Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Ja som bol cez víkend tiež Poprad, tam už neprerušilo, ale to prerušovanie nabíjania chybou nabíjačky sa mi zopakovalo aj v Auparku Žilina v sobotu večer. Dá sa povedať, že z 10 nabíjaní na GW mi to spravilo dvakrát. Veselo si čakáme po obchodoch a keď po 30 minutách prídeme, zistíme, že nabilo len 15 percent a ešte 20 minút znova čakať. Bohužiaľ v mobilnej apke majú stále konektory ako obsadené, takže nie je ako zistiť, že už nenabíja.

    Ale ako pozitívum môžem uviesť, že keďže som chcel stihnúť formulu E o ôsmej, tak som si posledných 20 km vyskúšal maximálku na dialnici a z kopca pri Trenčíne sa to rozbehlo na 173 tachometrových, na rovine mi to ide len 171, tak možno rekord, alebo to niekomu išlo ešte viac ?

    Tie staré GW nabíjačky sú nielen pomalé (na to sme si zvykli) ale aj nespoľahlivé. Už aby čo najviac pridávali tých nových.

    Čo sa týka ZV a BB, ja som bol pri upgrade nabíjačky v DaliOil TN a preto tak ochotne chcel potom mechanik skúšať rýchlosť (som mu hovoril o pmalosti), že či tam ešte budem, lebo nebol si istý, či to pôjde. Nakoniec to začalo nabíjať na tretí alebo štvrtý raz, zakaždým niečo cez notebook nastavoval.
    Takže z Trenčína už mohol vedieť, že nabka robí po upgrade chyby a nestačí to tým postupom ako previedol a keď robili ďalšie miesta, mali mať dojednané skúšobné auto CCS. Ale zasa podľa toho, kedy robili upgrade, tak asi u nich moc CCS áut nenabíja, keď bol Peter prvý, pri ktorom zistili chybu. Preto nám ani nepovedia, ktoré auto nabíja na CCS nad 35kW na tých starých nabíjačkách, čo im dal Nissan k autám a potom dodatočne tam bastlili CCS konektor.

    Upgrade sa robí kvôli novému Leafu, lebo by nabky nevydržali nabiť 40kWh na jeden šup, mi bolo povedané a CCS problém sa nerieši.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 05-02-2018, 10:40.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      A na CHAdeMO to neblbne?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Sorry za hlúpu otázku- Ioniq nemá apku kde by si skontroloval či nabija?

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Nema SIMku, tak nema ani appku :-(

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Ked v PP predo mnou nabijala cez chademo adapter TMX, pozrel som na displej DBT nabijacky, pri 30% ukazovala napatie 355V a prud 107A. Ioniqu na CCS neda viac ako 92A. Ked dosiel chalan z tesly, vravim mu ze aspon ma plny vykon 44kW oproti mojim 32. Pozrel na displej mobilu a vraj iba 37kW, ked som to spocital tak to vychadza. Myslel som, ze chademo ide naplno, ale mozno to robi ten teslacky adapter, aby pri dlhsom nabijani nepretazil nabijacku...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Chademo im ide naplno, na Leafe mi to islo chvilu (asi 20% baterky) na 44kW, ale potom to klesalo. Ale Teslu v jednom kuse ladovat 44kW to urcite nezvladne, ked kvoli novemu Leafu musia upgradovat.
      Americky Ioniq ma appku, kedze ma SIM, ale tu je povinnost SIM az niekedy tento rok v novych autach, tak to asi aj do Ioniqu pridaju.

  • Max prúd ktorý CHAdeMO adaptér Tesly dá je 125A. To pri 400V je presne 50kW. Reálne mám maximum na ZSE tak 44 kW. Takze aj Teslyneberu maximum. Tie DBT nabíjačky asi viac nedajú. Musím ísť vyskúšať tu novú v Avione.
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-02-2018, 12:10.

    Komentár


    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Jirko, daj mi vediet, ked tam pojdes. Ak niekedy k veceru, pridem aj ja a skusime gridbooster sucasne chademo aj CCS

  • Tak dnes som si rezervoval Ioniqa... už sa len čaká na schválenie DPH a ide sa kupovať...

    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som pozeral prave Noveho Leafa ceno to vyzera velmi dobre.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Schvalenie DPH ?

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, sme nová firma a požiadali sme o dobrovoľne DPH, tak to chcem kúpiť až ked budeme platci...
      Naposledy upravené Bejo; 05-02-2018, 16:21.

