Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Smart Forfour ED

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Smart Forfour ED

    Zdravim clenov fora,
    uvazujem nad kupou elektrickeho smartu ForFour. Moja motivacia je aktualne zvyhodnenie 5k od statu a 3k priamo od mercedesu. Pri cene 22800 za smart sa dostavame na 14800 za nove elektroauto pre 4 osoby. Rozmyslam nad nim ako nad vozitkom do prace a naspat domov, pripadne na nakup. Mate niekto s tymto modelom uz skusenost? Celkom sa ich predaj rozbehol - na zaklade statistik predanych elektromobilov. Vedeli by ste mi poradit ci je potrebna nejaka "nevyhnutna" vybava, ktora je uvedena ako doplnkova aby som to potom neskor nelutoval, ze som to nezakupil? Napr. vyhrievany volant v pripade chladneho pocasia? Alebo ist iba stylom co najlacnejsej verzie? Dik za odpovede

    Aktualny cennik: https://www.smart.com/content/dam/sm...2017_07_14.pdf

  • #2
    Urcite si neber 16" disky. Dost tvrde je aj s 15".

    Komentár


    • #3
      Wow, cenník na 27 strán, stovky a stovky príplatkov za stovky a tisíce EUR.
      Ale nejako mi to prestalo chýbať, odkedy kupujem japoncov a kórejcov.
      Ale ako pripomenutie, že aj mňa dlhé roky takto nachytávali, teraz mi to už pripadá smiešne tá ich hra na zdvojnásobenie ceny za trocha vybavenejšie auto.

      Komentár


      • #4
        Mal som pozicany smart for2 ED len na 3 hodiny, je to cisto mestske auticko s prekvapivo velkym priestorom pre dve osoby.
        No kufrik vzadu je skutocne malicky, len na nakup.
        My sme ho testovali v casti trasy dvaja - jeden tesne nad 100kg a druhy podstatne nad 100kg, t.j vyuzili sme maximalnu nosnost 250kg, naobliekany sme sa v zakrutach dotykali plecami.
        Ma to uzasny polomer otacania, parkovanie je super, aj ked su vsetky parkovacie miesta obsadene, vzdy sa pre Smart najde miesto, pretoze sa da zaparkovat aj na kolmo, kde ostatni parkuju na dlzku - ma len 2,6m na dlzku. Zrychlenie fajn, no nad 100km/h je auticko dost nestabilne, kvoli malemu razvoru, skusal som chvilku 120km/h, co je jeho maximalka, no tak sa da jazdit len na suchej rovnej ceste.
        Na hrboaltej ceste dost poskakuje, lebo ma velmi tvrde perovanie, aby sa udrzalo ako tak stabilne. Okrem mesta som urobil aj okruh cez Babu, kde auticko kludne stihalo s ostatnymi autami, dobehol som v stupaku superb, no predbiehat som sa ho neodvazil, lebo na ceste boli mokre listy. Negativom, je, ze je to len prerobene fosilne auticko, tak ovladanie je ICE-like. Napriklad zapina sa pootocenim klucika, nasledne treba dalsim pootocenim klucika "nastartovat" az sa zazne zelene READY, az potom sa da jazdit. Nic sa neda pri nabijani ani kureni dopredu nastavit ani nacasovat, Ma "creep: - teda akoze tahanie automatickej prevodovky a nenasiel som ze by sa to dalo vypnut. Vraj v buducnosti ma fungovat to co pisu na webe cez mobil (aj ked ani to nie je bohvieco), ale v sucasnej verzii nefunguje cez mobil nic. Okrem statnej dotacie na elektromobily, mercedes dava v sucasnosti dalsiu zlavu 3000 eur z cennikovej ceny, cim sa dostane cenou cca na cenu rovnako vybavenej ICE verzie. Smart povodne planoval, ze v roku 2018 uz nebude vyrabat ICE verzie no posunul to na rok 2019. Do US uz ICE verzie nedodava.
        Maju predvadzacku for2 v mercedese na zlatych pieskoch v BA, pojazdite, uvidite sami. Odovzdali mi 100% nabite, vratil som takmer vybite :-)))
        V showroome maju fosilnu verziu aj tu sa oplati pozriet - je vybavou rovnaka...
        Naposledy upravené jux; 29-11-2017, 21:19.

