Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Dojazd

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    #16
    Praha, Česko - Topoľčany, Slovensko na jedno nabitie.

    Väčšinou keď idem z Prahy, nabíjam v Brne na CHAdeMO nabíjačkách. Ale teraz od ČEZu nabíjačka je už niekoľko dní pokazená a ostatné sú už spoplatnené (a dosť draho), tak som si povedal, ja ich kašlem, nebudem nabíjať v Brne vôbec. Keď si dám pozor na rýchlosť, mal by som sa dostať až do Trenčína na Greenway CHAdeMO nabíjačku. Tak som v aute prepol "INSANE" mód na "SPORT" mód, zapol som "RANGE" mód, zavesil a za kamión a zapol adaptívny tempomat, a prekrížil si nohy, nech si oddýchnu. A keď som prišiel do Trenčína, som zistil, že mám raz toľko doajazdu ako mi treba aby som sa dostal až do cieľa, tak som nakoniec nenabíjal ani v Trenčíne a išiel rovno do Topoľčian. A pritom sa mi podarilo získať rekordne nízku spotrebu, len 150 Wh/km, čo som ešte v živote nemal, ani na P85+.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	prahatopolcany.jpg
Videní:	197
Veľkosť:417,0 KB
ID:	5760
    Z Prahy, z dúhovej ulice som vyrazil okolo 19:20. Nenabil som na maximum, mal som okolo 385km dojazdu. Okolo nabíjačky totiž krúžilo niekoľko Leafov (požičaných od Trendpark) ako supi nad korisťou. Tak, že ich pustím, do Brna mi to malo stačiť aj keď pôjdem tak, že ma za celý čas ani jedno auto neobehne (spôsob ako sa vyhnúť napísaniu skutočnej rýchlosti, ktorá je "trošku" vyššia než max. povolená ). Lebo väčšinou musím jazdiť tak, keď nechcem ísť v pravom pruhu diaľnice, ktorý je ešte viac rozbitý ako ten ľavý. To, že chcem ísť až na nabíjačku v Trenčíne, ma napadlo až za Prahou.

    Vzdialenosť: 382,9 km
    Doba jazdy: 5 hodín
    Počet osôb v aute: 1
    Teplota: do 17°C
    Klíma: vypnutá, nebolo ju treba
    Cena za palivo: 0,-€
    Priemerná spotreba energie: len 150 Wh/km
    Spotreba energie celkom: 57.4 kWh.
    Vozidlo: Tesla Model S P85D
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	prahatopolcany2.jpg
Videní:	198
Veľkosť:391,8 KB
ID:	5759
    Takmer celou cestou som v podstate nepoužíval ani brzdový, ani rýchlostný pedál, mal som zapnutý adaptívny tempomat. Nohy oddychovali. To je obrovská pomoc pri dlhých cestách, človek sa tak moc neunaví a je to skoro to isté ako sedieť doma na gauči. Mimo diaľnice sa zas stačí zavesiť za auto čo dodržuje rýchlosť, lebo to je pre Model S dostačujúca rýchlosť na šetrenie dojazdu. A tiež takto netreba sa až tak strašne sústrediť na značky. To všetko totiž robí za mňa auto predo mnou. On za mňa spomalí keď vojdeme do dediny, alebo v zákrute, on za mňa zastane na semaforoch, alebo na stopke, on za mňa pridá keď skočí zelena, alebo skončí dedina, atď.

    Proste Model S je ako stvorené na dlhé trasy. A to nebola jediná trasa v ten deň, štvrtok. Deň som začínal v Brne. Z Brna som vyrazil okolo 9:30 do Prahy. Z Prahy som išiel do Plzne. Kým sa auto nabíjalo na 32A nabíjačke, vybavil som si čo bolo treba. Potom som vyskúšal aj CHAdeMO nabíjačku v Plzni na pár minút. Z Plzne som išiel do Prahy vybaviť veci a potom som nabíjal na dúhovej do tej 19.20 na nabíjačke a odtiaľ som vyrazil na cestu čo tu opisujem.

    Som si všimol, že veľa ľudí si na SK kúpilo 85D namiesto P85D len preto, lebo si myslia, že budú mať lepší dojazd. Ale aj na P85D sa dá mať dobrý dojazd, len treba si to správne poprepínať a potom sa auto bude správať vpodstate ako aj 85D. Takže vôbec nie je dôvod uprednostniť 85D pred P85D len kvôli dojazdu. Mne sa na tejto ceste podarilo spraviť spotrebu len 150 Wh/km, čo som ešte v živote nemal, ani na P85+.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	prahatopolcany1.jpg
Videní:	215
Veľkosť:412,6 KB
ID:	5761
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár

