Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Model 3 do výroby !

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #31
    Tesla aktualizovala USA stranku modelu3, Product Timeline je ze International deliveries bude v roku 2018 doteraz bolo zaciatok roku 2019.
    v mojom konte mam ale stale Early2019.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Otazka co je v tromto pripade international...
      Mne tiez ostalo early 2019, no ja som naschval rezervoval TM3 neskor, az 18.4.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Podla poslednych komentatov Muska na Twitteri (vid napr.: https://electrek.co/2018/05/21/tesla...profitability/ ) je mozne, ze to posunuli kvoli tomu, ze potrebuju predavat Long Range verziu (na nej nieco zarobia), zjavne este nevedia vyrobit bateriu tak, aby dosiahli zisk na 35k verzii. Delivery v US pre 35k verziu davaju teraz az koniec 2018 (skor zaciatok 2019).

      Z toho ale vyplyva, ze pre nas v EU to moze v konecnom dosledku znamenat, ze kto chce Long Range verziu mozno ju bude mat skor (kedze standard verziu posuvaju). Dolezite je to, ci bude dostupny aj standard interier, alebo stale len premium. Zvazil by som vymenu premium interieru za long range, oboje ale nechcem (to uz je cena ustrelena).

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Pre EU by som to nevidel ruzovo. Ako som naznacil, "international" moze kludne znamenat ine trhy ako Europu. Preco by sa Elon trapil s EU verziou, ked ma este dost zaujemcov na US verziu v "jednofazovych" krajinach po celom svete.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      A ty ktory mate rezervovane TM3 uz mozete robit aj nejaku prebeznu konfiguraciu? Ci je to len USA a KANADA trh? Len som chcel vediet, ci v Tesle maju nejaku predstavu, kolko ludi sa chysta kupit si Long Range a ktory standard verziu. A pokial sa nedostanu na pozadovanu uroven vyrobenych vozidiel 5000/tyzdene a zacali s Long Range verziou, tak ak mau zakaznikov na tuto verziu, tak ju budu asi uprednostnovat aj nadalej. A ked sa dostanu na uroven 5000/tyzdene vozidiel, tak snad zacnu aj s vyrobou standard verzie. Uvidime....

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam early 2019. Rezervoval som 1.4. elektronicky

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Alebo urobí jednofáz aj pre Európu, predsa len má 3 menšiu spotrebu ako S a porovnateľnú s inými európskymi EV s jednofázou.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      A preco by to robila? Aj tak musi tvar zasuvky spravit pre Europu, tak uz tam da aj trojfaz. Bude to mat rovnake ako u TMS a TMX tak aj TM3 a dalsie modely. Proste SC kabel aj DCH kabel uz je a zasuvky pre Europu su tiez, tak co by tam vymyslali. To len ostatny sa nevedia prisposobit trhu. Keby LEAF sa vyrabal mimo GB tiez by mal trojfaz si myslim.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Leaf sa vyraba aj mimo GB, konkretne v 3 fabrikach: GB, USA a Japonsko.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som myslel ale cisto pre Europu. A neviem ale GB asi nema trojfazovu siet. No neviem. Japonsko a USA urcite nevrabaju Nissan s trojfazom a nerobi to ani GB, lebo tuto siet asi nema. Keby mala, tak by zrejme spravili vynimku.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Elon je prave naopak proeuropsky orientovany, tiez jednoznacne preferuje metricke miery. Vsetky nabijacky TMS aTMX - aj americkych su trojfazove - su rovnake - len pre US su vsetky tri vstupne fazy nabijacky spojene a napajaju sa z jednej fazy. Nie je ziaden dovod aby nabijacky TM3 boli principialne ine.
      TM3 (zatial US verzia) maju podobne ako TMS a TMX dve moznosti nabijaciek, len su slabsie...
      "Tesla has equipped the Model 3 with a 32-amp onboard charger for the standard version and a 40-amp onboard charger for Model 3 with a long range battery pack."

