Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Mercedes B-Class Electric Drive (TESLA hnacie ústrojenstvo)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Mercedes B-Class Electric Drive (TESLA hnacie ústrojenstvo)



    Čisto elektrický automobil s batériou a motorom od Tesla Motors určený pre americký trh, hlavne tam kde vyžaduje legislatíva (Kalifornia) aby výrobca automobilov ponúkal aj alternatívny pohon. Na trh v Amerike ma prísť niekdy v lete 2014.

    - z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy
    - 28 kWh batéria
    - 174 koní
    - max. rýchlosť 160km/h
    - dojazd okolo 140 km
    - cena okolo 40 000,- USD

    Nemá podporu pre Tesla super nabíjačky a ani pre rýchlo nabíjačky CHAdeMO.

    Pripojené súbory
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

  • #2
    Pred par dnami som mal moznost testovacej jazdy. Z mojej strany spokojnost. Pre mna je to idealne auto pri cene 30k Euro s DPH.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Elektromobil bez moznosti DC rychlonabijania ma daleko od idealneho.

    • Miso Marek
      Miso Marek komentoval
      Upraviť komentár
      Moje priority su ine ako Vase a preto je idealne pre mna, co som jasne napisal v texte. Rychlonabijanie degraduje bateriu. Najlepsie by bolo nenabijat vobec. Ale to je na diskusiu niekde inde. :-)

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      ze rychlonabijanie nici bateriu, to je uz povedzme hoax - ak to doslova odmietas, tak si potom otrokom maximalneho dojazdu tohoto auta :/

  • #3
    Čítal som jednu recenziu na toto auto. Dosť ma zarazili tie haluze ohľadom odhadovania dojazdu. Čo dodať? Škoda nevyužitého poteciálu spolupráce s Teslou. Ktovie keby sa na to auto pozrel taky Kreisel electric, či by s tým vedel ešte čosi urobiť.

    Komentár


    • #4
      V tomto clanku som sa docital, ze Deimler definitivne konci vyrobu elektrickeho B-cka.
      Automotive News reports that Mercedes has officially made the decision to stop production of the electric B-Class. Production will be phased out within the next few months, according to Mercedes US…
      Naposledy upravené matchke; 14-08-2017, 11:46.

      Komentár


      • #5
        Ahojte, pred mesiacom som kupil B-cko. Som nad mieru spokojny. Jedine negativum auta, ktore som sa dozvedel az po kupe (ma zopar negativ, o ktorych som vedel) je ze standardne k autu nedavaju nabijaci kabel pre 220V - domace nabijanie a pytaju zan 1100 eur. Riesil som to vyrobou wallboxu.
        Ako pisu v clanku, je to mrtva vetva, Mercedes to momentalne s elektromobilmi nemysli vazne. Ale vdaka tomu je relativne lacny (lacnejsi ako benzinove B-cko s porovnatelnym motorom) a tym ze je tam pouzite hnacie ustrojenstvo a bateria Tesla, nie je to akysi prototyp s mnozstvom much, ale odladeny spolahlivy pohon.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Vilo - Typ2 kabel nie je predlzovak. Z principu zapojenia ked spojis 2 take kable, nabijanie ti nepojde. Uz sme to tu riesili. Ten Typ2 kabel urcite vyuzijes na cestach, lebo Bcko ma 11 kW nabijacku, co nie je take zle. Vacsina nabijaciek s konektorom Typ2 na sebe kabel nema (napr. tie pri Bille http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...-19-bratislava) .
          Pre domace nabijanie si musis kupit "mobilny konektor" (vykasli sa na fixnu nabijacku, ten mobilny budes tiez vozit zo sebou na navstevy kde budes spat apod). Ja by som ti radil kupit 3 fazovy a urobit si k nemu redukciu na normalnu zasuvku. Pozri moj dalsi prispevok.
          UPDATE: Ta cena Mercedesu za hen taku jednoduchu vec je ZLODEJINA.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-09-2017, 12:53.

