Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Audi e-tron

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Audi e-tron

    Audi zverejnilo na webovej stranke pre Svajciarsko prve detaily a technicke parametre e-tronu.
    http://www.audi.ch/ch/web/de/neuwage...zination.html# Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	A1511148_563x317px.jpg Videní:	1 Veľkosť:139,3 KB ID:	17421


    Sucasne zacalo vo Svajciarsku prijimat rezervacie na SUV e-tron. Za 2500 frankov si moze buduci majitel zaistit dodavku vozidla medzi prvymi. Doba dodania - zaciatok roka 2019.
    Takze presne ako som ocakaval, buduci rok mozme na toto auto zabudnut.
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 14-08-2017, 08:55.

  • #2
    Takisto ľudové auto, normálne sa roztrhlo vrece s ľudovkami. Už vidím ako každý majiteľ ojazdeného dieslu, ktorý kúpil za 1000 eur začne objednávať e-tron a jemu podobné autá.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem o co ti ide... Toto je konecne prva realna konkurencia Modelu X.
      Ked snivas o EV za par šupov tak zacni dovazat tie z Ciny, fantazii sa medze nekladu.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 14-08-2017, 12:37.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      lenže to nie je sranda, to je REALITA napríklad v rakúsku: http://www.wiwo.de/unternehmen/auto/.../20178504.html

      a keď človek postupne rozklikne jednotlivé značky, zadiví sa, že kia soul ev vychádza eko a ionik skoro ekonomicky.
      Naposledy upravené Marcel Pavlík; 14-08-2017, 16:16.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ten clanok je celkovo neutralny, aj ked pozitivne fakty o EV udava trochu skryte. Ale uplne kraviny pise o cene za kilometer.
      Tesla - 1200 EUR mesacne? To ako za co? Ja platim 0.0000 nist.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      tá rozvaha je aká je. podstatný je fakt, že si mnohí musia poriadne premyslieť ako ďalej, pretože už naleteli vláde a kúpili auto, ktoré bolo (a ešte aj dnes je) ekonomicky výhodné. a počúvajú ako musia na úpravu, po ktorej im stúpne spotreba, zakážu vjazd, ...

  • #3
    Audi SK zacalo brat rezervacie na e-tron. Som zvedavy kedy bude realna dodavka.

    https://www.audi.sk/inovacie/audi-e-...uattro-concept

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      jirko, rezervoval si? ci pockas az na realne produkcne auto a az tak sa zariadis?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem, vaham...

  • #4
    Rezervovat si auto, ktore som nikdy nevidel, nevyskusal ani neviem ake bude mat technicke parametre... preco to robia? To bude ako nova moda?

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Aj TMX som rezervoval za 4000, bez toho, ze by som ju videl, no ak by som ju nechcel, vratili by mi celych 4000, u ma bolo takmer rok a pol od rezervacie do uzavretia konfigu... Ked je rezervacny poplatok vratny v celej vyske do momentu az ide auto do vyroby, tak to nie je ziaden problem. Okukali to od tesly... na TM3 je tiez tisicka, ak povies vratia ju obratom.
      Mne sa to paci, znizuje sa tym uloha predajcu, co je dobre.
      Naposledy upravené jux; 03-05-2018, 18:19.

  • #5
    Robia to preto, aby nedali existujúcich zákazníkov alebo sympatizantov inej značke. E-tron bude tam kde i-Pace a majitelia Audi poškuľujúci po elektromobile teraz nepreletia k Jaguaru ale objednajú e-tron a Audi ich už nejakú dobu ponaťahuje a zdrží od kroku ku konkurencii.

    Podobné urobil Hyundai s Kona-ou v domovskej Kórei, spustil predobjednávky týždeň pred ohláseným vstupom Chevroletu Bolt do Kórei. A má na dlhú dobu vypredané, po 18000 objednávkach to musel stopnúť, lebo nevie kedy ich vyrobí. Preto si aj o Kone myslím, že v Európe tento rok nebude, resp. bude za cenu naozaj prehnanú.

