Jednotlivé vlády zemí EU mají strach, že přijdou o stovky miliard EUR z vybrané spotřební daně za paliva. Chtějí proto po zavedení elektromobilů v masovém měřítku zavést systém, který by zdanil „tankování“ elektřiny do elektromobilů. Společnost TESLA proti tomu protestuje, ale např. německý Siemens tady v Německu již testuje technologii digitálního podpisu elektřiny. V principu jde o to, že nabíjecí hlavice v autě, když připojíte nabíjecí kabel ze stojanu, má namontovaný frekvenční čip. Dobíjecí stojan kromě napětí a dobíjecího proudu pouští do kabelu vysokofrekvenční zakódovaný signál, který slouží jako digitální asymetrický podpis stojanu připojeného online na obdobu EET.
Pokud je digitální podpis přítomen v nosném signálu kabelu, čip v autě asymetricky dekóduje podpis, ověří ho a otevře nabíjecí okruh a začne nabíjení baterií ve vozu. Pokud si ale začnete dobíjet auto doma z kabelu, nabíjecí čip nenajde digitální podpis v signálu kabelu z elektrické sítě a vyzve vás k zaplacení spotřebního kreditu, resp. zálohy na spotřební daň online. V autě přiložíte bezkontaktní běžnou platební kartu k volantu (RFID čip je ve volantu), ozve se pípnutí, strhne se vám záloha 15 EUR online z karty a účtu v bance, na který je karta napojena (auto má mobilní data přes zabudovanou SIM kartu a GSM/LTE modul) a zároveň se karta nalinkuje do platebního systému státní správy, takže podruhé už kartu nepotřebujete, když nabíjíte auto doma. Teprve po této aktivaci nabíjecí čip v autě otevře protokol a povolí baterie dobít z domácí zásuvky. Měl jsem možnost osobně tuto technologii testovat v naší firmě na počátku března v zapůjčeném voze od partnerské firmy, která připravuje tento systém pro koncern VW. Nemohu uveřejnit fotografie, naše firma musela podepsat NDA, ale jakmile bude systém povolen k prezentaci pro veřejnost, uveřejním fotografie a podrobnosti.
http://aeronet.cz/news/nejvetsi-tune...elovani-zasob/
Pokud je digitální podpis přítomen v nosném signálu kabelu, čip v autě asymetricky dekóduje podpis, ověří ho a otevře nabíjecí okruh a začne nabíjení baterií ve vozu. Pokud si ale začnete dobíjet auto doma z kabelu, nabíjecí čip nenajde digitální podpis v signálu kabelu z elektrické sítě a vyzve vás k zaplacení spotřebního kreditu, resp. zálohy na spotřební daň online. V autě přiložíte bezkontaktní běžnou platební kartu k volantu (RFID čip je ve volantu), ozve se pípnutí, strhne se vám záloha 15 EUR online z karty a účtu v bance, na který je karta napojena (auto má mobilní data přes zabudovanou SIM kartu a GSM/LTE modul) a zároveň se karta nalinkuje do platebního systému státní správy, takže podruhé už kartu nepotřebujete, když nabíjíte auto doma. Teprve po této aktivaci nabíjecí čip v autě otevře protokol a povolí baterie dobít z domácí zásuvky. Měl jsem možnost osobně tuto technologii testovat v naší firmě na počátku března v zapůjčeném voze od partnerské firmy, která připravuje tento systém pro koncern VW. Nemohu uveřejnit fotografie, naše firma musela podepsat NDA, ale jakmile bude systém povolen k prezentaci pro veřejnost, uveřejním fotografie a podrobnosti.
http://aeronet.cz/news/nejvetsi-tune...elovani-zasob/
Komentár