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          To mi je jasne, ze to nie je zdaleka hodne 1100 eur. Nic zlozite na tom nie je a najdrahsi na tom je ten konektor, ktory sa da kupit za 60 eur.
          Ja uz mam postaveny prototyp toho wall-boxu a prave riesim ako ho spravit prenosnym a zaroven na 3 fazy aj na jednu. Presne to co pises mi vychadza, ze ten moj wall-box bude nakoniec nabijaci kabel.
          To co pises, ze to urobit na 3 fazy a potom spravit kratky prevod na 1 fazu je velmi dobry napad. Dakujem! Presne tak to urobim, to ma nenapadlo.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Vidim, ze moj prispevok dolu je pre ostatnych citatelov tohto fora :-) lebo to mas zmaknute.

      • #6
        Co treba pre nabijanie elektrickeho Mercedes B z trojfazovej alebo obycajnej zasuvky:


        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_2856.JPG Videní:	1 Veľkosť:605,2 KB ID:	18524
        Vsetko pre 11 kW - teda maximalny prud 16 A (hrubka jednotlivych zil 2.5 mm2) .
        1. Mobilny konektor - da sa kupit kvalitny do 500 EUR.
        2. Redukcia z trojfazovej zasuvky na jednoduchu zasuvku (urobi kazdy sikovny elektrikar - material do 10 EUR).
        3. Volitelne - redukcia z trojfazovej zasuvky 3x230/400 V / 32 A na 3x230/400 V / 16 A. Obsahuje v sebe 16A istic, lebo rozvod pre 32A zasuvku je (logicky) isteny 32A isticom (cena cca 50 EUR). Teoreticky sa da urobit priama redukcia bez istenia (neodporucam), ale v pripade poruchy nabijacky so skratovym prudom do 30 A moze prist k poziaru mobilneho konektoru aj s privodnym kablom. Najlacnejsie tu - http://kabel-licht.de/Stromverteiler...%20A%20C16A%20

        Touto kombinaciou mas pokryte vsetky moznosti, ktore sa ti mozu pre nabijanie auta vyskytnut (okrem kabla Typ2 - Typ2, samozrejme). Vynecham "ilegalne" redukcie z trojfazoveho stvorkolika na patkolik.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 28-09-2017, 08:35.
        Happy S

        Komentár


        • #7
          Vilo: Chcem sa opýtať na praktické skúsenosti s prevádzkou elektrického B-čka. Aký je reálny dojazd a aké máte skúsenosti s jeho nabíjaním?

          Komentár


          • #8
            Niekde som cital clanok, kde pisali ze je to Mercedes medzi elektromobilmi. S tymto vyrokom mozem len suhlasit (ked ignorujem dojazd :-) ). Je to velmi kvalitne komfortne auto. Motor s krutiacim momentom 340Nm dava autu vybornu dynamiku jazdy.
            Soferovanie je velmi prijemne a jednoduche. Zvolenim modu jazdy sport alebo eco sa da dosiahnut mimoriadne plynula prijemna jazda alebo sialene responzivna sportova jazda.
            Realny dojazd sa vacsinou pohybuje medzi 150 a 170km. V meste je velmi nizka spotreba ( to ale asi pri vsetkych elektromobiloch) a keby som jazdil vyhradne po meste, mal by som dojazd cez 200km. Kedze mam auto kratko, nemam skusenosti so zimnou jazdou, ale podla recenzii ocakavam pokles dojazdu niekde na uroven 90 az 100km.
            Vzhladom na absenciu rychlonabijania nabijam vacsinou doma. Rano mam vzdy k dispozicii plny dojazd.
            Pouzivam este nabijaciu stanicu Lidl. Ale za 30minut co tam obvykle stravim sa dobije iba o par km dojazdu viac ako miniem cestou do Lidlu a domov.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Cital som tu recenziu a ta spotreba pri zapnutom kureni je katastrofalna. To vyzera, ze Bcko nema nepriame kurenie s okruhom vody ale priamo ohrieva vzduch? To by bola rovnaka chyba ako mala prva generaciu Leafu.
              Vilo - neviem, nakolko si cital forum ohladom "setrenia" baterie z hladiska degradacie (=ubudania realnej kapacity) ale mala rada pre dennu prevadzku - nenabijaj na 100%, ak to skutocne nepotrebujes. Idealne je nabijat do 80% kapacity baterie (Tesla dokonca udava ideal nabijania/vybijania medzi 70 - 30%, ale to sa lahko hovori ked ma bateriu 3x vacsiu). A ak uz musis mat 100% tak pri nabijani doma si nastav nabijaci prud tak aby nabijanie skoncilo tesne pred tym ako vyrazis z domu. Baterii totiz najviac vadi ked stoji plne nabita a tepla (to je okamzik ked skonci nabijanie pri 100%).
              Auticko sa ti odvdaci relativne malym poklesom kapacity baterie v priebehu casu.