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      Práve medzi novým leafom a ioniqom som vyberal... a rozhodla nižšia spotreba, ccs, dizajn... pre leaf hovorila len väčšia batéria...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Dph si odrataš celú aj potom keď sa staneš platcom a auto bude kupene predtym. Len aby si stihol dotaciu.

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      ok, Dik za info

    • Bejo
      Bejo komentoval
      Upraviť komentár
      A s tou dotáciou to ako vyzerá? Dokedy ešte budú dávať?

    • Daliborko
      Daliborko komentoval
      Upraviť komentár
      Oficiálne predĺžili dotáciu do 30.06.2018
      K dnešnému dňu je zaregistrovaných 503 vozidiel, z toho 295 BEV a 208 PHEV. A z toho nebolo ešte dodaných (nie je uvedené VIN) 18 BEV a 31 PHEV. Zatiaľ sa teda vyčerpalo (alokovalo) cca 2 mil. € (42%) z vyčlenených peňazí.
      Viac info na ZAPSR.

  • Najskôr sa mi nechcelo vyťahovať tabuľku z presným počtom jednotlivých vozidiel, ale tak ma to zaujalo, že som nakoniec tú tabuľku urobil
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	BEV.PNG
Videní:	1
Veľkosť:33,4 KB
ID:	21432
    Naposledy upravené Daliborko; 06-02-2018, 08:48.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Udivujú ma len dve veci, prečo sú len 3 zarezervované Leafy, keďže je to EV s najväčšou baterkou, čo sa dá v súčasnosti na dotáciu kúpiť a tiež koľko ľudí si kúpilo ten malý predražený prd od VW, ktoré si za 3,5 metrové auto bez výbavy s malou baterkou a elektrickým priamovýhrevom, čo spotrebuje polovicu dojazdu, dovolí pýtať 25000€. Ostatné je tak nejak očakávané.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Zaujimavy je udaj pre i3 dokopy REX+ciste EV 36ks. Takze tretie miesto este pre Ioniqom. LEAf jasne vedie podla mna kvoli cene, boli celkom slusne vypredaja a dala sa zohnat 30kWh verzia za 22-25k EUR a to je vidiet. Krasne cislo ma aj MB 250e to auto je sice tazke a bez rychlo nabijania ale spracovanie a komfort je paradny a vidiet ze ti co na to maju a potrebuju ho iba do mesta a vozenie deti do skolky a na kruzky a sem tam vylet do okolia si ho napriek handicapom kupili.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Na Ioniq sa čaka 7 mesiacov a na Leafa 3,5 mesiaca...

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      na novy leaf 3.5 mesiaca? to je fajn doba...

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Leaf 3,5 mesiaca, takže rýchlo objednávajte, dotácia sa ešte dá stihnúť, nech ich pribudne, lebo po páde dotácie neviem kam to s elektromobilitou pôjde. Už sa nebudeme vytešovať nad % prírastkami.

      i3 zďaleka nepredbehlo Ioniq, lebo keď k i3 prirátavať REX, treba k Ioniq prirátavať Plug-in a vtedy je Ioniq 52ks, o čom sa i3-ke môže snívať a Ioniq tým pádom predbehol aj Leaf a je prvý.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      No ved sa jasne vyjadrili, ze momentalne je podpora na kupu BEV a PHEV do 30.6.2018 a po nej sa vraj pripravuje nova podpora a malo by tam toho byt viac, ale to sa vsetko teraz pripravuje aby sa to stihlo do 30.6.2018. Podpora by sa mala v buducnosti tykat aj vystavby nabijacich stanic, mozno odpustenia dialnicnej znamky, pruhy pre taxi a bus aj pre BEV niekde aj parkovanie zadarmo a podobne. Ved tu su volade videa ked o tom hovorili v TV. By ma zaujimalo, keby bolado statnej podpory zaratana aj TM3ka, kolko by to ukrojilo z tych financii.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, nová podpora bude ale odpustenie 50€ za dialničnú nálepku a iné drobnosti nie sú ani 5% z toho, čo je teraz. Podpora má byť smerovaná budovateľom nabíjačiek a iným subjektom, ktoré sa budú podielať na rozvoji, nie priamo kupujúcim, takže cena áut bude vyššia (nepíšem že o výšku dotácie, lebo predajcovia musia zareagovať lepšími cenami, ale aj tak to nedorovná dotáciu).