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      ICE Vsade na svete je rozvodna siet trojfazova, lenze v tzv. Jednofazovych krajinach sa trojfaz nepouziva pre rodinne domy a byty, preto maju jednofazove nabijanie elektromobilov . Maju dve moznosti - vnutri v bytoch maju 120V a v garazach, mensich dielnach a podobne maju 240V.
      tych 240 je vlastne dva krat 120V - je to sekundar 240V rozdeleny na polovicu - tych dva krat 120V nie su dve fazy ale len polovice 240V sekundaru.
      Velke budovy napajane v vysokeho napetia samozrejme maju 3fazovy privod do svojej trafostanice.

    • dzodzo
      dzodzo komentoval
      Upraviť komentár
      240 pouzivaju aj napr. na elektricku ruru, viz. vtipne video od electroboom https://www.youtube.com/watch?v=quABfe4Ev3s

  • #32
    co sa tyka tych dodavok tak tu naopak pisu, ze by sa mali dodacie doby skratit, ale u base verzie je zaciatok produkcie stale late 2018, takze zaciatok dodavok vychadza na tych early 2019

    "As for the least expensive version of the Model 3 with the Standard battery pack starting at $35,000 in the US, the timeline for new reservations is going from 12 to 18 months to just 6 to 12 months.

    Earlier this year, Tesla said that the standard battery pack won’t go into production until late 2018."

    takze ta domnienka s tym, ze potrebuju predavat najskor drahsie verzie aby mali profit je najskor spravna
    The story around the Model 3 production ramp as so far mostly been about the delays, but in a surprising change today, Tesla is actually accelerating Model 3 delivery timelines for new orders amid …

    Komentár


    • #33
      Ahojte ocitol som sa na chvilku v San Diegu tak reku skusim zavolat do showroomu o testovaciu jazdu a podarilo sa. O 1PM mam testovacku na model X. V showroome maju aj model 3 ak mate niekto nejake otazky ktore by som im mal polozit kludne napiste

      Komentár


      • #34
        Aká bude cena pre EÚ. Keď sľubovali tento model Tesla 3, mala to byť ľudová cena, v USA 30 tis. USD, podobná cena v EÚ. Tak teda? Realita je aká? Kľudne sa ich treba opýtať, nech vidia, že nie sme na hlavu padnutí. Nech má Elon spätnú väzbu

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Cenu holatka tm3 v us Elon slubil 35 tis usd. Pre eu odhadujem, ze to bude (tak ako u inych aut) v eur viac ako v us v usd
          plus doprava plus dph.

        • stanley159
          stanley159 komentoval
          Upraviť komentár
          jop cena bola dopredu takto dana, teda s 20% danou to bude zacinat na 42tisic eur v europe

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Pitat sa v USA na cenu pre Europu je blbost. Ten clovek je skoleny pre US trh o Europskom nic nevie. Nepotrebuje to pre pracu, tak o tom nic nevie. A keby sa to hocitko spital v Europe predajcu, tak ty asi tiez zatial nic nevedia.Este nebol oznameny termin dodavania aut mimo USA a Kanadu. Otazku na dovoz, alebo cenu TM3ky by najskor vedeli vo Freemonte. Ale ty maju teraz ine starosti.

        • swimmino
          swimmino komentoval
          Upraviť komentár
          Samozrejme, že o cene nevedeli, skúšal som sa pýtať aj na nabíjacie štandardy pre Európu ale nevedeli ani, že v Európe máme niečo inšie. Testovali sme model X P100D no šoféroval predajca, pretože medzinárodný vodičský preukaz nestačil.

        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          V USA by ti mal stacit EU SK vodicak minimalne ako turistovi. No to bola teda testovacia jazda.

      • #35
        Vyzera to, ze do fabriky doviezli nove stroje na zvysenie produkcie pre TM3:

        https://twitter.com/elonmusk/status/1000143728500269057

        a nizsie vo vlakne sa iba opat potvrdzuje ze dodavky do EU budu early 2019:

        "Model 3 was designed for min engineering & tooling change for RHD. Note left/right symmetry. LHD for Europe & Asia first half of next year. RHD probably middle of next year."

