Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

nabijeni

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nabijeni

    Ahoj,

    nejak nemuzu najit informaci o tom, jak zjistim, zda moje tesla s ma dual charge nabijecku - cili zda ma smysl resit v garazi pripojeni na 3fazi 32A. K autu jsem dostal stadnardni 3fazovy kabel 16A. Vim, ze si muzu koupit power wall za cca 500USD a ten by pak mel umet vyuzit 32A rozvod v garazi, ale je reseni - pouze na kabelech, ktere umi auto nabit stridavym proudem z 32A 3fazoveho rozvodu? Existuje nekde nejaky uceleny / aktualni zdroj informaci, co si tak clovek ma poridit za ruzny kabely / redukce, aby to byl schopen nabit ze vsech moznych nabijecek na cestach?

  • #2
    Daj tvoju teslu nabijat na type2 kabel niektorej CCS/CHademo/type2 nabijacky na neobmedzeny tesla wallbox alebo iny Type2 nabijaci stojan - vecsina je neobmedzena, teda 32A.
    Po zapojeni pozri ake nabijacie prudy ti tesla ponuka na hlavnom paneli.
    Ak len do 16A, tak mas jednoduchu 11kW nabijacku, ak 24A, tak mas 16,5 kW nabijacku a ak 32A tak mas dvojitu nabijacku.
    Z vlastnej skusenosti ale tvrdim, ze vo vlastnej garazi je zbytocne nabijat viac ako 16A, (aj ked mam v tesle 16,5kW nabijacku)
    Nabijam standardne len 10A/3F (7kW) pretoze na nabijanie v garazi je casu dost a platit zbytocne za velky istic je zbytocne.
    Ked zistis aku mas v aute nabijacku, napisem ti co vsetko je dobre mat v aute, aby si mohol nabit hocikde. No nutnot mat vsetky mozne redukcie pribudanim nabijaciek straca na vyzname.

    Komentár


    • #3
      Ahoj,

      diky! Tak mam 24A maximum na palubce, v garazi mam jeden 16A 3fazi a venku na baraku mam 32A vetsi 3fazi (tam to necham bud vymenit na 16A zastrcku, protoze 32A je vetsi a nemam redukci) anebo udelam manualni redukci, kdyby nahodou jsem potreboval nekdy v budoucnu 32A tahat a nemusel bych menit zasuvku znovu. Nicmene souhlasim, ze bude zbytecne tahat vice jak 16, pokud budu nabijet pres noc pripadne - a to me ted zajima, jak muzu vyuzit plnej 24A potencial z 32A 3 fazove zasuvky? A taky jaky kabely mam vozit v kufru

      Komentár


      • #4
        Ja mam tiez v TMX 24A 16,5kW nabijacku.
        V aute vozim:
        a. nabijaci kabel dlzky 10m zily 4mm2 - teda pre plny vykon 16,5kW (pozri linku dole na jeho vlastnosti)
        b. typ2/typ2 kabel dlzky 5m vodice 4mm2 tiez pre 24A (pozri linku dole)
        c. klasicku trojfazovu predlzovacku 10m dlhu zily 4mm2 - teda tiez pre 24A.
        d. redukciu typ2/typ2 - aby sa dal zasunut do nabijacieho kabla (a.) s elektronikou ako predlzenie kabel typ2/typ2 (b.) vo funkcii predlzovacky (linka dole)
        e. 3f 5 kolikovu redukciu 16A/32A (legalna) - da sa kupit https://www.hagard.sk/produkty/adapt...-32a-4p-ip44-1
        je potrebna, ked maj 16A 3F zasuvku a chces nou napajat nabijaci kabel s 32A vidlicou.
        f. 3f 5 kolikovu redukciu 32A/16A - ako pise jeeff je bez istica nelegalna, ale mam ju bez istica a niekedy pomoze.
        g. 3f redukciu zo 4koliku na 5kolik 32A
        h. 3f redukciu zo 4koliu na 5 kolik 16A
        i. a nakoniec aj redukciu z shuko na 16A petkolik

        ked chces, mozem ti vsetko poukazovat v BA.

        precitaj si tiez moje prispevky a reakcie k nim na tuto temu:

        http://teslaclub.sk/blogs/bmw-i3/166...8038#post18038
        http://teslaclub.sk/blogs/bmw-i3/166...8044#post18044
        http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...0852#post20852

        Komentár


        • #5
          Ahoj, diky, porad v tom strasne plavu. Potrebuju si ujasnit, jake typy nabijecich stojanu vubec existuji. Vim, ze jsou 3f 16 nebo 32A 400V - k autu mam kabel, ktery muzu zapojit do 16 nebo pres redukci do 32A 400 3faze - problem je, ze kabel dodavany k tesle, umi vyuzit jen 16A - tedy co mi presne zajisti rychle nabijeni pomoci 32A 400V - typ2 kabel? A co to je za kabel? typ2 je stridavy nebo stejnosmerny typ zdroje? Superchargery nabiji stejnosmernym proudem - to je jasne. Jake vsechny typy nabijecek ale muzu na ceste potkat krome 3faze a shademo?

          c) klasicka 3fazova produzkla pro 24A - jak to ale napojim do tesly? Pres jaky kabel? Ten, ktery k tomu davaji, umi maximalne 16A

          Komentár


          • #6
            Všetko čo píše jeeff je pravda, napíšem zjednodušene ako to riešim ja:

            Trvalo v aute vozím IBA Chademo adaptér (voliteľné príslušenstvo, cena cca 500 EUR). Ten mám pre prípad že by som musel nečakane niekam ísť a nebol cestou žiadny supercharger. S Chademo adaptérom nabiješ na drvivej väčšine rýchlonabíjacích stojanov.

