Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla Model 3 sa chystá na turné po Európe! Príde aj na Slovensko?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Tesla Model 3 sa chystá na turné po Európe! Príde aj na Slovensko?

    Caute nadsenci,

    davam do pozornosti Model 3 Tour. Aktualny itinerar hovori o tom, ze Model 3 zavita napr. do Viedne, Prahy ci Budapesti. Nebude mat niekto cas a chut dotiahnut ho aj do SR? Kontakt, ktory sa mi podarilo najst: https://www.facebook.com/tsla3/

    Viac: https://www.teslamagazin.sk/tesla-mo...d-trip-europa/

  • #2
    https://electrek.co/2018/05/25/tesla...mes-autopilot/
    Nuz TM3 ktory sa mal zastavit aj v Braitsilave mal v Grecku nehodu. Takze turne po Europe sa skoncilo. Zas sa vodic spolahol na beta verziu Autopilota a tak to aj dopadlo.

    Stanovisko Tesly:
    “Aj keď oceňujeme snahu You You Xue, informovali sme ho, že Tesla nemá vo východnej Európe zastúpenie a že pre vozidlá tu nie je k dispozícii internetové pripojenie a servis. Model 3 nebol navyše chválený a homologovaný pre jazdenie mimo USA a Kanady. Naša spoločnosť nemá k dispozícii žiadne dáta súvisiace s nehodou, nakoľko v danom regióne nie sú dostupné potrebné služby konektivity. Tesla vždy jasne hovorila, že vodič zodpovedá za vozidlo, aj keď používa systém Autopilot. Je nám ľúto, že sa stala táto nehoda. Zároveň sme radi, že nedošlo k žiadnemu zraneniu.” Zdroj Internet

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Mali sa o neho postarat, ved robil reklamu im. Chcel ludom v Europe ukazat Teslu 3, ked uz samotna Tesla kasle na svojich europskych veritelov (co ine su skladatelia zaloh 3 roky predtym ako im mozno doda auto za o dost vyssiu cenu ako dufali).Chudak mal len PZP, nie havarijne poistenie. Oni este zapotia, ze tam nemal jazdit. Taketo vyhlasenia seriozne firmy nerobia. To aj ked amikovi v USA vypadne mobilny signal, tak Tesla nabura ? Chaby argument.

      Slovo autopilot bude zachvilu urazka.

    • patapuf
      patapuf komentoval
      Upraviť komentár
      Dobrý deň prajem. Miroslav Rojko, nehnevajte sa na mňa, ale z môjho pohľadu sa nemá Tesla o neho prečo starať. Ľudia sa akosi až moc spoliehajú na počítač. Raz je vodič on a je to len a len jeho zodpovednosť. Auto je len stroj. A to, že má autopilota, to je síce super, ale aj tak by som sa na neho úplne na 100% nespoliehal. Je to presne ako s GPS. Niektorí vodiči sú schopní tú GPS-ku slepo nasledovať bez ohľadu na to aká je infraštruktúra v reále. Veď Tesla sama upozorňuje, že v podstate je všetko na vodičovi, autopilot mu to len uľahčí. Osobne to naozaj nechápem, že ako sa niekto môže na 100% spoľahnúť na stroj. Ja mať autopilota zapnutého, tak o to viac sledujem okolie a správanie auta, nakoľko ho momentálne nemám pod 100%-nou kontrolou. A len dúfam, že naša legislatíva nikdy neumožní preniesť celú zodpovednosť na nejaký počítač. Myslím teraz čo sa áut a ich autopilota týka. Pekný deň prajem. :-)

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Videl som video, čo spravil jeden Grék. Zopakoval jazdu Xue až k miestu nehody. Bola to presne tá istá sitúacia ako nedávno nehoda X-ka v USA. Cesta sa rozdvojovala vľavo a v pravo s tým že začínali zvodidlá do V. Autopilot tú situáciu nezvládol a narazil. Preto som nechcel v Leafe 2 ProPilot, pretože ani počítač s najdokonalešími senzormi niektoré situácie nevyrieši. Bohužiaľ som dosť skeptický, že v najbližšej dobe bude plný autonómny a bezpečný režim v autách.

