Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Veľký test: koľko reálne prejdú elektromobily na jedno nabitie?
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Kedze to bolo zdielany test s novinarmi z x dalsich redakcii z roznych krajin europy, tak nemohli vsetko len ohovorit a zhodit pod ciernu zem, ako je pri teme elektromobilov na slovensku bezne. Takze dokonca by clovek ktory prvy krat cita nieco na tuto temu mohol nadobudnut aj pozitivny nazor. To je velmi slusne, pri urovni slovenskej EV motozurnalistiky (a nielen jej, ale aj vseobecne - cest vynimkam), ktora sa castokrat blizi kvalite hnoja vyprodukovanej prasatom ktore si pamatam z detstva u mojej babky na dedine 😃
-
Ako je mozne, ze starsia a krabicova Kia Soul ma vyssi dojazd ako Ioniq? Dake divne ci mi nieco unika? Detto i3.
Prekvapila ma Ampera-E, ktora sa dojazdovo dotahuje na vlajkove lode MS/MX100D. Aj ked na smolu potencialnych zakaznikov sa nevyraba, takze US only.
Komentár
-
pretoze novy model Soul ma 30 kWh, a po update software na tomto novsom modely sla spotreba zo 16 na 14. Aspon podla realnych uzivatelov z elektroforum.cz. Sice je to krabica, ale je lahsia. Testoval som v meste aj Ioniq aj SOUL. Soul je samozrejme do mesta lepsi... ale nesmies do kufra dat tenisovu raketu po dlzke
-
Neviem či je správna hodnota pre Ioniq, ale výsledok Soulu je OK.
Jazdím (Soulom) úplne bežne okolo 12-12,5, kombinovane s diaľnicami nejakých 14. Samozrejme predpisové rýchlosti, dialnica za 100, a pohoda, klídek, žiadny pubertálny Fittipaldi nie som :-)
Včera som dal takto trasu Myjava-Nitra a späť, 180 km, totožné miesto štartu a cieľa, cca 20 km diaľnica, 33 st.C vonkajšia teplota, čiže stále s klímou. Výsledok: 12,3.
Tá hodnota pre Soul z toho testu, je úplne v poriadku...
-
Fyziky a aerodynamiky... Ioniq ma podstatne mensi odpor vzduchu a mensiu spotrebu. V teste namerali 12.2kWh/100km vs 13.6kWh/100km. Takisto o 2kWh mensiu bateriu (28kWh vs 30kWh). Takze mame rozdiel spotreby 1.4kWh na 100km v prospech Ioniqu. Pri najazde 200km uz Ioniq zmazal vyhodu Soula vo vacsej baterii a ma este 0.8kWh k dobru.
Tiez na Ioniqu urobili dojazdy s prilis velkymi rozdielami (199 vs 224km), to je rozdiel 10%, a dojazdom 224km potvrdili, ze zajde dalej ako Soul. Take rozdiely sa im podarili uz len na eGolfe. Vsetky ostatne auta mali rozdiel len par km. Pricinu by som hladal v prvom dni, a polozil by som otazku, kto soferoval Ioniq a eGolf, resp. akym sposobom, ked sa mu podarilo dosiahnut tak velku odchylku a slaby vysledok.
A nech pocitam ako pocitam, nedokazem prist na to, ako namerali priemernu spotrebu Ioniqa 12,2kWh/100km pri najazde 199km. To nevychadza ani pri tom mediane 212km. Spotreba 12.2kWh znamena najazd nieco cez 220km. Spotreba Soula im zazracne sedi. Ioniqu absolutne nie.
Alebo som nieco prehliadol?
-
Na autach sa striedali, aby nebol jeden sofer na jednom aute aspon tak to tam pisu. Ioniq podla mna si nic neprehliadol, ale tych premennych preco im to tak vyslo moze byt kopec. Proste im to tak vyslo a preco to uz nezistime. Su to novinari, mali telemetriu, ale ci vedia s EV autami jazdit ako elektromobilisti, to je tazko povedat.
-
Ioniq Je fakt, že priemerné spotreby v tom teste vôbec nezodpovedajú tým nájazdom, resp. nie je z toho jasné, odkiaľ a ako tie údaje o priemernej spotrebe zobrali. A teda ani nie je jasné či Ioniq má naozaj menšiu spotrebu (čím netvrdím, že to nemôže byť pravda).
