Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Este mate trpezlivost cakat?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Este mate trpezlivost cakat?

    Mam podobne pocity ako autor tohto clanku na Insideevs.com.

    https://insideevs.com/two-years-orde...del-3-give-up/


  • #2
    Na Model S som čakal skoro 5 rokov.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To bol este elektromobilny stredovek :-). Mimochodom dnes som zistil ze aj to "Early 2019" uz zmizlo z mojej rezervacie a pre istotu uz tam nie je nic o termine :-(.

  • #3
    Na X-ko som cakal 3 roky...
    Keby existovala realna konkurencia v mnozstvach podla dopytu, tak by netrpezlivost bola na mieste, no takto, ked zaujem nezdravo prevysuje ponuku neostava nic ine, len byt trpezlivy.

    Komentár


    • #4
      Dokedy Tesla 3 príde na Slovensko, už tu budeme mať iné značky s podobným dojazdom a lacnejšie.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Bolo by fajn, keby si mal pravdu, no pochybyjem o tom, zatial sa technologicky ostatni tesle ani len nepriblizuju a hlavne nechcu vyrabat a predavat vo vecsich mnozstvach.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Dajme im rok času, zistili že EV je už móda aj pre tých, čo nepozerajú na peniaze, takže začnú vyrábať. Marže na EV budú mať veľké a pôjde to. Aj ja by som bol najradšej, keby tu už Tesla 3 bola tu (nech máte radosť), ale treba vidieť reálne aj to, že načo by komplikoval výrobu európskou verziou, keď ešte dlho všetko čo dokáže vyrobiť, predá doma v USA.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        “Na to jim sere bílej tesák” praví klasik, či im to komplikuje výrobu alebo nie. Keď brali zálohy a rezervácie tak nepovedali nič o tom, že by mali nejaké geografické priority. Je to od nich silne neseriózne, že o dodávkach do Európy ešte ani len nehovoria.
        Podľa info na fórach je dodacia lehota na Model 3 v Kalifornii keď objednas dnes asi 2-3 mesiace. WTF??
        Takze nie že nestíhajú vyrábať ale majú medzinárodných zákazníkov v paži.
        A je úplne jedno čo je skutočnou príčinou. Fakta sú jasné.
        Čím ďalej viac začínam mať dojem že síce produkty super ale management firmy katastrofálny.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Jirko, aj ty si si zaplatil zálohu ? To som tu jediný, čo Elon-ovi nenaletel ?

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Podobne ako Jux. Som sa pridal do radu až keď už som mal Sko.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Miro, ani ja som nenaletel na na tu huraaaa-challenge. Bolo nadovsetko jasne, ze 35k za auto a dodanie do 2 rokov je utopia

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Mne to stale pise Early 2019:
        RN108190930 made on March 31, 2016
        Early 2019
        neviem, preco to tlacite, od zaciatku bolo jasne, ze to bude az za 3 roky. Rozdiel oproti ostatnym je v tom, ze po 3 rokoch budu schopny vyrabat mrte vozidiel mesacne, co ostatny nebudu (a to som si isty). Alternativa bude, ale skus si teraz kupit IONIQ alebo iny elektromobil. Tiez ti povedia Early 2019!

        Overit datum je potrebne na tejto stranke (kompikovane sa tam preklikava):
        https://3.tesla.com/model3/delivery-estimate

