoniec to vzdali a vymenili komplet hlavny zvezok.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Mal som uz davnejsie kupeny taky sprej proti mackam (chemicky plot), lebo mi chodili sravat k detskemu ihrisku na zahrade. Potom to dako prestalo tak som ho nikdy nepouzil. Skusim tym nastriekat pristupove body k parkovacej ploche, prip. streknem trosku aj na hadice pod kapotou.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Aj Mercedes im chuti? To som nevedel, ale ze idu hlavne po japonskych autach som pocul. Tak preco nie korejca.

          • Peter A
            Peter A komentoval
            Upraviť komentár
            Ja s úspechom používam voňavý sprej od LIQUI MOLY číslo 1515, odkedy ho používam nemal som návštevu podkapotového zvieratka.

          • EVan
            EVan komentoval
            Upraviť komentár

        • Nasiel som video testu efektivity jazdy po dialnici, hadajte kto vyhral: :-D
          https://www.youtube.com/watch?v=nimp...7HGrLdiQu9sBw0

          Neviem odkial mali aj TM3- a dopadla viac nez dobre

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            O TM3 je tolko dobrych sprav, ze uz ani netreba rozmyslat nad inymi autami. Podla mna bude v EU dostupnejsia skorej ako keby si teraz niekto objednal Konu alebo Niro.

          • LacoJ
            LacoJ komentoval
            Upraviť komentár
            Chcelo by to test pri rýchlosti 130-140 na diaľnici. Tento test bol pri 120. Zaujímalo by ma ako sa prejavy odpor. Ioniq má na dialnici 140-170 km/h , spotrebu tak 16 - 20 kWh.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            LacoJ to je stale velmi dobry vysledok...bojovat s efektivitou ioniqu sa neoplati, vzdy vyhra... Ja som teraz prezul na zimne na mojom 30kWh leafe a spotreba letela do nebies...prejdem menej ako 1km na 1% baterie...a to je uz co povedat (27-28 kWh kapacita)

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            To je zaujimave, zimne pneu maju pri Ioniqu minimalny vplyv

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Teq - v tom pripade mas gumy moc makke (maly tlak) alebo smejdy (?). Ja som dal na Fiatku uz v januari Michelin Crossclimate+ (celorocne), cakal som ovela mensi dojazd ako na povodnych letnych tvrdych Firestone (tie smykali aj na suchom asfalte), hlavne v lete, ale nic som nezaznamenal. V zime su super tiez. Mozem vrelo odporucit (su sice drahe, ale nemusim kupovat dvojo diskov). Mam ich nafukane na 300 kPa, napriek tomu opotrebenie je rovnomerne.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa mam Nokian WR D4, boli to gumy s najmensim valivym odporom za rozumnu cenu ake som nasiel, ked som kupoval LEAFa.
            Ja ale mam vacsinu cesty dialnicu kde idem 145 km/h, aj tak sa mi ale zda spotreba 35 kwh/100 trochu vela (pri takej rychlosti). Zeby som ich mal nevyvazene? Mam ich na diskoch a len som si ich sam prehodil. Nafukoval som to tym p..citkom co dava Nissan na opravu defektov na 2.6 atmosfery, pojdem to este skontrolovat na pumpu niecim inym, ale vizualne gumy nie su makke.
            Naposledy upravené Teq; 19-11-2018, 13:47.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ja tiez neevidujem podstatny rozdiel v spotrebe zimnych a letnych gum u mojej TMX no letne mam 20tky a zimne 19tky. Ak aj nejaky je, prekryje ho podstatne zvysena spotreba elektriny na kurenie.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Daj ich prevazit... ja ked na druhom aute menim cele kolesa, vzdy mi ich prevazuju a kazdu sezonu to musia prelepovat tie zavazia. Ani raz sa mi nestalo, ze by zostali vyvazene po sezone. Ak to len menis doma na kolene, urcite to daj vyvazit...

        • Ja idem dnes prezúvať, ale minulú sezónu som nepostrehol nejakú veľkú zmenu. Skôr to spraví kúrenie, ale môže byt aj to že už som sa naučil na elektro štýl jazdy.

          Vo štvrtok som videl naložený kamión s konami. Bolo to v PK a tam má Hyundai svoj centrálny sklad. Bol tam mix benzínových ale aj elektrických. Boh vie či sú to objednané alebo určené na predvadzacku.

          Komentár

          Pracuje...
          X