    • Radovan
      Member
      • Aug 2014
      • 304
      •      

      #17
      Jel jste za tím kamionem hodně blízko? kolik odstupu zachovává adaptivní tempomat? Ptám se, protože jsem testoval názor elektromobilistů, že jízda za kamionem nebo velkým autobusem na dálnici hodně šetří spotřebu. Konkrétně v Nissanu Leaf. ale neměl tempomat, natož adaptivní, tak jsem musel vše řešit sám. Nicméně okamžitá spotřeba klesla podle palubního počítače opravdu na polovinu.
      Radovan

      Komentár

      • Juro
        Administrator
        Gold Member
        • Mar 2014
        • 2208
        • juraj1702
        •   

        #18
        Na Modeli S sa dá nastaviť aký odstup chcem mať. Na diaľnici som to mal na jednotke (najbližšie) a mimo diaľnice na sedmičke (najďalej).
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár

        • astartan
          Junior Member
          • Feb 2015
          • 27

          #19
          Takéto šetrenie môže byť za určitých okolností dosť drahé. Po prvé nedodržanie bezpečnej vzdialenosti na diaľnici za čo je pokuta, ale ten horší prípad je že z kamióna môže všeličo vypadnúť. V zime napríklad ľad čo v noci zamrzol na plachte, to sa ale nemusí stať len v zákrute, kde je viac ohrozené auto čo ide oproti. Po mojich skúsenostiach s tým čo spadlo s kamióna na moje auto som radšej, keď ide kamión za mnou. Raz v zime fúkal silný bočný vietor a z oproti idúceho kamióna sfúklo snehovú dosku na moje čelné sklo divil som sa,že ho nevyrazilo. Keby tam bol ľad, toto by som tu už nebol. Druhá skúsenosť a dúfam posledná: oproti išla kolóna kamiónov a z jedného vypadol kus železa ktoré mi narazilo do stredu nárazníka. Roztrhlo železnú výstuhu za nárazníkom, odrazilo sa a ponad spolujazdcovu hlavu preletelo ponad auto. Keď sa rozbije len auto, dá sa to opraviť, ale ...

          Komentár

          • Juro
            Administrator
            Gold Member
            • Mar 2014
            • 2208
            • juraj1702
            •   

            #20
            astartan netreba zas všetko dramatizovať. Tempomat si samozrejme udržuje dostatočnú vzdialenosť podľa predpisov. Normále vodiči bez tempomatu jazdia oveľa bližšie než s tempomatom. Preto sa často stáva, že sa autá strkajú medzi auto s tempomatom a nasledované auto. A to, že na kamióny si treba dávať pozor je myslím každému jasné, hlavne v zime.
            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

            Komentár

            • astartan
              Junior Member
              • Feb 2015
              • 27

              #21
              Mňa by zaujímalo, ako sa zachová adaptívny tempomat keď ťa niekto predbehne a aký malo význam, keď si šiel po dialnici 70m za kamiónom? Bbolo to kvôli rýchlosti?

              Komentár

              • JanoS
                Member
                • Aug 2015
                • 95
                •   

                #22
                Ked ides 70 za kamionom tak sa dost nudis, a adaptivny tempomat ti pomoze ked po polhodine ten kamion zabrzdi a ty si zatial citas Playboy...

                Ked ta niekto predbehne a pichne sa pred teba tak auto hned pribrzdi aby malo ten odstup od neho. Takze ak si das velky odstup a ludia budu hovada a vzdy sa zaradia pred teba tak budes brzdit a brzdit...

                Komentár

                • Juro
                  Administrator
                  Gold Member
                  • Mar 2014
                  • 2208
                  • juraj1702
                  •   

                  #23
                  No ja som sa zavesil za kamión čo sa dosť ponáhľal a vkuse obehoval ostatné kamióny. Išiel okolo 90. Ale nie je nutné sa zavesiť len za kamión. Aj veľa osobných áut jazdí takou rýchlosťou.
                  Inak len pre zaujímavosť, keď idem rýchlo s prestávkou na nabíjanie, tá istá vzdialenosť mi trvá okolo 6 hodín. Takže pomaly to je rýchlejšie. Ale keď budú Supernabíjačky, tak to bude približne rovnako.
                  Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                  Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                  Komentár

                  • jux
                    jux
                    Senior Member
                    • Apr 2015
                    • 1378
                    •      

                    #24
                    V rozhore v Dansku 26.9.2015 hovoril Elon o zvyseni dojazdu

                    http://www.slashgear.com/elon-musk-s...2020-26406452/

                    He thinks that the Model S might be able to go 500 miles per charge by next year, but definitely by 2017. By 2020 Musk thinks that a driving distance of 1200 km, or about 746 miles, will be possible per charge. It’s unclear if Musk was talking about normal driving distance or hypermiling the EV.