    • patapuf
      patapuf komentoval
      Upraviť komentár
      Možno budú autonómne autá možné, ak sa bude dať skĺbiť autopilot, GPS + nastavenie trasy v GPS, dopravné správy (čo najčastejšie aktualizované). Ale zase prídeme o ten pôžitok z jazdy, nie? Aspoň teda ja osobne veľmi rád šoférujem, takže nemienim nechávať riadenie auta na počítač. Síce by som si v Tesle dal autopilota, ale to len kvôli tomu, aby som tam mal tie senzory, radary a podobné kraviny. Prípadne ak by som nedokázal zareagovať na nejakú náhlu situáciu na ceste, snáď mi autopilot pomôže pri brzdení alebo manévre alebo aj v hmle by mi to mohlo pomôcť. K tomuto by mi to bolo dobré, ale na šoférovanie určite nie. A to ani na dlhé trasy.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, pomaly sa z teba stava prvy tesla-hater na teslaclub.sk.
      Americke tesly nemaju v Europe mobilne pripojenie na internet (wifi mozno maju), TM3 navyse v EU zrejme zatial nema ziadne data pre "autopilota" a je otazne aku ma US TM3 v EU navigaciu, takze okrem prirodzenej zakladnej nedokonalosti funkcie autosteer, moze do hry vstupovat dalsia nedokonalost "autopilota" pre chybajuce data. Chlapik vie, ze sa mu lahko havaria zhodi na "autopilota" , ked tesla nema sancu pozriet crash logy - na co v odpovedi upozornila.
      Tvoje tvrdenie "Oni este zapotia, ze tam nemal jazdit. Taketo vyhlasenia seriozne firmy nerobia. To aj ked amikovi v USA vypadne mobilny signal, tak Tesla nabura ?" sa hodi akurat do bulvaru. Nie je dobre, ked si takto kazis poziciu kvaltneho prispievatela.
      Podla mna bola odpoved tesly vecna, jasna a slusna.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      patapuf, Tesla sa onho nemala postarat pre chybu autopilota ale ako asistenciu pri nehode, co ma aj napr. skodovka a vsetky neprémiové znacky, ze pri kupe auta je par rokov asistencnych sluzieb. Ako You you pisal na twitteri, Tesla mu ponukla ze za 2400 € mu odtiahnu Teslu do rakuskeho servisu ( 1200 km po 2€) a tam si vytiahnu udaje auta, co by vlastne on zaplatil to, ze oni si vyberu data pre svoje zlepsovanie ale jemu nic nepomozu. To odmietol, lebo za tie peniaze mu ju kontajner odvezie do San Franciska, nie do servisu na juhu Rakuska, to mu nijako neriesilo situaciu.

      curgali - propilot od nissanu by nenarazil, lebo lane assist systemy v Ioniqu alebo Leafe ked sa pruh rozdvojuje, vzdy sa drzia jednej bocnej ciary, lavej vacsinou. Podla tychto nehod Tesla sa za kazdu cenu snazi drzat stredom pruhu a zrazu v strede sa objavi prekazka, na ktoru uz nestihne reagovat, lebo je staticka, nie dynamicka ako napr. pomale vozidlo.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 03-06-2018, 20:44.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      jux prepáč za "bulvárny slovník", len som bol trocha prekvapený ako sa naňho Tesla vykašlala. Ak je mobilné pripojenie potrebné k autopilotu a v Európe nie je dostupné, potom by sa autopilot bez mobilného pripojenia nemal dať aktivovať. Prirovnal som to k situácii, že v USA niekto pôjde na autopilot mimo dosahu signálu alebo pri výpadku signálu a stane sa nehoda, čo sa môže stať, aj BTS-ky môžu niekedy nefungovať.

      To nemôže byť dôvod na zľahčovanie alebo vyhováranie sa, lebo ak je mobilný signál (alebo mapové podklady prostredníctvom neho stiahnuté) vyžadovaný k správnej funkcii autopilota, tak sa autopilot nemôže dať aktivovať bez neho.

      A Tesla hater určite nie som. Teslu uznávam, aj keď som sa v žiadnej ešte neviezol. Vlastne sedel som v jednom X-ku novom v Alze, ale to už malo dokrčenú sedačku vodiča ešte ani predané nebolo, tak zasa to na mňa urobilo nie dobrý dojem.
      Tesla je líder, ale mali by byť opatrnejší.