  • Miro netreba porovnavat i3 REX s pluginom. To je v celku uplne nieco ine.

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ale v zmysle podmienok stanovenych ZAP je to to iste a myslim si, ze aj vela kupujucich uvazuje na rovnakej baze, t.j. ked chcu auto do mesta alebo su stotozneni s cistym EV, zoberu i3. Ked sa necitia a chcu pocit bezpecia na dlhsie trasy tak kupia plug-in alebo i3REX. Vela ludi ani netusi ako je to riesene technicky.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Podľa tu niekde uverejneného videa, ako znie i3 REX pri spustenom motore, tak naozaj je to úplne niečo iné a osobne by som to nechcel.
      Ale z hľadiska používania je to to isté, máloktorý bežný západoeurópsky majiteľ skúma, či je motor napevno spojený s kolesami alebo len ako generátor.
      Tiež keď si spomeniem aké boli prvé výhrady k hybridom Toyoty pred rokmi len preto, že otáčky motora nezodpovedali pridávaniu akcelerátora a rýchlosti a ako ich petrolhead-i kvôli tomu zatracovali, podobné je to s i3 (náhodne hrčiaci motor) vs Ioniq Plug-in (vrčiaci podľa jazdy).

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      A ešte k tomu REX, nie je tam tá nádrž na dojazd len toľko ako má baterka, nejakých 5 litrov benzínu ? Takže tiež s Ioniqom neporovnateľné. Niekde bolo ďalšie video, ako majitelia vozia ešte náhradné kanistre s benzínom v kufri, aby si mohli doliať.
      Ale zákazníci BMW kvôli značke prežijú všetko, lebo im to už vhodne marketér zdôvodní.

  • Dnes mi volali z Hyundaiu, ze su na Ioniq 2 zvolavacky. Mam termin na pondelok, praca vraj do 2 hodin max. Bol uz niekto?

    Komentár


    • Ja idem tiež v pondelok, ale len na jednu - výmena zámku nabíjacieho konektora. Nerobí mi to problém, ale keď chcú meniť, nech menia.
      Druhá vec - aktualizácia software (ako Marcel Pavlík dával Youtube odkaz) a máp mi budú robiť, ale to nie je zvolávačka, to som sa ja pýtal v decembri o mapy, keď volali o tú prvú a čakal som s návštevou servisu na SD kartu s mapami, ktoré sú dostupné až teraz.
      Takže ak Ti nedávajú aj nové mapy, zavolaj im aby Ti to objednali, do pondelka im to príde.

      Daj vedeť čo je tá druhá, veď Ti to musia povedať.

      Komentár


      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Mne sa raz stalo, ze po skonceni DC nabijania ostal CCS konektor v aute zamknuty... myslel som, ze je to nejaka SW chyba. Spustil som nabijanie este raz a hned ukoncil, konektor sa odomkol. Ak si dobre pamatam, ked som kedysi cital manual, niekde v kufri by malo byt aj tiahlo na mechanicke uvolnenie zamku...

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ano je v kufri, ja uz som pouzival 3x

    • Takze zvolavacka 2ks pre mojho Ioniqa:
      1) vymena zamku nabijacieho konektora
      2) vymena / prehratie noveho softwaru riadiacej jednotky

      plus dodatocna aktualizacia navigacie

      Komentár


      • Franto_01
        Franto_01 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja idem v stredu na zarucnu, tak som zvedavy, ako to pomoze.
        Nabijaci zamok blbne, tak som rad, ze vymenia :-).

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Dnes som bol, zamok vymeneny, navi prehrata na tu verziu ako je tu YT video (201709..), prehratie riadiacej jednotky som pri mojom VIN nemal (myslim že mám neskoršie dodané ako Ioniq, tak asi už vo výrobe dali novší soft)

    • Sú ľudia čo majú s ioniqom veľké problémy.
      Napríklad nenabíja okrem iného. Sorry anglicky.
      https://electrek.co/2018/02/15/hyund...charger-issue/

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Má problém s nabíjacím konektorom. A čo iné tam ešte je ? Jeden problém, nie veľké problémy.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ten sa menil grátis v rámci zvolávačky

    • Zvolávačka čo tam píše na chladiacu kvapalinu bola v septembri (len v amerike), v decembri bola na zamok konektora aj u nas.
      Auto kúpil na firmu inak by sa k nemu inak museli språvať ale po tejto oprave ho treba predať.
      Kedže zapnutie nabíjania závisí od zastrčeného konektora a je to aj mechanická záležitosť, možno preto sa k tomu stavia Hyundai vlažne. Sme rôzni zákazníci a ak henten chce ešte aj benzín 200$ čo minul v podnikaní, bral by som to s rezervou.
      Treba sa zmieriť s tým, že aj naše autá kúpené na firmy aby sme si odrátali DPH, nás stavajú v prípade problémov do vyjednávacej pozície "nechránenej" organizáciami na ochranu spotrebiteľa.

