Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

nabijeni

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nabijeni

    Ahoj,

    nejak nemuzu najit informaci o tom, jak zjistim, zda moje tesla s ma dual charge nabijecku - cili zda ma smysl resit v garazi pripojeni na 3fazi 32A. K autu jsem dostal stadnardni 3fazovy kabel 16A. Vim, ze si muzu koupit power wall za cca 500USD a ten by pak mel umet vyuzit 32A rozvod v garazi, ale je reseni - pouze na kabelech, ktere umi auto nabit stridavym proudem z 32A 3fazoveho rozvodu? Existuje nekde nejaky uceleny / aktualni zdroj informaci, co si tak clovek ma poridit za ruzny kabely / redukce, aby to byl schopen nabit ze vsech moznych nabijecek na cestach?

  • #2
    Daj tvoju teslu nabijat na type2 kabel niektorej CCS/CHademo/type2 nabijacky na neobmedzeny tesla wallbox alebo iny Type2 nabijaci stojan - vecsina je neobmedzena, teda 32A.
    Po zapojeni pozri ake nabijacie prudy ti tesla ponuka na hlavnom paneli.
    Ak len do 16A, tak mas jednoduchu 11kW nabijacku, ak 24A, tak mas 16,5 kW nabijacku a ak 32A tak mas dvojitu nabijacku.
    Z vlastnej skusenosti ale tvrdim, ze vo vlastnej garazi je zbytocne nabijat viac ako 16A, (aj ked mam v tesle 16,5kW nabijacku)
    Nabijam standardne len 10A/3F (7kW) pretoze na nabijanie v garazi je casu dost a platit zbytocne za velky istic je zbytocne.
    Ked zistis aku mas v aute nabijacku, napisem ti co vsetko je dobre mat v aute, aby si mohol nabit hocikde. No nutnot mat vsetky mozne redukcie pribudanim nabijaciek straca na vyzname.

    Komentár


    • #3
      Ahoj,

      diky! Tak mam 24A maximum na palubce, v garazi mam jeden 16A 3fazi a venku na baraku mam 32A vetsi 3fazi (tam to necham bud vymenit na 16A zastrcku, protoze 32A je vetsi a nemam redukci) anebo udelam manualni redukci, kdyby nahodou jsem potreboval nekdy v budoucnu 32A tahat a nemusel bych menit zasuvku znovu. Nicmene souhlasim, ze bude zbytecne tahat vice jak 16, pokud budu nabijet pres noc pripadne - a to me ted zajima, jak muzu vyuzit plnej 24A potencial z 32A 3 fazove zasuvky? A taky jaky kabely mam vozit v kufru

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mam spravenu kratku redukciu z 32A cervenej 5 kolik zasuvky na 16A cerveny 5 kolik, uz som to pouzil na niektorych hoteloch, kde mali servisne 32A zasuvky. Nie je to sice koser, pretoze by tam mal byt este 16a istic, ale pouzivam to velmi malo. V Tesle mam 11kw nabijacku, netusim ci cez dodanu UMC sa da vyuzit viac ako 11kw vzhladom na 16a cerveny 5 kolik, ktory sa k nej pouziva.

        Je mozne, ze viac ako 11kw je mozne vyuzit len cez Type 2, alebo cez wall connector, to ale asi potvrdi niekto, kto ma silnejsiu nabijacku v aute.

    • #4
      Ja mam tiez v TMX 24A 16,5kW nabijacku.
      V aute vozim:
      a. nabijaci kabel dlzky 10m zily 4mm2 - teda pre plny vykon 16,5kW (pozri linku dole na jeho vlastnosti)
      b. typ2/typ2 kabel dlzky 5m vodice 4mm2 tiez pre 24A (pozri linku dole)
      c. klasicku trojfazovu predlzovacku 10m dlhu zily 4mm2 - teda tiez pre 24A.
      d. redukciu typ2/typ2 - aby sa dal zasunut do nabijacieho kabla (a.) s elektronikou ako predlzenie kabel typ2/typ2 (b.) vo funkcii predlzovacky (linka dole)
      e. 3f 5 kolikovu redukciu 16A/32A (legalna) - da sa kupit https://www.hagard.sk/produkty/adapt...-32a-4p-ip44-1
      je potrebna, ked maj 16A 3F zasuvku a chces nou napajat nabijaci kabel s 32A vidlicou.
      f. 3f 5 kolikovu redukciu 32A/16A - ako pise jeeff je bez istica nelegalna, ale mam ju bez istica a niekedy pomoze.
      g. 3f redukciu zo 4koliku na 5kolik 32A
      h. 3f redukciu zo 4koliu na 5 kolik 16A
      i. a nakoniec aj redukciu z shuko na 16A petkolik

      ked chces, mozem ti vsetko poukazovat v BA.