        Komentár


        • #5
          Tuto mate celkom pekny test: http://eautoportal.sk/smart-forfour-...ic-drive-test/

          Mna skor zaujimaju prakticke napady na co nezabudnut. napr. to spomenute vyhrievanie volantu. Ma to vyznam ked chladno a zapnutie kurenia trva dlhsie, tak moze teply volat sprijemnit cestu a pripadne usetrit drahocennu elektrinu na jazdu?

          Resp. takto. v cene cca 15k sa da kupit pouzivany nissan leaf - vid. autobazar.eu napr. ako by ste sa rozhodovali Vy?

          Komentár


          • #6
            Ak je to ako pôvodný smart, tak na jazdenie po meste výnimočné. Len mu chýba ten športový zvuk trojvalca, zadný náhon a zadné kolesá širšie ako predné. Mal som "First Edition" v plnej výbave a bola to paráda, sedadlá vyššie a väčšie ako v limuzíne a miesto vpredu na dĺžku tiež. Len zadný kufor nepojal ani väčšiu tašku. Bezrámové okná ako na Tesle.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	smart1.jpg
Videní:	1
Veľkosť:623,9 KB
ID:	19856Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	smart2.jpg
Videní:	1
Veľkosť:348,6 KB
ID:	19855

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Zadny nahon ostal, najsilnejsi benzinovy trojvalec 1. gen mal 61 koni, ED ma teraz 81 elektrickych koni, takze dnesny ED je urcite divokejsi ako bol benzin 1.gen. Teraz ma najsilnejsi benzin s turbom 90 koni, no ED bude aj oproti nemu rychlejsi hlavne pri rozbehu.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Len ci to teraz nie je predrazene Twingo, ako to byvali fandovia a majitelia nazyvaju. Ako viete, pred par rokmi sa ukoncila vyvojova vetva a preslo sa komplet na ...
              Sice mal "len" 61 koni, ale hmotnost bola poriadne nizsia a zvuk pridaval dalsich vela koni.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Tak som to dohladal, 81 koni tlaci 1200 kg(forfour electric) alebo 61 oturbenych koni tlaci 700 kg (prvy smart).

            • LNC
              LNC komentoval
              Upraviť komentár
              Ma vyznam ku konom pridavat aj info o tom, ze elektrina zabera hned po stlaceni pedalu? Co som cital o starych smartoch, tak vela vycitiek bolo k prevodovke. Hlavne tej automatickej/robotickej.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ja som hovoril o for2, ten je povodny, u mna uz davno zvuk ziadne kone nepridava, skor naopak, prvy elektricky skuter mam uz 12 rokov

          • #7
            Pozeram ce nik a v zaklade nie je ani kabel pre nabijanie z domacej zasuvky. Myslite, ze su kable medzi vyrobcami kompatibilne ? Simuluje kabel Mennekes Type 2 zasuvku ako na wallboxoch alebo je to len na dane aufo ? Neskusal niekto ?

            Zacal som si trocha studovat cennik a je to hroza. Dokonca v zaklade nema ani delitelne zadne sedacky, len lavica v kuse.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Skusal som nabijanie SMART for 2 - ma jednofazovu nabijacku, fungovalo:
              - MK k autu 230V/12A
              - Mobilny konektor 24A3F (Kubis) rovnaka elektronika ako Easycharger 32
              - Tesla UMC 16A3F
              - Tesla universal HPWC v Auparku BA
              cize zrejme pojde nabijat kazdym MK aj wallboxom s type2 konektorom okrem Tesla dedicated HPWC.
              No kedze ma jednofazovu nabijacku, idealny je jednofazovy MK. pre rychlejsie nabijanie 32A1F...
              napr tento: http://www.evselect.eu/evselect-32a-...mory-p-70.html
              pre pomale nocne staci aj 12A - da sa objednat rovno s autom u mercedesa...