        Komentár


        • #36
          Havarijne poistenie Modelu 3 bude po nejakom case zrejme slusna palka. Ti prvi adopteri este asi stihnu relativne lacnu poistku kym sa poistovne zobudia. 10cm preliacenina predneho blatnika stala poistovnu $6300. Paradoxne, nahradny blatnik stal len $250, zbytok bola praca. Konstrukcne je vozidlo udajne tak komplikovane, ze demontaz blatniku vyzaduje najprv odstranie predneho naraznika, spatneho zrkadla, zadnych sedaciek (kvoli odpojeniu baterie) atd, a ked sa demontuje predny naraznik, je potrebne vykonat aj rekalibraciu vsetkych senzorov nechcem vediet, co bude obnasat vacsia kolizia. Uz bol medializovany jeden Model S, ktory pri parkovani oprel celu stranu (predny a zadny blatnik + predne a zadne dvere) o betonovy kvetinac a poistovna auto odpisala ako totalku.

          Uz tu padli nazory, ze automobilky sa boja EV kvoli jednoduchej konstrukcii a nenarocnemu servisu. Ale mne to pride, ze EV su pre servisy zlata bana. Minimum nahradnych dielov, k tomu este relativne lacnych, a sialene mnozstvo dobre platenych cloveko-hodin. To je sen kazdeho majitela servisu. Nechapem preco tolko otalaju...

          So, in March, I got "the call" from Tesla: My Model 3 was coming to New York and they were ready to schedule delivery. And this was only 6 days after I was invited to configure the car and lock in my order. Needless to say, I was excited. I'd been waiting to own a Tesla since my first test drive of a Model S in 2013, and had stood in line on Model 3 launch day to get a chance to get one as quickly as I could. The delivery was delayed a week when detailers at the Tesla store in Brooklyn noticed a paint chip: "Elon says they have to be perfect," said my delivery specialist. And so I waited a few more days.

          Komentár


          • #37
            Poistovne uz aj u nas radi definuju aj mensie havarie ako totalku, lebo im vychadza mensie plnenie. Posledne som sa musel pohadat s odhadcom poistovne, ked mi chcel na firemnom aute zadefinovat totalku, pricom ziadna nosna cast ani nebola poskodena. Kedze vina bola jednoznacne na strane druheho vodica a teda oprava isla z jeho PZP, tak som trval na oprave. Samozrejme som to vyhadal a auto mi dali do povodneho stavu bez toho aby som zaplatil co i len euro. V takomto postupe im cim dalej tym viac pomaha aj legislativa, ked v pripade poskodenia nosnej casti auta nie je dovolene nosnu cast opravovat, ale auto ide na odpis.
            Kazde auto, co ma tolko kamier, cidiel, radar a podobne ma podobnu uroven zlozitosti kalibracie. To tvrdenie zlozitosti odpojovania hlavnej baterie sa mi tiez nezda. V TMX a TMS sluzi na odpojenie hlavnej baterie rozpojovaci vodic v prednom kufri auta, ktory nedovoli zopnutie hlavneho 400V rele, iny odpojovaci kontakt na TMS a TMX som nikde nenasiel. V TM3 je okrem odpojovacieho vodica v prednom kufri druhy odpojovaci vodic v stlpiku za pravymi zadnymi dverami - urceny na prerusenie vyprostovacim naradim, pricom staci prerusit jeden z odpojovacich vodicov - ved hlavnu bateriu treba v pripade havarie odpojit hned a je nemyslitelne, aby to bolo urobene tak, ze treba zoroberat zadne sedadla.
            Ani v TM3 nie je v popise ziadny iny odpojovaci kontakt pre 400V bateriu.
            https://www.tesla.com/sites/default/...e_Guide_en.pdf
            Naposledy upravené jux; 28-05-2018, 09:55.