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Pokial viem, Kalifornia ma priortu a o tej sa vedelo, takze ziadne klamanie ani zavadzanie to nieje. Mali by ste byt radi, ze vychytaju vsetky muchy a ty co viete anglicky mate vela informacii pozitivnych aj negativnych o plusoch ci minusoch auta ci problemoch ale aj ich odstraneni. Ved len teraz sa otvara trh Kanada a to maju vyrobu zvladnutu len na cca 2000 a viac kusov. Elon predca priznal chyby aj svoje co urobil a uci sa z nich. Cakalo sa na S aj X a teraz sa caka na 3ku a medzi tym uz tu je Tesla semi a roadster 2ka a tie auta sa testuju. Elon ustal uz aj odvolavanie akcionara, ktory mal sice menej % akcii, ale aj malo trpezlivosti. Ale ty hlavny investori / akcionari stale Tesle veria. To je dobra vizitka a obcasne vykyvy su normalne. Tesla ma bezkonkurencnu siet nabijacich stanic a to na 4och kontinentoch, kde sa netreba registrovat. To nema nik. A ziadne pausali ci kredity, prides nabijes a zatial to mas free okrem modelu 3. Tam to zaplatis zrejme s pohodia domova, alebo na Tesla pobockach. Tesla ma baterky asi najlepsie odskusane a drzia si svoju kapacitu a degraduju pomaly. Aspon podla dostupnych infromacii. TM3 je prve auto od Tesly pre masy a oni sa to ucia a ked sa to naucia, tak to bude mat vpliv aj na TMY. Nemali doteraz, kde sa to naucit. Iba teraz zbieraju skusenosti. To je to iste preco aj dinosauri velmi pomaly a neochotne sa vzdavaju svojho pohodla vyroby spalovakov a neprechadzaju na EVcka. TM3 je cenovo dostupnejsie auto a preto aj ludi co si ho mozu dovolit je viac a aj preto bude zrejme cakacka dlhsia. Vsetko chce cas.Na konci roka budeme mudrejsi a mozno aj skor ako to bude z dodacimi lehotami. Trpezlivost ruze prinasa.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ICE, nepopieram velke plusy a vyhody TM, ale z toho PR by mohli zvolnit. Lebo mat vacsiu PR, ako zvladnem - to nehadze dobre svetlo na firmu.

    • #5
      Ja som v podstate rad, ze zatial TM3 nedodavaju do EU, aspon si amici (resp. Kalifornia) vyzeru vsetky nedorobky z nabehu vyroby. Zalohu 1000eur som dal nielen ako rezervaciu TM3, ale tiez ako podporu tesly a elektromobility vobec. Este neviem, ci TM3 vobec kupim... ale zatial nepytam tu tisicku naspet, chcem si nechat moznost kupy TM3. Kamarat zrusil rezervaciu TM3 a peniaze mu prisli za dva dni. Potom objednal TMS.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tesla S tiež prišla do Európy neskôr ako bola v USA, nie ? Tam to koľko trvalo ?

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        A to sa nedala ta zaloha s TM3 preniest na TMS? Alebo to urobil takto preto, aby mal od teba referal code?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Na TMS a TMX uz de facto nie je rezervacna zaloha, resp. nema zmysel, lebo stihaju vyrabat takmer podla zaujmu. Ked povies ze chces a vies co chces moze ist auto do vyroby. Rovno po rezervacnej 2000euro (na TMS alebo TMX), nakonfigurujes a ked zaplatis dalsiu zalohu 23tis, a povies, ze uz nechces menit konfiguraciu, tak auto ide do vyroby. Cely zvysok sumy zaplatis pred prevzatim auta. TMS alebo TMX teraz dostanes v Europe za cca 3 mesiace od momentu, ked povies ze chces.

    • #6
      To, ze niekto zrusi rezervacku TM3 a objedna TMS je v podstate dobre, a predpokladam, ze je to Elonov vlhky sen. Predsa len marza na TMS bude vyssia.