            • Marcel Pavlík
              Marcel Pavlík komentoval
              Upraviť komentár
              strana 3 - technika:
              > Nabíjací kábel pre nabíjaciu skrinku a verejné nabíjacie stanice 5 m, hladký, voliteľne kábel pre domovú zásuvku 4m, špirálový, podľa typu krajiny vrátane tašky na nabíjací kábel

              celý ten cenník je dosť zmätočný. je tam viac takýchto vecí - na jednej strane štandartná výbava, na niektorej ďalšej detto ako voliteľná,
              čo irituje najviac je nulová technická špecifikácia vozidla ako takého, ani v stiahnuteľnom en manuále nič.
              1.401.00€ je za disky zo zliatiny a farba na zrkadlách, ... a už sme na cene fiat500e, ktorý má podstatne inú výbavu. tu nemám 5/8 ročný servis/záruku.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Fiat 500e je super auticko, zvazzujem ho kupit uz davnejsiie, no existuje len v US verzii s type1 konektorom, da sa v EU kupit len ojazdene, minimalne trojrocne po ukonceni lizingu v US.. prihlasenie nie je problem. No v EU na 500e nefunguje radio, navigacia ani appka. Jirko prave fiatku 500e kupil, snad nam nieco o nej napise.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Práve robíme prvé spoločne kilometre s 500e. Parádne autíčko do mesta.
              Chystám sa napísať ale momentálne sú Vianoce :-).
              Rádio FM ide ale len frekvencie ktoré majú nepárnu číslicu na konci frekvencie. Čiže 94.3 ale nie 96.6. Americké stanice sú takto odstupňované.
              Budem konektor prerábať na Typ 2. Ale v princípe to je jedno keďže mám urobený prepojovaci člen Typ2 -> Typ1.

            • Marcel Pavlík
              Marcel Pavlík komentoval
              Upraviť komentár
              k fiat-u - vravievali že ak chceš krásne auto a nevadí ti, že odpadne zrkadielko, tak ber fiat-a.
              myslím si, že o 500e to neplatí, vyrábajú ho inde, už pri zbežnom pohľade sa líši a sami o ňom napísali https://www.adandp.media/articles/5-...-the-fiat-500e. aj smart je celkom iný ako "ice".
              ps - videl som dnes AIXAM, dvojmiestny, je menší ako pôvodná 500vka, 125ka, má iba "štvorkolkové EVČ".

          • #8
            Ten spiralovy MK co sa da k Smartu objednat sa mi nepaci (ziadny spiralovy sa mi nepaci), kopa kabla, ale natiahnut sa klavne v zime poriadne neda a je to nepekne napnute.

            Komentár


            • #9
              Ono pár dní po predaji Leafa som zhodnotil, že nový Leaf nie je taký skok aby som do toho šiel za uvádzacie ceny. Predsa len 40kW a k tomu o 20 - 30% vyššia spotreba neurobí oproti Ioniqu veľký rozdiel.

              Manželka si nejako zvykla na elektro a už sa jej nechce používať naše zánovné (a zároveň záložné) BMW a tak hľadám niečo na trasu 11 km tam do kanclu, pár km po meste a 11 km naspäť domov, čo predstavovalo väčšinu jej mesačných ciest. Na to sa mi zdá zbytočné niečo iné ako miniauto.

              Bol som pozrieť vo VW, ale fleetová zľava na firmu 1 až 2%, alebo 5% na ojazdenú predvádzačku z 25150 za 3,6 metra dlhého e-Upu, plus moja averzia k VW (nie pre dieselgate, ale roky predtým za šmejdové autá) som túto možnosť zavrhol. Smart je rovnako dlhý, výbava celkom podobná. Viem že smartu chýba DC nabíjanie oproti eUp-u.

              Naproti tomu Smart ForFour v cene 22800, zľava 3000 od MB = 19800 - DPH = 16500 - štátna prémia = 11500 € sa mi zdá ako dobrý kauf, aj keď pravdupovediac platí to čo hore som o ich cenníku napísal. Keď človek nepriplatí niekoľkotisíc, nemá ani delenú zadnú sedačku, vyhrievané sedačky, inú farbu tridionu. V základe je aspoň auto klíma a myslím že predné okná v elektrike.