            Komentár


            • Ioniq
              Ioniq komentoval
              Upraviť komentár
              To sa pise v clanku, nie som mechanik. Majitelka auta (aspon usudzujem podla mena Brooklyn) asi nie je technicky zdatna, tak je mozne, ze len nepochopila, preco davali dole sedacky, nasledne to uz skomolene posunula dalej. Teslu asi hociaky hejrup servis rozoberat nebude, predpokladam, ze si to dost strazia aby to robili len autorizovane a dobre zaskolene strediska. A opravu a rozpocet odobrili dvaja likvidatori (aj ked druhy to este trochu okresal), takze asi bol dovod davat ich von. Ja som narazal cisto na fakt, ze TM3 je prezentovana ako dostupne a pomaly aj “ludove” EV, ale servisne sadzby a narocnost ukonov presahuje luxusny segment nemeckej premie (A8/7er/S), a sadzby poistneho to budu odzrkadlovat. A toto mi pride trosku ako skryta pasca na menej solventnych klientov. Najprv ich nahlodaju na cenovo dostupny model, a potom padnu na hubu ked pride na opravy alebo platbu poistneho, ale to sa uz v brozure Modelu 3 nedocitas. Rovnaka oprava na Audi A4/S4/RS4 ta v autorizaku vyjde na 780€, ak to das opravit do mensieho servisu tak do 300€ vratane lakovania. A tiez maju vpredu senzory, radar a kadeco. VW Group dokonca zacal montovat niektore riadiace jednotky dopredu na exponovane miesta (tesne za naraznik, podbehy,...) aby bola vyssia pravdepodobnost, ze sa odfajcia pri kazdom tukanci. To je zvrhle a neseriozne. Ale zlozit auto sposobom, ze na demontaz blatniku potrebujes rozobrat cely predok a nakalibrovat kazdu prkotinu aby ti vyslo milion normohodin pri banalnom tukanci, to je rovnaky podvod na zakaznika. Aj ked v dnesnej dobe ma to neprekvapuje. Kazdy sidi kde sa da aby vytiahol viac penazi od ludi.
              Naposledy upravené Ioniq; 28-05-2018, 10:06.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Prave Tesla narozdiel od ostatnych nenuti pouzivat len ich teslacke servisy, dokonca ani v zaruke, resp. vobec nevyzaduje chodit do servisu - je to na zakaznikovi.
              Ked som bol skontrolovat u nas v BA geomertiu X-ka, tak uz mali v softveri meracej stolice data na S-ko a povedali, ze pri dalsom upgrade budu mat zrejme aj data na X-ko, takze kludne mozno ist s teslou aj na geometriu do ineho servisu ako teslackeho. Kamery a radar zrejme vzdy bude treba davat robit v teslackom servise, aj ked ti co vymienaju predne skla s kamerami mi povedali, ze rovnako ako maju softver na nastavovanie kamier viacerych znaciek, mozno dostanu aj softver na nastavovanie pre tesly - no o tomto pochybujem...

          • #38
            Pravdepodobnost, z EU tesla3 bude mat rovnaky konektor ako S a X sa zvysuje

            While we can’t confirm for a fact that the plug is a Type 2 from the picture, it is clearly not Tesla’s standard American plug and therefore, it’s a different connector never before seen on a Model 3 before..

            The form of the handle and the position of the connector is clearly different and it resembles a Type 2 handle.
            A Tesla Model 3 with a different plug, likely a Type 2 Mennekes, has been spotted at Tesla’s automation group in Germany ahead of the official European launch.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Ešte stále je tu šanca, že pod tým Typ2 sú krytkou zákryté dva DC piny. Je to tam rozmazane ale ten konektor je dosť hore aby to tam vošlo.

            • matchke
              matchke komentoval
              Upraviť komentár
              Ved prave. Mne cely ten kryt na konektor pripada, ze ak by tam chceli dat CCS taky by ho museli pootocit o nejakych 15 stupnov, alebo posunut viac ku zadnym svetlam. Nechapem typka, co spravil tu fotku. To by bol problem keby pristupil blizsie a odfotil ten port?

            • g211
              g211 komentoval
              Upraviť komentár
              Ak by tam nechceli dať CCS, tak je ten Type2 v strede (pozrite si umiestnenie portu v US M3). Type 2 je zámerne veľmi hore práve preto, aby sa pod neho zmestili CCS piny. Predpokladám že Tesla si to chce ustrážiť až do predstavenia SuC v3.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Myslis, ze SC v3 bude mat CCS konektor?