      Komentár


      • Kedze mi dnes teta na lexuse nacala pri cuvani moj predny naraznik ("ja som zastala a videla som vzadu parkovacie miesto tak som sa potesila ze tam zaparkujem, a vas som si tam fakt nevsimla" - OMG) tak som sa zastavil u predajcu dohodnut co s tym. A pri tej prilezitosti som spomenul update software a mapy. Chalanisko zo servisu nabehol s tabletom do auta, nasledne doniesol SD kartu s update subormi (podla jeho vyjadrenia z januara 2018) a do 10 minut nahral update- isiel som z verzie 161212 na 170927 pri software, resp. zo 161118 na 170920 pri firmware. Ja som auto preberal v dec. 2017, tak mu uz ziadnu zvolavacku na nabijaci konektor ani na nic ine neukazalo, hadam to teda v hyundai vyriesili..
        Naposledy upravené Komat44; 19-02-2018, 21:01.

        Komentár


        • Tak po kratsom testovani musim vyjadrit velke sklamanie nad “zvolavackou”, ktora zahrnala update riadiacej jednotky Ioniqu. Po viacerych testoch mozem potvrdit, ze auto je pomalsie. V SPORT mode sa teraz sprava tak ako predtym v COMFORT, COMFORT je taky ECO s trosku lepsou odozvou na plyn a ECO je proste eko. Meranie zrychlenia 0-100km/h ukazalo zhorsenie o 1.2s, spotreba na totoznej trase a rovnakym jazdnym stylom je po 800km na oplatku nizsia o 0.3kWh/100km, kurenie tiez preslo zmenou/optimalizaciou. Pred updatom to vedelo kurit dost narazovo pri zvoleni vysokej teploty (27+), teraz je nabeh tepelneho cerpadla akoby linearnejsi a pozvolnejsi. Takisto som spozoroval menej caste a slabsie “hucanie” auta zvonku pri rannom nadtartovani a zapnuti kurenia, neviem ci je to zvuk tepelneho cerpadla alebo ohrev baterie, ale vtedy zacalo auto hucat ihned po zapnuti tlacitka HEAT, teraz zostane niekedy ticho.

          Pokial niekto jazdi casto dlhe trasy, tak znizena spotreba potesi, ale auto zlenivelo a pri kazdodennom jazdeni do prace po okreskach, kde chcete aj obiehat, je to posun k horsiemu a stratil sa “sportovy duch”.

          Je tu este niekto okrem mna (a Lubosa, ktory nie je uz moc aktivny) s prvou varkou Ioniqa, na ktory prisla zvolavacka pre optimalizaciu riadiacej jednotky a este to nema za sebou? Zeby sa dal head2head test.

          Na druhu stranu je to dokaz, ze uprava vykonovych parametrov EV bude asi velmi jednoducha a v buducnosti sa dockame “chiptuningu”, som zvedavy aky je tam skutocny potencial.

          Komentár


          • Franto_01
            Franto_01 komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som minuly tyzden updatoval svoj Ioniq a musim sa pozriet na Tebou spominane zistenia a skusim sa potom vyjadrit. Zatial som si nic nevsimol, ale jazdim prevazne v eco mode. Trochu ma obcas prekvapi znizena spotreba, ale daval som to za vinu teplejsiemu pocasiu tesne nad 0° .