                    Moj priblizny preklad...
                    Elon predpoklada, ze Model S bude mat dojazd 500 mil (cca 800km) v roku 2016, najneskor v 2017.
                    (moja poznamka: ze by nove akumulatory z novej fabriky mali o tolko vacsiu kapacitu?)

                    V roku 2020 predpoklada dojazd 1200km, no nie je jasne ci tu myslel normalnu jazdu, alebo hypermiling
                    (max. dojazd s dorazom na malu spotrebu energie)

                    Komentár


                    • ICE666SVK
                      ICE666SVK komentoval
                      Upraviť komentár
                      Vypada to zaujimavo a dik za preklad.
                  • Juro
                    Administrator
                    Gold Member
                    • Mar 2014
                    • 2208
                    • juraj1702
                    •   

                    #25
                    Po nás už druhý tím čo prešiel vzdialenosť BA-KE na jedno nabitie. Tentokrát z Hospodárskych novín: http://style.hnonline.sk/auto-moto-1...o-video-974340
                    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                    Komentár

                    • jux
                      jux
                      Senior Member
                      • Apr 2015
                      • 1378
                      •      

                      #26
                      Nepacia sa mi tieto hypermilingove akcie. Ved mali radsej otestovat Teslu standardnou jazdou BA - KE povedzme s jednym nabijanim, napr. na Greenway CHAdeMO Motorest Zubor. Aj tak boli v restauracii, ale nenabijali.Mali jazdit na, alebo aj nad :-))) pokutovou hranicou vratane vyuzitia potencialu zrychlenia a ukazat ostatnym v premavke co Tesla dokaze.
                      Viem ze chceli za kazdu cenu prejst trasu BA - KE na jedno nabitie, no takto zrejma nikto normalne nejazdi. Plazit sa pod hranicou dovolenej rychlosti bez klimatizacie a nechat sa predbiehat aj kamionmi je pre Teslu ponizujuce a Tesla potom vyzera ako nepouzitelne vozidlo na dlhe trate.
                      Cestou spat jazdili sice zrejma normalne, no to nic na veci nemeni - mne ostal z takejto akcie skor neprijemny pocit.
                      Naposledy upravené jux; 23-11-2015, 18:46.

                      Komentár

                      • Juro
                        Administrator
                        Gold Member
                        • Mar 2014
                        • 2208
                        • juraj1702
                        •   

                        #27
                        Tu je celý článok: http://style.hnonline.sk/auto-moto-1...zadarmo-979383
                        Nemusel mať vypnuté kúrenie a nemusel sa nechať obehnúť kamiónom, a hlavne keby mal nový Model S s 90kWh baterkou (ešte 2-3 roky a baterka bude dostatočne veľká nato aby mohol ísť normálne aj bez nabíjania). Lenže on s Teslou skúsenosti nemal a je ťažko niekomu vysvetliť, že keď do cieľa je 400 km a dojazd má 397 km, že v cieli mu ostane aj okolo 40 km dojazdu.
                        Mne skôr ostal nepríjemný pocit z toho ako tú jazdu opísal. Na SK jazdí veľa osobných áut 90km/h po diaľnici. A keď mám zapnutého autopilota, sa mi nechce ich častokrát obehovať a nakoniec nechám auto prispôsobiť sa autu predo mnou. A zas ukazovať na videu čo Tesla naozaj dokáže si netrúfam. Len môžem povedať, že tlačítko s názvom "INSANE" má naozaj svoje opodstatnenie.
                        A veď už čoskoro ďalší test BA-KE bude s prestávkou na Supercharger.
                        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                        Komentár


                        • ICE666SVK
                          ICE666SVK komentoval
                          Upraviť komentár
                          Jo spravte test ale dajte cele video. Jednu kameru na sklo a druhu co sa natoci sem tam palubovka, dake udaje. Ked bude daky pokec, treba dat normalnu rychlost videa a ked bude len cesta, tak to zrychlite a video na co ja viem na dakych 60 minut. V tesle kurte a jazdite podla predpisov. Vyuzite internet pocas jazdy, smozrejme spolujazdec nie sofer. Tiez by ma zaujimalo ci pocas celej cesty funguje signal internetu a teda google navigacia OK, lebo ta ide v tesle tusim cez net a nie cez satelit. Proste hlavne ukazat normalne vlastnosti auta pocas beznej premavky.
                      • Jano73
                        Junior Member
                        • Feb 2016
                        • 7

                        #28
                        Dobrý deň, ahojte. Tesla S už nemá v ponuke 85kW len 90kW.Príde aj alternatíva 100-120 kW? Budú už nové batérie? Uvažujem nad kúpou Tesly S, len potreboval by som vedieť dojazd na dialnici pri rýchlosti 130km/h, spotrebu. Aj keď je zima -10,-15 aj keď je teplo. Aby som mohol mať zapnú klímu aj kúrenie podľa počasia. Ďakujem za pomoc.

