Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Model 3 - tretia generácia

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #46
    Je mi ľúto, pre mnohých ľudí, podnikateľov, ktorí jazdia na dlhé trasy a sa pritom ponáhľajú, tak je 300 km veľmi málo. Obmedzuje to. O to horšie, že zďaleka nie všetky nabíjačky sú riešené ako rýchlonabíjačky. Už som to písal v inej téme a nerád sa opakujem.
    Ak nenastane revolučný prelom v oblasti batérií, tak stále len prešľapujeme na mieste. Batérie budú musieť byť menšie, s vyššou kapacitou. Nepísal som, že máme so sebou voziť olovo, či lítium (aj keď je ľahšie)

    A to čo tvrdí nejaký Straubel je jedno, to je jeho názor. Sedí niekde v kancelárii a číta štatistiky, ktoré mu niekto podsunie ako mu to vyhovuje.
    Užívateľ u nás v Európe chce väčší dojazd. Chodím veľa na masové prezentačné akcie a presne viem, aké sú želania absolútnej väčšiny ľudí. Bohužiaľ na niektoré akcie nepríde ani 1 majiteľ Tesly zo Slovenska, aby propagoval elektromobil. Viď napr. minulý rok eTour Europe. Keby ste viac chodili na podobné akcie a hovorili s ľuďmi, tak by ste vedeli aké sú názory. Nestačí prísť raz za rok do Bojníc.
    Tesla 3 v relatívne lacnejšej verzii bude mať dojazd reálnych 250 km najbližších 5 rokov a to väčšine ľudí postačovať nebude.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Straubel je technicky riaditel Tesly.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #47
    Aj keby to bol sám Elon, nie je boh a nemusí mať vždy pravdu. Bežný človek chce auto čo s najvyšším dojazdom za prijateľnú cenu. Kto nevidí alebo nechce vidieť túto základnú axiómu, tak mi je z neho smutno.

    Komentár

    • JanoS
      Member
      • Aug 2015
      • 95
      •   

      #48
      Nechapem. Moji rodicia za cely zivot boli viac ako 150km od domova asi 1-2x rocne. Auto s dojazdom 250km je viac nez dostatocne, ked HLAVNE ho mas v garazi na nabijacke == nemusis nikde tankovat, a stoji ta elektrina par centov.

      A ked uz sa ide na velku cestu (Balaton, Tatry, Bratislava, ...) tak sa aj tak nabalia rezne a kava do termosky, a preto nejaka ta 30 minutova zastavka na superchargeri nieje absolutne ziadny problem.

      Bezny clovek nechce NAJVYSSI DOJAZD. Ved od toho sa tankuje/dobija.

      Ak niekto chce ist 2000km a strasne sa ponahla tak prosim, nech jazdi na benzine, ten ho najrychlejsie dopravi do miesta B. Idealne lietadlom.

      Naozaj nema cenu mat na bezne pouzitie auto s dojazdom 1000km.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Co sa tika 1000km, kolko aut to na svete prejde v normalnych realnych podmienkach? Podla mna ziadne. Kolko soferov bude disciplinovanych, aby dosiahlu tuto hranicu? Mizive percento. Tak ako pises, kto potrebuje ist viac ako 1000-2000km a potrebuje tam byt rychlo pouzije lietadlo.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #49
      Podnikatelov, co potrebuju ist autom na jeden posed 500 km je minimum, navyse jazdit autom na vzdialenosti 500 ci tisic km, ked chcem byt len co najrychlejsie v cieli a po ceste ma nic nezaujima je nezmysel. Na to je lietadlo. A v podstate aj zeleznica je na vacsie vzdialenosti ovela efektivnejsia. Vo vlaku (ktory jazdi na elektrinu) sa v noci pocas cesty vyspim a rano som na mieste oddychnuty.
      Ak niekto namietne, ze v cieli potrebuje auto, moze si ho zobrat vlakom zo sebou. Autovlaky jazdia takmer vsade, prevazaju sa nielen auta, ale aj motorky.
      Ked uz chcem ist dalej autom, minimalne po 200km si vzdy treba trosku oddychnut, uz len kvoli bezpecnosti. Verim, ze elektromobily nas vychovaju k inemu sposobu cestovania autom - viac si cestu uzivat. My motorkari tomu hovorime: "cesta je ciel" Nie je dolezite ako rychle sa niekam dostanem, ale tiez co vsetko po ceste zazijem, a ako sa budem pocas cesty a po nej citit.