      precitaj si tiez moje prispevky a reakcie k nim na tuto temu:

      http://teslaclub.sk/blogs/bmw-i3/166...8038#post18038
      http://teslaclub.sk/blogs/bmw-i3/166...8044#post18044
      http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...0852#post20852

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        jux nemas toho zbytocne vela?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Mam toho vela. Niektore kombinacie som sice este nepouzil, no takto viem ze ma nic nemoze prekvapit. Samozrejme mam aj tesla-chademo adapter.

    • #5
      Ahoj, diky, porad v tom strasne plavu. Potrebuju si ujasnit, jake typy nabijecich stojanu vubec existuji. Vim, ze jsou 3f 16 nebo 32A 400V - k autu mam kabel, ktery muzu zapojit do 16 nebo pres redukci do 32A 400 3faze - problem je, ze kabel dodavany k tesle, umi vyuzit jen 16A - tedy co mi presne zajisti rychle nabijeni pomoci 32A 400V - typ2 kabel? A co to je za kabel? typ2 je stridavy nebo stejnosmerny typ zdroje? Superchargery nabiji stejnosmernym proudem - to je jasne. Jake vsechny typy nabijecek ale muzu na ceste potkat krome 3faze a shademo?

      c) klasicka 3fazova produzkla pro 24A - jak to ale napojim do tesly? Pres jaky kabel? Ten, ktery k tomu davaji, umi maximalne 16A

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        V aute mas nabijacku naor. na 24A a tu potrebujes k niecomu pripojit, mas nasledovne moznosti:
        - UMC (Universal Mobile Connector) dodavane k autu, to dokaze preniest max 11kw (3 fazy 16A), Universal je preto, ze sa da nan pripojit rozna koncovka (cerveny 5 kolik 16A 3 fazy, modry 3 kollik 32A 1 faza, schuko obycajna zasuvka 13a 1 faza)
        - Type 2 kabel na verejne nabijacky (striedavy prud), ktore podla typu maju tiez rozny prud (podla toho ako je nabijacka zapojena, napr. Type 2 stlpik pred MHSR dava na jednej strane 11kW ale na druhej strane stlpika len 5kW)
        - specialny zjednodusene povedany UMC, ktory vies pripojit aj na vyssi prud (ma hrubsi kabel ako ten od Tesly) ako pise hore jux

        Toto vsetko je AC nabijanie, cize z bezneho striedaveho napatia. Ked nabijas DC ci uz na SuperChargeri, alebo cez CHADEMO adapter, tak sa vstavana nabijacka v aute obchadza a kabel je pripojeny priamo na bateriu (nabijacka co mas v aute je priamo v superchargeri alebo v CHADEMO stanici). Cize v takom pripade je uplne jedno aku mas nabijacku.

        Moje osobne odporucanie je, ze na bezne nabijanie ti UMC dodavana k autu postacuje, pretoze cez 11kw auto nabijes za 8 hodin (za noc). Siet DC nabijaciek je uz pomerne silna a nema zmysel kupovat dalsi konektor na pripojenie vacsieho prudu.

        Ja osobne v aute vozim:
        - UMC od tesly
        - Type 2 kabel (32A lebo slabsi ked som kupoval v Tesle nemali)
        - Predlzovacku 15m na 3 fazy 16A (tu len ked niekde cestujem a viem, ze ju budem potrebovat)
        - Redukciu 32A/16A (tiez len ked cestujem a neviem aka tam bude situacia)
        - Redukcia na CHADEMO nabijacky

        Pri beznom cestovani nabijam bud na DC (Supercharger alebo CHADEMO) a AC nabijanie pouzijem len v noci uz na cielovom mieste (povacsinou sa da dohodnut s hotelom / ubytovanim). Nema zmysel pri cestovani nabijac cez pomale AC, Type 2 kabel by som mozno ani nekupoval, ale kedze mam pri praci zdarma AC stlpik s Type 2 konektorom, tak ho sem tam pouzijem na nabitie auta zdarma pocas dna.