      Nasadim si konspiracny klobuk a okuliare a hodim do plena tezu, ze oddalovanie dodaviek TM3 moze mat aj hlbsi ekonomicky vyznam a moze to byt rafinovana strategia, ako dotlacit ludi do kupy drahsieho auta Predsa len, TMS za 2-3 mesiace vs TM3 dakedy v buducom desatroci, ja osobne by som necakal.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        A tiež cena 3 nie je 35, ale ... takže nie je pravda, že 2 x 3 = S

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Cena okolo 60 tis. eur, a to som bol ešte veľký optimista, keď som pred 2 rokmi predpokladal 45 tis.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq - myslím že ten klobúk “smekni” (OT - je na to ekv. slov. výraz?).
        Sko začína niekde na 85000€ s DPH. Úplne iná kategória. Nemyslím že by to prinieslo Tesle viac zákazníkov.
        Skôr prejdu k Nissanu a spol.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Mno, Jux tu uz dal jeden priklad cloveka, ktory sa na M3 vyprdol a kupil Sko.

        Ono to treba brat tak, 85tis€ vs 50tis€, to je rozdiel 35tis€ v horizonte 3 a viac rokov kedze teraz sa ludia zacinaju zobudzat a pytat, kde maju auto. Mam volnych 50tis € a objednam si TM3. Ubehne rok. Ubehnu dva. Ubehnu tri. Zaujemca sa zobudi. Moznosti bude po tak dlhej dobe len zopar. Bud som som bol netrpezlivy a kupil medzitym ine EV tak setrim odznova, a eventualne mi zdrzanie TM3 vyhovuje kym dosetrim. Alebo som tie peniaze minul a rezervacku zrusim pripadne “predam” svoje poradie niekomu inemu. Alebo som za tie 3 roky k tym 50tis€ dosetril este dalsi balik, ktory mi zrazu vyda aj na TMS A hlavne si to mozem kupit hned, a nemusim cakat este stvrty, piaty, tisici rok, kym sa Elon zobudi, vstane spod linky pod ktorou spi, pretrie si oci a zacne dodavat do EU Neviem aky je pomer nedockavcov ktori prebehli k inej znacke vs skrblikov co vyckavaju a kym sa dockaju tak nasetria aj 100tis€. Ale sedliacky rozum mi hovori, ze ak sa im podari “odradit” aj len 100 ludi od TM3 smerom k TMS, t.j. marzovejsiemu produktu, tak je to pre firmu uspech. Vyssia marza, a lepsi cashflow kedze ich nemam evidovanych ako potencialnu pohladavku za 3 roky, ale vyplatia mi kupnu cenu auta za 2 mesiace. A cas je pre Teslu klucova komodita