            V garáži mám trvalo zapojené UMC (dodáva sa s autom) a nabíjam cez noc s ním.

            V skrini mám čiernu okrúhlu kapsičku z UMC, v ktorej mám 25-metrovú 230V 16A vodeodolnú predlžovačku (dokúpenú z Lidla), koncovku na UMC pre klasickú 230V 16A zásuvku (dodané s autom spolu s UMC), a prevodník z 400V 32A na 400V 16A (dokúpené cez nemecký ebay).

            Keď idem niekam na cesty do hotela / penziónu / na chatu, UMC odpojím a zbalím do auta, a prihodím k tomu tú kapsičku.

            S týmto mojim setupom som nabil zatiaľ všade. Type2 kábel som v živote nepotreboval. Nemám ho ani kúpený, príde mi totálne neskladný. Teraz už je v cene auta spolu s UMC.

            Komentár


            • #7
              jeste mi reknete, existuje kabel - 3Faze 400V 32A -> type2? Takovy, abych mohl vyuzit alespon tech 24A AC v tesle? Dodavany type2 je pouze 16A nebo jednoduse potrebuju pouze redukci na 32A do toho dodavaneho kabelu? (chapu to spravne, ze tesla ma konektor type2 menekes)

              Komentár


              • #8
                tak jsem si precetl manual k tomu UMC kabelu a evropska verze umi 400V - 16A maxumu, coz je tedy 7kw MAX pripadne 220-240V 32A coz je v podsate take 7kw max. JAK sakra dostanu do tesly vyssi prikon - tedy vysii kW z 32A 400V AC ? Lze to vubec? Musi to nejak jit, protoze facelift tesla S, kterou mam, ma 16.5kW interni nabijecku, coz znamena, ze ji musim jenak pripojit na 32A 400 V, ale tim UMC to nelze, protoze dle specifikace ma pouze 7kw.

                Komentár


                • #9
                  moj 24A MK - dlzka 10 metrov a 24A Typ2 kabel dlzka 5 metrov vyzeraju takto: su skladne a flexibilne aj pri minusovych teplotach a lahsie ako 6mm2 kable.

                  Komentár


                  • #10
                    juks - spatne jsem ten prikon spocital, ono je to 240V * 3 * 16 nebo * 32... ten 24A - co je ta krabicka cerna na tom pravem kabelu? A co je presne ten kabel vlevo? Na tom druhem konci je co presne za konektor? (to vypada, ze uz se blizim k finalnimu porozumeni vsech moznosti ))

                    Komentár


                    • #11
                      Typ2 spojka na spojenie vystupu MK Typ2female a vstupu typ2/typ2 kabla male - priamo ich spojit nejde, - geometria Typ 2 to edovoli, iba ak by sa plast na male skratil cca o 1cm, no potom zanikne funkcia zamykania type2 male na type2 stlpikoch. Pisali sme o tom podrobne tu na inom mieste.

                      Komentár


                      • #12
                        Videli ste video Bjorna Nylanda? Robil nejaky test a robil ho napriek tomu, ze mu svietil oznam, ze je problem s 12V baterkou. A stalo sa mu to, ze ju vybil nacisto a vsetko mu zhaslo. Co je zaujimave, ze mu nabehla aj hlaska, ze je problem v zasuvke. A hoci stal pred nabijackou, tak nemohol nabit, lebo zasuvka aj ked tam nebol kabel bola uzamknuta. Musel dat nabit najskor 12V baterku, teda ozivit cez kable ako ked statrujete spalovak a potom mu odomklo aj zasuvku a zacalo mu nabijat auto aj ked mam pocit, ze najskor to nabijalo malu 12V baterku a az potom hlavnu baterku. Je mi jasne, ze chcel nieco odskusat a zdokumentovat a za normalnych okolnosti by to nespravil.

                        Komentár


                        • #13
                          juks - kde se da ta skrinka sehnat, ze bych si to smontoval sam? Nebo se to nevyplati a mam si koupit Kabel z tehle stranky - http://www.inchanet.cz/products.html za tech 11000 ?

                          Komentár


                          • #14
                            premyslim, ze bych to koupil od inchanetu (poptal jsem je) a pokud by nedokazali udelat flexibilnejsi kabel, tak by ten jejich modry jednoduse nahradil necim gumovym (snad se pujde dostat do te krabicky nejak normalne)

                            Komentár

                            Pracuje...
                            X