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            A nie je to inak ? Čo ak Hyundai zistil na prvých kusoch nejakú vadu motora alebo baterky, musel utlmiť prúdy elektriny a ide ti to slabšie ako nám potom dodané Ioniqy ? Nemusí to byť, že si mal rýchlejšie auto kvôli predvádzaniu a teraz ho dali na úroveň potom vyrobených. Ktorå alternatíva je správna ? To by mi vrtalo hlavou.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            To je velmi mala pravdepodobnost, keby bola chyba na motore alebo battery-packu, pri zvolavacke by ho vymenili cely. Su na to postupy a legislativa, a neschvalili by im postup, ktory by znamenal, ze 2 rovnake Ioniqy budu vykazovat rozne vykony a mat rozdielne suciastky. To je potom problematicke aj pri servise a objednavani dielov, a hlavne pri celoplosnych akciach, kde by sa lahko mohlo stat, ze by znova prepalili iny software a znova by to znicili. A hlavne je to potom velmi zle PR, vid VW a uprava Dieselgate motorov a ake maju s tym problemy, vsetci nadavaju, ze tie auta po zvolavacke “nejdu”, z toho sa podla mna aziati velmi dobre poucili ako sa to nerobi. Akurat, ze VW mohol pristupit k takemuto kroku, lebo tam nemaju iny referencny model na porovnanie, postihnutie bolo celoplosne pre vybrane motory.
            Podla RaceLogic VBOX jednotky bol pred updatom 0-100kmh za 8.6s, bezvetrie a rovina. Teraz mi to priemeruje okolo 9.6-9.9s. Porovnaval som aj testy na nete a YouTube, tam je standard ta vrchna polovica 9 sekund, takze uplne v norme, technicka specifikacia udavana vyrobcom to potvrdzuje. Takze nie, nie je pomalsi ako ostatne, len ho priskrtili na uroven ostatnych ako ja uplne chapem preco to urobili, predpokladam, ze tym setria aj zdravie baterie, preukazatelne tym velmi mierne zvysili dojazd, optimalizovali kurenie. Len to zamrzi, ked ta namlsaju na trosku vyssi vykon, a potom ti ten stavnaty steak zoberu a daju ti namiesto toho chrumat zeleny salat a osobne radsej uvitam trosku lepsie zrychlenie, kedze to potrebujem castejsie ako extra 0.3kWh na spotrebe, take dialky kde to urobi rozdiel chodim zriedkavo.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Tak to som nevedel ze Ioniq je takto relativne pomaly (na EV). Aj ta malicka Fiatka da stovku pod 9s.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            On ani nie je ze uplne pomaly, len ma taku blbu vykonovu krivku. Mas naval vykonu od 0kmh do dakych 50kmh kedy mas pocit, ze to ma aspon benzinovych 250 koni, a potom to zrazu utne, a od tej 60 do 100kmh sa to uz zbiera pomalsie, asi aby sa nevyrajbala bateria prilis rychlo. Len je to paradoxne, lebo vtedy ked najviac taha, mas najmenej trakcie kvoli odlahcenej prednej naprave. Ioniqu by sa velmi hodil zadny nahon. Po update riadiacej jednotky je to linearnejsie, ale bohuzial nie na ukor vacsieho zatahu vo vyssich rychlostiach, ten zial zostal, ale oni to priskrtili v tom nizsom spektre. Cele sa to sprava ako taka atmosfericka benzinova 1.6ka, ktora ma obmedzovac pri 4500 otackach a CVT prevodovku. Co je skoda, novy Leaf je podstatne sportovejsi (narozdiel od stareho) a BMW i3 je v tomto ohlade tiez velmi svizna, a 100kmh da myslim pod 8s. Ioniq bude aktualne asi jeden z najpomalsich EV, skoda toho updatu.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            S tým najpomalší by som bol opatrnejší, pozri si zrýchlenie najpredávanejšieho elektromobilu v Európe. A druhého najpredávanejšieho. To, že je i3 rýchlejšia ale zasa nepoužiteľná mimo mesta a hnusne vyzerá, ho neradí medzi najpomalšie.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Na Renault Zoe som zabudol ano ale aj Leaf 2 aj i3 su sviznejsie, a nepovedal som ze je najpomalsi, len ze bude patrit k najpomalsim, t.j. k mnozine pomalsich aut

            Btw, mne sa i3 nahodou paci. Dizajn je subjektivna zalezitost. Osobne som mal to auto vo velmi uzkom vybere, ale zabili to tie zadne dvere (resp ich mechanizmus otvarania, a ze treba najprv otvorit predne), ktore su pri 2 detoch nepouzitelne