      Ako programátor si viem predstaviť úskalia rozpoznávania obrazu a strojového učenia a preto tá opatrnosť od výrobcu by mala byť na mieste. Na umelej inteligencii alebo v súčasnosti často využívaných neurónových sieťach je najhoršie to, že jednoducho povedané nikto nebude vedieť ako sa počítač zachová, takže ja až taký optimista čo sa týka autonómnej jazdy nie som.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Miro ty asi žiješ v nejakej inej dobe. Ako sa na neho Tesla vykašľala? Ponúkli mu odťah do najbližšieho servisu. Čo mali ako iné spraviť?
      Tesla mu jasne povedala, ešte kým bol v USA, že v Európe bude odkázaný sám na seba lebo tu jednoducho momentálne nemajú podporu pre tento model auta.
      Akceptoval riziko, shit happens...
      Čiže o žiadnu “ reklamu” ako to nazývas Tesla nestala.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-06-2018, 00:49.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, skus ist europskou skodovkou do US bez poistenia, naburaj a cakaj ako sa o teba skodovka postara.
      Ked si teslou nejazdil, dokonca si sa ani v tesle neviezol, tak tvoje nazory na teslu su z velkej casti irelevantne. Musis mat teslu aspon tyzden, najazdit aspon 500km, aby si si vyskusal vsetky ficuriny. Zistil by si, co vsetko ma navrch aj od ostatnych elektromobilov.
      Rozdiel medzi americkou a nemeckou kvalitou spracovania jednoznacne prevazi fukcionalita.
      To o pokrcenej kozi na sedackach som tu uz pisal niekolkokrat. Bol to problem subdodavatela. Auta radsej zmontovali a odovzdali so suhlasom majitela, ze sedacky vymenia neskor. Preto zacali sedacky vyrabat sami a vsetkym co chceli ich vymenili.- aj mne obe. Radsej som chcel auto hned, ako cakat na vymenu.
      A s tvrdenim, ze tesla havaruje, ked nema internet zase bulvarcis a zavadzas, resp. prenasas mozny terajsi problem americkej tm3 v europe na vsetky tesly. Ja som len napisal, ze TM3 zrejme este nema ziadne AP data pre EU, takze AP nemusi fungovat tak ako v S a X. Aj ked by tato us tm3 pripojenie na internet mala, tak EU data zrejme este nedostane - ale ani to neznamena, ze preto havaruje.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Tuto havariu pripisujem soferovi, lebo sa spolahol na autopilota. Tiez by som odmietol odtah do Rakuska za tu cenu, kedze je on z USA a ten kontajner je pre neho rozumnejsia volba. V USA sa Tesla k datam aj tak dostane. Celkom by nebohol odveci, keby sme vedeli ako presne Autopilot funguje. Myslim, ze by ho mali naucit, ze co je toto za prekazku. Vecinou su taketo miesta oznacene skoro rovnako farebne a bud je tam deformacna zona na tom zvodidle, alebo tam su nadoby z vodou. By ma zaujimalo preco kamera alebo radar nezaregistroval priblizujucu sa prekazku, respektive ak zaregistroval, tak neviem aka tam bola rychlost, ci tam bol uhybny manever, alebo brzdna draha. Ja viem je to len beta verzie AP2. Spoliehat sa 100% na Autopilota, ale zatial nemozeme.

      Tesla mala vyrobit auta po par kusoch pre vsetky trhy a dat ich do showroomov na prezentacie. Pendlovali by po Europe, Australii a Azii, kedze v USA a Kanade je trh otvoreny. A boli by to auta urcene pre trh, kde by zakaznici a hlavne buduci majitelia si mohli do toho aspon sadnut, ked uz nie previest sa.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Pre toho, kto nejazdi na Tesle, je nemozne vynasat nejake sudy nad funkciou autopilota, pretoze to, co sa objavi v mediach su utrzky vytrhnute z kontextu a (kedze tu skusenost mam) je absolutne nemozne si urobit obrazok, ako sa to sprava. Obzvlast preto, ze to spravanie sa meni (k lepsiemu) s takmer kazdym novym SW (ktory Tesla, len tak mimochodom, dodava zadarmo kazdemu zakaznikovi, aj po zaruke, a pritom ani prstom nemusi pohnut. Ktora ina automobilka toto robi, prosim??).