            • g211
              g211 komentoval
              Upraviť komentár
              Jj, v Europe tomu davam velku sancu. Je vela indicii. Hlavnou je, ze sucasny Type 2, ktory si Tesla upravila pre rychlonabijanie, uz charakteristikou nezvladne vyraznejsie navysenie vykonu. Hoci sa mi nepaci myslienka ze SuC stojany budu mat 2 rozne konektory, asi to bude naozaj logicky krok. Tu su k tomu klebety: https://www.reddit.com/r/teslamotors...e_will_get_an/

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              S CCS konektorom je Model 3 5x atraktívnejší, obzvlášť vo východnej Európe kde je superchargerov ako šafranu.

            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Podla mna je ta fotka naschval tak rozmazana. A prve TM3 EU budu mat Typ2 Tesla konektor, lebo to by uz teraz museli robit upravy na SC. A v 2019 maju byt nejake zmeny a tie budu na vsetkych modeloch, tak potom mozno zmenia aj konektory ale u vsetkych modelov naraz.

            • g211
              g211 komentoval
              Upraviť komentár
              Nezabudajme na to, ze po ocakavanom SuC v3 unveilingu koncom decembra maju stale 3 mesiace cas upravit SuC stojany, kym sa v EU objavia prve M3.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              ICE666SVK Nemusia. Kľudne môžu M3 pre EU nabíjať rovnako ako MS cez ten Typ2 konektor a jednoducho pridať CCS port aj keď nebude ešte k využitiu na SC.

          • #39
            Tiež zaujímavá info sa vyskytuje na konci článku a síce Elon twitter-oval, že objednávky pre prvé európske rezervácie budú spustené ešte tento rok s dodávkami najneskôr v marci 2019, čo je tiež veľmi pozitívne a potvrdzuje to moje očakávania, že pred vychrlením 35kUSD verzie potrebuje chrliť ešte drahšie verzie a na to potrebuje Európu čo najskôr.

            Komentár


            • #40
              @ICE666SVK tvoje tvrdenie "A prve TM3 EU budu mat Typ2 Tesla konektor, lebo to by uz teraz museli robit upravy na SC."
              nemusi byt spravne. Kludne mozu dat do TM3 CCS a type2 cast CCS pouzivat pre terajsie SC.

              Komentár


              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                Co je spravne a co nie je tazko povedat, lebo vsetci len hadame co vlastne bude za konektor. To sa uvidi. SC su na teslacky Typ2 upravene. Takze pripravene su na Tesla modely S,X a ak bude Typ2 na 3kach tak aj tam. SC je v CR a SR alebo aj PL ci HU malo, ale CCS ma na rychlonabijackach este stale nevyriesene problemy a vypadava to. Tak sa vsetkym cudujem preco ho momentalne teraz chcete uz na TM3ke. Asi to chce cas na vyriesenie CCS a preto mi pripada lepsie riesenie to co teraz funguje a nemusi sa investovat do prerabky SC, kde to zabere isty cas.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Že to blbne GW neznamená že to blbne všade. Pozri koľko je SC a koľko CCS na Slovesnku a vieš prečo to chceme.

            • #42
              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	 Videní:	1 Veľkosť:52,9 KB ID:	29469
              SC nabijanie TM3.

              Komentár


              • g211
                g211 komentoval
                Upraviť komentár
                Inak bacha na to, ten graf je na prvy pohlad trochu zavadzajuci - na Xovej osi nie su percenta ako obvykle, ale minuty. Ale inak velmi pekne cisla - za 15 minut nabitych v prepocte 200 kilometrov.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Maximálny príkon 116 kW je super. Moje S s podobnou kapacitou ťahá maximálne 98 kW.

              • Vlado
                Vlado komentoval
                Upraviť komentár
                To je nabíjací výkon nie príkon.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Kedze je to hodnota, ktoru udava auto (spotrebic) je to prikon, alebo sa mylim?

              • Vlado
                Vlado komentoval
                Upraviť komentár
                Ale nabíjaš batériu nie auto. Elektromotor a vyhrievanie je napr. spotrebič. Batériu cháp ako zdroj. Tak je to podla mna blbé udávať nabíjací príkon. Ale tiež sa možno mýlim.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Hm, mas pravdu, ze bateria to energiu nespotrebovava. Asi je to fuk. Hlavne ze si rozumieme .

