Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Veľký test: koľko reálne prejdú elektromobily na jedno nabitie?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1998

    Veľký test: koľko reálne prejdú elektromobily na jedno nabitie?

    https://autozurnal.ta3.com/velky-tes...-jedno-nabitie
  • Komat44
    Member
    • Jan 2018
    • 87

    #2
    Kedze to bolo zdielany test s novinarmi z x dalsich redakcii z roznych krajin europy, tak nemohli vsetko len ohovorit a zhodit pod ciernu zem, ako je pri teme elektromobilov na slovensku bezne. Takze dokonca by clovek ktory prvy krat cita nieco na tuto temu mohol nadobudnut aj pozitivny nazor. To je velmi slusne, pri urovni slovenskej EV motozurnalistiky (a nielen jej, ale aj vseobecne - cest vynimkam), ktora sa castokrat blizi kvalite hnoja vyprodukovanej prasatom ktore si pamatam z detstva u mojej babky na dedine 😃

    Komentár

    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      #3
      Ako je mozne, ze starsia a krabicova Kia Soul ma vyssi dojazd ako Ioniq? Dake divne ci mi nieco unika? Detto i3.

      Prekvapila ma Ampera-E, ktora sa dojazdovo dotahuje na vlajkove lode MS/MX100D. Aj ked na smolu potencialnych zakaznikov sa nevyraba, takze US only.

      Komentár


      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        pretoze novy model Soul ma 30 kWh, a po update software na tomto novsom modely sla spotreba zo 16 na 14. Aspon podla realnych uzivatelov z elektroforum.cz. Sice je to krabica, ale je lahsia. Testoval som v meste aj Ioniq aj SOUL. Soul je samozrejme do mesta lepsi... ale nesmies do kufra dat tenisovu raketu po dlzke

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem či je správna hodnota pre Ioniq, ale výsledok Soulu je OK.
        Jazdím (Soulom) úplne bežne okolo 12-12,5, kombinovane s diaľnicami nejakých 14. Samozrejme predpisové rýchlosti, dialnica za 100, a pohoda, klídek, žiadny pubertálny Fittipaldi nie som :-)
        Včera som dal takto trasu Myjava-Nitra a späť, 180 km, totožné miesto štartu a cieľa, cca 20 km diaľnica, 33 st.C vonkajšia teplota, čiže stále s klímou. Výsledok: 12,3.
        Tá hodnota pre Soul z toho testu, je úplne v poriadku...

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Nehovorim, ze nie je v poriadku, len to, ze Ioniq zakonite musi prejst viac. Niekde tam maju chybu.

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        A podľa akého zákona? :-)

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Fyziky a aerodynamiky... Ioniq ma podstatne mensi odpor vzduchu a mensiu spotrebu. V teste namerali 12.2kWh/100km vs 13.6kWh/100km. Takisto o 2kWh mensiu bateriu (28kWh vs 30kWh). Takze mame rozdiel spotreby 1.4kWh na 100km v prospech Ioniqu. Pri najazde 200km uz Ioniq zmazal vyhodu Soula vo vacsej baterii a ma este 0.8kWh k dobru.

        Tiez na Ioniqu urobili dojazdy s prilis velkymi rozdielami (199 vs 224km), to je rozdiel 10%, a dojazdom 224km potvrdili, ze zajde dalej ako Soul. Take rozdiely sa im podarili uz len na eGolfe. Vsetky ostatne auta mali rozdiel len par km. Pricinu by som hladal v prvom dni, a polozil by som otazku, kto soferoval Ioniq a eGolf, resp. akym sposobom, ked sa mu podarilo dosiahnut tak velku odchylku a slaby vysledok.

        A nech pocitam ako pocitam, nedokazem prist na to, ako namerali priemernu spotrebu Ioniqa 12,2kWh/100km pri najazde 199km. To nevychadza ani pri tom mediane 212km. Spotreba 12.2kWh znamena najazd nieco cez 220km. Spotreba Soula im zazracne sedi. Ioniqu absolutne nie.

        Alebo som nieco prehliadol?

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Na autach sa striedali, aby nebol jeden sofer na jednom aute aspon tak to tam pisu. Ioniq podla mna si nic neprehliadol, ale tych premennych preco im to tak vyslo moze byt kopec. Proste im to tak vyslo a preco to uz nezistime. Su to novinari, mali telemetriu, ale ci vedia s EV autami jazdit ako elektromobilisti, to je tazko povedat.

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq Je fakt, že priemerné spotreby v tom teste vôbec nezodpovedajú tým nájazdom, resp. nie je z toho jasné, odkiaľ a ako tie údaje o priemernej spotrebe zobrali. A teda ani nie je jasné či Ioniq má naozaj menšiu spotrebu (čím netvrdím, že to nemôže byť pravda).
        Aerodynamika hrá samozrejme v prospech Ioniqu, na diaľnici, resp. pri rýchlostiach nad 100 km/h by to určite Ioniq Soulu natrel, ale pri menších rýchlostiach a v meste si viem predstaviť, že väčšia baterka Soula môže vymazať ten aerodynamický handicap.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1316
      •   

      #4
      Nie je to mozne, vela zalezi od sofera, uz tu na fore si zdielame skusenosti, takze vieme ako to je.