              Pravdu povediac stále som nadšený z Ioniqu a keby sa začala predávať KONA s elektromotorom a baterkou 40 a 60 kW, čo je v pláne 2018, išiel by som do toho. Ale keďže mi viacerí predajcovia potvrdili, že aby sa to stihlo na dotáciu, už by mali aspoň predbežný plán zahájenia predaja a oni ešte ani nevedia, že niečo také bude, tak je to zatiaľ utópia.
              Bohužiaľ situácia je taká, že keď dáte cenníky vedľa seba všetkého možného malého aj veľkého, tak Ioniq sa aj cenovo javí ako najlacnejší. Dokonca pri dovybavení Zoe, Leafa, Up-u pod úroveň Ioniqu (lebo nemajú niektoré prvky ako ventilované sedačky alebo adaptívny tempomat), vychádza lepšie. Proste kórejci urobili niečo, čo sa nezačína najlacnejšie, ale pre toho, čo chce viac výbavy, vychádza bezkonkurenčne najvýhodnejšie.

              K Fiat500 - ak mám na jednej strane smart za 11500 so zadarmo servisom na 6 rokov a zárukou, nemajú pre mňa tieto fiaty až tak zmysel. Tiež ma fiatky nikdy nezaujali, som mladšieho vydania, kedy staré už nejazdili, takže nostalgia nepôsobí. Beriem to z môjho pohľadu, nie inak, takže neodsudzujem ale proste na tú cenu nedosiahnem.

              Ako ste si všimli, prepočítavam to cez ceny, nejdem len podľa pocitov, tak niečo poraďte. Je ešte nejaké zaujímavé elektroauto ?

              Komentár


              • Marcel Pavlík
                Marcel Pavlík komentoval
                Upraviť komentár
                ešte také otázky - je zákazník so smartom aj zákazníkom, ktorý má právo na výpožičku MB?, ako sa správajú v "mercedese" k takým prdítkam?
                smart má dodanie nastavené na tri mesiace, takže dotáciu stihne s prehľadom.
                k technickej stránke - kúrenie je asi "špirálou", v návode som čítal upozornenie -*možnosť popálenia na výduchu. nedočítal som sa ako je chladená, ohrievaná batéria.
                ps

              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                Ak to nepotrebujes hned tak pockaj. Niet sa kam ponahlat. Co sa tika FIatu, tak taliani vedia robit dizajn, ale elektriku maju na figu a to mi povie kopec automachanikov a tato 500vka je ciste elektro. Takze je to dost otazne..............??????
                Naposledy upravené ICE666SVK; 26-12-2017, 15:08.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                ICE: nieco ine je elektrika ICE auta ako EV. 500e EV ma vybavu od BOSHa,
                ma aktivny kvapalinovy tepelny manazment baterii, ktory maju len niektore EV. Pokial mam info okrem 500e len Bolt, Tesla. a mal MB.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Ono ja to chcem hneď, takže ak nebude skladový Smart, možno pôjdem aj do fiatky aj keď nerád. Deti idú do školy 8.januára, aby sa už viezli.
                Talianske autá sú krásne, vášnivé ale ...

                Vlastne ani niet z čoho vyberať, uvidím zajtra v prac.deň, či je niekde nejaká skladovka, po 7,5 mesačnom čakaní na kórejca už čakanie vyslovene zavrhujem.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Presne ako píše Jux - Celu elektriku Fiat 500e urobil Bosch takze konštrukcia/technické riešenie je vymakané. V podstate je to veľmi podobne BMW i3, aj články od Samsung SDI sú tie isté.
                JEDINE negatívum vlastníctva je otázna dostupnosť servisu elektro časti na Slovensku kvôli nulovej podpore od európskeho Fiatu. Podľa toho čo som zatiaľ prečítal na Fiat fórach je to však dosť spoľahlivé, maximálne to potrebuje občas reboot.
                Ale sú malé servisy v Rožňave, Uherskom Hradisti, v Rakúsku ktoré to vedia, ja sa chystám do toho tiež.
                Servisný manuál stojí 25$.
                Dielce sa dajú objednať v USA.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Jirko, a ty ho už máš ? Má to CCS (neviem či v amerike mali) ? Alebo treba len zo zásuvky ? Lebo Smart podľa cenníka má len 16A menič.