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #50
        Kto z vás a koľkokrát sa zúčastnil prezentačných akcií na veľtrhoch a pod.? Rozprávali ste sa s ľuďmi čo chcú? Asi nie, lebo by ste tu nevypisovali nezmysly. Ja som toho pochodil oveľa viac a píšem len názory ľudí. Strávil som dlhé hodiny často aj v zime od rána do večera na rôznych akciách so svojím elektromobilom a snažil sa vysvetľovať ľuďom výhody elektromobilov. A nabližšie sa znova chystám na veľkú akciu, aj keď som ešte chorý. Zatiaľ neprezradím na akú
        Ľudia nechcú elektromobily pre nízky dojazd a vysokú cenu. 250 km je nič a mnohí bývajú v panelákoch, nemajú garáž, majú problém s dobíjaním. Podnikateľ, ktorý chce ísť na služobku do Prahy na otočku, je časovo obmedzovaný.
        Nie je dôležitý názor pár nadšencov pre elektromobily, ale je nutné presvedčiť masy ľudí, že je to pre nich výhodné.
        Mnohí z vás, čo tu píšete príspevky, v živote žiadny elektromobil nemali alebo ak aj majú, neprídu ho propagovať na akcie zamerané na ich propagáciu. Prečo nepríde ani 1 Tesla tam, kde by sa mohla ukázať množstvu ľudí? Vstúpte si páni do svedomia, čo ste vy osobne spravili pre propagáciu elektromobilov na Slovensku. Vypisovať sem do fóra, kde chodí max. 10-15 aktívnych užívateľov, nestačí. Rád vás uvidím na nejakej akcii v reáli.
        Pravda sa ťažko počúva, ale taká je a teba ju prijať. Pokým sa radikálne nezvýši dojazd a nezníži cena, masový predaj nebude, tak je to pán Straubel a ostatní.

        Komentár


        • Vrso
          Vrso komentoval
          Upraviť komentár
          Co tvrdi "sam Elon, nie je boh" alebo "nejaky Straubel", nemusi byt vzdy pravda. To, co vam tvrdim ja, 1fisker , to je svata pravda !

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Kašlite na slovnú bitku, budúcnosť ukáže.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Pocet clenov na tomto fore je momentalne 586 a aktivnych je 72 je to uvedene na hlavnej stranke po prihlaseni dole. Na zatial jedinej akcii co som sa zucastnil a to bolo vo Vysokych Tatrach som sa pital predstavitela GW ci nechystaju aj kratke prenajmy trebarz vo velkych mestach ako je BA, BB, ZA KE. Kratkodoby prenajom ci uz Peugeotu iON, Citroenu C-Zero, VW e-up, VW e-golf ci Nissan LEAF, alebo KIA Soul EV by najskor presvedcil masy ludi. Mozes chodit na milion akcii a rozpravat sa a pocuvat milion nazorov ktore sa budu v niecom lisit a v niecom budu rovnake. Ale co vie clovek o elektromobile, ked vnom len sedel, viezli ho, alebo len kusok soferoval. Bude to pre neho zazitok, ale presvedci ho to? Tazko povedat. Ako koho. Ak by existoval kratkodoby prenajom na 24 hodin,alebo na vykend alebo na tyzden ci na mesiac, kde si clovek sam vsetko vyskusa. A sam pride na vela veci a porozmysla ci to je pre neho a ci nie, ale nebude to porovnavat so spalovakom. Skor bude riesit situaciu ci to pre neho je vhodne, alebo nie. Vtedy ked sa presvedci na vlastnej kozi ocom je elektromobil, potom to prinesie aj nejake ovocie. Ale nebude to hned. GW do toho zatial nesiel, ale je viac zamerany na podnikatelov a nabijanie pre sukromne osoby vlastniace elektromobil je len doplnok. Jediny co zuatial viem a prenajima Teslu je Martin Urbasik z na tesle.sk Ale tu si treba uviedomit, ze Tesla je luxusne auto a masy budu chciet nieco dostupnejsie. Trebarz TM3.