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Vlado, ak hovoris o aute ako o spotrebici, tak je to prikon auta.
                U zariadeni co su zdrokom aj spotrebicom je na mieste udavat prikon aj vykon.
                DC nabijacka - napr supercharger je spotrebicom aj zdrojom.
                Zo strany sietoveho napajania je spotrebicom, no zo strany elektomobilu je zdrojom.
                Takze ked hovorime o DC nabijacke na jej DC strane tak hovorime o vykone DC nabijacky.
                Pri ostatnych komponentoch v aute je to podobne:
                Kazda bateria je pri nabijani spotrebicom elektriny a pri vybijani zdrojom elektriny.
                Nabijacka v aute (AC/DC menic) je (podobne ako DC nabijacka) zo strany sietoveho napajania spotrebicom a zo strany baterie a inych 400V zariadeni v aute je zdrojom.
                Tiez menic 400DC/DC12V je zo strany jeho 400v vstupu spotrebicom a zo strany 12V vystupu je zdrojom.
                Vykon kazdeho komponentu je vzdy mensi ako prikon - o straty v nabijacke, menici ci baterii.
                Pre trojcata v cani0n softveri vidno pri nabijani prikon, ktory ide do baterie (vidno kW vtekajuce do baterie, nabijaci prud baterie aj napetie baterie) a pri vybijani rovnako vidno vykon baterie (kW, prud vytekajuci z baterie aj aktualne napetie baterie) Na strane AC vstupu onboard nabijacky vidno prud a napetie z AC strany.
                Pri plyne na podlahe vidno na trojcatach vykon baterie (bez kurenia ci klimy) cca 55kW, hoci maximalny vykon elektromotora je len 49kW,
                cize tych cca 6 kW su straty baterie pri vybijani, straty v invertore, straty v trakcnom elektromotore a ostatna drobna spotreba elektromobilu.
                Naposledy upravené jux; 09-11-2018, 15:40.

              • Vlado
                Vlado komentoval
                Upraviť komentár
                ja tomu chápem, len som nevedel presne čo ukazuje auto. Myslel som si, že ukazuje presne to čo aj nabíjačka (povedzme nejaká DC), teda výkon.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Tesla na displeji auta aj v mob. aplikacii ukazuje energiu ktora vstupuje do auta.
                Pri DC nabijani ukazuje DC vykon, ktory je na vystupe superchargera resp. inej DC nabijacky.
                T.j do baterie ide menej energie o ostatnu okamzitu spotrebu auta.
                Pri AC nabijani ukazuje tiez prikon na vstupe do auta - na AC vstupe nabijacky v aute.
                Pri nizkovykonnom AC nabijani a zapnutom kureni sa moze (u tesly) stat, ze auto tvrdi, ze nabija, no nemusi to byt pravda. Ked do auta vstupuju zvonku povedzme 3kW, v pripade, ze je zima a kurenie bolo len prave pustene, displej v aute ukazuje, ze sa nabija 3kW "charging 3kW", no v skutocnosti sa bateria nemusi vobec nabijat, naopak, moze sa vybijat cca 3kW, pretoze kurenie tesly berie max. 6kW. (3kW zo siete + 3kW z baterie)

                Maloktore elektromobily mimo tesly umoznuju kurit z baterie pri vypnutom aute, tiez maloktore dovoluju kurit z pripojeneho AC nabijacieho kabla. U tesly sa da kurit hocikedy z baterie aj z vstupujucej DC alebo AC energie, tiez kombinaciou vstupujucej energie a energie z baterie.

                No napr. I-MiEV pri kureni z AC nabijacieho kabla kuri len takym vykonom, aby nevybijal bateriu. Ked uz ma rozkurene, a na kurenie uz netreba cely prikon zvonku, cast energie z nabijacky ide do baterie.

              • Vlado
                Vlado komentoval
                Upraviť komentár
                Hej, je to tak, že ukazuje celkovú energiu vstupujúcu do auta.
            Pracuje...
            X