              • 1fisker
                1fisker komentoval
                Upraviť komentár
                M.Rojko - "Manželka si nejako zvykla na elektro a už sa jej nechce používať naše zánovné (a zároveň záložné) BMW a tak hľadám niečo na trasu 11 km tam do kanclu, pár km po meste a 11 km naspäť domov, čo predstavovalo väčšinu jej mesačných ciest. Na to sa mi zdá zbytočné niečo iné ako miniauto."
                BMW predajte a kúpte IONIQ plug-in hybrid. Na cestu do práce a späť stačí elektrika a na dlhšie trasy máte benzín bez obmedzení.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko - áno. Presedlal som manželku z trojlitrovej dieselovej AudiQ5 do tej Fiatky a malo to úspech:-).
                Ten interiér aj celkový design je fakt podarený a keďže je to nové dosť drahé (na úrovni Leafa), je to veľmi kvalitne urobené.
                Nabijanie je len AC ale pôvodná nabíjačka s ktorou to v USA nabíja z 0 na 100% cez 18 hodín sa dá jednoducho zapnúť do 230V a po prehodení US konektora nabijaš za polovičný čas. Ja mám neoriginalny model MK, ktorý má výkon 3300 W takže zo zásuvky nabijem do 8 hodín (14.5 A pri 230V).
                Auto má však internú nabijacku podporujúcu až 6600 W takze ju doma nabijem z Tesla HPWC cez Typ2 konektorový panel a kábel Typ2 -> Typ1 pod 4 hodiny.
                Na jar dá chystám to prerobiť na Typ2 konektor v aute.

              • Peterka
                Peterka komentoval
                Upraviť komentár
                MIro, a leafa nechcela, ked si ho predal?

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Peterka : Leaf v zime aj ked ma TC je velmi neefektivny na kratke trasy, zohriat velku kabinu na 10 km a potom stát niekolko hodin, musela nabijat kazdych 100 km a ten strasne zastaraly infotejment, predsa len to bol stary model, ma vytacal. Mne vadil Leaf viac ako jej. Ked nieco ide urobit lepsie, preco to neskusit. Tiez dovodom je zosuladit konektory a pouzivat Typ2, co je buducnost v Europe a aj u nas (nebudem mat dva wallboxy alebo mob.konektory neustale). Smart ma zadny nahon, co by bolo treba vsetkym EV autam pri ich krutaku. To mi na Ioniqu trocha vadi. Proste tych veci je niekolko a nejako sa to stretlo.
                Ale uvidim, dnes je prvy prac.den, idem telefonovat a zhanat. Plany je jedna vec, ale nakoniec skoncim pri tom, co bude hned dostupne, ale musi to mat Typ2.