    • #6
      Všetko čo píše jeeff je pravda, napíšem zjednodušene ako to riešim ja:

      Trvalo v aute vozím IBA Chademo adaptér (voliteľné príslušenstvo, cena cca 500 EUR). Ten mám pre prípad že by som musel nečakane niekam ísť a nebol cestou žiadny supercharger. S Chademo adaptérom nabiješ na drvivej väčšine rýchlonabíjacích stojanov.

      V garáži mám trvalo zapojené UMC (dodáva sa s autom) a nabíjam cez noc s ním.

      V skrini mám čiernu okrúhlu kapsičku z UMC, v ktorej mám 25-metrovú 230V 16A vodeodolnú predlžovačku (dokúpenú z Lidla), koncovku na UMC pre klasickú 230V 16A zásuvku (dodané s autom spolu s UMC), a prevodník z 400V 32A na 400V 16A (dokúpené cez nemecký ebay).

      Keď idem niekam na cesty do hotela / penziónu / na chatu, UMC odpojím a zbalím do auta, a prihodím k tomu tú kapsičku.

      S týmto mojim setupom som nabil zatiaľ všade. Type2 kábel som v živote nepotreboval. Nemám ho ani kúpený, príde mi totálne neskladný. Teraz už je v cene auta spolu s UMC.

      Komentár


      • #7
        jeste mi reknete, existuje kabel - 3Faze 400V 32A -> type2? Takovy, abych mohl vyuzit alespon tech 24A AC v tesle? Dodavany type2 je pouze 16A nebo jednoduse potrebuju pouze redukci na 32A do toho dodavaneho kabelu? (chapu to spravne, ze tesla ma konektor type2 menekes)

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Typ2 kabel z vyroby byva len 16A alebo 32A
          16A silove vodice 2,5mm2
          32A silove vodice 6mm2

          na 24A bohate stacia 4mm2 - no nevyraba sa, preto k teslam davaju 32A/6mm2
          je tazky a neflexibilny - taky by som ani ja nenosil, preto som si vyrobil type2 s 4mm2 vodicmi na tych 24A - pre teslu s 16,5 kW nabijackou.

      • #8
        tak jsem si precetl manual k tomu UMC kabelu a evropska verze umi 400V - 16A maxumu, coz je tedy 7kw MAX pripadne 220-240V 32A coz je v podsate take 7kw max. JAK sakra dostanu do tesly vyssi prikon - tedy vysii kW z 32A 400V AC ? Lze to vubec? Musi to nejak jit, protoze facelift tesla S, kterou mam, ma 16.5kW interni nabijecku, coz znamena, ze ji musim jenak pripojit na 32A 400 V, ale tim UMC to nelze, protoze dle specifikace ma pouze 7kw.

        Komentár


        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          16A trojfaz je 11kW.

      • #9
        moj 24A MK - dlzka 10 metrov a 24A Typ2 kabel dlzka 5 metrov vyzeraju takto: su skladne a flexibilne aj pri minusovych teplotach a lahsie ako 6mm2 kable.

        Komentár


        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          24A MK je prave na tych 16,5kW, ale ako tu pisali viaceri, v podstate ho netreba, lebo 11kW/16A staci na pomale nabijanie bohate. Na rychle pocas cesty je AC nanic.
          V garazi pouzivam 16A UMC a v aute mam komplet 24A/16kW vybavu, pretoze na miestach kam castp jazdim ju vyuzijem. Na jednom mieste dokonca musim pospajat takmer vsetko co mam:
          redukcia 32A 4kolik/32A 5kolik (1m vodic 4mm2 na 24A)
          predlzovacka s koncovkami 32A 5 kolik (10m vodic 4mm2 na 24A)
          mobilny konektor 24A vstup 32A 5kolik (10m vodic 4mm2 na 24A)
          redukcia type2/type2 (sedy valec s type2 male/female)
          type2/type2 kabel 5m 4mm2 vo funkcii predlzovacky - riadiace vodice prepnute do zapojenia 1:1
          Ked to vsetko pospajam, tak nabijam 16,5kW 25 metrov od zasuvky 32A.