    Komentár


    • #6
      Aj tak to nechapem ale ok Jaguar iPace je vypredany na rok dopredu aj bez rezervacie, dalsie objednavky budu logicky nasledovat, takze najblizsie 2 roky sa nemusia absolutne bat o zakaznikov. A 2 roky je v automotive priemysle sakra dlhy cas. Pri Audi to nebude moc odlisne, vzhladom na vyrobne kapacity EV vypredaju rocnu produkciu este davno pred oficialnym spustenim predaja, aj keby tam nedali ziadny rezervacny poplatok. A auto pojde ako teple rozky dalsie 4 roky minimalne, uz len kvoli tomu ze je to Audi a ze je to SUV. Chapem, ze pre automobilku su to peniaze vopred a za nic, ale pri vyske 1000€ si myslim, ze je to uplne zbytocne. Na rezervackach vyberu menej zaloh ako je rocny plat vyssieho manazera v Audi. Ale mozno len sonduju co si mozu dovolit a co zakaznik znesie, mozno pri dalsom aute bude rezervacka 10.000€ alebo viac, a postupne prenesu velku cast nakladov na vyvoj na zakaznika este skor ako sa o aute zacne vobec rozmyslat.

      Komentár


      • #7
        Ved si zober cakatelov na Tesla 3, kolki dali zalohu a ostatne auta boli pre nich len odpad s malym dojazdom. Po roku, dvoch cakania sa uz bystrejsi zorientovali a pochopili, ze to nebude ani za 35 ani v termine ale Tesla si ich ako potencialnych zakaznikov drzala a vacsinu stale drzi.
        Je to aj o psychike vyberu pri predaji. Vela ludi si hovori, zaloha dana, vyber ukonceny, uz len cakat az pride.
        Najdu sa aj rozumnejsi, ktori uz EV kupili ale myslim ze vacsina caka.

        Ale je pravda, ze situacia je smutna. Normalne je nedostatok EV aut, caka sa pol roka, rok, ako kedysi za sociku na auto. Ked nad tym rozmyslam, nakoniec z kategorie s velkymi baterkami najlepsie dostupna je ta Tesla S alebo X aj so vsetkymi tymi muchami, lebo sa caka tusim len 2 mesiace.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 03-05-2018, 20:52.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Kamarat dal vcera zalohu na Sko, odpisali, ze ked chce, o tyzden mu uzavru konfig a pojde do vyroby. Dostane ho v juni.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          A aké muchy ma Tesla S a X?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som za 1 a 3/4 roka a takmer 40000 km nemal ziaden realny problem, len mi vymenili predne sedadla, lebo sa mi nepacili faldy na kozi z vyroby, v ramci zvolavacky preventivne vymenili parkovacie brzdy a dostelovali z vyroby nie uplne presne doliehajuce kridlate dvere.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko, nejake male musky tam predsalen budu, aj jux Ti nejake napisal, zabudol este dopisat zadnu napravu, ktora kvoli tomu, ze nie je riesena vacsim poctom prvkov a ma vzduchove pruzenie, sposobuje rozny odklon kolesa pri roznom nastaveni vysky a tym nadmerne a nerovnomerne derie zadne pneu.
          Ale ved to sa vyskytuje u vacsiny aut, ze treba nieco riesit alebo niekde odflakli technicke riesenie, vid novy Leaf, ani sa poriadne nepredava a uz rapidgate, na Ioniqu v USA im zatekalo do elektroniky a museli menit, S-ko teraz tie hlinikove sroby, preto pisem o muchach, nie nejakych velkych zavadach ako to nafukuju ini.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          MIro, tie musky, co som spomenul, boli z vyroby - moja TMX bola medzi tymi, co prisli do Europy prve dva mesiace... teraz take problemy uz nie su.
          Sedadla boli vedome montovane uz vo vyrobe aj s "faldami" pretoze dodavatel taku varku vyrobil a bol som radsej ze mam auto aj ked s chybickami ako cakat. Preto nasledne zacali v tesle vyrabat sedadla sami... Menili ich vsetkym co chceli.... Parkovacie brzdy podobne - Brembo vyrobilo nespolahlivu seriu, tak muselo zaplatit vymenu vsetkym z tej varky. Kridlate dvere su kapitola sama o sebe, su velmi zlozite, uz som tu viackrat povedal ze sa mi nepacia pre svoju zlozitost. No odkedy mi ich nastavili - pasuju dobre. No aj tak zvazujem o zaplateni predlzenej zaruky, pretoze moje auto je z prvych a je vecsia sanca, ze sa nieco po standardnej zaruke pokazi.

