Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla zaregistrovala patent Patent US 2017/0096073 A1

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    Tesla zaregistrovala patent Patent US 2017/0096073 A1

    https://electrek.co/2017/04/22/tesla...mate-charging/
    https://www.scribd.com/document/3459...harging-Patent

    Dneska su superchargery schopne za 40 minut dostat do Tesly 63kWh. V domacnostiach za hodinu 11,5kWh. Problem su vsak tepelne straty pri rychlonabijani. Tesla sice pri superchargeroch nezverejnuje ake vysoke, ale pri domacom dimenzovanom na 100A pri nabiti 11,5kWh je strata 7,7kW lebo pri nabiti sa spotrebuje az 19,2kWh a tento problem ma vyriesit tento patent.
    Tesla vraj prvy krat ziadala o udelenie tohto patentu v roku 2014, takze nabijanie v TM3 by uz teoreticky mohlo byt podla tohto patentu. Kedze je to uplne ina technologia nabijania cez podvozok, baterie budu umiestnene viac k zadnej casti auta a chladenie pre nabijanie bude v predu. Stare ale aj tie dnesne TMS a TMX maju smolu a budu nabijat po starom. Tento patent by mal skratit nabijanie ako domace, tak aj na superchargery a kedze ma zamedzit tepelnym stratam, tak aj lacnejsie.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #2
    Odkial mas tie cisla o stratach pri nabijani? Zdaju sa mi vysoke. Akekolvek vykonne chladenie len umozni rychlejsie nabijanie, no pri rychlejsom nabijani budu naopak straty este vacsie.
    Naposledy upravené jux; 24-04-2017, 17:10.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Zdroj je z jednej ceskej stranky a tu ho nemozem dat. Respektujem pravidla fora. Ale do sukromnej spravy ti to poslem.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Dik, videl som to, ale nepovazujem to za spolahlivy zdoj informacii, radsej si to odmeram sam - aspon priblizne, podobne ako Jiri GrandPa odmeram elektromerom co natecie do auta a porovnam s percentami nabitia v suvislosti s proklamovanou realnou kapacitou baterie tesly.
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #3
    Tie straty sú podľa mna moc pesimistické. 100A je možné iba pri jednofázovom nabíjaní a teda tie čísla sú z USA, kde doma nabíjajú medzifázovým napätím 240 V a aj keď má niekto dual charger tak mu tam reálne tečie okolo 90 A. Pre Európana šialené hodnoty (v domácich podmienkach) ktoré vyžadujú prierezy pracovných vodičov minimálne 16 mm2. Ak to má niekto na 10 mm2 tak sa vodiče riadne hrejú a straty narastajú ale nemôžu byt viac ako 15%. Ty uvádzaš viac ako 30%.
    V našich 3 fázových podmienkach je strata vo vedeniach od elektromeru po auto max 1-2% a typické straty pri premene z AC na DC, uloženie do batérie a späť na AC (Tesla používa AC motor) sú v súčte okolo 10%.
    Skusim to pomerať, mám elektromer na nabíjacim obvode. Otázka je ako rátať výslednú energiu uloženú v batérii Tesly. Asi zoberiem hodnotu pridaného typického dojazdu a podelím typickou spotrebou 189 W/km. Podľa mojich pozorovaní uvažuje auto pri údaji o dojazde s typickou spotrebou.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Moze byt, ze su to cisla z USA.
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #4
    Ten patent je v podstate niekoľko spôsobov ako urýchliť nabíjanie na superchargeri externým chladením batérie. Celkom cool idea je ten vysúvateľný konektor ktorý sa pripojí na auto zospodu, to je určite príprava pre autonómne nabíjanie. Ale klasicky konektor ako je dnes určite nechajú. Keby ho odstránili odstavia súčasne milióny nabíjacích bodov Typ 2.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Urcite nehaju aj klasicky, lebo SC su momentalne nastavne na zasuvku vzadu. A prerabat ich teraz nik nebude. V prvom rade musia navysit pocet SC koli TM3.
      Naposledy upravené ICE666SVK; 25-04-2017, 04:33.
Pracuje...
X