          Poznamka: moj univerzalny Type2/Type2 kabel ma v druhej polohe prepinaca standardne zapojenie s odpormi voci PP pinu.

      • #10
        juks - spatne jsem ten prikon spocital, ono je to 240V * 3 * 16 nebo * 32... ten 24A - co je ta krabicka cerna na tom pravem kabelu? A co je presne ten kabel vlevo? Na tom druhem konci je co presne za konektor? (to vypada, ze uz se blizim k finalnimu porozumeni vsech moznosti ))

        Komentár


        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          krabicka je elektronika 24A mobilneho konektora - v skutocnosti je 32A, no ja ju mam preprogramovanu na max 25A (lebo vodic mam 4mm2) Je to ta ista krabicka co sa pouziva na 32A mobilnych konektoroch - napr. aj na tomto webe inzerovany
          Easy charger 22kW, resp Sparkline32 od inchanet
          http://www.inchanet.cz/products.html

        • juks
          juks komentoval
          Upraviť komentár
          Krabicka ma priblizne rovnaku funkcionalitu ako krabicka na teslackom UMC - teslacka je krajsia a krajsie blika, ale je len 16A no ta od Kubisovcov je jednak vykonnejsia (32A) a ma aj nastavovanie prudu tlacidlom - je to pre EV, ktore nevedia nastavovat prud - v podstate vsetky okrem tesiel.

        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          Smart vie nastavovat prud. 8A, 12A a 16A.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Mal som Smarta pozicaneho pol dna, no nevsimol som si, ze v aute by sa dal nastavovat nabijaci prud. Dal sa nastavovat na shuko nabijacom kabli, ktory bol k dispozicii k predvadzaciemu autu.
          Pri nabijani na 32A wallboxe nabijal smart ev maximalnym vykonom (ak sa dobre pametam, indikoval 5,5kW), nenasiel som v aute ovladanie, ktorym by sa dal znizit nabijaci prud. Mozno verzia s 22kW nabijackou ma nastavovanie nabijacieho prudu.
          Myslim, ze som cital, ze Kona/Niro budu mat nastavovanie nabijacieho prudu.
          Samozrejme hovorim o nastavovani prudu pri AC nabijani, pri DC sa prud neda nastavovat pouzivatelom na ziadnom elektromobile. Nabijaci vykon - presnejsie nabijaci prud DC nabijacky ovlada elektromobil, nabijacka da tolko, kolko za danych podmienok vie poskytnut.

      • #11
        Typ2 spojka na spojenie vystupu MK Typ2female a vstupu typ2/typ2 kabla male - priamo ich spojit nejde, - geometria Typ 2 to edovoli, iba ak by sa plast na male skratil cca o 1cm, no potom zanikne funkcia zamykania type2 male na type2 stlpikoch. Pisali sme o tom podrobne tu na inom mieste.

        Komentár


        • #12
          Videli ste video Bjorna Nylanda? Robil nejaky test a robil ho napriek tomu, ze mu svietil oznam, ze je problem s 12V baterkou. A stalo sa mu to, ze ju vybil nacisto a vsetko mu zhaslo. Co je zaujimave, ze mu nabehla aj hlaska, ze je problem v zasuvke. A hoci stal pred nabijackou, tak nemohol nabit, lebo zasuvka aj ked tam nebol kabel bola uzamknuta. Musel dat nabit najskor 12V baterku, teda ozivit cez kable ako ked statrujete spalovak a potom mu odomklo aj zasuvku a zacalo mu nabijat auto aj ked mam pocit, ze najskor to nabijalo malu 12V baterku a az potom hlavnu baterku. Je mi jasne, ze chcel nieco odskusat a zdokumentovat a za normalnych okolnosti by to nespravil.

