Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Facelift 2019

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Facelift 2019

    Dalo sa cakat ze kontroverzny minimalizmus sa nevyhne ani dalsiemu faceliftu modelov S a X.

    https://electrek.co/2018/07/30/tesla...ve-first-look/

    Zaujimavou je tiez planovana podpora pre CCS u vsetkych europskych modelov 3, S aj X.
    Naposledy upravené Hati; 31-07-2018, 00:46.

  • #2
    Kde si videl info o: "planovana podpora pre CCS u vsetkych europskych modelov 3, S aj X." ?

    Komentár


    • #3
      Za mna osobne uplne zle, terajsi interier sa mi paci viac

      ohladne CCS:
      https://www.electrive.net/2017/10/16...model-s-und-x/

      Tesla sa potichu pridala do konzorcia CCS:
      https://cleantechnica.com/2018/02/10...hargers-water/

      Su to skor silne indicie ako fakty, ale v EU by to davalo zmysel.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Podla toho hlasovania sa to ludom paci. Mne sa to vobec nepaci.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq: Oba tieto zdroje ohladne CCS som samozrejme cital, no vsetko je to len "mozno".
        Tie pridane konektory pre cinu sa mi vyslovene nepacia... ako keby to niekto vystrihol v garazi...
        Este dalsi zdroj, co hovori o pridavani CCS k Tesla SC...
        https://www.reddit.com/r/teslamotors...e_will_get_an/
        Ale moc sa mi to nezda - DC cast nabijacieho kabla SC na stojane je len predlzenie silovych kablov od elektroniky SC
        (po dva hlinikove tuhe vodice 95mm2 pre plus aj pre minus, teda spolu 4x95mm2 hlinik)
        keby mali pridavat CCS, museli by okrem ineho pridat aj nejake poriadne prepinacie rele do stojanu SC, aby prepinali CCS a EU tesla kon, alebo natiahnut dalsie silove kable od elektroniky sc pre CCS a prepinat kable v elektronike SC...
        A kde by dali druhy nabijaci kabel? Aj stojan SC by museli vymenit za iny. A keby mali spristupnit stojan aj inym ako teslam, museli by pridat nejaku identifikaciu a platbu...
        Vsetko sa samozrejme da, no podla mna by to vyzadovalo dost velky zasah do SC a spristupnenie inym este vecsi.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        A mozno s tym Tesla pocitala od zaciatku a su na upravu pripraveni viac ako si myslime, a aj samotna uprava je mozno velmi jednoducha Cas ukaze, ale Musk uz viac krat ukazal, ze vie mysliet par tahov dopredu. Mozno nas caka velke prekvapenie.

      • nemo
        nemo komentoval
        Upraviť komentár
        jux Supercharger V3 ktory by nahradil vsetky doterajsie SuC by mal len CCS konektor pricom jeho Type2 cast by bola povodna Teslacka. Nabijat by sa dali vsetky CSS v2 auta, ktore podporuju "plug & charge" (podla specifikacie mandatory from 2020 on), cize billing by sa riesil v aute tak ako teraz platiace Tesly. Ziadny displey na stojane pre identifikaciu by nebol nutny.

        Pre doterajsie Tesly, do ktorych by na novych SuC s CSS konektorom uz neslo zastrcit koli pridavnym dvom silovym pinom by Tesla vyrobila prenosny nadstavec (pasivny adapter) Type2 na Type2. Pre Cinu ma Tesla v ponuke nieco podobne GB/T na Type2: https://www.tesla.cn/sites/default/f...00-D_en-CN.pdf

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Dufam, ze to co napisal nemo je len jeho fantazia. Lebo pouzivat adapter aj na SC je pekna hovadina...

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Memo, to s tym adapterom je to evidentna hlupost, ved hned by na nich vsetci terajsi majitelia tesiel v EU (aj dalsi co este budu mat terajsi EU konektor) vratane mna, postvali pravnikov za podstatne znehodnotenie sluzby, ktoru kupili v ramci ceny auta.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Tiez mi to pride pritiahnute za vlasy. Ako schodnejsiu alternativu vidim moznost, ze SC maju skrytu predpripravu na domontovanie CCS kabla a budu tam jednoducho 2 kable.