          Studoval som dalej odklon kolies, no vyzera to tak, ze tesla v servisoch nechce menit nastavenie v zaujme bezpecnosti. Samozrejme dovolia zmenit nastavenie v inom servise bez straty zaruky, no konstrukcne je zadna naprava urobena tak, ze sa ani neda uplne vyrovnat. Uplne sa da vyrovnat len vtedy, ked sa naprava upravi - nieco sa tam musi navarit - niektori teslaci si to urobili sami, no vedia, ze tak auto nebudu moct bezproblemovo predat. Presne rovnaky postoj ku geomertii maju aj ostatni vyrobcovia silnych a tazkych aut.
          Chlapik v nasom pneuservise mi hovoril, ze Q7 sa sprava priblizne rovnako. Takze z pohladu vyrobcov to nie je chyba ale vedomy zamer.
          Tak som prvykrat nastavil novy CHILL mode, ktory pridali nedavno a na dlhsej ceste testoval ako sa sprava... Je to samozrejme poznat, no aj tak je auto dostatocne agilne a kludne sa tak da jazdit,

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          No podla mna najvacsimi muchami Tesiel je prave chybajuce servisne zazemie, to je nieco co odradi vela ludi. V USA je to asi trosku jednoduchsie, ale v CZ aj SK je to celkom pruser, pokial clovek nebyva v pohranici a ma to na skok do Viedne alebo Berlina. Detto viacere regiony Velkej Britanie, Talianska, Spanielska, Francuzska, Nemecka. Ale zostava dufat, ze v Tesle o tom vedia a pracuju na zhusteni siete pre EU region, a je to nieco, co sa v case dotiahne. Toto by podla mna podstatne zlepsilo predaje. Mam viacerych znamych, ktori su tazko tazko za vodou a vyhodit pre nich 200tis € za auto je mesacna rutina. A nakupuju podla pohodlia a blizkosti k predajcovi/servisu. Mohol by si dovolit kupit nove Bentley alebo Lambo, ale on radsej ide do Mercedesu a otrieska tam 250tis€ za S Coupe 65AMG alebo za AMG GT-R. Lebo to ma tu, 15 minut od baraku.

          Za mna este mucha hrozny interier (lacne materialy a nie uplne kvalita vypracovania a zlicovania za 100tis€) a ziadne moznosti individualizacie, ale to uz je subjektivne, niektori ludia si na to nepotrpia takze to je take pichanie do sucheho hovna

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mam Sko po facelifte bez musiek. 40 000 km a nic sa nepokazilo. Tie spatne licujuce pleachy su tiez uz pri S len urban legend.
          Ano, co sa tyka interieru to nie je premiova spicka, to je fakt. Ale to rad ozeliem v prospech velmi dobre fungujuceho autopilota ku ktoremu maju ine EV este velmi daleko.
          Suhlasim, ze ten chybajuci servis moze byt trochu problem, ale ti bohaci, o ktorych Ioniq hovoris, by si aj tak Teslu nekupili lebo maju planetu v pazi. Mam X bohatych svajciarskych kolegov a ti nechcu EV lebo "kde by som to nabijal" a "ved s tym nikam nepridem" a podobne pseudo argumenty. To nie je o peniazoch ale o pristupe.
          Pozri tu ako dopadlo Svajciarsko v emisiach CO2 novych aut https://euractiv.sk/section/klima/ne...emerne-emisie/. Posledne. A to si ludia myslia, aki nie su Svajciari ekologovia, prdlajs.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Ooo tak pozor, jeden z tychto panov ma cely dom energeticky nezavisly so solarmi, FVE a dokonca ma aj nejaku vodnu turbinu. A ma 2 adolescentne dcery a kazdej kupil BMW i3. Zije velmi “trendy” zivotom a kupuje vyhradne recyklovane a rozlozitelne veci, vsetko musi byt “green” a eko. Uz aj poskuloval po TMX, ale Vieden proste neprekusol. Plus sa citil v Tesle udajne ako v Moskvici, ktory niekto zveril na 2 tyzdne sialenemu IT-ckarovi v tuning shope (asi ten displej) so sedackami s potahom z Mileticky od vietnamca. Hyundai a Nissan je pre neho prilis ludovy. Kupil si Cayenne Hybrid, jeho manzelka ma hybridny Range Rover, kazde v nabuchanej vybave cez 150tis€ (na tie auta mam sice svoj nazor, ale on rad ukazuje ze setria planetu). Nesudim, neriesim. Len chcem poukazat, ze su ludia, ktorym zalezi na ekologii, ale jednoducho neexistuje tovar pre nich, pretoze je bud low-costovy, alebo zle urobeny alebo prilis daleko/nedostupny. A tu ma Tesla velke rezervy, a Musk to z nejakej priciny nevie/nechce pochopit. Ma produkt s premiovou cenovkou, tak nech zacne dodavat premiovy a individualizovatelny produkt. Ked chce ponechat jednoduchy proces vyroby, nech si na to najdu externu firmu, ktora to bude zastresovat (ako napr Alpina - BMW vyrobi auto a Alpina ho uz len upravi, nazeru sa obaja a zakaznik je happy ze ma vynimocne auto), takych firiem je vo sveta vela. A zakaznikovi sa ich nechce hladat, on to chce vsetko kupit pod jednou strechou na jednu fakturu. A uteka tam nenormalne mnozstvo financii.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ak je pohodlny nech to spravi ako ja - Tesla na operativny leasing od Business Lease. Ked potrebujem servis, zavolam, oni mi dovezu nahradne auto (sice spalovak ale je), odvezu Teslu do VIE a ked je spravena dovezu nazad a ja vratim spalovak. Teraz dokonca k leasingu elektromobilu davaju kvoli dovolenkam 2x na 2 tyzdne spalovak v cene najmu.