          Komentár


          • juks
            juks komentoval
            Upraviť komentár
            ICE: "ze najskor to nabijalo malu 12V baterku a az potom hlavnu baterku" nemoze by pravda, lebo 12V bateria sa nabija z 400V baterie DC/DC menicom. Je jedno ci DC 400V ide na bateriu z onboard nabijacky, alebo z DC nabijacky zvonku.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            On to myslel tak, že najskôr musel z externého zdroja nabiť 12V batériu a až potom sa mu rozbehlo nabíjanie hlavnej batérie a to je správne

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Pozrel som to video. Je v nom zopar nespravnych tvrdeni vyplyvajucich z neznalosti.Nabijanie 12V baterie je v case, ked bezi menic 400/12 uz nezaujimave.
            Je smutne, ze funkcii 12V baterie v tesle poriadne nerozumie Bjorn, no este smutnejsie je, ze jej funkcii uplne nerozumie ani clovek od tesly.
            Objasnim to:
            Pokial bezi menic 400V->12V, dovtedy v podstate 12V bateriu netreba. Bjorn uplne vybil 400V bateriu (na 286V) tak tesla v zaujme jej ochrany vypla vsetky jej spotrebice vratane menica 400V->12V. Nasledne jeho slaba 12V bateria nedokazala napajat niektore 12V spotrebice vratane niektorych pocitacov, resp tesla postupne vypinala 12V spotrebice vratane pocitacov. Fungovat ostalo len otvaranie kapoty, kufra a niektore osvetlenia, teda 12V spotrebice, ktore si vystacia aj s 7V ktore este 12V bateria davala (precital to clovek z tesly na dialku, takze na tych 7V fungoval aj vzdialeny pristup do auta !!!. Po zapojeni pomocnej 12V baterie napetie v 12V systeme okamzite nabehne na cca 12V aj ked je interna 12V bateria tesly vybita a nema takmer ziadnu kapacitu. Tesla nedokaze odlisit, ci 12V napaja interna 12V bateria, alebo pripojena externa bateria. Nabijanie hlavnej 400V baterie sa prirodzene pri uplne vybitej 400V baterii rozbieha pomaly. Clovek z tesly uz hlasil, ze napetie v 12V systeme ma 13,5V, cize menic 400->12 uz bezal a pomocnu bateriu bolo mozne odpojit. No clovek od tesly tvrdil, ze treba este nechat nejaky cas zapojenu pomovnu bateriu, co je hlupost, lebo ak bezi menic - on napaja vsetky 12V spotrebice vratane nabijania 12V baterie (aj pomocnej). Myslim, ze menic 400/12 sa rozbehne hned ako zacne nabijanie hlavnej baterie, takze pomocnu bateriu mohli odpojit ovela skor.
            Pokial je energia v 400V baterii, 12V bateria moze byt akokolvek zla, tesla pri poklese 12V baterie na 12,3V vzdy spusti menic a dobije ju na 13,9V - vid moje merania (pozri tiez nasledne merania a diskusie k nim)
            http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...4603#post14603

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            OK a jux alebo Jiri GrandPa rozumiete preco mu aj zamklo zasuvku, ked tam ziaden kabel nebol pripojeny?

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Funkcia zamku je zrejme taka, ze ked auto nema v poriadku 12V, teda nebezi vecsina systemov, tak zamok ostane v polohe, ked sa neda typ2 konektor zasunut.
            Je to tak spravne, lebo aj tak by auto nezacalo nabijat, lebo nezije elektronika, co sa ma dohodnut so stojanom, wallboxom alebo MK . keby dovolili type2 zasunut, majitel by sa cudova preco auto nenabija... Takto je jasne, ze najpv treba zabezpecit 12V.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Presne tak. V stave bez 12V (alebo auto zamknuté, v klude) je ten pin čo zamyka konektor v zásuvke zasunutý, teda nedá sa nič strčiť ani vytiahnuť. Auto musí aktívne ten pin (zaisťovací kolík) zatiahnut a na to potrebuje 12 V.
            To je ten zvuk cvaknutia čo sa ozve keď sa otvoria dvierka nabíjacieho otvoru.

        • #13
          juks - kde se da ta skrinka sehnat, ze bych si to smontoval sam? Nebo se to nevyplati a mam si koupit Kabel z tehle stranky - http://www.inchanet.cz/products.html za tech 11000 ?

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Keďže evidentne nemáš elektro vzdelanie nezmontujes to sám.
            To nie je len obyčajná skrinka ale obsahuje riadiacu elektroniku, ktorá má nasledovne funkcie.
            1. Po pripojení k autu cez signálové piny konektoru typ 2 (to je ten čo strkas do Tesly) oznámi autu aký maximálny prúd vie dodať
            2. Auto následne “oznámi” skrinke “som pripravené nabíjať”
            3. Následne skrinka zopne stykač čo má v sebe a pripne napätie na silové vodiče.

