https://electrek.co/2017/05/17/volvo...ctric-vehicle/
Prva automobilka ktora verejne uznala zasluhy TESLE za rozvoj elektromobilov je VOLVO. A Volvo sa rozhodlo ako prva automobilka ukoncit vyrobu dieselov. Odhad je do roku 2023. Sucasna generacia dieselov u spolocnosti je posledna. Povedal to Hakan Samuelsson generalny riaditel automobilky. Prvy elektromobil od Volva by chceli mat v roku 2019 Mal by to byt SUV/crossover alebo sedan. Vraj ma mat cenovku 35000 - 40000$. Baterka by mala byt 100kWh a dojazd 402km. Vyrabat by sa mal v Cine a prve predaje maju byt v USA, ale predavat sa bude celosvetove.
Elektromobily a hybridy od Volva dostanu novu platformu MEP (Modular Electrification Platform) Tato platforma umoznuje vyrabat auta z vykonom 100 - 450kW. Pre mensie hybridy Volvo predstavilo platformu CMA (compact modular architecture) urcenu pre klasicke aj hybridne ci plug-in hybridne modely. Tieto auta budu disponovat benzinovym trojvalcom s 10 -15kW elektromotormi ktore budu pracovat s 48V napatim.
Prva automobilka ktora verejne uznala zasluhy TESLE za rozvoj elektromobilov je VOLVO. A Volvo sa rozhodlo ako prva automobilka ukoncit vyrobu dieselov. Odhad je do roku 2023. Sucasna generacia dieselov u spolocnosti je posledna. Povedal to Hakan Samuelsson generalny riaditel automobilky. Prvy elektromobil od Volva by chceli mat v roku 2019 Mal by to byt SUV/crossover alebo sedan. Vraj ma mat cenovku 35000 - 40000$. Baterka by mala byt 100kWh a dojazd 402km. Vyrabat by sa mal v Cine a prve predaje maju byt v USA, ale predavat sa bude celosvetove.
Elektromobily a hybridy od Volva dostanu novu platformu MEP (Modular Electrification Platform) Tato platforma umoznuje vyrabat auta z vykonom 100 - 450kW. Pre mensie hybridy Volvo predstavilo platformu CMA (compact modular architecture) urcenu pre klasicke aj hybridne ci plug-in hybridne modely. Tieto auta budu disponovat benzinovym trojvalcom s 10 -15kW elektromotormi ktore budu pracovat s 48V napatim.