Aerodynamika hrá samozrejme v prospech Ioniqu, na diaľnici, resp. pri rýchlostiach nad 100 km/h by to určite Ioniq Soulu natrel, ale pri menších rýchlostiach a v meste si viem predstaviť, že väčšia baterka Soula môže vymazať ten aerodynamický handicap.
-
-
Nie je to mozne, vela zalezi od sofera, uz tu na fore si zdielame skusenosti, takze vieme ako to je.
Mne sa testom i-Pace potvrdila tá nezrovnalosť medzi udávanou spotrebou kWh na 100 km a uvádzaným dojazdom. Neviem akým spôsobom sa im podarilo urobit WLTP dojazd 480, ale vyzera to na habaďúru. Celý i-Pace je od zaciatku zvlastny. Isli ho porovnavat s Tesla X, pritom jej velkostne ani dojazdom nesiaha po kolená.
i-Pace je porovnatelny dojazdom a velkostou zakladnej Tesla 3 ale cenovkou raz tolko a to este nevieme co vsetko vyplava na povrch ak ich vyrobia aspon par tisic aby to uz konecne niekto aj mohol kupit a podelit sa o skusenosti.
Styri mesiace po predstaveni nedovolili ani otvorit predny kufor alebo odviest sa. Malo to vobec v sebe baterku a motor, ked to tu ukazovali ?
Prve testy - Nielen novinari, ktorych tam upili a prezrali a dovolenku zaplatili, takze len híkajú aké je to skvelé auto, lebo v EV sedia raz za dva roky.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 28-07-2018, 17:03.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
s Jaguarom mozno este bude veselo... Bjorn predvcerom pocas zavodu Hyundai Kona vs Model X prezradil jednu infosku ohladom i-Pace - jeden jeho znamy, ktory testoval i-Pace, dostal pokyn od instruktora po skonceni jazdy, ked sa uz chystal zaparkovat a zaradit do P, ze nech to nerobi, lebo sa chystala dalsia jazda s inym testerom a ze vraj i-Pace po dlhsej jazde a zaradeni do P nedovoli vobec jazdit najblizsich az 6 minut!! Lebo potrebuje schladit motor....
-
Jedna vec je spojit sa so skusenejsim alebo od neho odkukat (ako to urobil napr. Mercedes pri B) a ina vec je ucit sa na svojich chybach. Mozno to s tym Jaguarom bude este zaujimavejsie, napr. ako ked sa z Tesla kupujicich prve roky modelu robili testeri. Ale to je aj pri ICE autach, nielen EV.
-
Celkom zaujímavé sú výsledky toho testu, interpretované cez pomer reálneho dojazdu ku WLTP...
http://www.thejournal.ie/autobest-ev...urce=shortlink
Komentár
-
To čo robili s tým Jaguarom preboha??? Ušli 65% z udávanej WLTP? Hovadina na kvadrát. Jedine že by soudruzi z UK udělali někde chybu.
Komentár
-
Aj Leafu dost nalozili, 80% WLTP, zatial co zbytok adeptov ma 93-103%. Na iPace sa to samozrejme nechyta. Cely ten test je nejaky divny. Bud to soferovali uplne lamy co nevedia ako jazdit s EV, alebo nieco zle spocitali (Ioniqu vobec nesedi priemerna spotreba s dojazdom) alebo to ma byt platene promo pre nejake konkretne auto alebo je Jaguar fakt odflaknuty. Smrdi to...
Skusenosti mi hovoria, ze ked sa robi nejaky test alebo studia, a vybehnu abnormalne vysledky, velke rozdiely medzi jednotlivymi pokusmi alebo ine nezrovnalosti, autor sa v tom trosku povrta a pokusi sa o vysvetlenie daneho javu alebo urobi dalsie kontrolne skusky. Tu sa na to vyprdli, urobili 2 jazdy za 2 dni, spisali a publikovali. Bez zaujmu o odpovede. V celom teste je vela divnych veci.
-
Veru tak. Ja som mal pozicaneho pred rokom a pol na víkend Leafa 1, bolo mínus 10. To som čumel ako rýchlo klesal dojazd...
-
Komentár