            Toto je veľmi zjednodušene funkcia štandardu nazývaného EVSE (electric Vehicle supply equipment ).
            Dôvod prečo nemôžeš proste zobrať kábel a pripojiť ho priamo do auta je ten, že auto musí vedieť aký maximálny prúd bude ťahať a musí mat možnosť vypnúť nabíjanie keď je batéria plna ( alebo dosiahne úroveň nabitia nastavenú v Tesle).
            Preto sa “kábel s krabickou” nazýva prenosná nabíjačka ( v jazyku Tesly UMC = universal mobile connector )

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som si ten od Inchanetu kúpil a využívam to často keď chcem “rýchlejšie” dobiť doma (alebo aj mimo) na ďalšiu cestu.
            Ale rozdiel oproti 11 kW ktorú má každý od Tesly nie je veľký.
            Premenené na pridaný dojazd z 11 kW dobijem Model S za hodinu asi 50km a s touto 22kW (reálne 17 kW lebo Tesla viac nezoberie) asi 80 km.

          • nemo
            nemo komentoval
            Upraviť komentár
            "Preto sa “kábel s krabickou” nazýva prenosná nabíjačka"
            Nenazyval by som to nabijackou ked to nema usmernovac.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Krabicku som kupil od Inchanetu, no mlady Kubis ma poriadne "prelustroval" ci tomu rozumiem, musel som mu presne povedat co a ako chcem urobit, overil si, ze vsetko poriadne a kvalitne pozapajam, az potom mi bol ochotny krabicku predat. (obsahuje jednocipak aj prudovy chranic - je to urobene vskutku profesionalne, da sa preprogramovat aj po zlozeni cez CP pin - klobuk dole)

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Mam aj originalny 32A MK od inchanetu, ale nepaci sa mi ten jeho modry plastovy 6mm2 kabel.
            Rovnako sa mi nepaci t2/t2 kabel s 6mm2 zilami.
            Preto som si vyrobil 4mm2 verzie s podstatne flexibilnejsimi gumennymi kablami - vid foto hore.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som problém, že 6mm/ 7 m kábel je ťažký vyriešil tak, že som si nechal vyrobiť kábel 3 m dlhy. Vozim len ten a ešte sa mi nestalo, že by nestačil.
            Jazdiť úplne bez Typ2 kábla sa mi nezdá rozumne lebo je spústa nabíjacich bodov s iba Typ2 konektorom.

        • #14
          premyslim, ze bych to koupil od inchanetu (poptal jsem je) a pokud by nedokazali udelat flexibilnejsi kabel, tak by ten jejich modry jednoduse nahradil necim gumovym (snad se pujde dostat do te krabicky nejak normalne)

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Moj 24A MK nie je uplne koser, lebo krabicku ma tesne pri aute - pri type2 konektore - tak to nema byt. Krabicka ma byt tesne pri 32A 5kolikovej vidlici.
            U mna je tych 10m od krabicky k 32A 5kolikovej vidlici obycajny gumenny kabel 5x4mm2.
            Kabel s 5x4mm + aspon jedna zila 0,75 pre CP sa neda zohnat., Take kable sa vyrabaju len v 2,5mm prevedeni alebo v 6mm2 prevedeni
            t.j 5x2,5 mm2 + 2x0,75mm2 pre 16A
            a 5x6mm2 + 2x0,75mm2 pre 32A

            kedze 25A nie je standard - zasuvky sa vyrabaju 16A a 32A, tak 16,5 kW nabijacka tesly je vlastne nestastna a legalne by sa pre nu mala pouzivat 32A vybava, t.j. 6mm2 vodice....

            existuje sice gumovy kabel 7x4mm2, ktory by sa dal pouzit, lenze ten je uz hrubkou a hlavne vahou vecsi a tazsi ako 5x6mm + 2x 0,75 - takze to nema vyznam.

            Takze MK s 4mm2 vodicmi vam nikto legalne nevyrobi - ani ja ho pre niekoho ineho nevyrobim - len pre seba.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Jednoduse nenahradis lebo ten konektor má koncovky lisované špeciálnymi kliešťami. Samotný nový konektor stojí takmer 100€
        Pracuje...
        X