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Pri rezervacii TM3 bol dany predpokladny termin, kedy sa auta zacnu vyrabat pre US. Po enormom zaujme Elon termin skratil - pricom kazdemu bolo jasne, ze sa to neda zvladnut tak ako slubil... Pre ine trhy bol pri otvoreni rezervacii len velmi hruby odhad. No podstatne vyssi zaujem ako sa predpokladalo dal Elonovi moznost posunut dodavky na ine trhy na podstatne neskorsi termin - je to logicke, kazdy by vyuzil situaciu a zjednodusil si nabeh vyrobou obmedzeneho mnozstva typov aut a dodavkami na minimum trhov, co najblizsie k vyrobnemu zavodu. Takze nejasny datum dodavok TM3 do EU je samozrejmy, resp v sucasnej situacii mozno aj zamerny.
        Ano, kamarat zrusil rezervaciu 3ky a objednal S-ko, no nie kvoli peniazom, ale hlavne preto, ze uz chcel nejaku Teslu. Pojazdil Sko aj Xko a ked mu bolo jasne jasne, ze S-ko je ina kategoria ako 3-ka, tak objednal verziu TMS za ~100k bez DPH a potesil Elona :-)))
        Takze ako pise Ioniq je to z pohladu Elona urcite aj vyuzitie situacie - do Kalifornie dodavaju TM3 za 2-3 mesiace, inde do US mozno do pol az 3/4 roka a len teraz otvaraju predaj v Kanade. Naco dy si robili problemy s homologizaciou a vyrobou pre ine trhy, ked aj za predpokladu, ze vyroba onedlho nabehne naplno, tak este mozno rok mozu vyrabat len pre US a Kanadu. Nie je to moc ferove voci inym trhom, ale co je ferove v kapitalizme? A ked to pomoze stabilizovat financnu situaciu Tesly, tak s tym ako jeden z malinkych akcionarov tesly urcite suhlasim.
        Naposledy upravené jux; 16-05-2018, 09:24.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Tvoja uvaha je logicka a dalo by sa s nou suhlasit. Avsak prave ta "ignoracia" ROW (Zvysok sveta ako Americania s vaznou tvarou nazyvaju vsetko mimo severnu Ameriku) vytvara velmi negativne a nepriatelske nalady voci firme.
        Ono by to bolo OK, keby sa pisal rok 2014 a nebola by ziadna konkurencia.Ale ona uz je (alebo bude) ovela skor, ako sa ELon zobudi.
        Pracujem pre US firmu s globalnym dosahom na celom svete, raz sme to skusili - urobili sme super produkt len pre US trh. Mal si vidiet ako nam to konkurencia rozmazavala u zakaznikov, pribehy o odchode firmy z EU trhu a podobne.
        Nase predaje v EU vtedy klesli o 25%, pretoze zakaznici nechceli riskovat, ze nebudu mat podporu a mozost upgradov ked "sa stahujeme z trhu".
        Ako som uz pisal - IMHO sa este management Tesly nezobudil z "exkluzivneho sna". A ako tiez malemu akcionarovi my to tiez nie je jedno.
        Ale ovela viac mi vadi cim dal ocividnejsia ignoracia trhov na vychode Europy.
        Percentualny pocet Mercedesov, Audi , BMW a inych premiovych znaciek v okoli Bratislavy, Prahy, Brna je podla mna velmi podobny Viedni. Tak preco tu nemaju predaje? No, lebo medved... o tom sme tu uz Xkrat debatovali. Nebude veru kura behat po dvore kym Tesla nevysedi zopar vajec.

    • #7
      tak jako vyroba postupne zrychluje, teraz je to udajne okolo 4k za tyzden s tym ze maximum mali cez 600 za den, takze tie objednavky casom zacnu odsypat, hlavne ked "odomknu" dalsie featury, ktore kvoli nabehu vyroby zatial neponukali

      After the scheduled shutdown in April, the Tesla Model 3 production line is reportedly closing in on 4,000 vehicles per week. The figures were first reported by Tesla Motors Club member bkmxp100d, a Tesla owner who stated that they were informed of the numbers by a friend working at the Fremont factory. The production shutdown …

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        zaručená správa: užívateľ bkmxp100d napísal na fóre, že známy mu povedal ...

      • dzodzo
        dzodzo komentoval
        Upraviť komentár
        to sa tam nepise, je tam "reportedly" co sa da prelozit ako "udajne", navyse teraz zorganizovali hackathon na zlepsenie slabych clankov robotizovanej produkcie https://twitter.com/elonmusk/status/995822814291673090 takze si myslim, ze jak to vyriesia tak to zrychlenie/zvysenie bude realne a potvrdene, najoficialnejsie to bude asi az za 3 mesiace, ked uvolnia q2 report

    • #8
      Nechapem co riesite, ze ci mame trpezlivost este cakat, tu vo videu v case 17:05 jasne Elon hovori, ze delivery zacne koncom buduceho roka. Vysielane to bolo 31.3.2016, cize delivery hovori, ze zacne koncom roka 2017. Co sa realne aj stalo, aj ked sa to snazili posunut o pol roka. Snad nikto v EU necakal, ze ked Elon hovori, ze delivery ZACNE koncom roka 2017, ze v marci 2018 to bude v EU. To je proste vase skreslenie situacie. S aj X sa zacali v EU predavat az po 2-3 rokoch, takze ak 3 bude rok po US tak to je mega uspech.

      https://youtu.be/Q4VGQPk2Dl8?t=17m5s

      Takze este raz a kratko, ked som robil rezervaciu 31.3.2016 pocas predstavenia, jasne padlo, ze delivery zacne koncom roka 2017, ja som rovno vedel, ze u nas to bude najskor o rok, takze zaciatok 2019 a to je to, co mi aj aktualne pise.

