Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla Semi truck 26.10.2017

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #16
    https://www.teslarati.com/tesla-semi...train-gearbox/
     

    Komentár


    • #17
      Z videí, ktoré sa nakrútili o Tesla Semi, som si všimol, že pohon zabezpečujú asynchrónne motory. Je to podobne ako pri modeli S,X ale nie v modeli 3, kde je synchrónny motor. Len škoda, že sa nedá vyčítať viac informácií.

      Komentár


      • ozana
        ozana komentoval
        Upraviť komentár
        Já to četl naopak - motory stejné jako v M3.

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        Tiež som jasne počul Muska povedať: will be powered by a bunch of model 3 motors.
        Tak teraz som zmetený.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ako si z videa usudil, ze motory Semi su asynchronne s kotvou nakratko ako maju S a X?

      • Vlado
        Vlado komentoval
        Upraviť komentár
        Zo štítku na Motore je písané ASY, t.j. asynchrónny motor. Možno sa mýlim.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        ASY je americka skratka Assembly (= zariadenie, suciastka). Takze ta fotka oznacuje jednotku prevodovky.

    • #18
       

      Komentár


      • #19
        Vlado: ASY je napisane na prevodovke

        Komentár


        • ozana
          ozana komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, gearbox není motor.

      • #20
        Tesla semi ma zrejme pokrocilejsieho autopilota ako je AP2ka a mozno ze ma aj Lidar. Podla tohto videa ma pod kontrolou 360° cize by nemal byt ziaden mrtvy uhol. V Tesle semi sedi vodic v strede a teda to auto je pripravene jazdit kde kolvek. Netreba robit upravy pre lavo ci pravo strane riadenie. To asi upravy sw, a mozno automaticky podla GPS, zisti, kde sa nachadza a po ktorej strane sa tam jazdi.
         
        Naposledy upravené ICE666SVK; 03-12-2017, 14:51.

        Komentár


        • #21
          VIP prezentacia Tesla semi prezentuje Jerome Guillen. Video ma 21:01 min.
           

          Komentár


          • #22
            Hmm, neviem ci sedenie v strede je pre kamionistov zrovna optimalne. Pokial krajina nema elektronicke myto (a ze je takych este vela) tak pri kazdej mytnej brane musi vodic odopnut pas, postavit sa a prist k okienku, potom zase spat. To iste pri vjazdoch do skladov atd ked idu cez rampu alebo podavaju cez okno dokumenty/autorizacie, debaty s policajtami. Tiez absencia zrkadiel, kamery sice davaju krasny 360st pohlad, ale neviem si ako vodic predstavit, ze pocas nocnej 8hodinovej jazdy by som mal na kazdej strane namiesto zrkadla obrovsky monitor, ktory by mi tahal oci. Vypnut alebo stlmit ho nemozem lebo potom nic neuvidim, a mat to vypecene tak po hodine jazdy som slepy ako krtko. Ako je to vsetko pekne a inovatorske, a fandim im aby sa tie smradlave a pomale kamiony pomaly vytratili z ciest, ale toto mi pride trosku nedomyslene a take prvoplanove, naradie pre profesionalnych soferov navrhnute ITckarmi a dizajnermi kaviarni. Ohurit akcionarov a vsetkych tych internetovych "tech-geekov" ale pre realnu prevadzku znacne neergonomicke :-/ Aj reakcie kamionistov su zmetene, mnoho z tych liberalnejsich vita nastup elektra ale ten kokpit zatial vsetci oznacili za nepouzitelny. No uvidime... bol by to urcite famozny pohlad keby aspon 30% kamionov na odpocivadlach bolo napichnutych na kabel a snad sa toho dockame raz aj na Slovensku

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Jedina moznost ako znizit odpor vzduchu kamiona je zuzit jeho prednu cast, takze umiestnenie vodica v strede je nevyhnutne. Pouzitie displejov ako spetnych zdrkadiel by som urcite uvital. Ani teraz uz vobec nepozeram do stredneho spetneho zrkadla, ale len na displej zadnej kamery, jas displeja sa dobre prisposobuje okolitemu osvetleniu. Samozrejme sa tam nepozeram stale, len ked treba, takze o unave nemozno hovorit.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ioniq - to iste o ťahaní oči sa písalo o displeji v S a X modeloch.
              Môžem ti povedať že žiadne ťahanie sa nekoná. Čiže tak isto sa budú správať monitory zpatnych kamier.
              Je to otázka jasu a automatického prispôsobenia svetelným podmienkam.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Ano, lenze ked soferujes 50 tonovu obludu tak chces mat istotu ze vidis vsetko potrebne, to ze si viem znizit jas je fajn, ale aj kvalita zobrazenia je potom niekde inde. Osobne auto vs kamion sa neda porovnavat. Kolki z vas uz isli kamionom? Ja vam garantujem, ze kamionisti musia sledovat spataky tak 10x castejsie ako vodici osobakov, takze s navykmi nas beznych vodicov sa to neda velmi porovnat. Uz len vzhladom na dlzku a vysku kamioni s navesom vie vedla kamiona "zmiznut" aj vacsia dodavka, o motorke ani nehovorim.