          A co je na tom najpodstatnejsie je to, ze oni sa dohaduju so servisom vo VIE, kto to niekedy skusal vie, ze je to na dlhe lakte. Takze pre mna ziadne stresy, ze sa neviem do VIE dovolat.

      • #8
        Podrobne video e-tron
         

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Neviem ci umiestnenie kamier od spatnych zrkadiel, teda kamier je vnuti vo dverach dobry napad. Nakladacia hrana kufru v zadu je vysoko. Ale inac je to proste AUDI. Este ma napadlo, ze vela v tom aute co sa tika ukladacich priestorov neukazal. Ale inac hovoril vkuse.
          Naposledy upravené ICE666SVK; 07-07-2018, 21:13.

      • #9
        Tak ide sa na to.
        Tesim. Počkáme a uvidíme. Ak to nezabijú cenou myslím že to bude zdatný konkurent Xku.

        https://electrek.co/2018/09/03/audi-...duction-start/

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Urcite to bude kvalitne vyrobene auto, no obavam sa, ze bude mat podobny problem so spotrebou ako I-Pace, pretoze ma velku celnu plochu.
          Tie fake-ove grily mi uz lezu na nervy. Vykonovo tiez zrejme neohuri, pretoze je to vecsie auto ako I-Pace, ale, ak som dobre pocul, ma slabsie motory.
          Tiez ma sklamalo, ako urobili kamerky namiesto zrkadiel - kamerky dost trcia do priestoru a su nepekne urobene, displeje su dost male
          Predpokladla som, ze vyvojovo podstatne novsie auta (I-Pace, E-Tron) ako S/X budu mat priblizne rovnake, alebo lepsie parametre, no vyzera to tak, ze nemaju.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tie kamery sú voliteľné príslušenstvo. Otázka zostáva ako budú veľké spätne zrkadla ovplyvňovať spotrebu.
          Písal som že počkáme práve preto že chcem vidieť reálnu spotrebu. Že nebudeme mať zadarmo super Charger je na Slovensku irelevantné lebo ich tu máme až dva a CCS Nabíjačiek možno aj 50.
          Ten naskok Tesly v technológiách tak skoro fosílne automobilky nedozenu aj keby Model 3 rozobrali 10x.