      Mne sa testom i-Pace potvrdila tá nezrovnalosť medzi udávanou spotrebou kWh na 100 km a uvádzaným dojazdom. Neviem akým spôsobom sa im podarilo urobit WLTP dojazd 480, ale vyzera to na habaďúru. Celý i-Pace je od zaciatku zvlastny. Isli ho porovnavat s Tesla X, pritom jej velkostne ani dojazdom nesiaha po kolená.
      i-Pace je porovnatelny dojazdom a velkostou zakladnej Tesla 3 ale cenovkou raz tolko a to este nevieme co vsetko vyplava na povrch ak ich vyrobia aspon par tisic aby to uz konecne niekto aj mohol kupit a podelit sa o skusenosti.
      Styri mesiace po predstaveni nedovolili ani otvorit predny kufor alebo odviest sa. Malo to vobec v sebe baterku a motor, ked to tu ukazovali ?

      Prve testy - Nielen novinari, ktorych tam upili a prezrali a dovolenku zaplatili, takze len híkajú aké je to skvelé auto, lebo v EV sedia raz za dva roky.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 28-07-2018, 17:03.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        s Jaguarom mozno este bude veselo... Bjorn predvcerom pocas zavodu Hyundai Kona vs Model X prezradil jednu infosku ohladom i-Pace - jeden jeho znamy, ktory testoval i-Pace, dostal pokyn od instruktora po skonceni jazdy, ked sa uz chystal zaparkovat a zaradit do P, ze nech to nerobi, lebo sa chystala dalsia jazda s inym testerom a ze vraj i-Pace po dlhsej jazde a zaradeni do P nedovoli vobec jazdit najblizsich az 6 minut!! Lebo potrebuje schladit motor....

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Jedna vec je spojit sa so skusenejsim alebo od neho odkukat (ako to urobil napr. Mercedes pri B) a ina vec je ucit sa na svojich chybach. Mozno to s tym Jaguarom bude este zaujimavejsie, napr. ako ked sa z Tesla kupujicich prve roky modelu robili testeri. Ale to je aj pri ICE autach, nielen EV.
    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #5
      Inak ten výsledek Tesiel je dost dobrý. Problém je v tom, ze dojazd ktory tam uvádzajú ako teoretický, nie je podľa mna podľa WLTP ale NEDC. A ten sa pri normálnom jazdení dosiahnuť nedá.
      A to bolo podľa textu okolo 30C čo je optimálna teplota pre Teslu (aj keď ide klíma).

      Komentár

      • EVan
        Member
        • Dec 2017
        • 80
        • ivan455831
        •   

        #6
        Celkom zaujímavé sú výsledky toho testu, interpretované cez pomer reálneho dojazdu ku WLTP...
        http://www.thejournal.ie/autobest-ev...urce=shortlink

        Komentár

        • Jiri GrandPa
          Senior Member
          • Dec 2016
          • 707
          • viera8131
          •      

          #7
          To čo robili s tým Jaguarom preboha??? Ušli 65% z udávanej WLTP? Hovadina na kvadrát. Jedine že by soudruzi z UK udělali někde chybu.

          Komentár


          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Aj Leafu dost nalozili, 80% WLTP, zatial co zbytok adeptov ma 93-103%. Na iPace sa to samozrejme nechyta. Cely ten test je nejaky divny. Bud to soferovali uplne lamy co nevedia ako jazdit s EV, alebo nieco zle spocitali (Ioniqu vobec nesedi priemerna spotreba s dojazdom) alebo to ma byt platene promo pre nejake konkretne auto alebo je Jaguar fakt odflaknuty. Smrdi to...

            Skusenosti mi hovoria, ze ked sa robi nejaky test alebo studia, a vybehnu abnormalne vysledky, velke rozdiely medzi jednotlivymi pokusmi alebo ine nezrovnalosti, autor sa v tom trosku povrta a pokusi sa o vysvetlenie daneho javu alebo urobi dalsie kontrolne skusky. Tu sa na to vyprdli, urobili 2 jazdy za 2 dni, spisali a publikovali. Bez zaujmu o odpovede. V celom teste je vela divnych veci.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            A potom ver takymto testom. Najlepsi test je vlastny test a vlastna skusenost a potom moze byt clovek prekvapeny bud prijemne, alebo neprijemne.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Veru tak. Ja som mal pozicaneho pred rokom a pol na víkend Leafa 1, bolo mínus 10. To som čumel ako rýchlo klesal dojazd...
        Pracuje...
        X