              A ano MS a MX netahaju, ale tam sa nepozeras na display kazdu chvilu pozeras rovno pred seba na cestu a obcas checknes spatak to je vsetko.

              Edit2: a ked je take jednoduche len znizit jas, preco potom nesplna ziadny system kamerovych spatakov EU normy? Zeby preto, ze kvalita zobrazenia nie je vyhovujuca aby splnala bezpecnostne poziadavky? Nariadenie EU presne definuje jas, rozlisenie aj sum, a takisto podmienky zobrazenia v noci a za znizenej viditelnosti. A aktualne nenajdes system co to splna.
              Naposledy upravené Ioniq; 08-12-2017, 10:20.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Alebo takto, urobme si pokus pocas dlhsej nocnej trasy. Skusme ist 2 hodinovu cestu za tmy (co je pre kamionistu len zahrievacie kolo), a skusme 10x za minutu pozriet na 2s na displej (2s preto, lebo kamionista checkuje obe zrkadla narozdiel od nas osobakov ktorym stavi letmy pohlad do jedneho). Po tych 2 hodinach si dame debatu o unave oci z preostrovania a (ne)tahania oci

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              No tak potom treba aby si to auto strazilo samo. Nie je problem dat cidla na boky kamionu. nevidim dovod, aby v takom high tech aute musel vodic furt zirat na displeje. Za par rokov (desatroci) to bude aj tak jazdit bez toho vodica...

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Na kamione nejazdim, no na velkej dodavke co nema vnutorne spetne zrkadlo jazdim takme kazdy den (casto aj s velkym privesom), takze viem priblizne o com to je. Na dodavke spetnu kameru nemam na aute ani na privese, no bola by velmi uzitocna namiesto chybajuceho stredneho spetneho zrkadla. Predpokladam, ze mnohi kamionisti maju na navese zadnu kameru a vidia co sa deje za nimi. Keby som jazdil s privesom viac urcite si na neho kameru dam.
              Na displeji vidiet podstatne viac ako v zrkadle, pretoze je jednak vecsi ako plocha zrkadla a kamera aj displej sa prisposobuju okolitemu svetlu, takze vtedy, ked na zrkadle nie je vidno takmer nic, kamera vidi velmi dobre. Pouzival si niekedy displej spetnej kamery ako spetne zrkadlo? podla toho co hovoris asi nie, alebo bola spetna kamera na aute, kde si to porovnaval velmi zla. Na tesle su spetna kamera + dispej neporovnatelne lepsie ako klasicke spetne zrkadlo.

            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              Moj brat ma na kamione nieco vyse 4 milionov kilometrov, a to je Long Trailer, co je na dlzku asi ako 4 dodavky s privesom ja som skusal 20km a mal som dost. V kazdom pripade v tomto verim viac profesionalom co tym ziju kazdy den ako ITckarom a inzinierom aerodynamiky, ktorym to sice v labaku funguje, ale so samotnymi vodicmi to zjavne velmi neriesili To ze je kamera v Tesle kvalitna nepochybujem, stale vsak nesplna normu pre pouzitie ako spatak, a tam to zacina aj konci bohuzial. Kameru som ako spatak skusal pouzivat, ale za dazda to bolo po chvili nepouzitelne lebo bola spinava po 5 minutach asi zalezi dost od umiestnenia :-/

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Zase vyjadrenia preco sa nieco neda od ludi co nove technologie ani nevyskusali. Nebude to zajtra, no technologie to vsetko aj tak casom prevalcuju ako sa to udialo v mnohych inych odvetviach a legislativci budu musiet tiez casom nove technologie akceptovat. Je jedno co si kamionisti teraz myslia a co chcu, aj tak budu casom nahradeni samojazdiacimi kamionmi.

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Oci moze tahat displej v noci aj ked jas sa da znizit. Spinava kamera alebo zabite senzory to je tiez realita dnesnych dni. Ale uz sa otom vie a hadam sa to aj riesi. Videl som vela videii, tak teraz neviem presne povedat na com to bolo, ale tusim to bola daka skodovecka, ktora mala ostrekovanie cuvacej kamery. A videl som video VW Crafter s automatickym parkovanim ked bol zapojeny aj prives. Takze nespi sa ani tu a kazda nova technologia musi byt vyskusana a vychytane muchy. Chapem ioniqa a tiez ma tie veci napadli. Co sa tika mna mam len Bcko a poradim si z cuvanim aj bez kamery ci senzorov, ale ked pride na dodavku, tak ak do zadu nevidim, tak by som sa asi vela krat siel pozriet do zadu, ze ako natom som. Co sa tika privesu, tak racej ho odpojim, ako mam s tim maturovat. Je pravda ze nejazdim s privesom kazdy den. To uz racej cuvnem hocico ine co nema klb. Ja som mal zatial zato, ze vela kamionistou vkuse vystupuju, ci podavaju nejake dokumenty, alebo pri kontrole ho policajt vyzve aby vystupil.

          • #23
            pozeram ze to video z instagramu uz stiahli ale este vcera tam bolo :P

            https://www.cnet.com/au/news/tesla-s...ing-instagram/

            Komentár


            • #24










              Komentár

              Pracuje...
              X