              K tvojej poslednej vete - pri 11 kW nabijani a spotrebe okolo 20 kWh/100 km by ti malo za pol hodinu pribudnut ~25 km (podla mojej skusenosti s Teslou S).
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 28-09-2017, 09:17.

            • Franto_01
              Franto_01 komentoval
              Upraviť komentár
              To sme sa spolu rozpravali minuly tyzden pred Lidlom v Novej Dubnici? Bol som na Ioniq-u a tak pekne parkoval cez cele parkovisko :-).

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Ano to som bol ja na nakupe a dobiti par km dojazdu.

          • #9
            Ano, vyzera to tak, ze to kurenie vyriesili najprimitivnejsie ako slo. Ma obrovsky vplyv na spotrebu.
            Problematika nabijania a degradacie litiovych baterii je mi znama.
            Cim viac doplna je bateria vyuzivana, tym menej vydrzi. Mercedes vsak baterie nabija baterie do 77%. To je uvadzane na palubnom pocitaci ako 100%. Takze by som sa degradacie velmi nebal ani pri 100% nabiti.
            Ale napriklad taky Renault Zoe ide podla neoficialnych informacii do 90%. To znamena, ze pri plnom nabijani sa pravdepodobne objavi pomerne vyrazna degradacia uz po 4 rokoch.
            To ale vsetko ukaze az prax. Pri Teslach ale uz teraz vidno, ze nizka uroven nabijania, ktoru pouzivaju ma velmi pozitivny vplyv na degradaciu.

            Komentár


            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Ak rozsiruju vyuzitu kapacitu nahor alebo nadol, je to este horsie. Prve roky uzivatel nic nepociti a potom zacne bateria degradovat takym tempom, ze do roka bude takme nepouzitelna.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              To je možno ten dôvod, prečo Renault na západe iba ponuka leasing batérie. Potom ta degradácia netrápi.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Napisal som to sem ako zaujimave tvrdenie predajcu Zoe, ktoremu neverim, Novy Zoe pouziva zrejme rovnaku bateriu (alebo podobnu) ako novy Leaf a urcite by sa o tom vedelo. Nabijanim "viac" som samozrejme myslel rozsirenie pouzitelneho rozsahu napetia baterie smerom hore aj dole, lebo bateriam skodi "hore" aj "dole", takze najlepsie im je zrejme kapacitne ci napetovo niekde v strede.. Neviem ako presne funguje obmedzovanie kapacity t.j. aka cast kapacity ci napetia sa nechava volna dole a aka hore. Zrejme to zavisi aj od chemie clankov. Vie niekto ako to je, t.j. aka je skodlivost procesov dole voci tym hore?
              Naposledy upravené jux; 29-09-2017, 05:53.

          • #10
            Pozeram, ze diskusia ohladne B250 sa znovu rozprudila. Tak sem pridam zaujimave info pre kutilov. Existuje projekt JdeMo, ktory si dal za ciel doplnit rychlonabijanie cez CHAdeMO na auta ako Toyota Rav4, Tesla Roadster. Chlapik meno Tony Williams je clenom toho projektu. Viac info je na nasledujucich linkach

            https://speakev.com/threads/mercedes...harging.67105/

            http://www.mybclasselectricdrive.com....php?f=9&t=152

            Tonyho vyjadrenie z jula 2017 “We started "monkeying around" with JdeMO for the B-Class ED today. I think it's going to be pretty straight forward.”

            Komentár

            Pracuje...
            X