      Komentár


      • #9
        https://electrek.co/2018/05/28/tesla...019-elon-musk/
        Vraj sa uz vyraba 3500 vozidiel za tyzden ale do Europy a na Azijske trhy sa budu dodavat v prvej polovici roku 2019 a to lavostranne riadenie a pravostranne bude neskorsie az v polovici roku 2019. Tak sa vyjadril Elon Musk.

        Komentár


        • curgali
          curgali komentoval
          Upraviť komentár
          A ešte sa vyjadril, že lacnejšiu verziu za 35.000 nemôže vyrábať, lebo by to položilo Teslu. Takže tí, čo čakajú na lacnejšiu TM3 majú ešte pred sebou veľa mesiacov...ja za ten čas čakania zjazdím už druhý Leaf ....

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          No a potom co spravil Trump, tak Tesly asi aj zdrazeju, lebo odveta od EU, Kanady ci Mexika na seba neneha dlho cakat.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Vyzera to, ze aut sa to zvysene clo tykat nebude (aj ked su z ocele a hlinika). Auta maju inak uz teraz 10% clo pri dovoze do EU (ak sa nemylim). Preto ich Tesla posiela rozobrate a sklada v Tilburgu.

      • #10
        https://electrek.co/2018/06/04/tesla-model-3-reservations-refunded-report/
        Podla spolocnosti Second Measure, ktora analyzuje miliardy anonymnych nakupov s kredistnych a debetnych kariet. Na zaklade svojich dat vycislila, ze asi 23% ludi zrusilo rezervaciu na TM3ku.
        Presne cisla ma samozrejme len Tesla. Tesla vyzbierala do konca 5/2018 1 miliardu USD z rezervacnych poplatkov TMS, TMX SEMI Roadster 2 a samozrejme TM3.
        V sprave pre akcionarov 5/2018 sa uvadza, ze koncom posledneho stvrtroka evidovala viac ako 450 000 rezervacii na TM3. V tomto cisle su aj vozidla, ktore su nakonfigurovane ale este neboli dodane. TM3 sa tesi velkej oblube aj napriek tomu, ze ho je mozne nazivo vidiet len v 20tich showroomoch na svete. Vyraznejsie nasadenie do predajni je naplanovane v 2. stvrtroku 2018 dodava Tesla.
        Vyjadrenie Tesly k ruseniu rezervacii ktore bolo este na zaciatku roka:
        “Dôvody rušenia rezervácií na Teslu Model 3 sú v drvivej väčšine zapríčinené produkčnými oneskoreniami a posunutím výroby základnej verzie s menšou batériou a verzie s pohonom oboch náprav AWD. Tí, ktorým bol Model 3 dodaný, sú s vozidlom mimoriadne spokojní.” Zdroj Internet


        Komentár


        • #11
          Elon v maili zamestnancom: 5000tm3, 2000tms+x za tyzden.
          “Not only did we factory gate 5000 Model 3’s, but we also achieved the S & X production target for a combined 7000 vehicle week!”

          Komentár


          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Troska smutne, ze TM dokaze produkovat 7000/tyzden a taky Hyundai predpokladal celu vyrobu Ioniqov na 7000 (aj to s 1/3 kapacitou baterii v porovnani s teslami...)

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Tu ma Tesla navrch s tou Giga Factory, a to Elon spravne predpokladal, ze na dodavke baterii sa to bude lamat. Kto ma baterie je kral.