          Co sa tika podnikatela ktory ide do Prahy na otocku, tak okrem Tesly zatial nic ine pouzitelne neni a u niekoho to nerobi problem a u niekoho to problem robi. Myslim si, ze podnikatel ked uz ide do Prahy trebarz so Slovenska, tak sluzobka nie je na 5 minut, to sa da vyriesit aj telefonom, ale na viac aspon 1-2 hod a zato sa da krasne auto nabit. Plno ludi ktory boli aj v Prahe na sluzobke isli autovlakom, kde si pospali a po Prahe jazdili autom vybavili co bolo treba a sli naspat zase autovlakom. Posledne co potrebuje podnikatel je, aby prisiel na stretnutie unaveny. Na neni velmi profesionalne a neposobi to dobre. Moze bud dohodnut zly obchod, lebo sa riadne nesustredi, alebo obchod nevyde.

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Už som písal v inej téme, že podnikateľ mal požičanú Teslu na týždeň a dojazd Slovensko-Praha nevyhovoval, zdržiavalo ho to pri nabíjaní, málo nabíjačiek, tam kde boli, tak boli obsadené...atd. Takže iné typy elektromobilov už vôbec neprichádzali do úvahy. Bohužiaľ už neviem, v ktorej téme to bolo.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Ano pamatam si to, ale to jasne dokazuje, ze tam nebola chyba v aute, ale v nedostatocne vybudovanej sieti. Teda dotycny by mal svoju investiciu zatial odlozit a pockat ked bude siet lepsia. V Prahe sa uz buduje SC co je super. Ak by este pribudol SC v BA a trebarz aj v Brne, tak potom by to uz stalo za zvazenie. Ale uz tu dost viacery offtopikujeme. Asi by sme si na danu temu mali vytvorit samostatne vlakno.
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #51
        Bolo to myslené tak, že to nie je môj názor, ale sú to názory väčšiny ľudí, prípadných záujemcov o elektromobily, s ktorými sa stretávam na prezentáciách. Môj názor až taký dôležitý nie je, môžem sa mýliť