                        Komentár

                      • ICE666SVK
                        Senior Member
                        • Jul 2014
                        • 1997

                        #29
                        Tesla Model S ma teraz moznost aj range upgrade na 75kWh baterku stoji 2800€ asi bez DPH a vraj zvysi dojazd oproti 70kWh o 20km. Tento upgrade je mozny pre vsetkych co maju TMS so 70kWh baterkou. https://www.teslamotors.com/en_EU/mo...gn?redirect=no

                        Komentár


                        • jux
                          jux komentoval
                          Upraviť komentár
                          Nie je to pre vsetkych, co maju 70kWh baterku, je to len pre tych co maju nove kusy po facelifte.

                          "every updated Model S 70 produced since the ‘facelift’ was equipped with the new 75 kWh battery, but software-limited to 70 kWh"

                          http://electrek.co/2016/05/05/tesla-...-battery-pack/

                        • ICE666SVK
                          ICE666SVK komentoval
                          Upraviť komentár
                          Zaujimave, ze na officialnej stranke Tesla Motors o tom, ze sa to tika iba faceliftovanych TMS nieje ani zmienka. Cize, kto ma zaujem tak nak si to racej overi v Tesle. Lebo ja som len dal info co bola na Tesla stranke a tam som si to prehodil z other europe na nemecku aj USA a nic som nenasiel ine len to co je aj na other europe.

                        • jux
                          jux komentoval
                          Upraviť komentár
                          Na Tesla stranke v dizajn studiu je to v poriadku, lebo to sa tyka konfiguracie novych Tesiel model S a tie vsetky moznost 75kWh verzie samozrejme maju, lebo vsetky nove co budu vyrobene uz budu faceliftovane, t.j. vsetky maju namontovanu 75kWh bateriu aj daju sa bud objednat hned ako 75kWh alebo aj ked sa predaju ako 70kWh, daju sa upgradnut neskor - asi za rovnaku cenu 2800€, pretoze je to len softverova zalezitost
                      • jux
                        jux
                        Senior Member
                        • Apr 2015
                        • 1378
                        •      

                        #30
                        Na internete je kopa videi s velmi roznymi hodnotami realneho "rezervneho" dojazdu od momentu, ked tesla ukaze nulovy dojazd.
                        Bjorn vo svojom jednom videu hovoril, ze nula je nula, inde hovori o cca 10 kilometroch, Zaujalo ma video zverejnene 6.nov.2016, kde vidno viac ako 20km.
                        https://www.youtube.com/watch?v=zXwspEpQ81o
                        Video je nekvalitne no vysledky su na obrazku.
                        16km rychlostou 110km/h a dalsich 6 rychlostou 40km/h pri vonk. teplote 10 stupnov.
                        Pripojené súbory
                        Naposledy upravené jux; 29-11-2016, 16:44.

                        Komentár


                        • ICE666SVK
                          ICE666SVK komentoval
                          Upraviť komentár
                          Neviem to teraz najst, kde to je pisane, ale od niektorej verzie OS v Tesle je dojazd NULA naozaj NULA. Ked Bjorn zacinal jazdit s TMS tak v prvych videach dosiel na jeden SC z napisom "charging now" a vtedy sa tusim hovorilo, ze je tam rezerva este 20km, ale teraz vraj uz nie. To by sa zislo overit priamo v Tesle.

                          Tak uz som to nasiel dam sem zkopirovany text:
                          V prvom rade sa netreba spoliehať na to, že údaj o dojazde 0 km, je len výstrahou a reálne máme ešte niekoľko km k dobru. To platí iba v prípade väčšiny spaľovacích automobilov. Platilo to síce istého času aj pre elektromobil Tesla Model S (pri avizovanej 0 sa dalo prejsť ešte 15 až 30 km), ale od verzie softvéru 7.0, znamená 0 skutočne nulový resp. takmer nulový dojazd. Tesla sa vypne a už s ňou nepohnete.
                          Naposledy upravené ICE666SVK; 29-11-2016, 20:49.

                        • luboccc
                          luboccc komentoval
                          Upraviť komentár
                          Ja som pred par tyzdnami siel s nulou este cca 2km (rychlost do 40km/h), viac som neriskoval, kedze sa mi nechcelo tlacit

                        • jux
                          jux komentoval
                          Upraviť komentár
                          to video co som sem dal je s ver. 8.0
                          https://www.youtube.com/watch?v=zXwspEpQ81o
                          takze v 8.0 znamena nula podla videa 22km.
                          Skusat to nebudem, nechcem tlacit 2,5 tonove auto ani vozit generator, hoci nabijanie z Hondy EU20i (invertorovy generator) som testoval, samozrejme dal len 8A/230V.
                      Pracuje...
                      X