Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

BMW i3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • BMW i3

    i3 je štandardne vybavený 3,7 kW 1-fázovou palubnou nabíjačkou. Za extra príplatok sa dá dokúpiť 7,4 kW 1-fázová nabíjačka. Výkonnejšia sa už dokúpiť nedá.

    Čas nabíjania závisí od typu nabíjačky. Auto je možné nabiť aj z klasickej 220V zásuvky (za 8 hodín). Pri použití špeciálneho doma nainštalovaného wallboxu sa čas potrebný na nabitie skráti (6 hodín v prípade 16 ampérovej zásuvky s príkonom 3,7 kW a 3 hodiny u 32 ampérovej zásuvky s príkonom 7,4 kW).

    V i3 nájdete 8 modulov batérii (značka Samsung). Moduly je v prípade potreby možné vymieňať separátne. Spolu vážia 230 kg a majú využiteľnú kapacitu 20 kW (reálne 24 kW; posledné 4 kW ale nie je možné využiť aby sa zamedzilo poškodeniu batérií alebo vozidla).

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_155.jpg
Videní:	1
Veľkosť:105,0 KB
ID:	566



    tu článok: http://automix.atlas.sk/modely/82275...ktricke-bmw-i3
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

  • #2
    Toto výkonné E auto som vyskúšal aspoň na sedadle spolujazdca a ako uvidíte z výkonu a akcelerácie som bol viac ako očarený.
    Keď mi majiteľ auta povedal že jeho otec spravil pri úspornej jazde 200 Km na jedno nabitie a ešte mu ukazovalo dojazd 20 Km nemohol som uveriť ale chcem tomu veriť.

    https://www.youtube.com/watch?v=tlE8...cszOf2LlnMKzYw

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      odkaz na to video mi nefunguje, zevraj neexzistuje

  • #3
    BMW i3 - Official Launch Video.

     

    Komentár


    • #4
      Test PC Revue video.
       

      Komentár


      • #5
        Je to k ničomu, kúpi si to len super nadšenec, ktorý nevie čo s peniazmi. Kto normálny by za to auto dal 50000 eur? Len preto, že je vyrobené z ekologických materiálov? Ako som písal už inde, elektromobily sa nerozšíria, pokým nebude ľudová cena. Žiaľ je to realita.

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          To je pravda, ze pokial to nepojde dole z cenou, tak ten prudky rozvoj nebude. Tiez nechapem, coho sa boji automobilka BMW, ked nevie dat elektomobil do trebarz 3koveho ci 5koveho radu. Ja som hlavne daval videa k tim autam co tu su a hladal som hlavne cz, alebo sk videa. Ale vela ich nieje, hoci v USA ci inde vo svete nataca videa elektromobilov viacero ludi. No mozno su aj u nas viac, len to neviem hladat. Neviem

      • #6
        http://auto.sme.sk/c/8081787/bmw-pon...3.html?ref=tit

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Rozumiem, ze pri rovnakej kapacite akumulatorov mozu zvysit dojazd lepsim riadenim motora, lepsim chladenim baterii, inteligentnejsim riadenim vybijania a podobne, ale nechapem co znamena ...vyššia energetická hustota...

          ...Nové Li-Ion batérie majú mať rovnakú kapacitu, ale vyššiu energetickú hustotu...
          co je to energeticka hustota baterii? mne to pripada ako mnozstvo energie co sa zmesti do nejakeho objemu ci vahy.

          inak originalny clanok je tu
          http://www.autocar.co.uk/car-news/ne...t-bmw-i3-range
          Naposledy upravené jux; 25-11-2015, 15:37.

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          podla mna nova bateria bude mat vyssiu kapacitu, alebo auto nebude mat vacsi dojazd

          aj nova bateria do leafu ma vyssiu hustotu, rovnaku velkost, vyssiu hmotnost .... a vacsiu kapacitu (24 -> 30 kWh)

      • #7
        http://insideevs.com/2017-bmw-i3-get...-range-rating/

        spekulacie: -> Using the new 94 Ah cells, BMW would increase the i3’s total battery pack size from 21.6 kWh to 33.4 kWh

        Assuming BMW continued allowing approximately 90% of the total pack as usable energy, that would mean that the new i3 will have approximately 30kWh accessible to use.
        30kWh usable would increase the i3 BEV’s range to approximately 125 miles per charge and the i3 REx to about 115 mpc.