        • #12
          Pohlad do Tesla stanu:

          https://www.nytimes.com/2018/06/30/b...tory-musk.html

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Stanom by som to nenazyval, ked to ma hlinikovu konstrukciu a nevyzera to tak, ze by tam bolo nieco z stanoveho platna :-) Skor by som to nazval montovanou halou. Elon povedal, ze mozno to ostane natrvalo, lebo je to podstatne lacnejsie ako standardna budova.

        • #13
          Tak tu máme oficiálne výsledky Q2. 53,339 vozidiel dokopy, z toho 28,578 model 3.
          https://electrek.co/2018/07/02/tesla...on-numbers-q2/

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Medzikvartalny narat predanych TM3 na viac ako dvojnasobok...
            Prvy krat bolo predfanych viac X-iek ako S-iek - to jasne hovori, ze TM3 znizuje predaj TMS - co je logicke.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            To je vcelku odvážne tvrdenie. Ten rozdiel je minimálny. Naviac je to počet dodaných kusov, nie predaných. Myslím, že 3 je predsa len iný segment než S.
            Ak by to pokračovalo potom by si mohol mat pravdu a mohlo by to viest k zníženiu ceny S.
            Momentálne ceny v EU sú o dobrých 10% vyššie ako vlani. Cena začína hrať, dúfajme, zase podstatnejšiu rolu.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Kopa ludi si zrejme este mimo us a kanady kupuje Sko, pretoze uz nechcu cakat na 3-ku. Mam kamarata co zrusil rezervaciu na 3 a kupil S. Cize zatial 3ka kanibalizuje Sko len v US a CND, ked zacne na celom svete, urcite sa to prejavi. Navyse myslim, ze elektromobilisti si nepotrpia az tak na vyssi segment a vseobecne v EU su viac preferovane mensie auta. 3-ka je so svojimi 4,7m stale na eu pomery dost velke auto - aj ked svojim kufrom nie moc prakticke.

          • nemo
            nemo komentoval
            Upraviť komentár
            Vyssou marzou modelu S a X Tesla finacovala vyvoj modelu 3, preto maju aj majitelia S/X rychlejsie dodanie modelu 3 oproti nemajitelom. Elon im za to vyslovene dakuje v potvrdzovacom emaili o rezervacii. Po prichode zakladneho modelu 3 (35tisic dolarov), budu musiet prist inovacie S a X aby si obhajili svoju vyssiu cenu aj nadalej.

        • #14
          Model 3 na Pikes Peak

          Výhoda elektromobilov, že im nevadí redší vzduch sa prejavila už pri VW tento rok. V poslednom Bjornovom videu to opisuje aj pilot klasického lietadla, ako elektropohon umožní dosahovať aj malým výkonom vyššie výšky, nakoľko motory nestrácajú výkon.

          https://www.teslarati.com/tesla-mode...ce-range-test/

           

          Komentár


          • #15
            Tak sa Vám pochválim, toto mi dnes prišlo:
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	tsl3.png
Videní:	1
Veľkosť:62,3 KB
ID:	25956

            a dúfam, že ma tu už jux nenazve prvý tesla hater na teslaclub.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ako majitel akcii tesly ti dakujem ze si podporil Teslu svojimi 1000 eurami.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Dúfam, že ta čo skoro privítame v radoch Tesla nadšencov. Aj keď to môže nejaký ten rôčik trvať. :-).

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              taky kritik tesly nakoniec podlahol?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Nebol som kritik Tesly ale jej spravania voci europskym zakaznikom a to stale som. Viackrat som tu pisal, ze uznavam zasluhy Tesly a keby nebola ona, ine znacky EV nerobia.
              A tiez si hovorim, ze aj Tesla by mala ziskat nieco zo slovenskej dotacie na EV, nielen ryzovat na americkej a nemeckej. Vuyzil som 4 dotacie, tak mozem z toho Tesle prispiet aj keby som o to prisiel ak to tam padne. Ale zasa uz som presvedceny, ze to Tesla ustoji a nepadne.
          Pracuje...
          X