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Na jednu stranu vyzeráš "dynamický" vodič čo má rád rýchlosť a potom povieš, že sa ti páči i3, čo je stelesnenie nešportovosti (električkové kolesá, tvar ako Isetta).
            A Leaf2 netreba porovnávať, ešte sa nepredal ani jeden u nás, takže Ioniq je hneď po i3. Je druhý najrýchlejší u nás predaný elektromobil.
            V štatistikách predajnosti bol Leaf a Zoe. A nezabudni, že ešte sa predávajú také "autá" ako Peugeot Ion. Tie sú najpomalšie.
            Teda by som povedal, že Ioniq s 9,6 patrí k priemeru

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Co ma dynamicke jazdenie spolocne s dizajnom auta? Pri EV si moc nevyberies, okrem malokusoviek typu Rimac neexistuje sportovy EV. Tesla je prilis velka a tazka, i3 je “krabicka”, Leaf a Zoe su take zenske bublinky, Ioniq je slaby a lahky na predok. “Motoricky” a celkovym sportovym nastavenim podvozka je vsak i3, ci chces alebo nechces, najdalej spomedzi vsetkych dostupnych EV, aj vdaka zadnemu nahonu a nevadi tomu ani sirka pneu. Skus sa previezt niekde na Pezinskej babe alebo Sturci, a ti garantujem ze Ioniq uvidi len zadne svetla i3jky. A zvnutra ako vodicovi ti moze byt lajtr ci to auto vyzera vonku ako trabant, LaFerrari alebo dodavka, dolezite je to, co to auto vie preniest na cestu a aku radost ti dokaze poskytnut.
            Ja uz starnem a som dvojnasobny foter, uz nie som mlady chalan ako kedysi, ktory sa prehanal s vyhonenou V8 po okreskach a potreboval pozovat s dynamickym autom. Preto pozeram aj na prakticke stranky veci, a “krabicova” karoseria nie je pre mna uz taky problem ako kedysi. V ramci rodinneho zivota je to naopak vela krat vyhoda Ale v ramci bezpecnosti clovek potrebuje pri obiehani niekedy sliapnut vysavacu na krk, a je fajn mat vykonovu rezervu. A prepac, ale s tym naozaj dizajn nema absolutne nic spolocne.

        • Dovolim si skopirovat cast Juxovej odpovede na moju otazku ohladom nabijania baterie z ineho vlakna:
          " Nabijacka elektromobilu musi zvladat velky rozsah vstupnych striedavych napeti aj prudov, (pri frekvenciach 50 aj 60hz) a prislusny rozsah vystupneho jednosmerneho napetia podla poctu seriovo zapojenych clankov a stavu ich nabitia - pri konci nabijania aj automaticke znizovanie vystupneho prudu.
          Nabijacka nabija teda vzdy celu bateriu - vzdy vsetky clanky - v serii je ich v teslach 85, 90 aj 100 kwh verziach 16x6= 96kusov
          v 75kWh je v serii 14x6=84kusov. Nabijacka je menic (tri menice) z AC na DC. AC moze byt od cca 100V do cca 250V, vystup je DC od cca 300V do cca 400V podla stavu nabitia baterie a poctu clankov."

          Uz cca tyzden mam bluetooth OBDII interface a aplikaciu Torque pro. Tam vidim teplotu 12stich bateriovych modulov a napatie 96 clankov, podla toho ma ioniq 12x8 clankov. Vidim aj teplotu battery heater1 a 2. Rano ked odchadzam z domu bola pocas predoslych dni vonkajsia teplota -4 az +1 a clanky vzdy ukazuju cca 3stupne. Predpokladam teda, ze je tam nejaky automaticky ohrev aj ked je auto zaparkovane. Urobil som aj jednu dlhsiu jazdu, po 100km sa teplota baterie velmi nezmenila, az na DC nabijacke sa bateria zohriala na cca 14 stupnov a tato teplota sa drzala dalsich 100km, nasledne rychlonabijanie zohrialo bateriu na 21 stupnov a ta drzala az do ciela cesty. Chladenie sa zrejme zapne az pri vyssej teplote.
          Pripajam printscreen aplikacie pri nabijani na gridboostri Avion- ten dava ioniqu plnych 125A, ale vykon plnych 50kW nedosiahne, kedze pri 400V co je uz 100% nabitia je prud znizeny.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG-20180220-WA0000.jpg
Videní:	2
Veľkosť:696,7 KB
ID:	22056
          Pripojené súbory

          Komentár


          • Pred casom tu bolo video Tesly na bratislavskom obchvate, tentokrat tu mame prekvapivo Hyundai Ioniq ako si to na 80kmh obmedzeni gula slusnych 160kmh )) V Bratislave sa nam formuje prva stredoeuropska EV Underground scena

            https://www.bratislavak.sk/prispevky...pokutu-800-eur

            Komentár


            • Bejo
              Bejo komentoval
              Upraviť komentár
              Ale ako slušne sedí v zákrute v tej rýchlosti...