                Ale vsimnite si, ako je ten vyber obmedzeny. Nie je z coho vyberat. VW mi pripada, ze ani nechce predavat EV auta, ani tu nie je asi nikto kto to ma za takych podmienok ako to VW predava. Kia Soul ma s Hyundajom vela spolocneho a konektor daju Chademo ! Len sa bojim toho, aby som nakoniec neostal ako cakatel na Model 3 ako je tu na fore zvykom, co je ta najhorsia moznost, lebo to je este na 18 mesiacov. Keby mal novy Leaf CCS, tak by asi vahy prevazili v jeho prospech, to bol aj povodny plan.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Type1 konektor na 500e je najmensi problem, bud budes pouzivat redukcium alebo ako pise Jirko, sa da sa jednoducho vymenit za type2, pretoze je to len trivialna mechanicka zalezitost a kontakty maju rovnake funkcie. Trosku vadi ze 500e nema DC nabijanie, no pri mestskom EV sa nepredpokladaju dlhe jazdy s potrebou DC nabijania. AC nabijanie je samozrejme na 500e len jednofazove, no kedze sa predpoklada hlavne nocne nabijanie, staci aj 12Aaz16A/230V. No ked pojdes do kina do Auparku, nabijes bateriu 500e napriklad pocas navstevy kina 6,6kW celkom slusne. (ked budes nabijat 500e v auparku na original type1 wallboxe dostanes len 3kW, ked na tesla univerzal s redukciou typ1->tup2 tak 6,6kW, alebo si prerobis na 500e type1 na type2 a budes nabijat bez redukcie 6,6kW) Mne skor na 500e vadi, ze v EU nefunguje navigacia, resp neviem, ci sa da nieco s nou robit.
                Dalej mi vadi (ako spomenul Jirko), ze na FM radii funguju len stanice s neparnou desatinou Mhz, pretoze ma americky FM raster, ktory sa zrejme neda prepnut na europsky.
                Poznamka : mam jedno americke FM radio, na ktorom sa opicim hmatom da prepnut FM raster na europsky.
                Tiez je skoda, ze celkom dobra mobilna aplikacia funguje len v amerike, 500e ma datovu SIM-ku podobne ako tesla.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                @jux: keď pôjdem do kina do Auparku, tak predtým budem nabíjať niekde hodinu cestou, aby som vôbec došiel do BA, keďže to nemá DC :-)

                Ale tiež mám názor, že mestské auto nepotrebuje moc DC, lebo bude sa nabíjať len doma, kto by na tom predsa išiel ďalej. Že nemá rádio, to je skôr výhoda pri dnešných "vtipných" moderátoroch a reklamách, ktoré sa týmto zčasti eliminujú. Aj tak mám v aute len USB kľúč s nahrávkami vo FLAC (čo tiež milo Ioniq prekvapil, že pozná bezstratové formáty), ktoré si občas na dialnici počúvnem, ale inak si užívam zvuk EV.

            • #10
              Hladal som porovnanie malych mestskych elektromobilov do styroch metrov, nenasiel som, tak som urobil tabulku, mozno niekomu pomoze.

              Komentár


              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Jux vyberáš niečo do kufra Tesly ? Keď prídeš do väčšieho mesta, vytiahneš z kufra vozítko na nákupy, aby sa dobre parkovalo ?

            • #11
              zhi-dou D1,D2.. ti chyba

              Komentár


              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Zvazoval som, ze Zhidou dam do zoznamu, no jednak som nezohnal vsetky parametre a podla zaradenia nie su modely Zhidou definovane ako automobily, patria medzi stvorkolky - nie je na ne mozna dotacia. Ked vies zohnat parametre do tabulky, pridam.

            • #12
              Na tej stránke dohromady nič nefunguje, teória, nič praktické, nič reálne, asi sa len niekto potreboval vybúriť a spraviť www stránku naoko.

              Komentár


              • #13
                Mercedes prestal v US minuly rok predavat fosilne verzie SMART-ov, do konca tohto desatrocia ich prestane ponukat aj v Europe.
                Daimler made the smart car brand all-electric in North America last year and now CEO Dieter Zetsche says that they plan to make the same transition in Europe, a much bigger market for the brand, by…

                Komentár


                • #14
                  A teraz si to porovnajte s pôvodnou idou tvorcu brandu Smart, Nicolasa Hayeka, že Smarty budú elektrické od začiatku. Deimler ho už vtedy poslal do kelu s celou myšlienkou. A koľko to teda trvalo? Od roku 1982 sa Hayek začal zaoberať Smartom.

                  Komentár


                  • #15
                    Mne by osobne do mesta stacilo aj toto. Je to prerobeny benzinak na elektriku. Samozrejme aj s baterkou. Nie ako ojazdene ED, ktore si nevies doniest lebo ti nechcu dat leasing na bateriu za 69€ a baterku za 4900€ k ojazdenenu autu za 8-9000 si nebudes kupovat.
                    Finden Sie jetzt Ihren smart forTwo gebraucht in Roma: Limousine | € 6.500,- | 4.000 km | 12/2012 | Elektro – Bei Autoscout24, dem europaweit größten Online-Automarkt.

                    Komentár

                    Pracuje...
                    X