    • #4
      A ešte jeden pesimistický názor: Tesla 3 bude mať konektor ako Tesla X, teda Superchargre nebudú potrebovať žiadnu zmenu a urobia CCS adaptér tak ako staré Tesly majú teraz Chademo adaptér - k dokúpeniu alebo možno ?? v cene

      Za túto myšlienku hovorí:

      1. stále sa budujú nové Superchargre a pár mesiacov pred uvedením Tesla 3 v EU by už prispôsobovali tie nové a dávali ich v súlade s novými plánmi, predsa nebudú ich po pár mesiacoch od montáže upgradeovať a pridávať káble

      2. meniť v krátkom čase po uvedení tesla 3 tisícky EU stojanov ? načo ? stačí prispôsobiť auto, t.j. nechať na aute taký ako na starších modeloch - je to pre nich najmenšia práca

      3. ponechajú si exkluzivitu konektora tak ako to robí napr. Apple s Lightning konektorom u iPhone,iPad (tiež to rieši adaptérom aj keď EU nakazuje USB jednotný konektor) - veľké firmy si budujú svoje ekosystémy a predovšetkým pozerajú na svoje obchodné záujmy

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Este dalsia moznost, co by sa mne najviac pacila:
        EU-TM3 by mohla mat taky modifikovany EU-CCS konektor, ze aj AC piny z EU-CCS by sa mohli pouzivat pre nabijanie z EU-SC (type2).
        Takze TM3 by mala dve moznosti DC nabijania: cez DC piny EU-CCS nabijala DC z EU-CCS a cez AC (type2) cast EU-CCS by nabijala DC aj AC tak ako terajsie EU tesly. Taky isty konektor by neskor mohli mat aj buduce TMS a TMX... Bolo by to sice drahsie na strane auta, no bolo by to uplne univerzalne - dalo by sa nabijat na terajsich EU-SC aj na vsetkych EU-CCS, pripadne keby v buducnosti boli nove EU-Superchargery s EU-CCS konektorom - tak aj na nich - aj ked tu by chybala spetna kompatibilita na terajsie auta s EU-SC (type2) konektorom a bolo by treba nechat aj na novych EU-SC nejake kable s terajsimi EU-SC (type2) konektormi.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Aj toto nevyzaduje v sucasnosti ziadnu zmenu na strane Superchargerov, takze urcite tiez pravdepodobné. Ja si stále myslím, že bod 1. podstatný, keby chceli meniť Superchargre, už by to robili.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, ako pise jux, toto presne ja ocakavam. Auto bude mat CCS konektor (nemusi to byt mechanicky nakladne, len spojja DC vodice s tymi, co maju z Type2 konektora) a upraviaSW tak, aby poznal aj CCS signalizaciu (je tam iny protokol ako pre Chademo/SC). Na S a X nemenia zatial nic (kym nebude facelift), pretoze tam sa CCS nezmesti, do 3 sa zmesti. SC zostanu zatial ako su, kym nepride SC v3, kde to uz moze byt inak. Pokial viem, pre CCS nie je povolene pouzivat adapter, preto zatial ziaden nie je.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Tesla sa potrebuje dostat do trvaleho zisku a znizit naklady pri vyrobe aut. Aj pre toto jedna z dodavatelmi a pripravuje facelift jeden maly pre rok 2019 a dalsi vacsi pre rok 2021. Preto si nemyslim, ze dojde k zmene na SC aj na autach co sa tika konktorov. Rozhodne nema Tesla tolko SC, aby si mohla dovolit pustit na svoju siet ine auta ako je Tesla. Je tu kopec aut co maju zadara SC, respektive si to cvakli pri kupe auta a tych by pekne nahnevala, keby tam museli cakat koli tomu, ze sa tam nabija ine auto ako je Tesla. Kim sa dohodne Tesla a dodavatelia a pripravia zmeny ci uz byrokraticke zmluvy a plany, tak aj ostatne co ja viem prestavba v tovarnach na iny system, alebo programovanie robotov, znovu zaskolenie pracovnikov, tak prejde nejaky ten cas a to moze byt aj ten rok 2021. Uvidime....... Zatial nic oficialne nieje hlavne Teslou potvrdene.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jeef: Standardna type2 cast CCS konektora by pre nabijanie na SC zrejme mala problem, Tesla pouziva pre nabijanie na SC sice type2 konektor geometricky totozny s standardnym type2, no tesla type2 konektor je stavany na podstatne vecsie prudy ako standardny type2 konektor.
        Takze tesla CCS konektor by musel v type2 casti obsahovat teslou modifikovany type2 konektor. No nemal by to byt problem pre Teslu vyrobit, resp dat vyrobit dodavatelovi, kedze ho maju v S a X.
        Standardny Type2 je stavany na max 63A na silovy kontakt, kedze tesla pouziva pri DC dva na minus pol a dva na plus pol, tak max nabijaci prud cez standardny type2 by mal byt len 126A, pritom tesla vyuziva pri DC nabijani prud viac ako dvojnasobny. Na zabezpecenie vyssieho prudu Tesla asi pouziva ine materialy, mozno su jej konektory presnejsie vyrobene takze zabezpecuju lepsi dotych pinov, pripadne vnutorna geometria konektorov zabezpecuje lepsie chladenie.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        @jux: viem, ze Tesla ma modifikovany Type2 konektor, hovorim, ze toto zostane ako je, vratane SC, ale na aute pribudnu 2 piny pre DC cast CCS. Na SC sa nic nemeni, zostane ako je, ale zaroven, na CCS sa bude dat zapojit aj DC cast na spodne piny (a cez Type2 ide len signalizacia). A tie spodne 2 DC piny na aute spojja s DC kablom co ide z Type2 konektora v aute a maju to vyriesene.