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Ioniq, teraz neviem či sa chváliš alebo to bol niekto iný. Neskúšal si maximálku po upgrade riadiacej jednotky ?

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Nie to nie som ja niekedy si rad rychlo zajazdim, ale ist cez mesto 160kmh je zas trosku moc, takym ludom by som ja osobne v momente bral papiere a vychovne na 6 mesiacov do basy alebo aktivacne prace

              Btw, ten Ioniq na videu myslim nie je BEV, ma cierne leskle plasty v narazniku tak to bude asi PHEV alebo Hybrid. Mi to len prislo vtipne, ako sa tu rozmahaju eko-pretekari

              Co sa maximalky tyka, este som nemal prilezitost, max som zatial vytiahol 158kmh ale to nebolo na uplne koser useku, bolo to len chvilu pocas predbiehacieho manevra a nebolo velmi bezpecne a vhodne pokracovat takou rychlostou, tak po obehnuti noha z plynu a rekup snad inokedy

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Práve preto sú tie nehody, ja jedine na volnej dialnici bez premávky si občas overím, či nie je na aute niečo pokazené a ide ako má, ale v BA, kde je hustá premávka, to je iná odvaha alebo skôr hlúposť.

              Ale čo sa týka pokút, pamätám roky 2007 až 2009, kedy nastúpila parta okolo kovboja a mal som dvakrát vodičák na nejaký čas zadržaný (síce to nebolo na Tesle ale rýchlosť zodpovedala), len vtedy boli pokuty boli pár tisíc. brali papiere pri prekročení nad 30km/h na dialnici. To človeka naučí dávať si pozor na rýchlosť.

              Potom páni v zelenom zistili, že keď nebude priestupcov, nič nevyberú a prestali brať vodičáky a zvýšili pokuty na 800€.
              Teraz je situácia taká, že môžeš ísť aj 300, z cesty Ťa nevyženú, čo je podľa mňa veľká chyba, lebo na pokutu za chvíľu zabudneš, ale keď nemôžeš ísť kde chceš alebo stále čakať na niekoho kto Ťa odvezie, to vadí omnoho viac.

          • Včera som bol na update map, software a zvolávačka na nabíjací konektor. Na zrýchlení som nepocítil zmeny, spotrebu overím zajtra na dlhšej ceste. Preklepy v menu ostali.

            Jedinú zmenu čo som si narýchlo všimol že sa zmenil výpočet rýchlosti nabíjania na rýchlonabíjačkach .
            Pred updatom som mal vždy tak 22minút (30% baterky) do plneho nabitia (94%). Reálne nabitie trvá +- 30minút. Tak som si myslel že nový konektor spomalil nabíjanie. Tak som som to šiel overiť do Auparku v ZA, ukazovalo 39minút(56%) po pripojení začalo nabíjať, ale ked som sa vrátil po 20minútach auto nenabíjalo, nabilo 0,1kW. Tak som dal znovu. Nabíjanie pri 93% ukazovalo ešte 10 minút nabíjania a pri 94% ukazovalo ešte 9 minút a vyplo (ani pred updatom ani po nieje presne) . Reálne som nabíjal 31minút 11,8 kW. pred updatom 28 minut a 12,8kW. Buď mala nabíjačka horší deň alebo ioniq sa spomalil po update. Ale samozrejme jedno nabíjanie nemusí nič hovoriť, uvidí sa časom.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              alebo este dalsia moznost: bateria bola chladnejsia a auto obmedzilo nabijaci prud.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Bol si na zvolavacku riadiacej jednotky alebo len bezny update SW a map cez SD kartu? Toto je dolezity rozdiel

            • LacoJ
              LacoJ komentoval
              Upraviť komentár
              tak teraz neviem veru, mam písané iba recall: 70C095 inlet actuator replacement , idem pozrieť ešte servisnú knižku

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Tak to mas len zvolavacku konektoru, mal si uz novsi model. Ja som dostal aj 2 potvrdenia, jedno za kazdu zvolavacku.
          Pracuje...
          X