        Komentár


        • #8
          http://www.hybrid.cz/bmw-i3-bateriov...-dojezd-200-km

          Komentár


          • #9
            http://bmwi3.blogspot.sk/2015/12/bmw...ouse-fire.html

            i3 zhorela kvoli poziaru domu, vela z nej nezostalo

            Komentár


            • #10
              Bjorn Nyland a jeho video v EN o BMW i3
               

              Komentár


              • #11


                Komentár


                • #12
                  všeobecne je to množstvo energie - v prípade batérií koľko sa dá "do nej naládovať - spätne vytiahnuť".
                  termín sa používa mnoho desaťročí, prvý krát som sa s ním stretol r 1987 v časopise T(éčko), kde autor popisoval vtedajšie alternatívne zdroje energia a porovnával s "atómovou elektrárňou".

                  Komentár


                  • #13
                    Taky jsem BMW i3 otestoval, týden jsem ho poctivě týral. Výsledek - TEST: BMW i3 - malá Tesla (nejen) do města viz http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-mal...nejen-do-mesta
                    Radovan

                    Komentár


                    • #14
                      Mal som možnosť zažiť a poriadne otestovať hybridnú verziu „i3 94 Ah (REx) – Range Extender“. Ako iste viete, benzínový dvojvalec nie je priamo spojený s kolesami ale slúži iba na dobíjanie batérie v prípade núdze. Chcel by som sa podeliť o pár postrehov:
                      • Auto odhaduje dojazd veľmi spoľahlivo. Čisto v EV režime zvládne 200Km bez problémov aj po diaľniciach.
                      • Záložný motorček sa zapína okolo posledných 10km dojazdu a pri bežnej jazde v meste batériu stíha bez problémov dobíjať stále do plusu, pričom ide na svojich konštantných otáčkach. Voliteľne je možné zapnúť režim, keď REX nenechá batériu klesnúť na tak nízky dojazd a začne spotrebúvať benzín oveľa skôr. Inak ho ale neovládate ničím, jeho činnosť je plne autonómna.
                      • Nádrž na benzín má kapacitu okolo 8 litrov a sľubuje/plní predĺženie dojazdu o 150Km. Po ceste si jednoducho môžem vybrať či raďšej nabijem alebo natankujem, aj podľa toho čo je dostupné a koľko mám času. Veľmi praktická vec. Taký opačný hybrid oproti tomu na čo som bol zvyknutý doteraz pri tom slove.
                      • Snažil som sa vozidlo na Nemeckých diaľniciach dostať do úzkych a trvalou jazdou na maximálnej rýchlosti (153 km) a vybitej batérii sledoval, ako sa _postupne znižovala maximálna rýchlosť podľa aktuálneho stavu nádrže_. Ešte okolo polovice je rýchlosť pekných 120Km/h. Najnižšia je vraj 80Km/h. K tak nízkej hodnote som sa žial nedostal, pretože začali platiť rýchlostné limity na ceste a pri nižších rýchlostiach REX opäť stíhal dobíjať batérie, čím prestali platiť limity na rýchlosť. Aj keď za cenu výrazne vyšších otáčok REXa.
                      • Autíčko je prekvapivo priestranné vo vnútri, naozaj klame telom. Nič to nemení na veci že je to taký extravagatný škaredý buldoček, ale viem si predstaviť že si svojich priaznivcov nájde.
                      • Veľký predajca BMW ich nakúpil pre svojich zákazníkov ako náhradné vozidlá, pre mnohých to bude zaujímavá prvá skúsenosť s EV.

                      Komentár


                      • Jiri GrandPa
                        Jiri GrandPa komentoval
                        Upraviť komentár
                        Samozrejme, ze elektronika nedovoli autu vybit baterie natolko, aby sa poskodili. Ale vieme, ze Li-ion baterie casom degraduju=znizuje sa ich vyuzitelna kapacita z dovodu permanentneho zachytu Li+ ionov vo vrstvach okolo anody (ked je plne nabita) alebo katody (ked je vybita). To je efekt, ktory sa da zmensit napr. tak, ze sa umelo potlaci maximalne nabitie aj vybitie na mensie/vyssie urovne napatia, co ale zase vedie k mensej "realnej" kapacite baterie (=mensi dojazd) - napr na urovne SoC 90 % - 10% (aj ked auto ukazuje 100% - 0%). Napriklad Tesla to nerobi, vsetky dobre mobily to robia.

                      • 1fisker
                        1fisker komentoval
                        Upraviť komentár
                        To je už tá novšia verzia?

                      • Hati
                        Hati komentoval
                        Upraviť komentár
                        Áno, doplním aj tabuľkové parametre toho nového modelu, budeme to tu mať pekne pokope.

                    • #15
                      Možno by stálo za zváženie dať aj porovnanie starého a nového modelu

                      Komentár

                      Pracuje...
                      X