        • Ioniq
          Ioniq komentoval
          Upraviť komentár
          Vykon ma dostatocny. Si zober, ze vacsina predanych Q7 ide s 3.0TDI a 190kW. Toto ma o viac ako polovicu vyssi vykon. Kto potrebuje vo velkom SUV pretekat? Tesla je v tomto nezmyselna, a v zasade to sluzi len na marketing lebo sa to dobre propaguje, ze stiha sportovym autam. Ale v realnom svete to vyuziva denne kto? Len to zbytocne predrazuje uz aj tak drahe EV. Este som neskumal vnutorne rozmery, ale je to prevazne rodinne auto, a cokolvek so zrychlenim na 100 do 6-7s je v tychto rozmeroch uz svizne auto a absolutne pouzitelne v realnom svete

          Fejkove grilly su zalezitostou subjektivneho vkusu. Mne sa napriklad pacia, aj ked uznavam, ze su vykupene horsou spotrebou. Ale vacsina ludi kupuje auto na zaklade vzhladu, a nie aerodynamiky, takze urcite to maju v Audi zvladnute a odsledovane. Mne zas napriklad vobec nereze predok a zadok MX, v ramci celku posobi auto prilis vajcovito a pripomina mi stary rozteceny Citroen Picasso. Chyba mu robustnost SUV, a osobne ho radim k MPV. Ale ako hovorim, estetika je subjektivna zalezitost

          Pockajme si na realne cisla spotreby, ale nemusi to byt vobec zle auto, a osobne si myslim, ze bude viac dotiahnute a vyladene ako iPace.

      • #10
        Takze Audi e-tron ma dve zasuvky na DC rychlonabijanie pri vodicovi a na AC domace nabijanie pri spolujazdcovi. A standardny wallbox 11kW je naozaj prenosny. Vo videu je to ukazane
         

        Komentár


        • #11
          Vo videu je pri 4:47 ukazany mobilny konektor s normalnou schuko zasuvkou na 230V jednofázovou s komentarom o prenosnom 11kW wallboxe, tak by som rad vedel, kde su v ktorej domacnosti 48 Amperove zasuvky. A s mobilnym konektorom (aj keby bol 16A) sa urcite nebude nabijat 9,5 hodinynako uviedli.

          A potom ukazalimpriplatkovy 22kW wallbox na stene - to uz wallbox aj naozajmbol, ale neprenosny, lebo urcite bude mat pri 3x32A pevne pripojenie na istič, nie cez trojfazovu zasuvku, kedze vedla neho nebola.

          U nas na 50kW sa bude nabijat 1:20 az 1:30 - ale zabudli povedat kolko percent, nakolko 95 kW pri 44kW nabijacom vykone je cez 2 hodiny.

          To su len dve nezrovnalosti, ktore som postrehol, mali by sa novinari trocha podoucovat, ked uz idu nieco komentovat.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ten mobilny konektor bude asi ako u Tesly. Je skutocne 3 fazovy a mozes ho zapojit bud do obycajnej zasuvky (Teslacky taha len 12 A) a mam k nemu aj trofazovy konektor na 16A/400V co je tych 11 kW.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            ten na videu je jednofazový, ak je vymeniteľná vidlica, je to možné

            Tesla má vymeniteľnú vidlicu ?

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Na Tesla mobilnom konektore je specialna koncovka, na ktoru sa nacvakava bud cerveny 5 kolik (16A/3 fazy), alebo modry 3 kolik (16a/1 faza), alebo standardna vidlica (12a/1 faza). Vid:

            https://www.google.com/search?client....0.9va_jkptuog

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            takže vymeniteľná vidlica, to som nevedel, že aj toto má Tesla tak "smart" poriešené

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Len upresnim, ze obmedzenie prudu na tesla MK s shuko koncovkou je 13A (nie 12), no da sa oklamat na 16A cez shuko. vid http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...1554#post11554

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Tesla UMC je inteligentny v tom, ze vie aku tam ma koncovku a podla toho nastavuje max prud, preto sa da oklamat tou redukciou z cerveneho 5 kolika.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Zase doplnim, ze pre EU tesla UMC existuje aj modry jednofazovy 32A adapter.
            https://www.tesla.com/sites/default/...mc_blue_eu.pdf

        • #12
          To je nejaká špeciálna verzia s 32 A? To by som privítal pre Fiatku lebo je to malé. Spravil by som si tam ďalšiu redukciu na 3f, 32A/400V.

