Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Kedy budú automobilky na elektroautách ziskové?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1998

    Kedy budú automobilky na elektroautách ziskové?

    http://auto.sme.sk/c/20358029/kedy-b...h-ziskove.html
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #2
    Na mnohych forach odporcovia elektromobility argumentuju nutnostou obrovskeho zvysenia vyroby elektriny a zvysenia zataze rozvodnych systemov.
    Dam sem moj vypocet, skontrolujte ma prosim.
    - Spotreba elektriny na Slovensku rocne je cca 30 000 GWh
    t.j. 30 000 000 000 kWh
    - Spotreba nafty/benzinu na Slovensku rocne je cca 2 miliony ton
    t.j. 2 000 000 000 kg
    - Pre vozidla je 30kWh elektrickej energie cca ekvivalentom 10kg benzinu alebo nafty. t.j. 3kwh su cca ekvivalentom 1kg benzinu alebo nafty.
    cize 2 000 000 000 kg predstavuje 6 000 000 000 kWh elektrickej energie, co je 20% rocnej spotreby elektrickej energie.
    Velku cast spotreby nafty a benzinu nemozno v dohladnej dobe nahradit elektrinou - lietadla, lode, neelektrifikovane vlaky, nakladne vozidla a autobusy na dlhe vzdialenosti, polnohospodarske stroje, elektricke zdrojove agregaty (generatory)
    Predpokladm, ze stvrtina spotreby dopravnych prostriedkov a inych strojov, ktore funguju na naftu/benzin by sa dala onedho nahradit elektrickou energiou, co by sposobilo narast spotreby elektriny cca o 5% co je pre vyrobu a distribuciu elektriny nezaujimave cislo.

    Komentár


    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      A keď odrátate ušetrenú elektriku pri výrobe benzínu ktorý sa nespotrebuje tak bude nárast 0%. Odhadujem. Skúste to zapracovať do výpočtu. Pozrite vlákno fully charged kde sa to vo videu preberá alebo to treba vygoogliť. Je to až prekvapivo veľa.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, samozrejme poznam pekne kreslene video z fully charged, aj Elonove vyjadrenia na tuto temu, no spotreba elektriny na vyrobu 1 kg paliva nie je dost jednoznacne a nezaujate nikde uvedena, tak ju radsej nedam do vypoctu. Navyse treba objektivne povedat, ze cast benzinu a nafty je vedlajsim produktom destilacie ropy a v zaciatkoch petrochemickeho priemyslu boli benzin a nafta povazovane za odpad :-). Az neskor nastupom spalovacich motorov dopyt po benzine a nafte stupol a zacalo sa z ropy vyrabat podstatne vacsie percento benzinu a nafty roznymi metodami krakovania - rozbijania zlozitych a dlhych retazcov uhlovodikov na jednoduchsie. Tazko povedat, ake je konkretne mnozstvo elektriny potrebne na vyrobu benzinu/nafty, pretoze pri spracovani ropy sa vyraba vela inych produktov.. Tiez sa zrejme pri spracovani ropy pouziva vela tepelnej energie priamo spalovanim ropnych produktov.
  • Marcel Pavlík
    Member
    • Apr 2016
    • 138

    #3
    čítal som v diskusii pod iným článkom že v článku spomínané "veľké rozšírenie výroby EV" má aj nepublikované súvislosti - výroba ev má "znížiť emisie", nie znížiť výrobu "spalovákov".

    Komentár

    • Tomáš
      Member
      • Apr 2016
      • 60

      #4
      Opravte ma ak sa mýlim, ale Tesla už v zisku je (tie dotácie tam však samozrejme stále sú). http://www.teslarati.com/tesla-turns...ivery-outlook/

      No a výroba EV je síce momentálne nákladná, ale spustením celej Gigafactory sa zníži cena batérií, čo v konečnom dôsledku určite ovplyvní aj ostatné automobilky.
      Naposledy upravené Tomáš; 28-10-2016, 21:28.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Dotacie a ine ulavy v jednotlivych krajinach su na kupu akehokolvek elektromobilu a dostava ich zakaznik. Vyrobcovia sice tiez dostavaju pozicky a dotacie od vlad tak ako sa to statom javi rozumne pre ekonomiku a zamestnanost. Ale tyka sa to mnohych vyrobcov a mnohych odvetvi hospodarstva. Podporovane boli banky aj mnohe automobilky a niektorym ani to nestacilo a krachovali dalej a boli predane. Napr. Chrysler Fiatu a kopa roznych inych cinanom. Tiez "anglicka" automobilka, co stavia u nas je uz davno v rukach indickych majitelov.
    Pracuje...
    X