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          No ale na veltrhoch je tiez len skupinka ludi, ktoru dana vec na veltrhu zaujima a nemusia to byt masy. A zase je to len o nazorovej vymene ale nie vlastna skusenost a mat dostatok casu na to vyskusat si to a zvazit pro a proti. Vela ludi povie, hmm a ta cena, hmm a ten dojazd, hmm a neviem co este. Ano take domace nabijanie ked byvam v panelaku je problem, lebo potom to je hlavne na nabijackach verejnych pomalych nabijackach alebo rychlonabijackach. Taky zaujemca by si mal asi najskor vyriesit toto. Lebo mat to napriklad vyriesene a sused ma garaz a tam zasuvku a rodina ma zahradu a tam by sa to dalo nabit. A tak podobne. Najskor su vsetci mozno nadseni a potom to moze byt problem a to z jednej ci druhej strany. Podla mna tie pozicovne aut na kratku dobu pre nepodnikatelov, by bola cesta, ako nabrat skusenosti a vedomosti a tam by ludia zistili ci je to pre nich alebo nie. Lebo je zname, kolko sa auto nabija trebarz na 100 a 80 percent a to je pre niekoho dlha doba. Ale uz nieje zname, kolko trva nabitie co ja viem pri Tesle 100km ci 150, alebo 200km a niekomu by to mozno stacilo aby mohol ist dalej. A ci by pri Tesle nabijal na SC alebo Chademo rychlonabijacke. Ale o nabijani Tesiel je dost videii. Ale o nabijani inach elektromobilov som videa nevidel, ale ani nehladal. To je pravda. Niekto povie, ale ja byvam na kopci a riesi toto. Ano do kopca si to vybere viac energie, ale do dola uz ho nenapadne, ze bude rekuperovat, alebo minat ovela menej. Prejst Donovaly z RK ci BB na druhu stranu znamena prejst 50km ale je to len 25km do kopca a ostatne sa ide dolu. Nevidel som ani jedno video, keby by niekto pekne ukazal trebarz nabitie v BB a kolko mu to ukazovalo dojazd a potom realne prejdene km na Donovaly a kolko to zobralo z dojazdu realne. Toto by som chcel vediet. A trebarz aj zjazd z Donovalov do RK kolko to ukazovalo hore na Donovaloch a kolko realne presiel a kolko ukazoval dojadz pri prichode do RK. Toto su veci ktore by ma presvedcili. Video niekoho z Ciech ci Slovneska, ktory mi da taketo udaje ma presvedci najviac. Elektromobil totiz meria spotrebu, kolko ostalo v baterkach dost presne. Spalovak nie. Ja neviem kolko paliva sa realne minie ked stojim na krizovatke a motor bezi. A tato enegria ide von vyfukom. Bohuzial.

        • Podlesny
          Podlesny komentoval
          Upraviť komentár
          Tak možno toto ti trošku pomôže
          https://www.youtube.com/watch?v=Go9RRsJMEmo

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Ano nieco taketo som myslel. Inac toto video som videl a som nan aj zabudol. Uvital by som aj ine videa elektromobilu.
      • Karol
        Member
        • May 2015
        • 161

        #52
        http://www.hybrid.cz/sef-technickeho...-tesla-model-3

        Komentár

        • Laci
          Junior Member
          • Feb 2016
          • 3

          #53
          Myslite ze Model 3 bude mat 8 years/ Unlimited mileage zaruku?

          Komentár


          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Cista spekulacia. Uvidime. Ale ja si myslim, ze ANO.
        • Wilo
          Member
          • May 2019
          • 337
          •      

          #54
          Nevedel som kam to dat a ospravedlnujem sa vopred za nekromanciu roky mrtveho prispevku...

          Taktiez velmi nemusim cokolvek publikovane na FonTech-u ale toto ma pobavilo. Nemenovana japonska automobilka si udajne kupila TM3 na pitvu a padli na rit ked videli tie procesory. Vraj take ani nedokazu vyrobit a Tesla ma minimalne 5 rocny naskok na poli hardwaru. Pekne sa ukazuje ako sa dinosauri roky zadrbkavali a teraz nestihaju po technickej stranke a nemaju ani baterky. A Tesle sa vsetci smiali ze stale len investuje a je v strate a ajhla... trpezlivosti prinasa ovocie. Akurat ze pre niekoho bude velmi velmi velmi trpke
          Spoločnosť preskúmala aj riadiaci počítač vozidla. Jeden z inžinierov zhodnotil, niečo také jeho firma nezvládne. Tesla má teda stále poriadný náskok.

          Komentár


          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som roky vyvíjal rôznu elektroniku. Popis výpočetného HW Tesla je dost málo detailný ale mňa nijak neohromil. Som názoru, že výpočtový HW nie je v dnešnej dobe zásadnejší problém. Čo sa týka HW autonómnej automobility, tak veľkú váhu majú senzory. Ale kľúčový je SW.
            Naposledy upravené palo47; 19-02-2020, 19:41.
        Pracuje...
        X