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Je to modra 32A jednofazova redukcia k trojfazovemu UMC dodavaneho k teslan.
            My dostavame redukciu s cervenym trojfazovym 16A 5 kolikom a redukciu shuko jednofaz 16A s obmedzenim na 13A. V Norsku dostavaju (alebo sa da kupit) 32A modra jednofazova redukcia - zrejme preto, lebo u nich su modre jednofazove 32A zasuvky rozsirene. Zapojenie bude zrejme take, ze smerom k tesle je ta jedna 32A faza zapojena na dve fazy UMC - t. j. v tesle potom pracuju dve z troch jednofazovych nabijaciek - kazda na 16A. Podobne ako ked je tesla napajana cez UMC dvoma fazami, len pri modrej 32A redukcii je to ta ista faza, pri cervenom 5koliku su to ine fazy. Nabijacke tesly je jedno, ci sa jej trojfazova nabijacka napaja troma roznymi fazami, alebo fazy budu rovnake - hoci aj vsetky tri - tak funguju tesla nabijacky v US - s prepojenym vstupom vserkych troch faz a napojenim na jednu fazu. On board nabijacky su rovnake v US aj EU, su to vlastne tri jednofazove nabijacky v jednom boxe, len su inak zapojene a na US a EU teslach su ine konektory (US jednofaz - EU trojfaz)

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Zatial som nenasiel presne ako je ten modry 32A adapter zapojeny, no tento text:
            "Note that while the Tesla UMC appears to be a “standard” Type2 charge cable, when used with the 32A blue commando adaptor it is actually wired in an unconventional way which makes it unsuitable for use with any electric vehicle except a Tesla Model S. If you have multiple electric cars you may find this limitation annoying."
            napoveda, ze je to urobene tak ako som napisal vyssie.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Modra sa da bezne kupit, ja ju mam (kupovane v Tesla VIE). V Chorvatsku na apartmane mam len jednu fazu (ked som to zistil, mierne ma to soklo a bal som sa ako budem nabijat), bezne su ale modre 3 koliky aj v pristavoch. Elektrikar mi tam zriadili 32A zasuvku na parkovisku, aj dali 32A istic ale akosi pozabudli, ze mam 24A hlavny istic, takze nabijanie bolo treba planovat ;-) Nechcite vediet, ako to vyriesili, ked som tento "problem" reklamoval...

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            jeeff Ked budes nabijat s tym modrym adapterom, pozri kolko faz indikuje tesla.
            Alebo pomeraj piny modrej 32A vidlice - kam su L, N a PE zapojene na plochy prepojovaci konektor tesla UMC. Porovnam to s zapojenim cervenej 16A vidlice.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            jux - Mas uplnu pravdu. Aj ked ma UMC na sebe napisane 1f 32A, 230 V je jasne, ze inak ako pises to fungovat nemoze. Ma prilis tenke vodice aby to spolahlivo utiahlo 32 A

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            jux Nepamatam si presne, ale tusim indikuje len jednu fazu, on vie, ze je tam modry konektor a aj ked pouzije 2 nabijacky v aute vie to upravit, najblizsie tak budem nabijat asi na silvestra (ak bude pekne), skusim si to vsimnut.

            Modry ti skusim poobede premerat, podla mna bude jedna faza pripojena na L1 aj L2

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Mozno staci len pozriet, ci na modry adapter osadeny aj niektory z pinov 2. alebo 3. fazy. Shuko adapter ich nema osadene.
            Zapojenie silovych konektorov v spojovacom 7 pinovom konektore UMC je podobne ako u type2.
            Rad troch silovych pinov je nulak, zem, faza1. dva silove medzi dvoma mensimi su faza2 a faza3. Z malych pinov je osadeny v 5kolikovom aj shuko adapteri len jeden pin - nazvem ho identifikacny.
            Shuko adapter ma odpor 100kohm medzi zemou a identifikacnym pinom. 5kolik ma 50kohm. Na strane UMC su osadene oba male piny.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Prepipal som to, z modreho 3 kolika je vedena L na vsetky L1,L2,L3 na UMC. Odpor medzi riadiacim pinom a zemou je 20kohm.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Takze radsej rozhadzuju tych 32A na vsetky tri nabijacky... ma to logiku, ked uz aj tak modry adapter UMC nie je standardny, tak je lepsie co najviac rozhodit zataz.
        Pracuje...
        X