      To co pisal hore Miro su len domienky, ktore maju casto velmi daleko od reality.
      V kazdom pripade plati jedno - a je to jasne napisane v manuale - RUKY NA VOLANT.
      SW vyhodnocuje primarne obraz kamery a drzi auto "v stope" na zaklade ciar, ak nie su ciary tak ide podla auta vpredu (aj kombinaciou), a ak nie je ani to, tak dokaze ist aj podla obrazu cesty nejaky cas (aj do zakruty) - to je teraz nove v poslednej verzii.
      System nevie "zist z dialnice" (zatial, ma byt tento rok) aby sledoval zadanu trasu.

      Ak sa cesta rozdvojuje do V tak vodic, ktory sa spolahne, ze to auto spravi spravne, je jednoducho somar, lebo toto jednoznacne system NEVIE lebo nema definovane rozhodovacie funkcie.
      Ten typek na 3ke sa priznal, uz pocas cesty cez USA, ze niekolkokrat za volantom zaspal, lebo robil obrovske vzdialenosti, takze ak si pospal aj v Grecku tak to nemohlo inak dopadnut.

      Sucasna verzia auta NEZASTAVI pred stacionarnou prekazkou (napriklad auto alebo cestarske znacenie - aj ked ju radar vidi velmi z dialky) lebo pri sucasnej implementacii by auto brzdilo pri kazdom minani odstaveneho auta, autobusu na zastavke apod. Ak sa prekazka co i len trochu hybe, tak to nie je problem a system to velmi spolahlivo vyhodnoti, este sa mi nestalo, ze by adaptivny tempomat nezastavil na konci kolony, navyse ak aj nie je zapnuty, tak ked sa blizim k autu predo mnou prilis rychlo, zacne Tesla varovne piskat ze "brzdi!". Velmi uzitocne, uz parkrat mi to pomohlo.

      V suvislosti s poslednymi medializovanymi prípadmi, kedy sa somar usadi za volant, zapne autopilota a cumi do mobilu, si myslim, ze dalsi update bude musiet toto nejako riesit, lebo ludia su nepoucitelni a este sa ich zopar zbytocne zabije.

      Aby som nebol len pozitivny - havaroval by som pocas tych 42 000 km keby som nedrzal volant pri zapnutom autopilote v zlozitych situaciach (a jazdim na neho 90%) - ano, a nie raz. Vzdy v situaciach, kedy neboli jednoznacne ciary (oprava cesty apod), odpajali sa pruhy, eventuelne ciary uplne zmizli.
      System je VYRAZNE lepsi a stabilnejsi, nez pred rokom a pol (mam AP1, aj na tom stale robia, aj ked sa o tom nikde nepise a dost pozitivne ma to prekvapuje), je takmer 100% spolahlivy na dialnici, 100% funkcia zmeny pruhu (aj v ostrej zakrute dokaze zmenit pruh pri vyhodeni blinkra) a nie je to ani nahodou asistent jazdy v pruhu, to auto fakt samo aktivne riadi, ale to treba zazit, to sa neda popisat ani nafilmovat, lebo vo filme necitit zrychlenie, zpomalenie a dynamiku jazdy.
      Je co vylepsovat? Samozrejme, a pri kazdej novej verzi je zabava objavovat co vylepsili (alebo sprasili).
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-06-2018, 19:12.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Z úcty k starším nebudem moc reagovať na osobné invektívy ale len pre nepobožných uvediem, že rozpoznávanie pohyblivého objektu a stacionárneho objektu v dátach z kamier (obrázkoch) je diametrálny rozdiel a tiež väčšia orientácia na kamery namiesto kvalitnejšieho lidaru ako toho čo je, neprospieva. Technológie sú podobné všade, akurát niektoré automobily sú opatrnšie a niektoré menej.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Sorry ak sa ta niektoré z mojich vyjadrení dotkli. Nemali za cieľ ta uraziť ale ukázať, že niekedy nemáš pravdu.
Pracuje...
X