        Tym padom auto pojde na Type 2 AC ako doteraz, na SuperCahrgeri Type 2 ako doteraz, ale umozni ho pripojit aj na CCS.

        Ja osobne nepredpokladam prechod SC kablov na CCS (Tesla to nepotrebuje) az do SC v3, kde to mozno vyuziju (120kw pojde cez Type 2 a dalsich 150+ kW cez DC piny CCS). Len kabel bude dvojnasobne hrubsi.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jeeff, este by zrejme museli nejakymi prepinacimi rele odddelit DC piny CCS proti DC pinom type2, co zrejme navysi cenu.
        Nemozno predsa dovolit aby bolo napetie na v podstate odkrytych DC pinoch CCS pri nabijani na SC cez type2 piny .

      • g211
        g211 komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff kabel by nemusel byt o moc hrubsi:
        - Cables and Connectors will be water cooled to support more power
        - Reservoir with coolant will be placed on top of chargers.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        jux ano mas pravdu, asi by aj tak museli tahat separe kable v aute. Co sa tyka SC v3 mam pocit, ze som zachytil, ze by sa to mohlo pripajat automaticky k autu zospodu, co by bolo lepsie aj kvoli velkosti konektora, vykonu a tiez by to mohlo rovno pripojit aj chladenie. Naviac, toto by sa automatizovalo omnoho lepsie, ako nejaky kabel (len by sa to vysunulo z parkovacieho miesta dohora) a podporovalo by to autonomnu jazdu (ked si raz necham poslat Teslu do chorvatska v autonomnom rezime, bude sa musiet vediet aj sama niekde cestou nabit).

    • #5
      za mna minimalisticky design plus, kto chce hejblatka, gombiky a podobne archaicke ovladacie prvky, tak si stale moze kupit nejake nevkusne bentley

      Komentár


      • #6
        Mam tiez rad minimalisticky dizajn, ale preco tlacia ten screen von z palubnej dosky ako pri MODEL 3, nie sa to velmi nepaci a pripada mi to velmi neprakticke. Uz pri MODEL 3 sa okolo toho vela diskutovalo.

        Komentár

        Pracuje...
        X